eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
247 دنبال‌کننده
703 عکس
34 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🎧 #دانلود #صوت ارائه #مقاله #برگزیده 📌«پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسی
#عکس #تصویر «پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» کمیسیون تخصصی #جامعه_شناسی اسلامی دوشنبه ۴ آذر۹۸؛ #تهران، مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا 🌐 @aliebrahimpour_ir
چکیده مقالات پنجمین کنگره علوم انسانی اسلامی - ص122، 223، 266.pdf
2.1M
مجموعه مقالات پنجمین کنگره بین‌المللی 📝رشته‌ها و روش‌های دخیل در جریان‌شناسی... - (کمیسیون جامعه‌شناسی اسلامی) - ص122 📝روش‌شناسی جریان‌شناسی به‌مثابه دانشی میان‌رشته‌ای... - (کمیسیون علوم سیاسی اسلامی) - ص223 📝لوازم روش‌شناسانه ماهیت جریان... - (کمیسیون فلسفه و روش‌شناسی) - ص266 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
باسمه‌تعالی 📌 ارائه مقاله #برگزیده در «پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسیو
98.09.05 - Ali EbrahimPour - erae magale lavazem raveshi tarif jarian - komision falsafe.MP3
20.15M
🎧 #دانلود #صوت ارائه #مقاله #برگزیده 📌«پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسیون تخصصی فلسفه و #روش_شناسی علوم انسانی اسلامی 📖 عنوان #مقاله:«بررسی تحلیلی لوازم روش‌شناسانه ماهیت « #جریان اجتماعی» در راستای تنقیح دورنما و چارچوب روش‌شناسی #جریان_شناسی مبتنی بر #پارادایم_علم_اسلامی» 👤علی ابراهیم‌پور (طلبه درس خارج حوزه علمیه قم) 🗓سه‌شنبه 5 آذر۹۸؛ #قم. 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🎧 #دانلود #صوت ارائه #مقاله #برگزیده 📌«پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسی
#عکس #تصویر «پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» کمیسیون تخصصی فلسفه و #روش_شناسی علوم انسانی اسلامی سه‌شنبه 5 آذر۹۸؛ #قم. 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠خواستم امروز به مناسبت تشکیل به فرمان حضرت امام، فیش‌های قدیمی‌ام را به صورت یادداشتی درباره چالش حقوقی شورا تنظیم و بنویسم؛ دیدم شورایی که فعلا نه عالی است و نه انقلابی و نه فرهنگی و به قشری‌ترین صورت ممکن از باب اکل میته برگزار می‌شود، واقعا ما قبل بررسی حقوقی و امثالهم است. 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.09.19]
📌 «محاسبه» 🌸 «حسب» یعنی شمارش. ذاتا، یکجور و ظاهری است. این مغز معنای این واژه است که از آیات برداشت می‌شود. (ریشه حسب، دارای 109آیه در است.) 🌸 کنش‌های عادی انسان، همیشه بر اساس ای است که انجام می‌دهد. در قرآن تعبیر «لا تَحْسَبَن‏» مکرر آمده و مفهومش تذکر اذهان است. (می‌شود این آیات را جمع کرد و به‌عنوان خطاهای محاسباتی، دسته‌بندی کرد و از دلش نظریه درآورد) 🌸 عقلانیت ، نمونه‌ی اعلی و واضحی از این محاسبه است. خدا با واژه «احتساب» می‌خواهد بگوید، آنقدر قدرت ندارد که بشود کل را بر روی آن بنا کرد. کل زندگی را با برنامه ریزی نکن! این قاعده‌ای عمومی است و اختصاص با مومن یا کافر ندارد. کافر هم اگر بخواهد پیروز شود، باید این قواعد هستی‌شناسی را لحاظ کند! هُوَ الَّذي أَخْرَجَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ مِنْ دِيارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ما ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ مانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَ قَذَفَ في‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْديهِمْ وَ أَيْدِي الْمُؤْمِنينَ فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصارِ (2-حشر) 🌸 چون محاسبه می‌کنند و می‌کنیم، دو اتفاق می‌افتد: 1.