eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
📚| عرفان مجلسی 🔸در جلسه ای که چند روز گذشته، استاد علی فرحانی به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا داشتند، نکاتی از سیره ملامحمدتقی مجلسی، شاگرد شیخ بهایی بیان داشتند. 🎙فیلم بیانات استاد👇 eitaa.com/almorsalaat/3886 🔸شاید بتوان گفت کتاب ، کاملترین کتابی است که در موضوع زندگی و سیره ایشان نگاشته شده. 📚این کتاب را دانلود کنید و حتما بخوانید👇👇 eitaa.com/palmorsalaat/103 @almorsalaat
المرسلات
#مشارطه| صور ملکوتی انسان 🔹انسان همین طور که در این دنیا یک صورت ملکی دنیاوی دارد، که خداوند تبارک
| هر نفسی که با قوانین الهیه و موازین عقلیه ملکات خود را تطبیق کرد، سعید است و از اهل نجات می باشد. ▫️‏‏بدان که وهم و غضب و شهوت ممکن است از جنود رحمانی باشند و موجب سعادت و خوشبختی انسان گردند، اگر آنها را تسلیم عقل سلیم و انبیاء عظیم الشأن نمایی. و ممکن است از جنود شیطانی باشند، اگر آنها را سر خود گردانی و «وهم» بر آن دو قوّه با اطلاق عنان حکومت دهی. ▫️و این نیز پوشیده نماند که هیچ یک از انبیاء عظام، علیهم السلام، جلو شهوت و غضب و وهم را به طور کلی نگرفته اند، و هیچ داعی إلی الله تا کنون نگفته است باید شهوت را بکلی کشت و نائره غضب را بکلی خاموش کرد و تدبیر «وهم» را از دست داد، بلکه فرموده اند باید جلو آنها را گرفت که در تحت میزان عقلی و قانون الهی انجام وظیفه دهند، ▫️زیرا این قوا هر یک می خواهند کار خود را انجام دهند و به مقصود خویش نایل شوند اگر چه مستلزم فساد و هرج و مرج هم شود. مثلا نفس بهیمی مستغرق شهوت خود سر عنان گسیخته می خواهد مقصد و مقصود خود را انجام دهد، اگر چه به زنای با محصنات در خانه کعبه باشد. و نفس غضوب خود سر می خواهد انجام مطلوب خود دهد، اگر‏ چه مستلزم قتل انبیا و اولیا گردد. و نفس دارای واهمه شیطانیه می خواهد کار خود را انجام دهد، اگر چه مستلزم فساد در ارض باشد و عالم درهم و برهم گردد.‏ ▫️‏‏انبیاء، علیهم السلام، آمدند، قانونها آوردند و کتابهای آسمانی بر آنها نازل شد که جلوگیری از اطلاق و زیاده روی طبیعت کنند و نفس انسانی را در تحت قانون عقل و شرع در آورند و آن را مرتاض و مؤدّب کنند که خارج از میزان عقل و شرع رفتار نکند. ▫️پس هر نفسی که با قوانین الهیه و موازین عقلیه ملکات خود را تطبیق کرد، سعید است و از اهل نجات می باشد، والا پناه ببرد به خدای تبارک و تعالی از آن شقاوتها و بدبختیها و ظلمتها و سختیها که در پیش دارد و از آن صورتهای موحشه و مدهشه که در برزخ و قبر و در قیامت و جهنم مصاحب اوست، و از نتیجه ملکات و اخلاق فاسده که پایبند اوست.‏ 📚امام خمینی(ره)، چهل حدیث ص۱۶ @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
مدیریت زمان.pdf
599.6K
