فیلمبرداری از مردم بخاطر برخورد با بی حجابی؛ نه قانونی است و نه عقلانی! فیلمبردارها مامور چه نهادی هستند؟
علی مجتهدزاده وکیل دادگستری در روزنامه هم میهن نوشت:
سخت بشود برای توجیه این اقدام استدلال حقوقی و یا عقلانی یافت. چندین روز است که افکارعمومی و بسیاری از رسانهها یک سوال بسیار ساده و ابتدایی دارند و آن هم اینکه این افراد کیستند؟ همین که در این مدت و به رغم حساسیت ایجادشده برای افکار عمومی، هیچ پاسخ روشنی به این سوال ساده و مهم داده نشده، خود به اندازه کافی خدشه به جایگاه قانون و متولیان قانون در ذهن مردم هست
همینجا سوال مهمی پیش میآید؛ آیا این افراد از اعضای نیروی انتظامی هستند و اگر هستند چرا ملبس به لباس سازمانی این نهاد نیستند؟ اگر هم استدلال شود این افراد ذیل تعریف «ضابط خاص» مشغول فعالیت شدهاند، باید مشخص شود ذیل کدام قانون چنین ماموریتی دریافت کردهاند
چراکه براساس بند ب ماده ۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری، ضابط خاص تنها در حیطهای که قانون تعیین نموده و جهت انجام آن وظایف، ضابط محسوب میگردد. مانند وظیفه ماموران زندان نسبت به امور زندانیان.
از نظر منطقی با توجه به وجود تجهیزات تصویربرداری مداربسته در ایستگاههای مترو و بسیاری از اماکن عمومی، این شائبه را ایجاد میکند که چنین اقدامی هدف دیگری هم دارد. هدفی که احتمالاً ایجاد هراس در مردم از رصد توسط ماموران و مواجهه سریعتر با آنهاست؛ هدفی که باز هم خود به جز تحدید حقوق شهروندی، عاملی است بر تنزل شأنیت قانون و متولیان قانون
پ ن :
با این جمله که عکسبرداری و فیلمبرداری توسط افراد طبق کدام ماده ی قانونی ممنوع اعلام شده است، کاری ندارم چون ( البینه علی المدعی )
نکته اینجاست که
۱ - نهادهای اطلاعاتی باید همسویی و رابطه ی وکیل پایه یک دادگستری نویسنده ی متن غیر مستند فوق و روزنامه ی هم میهن و کانال خبر فوری را با شبکههای معاند چون بی بی سی و من و تو پیدا کنند
آیا کار فرهنگی مورد ادعای برخی مسئولان راجع به مسئله ی حجاب با وجود فرافکنی های چنین جریانات انحرافی و ضد دین و ضد منویات امامین انقلاب قابل انجام است؟
۲ - پیداست و قابل اثبات که مروجین بی حجابی از چنین حرکات امت حزب الله چنان دردشان آمده که انعکاس زوزه ها و نالههایشان از آنسوی مرزها و از حلقوم به اصطلاح کارشناسان سرسپرده شبکههای معاند به گوش می رسد
۳ - به این ترتیب راه درست برای ضربه زدن و حمله ی مناسب به خاکریز دشمنان فرهنگی ملت قهرمان جمهوری اسلامی ایران و نقطه ی ضعف شان پیدا شده است و این خاکریز به ياری حضرت حق و حضور پر رنگ و فعال و همگانی امت حزب الله فتح خواهد شد که
نصر من الله و فتح قریب
پژمان شمس
کارشناس ارشد حقوق
۲۷ آبان ۱۴۰۲
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
وجاهت فیلمبرداری از بدحجابها
در یکی از گروههای مجازی حقوقدانان که «تصویربرداری از صحنههای بدحجابی علنی در جامعه»، تخطئه شد! و از اعضای گروه، نظرخواهی شد، بنده هم با ارائه این دیدگاه استدلالی خود، مشارکت کردم:👇
سلام بر اعضای محترم گروه!
در مبحث جاری، وقتی پای داوری و قضاوت به میان میآید، بالتبع، «مستندسازی» هم ضرورت مضاعفی پیدا میکند.
امروزه حتی #مسابقات_ورزشی هم فناوریهای روز را به خدمت گرفتهاند تا در داوری آنها دچار کمترین خطا بشوند. خصوصاً که بعلت توسعه انواع مسابقات و عدم تکافوی #تعداد_داوران تیزچشم و بیغرض، اتخاذ رویکردی بسوی بهرهگیری از فناوریهای نوین، کاملاً معقول است.
#بدحجابی، #حرام_شرعی و #حرام_سیاسی و جرم و حرکتی ضد_قانونی است و نیازمند رسیدگی و #داوری و صدور حکم برای #مجازات یا #تنبیه.
ولیکن بعلت #گستردگی_جرائم و وفور آنها و عدم تکافوی #حضور_میدانی #نیروهای_رسمی مقابله با #جرائم، مسئله منطقی #آتش_باختیار پیش میآید که در مانحن فیه، فرجام هر مورد مرتکبه، ارجاع آن بسوی داوری در #دستگاه_قضائیه است و قاعدتاً #قضات ذیربط محتاج مستنداتی هستند که کارآمدترین آنها #فیلمبرداری از #صحنه_جرم است تا ضمن امکانپذیری #اثبات ادعای مدعیان، مبادا کسی یا کسانی بیهوده علیه بیگناهان، #توطئه و #زیاده_روی نکرده باشند.
بنابراین، تصویربرداری از بیحجابی و حتی بدحجابی #مجرمین و خطاکاران بمنظور ارائه به #محضر_دادگاه (و نه هیچ سوءاستفاده دیگری) نه تنها بلااشکال است بلکه بعنوان #استخدام_فنآوری نوین برای #اثبات_جرم و نوع و میزان و #ابعاد_مجرمیت، بسی ضروری است.
مخالفت با چنین مطلبی، تضعیف #نهضت_مبارزه با جرائم و نیز تنقیص امر #قضاوت_عادلانه و بالتبع بلاتکلیفی و #توسعه_منکرات است.
این مطلب نیازمند تأملی #عاقلانه است نه برخوردی احساساتی و سلیقهای و...🙏
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲۹ آبان ۱۴۰۲
لطفاً
به گروه و کانالهای حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فلسطين الشهيدة.pdf
4.63M
🇵🇸 این روزها رسانه های ما به غلط و مکرر سابقه جنایات اشغالگران و کودک کشی و تخریب خانه های فلسطینیان را فقط ٧۵ سال از سال ١٩۴٨ میلادی و توسط صهیونیستها قلمداد میکنند، در حالیکه حداقل ١٠٠ سال است که فلسطین اسیر جنایت و اشغالگران است. پایه و اساس ظلم و جنایت هم دولت انگلیس بوده که اول فلسطین را اشغال کرد و تا ١٩۴٨ هم در اجرای وعده بالفور صهیونیستها را از سراسر جهان به فلسطین آورد و مسلح کرد، هم با همکاری آنان از هیچ جنایتی دریغ نکرد.
کتاب فوق جنایات انگلیس و همدستی آنان با صهیونیستها را از ١٩٢٠ میلادی تا ١٩٣٨ یعنی ١٠ سال قبل از تقسیم فلسطین با عکس گزارش کرده است. إن شاءالله اسکن بهتری با کیفیت بالاتر تصاویر یافت شود تا این کتاب را به زبان فارسی هم ترجمه کنم.
ع. ا. دادخواه
https://eitaa.com/DrDadkhah
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
آغاز سفّاکی
سرآغاز #جنایات #صهیونیزم_انگلیسی در #فلسطین نه به #روز_نکبت (تأسیس رسمی #رژیم_جعلی #اسرائیل در سال ۱۹۴۸م که تاکنون ۷۵ سال از آن میگذرد) باز میگردد و نه به اعلامیه بالفور خبیث، بلکه به سال ۱۹۲۰م بر میگردد که در اعتراض تظاهراتی #اعراب_فلسطینی به زیادهرویهای #مهاجرین_اروپایی، تعدادی از آنها کشته شدند و #خون_ریزی یهود آغاز شد.
