eitaa logo
کلبه عُشاق
4.8هزار دنبال‌کننده
792 عکس
449 ویدیو
1 فایل
با دو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یا رضای دوست باید، یا هوای خویشتن (سنایی) 💪...خودمونا بسازیم؛ #بابارکن_الدین شیرازی، بابایی که دستِ فرزندِ ناخَلفش را گرفتو... ادامه 👇 https://eitaa.com/babarokn/2600 💌کانال احراز هویت شد @babaroknodin1400
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 کو وصال،کو نجات 👀 دیدار شکر ایزد را که دیدم روی تو ✨یافتم ناگه رهی من سوی تو در بعضی‌ها روح نمُرده http://www.moravejtohid.com کلبه عشاق @babarokn
کلبه عُشاق
با سلام و عرض ادب 🙋‍♂ 🍃دوستان و عزیزانی که بابت پخش مجدد فایلِ صوتیِ عرفان‌های کاذب و نوظهور و... ،
طبق قولی که به همراهان گرامی داده شد، ضمن تشکر از پیگیریِ دوستان، فایل عرفان‌های کاذب و نوظهور و... مجدداً در کانال بارگذاری(ارسال) شد. ↙️ ⬇️ ↘️
استاد مروجی عرفان کاذب شیاطین.mp3
22.36M
❌بیانات استاد در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۲۵درخصوصعرفان‌های‌کاذب ➖انواع مدیتیشن 🧘‍♀🧘‍♂ ➖و عرفان‌های‌غربی‌و اجنّه _بسیار زیاد کسانی اینجا تشریف می‌آورند و میگویند: تمام کارهای ما بسته شده... 🥵 _خانمهایی که می‌آیند و می‌گویند بختِ ما بسته شده و یا سنِّ آنها رفته بالای ۴۰ سال و هنوز ازدواج نکرده‌اند و... 🌬🧞 _قدرت‌گرفتن‌ درعالم _اهمیت وجود استاد واجد الشرایط برای سلوک _عالم مثال Www.moravejtohid.com کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
حسین‌علیه‌السّلام در راه بین‌النهرین 15 🏳 🛳 کورت‌فریشلر در کتابِ امام‌حسین و ایران می‌نویسد: گفتیم که ، حاکمِ بصره، به فرمانِ یزیدبن‌معاویه حاکمِ کوفه (با حفظ سمت) نیز شد. و بعد از اینکه جانشین خود را در تعیین کرد، راه کوفه را در پیش گرفت تا اینکه شغلِ جدید را احراز نماید. مورخین اسلامی راجع به طرز مسافرت ابن‌زیاد از بصره به کوفه به طور متفاوت نویسندگی کرده‌اند؛ بعضی نوشته‌اند: عبیدالله بن‌زیاد از راهِ شط ، برخی نوشته‌اند وی از راهِ شط ، بعضی از مورخین نوشته‌اند که: عبیدالله بن‌زیاد نه از راه فرات و نه از راه دجله، بلکه از نشستن بر کشتی صرفنظر کرد و از راه خشکی بسوی کوفه براه افتاد. 🚶‍♂ روایتی هم حکایت می‌کند که: عبید الله بن زیاد به شکل ظاهری حسین‌بن‌علی‌ع وارد کوفه شد که از این قرار است: مردم کوفه هنگام عصر برای استقبال از حسین‌ع از شهر خارج شدند. ولی هرقدر جاده را از نظر گذرانیدند حسین‌ع نمایان نشد و بعد آفتاب غروب کرد و شب فرود آمد. دو ساعت بعد از غروب آفتاب که هوا به کلی تاریک شده بود عده‌ای سوار نمایان شدند و در پیشاپیش آنها مردی با احتشام سوار بر قاطر حرکت می‌کرد و عمامه‌ای گرانبها بر سر و لباسی فاخر در بر داشت. و یکی از زن‌ها که به استقبال آمده بود تا آن مرد را دید بانگ زد: به خدای‌کعبه سوگند یاد می‌کنم که او حسین بن علی‌ع فرزند فاطمه‌(س) می‌باشد. 