و ♨️ ♨️اصول و 🔰گفتاری از ✅در موضوع برنامه ریزی و مدیریت زمان بر اساس امتداد فلسفه اسلامی و آیات و روایات 📌این متن پیاده و تنظیم اولیه بیانات استاد است که توسط یکی از اعضای کانال صورت گرفته. 🔉صوت استاد را میتوانید از لینک زیر بشنوید👇 b2n.ir/movba 📕همچنین متن pdf را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید👇 b2n.ir/movba.x @almorsalaat
▪️سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را به حضرت حجت (عج) و رهبر معظم انقلاب و همه آزادگان جهان تسلیت عرض میکنیم. ▪️شادی روح پرفتوح ایشان فاتحه ای را هدیه کنیم. @almorsalaat
🔵 🌀همانگونه که مستحضرید از اهداف اصلی کانال المرسلات تبیین اندیشه ها و آثار امام خمینی (ره) است. 🌀به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره) فهرستی از تدریس ها و جلسات استاد علی فرحانی در تبیین نظام استنباطی و تدریس آثار ایشان را تقدیم میکنیم. 👇👇👇👇 🔹تدریس کتاب مناهج الوصول از مهمترین آثار اصولی امام خمینی (ره) 🔹تدریس کتاب بدائع‌الدرر. تبیین قاعده لاضرر از نگاه امام خمینی (ره) 🔹تدریس کتاب اجتهاد و تقلید امام خمینی (ره) 🔹تبیین شاخصه ها و مزایای دستگاه استنباطی امام خمینی (ره) در مقایسه با سایر نظامات 🔹جلسات تبیین هماهنگی نظام انسان شناسی و فلسفی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) 🔹مجموعه جلسات اندیشه های تمدن ساز امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) 🔹تبیین الگوی تولید علوم انسانی بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) 🔹مجموعه صوتی نگاهی به دریا شامل گزیده بیانات و سخنرانی های تک جلسه ای در تبیین سیره علمی و عملی امام خمینی (ره) ♦️جهت دریافت هرکدام از این مجموعه‌ها، در کانال جستجو کنید و یا به ادمین کانال @ad_almorsalaat پیام دهید. @almorsalaat
🔴هم‌اکنون سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سی‌ودومین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) @almorsalaat
♦️دونکته از بیانات امروز رهبر انقلاب 1⃣درباره جمهوری اسلامی (مردمسالاری دینی) چند نکته مهم بیان داشتند: ۱- نظریه ای کاملا دینی و برگرفته از متون دین و سیره پیامبر و اهل بیت است. ۲- "جمهوری اسلامی" ضامن بقای جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود. ۳- عملی شدن "جمهوری اسلامی" راه حل علاج تمام مشکلات کشور است. ۴- امروز مظهر مردمسالاری دینی، انتخابات است و شاید در آینده چیز دیگری و به نحو دیگری باشد. 2⃣رهبر انقلاب، در بیان دینی بودن نظریه مردمسالاری دینی، ادله قرآنی و روایی آن را تبیین کردن. این مطلب، میتواند بیانگر آن باشد که هنوز پس گذشت ۴۳سال از انقلاب، لازم است که مبانی انقلاب با ادله آن به صورت متقن تبیین شود. ✍محسن ابراهیمی ۴۰۰/۳/۱۴ @rooz_fiq
