eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
420 دنبال‌کننده
278 عکس
188 ویدیو
13 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
بدون گریم.MP3
37.95M
در نمایشنامه‌های ایپسن گویی حرف از حضوری از زن است؛ زنی که خواهان حضوری در تاریخ خود است و در طلب نقش‌آفرینی جدی در جامعه خود می‌باشد. در نمایشنامه هدا گابلر، زن با اراده‌ای قوی گویی همه قصه را پیش می‌برد و در پایان داستان نقش، خودش را می‌کُشد. پایانی که در نمایشنامه‌های ایپسن به انحاء مختلف تکرار می‌شود. ایپسن یک خودآگاهی است؛ نمایشی از جامعه اروپایی است که نشان از خانه‌های اروپایی می‌دهد که گویی خانه عروسکی‌اند. در نمایشنامه‌های او محور قصه زن است و گویا این زن به شدت خواهان بودن است. بودنی در پیشگاه مرگ، بودنی در تاریخ و نه در پیشگاه ایدئولوژیها. هدا گابلر خواهان چیست؟ انگار که زیست مشهور و حتی درخشیدن در مدل ژورنالیستی را خواهان نیست. زیستی که او را از ملال روزگار رها کند. چه حضوری را می‌توان مقابل او قرار داد؟ 🗓 دوشنبه ۳اردیبهشت ۱۴۰۳ ✅@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت 🕰ساعت : ۱۳:۳۰ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این زن نگاه کنید... خانه‌ی ویران شده‌اش را جارو می‌کند. او در دامنهٔ آتشفشان سُکنی گزیده.... و این حقیقت حیات است. آنها که در پناه عافیت به سر می‌برند جز سپری کردن زمان فانی به سوی مرگ، حظی از حیات ندارند. ➕️ @yaminpour@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
به این زن نگاه کنید... خانه‌ی ویران شده‌اش را جارو می‌کند. او در دامنهٔ آتشفشان سُکنی گزیده.... و ای
چیست؟ و خانه کجاست که در ویرانه هایش هم می توان احساس داشت ؟ او امروز از همه تعلق های پوچ مدرن ، یعنی تعلق به آسایش و رفاه که آزادیش را سلب می کند، دل کنده و به خانه دل بسته، ودر این دل بستن خانه ای را به پا می کند که حتی در هایش نیز می شود سکنی گزید و امیدوارانه به استقبال آینده رفت . اینده ای که متعلق به ازادی خواهان است. و آزادی خواهی همان طی است که عازمش شده است. ✅@ziafat_andishe
. ... شهید تفکّر ... 🔹 گفتگو به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) با محوریت کتاب : 📚مسئله . 📆 سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 🔸 ساعت ۱۸ 📍مکان: خیابان ظهیرالاسلام، کوچه شهید حیرت، سرای هنرو اندیشه. 🔹 پخش زنده از https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @ziafat_andishe @soha_sima
شهید مطهری و درک زمانه: ، رادمردِ بود که خیلی زود و به خوبی متوجه مسئله حضور زنان مسلمان در هویت اجتماعی‌شان گردید. گواه این ادعا، 📚کتاب‌های «» و «نظام حقوق زن در اسلام» که از یک طرف، مقابله‌ای بود با متحجّرین، و از طرف دیگر مقابله‌ای با روشنفکران غرب‌زده . @ziafat_andishe
شهید تفکر - مسئله حجاب.mp3
36.85M
‌‌ 🎙شهید تفکّر صوت گفتگو به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) با محوریت کتاب: 📚مسئله 📆 سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ @ziafat_andishe
بدون گریم.mp3
40.53M
🔹؛ تصویر زن در آیینه غرب 🔹جلسه هشتم 🔹گفتگو پیرامون نمایشنامه «رسمرس هلم» از ایپسن، پرده دوم 🔹دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ✅@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت 🕰ساعت : ۱۳:۳۰ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