🤭 جوابی به آن زن نداد و همچنین سلام و خوش باش دیگران را بدون جواب گذاشت و با همراهان وارد شهر شد. لابد عبیدالله بن زیاد از این جهت سکوت کرد که صدایش به گوش مردم نرسد. صدای حسین‌، صدای مکی بود و او زبان عربی را با لهجه‌ی مردمِ مکه صحبت می‌کرد. اما عبیدالله بن زیاد، زبان عربی را با لهجه شهرستانی تکلّم می‌نمود. باید دانست که تمام مردم حجاز (مکه جزو حجاز بود) با یک لهجه صحبت می‌کردند. و در قسمت‌های مختلف حجاز با لهجه‌های محلی تکلم می‌نمودند. امروزه با اینکه وسایل ارتباط، طوری توسعه یافته که در کشورهای اروپا تفاوت بین پایتخت و شهرستان‌ها از بین رفته. اما در آلمان و انگلیس و فرانسه لهجه‌های محلی باقی است. حسین در مدینه متولد شد. اما زبان عربی را با لهجه مکّی صحبت می‌کرد. زیرا پدر و مادرش با آن لهجه صحبت می‌کردند. وقتی مردم دیدند که حسین‌ع سکوت کرده آن را حمل بر خستگی نمودند. و اندیشیدند چون وی خسته شده حالِ حرف‌زدن ندارد. و بعضی هم فکر کردند که شاید حسین آنها را لایق نمی‌داند که با آنان صحبت کند. حسین به اَرگ حکومتی یا دارالاماره رسیدند. آنها دروازه را کوبیدند و بن بشیر انصاری، حاکمِ وقتِ کوفه، که می‌دانست حسین وارد شهر شده خود را بالای حصار رسانید. او در تاریکی صورت حسین‌ع را نمی‌دید ولی از شکوهِ او می‌فهمید که باید حسین باشد و سر را خم کرده و گفت: من میل دارم که احترام تو محفوظ بماند ولی اگر بخواهی وارد اَرگ حکومتی بشوی ناگزیرم که از ورودت جلوگیری کنم. و در آن موقع احترامِ تو از بین خواهد رفت. ⚔ یک مرتبه‌ی دیگر ‌می‌گوییم که در قرن اول هجری برای ثبت وقایع اسلامی کتاب نوشته نشده و کتاب‌های تاریخ را از قرن دوم هجری شروع به نوشتن کردند. و مورخین چاره نداشتند جز آنکه تاریخ را از سینه کسانی که وقایع را از دیگران شنیده بودند، استخراج کنند. و به این جهت روایاتِ مربوط به قسمت‌هایی از تاریخِ قرنِ اولِ هجری، اختلاف پیدا کرد. 📚 عبیدالله که شتاب داشت هرچه زودتر وارد اَرگ حکومتی بشود به خود گفت‌که: حسین هنوز وارد این شهر نشده و مردم صدایش را نشنیده‌اند. لذا اگر من بدون اینکه اسم خود را ببرم قدری با نعمان صحبت کنم مردم نخواهند فهمید که من حسین نیستم. لذا سرش را بلند کرد و بانگ زد: ای نعمان بن بشیر انصاری! آیا مرا نمی‌شناسی و نمی‌دانی که هستم؟ بگو درب را بگشایند که من وارد ارگ شوم. نعمان که صدای عبیدالله را شناخت و دانست که حکمرانِ جدیدِ کوفه است معذرت خواست و گفت: من تو را نشناختم و دستور داد در را باز کردند. وقتی عبیدالله سر را بلند کرد و با صحبت نمود، مردی وی را شناخت و حیرت زده بانک زد: این حسین‌ع نیست. بلکه فرزند است. مرجانه اسمِ مادرِ عبیدالله‌بن‌زیاد بود. و آن زن بین مردم شهرتی نیکو نداشت. عبیدالله سریع وارد ارگ شد و دروازه را بستند تا اینکه مردمِ خشمگین وارد دارالاماره نشوند. 🕍 【برای‌ مطالعه‌ مطالبِ قبلی "امام‌حسین(ع) و ایران" لطفاً روی گزینه‌ی بزنید】 برگرفته از: کورت فریشلر ترجمه و اقتباس: ذبیح‌الله منصوری کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
83.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃در محضر بانو امین چه گذشت؟ ▫️در محضر بانو امین عصر پنجشنبه یازدهم مرداد در باغ طوبی مجموعه برگزار شد. این برنامه در بیان جایگاه والای و نیاز امروز زنان مسلمان و بانو مجتهده امین برگزار شد. مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد کلبه عشاق @babarokn