🕌 خمینی زنده ترین است. 🔰 در زمانه ای که اسلام به کنج خانه ها و حجره ها رفته بود و کم کم داشت به میراثی تاریخی تبدیل می شد، روح بزرگ الهی، فرزند امیرالمومنین (ع) و خلاصه تمام تراث تشیع به میدان آمد و به ما آموخت که آنچه از اسلام فهمیدید اسلام نیست، خرقه پاره ای است که اگر بپوشید ستر عورت نیز از شما نمی کند. 🔰 به ما فهماند که چگونه اوج معارف عرفانی را می توان در عرصه جهاد و مبارزه اجتماعی آزمود و به دست آورد. 🔰 به ما نشان داد چگونه اصحاب حسین بن علی (ع) عاشقانه به میدان می رفتند و « لَا یَجِدُونَ‏ أَلَمَ مَسِّ الْحَدِیدِ»، همین بس که او معلم همت و باکری و مطهری و چمران و بهشتی و سلیمانی است. 🔰 او در برابر امپراتوری اهریمنی 500 ساله ی نفسانیتِ انسان ایستاد و راه تنفسی برای بشر به محاق رفته باز کرد، و نوری در ظلمات مطلق انداخت. 🔰 اگر هر کسی مرده باشد، نمی توان خمینی را مرده نامید. او زنده ترین انسانی است که در عصر خویش شناخته ایم، کسانی مرده اند که هنوز در قلب کوچکِ زنگار گرفته شان جایی برای حب خمینی نیست. و اعوذ بالله من الجاهل المتنسک 🔰 او جلوه ای از امیرالمومنین (ع) و قطره ای از دریای جعفر بن محمد الصادق (ع) را به بشر مرده امروز نشان داد و قلب ما را به حقانیت ظهور صاحب امر (عج) مطمئن ساخت. 🔰 خمینی کبیر! آنانی که در لباس دین یا در لباس مخالفان دین خواب فراموشی یاد و نام تو را در ذهن خود می پرورانند بدانند که گرفتار بد خواب آشفته ای هستند. و الله متم نوره ... - جعلنا الله من جنوده .... سید محمد هاشمی خرداد ۱۴۰۰ @ofoqemobin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️| کم کم می‌خواهند جنبه‌های معنوی اسلام را از بین ببرند! 🎙شهید مطهری(ره) @almorsalaat
المرسلات
#مشارطه| هر نفسی که با قوانین الهیه و موازین عقلیه ملکات خود را تطبیق کرد، سعید است و از اهل نجات می
| کنترل خیال 🔸بدان كه اوّل شرط از براى مجاهد در اين مقام و مقامات ديگر، كه مى‏ تواند منشأ غلبه بر شيطان و جنودش شود، حفظ طائر خيال است. چون كه اين خيال مرغى است بس پرواز كن كه در هر آنى به شاخى خود را مى‏ آويزد، و اين موجب بسى از بدبختيهاست. و خيال يكى از دستاويزهاى شيطان است كه انسان را به واسطه آن بيچاره كرده به شقاوت دعوت مى‏كند. 🔸انسان مجاهد كه در صدد اصلاح خود برآمده و مى‏ خواهد باطن را صفايى دهد و از جنود ابليس آن را خالى كند، بايد زمام خيال را در دست گيرد و نگذارد هر جا مى‏خواهد پرواز كند، و مانع شود از اينكه خيالهاى فاسد باطل براى او پيش آيد، از قبيل خيال معاصى و شيطنت، هميشه خيال خود را متوجه امور شريفه كند. 🔸و اين اگر چه در اوّل امر قدرى مشكل به نظر مى‏ رسد و شيطان و جنودش آن را به نظر بزرگ جلوه مى‏ دهند، ولى با قدرى مراقبت و مواظبت امر سهل مى‏ شود. ممكن است، براى تجربه، تو نيز چندى در صدد جمع خيال باشى و مواظبت كامل از آن كنى: هر وقت مى‏ خواهد متوجه امر پستى و خسيسى شود، آن را منصرف كنى و متوجه كنى به امور ديگر، از قبيل مباحات يا امور راجحه شريفه. اگر ديدى نتيجه گرفتى، شكر خداى تعالى كن بر اين توفيق، و اين مطلب را تعقيب كن شايد خداى تو به رحمت خود راهى براى تو باز كند از ملكوت كه هدايت شوى به صراط مستقيم انسانيت و كار سلوك إلى اللّه تعالى براى تو آسان شود. 