eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
214 دنبال‌کننده
589 عکس
29 ویدیو
70 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه‌تعالی 📌 زیر پوست آگهی‌های بازرگانی چه می گذرد؟ + تصویر [سانتال‌مانتالیزم در ] 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت یک از دو) 🍀چشم‌تان را ببندید و «یک خانواده ایده‌آل» را تصور کنید. تعداد فرزندان خانواده چند نفر است؟ چهره و تیپ والدین چطور است؟ نوع و چینش خانه را چطور ترسیم کردید؟ خوب؛ واقعیت آن است که این نقاشی شما، اثر هیبنوتیزم رسانه است. 🍀رسانه با پخش آگهی، بازار دوطرفه می‌سازد: از یک‌طرف با پخش سریال و برنامه، «توجه» مخاطب را جلب می‌کند و از طرف دیگر این «توجه»ها را ثانیه‌ثانیه می‌فروشد. پول به دست‌آمده، عامل حیات رسانه و تولید برنامه‌های جدید و در نتیجه جذب «توجه» جدید می‌شود. اساسا تلویزیون‌ها، با تبلیغات زنده‌اند؛ اما صداوسیمای جمهوری اسلامی، درحال‌حاضر با تدابیر پر امید و نام «»ی دولت فعلی بیش از هر زمان دیگری حیات خود را با آگهی گره زده؛ آگهی‌هایی که از نظر فرهنگی کاملا ولنگارند و از اثرات فرهنگی آن کاملا غفلت شده. 🍀تبلیغات بازرگانی، ویژگی‌های خاصی دارد که باعث می‌شود اثرگذاری منحصربه‌فردی در مقایسه با دیگر برنامه‌های تلویزیونی داشته باشند: 🌺1️⃣اولا اند؛ آنقدر کوتاه که با «زمان ماندن» (bounce rate) افراد قابل مقایسه است؛ یعنی مدت زمانی که وقتی کانال‌ها را عوض می‌کنیم، روی هر شبکه مکث می‌کنیم. این کوتاهی باعث می‌شود شخصی که چندثانیه از آگهی را ببیند، تا پایانش صبر کند. 🌺2️⃣ثانیا، ند. یک آگهی بارهاوبارها از شبکه‌های مختلف و در زمان‌های گوناگون و گاهی پشت‌سرهم پخش می‌شود. مزخرف‌ترین آگهی‌ها هم با تکرار خوش‌آیند می‌شوند؛ خصوصا بیشتر اوقات، قبل یا وسط سریال، خانواده‌ها مجبورند آگهی‌ها را ببینند و تحمل کنند. 🌺3️⃣ثالثا، اند. یک آگهی تمام حرف خود را در 30ثانیه می‌زند و اینطور نیست که لازم باشد مجموعه‌ای از آن را دنبال کرد تا مفهومش را دریافت. 🌺4️⃣رابعا، اند. آگهی مخاطب خاص ندارد. تبلیغات به صورتی ساخته می‌شوند که «تمامی» مردم بتوانند با آن رابطه برقرار کنند، ازاین‌رو آگهی‌ها هم عموم را هدف قرار می‌دهند و هم با عرفی‌ترین مفاهیم و حالت ممکن، ساخته می‌شوند. 🍀این چهار ویژگی باعث می‌شود ظریف‌ترین نکته آگهی، اثرگذاری و بسامد بسیار بالایی پیدا کند. از اصلی‌ترین تاثیرات آگهی‌ها که بسیاری از برنامه‌های دیگر تلویزیونی فاقد آن هستند، قدرت بالای «تیپ‌سازی» و «تبادرسازی» است. 🍀آگهی‌ها، ها را به تصویر می‌کشند، نه ها را. آگهی ازآن‌رو که عموم مردم را هدف قرار داده، نمی‌تواند داستان‌های جزئی روایت کند، بلکه سعی می‌کند تصویری که نمایش می‌دهد، «نمونه‌ی نوع‌نمون» باشد؛ یعنی شاخصی ارائه بدهد که هرکسی بتواند خودش را جای شخصیت آگهی قرار بدهد. البته این تمام ماجرا نیست؛ چراکه در عین آنکه رویکرد به مفاهیم وجود دارد، به دلیل تکرار بالا، جنبه‌ی توصیه‌ای تبلیغات هم بالا می‌رود. یعنی آگهی در عین آنکه تصویری از انسان‌ها را توصیف می‌کند، همان تصویر را توصیه نیز می‌کند.