اصفهان ، عهد ایلخانیان مرحوم چه زیبا فرمود که: مأنوس بودن با آثارِ اولیاء، همچون همنشینی با خودِ آنهاست. 🍃شش اثر از بابارکن شیرازی بجای مانده که عبارتند از: ادامه... ۲_ رساله‌ای است که در شرح این دو بیت نگاشته و آن را قلندریه نامیده است. 🔹اصلم‌ز‌قلندراست‌وفرعم‌زعدم 🔹 وز ننگ مرا در نپذیرد عالم 🔹دیده چون نظر کرد به صحرای قدم 🔹جان در صف عشق بود پیش از آدم شیخ آذری طوسی در از آن یاد کرده است که تاکنون نشانی از آن به دست نیامده است. ۳_ بابارکن‌الدین این اثر را در علمِ حروف و به زبان پارسی نبشته است. ادامه دارد...👋 ⭕️【برای مطالعه سرگذشت و کراماتِ بابارُکن‌الدین شیرازی، مدفون در تخت فولاد، لطفا روی هشتکِ بزنید.】 🌹🌹🌹 برگرفته از: کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حدود ۵۰ سال پیش مرحوم‌حاج در مورد پیاده‌روی اربعین 🚶🚶‍♀ @babarokn
قیمت تو به اندازه خواست توست،اگر خدا را بخواهی قیمت تو بی نهایت است و اگر دنیا را بخواهی قیمت تو همان است که خواسته ای. 💰 هِی نگو دلم اینطور میخواد،دلم آنطور میخواد،ببین خدا چی میخواد. تاوقتی پیرو خواهش های دل باشی به جایی نمیرسی،دل خانه خداوند است. ازحضرت علیه السّلام سوال شد از کجا به این مقام رسیدید؟ فرمود: درِ دروازه دل نشستم و غیر خدا رو راه ندادم. ⛔️ برگرفته از: شیخ رجبعلی خیاط کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
⬇️تکرارجلسه‌ی‌هفتم↙️
4_5888600802213235274.mp3
28.46M
🎙 جلسه هفتم ⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ 🚀دوستان با ارسال جلسات اسرار کربلا، به گروهها، کانالها، دوستان و عزیزانِ خود هدیه‌ای معنوی تقدیم کنید.🎊 🎁 🍃در ارسال جلساتِ "اسرارکربلا" با اسم و عنوانِ هرکس و هر سلیقه‌ای در چارچوبِ رضای‌خدا و اهلبیت علیهم‌السّلام، کاملاً آزادید. 💚 فقط لطفاً نامِ سخنران، علامه_مروجی_سبزواری درج شود. ⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ در محضر کلبه عشاق @babarokn
جوع(گرسنگی اختیاری) ✍اما جوع کاستنِ غذا و تقلیلِ طعام است. به این نحو که طعامی تناول نکند مگر به قدری که برای عبادتِ پروردگارِخویش (در فریضه نماز) قدرتِ ایستادن داشته باشد. زیرا سیری انگیزه‌ی کار بیهوده است. چرا که شکم اگر سیر شد اعضاء و جوارح، طغیان می‌کنند و به حرکت و نگاه و سماع و سخنِ زاید مبادرت می‌ورزد و همه‌ی اینها راهزنان مقصودِ مریدند... 🥷 ...البته مادامی که در رنجِ گرسنگی، افراط و زیاده‌روی نشود. زیرا اگر درجوع افراط گردد، هوس، ذهابِ عقل و فسادِ مزاج را به همراه دارد. ⛔️ 👈【درصورت تمایل به مطالب قبلی طبّ روحانی و سالم سازی روح و جسم، لطفا روی گزینه بزنید.】 برگرفته از: کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
امروز صبح به نیابت همه عزیزان، چه دوستانی که قبلاً در کانال کلبه عشاق عضو بودند و چه عزیزانی که در حال حاضر عضو هستند و چه یارانی که بعداً به خواستِ خدا، به جمعِ ما می‌پیوندند، بر حضرت‌حافظ، تفألی زدم که... 👇@babarokn ↙️ ⬇️ ↘️