لذا بنده در مقاله «رسالت ملت ایران برای محو اسرائیل» خود نوشتم:
«از مظاهر بارز #ظلم_فاحش در طی بیش از یک قرن اخیر در #غرب_آسیا، عادت یهودیها به #عرب_کُشی (از سال ۱۹۲۰ میلادی) و سپس #رژیم_اسرائیل ...»
یعنی ۱۰۳ سال!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۳۰ آبان۱۴۰۲
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
لیبرتارینهای ایرانی!
مردم #آرژانتین خیلی زود از اقبال خود به لیبرتارینها پشیمان خواهند شد و اما نسخهپیچی #لیبرتارین برای #ایران!
این #پروسه_انگلیسی بعد از آغاز #نهضت_مشروطه (۱۹۰۵م) و #اکتشاف_نفت در ایران (۱۹۱۰م)، کلید خورد و در #عملیات_آژاکس آمریکایی به اوج خود رسید و این «کودتای خزنده ۱۱۵ ساله انگلیسی-آمریکایی» بعد از #انقلاب_اسلامی هم بیوقفه توسط #غرب_گدایان دنبال شده است و #مجلس آتی #شورای_اسلامی هم در معرض تهدید لییرتارینهای ایرانی (اعم از چپ و راست/اصولچرا و افسادطلب آن) قرار دارد.
این پیامها را هم ببینید 👇👇👇
https://eitaa.com/SMHM212/304
💠
https://eitaa.com/SMHM212/305
💠
https://eitaa.com/SMHM212/306
💠
https://eitaa.com/SMHM212/309
💠
https://eitaa.com/SMHM212/373
💠
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۳۰ آبان ۱۴۰۲
لطفاً
به گروه و کانالهای حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۰ عکس برتر دفاع مقدس
تصاویر فراوانی از هشت سال جنگ تحمیلی توسط عکاسان ایرانی و خارجی منتشر شده و هنوز هم برخی تصاویر دیده نشده از آرشیو عکاسان به رسانهها راه مییابد ولی همیشه عکسهایی هستند که بیشتر دیده میشوند و تاثیر رسانهای بیشتری هم داشتهاند
┄┅☫🇮🇷 کانال دفاع مقدس 🇮🇷☫┅┄
🌴 روایتگر رویدادهای جنگ تحمیلی
.... و حال و هوای رزمندگان جبهه ها
#دهه۶۰
✅ ایتا http://eitaa.com/DefaeMoqaddas
✅ روبیکا https://rubika.ir/DefaeMoqaddas
✅ تلگرام https://t.me/Defa_Moqaddas
#نشر_مطالب_صدقه_جاریه_است
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
عکس شماره ۲
این عکس مرا برد به سال ۱۳۶۴ که به تازگی مسئول قسمت فرهنگی لشگر ۷ ولیعصر(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان شده بودم.
روزی با یک عکاس (از بسیجیان تهران) مواجه شدم که بنظرم دنبال مجوزی برای اعزام بود.
آلبومی هم از انواع عکسهای مربوط به رزمندگان در بساطش داشت و اجازه داد من همه آنها را ببینم و بهترین عکسی که از میان آنها برگزیدم؛ همین عکس شماره ۲ بود.
و اجازه گرفتم در تبلیغات چاپی و دیواری لشگر از آن استفاده کنیم.
شهرتش تا جایی که یادم میاد «دربندی» بود (شاید هم از منطقه دربند تهران اعزام شده بود) اما در این کلیپ☝️ادعا شده که عکاس آن «محمود فرنود» بوده!
ایکاش هر دو نفر را میدیدم!
در هر حال بنظرم، بهترین و تأثیرگذارترین عکس از صحنههای دفاع مقدس است که فینفسه خیلی حرفها برای گفتن دارد!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۳۰ آبان ۱۴۰۲
لطفاً
به گروه و کانالهای حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکاتی در رابطه با سبک زندگی رهبری که تا الان شاید کمتر کسی شنیده باشه 😇
@shamime141
☝️از پیامهای وارده☝️
👌 تنها اشتباه گوینده این کلیپ، آنجاست که #شرح_صدر را در مفهوم #سعه_صدر تلقی میکند! در حالی که اولی از جنس #علم است و دومی از جنس #حلم
در عینحال؛ امام خامنهای بلاتردید، نه تنها دارای خصلت نیکوی «حلم عام و سعه صدر» هستند بلکه از «علم خاص و شرح صدر» هم (که عنایت ویژه الهی به بعضی از رهبران دینی است) بهرههای فراوانی دارند.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۳۰ آبان ۱۴۰۲
لطفاً
به گروه و کانالهای حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلیا تو روز عاشورا فقط سیاه لشگر بودن
اما سیاه لشگر دشمن بودن و مورد لعن و نفرین قرار گرفتن...
خدا نکنه ما تو فضای مجازی سیاه لشگر دشمن بشیم...
#انتشار_با_شما
☝️از پیامهای وارده☝️
سلام
👌 لطفاً خوب دقت کن/کنید ببین/ببینید، در هر زمان/در هر مکانی، سیاهی لشگر چه کسی/کسانی هستی/هستید؟
لطفاً
به گروه و کانالهای حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
استاندار قزوین:
🗣گرفتار یک شبکه فساد عمیق هستیم/ باید هزینه فساد را در قزوین بالا ببریم
🔗مشروح خبر
https://qazvinnews.ir/595669
🔺کانال صدای مردم قزوین
@qazvinnews_ir
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
#فساد_سیستماتیک در #قزوین
۱) #فساد_ستیزی در قزوین باید از خود #استانداری آغاز شود که چندان ترتیباثری به #گزارشات_مردمی در باره انواع #مفاسد حاکم بر استان نمیدهد!
از جمله همراهی کاندیدهای مجلس توسط فرمانداران و بخشداران استان (بر خلاف دستورالعمل معاونت سیاسی وزارت کشور) که معمولاً در آستانه انتخابات، یاد شنیدن مشکلات مردم در حوزه انتخابیه خود میافتند! (بعنوان نمونه؛ فرماندار و بخشدار شهرستان آوج خودمان که مرتباً آقای عباسپور را در سفرهای شهرستانی همراهی میکنند!)
۲) فسادستیزی در قزوین را باید از مجموعه #قضائی قزوین شروع کرد که جزو آلودهترین مجموعههای قضائی کشور است و گویا دهها سال است که به حال خود رها شده! البته مسئولین بیکفایت و بلکه کثیف آن پیاپی جابجا میشوند ولیکن هیچ اتفاقی در بهبودی این تشکیلات رخ نمیدهد!
(بعنوان نمونه؛ دامداری ۱۰۰۰ رأسی به ضمیمه ۱۲۰ هکتار مرتع بعنوان موقوفه امینیها توسط اوقاف قزوین به #عروس_رئیس #سازمان_اوقاف، اجاره داده میشود (به مبلغی معادل یکبطری شیر یکلیتری در روز!!!) و بعد از دامن زدن به پدیده شوم «ضد نظام ولائی» و بیاعتمادی به «حکمرانی ولائی» دادستان قزوین به این بسنده میکند که فرآیند تمامی معاملات مذکور، قانونی بوده است!!
(لابد بخاطر رضایت همه طرفین؛ هم سازمان اوقاف و هم اداره اوقاف)!!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۶ آذر ۱۴۰۲
گروه چلچراغ
🎲
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*آقای دکتر علیاکبر صالحی (متولد ۱۳۲۸ کربلا) از ۱۳۹۲ معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بود.
پیشتر از ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ نیز همین سمت را بر عهده داشت.
از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ وزیر امور خارجه ایران بود.
از ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ نماینده ایران در آژانس بینالمللی انرژی اتمی بود.
بین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ معاونت دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را بر عهده داشت.
ایشان ضدانقلاب یا رسانه معاند نیست. نزدیکترین فرد به جمهوری اسلامی ایران است.
ببینید چه میگوید...!
☝️پیام وارده☝️
نقدونظر #حم
👌نخبه حقیقی/نخبه واقعی!
بعد از شیوع پدیدهای موسوم به «فرار مغزها»، بنده حقیر هم مثل خیلی از ایرانیان، در صدد چارهجویی برآمدم و طرحی که به ذهن من رسید؛ تشکیل #انجمن_نخبگان_ایران بود با هدفگذاری #مشارکت_نخبگان در #سازندگی_ملی با سلیقه و مدیریت خودشان!