(ادامه در پست بعدی) 📷 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/619 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 زیر پوست آگهی‌های بازرگانی چه می گذرد؟ + تصویر [سانتال‌مانتالیزم در ] 👤علی ابراهیم‌پور (قسمت دو از دو) 🍀 نمونه‌ی بسیار چشم‌گیر از مفاهیمی که آگهی‌های تلویزیونی به‌وفور از آن استفاده می‌کنند، مفهوم «» است. تبلیغات صداوسیما، تیپ‌ترین معیارهای خانواده را تصویرسازی می‌کنند. آگهی‌ها با بازتولید انگاره‌ی خاصی از خانواده، در ذهن ما تیپ‌ایده‌آلی از این مفهوم ساخته‌اند. در واقع عرف و مصداق کامل خانواده را همانی می‌دانیم که بارها و بارها از تلویزیون دیده‌ایم؛ هرچند واقعا تصویر غلط و نادرستی بوده باشد. 🔥برای مثال در تبلیغ شیر و بیسکوئیت ، خانواده‌ای تک فرزند و دو فرزند نمایش داده می‌شود. درحالی که سیاست کشور به سمت جلوگیری از تک‌فرزندی است و این تصویری دقیقا برخلاف سیاست رسمی کشور است. علاوه بر این، این خانواده‌ها صبحانه‌شان را در یک می‌خورند. 🔥 یا در مورد مشابه، این صبحانه در خانه‌ای به عظمت یک در آشپزخانه‌ای 30-40متری خورده می‌شود. درحالی که پدرخانواده جوانی حدود 30ساله است! واقعا کدام خانواده در این سن می‌تواند خانه‌ای به این عظمت یا ویلایی به این بزرگی داشته باشد!؟ 🍀تاثیر این آگهی‌ها در ذهن مخاطب این است که این تصاویر را به‌عنوان مصداق خانواده ایده‌آل ذخیره می‌کند. به‌عبارت دیگر، تبادر افراد از مفهوم خانواده، همین تصاویر فانتزی می‌شود؛ تصاویری که نه هیچ امام و معصومی مثل آن زندگی کرده‌اند، نه عرفا وقوع دارند، نه به‌صورت عادی نمونه‌های قابل‌توجهی از آن را (به‌جز در همین تبلیغات) در دورواطرافمان دیده‌ایم. این آگهی‌ها خامی را در ذهن مخاطب ساخته‌اند. 🍀جالب اینکه این تصویرسازی غیرقانونی هم هست. طبق اصل23 قانون اداره بازرگانی ، «آگهی نباید مروج تجمل‌گرایی باشد». خب اگر این تجمل‌گرایی نیست، پس تجمل‌گرایی دقیقا چیست!؟ 🍀نتیجه‌ی این عرف‌سازی و تبادرسازی، مقایسه‌های ذهنی انسان‌هاست که جامعه ما را با مالیخولیایی پایان‌ناپذیر مواجه کرده و می‌کند. زن و مرد، دائما خود را با این شاخص‌های فانتزی مقایسه می‌کنند و ذهن‌شان همیشه آلارم می‌دهد که «تو هنوز به آن نرسیده‌ای»! آن تصویر ساخته‌شده، در عین آنکه الگوی انسان‌ها می‌شود، همزمان نماد بدبختی اوست که هربار می‌بیندش، مثل پتکی در سرش کوفته می‌شود. 🍀باید کنترل کنیم: تبلیغ محصول و کالا، فقط باید تبلیغ همان محصول و کالا باشد؛ متاسفانه تبلیغات فعلی تلویزیون جمهوری اسلامی، بیش از آنکه تبلیغ باشد، تبلیغ فرهنگ و سبک‌زندگی است. آگهی نباید کند و به‌واسطه‌ی شی یا فرهنگ دیگر، نیازسازی کند؛ باید دقیقا خود محصول و ویژگی‌های ذاتی آن را بیان کند. البته نمی‌شود این دو را کاملا از هم جدا کرد، ولی می‌توان مدیریت کرد که کدام بیشتر و کدام کمتر باشد. با ترسیم چارچوب و قوانین و اجرای درست آن، باید این وضعیت را کنترل کنیم. متاسفانه این مسئله، آخرین مقوله‌ای است که به ذهن مدیران فرهنگی می‌رسد! //پایان// 