🔸و ملتفت باش كه خيالات فاسده قبيحه و تصورات باطله از القائات شيطان است كه مى‏خواهد جنود خود را در مملكت باطن تو برقرار كند، و تو كه مجاهدى با شيطان و جنودش و مى‏خواهى صفحه نفس را مملكت الهى [و] رحمانى كنى، بايد مواظب كيد آن لعين باشى و اين اوهام بر خلاف رضاى حق تعالى را از خود دور نمايى تا إن شاء اللّه در اين جنگ داخلى اين سنگر را كه خيلى مهم است از دست شيطان و جنودش بگيرى، كه اين سنگر به منزله سر حدّ است، اگر اينجا غالب شدى اميدوار باش. 🔸و اى عزيز، از خداى تبارك و تعالى در هر آن استعانت بجوى و استغاثه كن در درگاه معبود خود، و با عجز و الحاح عرض كن: بار الها، شيطان دشمن بزرگى است كه طمع بر انبيا و اولياء بزرگ تو داشته و دارد، تو خودت با اين بنده ضعيف گرفتار امانى و اوهام باطله و خيالات و خرافات عاطله همراهى كن كه بتواند از عهده اين دشمن قوى برآيد، و در اين ميدان جنگ با اين دشمن قوى كه سعادت و انسانيت مرا تهديد مى‏كند تو خودت با من همراهى فرما كه بتوانم جنود او را از مملكت خاص تو خارج كنم و دست اين غاصب را از خانه مختص به تو كوتاه نمايم. 📚امام خمینی (ره) چهل حدیث ص17 @almorsalaat
005-emamkhomeini.olgooye.hamejanebeh@almorsalat.mp3
2.85M
🔵| امام خمینی (ره) الگویی همه جانبه 🎙استاد علی فرحانی 📌گزیده تدریس الموجز، سال 86، مدرسه حقانی @almorsalaat
1.16M
| سلام علیکم. وقتتون بخیر. ببخشید بنده سوال داشتم میشه مطلب شروع سیر علمی باید از بدیهیات باشه میشه برامون این مطلب را بامثال توضیح بدید بنده الان دارم منطق والهدایه می خوانم. ممنون میشم.🌹 ✅ حجت‌الاسلام ابراهیمی را بشنوید. @almorsalaat
▪️شهادت امام صادق (ع) را تسلیت عرض می ‌کنیم. @almorsalaat
⚫️| چرا در مسیر معنویت نیز لازم است؟ ▪️آنچه معتَقَد هر کس است برایش ظاهر می شود و سالك هم باید در سیرالی الله معتَقَدات خود را روشن کند تا همان معتَقَدات او ظاهر و روشن شود برایش. ▪️کسی که خیال می کند خدا در آسمان است، یا خدا نور است و امثال اینها، اگر چنین شخصی صد سال هم عمر کند، اعتقاداتش بر طبق همین فکرش می باشد. ▪️از کلام خواجه [حوراء] معلوم می شود این دستورات برای آشنا شدن به منازل و مقاماتی است که برای سالک در مقام مشاهده پیش می آید، تا وقتی به مقام مشاهده رسید، مطلب برایش روشن باشد و گمان نکند مطلب خلاف است. ▪️گاه می شود بعضی از سالكين، اعتقاد خود را به مرتبه ای محدود و پایین قرار می دهند، وقتی به آن مرتبه رسیدند، توقف می کنند و خیال می کنند مرتبه ای بالاتر از آن مرتبه ی مفروضه نیست و بالاتر از آن را نمی توانند تحمل کنند، با آن که وجود دارد، به همین جهت گفته اند: «المعرفة بذر المشاهدة». 📚علامه طباطبایی، تعلیقه بر رساله نور وحدت. @almorsalaat
📣| موسسه میقات برگزار میکند: دوره انقلاب اسلامی ویژه پاسداران ♦️موضوع و ساعت جلسات تدریس استاد علی فرحانی، یکشنبه ۳/۱۶ ▫️زنجیره منطقی تمدن اسلامی ▪️ساعت ۹:۱۵ - ۸ ▫️سیره عملی امام و آقا ▪️ساعت۱۰:۴۵ - ۹:۳۰ ▫️دستاوردهای انقلاب اسلامی ▪️ساعت ۱۲:۱۵ - ۱۱ @almorsalaat
المرسلات
#مشارطه| کنترل خیال 🔸بدان كه اوّل شرط از براى مجاهد در اين مقام و مقامات ديگر، كه مى‏ تواند منشأ غل
| موازنه ▫️‏‏و از چیزهایی که انسان را در این سلوک معاونت می کند و انسان باید مواظب آن باشد «موازنه» است. و آن چنان است که انسان عاقل منافع و مضارّ هر یک از اخلاق فاسده و ملکات رذیله را که زاییده شده شهوت و غضب و واهمه است، که سر خودند و در تحت تصرف شیطان، مقایسه کند با منافع و مضارّ هر یک از اخلاق حسنه و فضایل نفسانیه و ملکات فاضله که زاییده شده این هاست که در تحت تصرف عقل و شرع اند. و ملاحظه کند آیا کدام یک را خوب است اقدام کند. ▫️مثلا منافعی که از برای نفسی که دارای شهوت مطلق العنان است و آن در او رسوخ پیدا کرده و ملکه مستقره شده و از آن ملکات بسیاری پیدا شده و رذایل بیشماری فراهم آمده این است ‏که به هر فجوری دسترسی پیدا کند مضایقه نکند، و هر مالی از هر راهی به دستش می آید از آن رو برگردان نباشد، و هر چه مطابق با میل او است مرتکب شود، و اگر چه مستلزم هر امر فاسدی گردد. ‎‏ ▫️‏‏و منافع غضب که ملکه نفس شد و از آن ملکات و رذایل دیگر پیدا شد آن است که به هر کس دستش رسید با قهر و غلبه ظلم کند، و هر کس با او مختصر مقاومتی کند هر چه بتواند با او بکند، و با اندک ناملایمی جنگ و غوغا به پا کند، و به هر وسیله شده مضارّ ناملایمات خود را از خود دور کند و لو منجر به هر فسادی در عالم هم بشود.‏ ▫️‏‏و همین طور منافع نفس صاحب واهمه شیطانیه که در آن این ملکه رسوخ پیدا کرده این است که با هر شیطنت و خدعه شده کار غضب و شهوت را راه بیندازد، و با هر نقشه باطله شده بر بندگان خدا ریاست کند، گرچه به بیچاره نمودن یک عائله باشد یا به بینوا نمودن یک شهر یا مملکت.‏ ▫️‏‏این ها منافعی است که این قوا دارند در صورتی که در تحت تصرف شیطان باشند. در صورتی که وقتی درست فکر کنید و ملاحظه حال این اشخاص را بنمایید، هر کس هر چه قوی هم باشد و هر قدر به آمال و آرزویش هم برسد، باز هزار یک آمالش را به دست نیاورده، بلکه در این عالم ممکن نیست آمال انسان اداره شود و هر کس به آرزویش برسد، برای اینکه این عالم دار مزاحمت است و موادّ این عالم از اجرای اراده ما تعصی دارند، و میل و آرزوی ما نیز محدود به حدّی نیست.‏ ▫️‏‏مثلا قوّه شهویه در انسان طوری است که اگر زنهای یک شهر، به فرض محال، به دست او بیاید، باز متوجه زنهای شهر دیگر است. و اگر از یک مملکت نصیبش شد، متوجه مملکت دیگر است. و همیشه آنچه ندارد می خواهد. با اینکه این ها که گفته شد فرضی است محال و خیالی است خام، با وجود این تنور شهوت باز فروزان است و انسان به آرزوی خود نرسیده.‏ ▫️‏‏و همین طور قوّه غضب در انسان طوری مخلوق است که اگر مالک الرقاب مطلق یک مملکت شود، متوجه مملکت دیگر می شود که آن را به دست نیاورده.