👆↖️ شرحی بر دیوان حافظ ۲۷۷ شیخ علی پهلوانی(سعادت‌پرور) از قول علامه طباطبایی می‌فرماید: از پریشان‌گوییِ خواجه در این غزل خوب روشن می‌شود که به دردِ هجران مبتلا گشته و عشقِ دیدارِ دلدار، او را افسرده خاطر ساخته و بدین گونه سخن گفتن واداشته است که می‌گوید: 🍃اگر به باده مشکین دلم کِشَد، شاید/ 🍃 که بوی خیر، ز زُهد و ریا نمی‌آید/ یعنی ای آنکه مرا از باده‌نوشی و توجّه به دوستِ حقیقی مانع می‌شوی! می‌دانی چرا دل من همواره متوجّه جمالِ حیات‌بخشِ محبوب می‌باشد و بسوی آنها کشیده می‌شوم؟ ♦️علت آن است که از و عباداتِ ظاهری و بهشت و نعمت‌های آن، بی‌آنکه توجّهم به محبوب باشد، بوی خیر استشمام نمی‌کنم. آری اگر خیری در آن و ظاهری می‌بود امام علیّ علیه‌السّلام نمی‌فرمود: 1_بدرستی که گروهی خدا را از روی میل و شوق به نعمت‌های بهشتی عبادت می‌کنند که این و بازرگانان می‌باشد. 2_و دسته‌ای خدا را به جهت ترس از عذاب جهنم عبادت می‌کنند که این است. 3_و البته گروهی خدا را از روی شکر و سپاسگزاری می‌پرستند که این می‌باشد. ⛓ 🍃جهانیان‌همه گر منعِ‌من کنند از عشق/ 🍃من آن کنم، که خداوندِگار فرماید/ فطرت و سرشتِ خدایی که همه مردم را بر آن آفریده، مرا دعوت به دوستیِ محبوبِ حقیقی می‌کند. حال من چگونه دست از راهنماییِ فطرتِ خویش بردارم و به سخنِ جهانیان که مرا از به محبوبم منع می‌کنند، گوش فرا دهم؟ و در جایی می‌فرماید: 🌱چرا از کوی‌ِخرابات روی برتابم/ 🌱کزین بِهَم به جهان، هیچ رسم و راهی نیست/ 🍃چمن‌خوش‌است‌وهوا دلکش است و مِی، بی‌غش/ 🍃کنون بجز دل خوش هیچ در نمی‌یابد/ یعنی حال که وسایل عیش و نوش با دلدارِ حقیقی مهیّا است. و می‌توان از او بهره‌مند شد، و خوش دل بود. شایسته نیست با غیرِ دوست اُنس گرفتن. 🍃جمیله‌ای‌است‌عروس‌جهان، ولی هشدار/ 🍃که این مخدّره، در عقدِ کس نمی‌پاید/ در حقیقت زندگانیِ دنیا، بازیچه و غفلت و زینت و آرایش و تفاخر و به هم نازیدن و به زیادی اموال و فرزندان بالیدن می‌باشد. و هر کس سرگرمِ زر و زیور و مال و منال و اولاد گشت، خسارت و زیان دیده. ولی بندگان بیدار دل، چون می‌دانند که عروسِ زیبا و فریبنده‌ی دنیا، در عقدِ هیچکس باقی نمی‌ماند، لذا دل، بدان نخواهند داد. که خداوند در آیه ۹ سوره منافقون می‌فرماید: 《ای کسانی که ایمان آورده‌اید! مبادا اموال و فرزندانتان، شما را از یادِ خدا غافل سازد. زیان دیدگان آنانند که چنین کنند.》 برگرفته از: برگرفته از جلسات اخلاقی علامه سیّدمحمّدحسین طباطبائی تألیف و تدوین: شیخ علی سعادت‌پرور کلبه عشاق 🌱 https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
بوی‌بهشت‌می‌وزدازکربلای‌تو 💫 ➖کلِ‌جلساتِ اسرارکربلا، نُه‌جلسه می‌باشد. ان‌شاءالله تقریباّ هفته‌ای یک جلسه تقدیم میشود. لذا در طول هفته بصورت تکرارِ همان جلسه‌ی قبل می‌باشد. 🧏‍♀🧏‍♂در صورت امکان، درطولِ هفته، فایل را دو،سه مرتبه گوش‌بفرمایید.➖ التماس دعا✨🙏🙏🙏✨ سپاس از همراهی شما علامه مروجی سبزواری @babarokn ↙️⬇️↘️
4_5888600802213235288.mp3
30.59M
🎙 جلسه هشتم ⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ 🚀دوستان با ارسال جلسات اسرار کربلا، به گروهها، کانالها، دوستان و عزیزانِ خود هدیه‌ای معنوی تقدیم کنید.🎊 🎁 🍃در ارسال جلساتِ "اسرارکربلا" با اسم و عنوانِ هرکس و هر سلیقه‌ای در چارچوبِ رضای‌خدا و اهلبیت علیهم‌السّلام، کاملاً آزادید. 💚 لطفاً نامِ سخنران، درج شود. 🍂🍂🍂🍂🍂 کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