ولیکن بمحض تأسیس این انجمن (با همکاری دوستانی از نهاد نمایندگی #ولی_فقیه در دانشگاهها که صرفاً اردوهای #زیارتی و #سیاحتی را سرلوحه #خدمت به نخبگان قرار داده بودند تا شاید نخبگان فراری در غربت، یاد خاطرات آنها افتاده و به وطن برگردند!) مورد تهدیدی از جنس تلاش جناحهای سیاسی چپ و راست برای مصادره انجمن به نفع آنها، قرار گرفتیم که متقابلاً به مقام معظم رهبری، پناه بردیم و نخستین دیدار نخبگان با معظمله در مورخه ۱۳۸۱/۸/۸ انجام گرفت و نهایتاً منتهی شد به #بنیاد_ملی_نخبگان ریاست جمهوری!
ولیکن فرار انبوه نخبگان متوقف نشد که نشد!
اما در آسیبشناسی مسئله متوجه شدم که اشکال اصلی کجاست؛
«نخبه داریم تا نخبه»!
گمشده نخبگان ما؛ تقواست.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۶ آذر۱۴۰۲
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلام_حضرت_مادر🖤
💔بغض حضرت آقا
شرفیابی جبرائیل _ نزد حضرت زهرا سلام الله علیها
الحمدالله که روزی از غبار چادر مادر داریم.
☝️از پیامهای وارده☝️
سلام
لطفاً
به گروه و کانالهای حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
🔴یک کارشناس نظامی اسرائیلی به وخامت شدید و غیرواقعی بودن دیدگاه های غرب و توانایی آن در تفسیر آنچه در خاورمیانه می گذرد واکنش نشان داد.
🔹به گفته او، «یک آخوند ایرانی، باهوشتر از متوسط فارغالتحصیلان دانشگاه هاروارد است».
به کانال خط رهـبر بپیوندید🇮🇷
@baitrahbar
☝️از پیامهای وارده☝️
سلام
لطفاً
به گروه و کانالهای حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خونه شهید مجید فیروزینیا ،
شهید مجید فیروزینیا از بنجاره ،
یه دختر کوچک داره. 😭😭😭
☝️از پیامهای وارده☝️
👌 نقدونظر #حم
شهیدی دیگر از بنجار زابل
سالهای ۱۳۷۲ لغایت ۱۳۷۵ توفیقی یار شد تا از طرف تشکیلات فرهنگی مرحوم آیةالله #غیوری به منطقه #سیستان اعزام و باتفاق خانوادهام به مدت سه سال در #خدمت_شیعیان امیرالمؤمنین(ع) آن خطه محروم باشم.
امروز خبردار شدم که یکی از جوانان محل مأموریت بنده (بنجار؛ بخش مرکزی شهرستان #زابل) از جمله «شهدای ۱۱ گانه فاجعه #راسک» بوده است😭
طبق گزارش دوستان محلی، ستاد مورد هدف تروریستها (واقع در ورودی شهر)، فاقد استحکامات دفاعی و امنیتی مناسبی بوده است و لذا #رزمندگان_فراجا با پیکرهای خود، مدافع #امنیت_ایران بودند!
#شیعیان_سیستان، علاوه بر مورد #تهدیدات_تروریستی وطنفروشان، مورد #تهدیدات_فرهنگی #جریانات_انحرافی از قبیل؛ #انجمن_حجتیه و #دراویش نیز بودند که مورد «مبارزه #جهاد_تبیینی مستمر» بنده بود.
یکی از مشکلات پیچیده #اهالی_سیستان، رقابتهای طایفهای در کسب #مناصب_اداری محلی هم بود که آسیبزائیهای خاص خود را داشت.
#مردمان_مقاوم استان سیستان و #بلوچستان، گرفتار مشکلات ناشی از #کم_آبی و طوفانهای #ریز_گرد محلی هم هستند.
در آن سالها در انعکاس انواع مصائب و #مشکلات_مردم به مقامات #جمهوری_اسلامی #ایران، سعی وافری داشتم که منتهی به برکناری #فرماندار زابل هم گردید و متقابلاً کارم به #دادسرای_ویژه_روحانیت #مشهد کشید که البته تبرئه شدم.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۲۶ آذر ۱۴۰۲
گروه و کانالهای حسینی منتظر:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
✅باسوادی در کشور به ۹۸ درصد رسیده است
🔹رییس سازمان نهضت سوادآموزی: در ابتدای انقلاب در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۴۷ درصد باسواد داشتیم اما امروز وضعیت سواد در این گروه سنی ۹۸ درصد است.
🔹در ۴۰ سال گذشته رشد باسوادی در دنیا ۱۸ درصد و در ایران ۵۰ درصد بود و ۲.۵ برابر دنیا شتاب در روند باسوادی داشتیم.
@khabarnamehir
☝️از پیامهای وارده☝️
👌 نقدونظر #حم
آمار واقعی بیسوادی کدامست؟!
☝️ لطفاً این آمار ۹۸ درصدی را داشته باشید (که در آستانه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی که معمولاً بعنوان نشانه موفقیت این سازمان، اعلام میشود)، تا بعداً هنگام تقاضای بودجه و تخصیص بودجه به سازمان نهضت سوادآموزی هم با آن مقایسه کنید! (که برای ریشهکنی بیسوادی ۲٪ الباقی ملت، چقدر بودجه درخواست میشود و تخصیص داده میشود!)
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۰۲ دی ۱۴۰۲
لطفاً
به گروه و کانالهای حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
☫﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
❌ پدیده شوم عمعا
قتلعام روانی جامعه!
بعضی از انسانها چنانچه مرتکب ظلمی در حق کسی/کسانی بشوند، بعلل خودخواهانه و فریبکارانهای، سعی میکنند دنبال مقصر/مقصرینی غیر از خودشان بگردند تا شاید خود را از #عذاب_وجدان خویش یا از #اتهام_سنگین دیگران بابت #ظلم غیرقابل اغماض آنها خلاص نمایند.
این حالت را میتوان #پدیده_عمعا نامید. عمعا مخفف #عمروعاص است که وقتی #عمار_یاسر در جنگ #صفین به دست لشکریان #معاویه به #شهادت رسید ناگهان بهت و حیرت هر دو طرف جبهه را در خود فرو برد! زیرا همه بخاطر آوردند که #رسول_اعظم(ص) فرموده بودند؛ عمار بدست #فئه_باغیه (گروه ستمگر) کشته خواهد شد. فلذا انگشت اتهام #سپاه_علی(ع) بسوی #سپاه_شام نشانه رفت و #سپاه_معاویه منفعل گردید و میرفت که شمشیرها را بر زمین زده و از صحنه نبرد خارج شوند که عمروعاص حیلهگر با سرانگشت عوامفریبانه خود، انگشت اتهام را بسوی #امیر_المؤمنین برگرداند و ادعا کرد؛ #مقصر_اصلی، علیست که عمار پیرمرد را به جنگ آورد!
و اینبار سپاه علی به سستی گرائید و سرنوشت جنگ را به نفع معاویه #ملعون تغییر داد.
پدیده عمعا امروزه هم به وضوح مصداق دارد!
چنانکه با استفاده از همین #پدیده_شوم، کشتار #کودکان و #مستضعفان مظلوم #غزه را با این بهانه توجیه میکنند که #مبارزان_فلسطینی علیه #شهرک_نشینان سرزمینهای اشغالی آتش گشودهاند! فلذا مقصر اصلی #قتل_عام #مسلمانان #فلسطین، گروه #حماس است!
و در همین ایران خودمان هم بعینه میبینیم که در سالهای اخیر همین پدیده چگونه به وفور توسط #ضد_انقلاب مکرراً علیه #جمهوری_اسلامی #ایران در قالب #کار_خودشونه به کار میرود و موجب #گمراهی #ساده_لوحان میگردد!
بدیهیست که تنها ره رهایی از گرفتاری به چنین پدیدهای، افزایش #بصیرت است و بس!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
چهارم دیماه ۱۴۰۲
لطفاً
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰یهودیها چگونه توسط اِستر به دربار پادشاهی ایران نفوذ کردند؟!
