eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
214 دنبال‌کننده
589 عکس
29 ویدیو
70 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
📌درد و دل #ابن_سینا درباره #حکمت_مشا 🔖 ...از ترس اینکه در روز روشن شک نکنند، مماشات کردم و اشتباهات‌شان را نگفتم. 📕 ابن‌سینا، حکمت مشرقیین، ص۳. 📖 علی #امینی_نژاد، آموزش حکمت #اشراق، ص۹. [ #برش #ازکتاب] 🌐 @aliebrahimpour
📌 ضرورت و جریان‌شناسی 🌺 مشکل اساسی جریان شناسی های موجود و نیاز اصلی جریان شناسی برای تثبیت شدن به عنوان یک دانش میان رشته ای، تنقیح روش شناختی آن است. جریان شناسی تنها زمانی می تواند اعتبار علمی پیدا کند که الگویی آگاهانه و منضبط در روش شناسی خود داشته باشد. هدف این پژوهش نیز آگاهانه کردن فرآیند جریان شناسی است. آگاهانه کردن فرآیند (=سازوکار) جریان شناسی، به معنای احصاء قدم به قدم تمامی مراحل فرآیند و ارتباطات آن ها برای رسیدن به یک برآیند (=نتیجه) –که در اینجا شناخت جریان است- می باشد؛ به عبارت دیگر، در منقح سازی و آگاهانه کردن فرآیند، کوشیده می شود، هرگونه حفره یا خلاء موجود در مسیر فرآیند شناسایی شود؛ حفره و خلاءهایی که ممکن است در ایجاد برآیند و نتیجه، خلل یا آسیب وارد کند. آگاهانه شدن یک فرآیند، غیر از اینکه به آن قدرت تعمیم می دهد و می توان در موقعیت های مشابه برای حل مسائل نظیر، از آن استفاده کرد، برای اعتبارسنجی معرفتی فرآیند زمینه سازی می کند و بر اساس آن می توان فرآیند را منضبط کرد و ارتقا بخشید. 🔖 بخشی از / «منطق » [در دست تالیف] - 97.8.5 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 جایگاه در مطالعات 🍀 متغیرشناسی علاوه بر طراحی شبکه مسائل، در مرحله ی تحلیل اطلاعات و نتیجه گیری و سپس مدل سازی نیز، کاربرد دارد. از آنجا که فرضیه تنها بعد از تایید منطق و تئوری صدق تحقیق، به نظریه تبدیل می شود، در مطالعه میان رشته ای، نیازمند منطق متناسب با موضوع، یعنی منطق سیستم ها هستیم. منطق سیستم ها بر اساس سیستم ایده آل، متشکل از متغیرهای ثبوتی و نفس الامری در نسبتی بهینه و دارای انسجام است. (متغیرها+انسجام=منطق سیستم ها) سیستم پویا و زنده، اجزای خود را به گونه ای سامان می دهد که نه تنها حیات خود را تضمین کند (حرکت به سمت کنترل آنتروپی و بی نظمی)، بلکه در مسیر رشد باشد و به نظم مستحکم تری دست یابد. منطق سیستم ها به مثابه پازلی است که تک گزاره های تولیدی از مسائلِ شبکه ی مسائل، در آن جای گذاری می شوند. متغیرها، شیارهای خالی پازل هستند که هر گزاره بایستی در آن شیارها جای گذاری شود. در منطق سیستم ها، زمانی حکم به صحت پازل چیده شده می شود که اجزا در انسجام با یکدیگر باشند و مدلی معنادار را بسازند. 🔖 بخشی از / «منطق » [در دست تالیف] - 97.8.5 🌐 @aliebrahimpour_ir
حاجی! 😔 می‌گفتیم «موشکلات کثیر»! می‌گفتی: «ما کو موشکلات؟!☺️» بیا اینم مشکلات! 😭😩 لبخند تو شده مشکل. خب آخه لامروت! حداقل یکم تو این عکسات نخند... نخند دلمون آتیش نگیره؛ همه عکسات با لبخند... 😭 نخند... تو رو خدا نخند...😭 [استاد عزیزم؛ شهادتت حین روضه اربعین مبارک - 97.8.10] 🌐 @aliebrahimpour_ir