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 850 🗓نگارش:1398.06.04 🗒انتشار: 1398.06.06 (19) 📷 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/619 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 « / » 🌷 [ ] ✅موضوع: « »، اثر سینمایی سعیدروستایی «پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران» و دومین پرفروش تاریخ سینما 🏷 عنوان: متری شیش‌ونیم از نمای نزدیک 🖌 علی ابراهیم پور 🗓تاریخ نگارش: 1398.06.08 📇تعداد واژگان: 1555 🗒تاریخ انتشار: 1398.06.10 📎توضیح: منتشر شده در خبرگزاری 💠مطالعه‌ی نسخه کامل در خبرگزاری رسا و کانال عقل سرخ: 🔗 rasanews.ir/fa/news/618542/ 📥 t.me/aliebrahimpour_ir/915 📥 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/623 🌐 @aliebrahimpour_ir
نقد فیلم متری شیش و نیم - علی ابراهیم پور.pdf
511.5K
متن کامل تحلیل و سینمایی 📌 🔥 «پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران» و دومین پرفروش تاریخ سینما (بعد از هزارپا) 🖌 علی ابراهیم پور 📇تعداد واژگان: 1555 🗓نگارش:1398.06.08 🗒انتشار: 1398.06.10 (20) ✔️ مطالعه در وب: 🔗 rasanews.ir/fa/news/618542/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
✔دو روزی هست که در محضر این کتاب ناب هستم. فوق‌العاده لذت بردم. ۱۰صفحه کلاسور نکته برداشتم. ✔تقریبا در میان آثار موجود فعلی، یگانه است. ادبیات آموزشی، دقیق و واقعا دقیق، پژوهشی و درعین‌حال آسان، کاربردی، پرمثال، نکته‌گو، فرانگر و سهل‌الوصول، از ویژگی‌های این کتاب است و باعث شده این عمیقا ایده‌بخش باشد. ✔از نمایشگاه۹۷ خریده بودم. لازم است حتما یک دور دیگر دقیق مطالعه‌اش کنم. علی برکت‌الله 🗒شب تاسوعای۹۸ | ۱۷شهریور۹۸ | ۲۰:۳۴ | کتابخانه آیت‌الله بروجردی 📕 "پژوهش : نظریه و فرآیند" نوشته . نشر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم. 🌐 @aliebrahimpour_ir
🏴 🏴 🔻زان یار دلنوازم شکریست با شکایت/ گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت 🔻بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم/ یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت 🔻رندان را آبی نمی‌دهد کس/ گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت 🔻در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا/ سرها بینی بی‌جرم و بی‌جنایت 🔻چشمت به غمزه ما را خون خورد و می‌پسندی/ جانا روا نباشد خونریز را حمایت 🔻در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود/ از گوشه‌ای برون آی ای 🔻از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود/ زنهار از این وین راه بی‌نهایت 🔻ای آفتاب خوبان می‌جوشد اندرونم/ یک ساعتم بگنجان در سایه عنایت 🔻این راه را نهایت صورت کجا توان بست/ کش صد هزار منزل بیش است در بدایت 🔻هر چند بردی آبم روی از درت نتابم/ جور از حبیب خوشتر کز مدعی رعایت 🔻عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ/ ز بر بخوانی در چارده روایت 🔆 ؛ ۹۴ 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 کجایید ای #شهیدان خدایی / بلاجویان دست کربلایی 💠 #مولوی | #دیوان شمس | #غزل شمارهٔ ۲۷۰۷ [ #ادبیات #شعر #محرم ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