#شبهه #یهود
🚨بهکانال شهرپاسخ بپیوندید
🆔 @pasokhcity
☝️از پیامهای وارده☝️
👌نقدونظر #حم
کشتار ایرانیان توسط یهود
قتلعام ایرانیان توسط نفوذیهای یهود منحرف در دربار خشاریاشاه، نباید به مفهوم حملهای از سوی موحدین یهودی به مشرکین ایرانی، تلقی شود.
این هجمه را باید در جورچین نقش آخرالزمانی ایرانیان علیه یهودیان اسلامستیز، مورد ارزیابی قرار داد که در پیشگوییهای یهود بدان تصریح شده است و اینکه نسل ایرانیان (و اهل یمن) باید خشکانیده شود!
#صهیونیزم
#جریان_شناسی_صهیونیزم
#امام_زمان
#ایرانیان
#یمن
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۶ دی ۱۴۰۲
لطفاً
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
مصاحبه با خبرگزاری ایرنا در باره حقوقهای نجومی.amr
1.64M
مصاحبه تلفنی #حسینی_منتظر (سخنگوی وقت جبهه حامیان ولایت در مسجد ارک تهران) با #خبرگزاری_ایرنا در باره #حقوقهای_نجومی دور اول #ریاست_جمهوری #دکتر_روحانی و در آستانه #انتخابات #مجلس_شورای_اسلامی ۱۳۹۴
کلیدواژهها:
#بیت_المال
#غارتگری
#ازکجا_آوردهای؟
#ازکجا_میآوری؟
#رزق
#وُسع
#کار
#مزد
#قوه_قضاییه
#قوه_مجریه
#مفاسد_اقتصادی
#مبارزه_فرهنگی
آیا این مصاحبه (متعلق به ۸ سال قبل)، در #آستانه_انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ هم، موضوعیت دارد؟!
(ضمناً خاطرم نیست که مفاد این مصاحبه، در آن خبرگزاری، منتشر شد یا نه؟! ولیکن اخیراً بصورت تصادفی آنرا در آرشیو مجازی خود دیدم و بازنشر آنرا در این مقطع، خالی از لطف نمیدانم!)
✅ لطفاً با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چرا هیچکس این شخص رونمیشناسه...؟؟!!
💥این کلیپ عالیه
💥حتما ببینید👌
ــــــــــــــــــ
🚨پایگاه خبری #مقاومت 💠
@passdar
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌 کشتی و کشتیرانی ایرانی
بنده بعنوان افسر سابق کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معتقدم ناوگروه مورد اشاره در این کلیپ، قهرمان هستند. زیرا که دارای شجاعت مضاعف بودهاند.
کشتیرانی و دریانوردی یک بحثه و اعتماد به تابآوری کشتی ساخت وطن، بحث دیگریست!
حکایت قویترین کشتیها در هنگامه هجوم امواج کوبنده و بیامان و شبانهروزی دریاها، حکایت چکش و بلکه پتک است و قوطی کبریت! تا آنجا که بدنه فولادی کشتیها گاهی چنان مچاله میشود که ناظر بجز حیرت چیزی برای گفتن ندارد!
دریانوردی دومین شغل سخت دنیا (بعد از فضانوردی) است که پیامبر اعظم(ص) هم فرمودند: کسی که به دریا میرود، گویا که خود را به دامن مرگ میسپارد!
من ۲ بار عرض «اقیانوس آرام» را با کشتیهای اقیانوسپیما طی کردهام و هر بار آنرا بسیار «ناآرام» دیدم!
اقیانوسی که دارای «چشم طوفان»های متعددی است و عبور از معرکه آنها، دلآوری میخواهد!
مناطقی از دریاها هستند (مثل خلیج عمیق بیسکای در شمال اسپانیا و فرانسه و جنوبغربی انگلیس که محل تلاقی آبهای سرد قطب شمال از طریق دریای مانش و آبهای گرم اقیانوس اطلس شمالی است و بنده ۴ بار از آن گذر داشتم) دارای موّاجترین تلاطمات غولپیکر دریایی و لذا مشهور به «قتلگاه کشتیها»!
الغرض؛ نوع کشتی و ساختار آن، جنبه حیاتی دارد و بسیار تعیینکننده است و..
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
صفحات مجازی حسینی منتظر:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
رهبر انقلاب: امامت جمعه جزو سختترین کارهاست
🔹شاید کمتر کاری به دشواری امامت جمعه باشد. علت هم این است که هم در نماز و خطبه بایستی اخلاص و توجه به حضرت حق و اینها باشد که اگر این معنا نباشد حرف اثر نمیگذارد؛ نماز برکت پیدا نمیکند؛ هم این لازم است، هم توجه به خلق لازم است.
🔹در نمازهای غیر جمعه شاعر میگوید که «پشتم به خلائق است و رویم به خداست» اما در این نماز شما پشتتان به خلایق نیست، رویتان هم به خلایق است. هم رو به خلایق دارید، هم رو به خدا دارید. هم باید رضای الهی را در نظر بگیرید، هم باید نفع مردمی و رضای مردمی را در نظر بگیرید و این خیلی سخت است.
@Farsna
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌 سختترین کار دنیا!
زمانی که افسر .P.R.S ناوگان کشتیرانی بودم (و در طی شش سال، انواع دریاها و اقیانوسهای دنیا را در نوردیدم)، در بین دریانوردها شایع بود که؛ سختترین شغل دنیا؛ بعد از فضانوردی، دریانوردی است!
ولیکن وقتی که «امامت جماعت» مسجدی متوسط در تهران را بصورت آزمایشی برای یک ماه انجام دادم، متوجه شدم که «سختترین و حسّاسترین مشغله دنیا، #امامت_جماعت مردم در #مسجد و محله است»!
زیرا با انواع توقعات گوناگون مردم، مواجه شدم که اجابت آنها نیازمند برخورداری از سازمانی عریض و طویلی است که شبانهروز و تماموقت به تمنیات معمولی آنها خالصانه خدمترسانی نماید! که قاعدتاً امکانپذیر نیست ولیکن بسی رنجآور است!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
امام جماعت اداره
۲۶ دی ۱۴۰۲
با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ راز جوان ماندن
حتما سخنان اين شخصيت دانشگاهى
را گوش داده و بكار گيريم. 🤔💪
✍ #دختر_سیاسی
https://eitaa.com/joinchat/572850353Ca4e6fe6d24
☝️از پیامهای وارده☝️
👌 قابل توجه کسانی که از طولانی و مغلق بودن نوشتههای بنده، معمولاً شاکی هستند!!! 😂😂😂
سلام
لطفاً با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا ما باید به خاطر اشتباه حضرت آدم در بهشت نباشیم؟!
🚨بهکانال شهرپاسخ بپیوندید
🆔 @pasokhcity
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌 پاسخهای غیرواقعی به سؤال واقعی!
جوابهای این شیخ محترم، به سؤال مذکور، متأسفانه مجموعهای از اشتباهات رایج دیگر است!
برای بررسی برخی از اشتباهات ایشان، لطفاً این مقالات را ببینید👇👇👇
https://eitaa.com/SMHM212/171
💠
https://eitaa.com/SMHM212/172
💠
https://eitaa.com/SMHM212/194
💠
https://eitaa.com/SMHM212/195
💠
https://eitaa.com/SMHM212/432
برای بررسی برخی اشتباهات دیگر ایشان، منتظر مقالات دیگری از بنده باشید در نشانی 👈
https://eitaa.com/SMHM212
لطفاً با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
☫﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
چالشهای امام
در تشکیل نظام
(بخش ۰۰۱):
#امام_خمینی (رضوانالله علیه) برای تشکیل #نظام #جمهوری_اسلامی #ایران، قاعدتاً با چالشهای جدی متعددی (در ابعاد گوناگون و اعماق مختلف) مواجهه بودند که در این سلسله مقالات بر آنم که به اهم آنها بپردازم ولیکن بدون تعیین کلیات و جزئیات یا تعیین أهم و مهم و یا تعیین ریشه و شاخه (اصول و فروع) که معمولاً در تحریر و تبویب کتب و مقالاتم بدانها عادت دارم! زیرا که اینک برای اولینبار بدان میپردازم (تا برای #دهه_فجر امسال هم کاری کرده باشم!) و لزومی هم نمیبینم که مطالب را (در قالب مقالاتی مسلسل) ابتدائاً برای خود تحریر بکنم و آنگاه به تنظیم و سپس به تقدیم آن، مبادرت ورزم! (که ممکنست ماهها و بلکه سالها طول بکشد!)