«از سال 1375 وارد حوزه علمیه قم شدم و ....» و... و... و... و 1397 در راه سیدالشهدا شهید شدم. وبلاگ استاد شهید دهقانی؛ کارشناس احکام 👇🏻 🔗 http://talabeh75.blogfa.com/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 تفاوت استفاده نسبی‌گرایانه با حقیقت‌گرایانه از تئوری 🍀 تئوری انسجام گروی، پس از ناتوانی و ناامیدی فیلسوفان علم از دستیابی به معرفت مطابق با واقع، در اوایل قرن بیستم ارائه شد. به اعتقاد این دسته از نظریه پردازان، فیلسوف علم صرفا به تحلیل مجموعه ای از ادراکات حسی می پردازد که هیچ راهی برای حقیقی و صادق دانستن آن ها وجود ندارد و صرفا از راه انسجام یک قضیه با مجموعه گزاره ها می توان صادق و حقیقی بودن آن را دریافت. در واقع بر مبنای نظریه انسجام گروی، صدق فقط و فقط در پرتوی انسجام معنا دارد. به عبارت دیگر، عناصر و تک گزاره ها به خودی خود راهی به صدق و کذب ندارند و اساسا صدق و کذب بردار نیستند. چنانکه دانسته شد، استفاده ی منطق سیستم ها از انسجام گروی، بنابر پارادایم علم اسلامی، در بستر مطابقت با واقع است. در واقع انسجام گروی، تئوری صدق قضایا در لایه های بعدی معرفت (لایه ی کشف کلیت و یکپارچگی) است، نه در تمامی لایه ها و مبادی معرفت. انسجام گروی داغ در معرفت شناختی، هر عنصر را به خودی خود فاقد معنا می داند و این انسجام است که به عناصر معنا می بخشد. اما بنابر استفاده منطق شبکه ای از انسجام، تک تک عناصر قبل از آنکه جزئی از مجموعه باشند، از روش و دانش خاص خود، ریشه گرفته و موجه سازی شده اند و در مرحله ی بعدی برای قرار گرفتن در ساختاری شبکه ای، به تئوری صدق ثانوی (انسجام گروی) نیاز پیدا کرده اند. این نکته مهم، فرق اساسی استفاده پارادایم علم اسلامی و پارادایم های رقیب از انسجام گروی است. 🔖 / بخشی از «منطق » [در دست تالیف] - 97.8.13 🌐 @aliebrahimpour_ir
السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یا اباعبدالله
📌« و » 🍁 حضرت آیت‌اللّه جوادی آملی، دو سال پیش واژه‌ی « » را به ادبیات سیاسی-اجتماعی ما افزودند. این واژه بعد از چندماه به عرصه فرهنگ و نیز وارد شد و « » را متولد و جنجال‌های فراوانی را به‌پا کرد. هرچند برخی اندیشوران با این ادبیات و اصطلاح‌گذاری اجتماعی موافق نیستند، اما به نظر می‌رسد این واژه به‌خوبی می‌تواند عمق برخی فجایع را نشان بدهد و از بار معنوی خود برای ایجاد تنبُّه استفاده کند. 🍁 در این میان، شاید -وحتما- بتوان از چیزی به نام «دیاثت ایمانی و دیاثت دینی» نیز نام برد. اگر سیاسی یا دیاثت فرهنگی را مذموم و بد می‌دانیم، به مراتب دیاثت ایمانی، فاجعه‌بارتر و مخرب‌تر و مصداق واقعی خَسِرَالآخِرَة است. دیاثت یعنی ؛ و چنان‌چه دیاثت سیاسی یعنی بی‌غیرتی سیاسی و دادن مملکت به دست اجانب؛ دیاثت دینی و ایمانی یعنی بی‌غیرتی دینی و دادن دین به اجنبی! دیاثت ایمانی و دینی، یعنی دین و ایمان‌مان را به چیزی وانهیم که ارزشش را ندارد. دیاثت ایمانی و دینی، یعنی و معامله‌ی دین! 