هم گاهی سراغ کاری نمی‌رویم/می‌رویم. 2.غافل‌گیر می‌شویم! چون فکر می‌کنیم باید یکطور دیگر بشود و می‌بینیم یکجور دیگر شد! قواعد دیگری در میان‌بوده که در ظاهری، شمرده نمی‌شوند. 🌸 توکل، یعنی من این را تام و کامل نمی‌دانم. در کنار این محاسبه، یک بخش قابل توجهی را در نظر دارم که من روی آن اشراف ندارم. اتفاقا آنجاها همانجاهایی است که خدا خودش را ملزم کرده. توکل یعنی من دایره محاسبه را بزرگ می‌کنم که خدا بخش اصلی آن را بر عهده دارد: الَّذينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكيلُ (173-آل‌عمران) 🌸 ما به صورت متداول، را بر مبنای اینطور محاسبات جلو می‌بریم؛ اما جالب اینجاست که مهم‌ترین مصداق ساحتی که اینطور محاسبه در آن جواب نمی‌دهد، « و » است: وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ‏ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ‏ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدْراً (3-طلاق) رزق و روزی باب عجیبی در روایات دارد؛ اما محاسبه‌ناپذیری از جمله مفاهیمی است که میدان معنایی آن را –خصوصا برای مومنین- شکل می‌دهد. تا حدی که انگار خدا اصرار دارد رزق و روزی را از «من حیث لایحسب» بدهد! اصرار دارد معادله محاسباتی ذهنی مومن را به هم بریزد و آن‌به‌آن توجه‌اش را به جای دیگری غیر از این محاسبات ظاهری جلب کند. 🌸 یکی از روش‌های چشیدن شیرینی ، همین آزمایش آن در بوته توکل است. یک محاسبه را کنار می‌گذاری و محاسبه دقیق‌تر را لحاظ می‌کنی؛ می‌بینی جواب می‌دهد. حالا در ایمان قوی تر می‌شوی؛ توکل قوی‌تر می‌شود؛ محاسبه بعدی را عمیق‌تر و جدی‌تر می‌گیری و همینطور جلو می‌روی. 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.09.28]
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 #قانون پارتو یا 80-20 💠 #اصل #پارتو یا قانون ۲۰-۸۰ بیان می کند: «۲۰درصد از عوامل، ۸۰ درصد مسائل ر
- 📌قانون ۸۰/۲۰ (اصل پارِتو) چیست؟ تاریخچهٔ قانون ۸۰/۲۰ به سال ۱۹۰۶ باز می‌گردد زمانی که ویلفردو پارِتو  از طریق ریاضیات اثبات کرد که توزیع ثروت در کشورش به صورت کاملاً نابرابر صورت گرفته است. در واقع، او زمانی به این فرمول ریاضیاتی پی برد که مشاهده کرد ٪۲۰ از مردم ایتالیا بیش از ٪۸۰ از ثروت کشورش را در اختیار دارند و جالب اینجا است پس از اینکه وی این ایدهٔ خود را علنی کرد، بسیاری از دیگر محققین و کارشناسان هم به پدیده‌های مشابهی در حوزهٔ فعالیت خود و در دیگر کشورها پی بردند و این شد که چنین فرضیه‌ای به صورت یک قانون جهان‌شمول درآمد. در حقیقت، قانون ۸۰/۲۰ یا اصل پارِتو بدان معنا است که میزان اندکی (٪۲۰) از علل منجر به ایجاد میزان زیادی (٪۸۰) از نتایج می‌شوند. در نگاه اول این تعریف بسیار گنگ و گیج‌کننده است اما با ذکر مثال‌هایی از دنیای واقعی که در ادامه خواهیم آورد، مفهوم اصل پارِتو مشخص‌تر خواهد شد: - حدوداً ٪۲۰ از رفتارهای نامناسب زوجین منجر به ایجاد ٪۸۰ از اختلافات مابین آن‌ها می‌شود. - حدوداً ٪۲۰ از