بنابراین از گوشهای شروع میکنم و پیش میروم و البته حتیالامکان بر اساس پیشفرضهایی که بصورت خام در ذهنم خلجان دارند ولیکن به احتمال زیاد، بعد از تکمیل مباحث (که خواهد طلبید بصورت کتاب هم منتشر گردد)، ضرورت تنظیم و تبویب و ترتیب لازمه خود را آشکار خواهد ساخت تا اصل و فرع، جابجا نگردد إنشآءالله
البته ناگفته نماند که تدوین مطالب بصورت #کتاب، ایجاب میکند که نویسنده، پایبند #تنظیم_خطی سرفصلهای آنها باشد ولیکن در #فضای_مجازی (و با توجه به امکاناتی که فرضاً در پیامرسان #ایتا فراهم گشته)، دیگر هیچ ضرورتی به تنظیم خطی مطالب نیست. زیرا میتوان مطالب را بصورت لینکهای ماتریسی/ماتریکسی (شبکهای از پیوندها) تنظیم نمود و خطی شدن مطالب را به وقت و حوصله و حساسیتهای خوانندگان سپرد.
و اما بعد؛
این چالشها قاعدتاً در دو محور قابل توجه و بررسی هستند:
۱) چالشهائی که خود #حضرت_امام در طول #نهضت و #نظام خود، بنحوی ابراز کردهاند در قالب سخنرانیها و اعلامیهها و سایر متون و بیانات خودشان که با احاطه بر کلیه آثار نرمافزاری (و بلکه سختافزاری!) او میتوان احصاء و تبیین نمود. شاید هم تاکنون اشخاصی حقیقی یا حقوقی به این امر لازم و مفید، مبادرت ورزیده باشند که بنده عجالتاً از آنها بیخبرم.
۲) چالشهایی که امام توجهی به آنها نداشته یا راجع به آنها چیزی اظهار نکردهاند و یا از آنها چنان گذرا و احیاناً رمزواره و رازآلود عبور کردهاند که چندان جلب توجهی نکرده و مبحثی را بر نیانگیخته است! و حال آنکه قابل اغماض نیستند. نه صرفاً از این لحاظ که در دل تاریخ دیروز برای #بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، رخ داده بلکه از این نظر که حافظان این نظام (که چنین تحفیظی را اوجب واجبات میدانند) هم با آن چالشها مواجهه هستند یا خواهند شد.
نکته مهم مقدماتی دیگر این مبحث، زمانهشناسی طرح مسئله است. یعنی در آستانه انتخابات مجالس #شورای_اسلامی و #خبرگان_رهبری هستیم و سزامند است که چالشهایی را در اولویت آغاز مبحث خود برگزینیم که کارکردی برای انتخابات هم داشته باشد.
بنابراین سعی میکنم در یک محور مثلثی پیش بروم که ناظر بر چالشهای اصلی امام خمینی در تشکیل نظام و نیز #دهه_مبارکه_فجر و همچنین انتخابات باشد که با یک تیر سه نشانه را زده باشم. اگرچه شاید بهتر باشد در محور مربعی پیش برویم که مقاومت #غزّه و #یمن و بلکه کل #جبهه_مقاومت را هم در بر بگیرد.
⁉️ شاید مناسبترین سؤال این باشد که آیا #انتخابات؛ امری معطوف به صرفاً #تثبیت_نظام است یا به #استمرار_انقلاب هم معطوف است؟!⁉️
همان مبحث همیشگی نهضت+نظام!
البته این مبحث خطیر و بنیادین «نهضت+نظام» را بنده برای بار اول در پیامرسان #تلگرام، کلید زدم و در پیامرسان #واتساپ هم ادامه دادم ولیکن بعد از فیلتراسیون آنها، متأسفانه از بین رفتند!
در ایتا هم مجدداً شروع به تحریر آنها نمودم که مبحث را تا چند شماره هم پیش بردم:
💠
https://eitaa.com/SMHM212/179
💠
https://eitaa.com/SMHM212/180
💠
https://eitaa.com/SMHM212/181
💠
https://eitaa.com/SMHM212/182
💠
https://eitaa.com/SMHM212/183
💠
https://eitaa.com/SMHM212/184
💠
https://eitaa.com/SMHM212/336
💠
و اینک، تداوم همان مبحث را در اینجا با رویکردی به بیان «چالشهای امام در تشکیل نظام»، تکمیل میکنم.
مقوله «نهضت+نظام» در #ادبیات_سیاسی برخی از صاحبنظران، از جمله حضرت #امام_خامنهای هم مورد توجه قرار گرفته است. چنانکه معظمله در نخستین فرازهای بیانیه #گام_دوم #انقلاب_اسلامی (۱۳۹۷) با این عبارت بدان اشاره فرمودند:
انقلاب اسلامی پس از نظامسازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمیشود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی، تضاد و ناسازگاری نمیبیند، بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع میکند.
بنابراین نظریه #نظام_انقلابی در بیانیه امام خامنهای، همان «دکترین نهضت+نظام امام خمینی» است./حم
#انتخابات
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۰ بهمن ۱۴۰۲
صفحات مجازی حم:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
☫﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
چالشهای امام
در تشکیل نظام
(بخش ۰۰۲):
«ماتریس (به فرانسوی: Matrice) و (به انگلیسی: Matrix) به آرایشی مستطیلی شکل از اعداد یا عبارات ریاضی که به صورت سطر و ستون شکلیافته گفته میشود. به طوری که میتوان گفت هر ستون یا هر سطر یک ماتریس، یک بردار را تشکیل میدهد. هر یک از عناصر ماتریس دِرایه خوانده میشود.»
این مطلب ☝️ را بدان جهت آوردم که در قسمت قبلی این مبحث، نوشته بودم، نحوه طرح مطالبی در موضوع «چالشهای امام در تشکیل نظام» در اینجا، تابع الگوی #تنظیم_خطی نیست بلکه از الگوی پیوندهای شبکهای (متناسب با امکانات پیامرسان ایتا در فضای مجازی) استفاده میکنیم که همان لینکهای ماتریسی/ماتریکسی است (که باید توضیحی داده میشد)
و اما بعد؛
جغرافیای طرح مبحث؛
۱) رویداد #خیزش_مقاومت #غرب_آسیا
۲) سالگرد #دهه_مبارکه_فجر
۳) #انتخابات_مجالس #شورای_اسلامی و #خبرگان_رهبری
بنابر ملاحظات مذکور، چالش «نهضت+نظام» را در اولویت تبیین خود قرار دادیم که برخی از مقدمات آنرا قبلاً هم تحریر و به اشتراک گذاشته بودیم (تحت عنوان «اسلامیت؛ قدر مشترک نهضت+نظام و خطر سهمگین عدم فهم این مطلب خطیر!!» در قالب ۵ مقاله مسلسل) و حال میخواهیم به این مطلب، بپردازیم که، آیا انتخابات، کارکردی صرفاً برای #تثبیت_نظام دارد یا از رویکردی به #استمرار_نهضت هم برخوردار است؟
هرگونه جواب مثبت یا منفی به این سوال در #اذهان_جامعه، میتواند در موفقیت و کارآمدی #انتخابات_ملی مذکور، مؤثر و بلکه تعیینکننده باشد.
نهضت و نظام، اگر #اسلامی باشند از همدیگر تفکیکناپذیرند و حذف هر کدام، موجب مرگ و اضمحلال دیگری است. «نظام انقلابی» یعنی نهضت قرین نظام و نظام قرین نهضت و این آمیختگی (تقارن مبارک) بشرطی قابل تحقق و تجلی است که هر دو کفه آن، اسلامی باشد وگرنه قابل تضمین نخواهد بود. (به همین جهت هم بنده اصرار دارم که در سخنرانیها و مقالاتم از عبارت #نظام_ولایی استفاده کنم که از «نظام انقلابی» هم، خالصتر و رساتر است.)
جمهوری اسلامی، ترازوی متعادلی است که اگر وزن هر کدام از این دو کفه نهضت یا نظام، کم و زیاد شود، تعادلی در میان نخواهد بود و قطعاً مضرّ و بلکه مهلک خواهد گشت.