🍁 مثلا دیاثت ایمانی می‌تواند این باشد که تمام هویت و و زندگی و خانه‌وکاشانه و محل کارمان و... همه‌و‌همه از باشد و عملی (مثلا ) را در زمانی حرام و ممنوع بدانیم و با تمام وجود با آن مبارزه کنیم و گریبان چاک و فریاد وااسلاما سر دهیم و دقیقا در همین زمان بر اساس بغض‌های شخصی‌مان، آنقدر از این اتاق به آن دفتر و از این جلسه به آن محفل برویم و آتش‌بیار معرکه شویم که رابطه نهاد عامل با نهاد دین قطع شود و به‌خاطر پچ‌پچ‌های درگوشی ما با پدرمان و این‌وآن، روابط دولت با مراجع بگسلد و اند‌ک امید‌های اصلاح نیز به کلی خراب شود. 🍁 اما دقیقا همان عملی که حرامش می‌دانستیم و قربه‌الی‌اللّه برایش گریبان چاک می‌دادیم، در زمان دیگری توسط عاملان دیگری که حضورشان را الطاف خفیّه -بلکه جلیه- الهی می‌دانیم، انجام شود و رگمان که باد نکند هیچ، کک‌مان هم نگزد! 🔥 به نظر نمی‌رسد این حجم از و ایمان‌فروشی را بتوان با واژه‌ای دیگری غیر از «دیاثت ایمانی» نشان داد. 🍁 البته چنان‌که احتمالاً همگی می‌دانیم، تحقق چنین دیاثتی بسیار دور از ذهن است و چنین چیزی جز در افسانه‌های مادربزرگ‌های قصه‌گوی جابلقا و جابلسا، بعید است پیدا شود. حرف از چنین دیاثتی با این حجم و این مثال، فقط برای ما نقش تذکاری دارد! و چه خوب است تذکار: «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ». راست گفت خداوند والا و بلندمرتبه. //پایان// | | [انتشار در بااندکی تغییر 👇] 🖇 mobile.rasanews.ir/data?id=585847 🖇 rasanews.ir/detail/News/585847/2067 🌐 @aliebrahimpour_ir [97.8.29]
📌 « دیاثت ایمانی » 🏷 اصلی و برتر سرویس 🗓 در روز سه‌شنبه، 1397.8.29 🔻مطالعه متن کامل: 📑 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/402 🔻مطالعه (با اندکی تغییر) در خبرگزاری : 📱 mobile.rasanews.ir/data?id=585847 [لینک موبایلی] 💻 rasanews.ir/detail/News/585847/2067 [لینک اصلی] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 🌷 🏷عنوان: « » 🖌علی ابراهیم‌پور 📇تعداد واژگان: 400 🗓تاریخ نگارش: 97.8.23 🗒تاریخ انتشار: 97.8.29 🔻مطالعه متن کامل: 📑 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/402 🔻مطالعه (با اندکی تغییر) در خبرگزاری : 📱 mobile.rasanews.ir/data?id=585847 [لینک موبایلی] 💻 rasanews.ir/detail/News/585847/2067 [لینک اصلی] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 قانون پارکینسون ✔️ #قانون_پارکینسون می‌گوید "کارها با توجه به زمانی که #می_توانند اشغال کنند، کِش می‌آیند و این گسترش #زمان، به میزان و ماهیت کار ارتباط چندانی ندارد." 🔺 اصلی مهم در #برنامه_ریزی و نظارت. 📗 #مدیریت عمومی، الوانی، ص۲۸۷. [ #برش | #ازکتاب | #نکته] 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠 حیف که گذار پوست‌مان به دباغ‌خانه‌ی ع.ح.خ.پ می‌افتد [😅]؛ مگرنه می‌دانستم چه بنویسم تا معلوم شود چه کسی در خَوْض‌اش در حال يَلْعَبُونَ است! 🌐 @aliebrahimpour_ir
نیم فاصله.pdf
575.1K
