هدایت شده از صابرین نیــوز
26.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 مساجد نخبهپرور | پیشرانهای تمدنسازی
📌 پنجگام عملیاتی برای نخبهپروری
🔸 محتوای کارشناسی شده + تجربهی ۳۰ ساله
🔹 تشکیل پرونده ویژه برای نخبگان در مساجد
🔸 اختصاص پشتیبان ویژهی نخبهپروری
🔹گام به گام تا تشکیل چرخهی نخبهپروری
🎯 «وقتشه با دیدن این فیلم مسجدتون رو به مرکز #نخبهپرور شهر تبدیل کنید...»
💯 برای شروع عدد ۵ را به ۹۰۰۰۱۹۸۱ ارسال کنید.
🔗 | مساجد نخبهپرور | شبکه مربیان نخبه پرور |
#بنیاد_ملی_نخبگان
#مساجد_نخبهپرور
#نخبگان_و_تمدنسازی
🆔 @tarbiat_nokhbeh
|
⭕️ بازی بزرگ در مرزهای ایران تمدنی
📌 استعمار ایبریایی چگونه به مرزهای ممالک محروسهی پارس رسید؟
در پستهای پیشین، اجمالا به تبار تاریخی حوادثی پرداختیم که در آغازین روزهای قرن نوزدهم میلادی و قرن 13 شمسی، جغرافیای کشور عزیزمان ایران را تغییر داد. این تبار بر محور #استعمار_ایبریایی بهتبع فروپاشی #آندلس متمرکز بود. اکنون در دور جدید مباحث، به شکلگیری #بازی_بزرگ در مرزهای #ایران_تمدنی و خاصه #ممالک_محروسهی_پارس (Guarded Domains of Iran) خواهیم پرداخت. این سلسله مباحث شامل تصویرسازی اجمالی اما دقیق از شکلگیری رقابتهای ژئوپلیتیکی و امنیتی میان سه کشور بریتانیا، فرانسه و روسیه خواهد بود. در اثنای سخن نیز گاهی به حسب نیاز به تحولات داخلی این کشورها و گاهی به بنیادهای روشی نگرش ژئوپلیتیکی خواهیم پرداخت و ریشههای ساخت #دولت_مدرن و پدیداری #استیت را در #فلسفه_جغرافیا دنبال خواهیم نمود.
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
🌐 https://t.me/doranejadid
.
|
⭕️ فلسفهی جغرافیا
📌 تقارن رستاخیز مطالعاتی "فلسفهی جغرافیا" و "نظریههای دولت"
🔸 رسوخ و تعمیم تفکر فلسفی در مطالعهی #جغرافیا، رستاخیز جدیدی در مطالعهی #قدرت و توسعهی #هژمونیک آن را نیز -در قرن بیستم- در پی داشت.
🔹اثر شهیر ریچارد هارتشورن تحتعنوان «ماهیت جغرافیا: بررسی انتقادی اندیشهی کنونی در پرتو گذشته» (The Nature of Geography: A Critical Survey of Current Thought in the Light of the Past)، اثر جریانساز #دیوید_هاروی تحتعنوان «تبیین در جغرافیا» (Explanation in Geography) از جملهی تولیدات فکری این تکاپوی نظری است.
🔸دیدگاههای #هنری_لوفور در باب #تولید_فضا، از این مطالعات تغذیه کرده است؛ #دِرِک_فورد کوشیده است تا این تاثیر را در کتابی تحتعنوان «آموزش و تولید فضا: آموزش سیاسی، جغرافیا و انقلاب شهری» (Education and the production of space_ Political pedagogy, geography, and urban revolution) به تصویر بکشد.
🔹چشمانداز جدیدی که #فلسفه_جفرافیا در تولید و بسط و حفظ #هژمونی ایجاد کرد، در نظریههای دولت و احیای #دولت_پژوهی تاثیرات عمیقی به همراه داشت. این چشمانداز باعث گردیده است تا میان #رقابتهای_ژئوپلیتیکی و ساخت #دولت_مدرن ارتباط روشی برقرار شود.
🔸 دستاوردهای این مطالعات میتواند به ترسیم نگاههای بدیل و تعریف آلترناتیو جهت #واحدبندی در #نظام_بینالملل کمک شایانی نماید.