‏ ▫️‏‏بلکه هر چه به دستش بیاید، در او این قوه زیادتر می شود. هر کس منکر است مراجعه به حال خود کند و به حال اهل این عالم از قبیل سلاطین و متمولین و صاحبان قدرت و حشمت، آن وقت خود تصدیق ما را می کند.‏ ▫️‏‏پس انسان همیشه عاشق چیزی است که ندارد و به دست او نیست. و این فطرتی است که مشایخ عظام و حکمای بزرگ اسلام، خصوصا استاد و شیخ ما در معارف الهیه، جناب عارف کامل، آقای آقا میرزا محمد علی شاه آبادی روحی له الفداء، به آن کثیری از معارف الهیه را ثابت می فرمایند‏‎ که آنها به مقصد ما مربوط نیست.‏ در هر حال وقتی که انسان فرضا به مقاصد خود برسد، آیا استفاده او چند وقت است؟ آیا قوای جوانی تا چند وقت برقرار است؟ وقتی بهار عمر رو به خزان گذاشت، نشاط از دل و قوّه از اعضا می رود: ذائقه از کار می افتد، طعمها درست ادراک نمی شود، چشم و گوش و قوه لمس و قوای دیگر بیکاره می شوند- لذات بکلی ناقص یا نابود می شود. امراض مختلفه هجوم می آورد: جهاز هضم و جذب و دفع و جهاز تنفس کار خود را نمی تواند انجام دهد، جز آه سرد و دل پر درد و حسرت و ندامت چیزی برای انسان باقی نمی ماند. پس مدت استفاده انسان از این قوای جسمانی، از بعد از تمیز و فهم خوب و بد تا زمان افتادن قوا از کار یا ناقص شدن آنها، بیش از سی چهل سال برای مردم قوی البنیه و صحیح و سالم نیست، آن هم در صورتی که به امراض و گرفتاریهای دیگر که همه روزه می بینیم و غافل هستیم بر نخورد.‏ ▫️‏‏من عجالتا برای جناب عالی فرض می کنم در عالم خیال- که مایه ندارد!- صد و پنجاه سال عمر و فراهم بودن تمام بساط شهوت و غضب و شیطنت، و فرض می کنم که هیچ ناملایمی هم برای شما پیش آمد نکند، و هیچ چیز بر خلاف مقصد شما نشود، آیا بعد از این مدت کم، که مثل باد می گذرد، عاقبت شما چیست؟ آیا از این لذات چه ذخیره ای کردید برای زندگی همیشگی خود، برای روز بیچارگی و روز فقر و تنهایی خود، برای برزخ و قیامت خود، برای ملاقات ملائکه خدا و اولیاء خدا و انبیاء او؟ جز یک اعمال قبیحه منکره که صورت آنها را در برزخ و قیامت به شما تحویل می دهند، که صورت آنها را جز خداوند تبارک و تعالی کس دیگر نمی داند چیست. @almorsalaat
♦️| الموجز فی اصول الفقه 🎙استاد علی فرحانی 🌀تدریس این کتاب از بهترین و پرمحتواترین تدریس‌های استاد محسوب می شود. به نحوی که بعضا برخی از طلاب درس خارج این صوت را استماع کرده و بهره برده اند. 🌀کسانی که میخواهند سیر درسی خود را با استاد علی فرحانی شروع کنند، پس از استماع مجموعه طلبه موفق، خوب است که این جلسات را کار کنند. 📝معرفی تدریس الموجز 🎙لینک دانلود صوت 📖لینک دانلود متن پیاده شده جلسات @almorsalaat
🌀| صدا و سیما توهین آشکار به حوزه علمیه را جبران کند. ▫️طبق قانون اگر در روند مناظرات انتخاباتی که از رسانه ملی پخش می شود هرکدام از نامزدهای ریاست جمهوری به سازمان، نهاد یا اشخاص حقیقی و حقوقی توهین، تهمت و بیانی خلاف واقع و خلاف قانون ابراز کنند باید صدا و سیما فرصت مناسب را در اختیار نهاد یا فرد مذکور قرار دهد که از خود دفاع و آن مطلب را برای افکار عمومی تکذیب و تبیین کند. ▫️در اولین مناظره که ۱۵ خرداد برگزار شد آقای مهرعلیزاده برای تخریب جناب حجه الاسلام والمسلمین رئیسی در کمال بی مسئولیتی و بی اخلاقی سیستم آموزشی متقن و پرسابقه حوزه های علمیه را زیر سوال بردند. ▫️آن هم سیستم علمی عمیق و پرمحتوای که محل سربرآوردن اندیشمندان و فلیسوفان و علامه ها و اساتید نام آوری بوده که کتب علمی آنها منشا و زیربنای رشد علمی جهان غرب در گذشته بوده است و در معاصر تولیدگر اندیشه ها و معرفت های علمی در حوزه علوم انسانی است که اندیشه های مختلف غربی در مقابل آنها زبان کندی برای هماوردی داشته اند. ▫️طوری که بسیاری از دانشمندان بزرگ غربی با صدای بلند تنها تمدن قدرتمند در مقابل خود را تمدن اسلامی به رهبری نرم افزاری حوزه های علمیه اعلام کرده اند و اندیشه های غربی را در حل نیازها و بحران های متعدد بشر رو به افول و ناکارآمد و تفکر ناب اسلامی را رقیب جدی برای این عرصه های بسیار پیچیده علمی می دانند ... ▫️بعید می دانیم جناب مهرعلیزاده این حرف را بدلیل عدم اطلاع از سیستم علمی عالم پرور حوزه زده باشند. این حرف خلاف واقع و خلاف قوانین رسمی آموزشی کشور توهینی آشکار به علم، اندیشه، و اندیشمندان بزرگ تحصیل کرده این نظام آموزشی تمدن ساز است. لذا حداقل توقع از ایشان عذرخواهی رسمی از همان تریبون و انتظار از صدا و سیما این است که طبق قانون فرصتی را در اختیار حوزه علمیه قرار دهد که در باب این مساله توضیحاتی ارائه دهد. ▫️البته در این زمینه حوزه های علمیه هم مقداری مقصر هستند که قبلا مطالباتی را مطرح کرده ایم و مجدد به این مساله خواهیم پرداخت. ✍شیخ علی امیری ۴۰۰/۳/۱۶ ۱۴۰۰ @almorsalaat
توجه توجه ✅طرح انس با قرآن کریم ✅درپایان این دوره شما .. 1️⃣معنای ۸۰درصد کلمات قرآن را میدانید. 2️⃣تجوید را می‌آموزید. 3️⃣قرائت و ترتیل خودرا تا حد زیادی بهبود میبخشید. 4️⃣آیات موضوعی را یاد میگیرید. ▫️محتوای این جلسات به همت سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده است. ▫️مدت زمان این دوره دوماه میباشد. ▫️مناسب گروه سنی ۹تا ۵۰ سال ▫️در صورتی که در زمینه‌ی قرآن مهارت دارید ، به ما اطلاع دهید و در تشکیل این جلسات مارا یاری کنید. ▫️برای ثبت نام در این دوره به این آیدی پیام دهید👇 ✅@admin224 🔴مدرسه قرآنی الاعراف👇 https://eitaa.com/joinchat/754909287C919ddc750f
📣| کانال المرسلات به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) و ارتحال امام خمینی(ره) برگزار میکند: ♦️نوآوری‌های فقهی امام خمینی (ره) 🎙سخنران: استاد علی فرحانی 🕰دوشنبه ۴۰۰/۳/۱۷ ساعت۲۲ 🌐پخش زنده از صفحه اینستاگرام المرسلات 👇👇 instagram.com/almorsalat instagram.com/almorsalat @almorsalaat
المرسلات
🎥 فیلم کامل این جلسه را از لینک زیر در IGTV اینستاگرام مشاهده کنید 👇👇 https://www.instagram.com/tv/CP1CvWsgWkR/?utm_medium=copy_link @almorsalaat
المرسلات
#مشارطه| موازنه ▫️‏‏و از چیزهایی که انسان را در این سلوک معاونت می کند و انسان باید مواظب آن باشد «
| سختی عذاب جهنم و مراتب آن 🔹تمام آتش دوزخ و عذاب قبر و قيامت و غير آنها را كه شنيدى و قياس كردى به آتش دنيا و عذاب دنيا، اشتباه فهميدى، بد قياس كردى. آتش اين عالم يك امر عرضى سردى است. عذاب اين عالم خيلى سهل و آسان است، إدراك تو در اين عالم ناقص و كوتاه است. همه آتش‏هاى اين عالم را جمع كنند روح انسان را نمى‏تواند بسوزاند، آنجا آتشش علاوه بر اينكه جسم را مى‏سوزاند روح را مى‏سوزاند، قلب را ذوب مى‏كند، فؤاد را محترق مى‏نمايد. 🔹تمام اين‏ها را كه شنيدى و آنچه تا كنون از هر كه شنيدى جهنم اعمال تو است كه در آنجا حاضر مى‏بينى كه خداى تعالى مى‏فرمايد: وَ وَجَدُوا ما عَمِلُوا حاضِراً. يعنى «يافتند آنچه كرده بودند حاضر.» اينجا مال يتيم خوردى لذت بردى، خدا مى‏داند آن صورتى كه در آن عالم از آن در جهنم مى‏بينى و آن ذلتى كه در آنجا نصيب تو است چيست؟ اينجا بد گفتى به مردم، قلب مردم را سوزانيدى، اين سوزش قلب عباد خدا را خدا مى‏داند چه عذابى دارد در آن دنيا، وقتى كه ديدى مى‏فهمى چه عذابى خودت براى خودت تهيه كردى. وقتى غيبت كردى، صورت ملكوتى او براى تو تهيه شد، به تو ردّ مى‏شود، با او محشورى و خواهى عذاب آن را چشيد. 🔹اين‏ها جهنم اعمال كه جهنم سهل و آسان و سرد و گوارا و مال كسانى است كه اهل معصيت هستند، ولى براى اشخاصى كه ملكه فاسده و رذيله باطله پيدا كردند. از قبيل ملكه طمع، حرص، جحود، جدال، شره، حب مال و جاه و دنيا و ساير ملكات پست، جهنمى است كه نمى‏شود تصور كرد، صورتهايى است كه در قلب من و تو خطور نمى‏كند كه از باطن خود نفس ظهور مى‏كند كه اهل آن جهنم از عذاب آنها گريزان و به وحشت هستند. در بعضى از روايات موثقه است كه در جهنم يك وادى است از براى متكبرها كه او را «سقر» مى‏گويند، شكايت كرد به خداى تعالى از شدت گرمى و حرارت و خواست از خداى تعالى كه اذن دهد او را نفس بكشد، پس از اذن نفسى كشيد كه جهنم محترق گرديد. 🔹گاهى اين ملكات اسباب مى‏شود كه انسان را مخلد در جهنم مى‏كند، زيرا كه ايمان را از انسان مى‏گيرند، مثل حسد كه در روايات صحيحه ماست كه ايمان را حسد مى‏خورد، همان طور كه آتش هيزم را مى‏خورد. و مثل حبّ دنيا و شرف و مال كه در روايات صحيحه است كه دو گرگ اگر در گله بى‏شبان رها شود، يكى از آنها در اوّل گله و يكى در آخرش، زودتر آنها را هلاك نمى‏كنند از حب شرف و حب دنيا كه دين مؤمن را از او مى‏گيرد. خدا نكند عاقبت معاصى منتهى بشود به ملكات و اخلاق ظلمانى زشت، و آنها منتهى شود به رفتن ايمان و مردن انسان با حال كفر، كه جهنم كافر و جهنم عقايد باطله از آن دو جهنم بمراتب سخت‏تر و سوزانتر و ظلمانيتر است. 📚امام خمینی (ره)، چهل حدیث ص18 @almorsalaat