قاعدتاً مسائل و امور ملی و فراملی ما از جمله انتخابات را هم باید متناظر با نهضت+نظام، مورد ارزیابی قرار داد.
وقتی که «نهضت بدون نظام»، مظهر حماقت و «نظام بدون نهضت»، مظهر وقاحت باشد، بالتبع «انتخابات بدون نهضت» و «انتخابات بدون نظام» هم عین حماقت و وقاحت است.
بنابراین باید دید، «نهضتگرائی انتخابات» و «نظامگرائی انتخابات» چیست؟ و کدامست؟ و چه معیارهایی دارد؟
شاید باور عمومی این باشد که انتخابات از جنس نظام است و با نهضت میانهای ندارد و حال آنکه چنین پندار غلطی، آغاز سقوط انتخابات و بالتبع سقوط نظام است.
تنها راه #حفظ_نظام بعنوان #اوجب_واجبات و پیشگیری از #سقوط_نظام و دفاع از #بقای_نظام، #حفاظت_اصولی از #بقای_نهضت در تراز ایضاً أوجب واجبات است که بدون اعتقاد، ایمان، باور و وفاداری مطلق به اسلامیت، قابل دستیازی نیست.
همچنانکه #اسلامیت در تحقق خود، رهین جمهوریت است، #جمهوریت هم در بقای خود، محتاج اسلامیت است و #انتخابات_اسلامی هم والدینی بجز جمهوریت و اسلامیت ندارد.
گرامیداشت #دهه_فجر، بمعنای التزام عملی به پیوند ناگسستنی نهضت از نظام است ولیکن چنین شور و شوقی باید از صندوقهای آرای انتخاباتی عبور نماید تا هدفمند و هوشمند، تلقی شود. #تظاهرات_میدانی بدون #انتخابات_پنهانی (رأینویسی غیرعلنی و نهان از دیگران)، حرکتی کور و نامعقول و حتی نامشروع است. همچنانکه انتخابات فارغ از #میدان، مرتعی #شیطانی و #نفسانی بیش نخواهد بود.
یکی از بزرگترین چالشهای «امامین نهضت+نظام اسلامی»، همین تقارن در «پیشبرد متعادل» أمرَین و فریضَتین نهضت و نظام است که عالیترین مزیّت بینظیر نهضت+نظام ما ایرانیان بر نهضتها و نظامات جهانیان است.
آیا حفظ چنین تعادلی، اساساً امکانپذیر است؟!
#امامین_انقلاب، «بیمه کردن #سلامت_نظام از میل آن به #استبداد و #دیکتاتوری و انواع #مفاسد_حاکمیتی» را در مردمیسازی حکومت دیدند. از طرفی در صحنه بودن مردم هم رهین انقلابیگری آنان است و بس.
بنابراین؛ اولاً مردم باید همیشه و همیشه، انقلابی باشند در حد #شهادت_طلبی (که #رمز_پیروزی است) و ثانیاً پیوسته باید در صحنه و میدان باشند. وقتی که نهضت، مردمی باشد، آنگاه میتوان امیدوار شد که نظام هم مردمی و انقلابی و ولایی باشد وگرنه نظام، #استحاله خواهد یافت به اینکه ویلایی بشود برای نااهلان و نامحرمان که عرضه خود خود خواهند برد و زحمت ملت خواهند داشت.
انتخابات رقم خواهد زد که #نظام_ملت، ولایی باشد یا ویلایی!
...ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۲ بهمن ۱۴۰۲
صفحات مجازی حسینی منتظر:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
☫﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
چالشهای امام
در تشکیل نظام
(بخش ۰۰۳):
قدمت و سبقت چنین دغدغهای به سال ۱۳۵۷ برمیگردد. به زمانی که #رژیم_شاه، سرکوب خونین #ملت_انقلابی را در دستور کار خود قرار داده و پیاپی بدان مبادرت ورزید و متقابلاً #ملت_رشید #ایران هم در قالب مراسم گرامیداشت #چهلم_شهدآء، زنجیرهای گسستناپذیر در انقلاب توفنده خود دنبال کرد.
#سفّاکی رژیم شاهنشاهی بمنظور حفظ و تداوم #حاکمیت_فساد و تباهی #سازمان_یافته اعوان و انصار آن، فرجامی بجز#سقوط_شاه نداشت.
لذا از همان زمان کشتارهای وحشیانه مردم #حق_طلب که طلیعه و نشانههای سقوط #رژیم_شاهنشاهی، پدیدار شد، مطلب #تشکیل_نظام، تبدیل به جدّیّت در تحقق آن و بالتبع کیفیت تشکیل آن گشت.
نشان به آن نشان که، تا آنزمان (نیمه اول ۱۳۵۷) #شعار_ملت؛ #استقلال_آزادی و #حکومت_اسلامی بود و هنوز به شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تغییر نیافته بود.
چنانکه خود امام هم در کتاب #ولایت_فقیه خود از همین عبارت «حکومت اسلامی» استفاده کرده بودند و حتی یکبار هم از ترکیب «جمهوری اسلامی» یادی نکرده بودند! با مراجعه به کتاب مذکور (انتشارات امیرکبیر/چاپ۱۳۵۷/با همکاری نمایشگاه کتاب قم/چاپ و صحافی چاپخانه سپهر تهران
البته این کتاب مشتمل بر گفتارهای درس خارج امام در نجف در سال ۱۳۴۷ است که در سال ۱۳۴۸ نوشته و برای نخستینبار در سال ۱۳۴۹ در بیروت چاپ شد) میبینم که؛
حضرت امام، حدود ۲۸۰ بار کلمه #حکومت (اعم از موصوف و صفت و مضاف و مضافالیه و...) را به کار برده است که آنرا در حداقل ۶۰ مورد با کلمه #اسلامی (حکومت اسلامی) توصیف کرده است.
عبارات؛
تشکیلات اسلامی/حکومتی صالح
حکومت صالح/صالح و لایق
نظام/انقلاب سیاسی اسلام
حاکمیت اسلام
تنظیم امور جامعه
نظام/نظم اسلام/اسلامی
نظام/حکومت عادلانه اسلام/اسلامی
حکومت عدل عمومی/عدل و قانون
حکومت عدل/عدل اسلامی
حکومت قانون الهی بر مردم
حکومت شرعی/عمومی و سراسری
عدالت اجتماعی/نظام اجتماعی اسلام
ولایت/خلافت/ریاست/فرماندهی/حکومت
حکومت الهی/انبیاء
حکومت مشروطه
دولت حقه اسلامی»
نیز توصیفات دیگری هستند برای مفهوم «حکومت اسلامی» که متعدداً استفاده شدهاند ولیکن عبارت «جمهوری اسلامی» را حتی یک بار هم به کار نبردهاند!
نه تنها این، بلکه کلمه #جمهوری را که فقط ۲ بار استفاده کردهاند، در هر دو مورد آنرا در ردیف حکومتهای مشروطه و نامشروع و مذمومی مثل سلطنتطلبی و شاهنشاهی و... برشمردهاند(!):
۱) «فرق اساسی حکومت اسلامی با حکومتهای مشروطه سلطنتی و جمهوری در همین است. در این که نمایندگان مردم یا شاه در اینگونه رژیمها به قانونگزاری میپردازند در صورتیکه قدرت مقننه و اختیار تشریع در اسلام به خداوند متعال اختصاص یافته است. شارع مقدس اسلام یگانه قدرت مقننه است. هیچکس «حق قانونگذاری» ندارد و هیچ قانونی جز حکم شرع را نمیتوان بمورد اجرا گذاشت. بهمین سبب در حکومت اسلامی بجای مجلس قانونگذاری که یکی از سه دسته حکومتکنندگان را تشکیل میدهد، «مجلس برنامهریزی» وجود دارد.» (ص ۵۳)
۲) «در رژیمهای دنیا (چه سلطنتی و چه جمهوری یا هر شکل دیگر) [هم] اگر رئیس جمهور یا سلطان وقت از دنیا رفت، بر اوضاع دگرگون شد و رژیم تغییر کرد مقامات و منصبهای نظامی بهم نمیخورد.» (ص ۱۲۶)
⁉️ ولیکن چه میشود که معظمله در دیدگاه خود (بعد از حدود ۱۰ سال و از ۲۰مهر۱۳۵۷)، تجدیدنظر نموده و چنان بر ترکیب «جمهوری+اسلامی» تصریح و تأکید میورزند که حاضر نیستند کلمهای از آن، کم یا بر آن، زیاد شود؟!