#ژئوپلیتیک
#ژئواستراتژی
#ساخت_قدرت
#معماری_دولت
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
🌐 https://t.me/doranejadid
.
چالش آمال ایرانیان
عاشق شو ار نه روزی
کار جهان سرآید
ناخوانده نقش مقصود
از《کارگاه هستی》
.
هدایت شده از 🇮🇷💥 عهد ✊🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مربیان عزیز، استادان و معلمان گرامی!
شما هم از اینکه برای #فلسطین🇵🇸کاری
نکردین یا نمیدونید چکار کنید، ناراحتین؟ 😔
⚠️
این کلیپخیلی مهم
رو حتما ببینید☝️ ✅ دعوتید به شرکت در دوره آموزشی «راویان قصه فلسطین» (آفلاین و آنلاین) 💢در این دوره چه اتفاقی میفته؟ 🔰کلی
مستندو
محتواهای مفید
میبینیدو محتواش رو به صورت عملیاتی برای مخاطب خودتون روایت میکنید. 🔰در طول دوره، روایتگری رو تمرین میکنید و اقدامتون توسط رهیاران ما هدایت میشه. 🔰شرکت کنندگان ایدههاشون رو به اشتراک میگذارن و از هم کلی نکته یاد میگیرن👌 🔰در پایان، یه برنامه حضوری عالی تو #مشهد داریم، با حضور راویان برتر 🔰 منتخبین نهایی دوره برای روایتگری به #کربلا در #اربعین اعزام میشن😍 🏷 درگاه ثبتنام: https://digiform.ir/palestinestory ⏰مهلت ثبتنام: ۲۵ اردیبهشت کسب اطلاعات بیشتر📨 📲 @farej313 📲 09177145292 🇵🇸به مدرسه فلسطین بپیوندید: 🌐 @palestinestory
|
📌 موانعی که به #ملت_سازی انجامیدهاند
⭕️ جغرافیا، مادرِ تفاوتها و تمایزها و رنگارنگیها
🔸 کیست که بتواند نقش «دوری» و «نزدیکی» را در شکلدادن به «تفاوت»ها و «شباهت»ها انکار کند؟! کیست که بتواند بر تاثیر «عینیت» و «ثبات» #جغرافیا، در شکلدادن به نزدیکیها و دوریها چشم بپوشد؟!
🔹وقتی کوهی مثل #دماوند میان دو جمعیت انبوه فاصله میاندازد، آب و هوا و خورد و خوراک و پوشاک آنورِالبرزیها را با اینورِ البرزیها متفاوت میکند؛ زبان و گویششان را متمایز میکند؛ راههای گوناگونی را برای بروز خوشحالی و ناراحتی پیش رویشان باز میکند؛ آداب و رسوم و فرهنگ و مناسکشان را تغییر میدهد و ... و بیراه نیست که بگوییم در ادراکشان از #قدرت، از ماهیت قدرت، از منابع قدرت، نوع اِعمال قدرت، شیوهی مهار و تعلیق قدرت و .... نیز تاثیرات مستقیم و عمیق میگذارد.
🔸آیا میتوان در کویر و دریا و کوهستان، ادراک ما از قناعت و کرامت و امنیت و بقا را تغییر نمیدهد؟! آیا سکنیگزینی در کنار رودخانهها و جلگههای #بین_النهرین همان صورتی از زندگی را میآفریند که زندگی در پیرامون کوهستان #هیمالیا یا #بیابان_گوبی (Gobi Desert) #چین و #مغولستان اقتضا میکند؟! آیا واقعا تفاوتی ندارد که آنسوی #آلپ و رو به جلگهی اروپا داشته باشیم یا اینسوی آلپ همسایهی #مدیترانه شویم؟!
🔹اگر این فرضها را بپذیریم، ظهور #استیت و #دولت_مدرن در اروپا بهجای مشرقزمینی که سابقهی هزاران ساله در #زمام_داری داشته است را هم شاید بهنحو گویاتری بتوان تبیین و تفسیر کرد.