📌 ایجاد برای « » در ✅ امیدوارم با و خواندن این فایل ، برای همیشه چالش ایجاد نیم‌فاصله در برای‌تان حل شود! 🌺 🔺نکته طلایی و مهم: فرق «نیم‌فاصله» (No-Width Optional Break) با «خط تیره اختیاری» (Optional Hyphen) 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠 چالش نفوذ و توسعه‌ی ، بیش از آنکه ضعف محتوا باشد، ضعف است. بسیاری از حرف‌ها هست؛ زبان بیان موثر و علمی‌اش نیست. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 🌹 شهید محمدحسن محمدآبادی در اولین روز مرداد ماه سال1357 در خانواده‌ای مذهبی در شهربابک متولد شد و در همین شهر تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را گذراند. 🌹 وی پس از دریافت مدرک دیپلم، در سال75 با علاقه‌ای که به تحصیل علوم اهل‌بیت و سربازی امام زمان عج داشت، به قم آمد و با معرفی مرحوم حجت‌الاسلام استاد عرفان به مدیر مدرسه کرمانی‌ها، حاج‌آقای جاویدی، وارد این مدرسه شد. 🌹 ایشان ادبیات عرب را از آیت‌الله صفایی بوشهری و در بلاغت کتاب مختصر را از استاد عالی آموختند. در اصول‌‌فقه از محضر استاد حاج‌ابوالقاسم، در فقه و فلسفه از محضر آیت‌الله موسوی گرگانی و در کلام از محضر استاد دستیاری استفاده کردند. در مقطع خارج نیز از درس آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله سیداحمد خاتمی کسب معرفت کردند. 🌹 شهید دهقانی از سال‌های ابتدای تحصیل، به امر اهتمام داشت و از سال85 به صورت جدی تدریس در حوزه را آغاز کرد و از اساتید با سابقه‌ی احکام، منطق، ادبیات عرب (هدایه، بدایه‌النحو، صمدیه، سیوطی، مغنی، جواهرالبلاغه و...) و کارگاه نحو در مدرسه حقانی و دیگر مدارس علمیه قم به شمار می‌رفتند. از ویژگی‌های سبک تدریسی ایشان، استفاده‌ی کاربردی از تخته و طراحی جداول و نمودار های آموزشی بود. مجموعه‌ای از جزوات آموزشی ایشان، در سال‌های اخیر تحت عنوان بدایه‌النحو و بلاغت نموداری به اصرار طلاب، چاپ و عرضه شد. 🌹 علاوه‌بر دروس متداول حوزه، از تلاش‌های استاد دهقانی ترویج مهارت‌های لازم برای طلبگی بود. شاخص‌ترین تلاش ایشان در این زمینه، طراحی دوره تندخوانی و مهارت‌های مطالعه تحت عنوان «مطالعه موفق» با تدوین جزوه و تمرین‌هایی بومی و بازطراحی شده با فرهنگ اسلامی و حوزوی بود. این دوره که در سال‌های اخیر جزء برنامه ثابت طلاب مدرسه حقانی قرار گرفت، آوازه‌ی آن در دیگر مدارس علمیه نیز پیچید و از ایشان برای ارائه‌ی این دوره در شهرستان‌های مختلف کشور دعوت می‌شد. علاوه‌بر مطالعه موفق، ایشان به تدریس مهارت‌های دیگر نظیر تقویت حافظه و تمرکز، مدیریت زمان، برنامه ریزی تحصیلی، روش های علمی مطالعه و مباحثه و مدیریت استرس نیز اشتغال داشتند. 🌹 استاد ، در کنار تدریس‌های دروس رسمی، به ترویج اهتمام داشتند و مصر بودند هرساله تدریس تجوید طلاب پایه اول را برعهده بگیرند. از این رو بسیاری از طلاب مدرسه حقانی، قرآن خود را مدیون ایشان‌اند. در کنار این تدریس، از سال89 مسئولیت واحد قرآن و عترت مدرسه حقانی را نیز بر عهده داشتند. 🌹 علاوه بر تدریس در حوزه، دانشگاه‌ها نیز از تدریس ایشان بهره‌مند بود. تدریس تفسیر موضوعی قرآن کریم در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه امام صادق علیه‌السلام نمونه‌ای از آن است. 🌹 از ویژگی‌های شاخص استاد دهقانی، روحیه‌ی بانشاط و ارتباط صمیمانه‌ی‌شان با طلاب بود. ایشان می‌کوشیدند علاوه بر ساعت‌های تدریس‌شان در مدرسه، ساعاتی نیز به صورت آزاد در مدرسه باشند تا بتوانند ارتباطات چهره‌به‌چهره با طلاب را حفظ کنند. همیشه بر لب ایشان، هر طلبه‌ای را به سوی‌شان جذب می‌کرد. 🌹 از مهارت‌های شهید دهقانی، تسلط بر هنر خطابه و سخنرانی‌های جذاب و گیرایشان بود؛ این هنر سبب شده بود جوانان زیادی از جلسات سخنرانی‌های‌شان استفاده کنند و با معارف اهل‌بیت مرتبط شوند. 🌹 به‌علت علاقه زیاد به شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهید دهقانی با موسسه روایت سیره‌ی ارتباط مستمر داشتند و به‌عنوان مبلغ فعال روایتگر فعالیت می‌کردند و به مدت دوسال مسئول دفتر ستاد اعزام راویان روحانی در خرمشهر بودند. 🌹 تسلط بر و شیوه‌های بیان آن، از شاخصه‌های ویژه‌ی شهید دهقانی بود. بسیاری از طلاب و مردم قم، شهید دهقانی را با این شاخصه می‌شناسند. ایشان علاوه‌بر آنکه احکام‌گوی حرم‌مطهر حضرت معصومه و نماز جمعه پردیسان بودند، سالیانی طولانی با مرکز ملی پاسخ‌گویی به مسائل شرعی ارتباط داشتند و برای روحانیون و طلاب علاقه‌مند، دوره‌های شیوه‌بیان‌احکام برگزار می‌کردند. از آثار مشهور ایشان در احکام، نویسنده همکار با استاد فلاح‌زاده برای کتاب جدول اختلاف فتواهای مرجع تقلید است. 🌹 علاوه بر این فعالیت‌های حضوری، شهید دهقانی از فعالیت‌های مجازی غافل نبودند. وبلاگ «نوشته‌های یک طلبه» با آدرس «talabeh75.blogfa.com» نمونه‌ای از فعالیت‌های مجازی ایشان است که بیش از همه محلی برای بیان احکام مبتلابه بود. 🌹 از آخرین فعالیت‌های تبلیغی این شهید ولایت‌مدار، حضور تبلیغی‌رزمی در جمع مجاهدان و مدافعان حرم در تابستان سال97 بود. در نهایت نیز در در اعزام دهه آخر صفر، در روز اربعین در منطقه ریف سوریه در مجلس روضه اباعبدالله به شهادت رسید و به مراد و مقتدای خود حضرت العباس ملحق شد. 📸 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/415 🌐 @aliebrahimpour_ir
حجت‌الاسلام محمدحسن دهقانی به مناسبت چهلمین روز شهادت 🌹 ✅ نشر در - 97/8/12 🖇 rasanews.ir/detail/News/584013/2066 🖇 mobile.rasanews.ir/data?id=584013 ✅ متن کامل در عقل سرخ: 🖇 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/414 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 🌷 🏷عنوان: « شهید حجت‌السلام محمدحسن دهقانی» 🖌علی ابراهیم‌پور 📇تعداد واژگان: 710 🗓تاریخ نگارش: 97.8.11 🗒تاریخ انتشار: 97.8.12 🔻مطالعه متن کامل: 📑 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/414 🔻مطالعه در : 📱 mobile.rasanews.ir/data?id=584013 [لینک موبایلی] 💻 rasanews.ir/detail/News/584013/2066 [لینک اصلی] 🌐 @aliebrahimpour_ir
خداحافظ ای داغ بر دل‌نشسته... 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌خدای دکارت 🔻 #خدا در اندیشه #دکارت : خدای ساعت‌ساز 💠 نقد #پاسکال بر دکارت 📗 دین و نظام طبیعت؛ سیدحسین #نصر ؛ ص۲۰۴. [ #برش | #ازکتاب | #نکته ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 روایت 💝 🌟 خواستم به‌مناسبت بزرگداشت وفات شهادت‌گونه مطلبی پیدا کنم برای انتشار در کانال. در مجموعه آثار جست‌وجو کردم. هیچ مطلبی پیدا نشد، مگر دو خط؛ ذیل بحث «زنان بزرگ در تاریخ اسلام» در کتاب حماسه حسینی. آن دو خط این است: 📖 «در اين ضريح جديدى كه اخيراً براى ساختهاند، را انتخاب كردهاند كه راوي‌ها همه زن هستند تا می‌رسد به پيغمبر اكرم. در ضمن، اسم همه آن‌ها فاطمه است (حدود چهل فاطمه): روايت كرده فاطمه دختر ... از فاطمه دختر ... تا می‌رسد به فاطمه دختر موسى بن جعفر. بعد ادامه پيدا می‌کند تا فاطمه دختر حسين‌بن‌على‌بن أبي‌طالب و در آخر مىرسد به فاطمه دختر پيغمبر. يعنى شركت [اجتماعی] اينها اين قدر رايج بوده، ولى هيچ وقت اختلاط نبوده.» [مجموعه آثار، ج17، ص405] ⭐️ کمی جست‌وجو کردم برای پیداکردن روایت. هرچند در مجامع اصلی روایی نیافتمش، اما روایتی جالب‌توجه است. 🌟 این مشهور به یا ، یکی از زیباترین در مقام آل پیامبر است. این روایت را از این جهت می‌نامند که سلسله روات خانم در این -غیر از حضرت زینب سلام‌الله‌علیها- همگی « » نام دارند. ازاین‌رو برخی، این روایت را روایت موجود می‌دانند. آن حدیث، این است: 💫علامه نجفی مرعشی به نقل از سيد محمد غماري شافعي از فاطمه دختر حسين رضوي از فاطمه دختر محمد رضوي از فاطمه دختر ابراهيم رضوي از فاطمه دختر حسن رضوي از فاطمه دختر محمد موسوي از فاطمه دختر عبدالله علوي از فاطمه دختر حسن حسيني از فاطمه دختر ابوهاشم حسيني از فاطمه دختر محمد بن احمد بن موسي مبرقع از فاطمه دختر احمد بن موسي مبرقع از فاطمه دختر موسي مبرقع از فاطمه دختر حضرت رضا علیه‌السلام از فاطمه دختر حضرت موسي بن جعفر عليهاالسلام از فاطمه دختر حضرت صادق علیه‌السلام از فاطمه دختر باقر علیه‌السلام از فاطمه دختر حضرت زينالعابدين علیه‌السلام از فاطمه دختر امام حسين علیه‌السلام از حضرت زينب عليهاالسلام دختر امیرالمؤمنین عليهالسلام از حضرت فاطمه‌الزهرا عليهاالسلام دختر حضرت رسول (ص) روايت می‌کند که پیامبر فرمود: «اَلا مَنْ مَاتَ علي حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهيداً» 🌟💖یعنی: «هرکس بر خاندان محمد بميرد، از دنيا رفته است.» 💕 📘 : عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال (مستدرك سيدة النساء إلى الإمام الجواد، ج21-الكاظم ع، ص 355. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 برخورد شاه‌عباس با روستاییان و رهزنان 🔻 ؛ امن‌ترین کشور برای مسافران و تجار 💠 مجازات‌های برای مجرمین: از به‌سیخ‌کشیدن 🍢 تا آدم‌خوارها 😵☠ 📗 در تمدن ایران و اسلام؛ احد فرامرز ؛ ص۵۲۴. [ | | ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌نقش قضاوت‌های ادراکی در شناخت افراد 🔻 #ده_ثانیه اول در ملاقات‌های اول ما با هر فرد است که شخصیت او در ذهن ما را می‌سازد. 👀👥 💠 فرقی بین #مصاحبه استخدامی و #امتحان_شفاهی نیست: تصمیم مصاحبه‌گر بعد از ۵دقیقه اول، تغییر نمی‌کند! ♂ 📗 #رفتار_سازمانی ؛ رابینز و جاج؛ ص۱۵۱. [ #برش | #ازکتاب | #نکته ] 🌐 @aliebrahimpour_ir #آموزشی
📌 تاریخ 💠 واقعیات #تاریخ هرگز خالص به ما نمی‌رسد. ☑️ هروقت #کتاب تاریخی را به دست می‌گیریم، توجهمان باید ابتدا معطوف به مورخی باشد که آن را نوشته است؛ نه امور واقع مندرج در آن. 📗 #تاریخ_چیست ؛ ترجمه حسن کامشاد؛ نشر خوارزمی؛ ص۵۰. [ #برش | #ازکتاب | #نکته ] 🌐 @aliebrahimpour_ir