زیرا که مسئله، صرفاً تأسیس و تشکیل حکومت نیست بلکه پایایی و پویایی آن هم باندازه اصل تشکیل آن، موضوعیّت دارد.
بهترین و کارآمدترین تضمینی که برای تداوم سالم و مطمئن حکومت، پیدا میکند همانا #جمهوریت است. یعنی مردمیسازی حکومت و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ مردمسالاری دینی. زیرا که نظام بدون نهضت، فرجام نیک و مطلوبی ندارد و مانائی و زیبائی نهضت را در #حاکمان_نظام نباید جستجو کرد! زیرا که در #اخلاص_مردم، نهفته است ولیکن لازمست که پیاپی جلوهگری نماید.
البته با قاطعیت نمیتوان ادعا کرد که مردمیسازی حکومت یا برافراشتن نظام انقلابی، ابتکاری از جانب امامین انقلاب بود. زیرا که چنین الگوئی از #صدر_اسلام در قالب #بیعت، مطمح نظر و مهبط عمل بوده است.
نشان به آن نشان که؛ پیامبر اعظم(ص) علیرغم آنکه گزینش و انتصاب امیرالمؤمنین علی(ع) بر حکومت را مستند به اراده الهی فرمودند، #بیعت_مسلمین را هم بر تثبیت مطلب افزودند حتی بیعت #زنان را.
زیرا که #آحاد_مسلمین در #موفقیت_پایدار حکومت اسلامی، نقشآفرینی دارند و ضرورت آن در حدی است که باید در عنوان و ساختار تشکیل نظام نیز، بصورت صریح ملاحظه شود تا هرگز راه گم نگردد.
...ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴ بهمن ۱۴۰۲
صفحات مجازی حم در ایتا:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
☫﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
چالشهای امام
در تشکیل نظام
(بخش ۰۰۴):
«حکومت اسلامی» یا «جمهوری اسلامی»؟
مسئله این است! (چالشی که ادامه دارد!)
عدول هوشمند از حکومت به جمهوری،
مزیّت جمهوری اسلامی بر حکومت اسلامی
و وقوع بزرگترین انحراف در جمهوری ا.ا.!!
(عدولی ارزشمند و ضامن پیشرفتوتعالی)
در طی ۹ مقالهای که تاکنون تحریر و به محضر #ملت_ایران و #امت_اسلام، تقدیم شد، عرض کردیم که، بزرگترین چالش امام راحلمان در تشکیل #نظام_ولائی خود (و پیشگیری از تبدیل تدریجی آن به رژیمی ویلایی!)، همانا #پایا_سازی و #پویا_سازی نهضت+نظام بود که بعد از سالها خلجان فکری با آن، بالاخره به بهترین راهحل مناسب، نائل گشتند.
اشاره کردیم که با توجه به مفاد درسی امام در موضوع #ولایت_فقیه در سال ۱۳۴۷ حوزه علمیه نجف، چنین دغدغهای حدود ۱۰ سال (تا ۱۳۵۷) طول کشید. ولیکن طبق گزارشی دیگر میبینیم که دغدغه مذکور، از سال ۱۳۲۲ آغاز گشته بود و ۳۵ سال، طول کشید تا جایگاه اصلی خود را پیدا کند:
«امام خمینی(س) در دوران مبارزه و بلکه پیش از آن در سالهای ۱۳۲۲ و ۱۳۲۳ با نگارش کتابهای «کشف اسرار» و «رساله الاجتهاد و التقلید»، «نظریه سیاسی #ولایت_فقیه» و اصل «تشکیل #حکومت_اسلامی» را (به عنوان جایگزینی برای #رژیم_سلطنتی مطرح کرد) نگارش این کتابها و بیان نظریه «تشکیل حکومت اسلامی» فصل جدیدی از زندگی امام خمینی(س) را در دنیای #سیاست نشان داد. پس از تبعید ایشان به #ترکیه در سیزدهم آبان ۱۳۴۳ ایشان با نگارش کتاب «تحریر الوسیله»، همه اداره امور سیاسی در #عصر_غیبت، به جز #جهاد_ابتدایی را از «اختیارات فقهاء» دانست؛ و با تدریس مبانی حکومت اسلامی و ضرورت آن در سال ۱۳۴۸ در حوزه نجف، ثابت کرد که خداوند، ولایتی را که #پیامبر_اکرم(ص) و #امامان_معصوم(ع) دارند، در #دوره_غیبت در اختیار #فقیهان_عادل قرار داده است تا آنان در روزگار غیبت، حکومت را به دست گرفته و با اداره امور #مردم و ایجاد #نظم، #قانون_اسلام را اجرا کنند.»
(سایت پرتال امام خمینی)
فلذا این سؤال، جای بررسی عمیق و دقیقی دارد که؛ با آغاز نیمه دوم سال ۱۳۵۷ و اوجگیری #انقلاب_اسلامی ملت ایران، چه چیزی رخ داد که امام بعد از سالها (۳۵ سال از ۱۳۲۲ لغایت نیمه اول ۱۳۵۷) ناگهان ترکیب #جمهوری_اسلامی را جایگزین عبارت #حکومت_اسلامی فرمودند؟! و حال آنکه، قبلاً #جمهوری را همردیف #رژیم_سلطنتی، قرار میدادند!
تنقیح این مطلب، از آنجایی ضرورت (اهمیتی و اولویتی) دارد که نه تنها چالشی برای امام در #تشکیل_نظام و بالتبع چالشی برای حامیان #حفظ_نظام بعنوان #أوجب_واجبات بلکه دقیقاً متناظر به بزرگترین #انحراف_سیاسی و اعتقادی در جمهوری اسلامی نیز است که بسیاری از #انقلابیون حتی بزرگ را به #ورطه_سقوط، افکند!
فرازی از گزارش مذکور، تأییدی بر بعضی از ادعای ماست:
«بر اساس منابع موجود ایشان نخستینبار در بیستم مهر ۱۳۵۷ در پاریس و در پاسخ خبرنگاران، تعبیر «جمهوری اسلامی» را به کار برد. ایشان در بیان نوع #حکومت_پیشنهادی خود بارها بر جمهوری اسلامی تأکید میکرد. و با این حال و با عنایت به دو رکن مهم حکومت اسلامی، یعنی «محوریت اسلام» و «توجه به رأی و نظر مردم» معتقد بود، شکل نهایی حکومت باید با توجه به شرایط و مقتضیات جامعه، به دست خود مردم تعیین شود. بر همین اساس پس از #پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ایشان #نظام_جمهوری_اسلامی را پیشنهاد کرد و بارها از مردم خواست به «جمهوری اسلامی»، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد رأی دهند.» (سایت پرتال امام خمینی)
چنانکه ملاحظه میفرمایید؛ «شکل نهائی» حکومت اسلامی (که از ۱۳۵۷/۷/۲۰ مشخص شده بود)، «پس از پیروزی»؛ (بدون کلمهای کم و زیاد!) «جمهوری اسلامی» تعیین گردید. ولیکن در ورای تحول «حکومت» به «جمهوری»، چالش عمیقی، برپا بوده که هنوز هم ادامه دارد و اگر تداومی نداشت، شاید در اولویت پردازش بنده، قرار نمیگرفت که در آستانه #انتخابات_ملی ایران، در بستر گرامیداشت #دهه_فجر به سر میبریم!
👌 لازمست ظرافت بیشتری در تحلیل مطلب، بخرج بدهیم؛
آیا واقعاً اراده امام خمینی، تشکیل حکومت «نخبگانی از جنس #فقهاء» بوده است که آنرا در ذیل عبارت «ولایت فقیه»، مورد طرح و پیگیری خود قرار داده بودند؟! و آیا در تغییر عبارت حکومت به جمهوری، قصدشان آن بوده است که #جمهور مردم و #ملت (و امت اسلام) را نیز در حکومت قانونی، شریک فقهاء عالم، عادل و صالح نمایند؟!