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
🌐 https://t.me/doranejadid
.
|
📌 هجرت قدرت در پهنههای جغرافیا
⭕️ تحول در فهم از «اداره» بهواسطهی بهرهمندیهای متمایز جغرافیایی
🔸 با چشماندازی که #فلسفه_جغرافیا و #ژئوپلیتیک در اختیار قرار میدهد، به #روایت قانعکنندهتری از چرایی و چگونگی #هجرت_قدرت از شرق به غرب در #عصر_مدرن میتوان رسید. جایی که #اقتضائات_جغرافیایی:
1️⃣ #اقلیم رنگارنگی را میآفریند؛
2️⃣ نیازهای متفاوتی را پدید میآورد؛
3️⃣ ساختِ ابزارهای متنوعی را برای رفع نیازهای متفاوت ضروری میکند؛
4️⃣ محرک تولد #صنعت جدیدی میشود؛
5️⃣ امکانهای متنوعی را برای کار و انباشت و توزیع خلق مینماید؛
🔹آنگاه باید پذیرفت که در این جغرافیای مختلفالالوان، بهرهمندیهای متمایز از اقلیمهای گوناگون لاجرم فهمهای مختلفی نسبت به امر #اداره و #تنظیم را نیز ایجاب میکند و درنتیجه، #چهره_قدرت را تغییر داده و معادله و موازنهی قدرت را در سرتاسر جهان تحتالشعاع قرار میدهد.
#معادله_قدرت
#موازنه_قدرت
#جغرافیای_قدرت
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
🌐 https://t.me/doranejadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ترمینولوژی جغرافیای سیاسی
آشنایی با مقدماتیترین اصطلاحات #جغرافیای_سیاسی
#ترمینولوژی
#ترمینولوژی_جغرافیای_سیاسی
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
🌐 https://t.me/doranejadi
|
📌 خلاقیّت جغرافیا
⭕️ محیط اجتماعی یا محیط طبیعی؛ کدامیک موثرتر است؟
پیوند و وابستگی میان «ویژگیهای فرهنگی هر جامعه» با «مکانی که آثار و نمودهای انسانی در آن زمینهای مساعد مییابد»، اساس #علم_جغرافیا را تشکیل میدهد. اگر #جغرافیا را علم برخورد انسان با طبیعت بنامیم، میتوانیم در سیر تکوینی آن، سه دورهی معین و مجزا تشخیص دهیم:
1️⃣ دورهای که موضوعات جغرافیایی در آن، جنبهی توصیفی داشته است؛
2️⃣ دورهای که مطالعه و کشف نظام معین و وضع #قوانین_جغرافیایی مورد توجه بوده است؛
3️⃣ دورهای که تغییر سیمای محیط و دگرگونی سیارهی زمین از اختصاصات آن بهشمار میرود.
از #محیط که در اینجا سخن رفت، میتوان دو عنوان کاملا مشخص استنباط کرد:
🔸 یکی #محیط_اجتماعی شامل: خانه، مدرسه، مسجد، کلیسا، زمینهای ورزشی، جوامع شهری و روستایی است که همهی سنتها، رفتارها و عقاید شخصی افراد متاثر از آن است.
🔹دیگر، #محیط_طبیعی که نقشپذیری و شکلیابی جوامع انسانی از آن، بیشتر از محیط اجتماعی است.
تاثیرات #محیط_طبیعی، همان نقشی را در جوامع انسانی ایفا میکند که #محیط_اجتماعی در خصیصههای فردی و شخصی پدید میآورد.
⏰ پینوشت:
به مجموعه عواملى که از خارج، #ارگانيسم را دربر مىگيرد و در آن اثر مىکند، #محيط مىگويند. محيط، مجموعهی شرايط و عواملى است که تاريخ، طبيعت، جامعه، روابط فردى و ويژگىهاى خانوادگى و ارثى را مىسازد و از درون و برون، فرد را در خود مىگيرد و مىپروراند.
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
|
📌 آمریت محیطی
⭕️ دامنهی تاثیرگذاری انواع محیط بر کیفیت حیات انسان
🔸 تمام شرايط و پديدههاى طبيعى که مستقل از #اراده_انسان هستند و بر کیفیت زندگى او تأثير مىگذارند، #محيط_طبيعى ناميده مىشوند. آبوهوا، نور، رطوبت، دما، اختلاف شب و روز، شرايط اقليمي، پستىوبلندىها و جمعيت از جملهی این عواملاند. امروزه از: کموکيف جادهها، شهرها و روستاها، ساختمانها و انرژىهاى مختلفی که انسان آنها را در خدمت خود درآورده است نیز ذیل محیط طبیعی یاد میشود.