وسائلی که در منزل داریم را در ٪۸۰ مواقع مورد استفاده قرار می‌دهیم. - حدوداً ٪۲۰ از لباس‌هایی که در کمد داریم را در ٪۸۰ موقعیت‌ها می‌پوشیم. - در حدود ٪۸۰ از موفقیت‌های شما حاصل صرفاً چیزی در حدود ٪۲۰ تلاش‌های شما است. - حدوداً ٪۲۰ از کاربران، مشتریان و به طور کلی گروه هدف کسب‌وکار شما چیزی در حدود ٪۸۰ از سود حاصله را ایجاد می‌کنند. در یک کلام،‌ قانون هشتاد بیست حاکی از آن است که ما برای موفقیت در زندگی کاری و شخصی خود باید ٪۲۰ چیز تأثیرگذار را یافته، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و مهارت‌های خود را در آن حوزه‌ها تقویت کنیم و نتیجه این خواهد شد که منفعتی معادل با ٪۸۰ برای‌مان در بر خواهد داشت. در یک کلام، نباید بیشتر کار کنیم بلکه نیاز داریم تا مؤثرتر فعالیت نماییم. قبل از شروع هر کاری بپرسید که جزو ٪۲۰ مهم است یا ٪۸۰ کم‌اهمیت نکتهٔ مهم در ارتباط با قانون هشتاد بیست مسألهٔ اولویت‌بندی کارها است. به عبارت دیگر، وقتی که قصد داریم کاری را شروع کنیم، پیش از هر چیز باید بفهمیم که آیا کار مد نظر جزو همان ٪۲۰ است که بیشترین نتیجه را برایمان در بر دارد یا جزو آن ٪۸۰ است که خیلی مثمرثمر واقع نخواهد شد! https://t.me/hazhirbook/3520 https://t.me/hazhirbook/3521 @Hazhirbook 🌐 @aliebrahimpour_ir
⚡️آثار ادعای هماوردی پزشکی اسلامی با پزشکی نوین ✍مهدی مسائلی "پسر آیت الله هاشمی شاهرودی: کارشناسان طب اسلامی بیماری‌ پدرم را از کنترل خارج کردند" سید علا هاشمی شاهرودی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه گفته است: بعد از عمل جراحی اول ایشان، دکترهای سنتی و اسلامی ایشان از عمل به توصیه‌های پزشکی نوین منصرف کردند و ایشان هم به توصیه‌های پزشکان سنتی و اسلامی اعتماد کرد و این امر منجر به ایجاد فاصله بین درمان و از کنترل خارج‌شدن بیماری شد. وی در این مصاحبه بیان می‌کند که حتی رهبری در عیادت از آیت الله شاهرودی پس از عمل جراحی، به ایشان توصیه می‌کند که به حرف دکترها گوش کند ولی به روایت فرزند، ایشان بعدها این توصیه را گوش نکرد. او می‌گوید کارشناسان «طب اسلامی» رای پدرش را زدند و او را مردد کردند. 🔹یکی از مشکلاتی که پزشکی سنتی و اسلامی که در جامعه ایجاد کرده است همین ادعای هماوردی و برتری آن نسبت به پزشکی نوین است. بسیاری از پزشکان سنتی و اسلامی، توصیه‌های طبی خود را به عنوان درمان مکمل نمی‌شناسند بلکه با نفی درمان‌های جدید، نسخه‌های خود را جایگزین داروهای جدید و عمل‌ جراحی معرفی می کنند. از این گذشته ادعاهای بزرگ درمانی در عرصه پزشکی سنتی و اسلامی، از ناحیه عطاران و روحانیونی صورت می‌گیرد که درباره بدن انسان و عوامل بیماری‌زا آگاهی‌های لازم را ندارند. حقیقت این‌که طبِ گیاهی یا سنتی علم‌محور که آزمایشات علمی را قبول دارد با طبِ اسلامی یا سنتی تعبدمحور که آزمایشات علمی و بازنگری را برنمی‌تابد، متفاوت است. شکی نیست که در گیاهان و مواد غیرشیمیایی خواص دارویی بسیاری وجود دارد که به کمک علم جدید باید آنها را عصاره‌گیری نمود و اثرات آنها را بیشتر کرد. ولی آنچه امروز در طب به اصطلاح اسلامی دیده می‌شود نفی آزمایشات علمی با تعبد به روایاتی است که منبع و سند درست و حسابی ندارند و حتی مفید ظن و گمان هم نیستند. در اینجا بیان این حکایت خالی از لطف نیست که گویند: نقاشی شغل خود را ترک کرد و مطبی باز نمود. کسی پرسید: در حرفه‌ی پزشکی چه امتیازی دیدی که نقاشی را ترک کردی؟ گفت: این امتیاز را دیدم که هر خطایی که مرتکب شوم، خاک آن را پنهان می‌کند! این حکایت، وصف بعضی از روحانیون است که وظیفه تبلیغ دین را رها کردند و طبابت را برگزیده‌اند. ............ @azadpajooh