برای جواب مناسبتر سزامند است که عبارات #عربی مذکور را به #فارسی، ترجمه کنیم:
حکومت اسلامی = حکمرانی اسلامی
جمهوری اسلامی = مردمیّت اسلامی!
«مردمیّت» چه وجه تمایزی بر «حکمرانی» دارد؟ آیا اساساً مردمیّت، معنا و مفهومی از حکومت، حاکمیت و حکمرانی دارد؟! فتأمل!
..ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۵بهمن۱۴۰۲
صفحات مجازی حسینی منتظر در ایتا:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اهمیت درس خارج ولایت فقیه امام خمینی در کاخ سفید آمریکا
(درس خارج امام خمینی ، نجف اشرف
سال ١٣۴۶)
📚در کتاب بحران، نوشته حامیلتون جردن، رئیس ستاد کاخ سفید آمده است :
زمانی که آیت الله خمینی در نجف درس ولایت فقیه می گفت هر روز ترجمه می شد و روی میز کارتر رئیس جمهور آمریکا قرار می گرفت، ما می خواستیم بدانیم افکار آیت الله خمینی و نحوه اداره کشور ایران در آینده چگونه خواهد بود....
#ما_ملت_امام_حسینیم
https://eitaa.com/joinchat/910361170C995d479438
☝️از پیامهای وارده☝️
👌 کتاب ولایت فقیه (حکومت اسلامی) مشتمل بر ۱۳ جلسه درسی امام خمینی در نجف اشرف (از ۱ لغایت ۲۰ بهمن ۱۳۴۸) بود که توسط جلالالدین فارسی، نوشته و بعد از تأیید امام، در بیروت چاپ و در سال ۱۳۴۹ منتشر شد.
ترجمه آن برای کارتر در سال ۱۳۵۷ صورت گرفت که در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا بود.
سلام
لطفاً با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
☫﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
چالشهای امام
در تشکیل نظام
(بخش ۰۰۵):
صیرورتی از حکومت به جمهوریت؛
(عدول یا استبصار؟! و یا #غنی_سازی نظام؟)
اشاره شد؛ عدول امام از #حکومت به #جمهوری، لابد مزیّت خطیری داشته است که معظمله بعد از ۳۵ سال (از ۱۳۲۲)، قلم زدن و سخن گفتن از «حکومت اسلامی تحت امر #ولی_فقیه»، چنین تحولی را در آستانه #پیروزی_انقلاب_اسلامی #ایران، رقم میزنند.
وقوع بزرگترین انحراف در جمهوری اسلامی ایران (که از همان زمان #تشکیل_نظام، آغاز شد و همچنان ادامه دارد!)، بهترین دلیل برای صحّت ژرفاندیشی حضرت امام بود.
یکی از علل ایجاد و تداوم انحراف (پایانپنداری نهضت با مستقرپنداری نظام!) عدم توجه دقیق به معنا و مفهوم #جمهوری بود و است.
آیا جمهوری مد نظر امام (در ترکیب «جمهوری اسلامی» بدون کلمهای کمتر یا بیشتر) همان جمهوری بود که معظمله، قبل از تاریخ ۱۳۵۷/۷/۲۰ آنرا در ردیف حکومتهای مشروطه و سلطنتی و... یاد میکردند؟! یا اینکه امام تعریف خاصی از جمهوری دارند که متمایز از مفهوم سابق و جاری این واژه است؟!
تحلیلگری نوشته:
«در نظر امام خمینی(س) رژیم جمهوری اسلامی مانند دیگر جمهوریهاست؛ با این تفاوت که قانون آن باید #قانون_اسلامی باشد و همین تکیه بر #محوریت_اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران را از دیگر رژیمهای جمهوری جدا میکند؛ بنابراین نظیری در #جهان_سیاست ندارد. همچنین ایشان معتقد بود «جمهوری اسلامی» الهام گرفته از رویه پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) و متکی به #آرای_عمومی_ملت و نتیجه نهضتی اسلامی است که بر اساس #کتاب و #سنت رسول الله(ص) شکل گرفته است. ایشان خاطرنشان کرده است #ملت_مسلمان_ایران، جمهوری اسلامی را میخواهد نه #جمهوری_دمکراتیک و نه #جمهوری_دمکراتیک_اسلامی و نه جمهوری تنها را»
همچنین در فراز دیگری افزوده:
«جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که امام خمینی(س) نیز خاطرنشان کرده است، نظامی #الهی و #مردمی است که مردم ایران با اعتقاد دیرینه خود به #دین_اسلام، محتوای #حاکمیت_اسلامی را در #قالب_جمهوری برگزیدهاند و میان #اسلامیت و #جمهوریت پیوندی تنگاتنگ ایجاد کردهاند.» (سایت پرتال امام خمینی)
«جمهوری الهامگرفته از رویّه نَبَوی و وَلَوی و سنت محمدی و علوی»، تعریفی دارد که قاعدتاً آنرا از سایر رژیمهای جمهوری، متمایز میسازد. بنابراین؛ #جمهوری خمینی را باید در سپهر سیاسی متفاوتی، تعریف کرد!
برای تقریب و تفهیم بهتر مطلب، نکته دیگری، قابل توجه و تأمل است. امام در طی ۳۵ سال، در قالب عناوین «حکومت اسلامی»، «ولایت فقیه»، مردم و #علمای_اسلام را به حاکمیتی دعوت میکند که قاعدتاً اگر تحقق یابد، عالیترین قامت برای چنین ردایی، همانا خود امام (بعنوان بهترین مصداق ولیفقیه) است ولیکن ایشان از این عناوین، بیزاری جستهاند و میجویند:
«خاک بر سر من که بخوام #استفاده_عنوانی از شما بکنم. خاک بر سر من که بخوام خون شما ریخته بشود و من استفادهش رو ببرم»!
استفاده عنوانی از «ولی فقیه» و «حاکم اسلام» را امام منزجرانه پس میزند! چرا؟!
اگر شخصی مثل حضرت امام، از پذیرش چنین عنوانی، پرهیز نماید، پس چه کسی دیگر باید این مسئولیت را بر عهده بگیرد؟! آیا امام تعارف میکرد یا اینکه جدی میگفت و نگاه خاصی به قضایا داشت؟!
بهتر است برگردیم به طرح سؤالاتی کلیتر، مقدمتر و کلیدیتر!
۱) آیا امامی که مدت ۳۵ سال از «حکومت اسلامی تحت امر ولایت فقیه»، قلم زد و سخن گفت، در نیمه دوم سال منتهی به #پیروزی_انقلاب، ناگهان از این ادعای خود، عقبنشینی کرد؟! آیا از اسلامی گشتن حکومت منصرف شد یا از ولایت یافتن فقیه؟!
آیا او با دیدن خال لب دوست، از مسجد و از مدرسه بیزار شد؟!
من بخال لبت ای دوست گرفتار شدم
چشم بیمٰار تو را دیدم و بیمار شدم ..
غم دلدار فکنده است بجانم شرری ...
که من از مَسجد و از مَدرسه بیزار شُدم
(سایت پرتال امام خمینی)
۲) آیا در ارزیابی قبلی خود که جمهوری را همردیف سلطنت، منحوس و پلید و حداقل نامشروع قلمداد میکرد، ناگهان طی فرایندی سریع از استبصار به این نتیجه رسیدند که در باره جمهوری، برداشت اشتباهی داشته است و بلکه ضرورت دارد که همان جمهوری را بالا آورد (یا در جایگاه واقعی خود ببیند!) و هدف ۳۵ ساله و بلکه بیشتر خود را در آن متمرکز سازد بدون کلمهای کم یا بیش؟!
بنظر حقیر؛ حضرت امام بعنوان #معمار_کبیر انقلاب و نظام، نه از استدعای ۳۵ ساله خود در امر خطیر تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه، دست کشیدند و نه در تعریف جمهوری، به #بصیرت_سیاسی جدیدی دست یافتند.
بنابراین نه عدولی صورت گرفت و نه تغییر و تحولی رخ داد، بلکه قضیه غیر از اینهاست که بنده آنرا «غنیسازی نهضت+نظام» تلقی میکنم که نیازمند توضیح است.
..ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۶ بهمن ۱۴۰۲
صفحات مجازی حسینی منتظر در ایتا:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