🔹 افراد و اجتماعات -خواه یا ناخواه- در محاصره و احاطهی سنتهاى قومی، آداب و رسوم اجتماعى، سازمانها و نهادهای اجتماعی مختلف هستند. این عوامل #محيط_اجتماعى را شکل مىدهند. محيط اجتماعى بهنوبهی خود شامل: محيط خانوادگي، محیط اتفاقی، محیط انتخابى و محیط تحميلى میشود.
🔸 #محيط_اتفاقى مثل محيط مدرسه، کار و سربازى است. وسايل انتقال افکار و رسانههاى گروهى از نمونههای نوپدید #محیط_انتخابی محسوب میشوند. محيطى که در آن، آزادى بهکلى از بين رفته يا به حداقلها محدوده شده است، #محیط_تحمیلی نام دارد. مثل بازداشتگاه، ندامتگاه، کانونهاى اصلاح و تربيت و ديگر سازمانهاى مشابه.
🔹 هرکدام از این محیطها آمریت خودشان را دارند. از این مقوله میتوان تحتعنوان #آمریت_محیطی یاد کرد. #آمریت_جغرافیا نیز از آن جمله است.
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
🌐 https://t.me/doranejadi
|
📌 امر سیاسی: تنظیمگر آمریّتهای محیطی
⭕️ دولت مدرن؛ ایجادگر انحصار جهتِ اِعمال و تعلیق اقتدار
🔸 آدمی وقتی چشم میگشاید، خود را در آغوش محیطهای مختلفی مییابد که هرکدامشان آمریت خاصی دارند. محیطها #فاعل هستند و #اراده و #اختیار انسان را به مبارزه میطلبند.
🔹حتی با فرض اینکه عرصهی عمومی صرفاً با حضور انسانهای فرهیخته شکل گرفته باشد، بازهم این احتمال قابل پیگیری نیست که صرفا با تکیهبر #امر_اجتماعی، امید #تنظیم_و_تنسیق_عرصه_عمومی را داشته باشیم. زیرا:
1️⃣ در #عرصه_عمومی با انسانهای گوناگونی طرف حسابیم که امیال و اهداف متنوعی دارند و از سطح فکر و اقدام متفاوتی برخوردارند؛
2️⃣ با محیطهای غیرانسانی همچون #محیط_طبیعی مواجهیم که جبر سنگین و نسبتا پایدارشان را، فارغ از فهم و توافق انسانی، در بدو امر، بر شکلدادن به عرصهی عمومی تحمیل میکنند.
🔸 آدمی در فضایی زاده میشود که هرکس ساز خودش را مینوازد. ازاینرو #امر_اداره در فقدان #امر_سیاسی محتمل نیست و باید برای آن چارهای اندیشید.
🔹مهار #کثرت_میل_و_فکر_و_اقدام ازیکسو، و فائقآمدن بر #آمریت_محیط_طبیعی ازسویدیگر، انسان را بهتدریج به مکانیزمی سیاسیای متوجه ساخت که ماحصل آن، شکلگیری state یا #دولت_مدرن بوده است.
🔸 اگرچه اصل شکلگیری این #نهاد، کاملا معقول و برخاسته از نیازهای آدمی بوده است، اما این #مکانیزم همچنان قابل تغییر و تصرّف و ارتقاست. حتی این #امکان_عقلانی وجود دارد که بتوانیم به اَشکال تکاملیافتهتری از مکانیزمهای #تنظیم_و_تنسیق عرصه_عمومی و مهار #آمریت_محیطی بیاندیشیم.
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
📌 مهار آمریّت اقیانوس
⭕️ خیزش «بازی بزرگ» از خاکستر اسلام اموی آندلس
🔸#ایبریا، محل تولد قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی جدیدی در هزارهی دوم میلادی بود. #جنگهای_صلیبی نقش ماما را بهعهده داشتند. #خیزش_الهیاتی_قرون_وسطا در سواحل منتهاالیه جنوبی اروپا کناره گرفت و فرزند شومش را بر زمین نهاد.
🔹این مولد، ازیکسو از میراث #اسلام_اموی_اندلس تغذیه میکرد و ازسویدیگر از #تغییرات_اقلیمی_قرن_دهم بهره میبرد. ماحصل این ارتزاق را میشد در فائقآمدن بر آمریت اقیانوسها، برای نخستینبار در تاریخ بشر، مشاهده کرد. بدینترتیب از خاکستر #اسلام_اموی در #آندلس، جریان #استعمار متولد شد و با تکیهبر #قدرت_دریایی، با درنوردیدن #اقیانوس، راهی قطب تجاری و صنعتی جهان اسلام، یعنی #هند گردید.
🔸نسل اول استعمار که از شبه جزیرهی ایبریا به راه افتاده بود، با پرچم #اسپانیا و #پرتغال شناخته میشود. #هلند نیز با کسب استقلال از اسپانیا به این نسل پیوست. هوش اقتصادی هلندیها با خلق #بورس، گوی سبقت را از همترازان خود ربود. مقرر شد که ثروت گردهمآمده در بورس هلند، پشتیبان چپاول #هند شود. حفاظت از استعماری که در هند و جزایر مالزی و اندونزی شکل گرفته بود، ایجاب میکرد که همسایگان هند نیز بهنحویازانحاء مهار شوند. این تدبیر به #بازی_بزرگ شهرت پیدا کرد.
🔹این امر، سرنوشت #ایران را نیز به این بازی گره زد. ایران معاصر در بحبوحهی تدابیر ژئوپلیتیکی استعمارگران برای حفاظت از مستعمراتشان در آسیا، چشم به جهان گشود و خود را در بطن #نظم_جدید_جهانی پیدا کرد.
#آمریت_جغرافیا
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
"فرجام فرزندان خمینی جز شهادت نیست"
بدرود مردان مودب و مخلص و نستوه ایران عزیز.
این واقعه را خدمت ناخدای کشتی انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار کشورم تبریک و تسلیت عرض میکنم و از خدای متعال عاجزانه مسالت میکنم که تفضلاً نوشیدن این شربت گوارا را ارزانی منتظرانش فرماید.
|
خدایا!
در کتاب کریمت فرمودی که آدمیان را با آنانی محشور خواهی کرد که در دنیا دوستشان داشتند.
پروردگارا!
ما به این وعدهی تو امید بستهایم.
تو بر دلها آگاهی و نیک میدانی که ما این مرد را از صمیم جانمان دوست داشتیم.
به او غبطه میخوردیم که از سربازان همان گهوارههایی بود که خمینی کبیر به آنها استشهاد فرموده بود.
از آنانی بود که برای نهضت الهی زاده شدند؛
برای راه او دویدند...
برای او از جان مایه گذاشتند...
سنگ دیپلماسیِ میدانی را با افتخار به سینه زدند...
اینک که آغوش خود را بهسوی جان بیقرار و پرکار و خستهی ایشان گشودهای، باز هم به او غبطه میخوریم.
خدایا!
این مسیر و این آغاز و پایان را از دوستداران ایشان نیز دریغ مفرما.
هدایت شده از خبر فوری سراسری
.
♨️ جلسه فرماندهان مقاومت در تهران
🔹فرماندهان مقاومت پس از حضور در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی، صبح امروز با حضور در یک جلسه مشترک، آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی و بر ادامه جهاد تا تحقق پیروزی در غزه تاکید کردند.
🔹در این جلسه سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، سردار سلامی فرماندهکل سپاه پاسداران، نمایندگان گروههای مقاومت از جمله حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، حزبالله، انصارالله و گروههای مقاومت عراق شرکت داشتند.
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بیبیسی:
من از دیپلماتهای غربی و منطقهای میشنوم که میگویند آقای 🌹 امیرعبداللهیان 🌹 یک دیپلمات عملگرا و بسیار فعال بود.
📌 الهیات جغرافیا
⭕️ #انشقاق_الهیاتی_جغرافیا
#جغرافیا، نخستین محیطی است که لاجرم، بشر در آغوش #آمریت_محیطی آن متولد میشود. حتی اگر نوع مواجهه با امکان و امتناعهای برخاسته از جغرافیا برای زیستن در #عرصه_عمومی را _دستکم در بدو امر_ فاقد ارزشهای ازپیشتعیینشده بدانیم، پس از #اسکان در یک منطقه، بهنحو گریزناپذیری «ارزشهای اجتماعی» و «اشکال مختلف زندگی» متناسب با این امکانها و امتناعها، یکی پس از دیگری، سر برمیآورند.
فرهنگها و آیینها و #سبک_زندگی، در حلقهی امن #امتناعات_جغرافیایی امکان پذیرفتهاند و تداوم و بسط پیدا کردهاند. کوهستانها، بیابانها و دریاها از اولین #عوارض_طبیعی_جغرافیایی دخیل در ایجاد امتناع برای انتشار اجتماعات اولیهای بودند. آغوش جلگهها و کنار چشمهها و رودها، نخستین سکونتگاههای بشر نوپا محسوب میشد. اما ناگهان، ضرورت انتشار بر این جمعیت اولیه عارض شد. چه چیزی میان آن #امت_واحده جدایی انداخت؟ چرا گروهی از مردمان غنوده در جلگهها، رنج غلبه بر امتناع کوهستان و بیابان و دریا را بر خود گوارا کردند و با پشت سر نهادن آنها، شیوهی زندگی مطلوبشان را مهیا ساختند؟ پاسخ یک چیز بیشتر نیست: #پیامبران و #رسولان.
ازآنجاییکه ارزشهای الهیاتی عامل بسیار مهم و موثری در #تحرک_جغرافیایی برای غلبه بر #آمریت_محیط_طبیعی بوده است، میتوان سر سخن در باب #الهیات_جغرافیا را باز کرد و در کنار #فلسفه_جغرافیا از #الهیات_جغرافیا نیز بحث نمود.
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
🌐 https://t.me/doranejadi
|
📌 #هم_پیوندی_روش_شناختی تاریخ و سیاست و جغرافیا
#فلسفه_سیاسی از #زندگی_خوب میپرسد. البته پاسخ اینکه «چگونه میتوان خوب زندگی کرد؟» به پاسخ «بشر تاکنون چگونه زندگی کرده است؟» گره خورده است. «چگونه بودن در اینک و اینجا» با «چگونه بودیم در دیروز و دیگر جا» ارتباط دارد.
آمیزش گذشته و حال و آینده، موجب امتزاج آفاق #تاریخ و #سیاست و #جغرافیا است؛ #الهیات و #فلسفه و #علم را نیز به هم میدوزد. #هماهنگی_روش_شناختی این سه، در این آمیزش و امتزاج ضرورت مییابد تا با یک #مکانیزم مشخص، #وحی و #عقل و #تجربه دور یک میز بنشینند؛ زبان همدیگر را بفهمند و بههمدیگر پاسخ دهند.
هر ملتی که در یک جغرافیای مشترک، زمان مدیدی را در کنار هم زیسته؛ از تهدیدهای مشترک جان سالم بهدر برده و از منافع مشترک بهرهمند شده باشد، در معرض این #هم_فهمی است. اگرچه #گرایش و #بینش و #کنش ملی، خواه یا ناخواه، بهتدریج به نصابی از تفاهم سوق پیدا میکند، اما باید پرسید:
1️⃣ چه مقدار از تعامل #روح_ملت با #ذهن_ملت و #جوارح_ملت بر ایشان خودآگاه شده و مدوّن گردیده است؟
2️⃣ این تفاهم و تعامل، با ظهور چه تغییراتی به هم میریزد و بستن #عهد_جدید را برای آن ملت ضروری میکند؟
تغییر در تعادل #آمریت_محیطی، بهویژه ظهور #تعادل_جغرافیایی جدید، بزنگاهی است که میتواند هماهنگی روحی و ذهنی و کالبدی ملت را مختل کرده و نظم #عرصه_عمومی را نیازمند تنظیم مجدد نماید. ازاینرو میان ظهور #تعادل_جغرافیایی جدید با آغاز #دوران_جدید در جهان رابطه وجود دارد. مطالعه این روابط به #فلسفه_روش متکاملتری محتاج است.
🌐 https://eitaa.com/doranejadid