دست‌نامه نویسندگی و یادداشت‌نویسی بابایی.pdf
248.5K
📌 « و » 🔸️رضا بابایی، از ویراستاران قدیمی و از زیبانویسان معاصر است؛ انس با قلم نگارش کتاب «بهتر بنویسیم» او -فارغ از محتوای کتاب- خود به‌تنهایی تاثیر محسوسی بر قلم خواننده می‌گذارد. 🔸️بابایی که خود یادداشت‌نویسی مسلط بر این قالب نگارشی است، در دو یادداشت، لُب و عصاره تجربه‌اش در این زمینه را ارائه داده. 🔸️به نظر می‌رسد یکی از خلاصه‌ترین و بهترین دستنامه‌های یادداشت‌نویسان، همین دو یادداشت باشد. ✅کوشیدم این دو یادداشت را در کنار هم و در یک‌فایل در کنار هم بیاورم و با ابزارهای قلمی، آن را طراحی کنم تا بتوانیم خودم و دیگران . ۹۸.۰۷.۲۰ 🌐 @aliebrahimpour_ir
✅ اساتید پروتکل‌دار من خیلی اهل گریه نیستم، ولی آن موقعی که مسئله شناخت را می‌خواندم، به این پاورقی (ج‏13: ص456) که رسیدم، ناخودآگاه گریه‌ام گرفت... خدا بیامرزد مطهری و امثال مطهری را که با شهادت‌شان، این سبک استادی هم با آن‌ها تقریبا به زیر خاک رفت و ما امروز خاطرات‌شان را می‌خوانیم. متن یادداشت در عقل‌سرخ و رسانیوز: 📑 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/629 📑 rasanews.ir/fa/news/626509 🌐 @aliebrahimpour_ir [98.08.18]
📌اساتید پروتکل‌دار 🌺 من خیلی اهل گریه نیستم، ولی آن موقعی که مسئله شناخت را می‌خواندم، به این پاورقی (ج‏13: ص456) که رسیدم، ناخودآگاه گریه‌ام گرفت. دقت بفرمایید که این سخنرانی‌های شهیدمطهری در سال56 است؛ نه دوران جوانی او. یعنی آن موقع که حتی از دانشگاه تهران هم بازنشسته شده و جزو نفرات اول انقلاب در ایران محسوب می‌شود. کسی با آن سطح پختگی و آن حجم از مشغولیت، اینقدر زیبا و گشاده از جوان و سوالاتش پذیرایی می‌کند. این فراز، در ذهن من مثل حکاکیِ روی سنگ، ثبت شده. گاه‌وبی‌گاه مثل الان که یادش می‌افتم، دلم می‌گیرد. فکر می‌کنم اگر هرکس دیگری هم که دوره‌ای از زندگی‌اش درگیر مسائل علمی باشد، با خواندن این فراز، دلش بگیرد! 🌺 متاسفانه ارتباط با عموم قریب به اتفاق «اساتید» در گروی مناسک سخت و پیچیده است! کسی که استاد می‌شود، نه تنها پذیرای سوال به معنای واقعی کلمه نیست، بلکه اصلا حوصله شنیدن ندارد. پذیرای سوال بودن، یعنی واقعا در افق فکری مخاطب فکر کردن؛ یعنی قبل از شنیدن، این رویکرد را داشته باشد که شاید مخاطبش حرف درست‌وحسابی می‌خواهد بزند. متاسفانه استاد اینگونه نایاب است؛ حوزه و دانشگاه هم نمی‌شناسد. اساتید، قدری که شاگرد پیدا می‌کنند و باورشان می‌شود که استاد شده‌اند، درگیر پروتکل‌ها و مناسک خاص می‌شوند که ارتباط عمیق و شاگردی با آن‌ها را یا ناممکن و یا بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌کند. اداواطوارهای خاص، نیازمندی به خودسانسوری‌های ویژه، لزوم بهره‌مندی از ادبیات منحصربه‌فرد، در مواردی هم حتی ضرورت استفاده از تملق‌های ریز و درشت در پوشش‌های دینی(!) نمونه‌ای از این پروتکل‌هاست. آخرسر هم تازه شاید پا بدهد و شاهد ندهد! 🌺 شما شاگرد کلاس استاد هم باشی، بخواهی مطلبی را بپرسی یا مشورتی علمی بگیری، نمی‌توانی تماس بگیری. قبلش باید پیامکی رخصت بطلبی، بعد اگر –و تازه اگر- جوابت را داد، در زمان خاص تماس بگیری. اگر –و تازه اگر- جواب تماس را داد، مسئله را مطرح کنی و وقت بگیری برای مشورت. اگر زمان داشت که عموما ندارند، حواله‌ات می‌دهند به زمانی دور. در آن زمان دور هم که رفتی، تازه سرشان به جلسه قبل یا بعدیِ خیلی مهم‌شان گرم است؛ در مسیر یا جایی که حس ایستادن در صف، به‌شما دست می‌دهد، مجبوری مقدمه‌چینی کنی تا قدری تمرکز ایجاد شود و سپس سریع مطلب را بیان کنی. او سرسری گوش می‌دهد. وسط حرفت می‌پرد و تو تازه می‌فهمی اصلا منظورت را نفهمیده. اگر واژه‌ای بگویی که او را یاد چیزی بیندازد، شروع می‌کند برایت حرف‌زدن درباره‌ی آن بحث غیرمرتبط و تو باید تحمل کنی. وسط بحث هم اگر قدری تملق چاشنی صحبتت نکنی، حرفت را جدی نمی‌گیرد! تازه آخرسر هم اگر وسط صحبت، آشنایی را نبیند یا تماس تلفنی نداشته باشد و اصل حرفت را گوش داده و جدی گرفته باشد، می‌گوید باید یک وقت مناسب صحبت کنیم و دوباره پروسه از نو آغاز می‌شود! 🌺 گاهی به این نتیجه می‌رسم که پروتکل‌داشتن، لازمه‌ی بدون انفکاک «استاد»شدن است. یعنی کسی که «چیزکی» از دریای علم کسب می‌کند، تا این پیله را دور خودش نکشد، انگار واقعا «دانا» نشده! ولی چه می‌شود کرد که شهیدمطهری مثال نقض بزرگی برای این قاعده‌ی کلی است. 🌺 خیلی سال پیش در خاطرات شهیدمطهری خوانده بودم که در همان دوران قریب به پیروزی انقلاب، شخصی تماس تلفنی می‌گیرد برای پرسیدن یک سوال. شهید سرش شلوغ بوده یا در منزل نبوده و نمی‌تواند به تلفن پاسخ بدهد. فردا صبح اول وقت، خودش تماس می‌گیرد و می‌گوید فلانی تماس گرفته بودی، سوال داشتی؛ در خدمتم! 🌺 واقعا اگر می‌خواهیم علم رشد کند، باید استاد برای شاگرد وقت بگذارد و حرف «بشنود». من در سالیان تحصیل، با اساتید معروف و غیرمعروف زیادی ارتباط داشته و دارم، اما هرچه جلوتر می‌روم، این مشکل بزرگ‌وبزرگ‌تر می‌شود. استادان خاص و پدرگونه‌ام که سالیانی پیش گوش شنوایی داشتند و به آنان دل‌خوش بودم، امروز آن‌ها هم به جرگه «اساتید» پیوسته‌اند! متاسفانه گاهی اساتید شاخصی که در نگاه جوانان به عنوان شهیدمطهری‌های نسل چهارم انقلاب شهرت دارند، حتی از رعایت ابتدایی‌ترین اصول حفظ کرامت انسانی مخاطب هم محرومند؛ چیزی که حداقل از یک مسلمان معمولی انتظار می‌رود!! 🌺 اگر درس اخلاق برای متعلم نیاز است –که است- بیشتر آن برای استاد نیاز است. به راستی کدام یک از منبری‌ها و استادان مشهور، حتی در لفظ، می‌توانند این حرفی را بزنند که شهیدمطهری زد؟ واقعا حق نداریم با شنیدن این جملات شهیدمطهری افسوس بخوریم؟ خدا بیامرزد مطهری و امثال مطهری را که با شهادت‌شان، این سبک استادی هم با آن‌ها تقریبا به زیر خاک رفت و ما امروز خاطرات‌شان را می‌خوانیم: 📖 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/628 [عبارت 👆] 📑 rasanews.ir/fa/news/626509 🌐 @aliebrahimpour_ir [98.08.18]
🎭 📽 📌با اقتدا به (آقاسید دکتر میر حمیدرضا قادری حفظه‌الله)، من هم الگوی مطلوب یش را اجرا می‌کنم؛ باشد که رستگار شویم. (@drhamidqaderi) خب وقتی واقعا وقت نمی‌شود برای همه ها نوشت، چه کنیم؟ نمی‌شود که همه را انبار کرد. گاهی تک جمله‌ای کار از طولانی راه‌گشاتر است. قرار است چنین کاری کند. 🌐 @aliebrahimpour_ir [۱۳۹۸.۰۸.۲۴]
📌 پسرانگی (Boyhood) سال 2014 داستان ۱۲ سال از عمر یک پسربچه و خانوادهٔ او، از دوران دبستان تا رسیدن به سن بلوغ را دنبال می‌کند و مسائل عمدهٔ زندگی خانوادگی، تأثیر مدرسه و اجتماع در او و رنج‌ها و تردیدهای نوجوانی. ساخت از2002 تا 2013 طول کشیده! حدود 15سال تیم درگیر فیلم بوده‌اند. کارگردان وصیت کرده اگر بین ساخت مرد، فلان رفیقش، کار فیلم را به اتمام برساند. نامزد 6رشته اسکار 2015. نولان، این فیلم را بهترین فیلم 2014 می‌داند. در لیست‌های اخیر منتقدان، قریب به اتفاق این فیلم را جزو بهترین‌ها دانسته‌اند. بنابراین ارزش دیدن دارد. فیلم هرچند از لحاظ داستانی، آن‌چنان قوی‌نیست؛ ولی روایت شدیدا جذابی دارد. به‌صورت عام، تغییرات و دغدغه‌های پسربچه‌ها را می‌توان در این فیلم دید. ولی به‌صورت خاص چیزی که دیدن این فیلم را برای ما مهم می‌کند، شناخت بسیار دقیقی از و جایگاه در این سبک‌زندگی است. به‌همین‌دلیل‌هم هر دغدغه‌مند فرهنگی اعم از طلبه و غیرطلبه باید به‌عنوان وظیفه این فیلم را ببینند. ✅ جمع‌بندی: 🌟🌟🌟ونیم - 🌐 @aliebrahimpour_ir [۱۳۹۸.۰۸.۲۴]
📌 معاون (معاون) ساخت 2018 روایتی از نحوه صعود سیاسی دیک‌چینی از پادویی تا معاون ریاست‌جمهوری بوش پسر. روایتی جذاب. فیلم تاحدی شبیه مستندهای شمقدری است! فیلم رگه‌های انتقادی از سیاست آمریکا دارد. برای آشنایی با ساختار قدرت در آمریکا، دیدنش لازم است. نشان می‌دهد که اثبات جمله «آمریکا قدرتمندترین است» به چه بهایی تمام می‌شود! حمله به عراق و ایجاد داعش، موضوع محوری فیلم است. و اینکه بعد از انبوهی کثافت‌کاری، هیچ پشیمانی‌ای در کار نیست... از دیدنش خسته نمی‌شوید. ✅ جمع‌بندی: 🌟🌟🌟 - 🌐 @aliebrahimpour_ir [۱۳۹۸.۰۸.۲۴]
📌 انگل/پارازیت (Parasite) ساخت2019 فیلم کره‌ای. برنده نخل‌طلایی جشنواره کن. داستان تقابل دوخانواده دارای اختلاف طبقاتی. روایتی تندوتیز از تضاد فقر و غنا. بارانی که برای یک خانواده بالاشهری، هوا را مطبوع می‌کند، خانواده‌ی دیگری را در پایین‌شهر به لجن می‌کشد. فیلم، مولتی‌ژانر است. هم کمدی، هم درام، هم جنایی، هم و هم؛ اما به صورت موزائیکی. ریتم بالاوپایین می‌رود، با این‌حال سرگرم‌کننده. پایان شگفت‌انگیز دارد. مدتی ذهن‌تان را مشغول می‌کند. تاثیر برانگیز. بازی‌ها معمولی، کارگردانی معمولی، تصویربرداری خوب. ✅ جمع‌بندی: 🌟🌟🌟 - 🌐 @aliebrahimpour_ir [۱۳۹۸.۰۸.۲۴]
متاسفانه به نقطه‌ای از متعالیه رسیدیم که خود "پخش‌خبر اعتراضات در صداوسیما" ارزش خبری داره و به‌عنوان یک مجزا در کانال‌ها تیتر می‌خوره و منتشر می‌شه! https://t.me/sobhe_no/21084 https://t.me/mahramaneh1398/3558 https://t.me/Khabar_Fouri/171982 🌐 @aliebrahimpour_ir
✅ چگونه به شرایط کشور اعتراض کنیم؟! ✍️ احسان محمدی 📌 - مگه من چه گناهی کردم؟ برم جلو دهنمو آسفالت می‌کنه، برگردم اون جوری دهنم آسفالت می‌شه، مگه من جاده خاکی‌ام آخه! ( لودر/ اخراجی‌ها؛ مسعود ده‌نمکی) 📌 چند ماه پیش بعد از اعتراضات خیابانی سال ۹۶، بسیاری از مسئولان گفتند و نوشتند که «اعتراض حق مردم است و باید راهکار اعتراض در چارچوب قانون اندیشیده شود». 📌این «باید اندیشیده شود» در زبان فارسی یعنی «حالا بی‌خیال شید تا بعد ببینیم چکار میشه کرد»! 📌اعتراضات مهار شد اما مشکلات اقتصادی به قوت خود باقی است و گرانی هم به آن افزوده شد. 📌الان بسیاری می‌پرسند چطور می‌شود به شرایط به هم ریخته اقتصادی کشور اعتراض کرد که: 1️⃣ متهم به همسویی با نقشه‌های استکبار جهانی نشویم. 2️⃣ آب در آسیاب دشمن نریزیم. 3️⃣ دل عربستان سعودی را شاد نکنیم. 4️⃣ با تندروهایی که تشنه هستند تعریف نشویم. 5️⃣ به عنوان اغتشاشگر و فتنه‌گر دستگیر نشویم. 6️⃣ برچسب مخالف دولت و سیاه‌نمایی را نچسبانند وسط پیشانی‌مان. 7️⃣ لو نرود که از دلار گرفته‌ایم! و ... 📌 واقعاً چطور می‌شود فریاد کرد؟ با چه ادبیاتی و کجا می‌شود داد زد که حضرات! استخوان‌مان زیر این همه فشار شکست! خُرد شد! 📌 توصیه به صبر و مقاومت و امید هم اندازه‌ای دارد. ما مثل شما نیستیم که بر این همه مصیبت صبر کنیم! 📌ما آدم‌های معمولی کوچه و خیابان هستیم، با گناهان معمولی، با توان معمولی، با استخوان‌های معمولی که تاب این همه درد ندارد! 📌 سکوت می‌کنیم و گرانی و تورم و احتکار و اختلاس دارد دهان‌مان را آسفالت می‌کند و مثل می‌ترسیم اعتراض کنیم یک جور دیگر دهان‌مان آسفالت شود! ما جاده خاکی نیستیم. انسانیم! 📌 لطفاً راهنمایی کنید که چطور و کجا فریاد بزنیم و فرکانس صدای‌مان چقدر باشد که خدای نکرده خوراک برای رسانه‌های بیگانه مهیا نکنیم. ♻️ از کانال مجمع فعالان اقتصادی 🌐 @aliebrahimpout_ir
باسمه‌تعالی 📌 ارائه مقاله #برگزیده در «پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسیون تخصصی #جامعه_شناسی اسلامی 📖 عنوان #مقاله: «بررسی تحلیلی منابع، علوم و روش‌های دخیل در روش‌شناسی میان‌رشته‌ای «دانش #جریان_شناسی» و واکاوی جایگاه آن‌ها» 👤 ارائه‌دهنده: علی ابراهیم‌پور (طلبه درس خارج حوزه علمیه قم) 🗓زمان: دوشنبه ۴ آذر ۹۸؛ ۸:۳۰ تا ۱۵:۰۰ 🌍مکان: #تهران، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان شهید کشور دوست، کوچه نوشیروان، پلاک ۲۶، مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا 🔗 http://icih.ir/%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d9%be%da%98%d9%88%d9%87%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%b5%d8%af%d8%b1%d8%a7-3/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
باسمه‌تعالی 📌 ارائه مقاله #برگزیده در «پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسیون تخصصی فلسفه و #روش_شناسی علوم انسانی اسلامی 📖 عنوان #مقاله: «بررسی تحلیلی لوازم روش‌شناسانه ماهیت « #جریان اجتماعی» در راستای تنقیح دورنما و چارچوب روش‌شناسی #جریان_شناسی مبتنی بر #پارادایم_علم_اسلامی» 👤 ارائه‌دهنده: علی ابراهیم‌پور (طلبه درس خارج حوزه علمیه قم) 🗓زمان: سه‌شنبه ۵ آذر ۹۸، ساعت ۸:۰۰ الی ۱۵:۰۰ 🌍مکان: #قم، بلوار ۱۵ خرداد، کوچه شهید میثمی (کوچه ۱۰)، سازمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 🔗 http://icih.ir/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4%e2%80%8c%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌺 حضور دوستان و عزیزان در این محفل، علاوه بر فضای استفاده علمی از اساتید و بزرگان، باعث خوشحالی و افتخار این حقیر است. 🗒 سه‌شنبه، ساعت 8صبح الی 3عصر؛ دانشگاه علوم و معارف قرآن؛ کمیسیون روش‌شناسی کنگره علوم انسانی اسلامی. 🌐 @aliebrahimpour_ir
98.09.04 - Ali EbrahimPour - erae magale manabe jarianshenasi - komision jameeshenasi.MP3
16.35M
🎧 ارائه 📌«پنجمین کنگره بین‌المللی » 🛋 کمیسیون تخصصی اسلامی 📖 عنوان : «بررسی تحلیلی منابع، علوم و روش‌های دخیل در روش‌شناسی میان‌رشته‌ای «دانش » و واکاوی جایگاه آن‌ها» 👤علی ابراهیم‌پور (طلبه درس خارج حوزه علمیه قم) 🗓دوشنبه ۴ آذر۹۸؛ ، مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا 🌐 @aliebrahimpour_ir
#عکس #تصویر «پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» کمیسیون تخصصی #جامعه_شناسی اسلامی دوشنبه ۴ آذر۹۸؛ #تهران، مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا 🌐 @aliebrahimpour_ir
چکیده مقالات پنجمین کنگره علوم انسانی اسلامی - ص122، 223، 266.pdf
2.1M
مجموعه مقالات پنجمین کنگره بین‌المللی 📝رشته‌ها و روش‌های دخیل در جریان‌شناسی... - (کمیسیون جامعه‌شناسی اسلامی) - ص122 📝روش‌شناسی جریان‌شناسی به‌مثابه دانشی میان‌رشته‌ای... - (کمیسیون علوم سیاسی اسلامی) - ص223 📝لوازم روش‌شناسانه ماهیت جریان... - (کمیسیون فلسفه و روش‌شناسی) - ص266 🌐 @aliebrahimpour_ir
98.09.05 - Ali EbrahimPour - erae magale lavazem raveshi tarif jarian - komision falsafe.MP3
20.15M
🎧 #دانلود #صوت ارائه #مقاله #برگزیده 📌«پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» 🛋 کمیسیون تخصصی فلسفه و #روش_شناسی علوم انسانی اسلامی 📖 عنوان #مقاله:«بررسی تحلیلی لوازم روش‌شناسانه ماهیت « #جریان اجتماعی» در راستای تنقیح دورنما و چارچوب روش‌شناسی #جریان_شناسی مبتنی بر #پارادایم_علم_اسلامی» 👤علی ابراهیم‌پور (طلبه درس خارج حوزه علمیه قم) 🗓سه‌شنبه 5 آذر۹۸؛ #قم. 🌐 @aliebrahimpour_ir
#عکس #تصویر «پنجمین کنگره بین‌المللی #علوم_انسانی_اسلامی #صدرا» کمیسیون تخصصی فلسفه و #روش_شناسی علوم انسانی اسلامی سه‌شنبه 5 آذر۹۸؛ #قم. 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠خواستم امروز به مناسبت تشکیل به فرمان حضرت امام، فیش‌های قدیمی‌ام را به صورت یادداشتی درباره چالش حقوقی شورا تنظیم و بنویسم؛ دیدم شورایی که فعلا نه عالی است و نه انقلابی و نه فرهنگی و به قشری‌ترین صورت ممکن از باب اکل میته برگزار می‌شود، واقعا ما قبل بررسی حقوقی و امثالهم است. 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.09.19]