اصفهان، تخت فولاد از بچگی و از دوران مکتب و مدرسه، هیئت و نجوم و ریاضی را خوانده بود. اما هر روز تشنه‌تر بود و بی‌تاب‌تر. چیزی می‌خواست که آرامَش کند. چیزی مثل حسّی که زمانِ زمزمه‌های نیمه شبِ پدرش، توی پستوی خانه تجربه کرده بود. مثل زمانی که سرِ صبح با صدای پرنده‌ها از جا می‌پرید و هنگام گرفتن وضو فکر می‌کرد گنجشک‌ها هم نماز صبح می‌خوانند شاید. 🕊 👈【درصورت تمایل به مطالب قبلی بانو مجتهده امین، لطفا روی هشتکِ بزنید.】 .برگرفته از: کلبه عشاق @babarokn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃وظیفه چیست؟ 🔹روحتان را آزاد کنید... تا توانی می‌تراش و میخراش تا دمِ مردن ، دمی غافل مباش... کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
حسین‌علیه‌السّلام در راه بین‌النهرین 16 🏳 ✍کورت‌فریشلر درکتاب امام حسین‌ع و ایران مینویسد: در آن موقع حُکام بلاد اسلامی وقتی که می‌خواستند چیزی به مردم بگویند از آنها دعوت می‌کردند که در مسجد جمع شوند. که شبَ قبل تا صبح در اَرگ حکومتی از بیمِ تهاجمِ طرفداران حسین‌ع نخوابید، در مسجد طوری با شدت با مردم صحبت کرد که گویی در رأسِ یک ارتش ۵۰ هزار نفری وارد کوفه شده است. عُبیدالله گفت: هر کس که در این شهر زندگی می‌کند اگر بخواهد که جان و مالش مصون بماند و زن و فرزندانش اسیر نشوند باید از خلیفه یزید بن معاویه و من که نماینده او در این شهر هستم اطاعت نماید. وگرنه به هلاکت خواهد رسید. و مالش ضبط خواهد شد و زن و فرزندانش اسیر خواهند گردید. ⛓ عبیدالله ابن زیاد با چه نیرویی آن روز در مسجد کوفه آن نطق را کرد او می‌دانست که نعمان، حاکمِ سابقِ کوفه، بیش از ۲۵۰ شرطه ندارد و به فرض اینکه عبیدالله بن زیاد با یکصد سوار وارد کوفه شده باشد شماره سربازانش به ۳۵۰ نفر می‌رسد و چگونه حاکم جدید می‌خواست با ۳۵۰ نفر در مقابل ۸۰ هزار نفر از طرفداران حسین‌ع بجنگند. 🤕 بعد از اینکه بیعت گرفتنِ مُسلم از طرفدارانِ حسین‌ع تمام شد، از کسانی که زودتر از دیگران با حسین‌ع بیعت کرده بود نزد مسلم رفت و گفت: حال اینکه بیعت به اتمام رسیده، از تو خواهش می‌کنم که به منزل من بیایی و در آنجا سکونت کنی. مسلم همچون شب‌های دیگر وقتی وارد مسجد می‌شد آنهایی که در مسجد بودند سلام می‌کردند و بعد در عقبش صف می‌بستند و صفهای آنها به قدری متعدد بود که تمام محوطه مسجد را پر می‌کرد. ولی در آن شب وقتی مسلم وارد مسجد شد کسی به او سلام نکرد. و کسی هم به او اقتدا نکرد و همه نمازشان را فُرادا خواندند. 🧎 اما علت رو برگردانیدن مردمِ کوفه از این بود که بعد از اینکه فهمیدند کسی که وارد کوفه گردید عبیدالله‌بن‌زیاد است نه حسین‌بن‌علی‌ع، سخت ترسیدند. خاصّ آنکه عُبیدالله بعد از آن و تهدید آنروز که از شمشیر و تازیانه صحبت می‌کرد، مبادرت به دو کارِ دیگر هم نمود؛ اولاً که به وسیله عُمال خود در شهر شایع کرد که یک ارتش عظیم یکصدهزار نفری مدتی است از شام به راه افتاده و هرکس که از حسین بن علی‌ع طرفداری کند و با یزید مخالفت نماید به قتل خواهد رسید و خانواده او اسیر خواهند شد. دوم اینکه در همانروز تمام رؤسای قبایلِ اطرافِ کوفه را احضار کرد و به هر رئیس قبیله به نسبت بزرگی و کوچکیِ قبیله از پنج هزار دینار تا دوهزار دینار داد و به روسای قبایل گفت: ارتشی که از شام به راه افتاده عن‌قریب وارد کوفه خواهد شد و قدرت من در اینجا بیش از امروز خواهد گردید. پس اگر شما نسبت به و من وفادار بمانید باز به شما پول خواهم داد. اما اگر با یزید مخالفت کنید و از حسین حمایت نمایید بعد از اینکه ارتش شام وارد شد از من بد خواهید دید. 