#رونوشت #طنز 📌 تصورات کلی از دانشگاه‌های ایران 😅 🔗 t.me/OfficialPersianTwitter/149313 🌐 @aliebrahimpour_ir
پایان‌نامه‌ها با موضوع جریان‌شناسی.pdf
615.5K
📌 و 🔸طبق آمار استخراج شده از سامانه (ایران‌داک)، از سال 1378 تا آذر 1398، «106» رساله و پایان‌نامه با موضوع جریان‌شناسی در عرصه‌های ادبی، تفسیری، کلامی، تاریخی، فرهنگی، سیاسی، فلسفی و فکری نگارش یافته است. از این تعداد، «1» پایان‌نامه در دهه هفتاد (در سال 1378)، «19» پایان‌نامه در دهه هشتاد و مابقی یعنی «77» پایان‌نامه در دهه نود نوشته شده‌اند که این شیب معنادار نشان از اقبال رو به رشد جامعه آکادمیک به ادبیات جریان‌شناسی دارد. 🔸از میان 106 پایان‌نامه فوق‌الذکر، 71 عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و 35 عنوان، مربوط به رساله دکتری است. همچنین از این میان، دانشگاه فردوسی مشهد با 9 عنوان و بعد از آن دانشگاه الزهرا با 6 عنوان و بعد از آن دانشگاه‌های تربیت مدرس، باقرالعلوم، معارف اسلامی قم و آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با 5عنوان دارای بیشترین تولیدات پایان‌نامه و رساله با این موضوع هستند. دانشگاه تربیت مدرس نیز از نظر تاریخی در روی‌آوری به این موضوع از بقیه مراکز علمی سبقت دارد و رتبه‌ی بعد از او به دانشگاه باقرالعلوم اختصاص دارد. 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌧 💧همسرم داشت تکرار وارش را می‌دید؛ من به جز چند قسمت، کامل ندیدم سریال را؛ اما در حال لباس پوشیدن بودم و دیدم پسر ماهیگیر وارش دارد از دختر مانتوقرمز پوشی خواستگاری می‌کند؛ بعد هم دخترک عین خل‌ها شروع کرد قاه‌قاه‌قاه خندیدن. 💘از خانمم پرسیدم با این دختره کجا شده؟ گفت سر نقاشی کناره ساحل؛ بعدم پسره رفت نمایشگاه دختره، آتیش می‌گیره، نجاتش میده و عاشقش میشه. گفتم این دختره هم اینو می‌خواد؟ گفت آره. گفتم دیگه چه کسی این دختره است؟ گفت یعنی چی؟ 🔺گفتم مادرش وارش که داشت و دو تا مرد می‌خواستنش. اون پسر حزب‌اللهی‌اش هم عاشق دختر ترابه که یک پسر دکتر هم می‌خوادش؛ پس اونم است! حالا اگر سریال هوشمند باشه، قاعدتا باید روند رو رعایت کنه و برای این یکی پسر وارش هم یک عشق مثلثی بسازه. 👀 در حین همین صحبت بودم که فیلم رسید به سکانسی در خانه دختر. دور میز ناهار بودند؛ مادرش که مثل اینکه با این ازدواج مخالف بود، پیشنهاد داد بروند مسافرت تهران خانه‌ی خاله‌شان که دیداری با تازه کنند! دختر هم مخالفت کرد. 🤦‍♂گفتم بیا، دیدی! خانمم خندید. 🙏خب الحمدلله که تلویزیون، از نویسندگان چیره‌دستی استفاده می‌کند که به خوبی بلدند یک رو در یک نامه به دقت رعایت و درونی کنند! همچنین از ناظران محترم نیز متشکر و از صمیم قلب به آنها ایم. ✔️پی‌نوشت: در سکانس بعدی هم دختر با مادرش دعوا کرد که زندگی خودم است و خودم تصمیم می‌گیرم. مادرش گفت این پسره هیچی نداره، نمی‌تونی باهاش زندگی کنی، چند روز بگذره باد از سرت می‌پره. دختره هم خیلی راحت گفت: خب می‌گیرم؛ طلاق رو گذاشتن برای همین چیزا. (به همین سادگی؛ به همین خوشمزگی) 🌐 @aliebrahimpour_ir
#مادربزرگ #دامغان 🌐 @aliebrahimpour_ir