🔻گفت وگو در موضوع با محوریت مقاله: ✍تقابل آزادی و حجاب! چرا؟ به قلم: استاد 🗓دوشنبه ؛ ۱۷ اردیبهشت ⏰ساعت : ۱۶ 🔻پخش زنده : https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom (با گزینه"مهمان"وارد گفت وگو شوید) 💠میز گفت وگوی دختران و زنان امروز: ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍استاد : می‌گوییم تو خطری در پیش داری. این خطری که در پیش داری را با چه می‌خواهی حفظ کنی ؟ در واقع حجاب اینجا یک روی سر آدم نیست بلکه یک نوع است. حال با او در میان می‌گذاریم که دو سبک حضور است یکی آن که می‌خواهی بی‌پروا خودت باشی که ببین چه می‌شود ؟؟!!خیلی عجیب است ؛ و یکی سبک حضوری که خودت باشی اما در بستری که بستر حیات معنوی خودت باشد. باز هم باید روی این کنید. 📚تقابل آزادی و حجاب! چرا؟ ✍و به راستی،اکنون فلسطینی یک تکه پارچه است که مانند سایر روسری ها ، روی سر دختران آمده و یا؛ یک سبک حضور در جهان امروز است که حتی دانشجویان دانشگاه های آمریکا نیز با آن هویت خود را که در جهان استکباری دیگر حاضر نیستندوتعلقی به ان ندارند، معرفی می کنند؟ آری به این چفیه ، تعلقی است آزادی بخش و نه تعلقی دست وپا گیر، و در این نقطه چگونه می توان حجاب را مقابل دانست؟ 💠@ziafat_andishe
. 🔹حجاب و آزادی در فهم همگانی، حجاب در برابر آزادی و آزادی در برابر حجاب است. در این فهم حجاب از رسومات گذشته و آزادی پدیده‌ای امروزی است. معمولا اینگونه فهمیده می‌شود که زن در گذشته حجاب داشته و در امروز آزادی دارد. در این فهم، حجاب تکلیف و آزادی حق است. با این نوع نگاه ما در یک تنگنای تاریخی نسبت به این مسأله هستیم. به عبارت بهتر این فهم همان تنگنای تاریخی ماست که باید منتظر غلبه یکی بر دیگری بود؛ تکلیف بر حق یا حق بر تکلیف. بیشتر اوقاتمان به جنگ و نزاع می‌گذرد و زمانی که از جنگ خسته شدیم از در صلح وارد می‌شویم و می‌گوییم باید عقاید یکدیگر را محترم بشماریم. اما کمی بعد دوباره... تفکر تاریخی درک تنگناهای تاریخی و پیدا کردن چشم اندازی برای فهم و درک مسائل است. تا وحدت خود را بیابیم و بجای نزاع و جدال با مهر و دوستی جهانی برای زندگی بیابیم. شاید بگوییم: تفکر تاریخی نظرش در مورد این مسأله چیست؟ و چه راه حلی ارائه می کند؟ تفکر تاریخی به ما کمک می کند تا مسائل، از نو طرح شوند به تعبیر بهتر اگر امروز خود را در یک نزاع می‌بینیم هنوز نتوانسته‌ایم مسأله را بیابیم. پس بجای آنکه اصرار بر نظر و نگاه خود داشته باشیم، باید دوباره به مسأله حجاب و آزادی بیندیشیم شاید فهم دیگری از مسأله پیش آید. @soha_sima 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید پرسید رهبر انقلاب در کدامین نقطه حاضر است که به تقدیرات حضورِ جهانیِ امروزِ اسلام این گونه می اندیشد؛ آن گونه که تقدیر از ورزشکاران و عکس یادگاری گرفتن نیز جایی برای ایشان می یابد؟ تشکر از وحید شمسایی ، اکنون گویی همان به آینده ای است که در آن ،تجدید عهد انسان ها با هویت قدسی شان ممکن گردیده و و در این نقطه حجاب دیگر همان امکان رفتن به است. در این حضور حجاب نه متعلق به دیروز و امروز که اتفاقا برای و هاست. 💠@ziafat_andishe
مقوله حجاب در تفصیل مقاله تقابل آزادی و حجاب استاد طاهرزاده.mp3
35.24M
گفت وگو با محوریت متن : تقابل ازادی وحجاب !چرا؟ آیا می توان به مساله حجاب آن گونه بیندیشیم که در تفصیل ان یقین کنیم که حل این مساله فقط با برخورد قانونی و نهی از منکر شرعی (که لازم است)ممکن نخواهد ‌شد آن گونه که از زبان مشهورات ، خود را فارغ می یابیم؟ اگر حجاب حکم فقهی و دستور قانونی است، باید پرسید که قانونی شدن فقه در جهان امروز چقدر ممکن است؟ وبا توجه به مسائل کنونی ، در عرصه و ،درسایه حاکمیت کدام یک، راهگشایی تاریخ ممکن خواهد شد؟ به عبارتی چقدر در مواجهه با مسائل امروز خود توانسته ایم به بیندیشیم؟ آیا می توان به مقوله حجاب مانند بستن نگاه کرده و سپس قانون را به عنوان راه حل پذیرفت و بسنده کرد ؟ باید گفت : فکر کردن به مساله حجاب، اکنون ، دعوت به همان راهی است که می تواند به اقتضائات حضور انقلاب در جهان آینده بیندیشد و جهان را به آینده مطلوب که همان آینده انقلاب است فرا خواند. در این سلسله گفت وگوها تلاش داریم تا با نگاهی متفاوت و مناسب این تاریخ ، به مقوله حجاب بپردازیم. امید که همواره عازم راه بی پایان تفکر باشیم . (۱۴۰۳/۰۲/۱۷) 💠@ziafat_andishe
بدون گریم 22.MP3
38.93M
جلسه 🔹بدون گریم؛ تصویر زن در آیینه غرب 🔹جلسه نهم 🔹گفتگو با توجه به نمایش نامه از ایبسن 🔹دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟪 را سوار بر کشتی نوح ببینید... : ✍ای زن! به کدام سو نظر داری که این چنین سخن می‌گویی؟ این یعنی رو به سوی فردایی دیگر. فردایی که با انتظاری مقدس بر ما رُخ می‌نمایاند که همان حاضرشدن در است که با شروع شده و می توان با این حضور، به مقامِ انسانیت ارتقاء یافت و از درون خود لبریز شد. درونی که در آن بیشتر قابل لمس است به همان معنایی که حضرت روح الله«رضوان الله تعالی علیه» از آن خبر داد و فرمود: « خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‌اند»؛ و آری این یعنی سوار شدن در که شما از آن خبر دادی.☘️ واکنون چگونه می توان با کوتاه اندیشان اکنون زده از انقلابی گفت که در اجمال خویش ما را به خود فرا میخواند تا در طلب درک تفصیلش،تمنای درکِ نسبتِ امروز خودبا آن را بیابیم؟ نسبتی که تنها در حضور آن می توان فقط از خدا گفت و به آینده دعوت کرد،چرا که خدای امروز،خدایی است که شن های بی جان طبس نیز زنده اند و سربازانش می شوندو انقلاب خمینی همان حقیقتی است که با خدایش می توان به سر برد؛ با این خدا تحمل دشواری ها نازیباست ، بلکه باید به دشواری ها و سختی های دوران رفت ، در دل آن ها کرد ، مثل ، وملامتِ ملامت گران را نادیده که نه، برد: در بلا هم می چشم لذات او مات اویم مات اویم مات او و آیا می توان به مقوله با همین تفکر تاریخی انقلاب اندیشید؟ تنها نقطه ای که امروز ما را در مقوله حجاب صاحب سخن کرده و امکان دیالوگ نوجوان را ممکن خواهد کرد ، همین است ✅@ziafat_andishe
انقلاب اسلامي در ميان زمين و آسمان: نکته ۳۹: ✍چگونه می‌شود انقلاب اسلامی نسبت به ما به غایتِ قرب در آید؟ آیا انقلاب اسلامی به جهت پیش‌فرض‌های ما در نزدیکی به ما، مقاومت نمی‌کند؟ بدترین ظلم به واقعیت‌آن است که آن‌چه به ذاتِ انقلاب اسلامی اشاره می‌کند را، توصیفِ واقعیت انقلاب اسلامی ندانیم و گمان کنیم آن توصیف، توصیفی است ذهنی و نه واقعی. این به جهت آن است که تلاش نکرده باشیم تا آن‌جا که ممکن است به حقیقت انقلاب اسلامی نزدیک شویم و نیز به جهت آن است که با نگاه ابزاری بدان نظر کرده‌ایم. توصیف روح انقلاب اسلامی به خودی خود گشودن افقی است که در جلوی ما قرار دارد و هنوز مناسبات زندگی ما با آن شکل نگرفته، در حالی‌که آن را پیشاپیش به ملت ما داده‌اند و آن روح ملت را فراگرفته. مهم آن است که ما به آن‌چه پیشاپیش به ما داده‌اند نظر کنیم زیرا معنای و ما در آن نهفته است. اگر حقیقت انقلاب اسلامی را در آن‌چه مردم در این روزها به آن سرگرم‌اند جستجو کنیم، به می‌رویم زیرا آن‌چه هنوز بر ما مسلط است، روحِ غربیِ ما است و هنوز همه‌ی ما در تعریفی قوام دارند که آن فرهنگ از آن‌ مناسبات کرده است. انقلاب اسلامی فعلاً در میان زمین و آسمان قرار دارد، از یک طرف در مأوایِ آسمانی‌اش مستقر شده و از طرف دیگر در است تا در جایگاه زمینی خود نیز استقرار یابد و نظر به ما دارد تا لااقل در آن حدّ که آن را می‌شناسیم، فرود آید. 📚کتاب در انتظار زبانی در وصف انقلاب اسلامی ،صفحه ۴۶ @ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: دوشنبه ۲۴ اردیبهشت 🕰ساعت : ۱۳:۳۰ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹فعالان فضای مجازی از فضای مجازی برای ترویج استفاده کنند. این از وظایف است واقعاً! 🔻بیانات در بازدید از نمایشگاه کتاب. ✍اگر باور داریم‌که آدم امروز به عالَم دیگری تعلق دارد ، پس حتما ویقینا و امروز نیز باید در درس و مدرسه خود احساس کند که آنچه می آموزد متعلق به و لازم برای زندگی او در این عالم است. گر چه این تمنا برای اکنون دور از دسترس است بخصوص وقتی مدرسه امروزی کار عمده ای جز اِعمال و تثبیت ندارد ، اما ما راهی جز در وضع فعلی مدارس و دگرگونی آن نداریم. آیا می توان در این سوال تامل کرد: چقدر بعضی از کتاب های درسی ،دانش اموزان را از خواندن کتاب کرده است؟ ایا و امروز، ذوق جوان برای مطالعه و علم اموزی را بر می انگیزد تا او اهل و شود؟ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠 متفاوتی به نمایشگاه کتاب | اشاره امروز رهبر انقلاب به درباره فرار از زندان که در زندان دوران پهلوی آن را خوانده بودند! ✍آیا می توانم کمی از خودم فرصت بگیرم‌و وپس از شنیدن صحبت هایشان از خود سوالی بپرسم: _رهبری در ایام قبل انقلاب در چه افقی حاضر بودند و چه ای را ترسیم کرده بودند که خواندن کتاب در و عجیب ایشان با از اقتضائات آن حضور بود؟ و کدامین در خیالشان درخشید که به تبیین پرداختند ؟ وبارقه نور کدام اندیشه ایشان را به مطالعه های ارزشمند و فاخر غربی سوق می داد؟ یقینا در راه بَری این‌ اندیشه ، می توان‌ برای آینده امیدوار بود . 💻 Farsi.Khamenei.ir 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهم این است که انسانیت نمیرد یک کودک 6 ساله در آلمان در مراحل end stage سرطان است. از پدرش می‌خواهد: ۳ موتورسیکلت هارلی از جلوی خانه‌شان رد شوند، پدر این درخواست را در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌کند. روز بعد پس از شنیدن این خبر، ۲۰۰۰۰ موتورسیکلت سوار از کنار خانه عبور کرده و به کودک می‌کنند. انسان‌ها می‌توانند بمیرند، مهم این است که انسانیت نمیرد ......... ✍و از خود می پرسم چه شد گه دیگر انسانها در کوچه و خیابان #"سلام" را از هم کردند؟؟؟ این مضایقه روی خوش و سلام کردن هایمان ، کدامین خانه جدول انسانیت را خالی کرد که اکنون یک کودک پنج ساله در اضطرار و رنج بیماری خویش ، فقدان آن را حس می کند؟ ببینید چگونه در شوق، غوطه ور است!! و دست وپایش بسان ماهیان ،در حرکت؛ از زمانی که انسان ها به عالم‌مدرن‌مهاجرت کردند، هم با آن ها همدم شد، افسرگی و گم‌گشتگی مردم عالم نیز کم کم رخ نمود وانسان ها در این سرخوردگی از هجرت نابسامان به عالَم مدرن، در بیگانگی از خود و از هم و در به سربردنِ بی دوست در برهوت ، عادت کردند و دیگر چه جایی برای مانده است؟ وچگونه می توان در برهوت بی فکری در این آیه تامل کرد: ...فاذا دخلتم بیوتا فسلموا علی انفسکم... انسان های امروز تشنگانی هستند که فقط این کودک ، بی پیرایه ،به سبب حضور در عالم کودکی خویش؛ جرات فریاد زدن و عرض نیاز را دارد . و چگونه می توان به ماهیان بیرون افتاده از آب ، یادآور شد که: تو در عصر غلبه هوش مصنوعی هم باز در انتظار . هوالله الذی لا اله الا هوالملک القدوس ... و ، اسم خداست. 💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
مهم این است که انسانیت نمیرد یک کودک 6 ساله در آلمان در مراحل end stage سرطان است. از پدرش می‌خواهد:
....فَإِذَا دَخَلْتُمْ بُيُوتًا فَسَلِّمُوا عَلَىٰ أَنْفُسِكُمْ تَحِيَّةً مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُبَارَكَةً طَيِّبَةً ۚ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ. (📚قرآن کریم_۶۱ سوره نور) چون داخل خانه ها شويد بر سلام كنيد). و مقصود از (سلام كردن بر خود)، سلام كردن بر هر كسى است كه در خانه باشد، در اينجا نيزاگر نفرمود: (بر اهل آن سلام كنيد)، خواست مسلمانان با يكديگر را برساند، چون همه انسانند، و خدا همه را از يك مرد و زن خلق كرده، علاوه بر اين همه مؤمنند، و ايشان را جمع كرده، چون ايمان از رحم، و هر عامل ديگرى براى يگانگى است. و بعيد هم نيست كه مراد از جمله (فسلموا على انفسكم ) اين باشد كه وقتى كسى داخل بر اهل خانه اى شد، بر آنان سلام كند، و ايشان جواب سلامش را بدهند. جمله (تحيه من عند اللّه ) مباركه طيبه ،حال ،است، يعنى در حالى كه سلام تحيتى است از ناحيه خدا، چون او تشريعش كرده و حكمش را نازل ساخته تا مسلمانان با آن يكديگر را تحيت گويند، و آن تحيتى است مبارك و داراى خير بسيار، و باقى و طيب، چون ملايم با نفس است. آرى، حقيقت اين تحيت : 🔻گسترش امنيت و 🔻سلامتى بر كسى است كه بر او سلام مى كنند، و امنيت و سلامتى پاكيزه ترين چيزى است كه در ميان دو نفر كه به هم برمى خورند برقرار باشد. خداى سبحان سپس آيه را با جمله (كذلك يبين اللّه لكم الايات ) ختم كرد، كه تفسيرش گذشت. (لعلكم تعقلون ) - يعنى تا شايد شما به معالم دين خود يابيد و به آن عمل كنيد، - برخى اين طور معنا كرده اند. 📚تفسیر المیزان _ علامه طباطبایی 💠@ziafat_andishe
 (سلام ) اصل در معناى اين كلمه – به قول مفردات راغب – تعرى و سلامت خواهى از آفات ظاهرى و باطنى است، و اين معنا در همه مشتقات اين كلمه يعنى (سلام )، (سلامت )، (اسلام )، (تسليم ) و غيره جارى است، و دو كلمه (سلام ) و (سلامت ) يك معنا دارد.... كلمه (سلام ) يكى از اسماى خداى تعالى است، و وجه آن اين است كه ذات متعالى خداى تعالى نفس خير است، خيرى كه هيچ شرى در او نيست، بهشت را هم اگر (دارالسلام ) گفته اند به همين جهت است كه در بهشت هيچ شر و ضررى براى ساكنان آن وجود ندارد. بعضى گفته اند (اگر بهشت را دارالسلام خوانده اند بدين مناسبت است كه : 🔻بهشت ، كه نامش است . ولى برگشت هر دو وجه در حقيقت به يك معنا است، براى اينكه اگر خداى تعالى هم، سلام ناميده شده براى همين است كه از هر شر و سويى مبراء است، و سياق و زمينه گفتار آيه دلالت دارد بر اينكه از كلمه (سلام ) معناى وصفى اش مقصود است. ...پس دارالسلام بطور مطلق دارالسلام است، و جائى كه بطور مطلق دار سلامت باشد جز بهشت نميتواند باشد.... 🔻پس، هر لحظه اى كه بتوانى معناى سلامتى بطور مطلق و غير نسبى را تصور كنى، همان لحظه توانسته اى وضع و اوصاف بهشت را تصور کنی. (📚تفسیر المیزان _علامه طباطبایی) ✍و میتوان در برهوت تنهایی و خستگی و ملال، ودر تمنای تصور بهشت ، جایی که امن و امان است؛ سلامت است و یگانگی، محبت است و یکرنگی... به همدیگر سلام‌ کنیم؟ و می توان در سلام کردن ، رایحه ، ، را جاری کنیم تا با همدیگر برای استقرار در خانه خدا هم‌عزم شویم؟ سلام قولا من رب رحیم... 💠@ziafat_andishe