😤 تهدیدِ عُبیدالله‌بن‌زیاد،در مردمِ شهر که سوداگر و کشاورز و کارگر بودند، خیلی موثر واقع شد. چون مردم می‌دانستند که ، مردی است قسی‌القلب و از قتلِ کسانی که با یزید مخالفت می‌کنند مضایقه ندارد. وحشتِ مردم از ابنِ‌زیاد از روز بعد از خروج مسلم از خانه‌ی بیشتر شد. چون مردم دیگر مسلم را ندیدند و این فکر بوجود آمد که بعد از آمدن ابن زیاد، مسلم گریخته است. در صورتی که مُسلم همچنان در کوفه بود. 🚶 مسلم بدون اینکه مقصدی داشته باشد در معابر کوفه به حرکت درآمد. نمی‌دانست به کجا برود. وی از روزی که وارد کوفه شد سه مکان را بیشتر نمی‌شناخت یکی خانه سلیمان بن صُرِد خزایی که در آن منزل کرد و از مردم بیعت گرفت و دیگری خانه‌ی مختارِ ثقفی که مَسکنِ دوم او بود. سوم مسجد که در آنجا نماز می‌خواند. مسلم آنقدر رفت تا اینکه از شهر خارج شد و به حومه آن رسید و چون خسته شده بود در آنجا به دیوار باغی تکیه داد و بعد از چند دقیقه دری باز شد و زنی از آن در خارج گردید و مسلم از او پرسید: اینجا چه محله‌ای است آن زن گفت: محله ... 【برای‌ مطالعه‌ مطالبِ قبلی "امام‌حسین(ع) و ایران" لطفاً روی گزینه‌ی بزنید】 برگرفته از: کورت فریشلر ترجمه و اقتباس: ذبیح‌الله منصوری کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
اصفهان ، عهد ایلخانیان (قرن ۷ و ۸ هجری قمری) مرحوم چه زیبا فرمود که: مأنوس بودن با آثارِ اولیاء، همچون همنشینی با خودِ آنهاست. 🍃شش اثر از بابارکن شیرازی بجای مانده که عبارتند از: ادامه: ۴_کشف الضُّر فی نظم‌الدُّر این کتاب که آن را پس از نُصوص‌الخصوص نگاشته، شرحی فارسی بر قصیده‌ی نظم السلوکِ "" می‌باشد که البته آن قصیده... 📝 در شرح هر بیت از نظم‌السلوک ابیاتی از سنایی، ملای رومی (مولانا)، سعدی، خیام و حتی حافظ را برای توضیح بهترِ معنای قصیده، وام گرفته است. ⭕️ با توجه به اینکه تنها ۲۳ سال پس از درگذشت شیرازی وفات نمود. دور نیست که در میان این دو همشهریِ عارف، دیداری هم رخ داده باشد.😍 🤝 در شرح بیت چهاردهم قصیده برای فردی به نام "سعدالدین" هنگام نقلِ بیتی از وی، دعا به دوامِ برکت می‌کند. که نشان می‌دهد سعدالدین در آن زمان زنده بود اما مشخص نیست که وی چه کسی است. دیگر اینکه بابارُکن الدین در شرح بیت سی و دوم از "نظم‌السلوک" دو بیت به زبان شیرازی سروده و آنجا گنجانده است. 《تنها نسخه شناخته شده این اثر در ایران در ذیل مجموعه شماره ۲۸۱ مجلس سنا از کتب اهدایی دکتر مهدی بیانی موجود است.》 《همچنین نسخه‌ای از آن در ۱۶۶ گزارش شده است.》 ادامه دارد...👋 ⭕️【برای مطالعه سرگذشت و کراماتِ بابارُکن‌الدین شیرازی، مدفون در تخت فولاد، لطفا روی هشتکِ بزنید.】 🌹🌹🌹 برگرفته از: کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc