eitaa logo
اهل کربلا باشید
270 دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
8.2هزار ویدیو
292 فایل
امام به ما آموخت انتظار در مبارزه است.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠امام علی علیه السلام: الْقَنَاعَةُ مَالٌ لاَ يَنْفَدُ. قناعت مالى است كه هرگز تمام نمى شود. 📚نهج البلاغه، حکمت،۵۷ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ♨️http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
❓آنجایی که امر به معروف و نهی از منکر اثر نمیکند، وظیفه چیست؟ 🔰پاسخ : 1⃣اولا اگر شخص دیگری با بیان بهتری بگوید اثر میکند، از او بخواهید که این کار را انجام دهد. هنگامی که خداوند به حضرت موسی دستور داد نزد فرعون برود و او را ارشاد کند، موسی ( علیه السلام) از خداوند خواست که برادرش هارون که بیان بهتری دارد را همراه او بفرستد. و اخی هارون هو افصح منی لسانا فارسله معی ( سوره قصص، آیه 34. ) 2⃣ثانیا گاهی یکبار اثر نمیکند، اما با تکرار اثر میکند، آن هم با بیانهای گوناگون. چنانکه چوب سخت با یک ضربه تبر شکسته نمیشود، تکرار لازم است. قرآن میفرماید: ما مطالب خود را در قالبهای گوناگون بیان کردیم تا شاید اثر کند. لقد صرفنا فی هذا القرآن ( سوره اسراء، آیه 41. ) 3⃣ثالثا ممکن است شیوه ما صحیح نبوده که اثر نکرده است. چون امر به معروف و نهی از منکر شرایط و اصولی دارد و با هر منکر باید به گونهای متناسب برخورد کرد؛ گاهی گرد و غبار روی لباس شما مینشیند و گاهی دوده. غبار با ضربه محکمی که بر لباس میزنید بر طرف میشود، اما اگر همین ضربه را به دوده بزنید، هم دستتان سیاه میشود و هم دوده به لباس فرو میرود. بر طرف کردن دوده با فوت است و بر طرف کردن غبار با ضربه. پس هر منکری را باید به گونهای خاص برطرف کرد. چنانکه قرآن میفرماید: و اتو البیوت من ابوابها ( سوره بقره، آیه 189.) یعنی هر خانهای را باید از راهش وارد شد. 4⃣رابعا برای بازداشتن مردم از فساد باید راههای حلال را به روی آنان باز کرد. حضرت لوط (علیه السلام) هنگامی که دید مردم به مهمانانش، سوء قصد دارند فرمود: من حاضرم دخترانم را به ازدواج شما در آوردم تا شما دست از مهمانان من بردارید. من راه حلال را برای شما باز میکنم تا شما به گناه گرفتار نشوید. هولاء بناتی هن اطهر لکم فاتقوا الله و لا تخزونی فی ضیفی ( سوره هود، آیه 78. ) 📚حجت الاسلام قرائتی 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ♨️http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
💠امام علی علیه السلام: الْمَالُ مَادَّةُ الشَّهَوَاتِ. 🍃 مال و ثروت ماده اصلى همه شهوات است. نکته:بديهى است كه منظور از شهوت در اينجا هرگونه علاقه مفرط نفسانى و هوس آلود است. 📚نهج البلاغه،حکمت ۵۸ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ♨️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
قرائت و احکام آن 💠سوال ۴۶۰: می دانیم که یک رکعت از نماز متشکل از نیت، تکبیرةالاحرام، حمد، سوره، رکوع و سجده است، و از طرف دیگر در نماز ظهر و عصر و رکعت سوم نماز مغرب و رکعت سوم و چهارم نماز عشا آهسته خواندن واجب است. ولی در نماز جماعتی که از رادیو و تلویزیون مستقیماً پخش می کنند، مشاهده می شود که امام جماعت ذکر رکوع و سجده رکعت سوم را بلند می خواند. با توجه به این که آن رکوع و سجده دو جزء رکعتی هستند که آهسته خواندن در آن واجب است، این مسأله چه حکمی دارد؟ ✅جواب: وجوبِ بلند خواندن در نمازهای مغرب و عشا و صبح و وجوبِ آهسته خواندن در نماز ظهر و عصر، مختص به قرائت حمد و سوره است. همان گونه که وجوب آهسته خواندن در غیر از دو رکعت اول نماز مغرب و عشا، فقط مخصوص قرائت حمد یا تسبیحات در رکعت سوم و چهارم است. ولی در ذکر رکوع و سجده و تشهد و سلام و دیگر ذکرهای واجب در نمازهای پنجگانه، مکلّف بین آهسته یا بلند خواندن مخیّر است. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
ذکر نماز 💠سوال ۴۸۳:آیا یک بار گفتن تسبیحات اربعه در رکعت سوم و چهارم نماز کافی است؟ ✅جواب: کافی است، هرچند احتیاط این است که سه مرتبه گفته شود. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
هدایت شده از شاخص
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺آرزوی مادر #شهید_مجید_قربانخانی دربرنامه زنده تلویزیون،پیش ازپیداشدن فرزندش. شهید #مدافع_حرم #مجید_قربانخانی 🆘eitaa.com/shakhes1 ایتا 🆘http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از شاخص
صفحه فیکی که دوباره سلبریتی‌ها را به اشتباه انداخت! 🔹چند روزی است تصویری از یک توییت جنجالی در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شد؛توییتی که به ظاهر متعلق به فردی روحانی به نام سیدمصطفی حجازی است و طی آن از دختران مجرد خواسته شده بود خودشان را به صیغه یک روزه نیروهای حشد الشعبی قرار دهند. 🔹این پیام به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و برخی سلبریتی‌هایی که همیشه بدون کوچکترین دقتی مطالب را منتشر می‌کنند، به این توییت واکنش نشان داد. 🔹اما ماجرا از این قرار است که تصویر حجت‌الاسلام غفار دریاباری اهل مازندران که اصلا صفحه‌ای در توییتر هم ندارد، توسط ضدانقلاب به سرقت رفته و صفحات فیک آن را مورد سوءاستفاده خود قرار دادند. 🔹صفحه مذکور اواخر فروردین ماه همین سال به وجود آمده است و طرفداران آن هم عمدتا از کاربران ضدانقلاب است. fna.ir/d9jcwq 🆘eitaa.com/shakhes1 ایتا 🆘http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
🍁آیه های 3⃣، 4⃣، 5⃣ سوره از تفسیر المیزان🍁 🔰اقرا و ربك الاكرم 🔰 الذى علم بالقلم 🔰 علم الانسان ما لم يعلم ✅در اين سه آيه به را نموده، تا مطلب يعنى امر را تأكيد كند، چون ظاهر اطلاق همين است، كه منظور از هم همان است، 🔸وگرنه براى دومى مى آورد. ولى بعضى اند: 🔸 مراد از امر ، اين است كه خودش بخواند، و مراد از اين است كه براى مردم و تبليغ كند. 🔸 همچنان كه بعضى ديگر اند: 🔸مراد از هر امر، اين است كه را بر مردم بخواند. ولى اين دو وجه از آيه استفاده نمى شود. 🔸و معناى (و ربك الاكرم ) اين است كه : 🔸پروردگار تو كسى است كه فوق عطاى كس ديگر است، چون هر كس ديگر كه به تو مى كند به مى كند، ولى بدون عطاء مى كند، علاوه بر اين، ديگران هم عطاى او است، و هر به منتهى مى شود. 🔸مراد از به قرائت در (اقرء و ربّك الاكرام) و مفاد خدا به (الّذى علّم بالقلم) بعد از امر به (الذى علم بالقلم ) - حرف باء در اين جمله را مى رساند، مى فرمايد: 🔸 خداى تعالى و يا و را به وسيله بياموخت، و اين هم مى تواند باشد، و هم ، و به هر حال زمينه آن زمينه تقويت روح رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) و از بين بردن آن است، اضطرابى كه از قبلى به آن دست داده بود، چون خواندن به كسى كه است، نه خواندن دارد و نه ، اضطراب آور است، گويا فرموده : 🔸كتاب را ، كتابى را كه او به تو مى كند، و از اين اضطراب و به خود راه مده، و چه جاى ترسيدن است؟ در حالى كه اكرم تو آن كسى است كه را به وسيله به انسان آموخت؟ ، وقتى سواد دارها هم به وسيله است كه او ، و در قرار داده، تا خود را بنويسند، چرا نتواند كتاب خود را بدون قلم به تو دهد؟ آن هم با اينكه به تو امر كرده كه: اگر تو را تواناى بر خواندن نكرده بود، امر به آن نمى كرد. 🔸بعد از جمله مورد بحث كه به شخص خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) است، تعليم را داده، مى فرمايد: (علم الانسان ما لم يعلم ) به انسان را كه نمى دانست داده، و اين خود تقويت است، و خدا را بيشتر و مى سازد. 🔸و مراد از به كه از ظاهر برمى آيد انسان است. 🔸ولى بعضى از گفته اند : مراد از آن خصوص است. 🔸بعضى ديگر گفته اند: است، چون او بود كه براى بار با خط نوشت. 🔸و بعضى ديگر اند: همه هستند كه مى توانستند . ليكن اين ، و از فهم بدورند. ____________________ 🌹شادی روح علامه طباطبایی (ره) 👇 http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
🍁آیه های 6⃣، 7⃣ سوره از تفسیر المیزان🍁 🔰كلا ان الانسان ليطغى 🔰 ان راه استغنى ✅اين  آيه ردع و رفتارى است كه در مقابل هاى الهى از خود نشان مى دهد، كه از خلال آيات قبل استفاده مى شود، چون از بر مى آيد كه خداى تعالى هاى نظير به و از وحى را به انسان داده، بر انسان است شكر آن را بجاى آورد، ولى او بجاى شكر، و مى كند. ✅بى نياز خود، منشاء و علّت آدمى است 🔸ان الانسان ليطغى 🔸 يعنى انسان شكر مى كند 🔸 يعنى پا از خود فراتر مى نهد. و اين است از آنچه در بشر است، آيه زير كه خبر مى دهد از اينكه طبعا و كفرانگر است:  🔸ان الانسان لظلوم كفار 🔸ان راه استغنی 🔰كلمه (راه ) از مصدر است، نه رويت، يعنى به چشم، و فاعل (راه ) و نيز همان انسان است، و جمله مورد مى خواهد علت انسان را بيان كند، مى علت اين است كه او خود را نياز از خود مى داند، كه بر او انعام كرده و سراپاى وجود او وى است، و هاى شمار او را مى كند، و علت اين آن است كه انسان به خود و نفسانى خود مى پردازد، و به اسباب كه تنها وسيله او است (و نه هدف ) مى بندد، و در از مى شود، و به هيچ وجه خود را او نمى بيند، چون اگر خود را او مى ديد همين مى كرد كه به ياد او بيفتد، و او را نعمت هاى خود بداند، و نعمت هايش را بجاى آورد، اين انحراف اين است كه در خدا را به كلى نموده، سر به بردارد. ___________________ 🌹شادی روح علامه طباطبایی (ره) 👇 http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
✍سردار حاج قاسم سلیمانی: ☑ شما و ما باید خودمان را وقف اسلام کنیم و بگوییم خدایا در این عمری که به ما دادی ، آن را وقف تو می کنم. 📲کانال سردار قاسم سلیمانی👇 http://eitaa.com/joinchat/3643211789C500001b625
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا