eitaa logo
اصرار
395 دنبال‌کننده
795 عکس
867 ویدیو
4 فایل
به چه زنده ایم؟ آدم ها، جا و زمان ها دگرگون می شوند. خبر آنکه چیزی شروع و چیزی تمام شد. چه باید کرد؟ تن دهیم یا اصرار کنیم؟ چاره چیست؟ مگر آنکه اصرار 📍اصرار در ایتا و تلگرام Esrar3@ 📍اینستاگرام Esrar3.insta@ ✅ برای ارتباط با ما @Esrar_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
شنیدم زنی باردار هر شب پنج آیه الکرسی می‌خواند چهارتایش اینطورند یکی را برای تمام آدم‌های زمین یکی را برای تمام مادران باردار و جنین‌شان یکی را برای تمام کودکان یکی را برای فلسطین و غزه‌اش 🧷اوی این همه، یک مادر است. @Esrae3
ArabMelody_net_110849.mp3
2.22M
• محمد عساف_ سأموت حرا سأموت حرا أو أعيش بعزة اروي ترابي من نزيف جراحي یا آزاد می‌میرم یا سربلند زندگی می‌کنم، و خاکم را از خون زخم‌هایم سیراب می‌کنم @Esrar3
اصرار
خونه ی بی بی از این قدیمی هاست. همون هایی که دو طرفِ حیاط اتاق داره. اون طرف حیاط آخرین اتاق بغل دیو
° خیال می کنید خاطرات آن روزها، خاطرات آن خانه، خاطرات آن با هم بودن ها سخت یا ساده، از قلب و دل آدم پاک می شود؟ شدنی نیست. هیچ چیز مانند کنار آمدن با این شرایط، آزار دهنده نیست. فکر کردید حکایت خانه ی متروک بی بی همینجا تمام شد؟ نه. اشتباه کردید. تمام نشده. هنوز هم ادامه دارد. شکاف های عمیق بی صداتر از این ها خودشان را نشان می دهند. مثل امروز، امروز که فهمیدم یکی از همان آدم های خانه ی بی بی برای اینکه جلیلی رأی نیاورده کلی گریه کرد. تازه این را هم فهمیدم که قبلش تلفنش را برداشته برای دعوت به شرکت در انتخابات. بارها با خودم دیالوگ های فرضی اش را مرور کردم. مثلا وقتی سلام کرده و به حسب عادت حال طرف را پرسیده و اتفاقا این بار طرف بر خلاف عادت جواب داده «هیچ خوب نیستم» چه کرده؟ اصلا آخرین بار کِی حالش را پرسیده؟ مگر حال ما چقدر برای همدیگر مهم است؟ به خودم گفتم بیا و خوش بین باش! بابا این انتخابات اصلا بهانه بوده. بهانه بوده که دوباره همدیگر را نگاه کنیم و از هم خبری بگیریم و در جوابش جرأت کنیم چیزهایی بگوییم که قبل تر نمی توانستیم. اما گریه هایش نگذاشت. گریه هایش کار دست هردوی‌مان داد. من فکر می کردم اشک هایش را وقتی می بینم که خواهر زاده اش سجاد یک روز خانه را بی خبر ول کرد و رفت. یا حتی فکر می کردم اشک هایش را وقتی می بینم که یکی از خواهرها آن یکی خواهرش را به خانه اش راه نداده. من فکر می کردم این صحنه ی وحشتناک خانه ی شلوغ دهه ی شصت و هفتاد و هشتاد که حالا تبدیل شده به تبعیدگاه بی بی، خیلی گریه دارتر باشد اما انگار نبود. وقتی یکبار پرسیدم چرا با این خانه خرابی مان کنار آمدی؟ عذر آورد. عذر چیزی مثل زمانه را. من در دلم سعی کردم، سعی کردم عذرهایش را بپذیرم. داشتم کم کم با خودم کنار می آمدم که عزیزان من دوست دارند وضع اینطور نباشد اما لعنت به این روزگار لاکردار که دست شان را کوتاه کرده وگرنه دریغ نمی کردند. حالا اما می بینم او اشک را هم دریغ کرده. نمی فهمم چه شد، چه شد که اشک هایمان بند آمد و رأی نیاوردن کاندیدای محبوب از پارگی پیوندهامان خانمان سوزتر به نظر می رسد؟ واقعا چه شد؟ کسی می داند؟ چه شد که دیگر حتی نگریستم؟ مقاومت شاید همین بود، همین که بگرییم.‌ می پرسید این هایی که نوشتم «خبر»ش کو؟ خبر اینکه زنی برای رأی نیاوردن نامزد مد نظرش ساعت ها گریست اما برای خانه ای که دیگر نبود هرگز... 🧷اسم این‌ها را می‌گذارند ‌«شخصی‌نوشت»؟ و این منم که انگار می‌کنم همین فردا ندیده‌ام شخصی‌های عمومیِ مشترک مان را.‌ @Esrar3
مقاومت مرزها را جور دیگری به ما چشانده بود. همسایه را نزدیک‌تر کرده بود. همسایه که دور و نخواستنی باشد، می‌شود همین که نام اهل خانه را «طالبان» بگذاری. و خانه و همسایه را در ردیف هم از دست بدهی. اینکه شهروندمان را طالبانی می‌خوانیم یک طرف ماجراست و طرف دیگر افغانستانی‌ست که همسایه و هم‌مرز ماست‌. فردا با افغانستان طالبانیِ همسایه که چندی قبل آن را فحش کرده بودیم، چه می‌کنیم؟ @Esrar3
مقدمه نام این چند تکه متن که شب‌ها خواهیم گذاشت، «مقتل من» است. هر آنچه در گیومه آمده جمله ی مستند شده ی تاریخی ست که به مدد آن نویسنده ی متن خودش را می گوید و شاید به همین خاطر باشد که مقتل خوانی اش سر از «مقتل من» در آورد. مقتل برای ما از سال ۵۸ ه.ق شروع شد. این را هم گذاشتیم به حساب آنکه شروع غربت در سوال از تصدیق و تکذیب‌‌هاست . ناگهان خودمان را در سرزمین منا دیدیم و دیدیم که حسین بن علی، جسم حقیقت بر سکویی ایستاده است و از مردم راست و دروغش را می پرسد (خطبه ی امام حسین ع در منا). همانجا فهمیدیم پشت این تصدیق و تکذیب ها رنج بزرگی مستور است. رنجی که دو سال بعد در روز سه شنبه حرکتش را از مکه آغاز می کند و پس از یک ماه، ننگ تلخ دنیای بی حسین را به پیشانی مان می‌زند. @Esrar3
1⃣ یا مبدّل الزمان! این زینب است که می گوید هنوز هم می گوید... سه شنبه- هجرت حسین بن علی از مکه به کوفه مسیرِ خورشید میسر شد. تیغِ زمان حدّت گرفت. هنگامه ی وقوع است. سه شنبه واصل شد؛ روزِ سهلِ امور، روز نرمِ حدید. روزی که در چشم ایام، اوسط است. قلبِ اتمام است. همه در نهایت شدت پیش می رود. تو در میان هستی و میانه ها از تو در گریزند. چشمِ حوالت ها بسته شد و متولدانِ صبحش، بغیر حساب و کن فیکون فراخواندند؛ پس بسم الله خیر الاسماء . . . بیا از تصدیق و تکذیبِ هم شروع کنیم، از ابتدای هر نطق و سخن، از زمانی که هنوز علی الظاهر آب از آب تکان نخورده بود؛ «می‌خواهم مطلبی را از شما بپرسم، اگر راست گفتم مرا تصدیق کنید و اگر دروغ گفتم مرا تکذیب کنید». و بعد از تصدیق‌هاست که پای سوگند و وعده و وعیدها به میان می آید؛ «شما را به حقّ خداوند و پیامبر خدا و نسبتى که با پیامبرتان دارم، سوگند مى دهم که حادثه ی امروز را به مردم برسانید و سخنانم را براى آنان بازگو کنید و در شهرهایتان افراد مطمئن از مردم را دعوت کنید». اما راستی! مگر دعوت، سنت پیغامبران نیست؟ تو چرا در منا، بازار قربانگاه، بر سکوی «وَ فَدَیناهُ بِذِبْحٍ عَظِیم» حرف تصدیق و توعید را پیش کشیده ای؟ چرا زنان و مردانِ بنی هاشم، اصحاب مهاجر و انصارِ محمّد را فراخوانده ای و بعد قولِ جاری شدنِ دهان به دهان را گرفته ای؟ مگر اینجا کجاست؟ غدیر؟ من کجا آمده ام؟ تو مرا کجا آورده ای؟ چرا کسی دوباره بر سکو ایستاده و حرف از تصدیق و توعید و تودیع می زند؟ بر سکو ایستادن بویِ خبر می دهد اما نه بر سکوی قربانی. نکند تو از خود خبری داری؟ تو خود خبری و خود صاحبْ خبر؟ «این یقینی است از کشته شدن؛ تو از مرگت به من خبر می دهی؟» «و او را ندا داديم كه اى ابراهيم! همانا رؤيا را تصدیق کردی. به راستی ما نيكوكاران را چنين پاداش مى‏ دهيم. به یقین اين همان بلای روشن بود». @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیاست خارجه‌ی خودمانی آقای مخبر ضمن تاکید بر تلاش شهید رئیسی برای آنکه دولت به حاشیه نرود در شرح تعامل شهید رئیسی، تعامل ایشان را با رؤسای کشورهای دیگر عاطفی و خودمانی وصف کرد. @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این‌ها که محبت امیر از دل‌شان سرریز است اهالی غزه‌‌اند. سرود و شعرخوانی مردم غزه را در خیابان‌ها می‌شنوید. @Esrar3
این نماد🔻 در آلمان جرم شد اکثریت اعضای مجلس نمایندگان در آلمان به ممنوعیت این نماد "🔻" رای مثبت دادند. نمادی که برادران مقاومت در ویدئوهایی که برای هدف قرار دادن سربازان و خودروهای اشغالگر در حال نفوذ به نوار غزه منتشر می کنند، استفاده می شود. قانونی تصویب شده است که از نمایش این نماد در اماکن عمومی و شبکه های اجتماعی جلوگیری می کند و هرکس از آن استفاده کند مجازات می شود . @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کودکی که در خرید، کالاها را به دو دسته‌ی یهودی و فلسطینی تقسیم می کند و تحریم کالاهای صهیونیستی را به مادرش گوشزد می‌کند. @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید با چه فخر و مباهاتی صحبت می‌کند. اسیری که به تازگی از اسارت رژیم اشغالگر آزاد شده می‌گوید با وجود اینکه ما دست و چشم بسته بودیم و خودشان سلاح داشتند باز هم از ما می‌ترسیدند. @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوشته غزه یک نسل را به طور کامل عوض کرد. نسلی که در مدرسه و بازی‌هایش شعار می‌دهدFree free Palestine غزه فلسطین را در دل و وجود این نسل آزاد کرد. @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مرد یهودی هر روز تک و تنها گوشه‌ی یک خیابان در نیویورک می‌ایستد و پرچم فلسطین را علم می‌کند. 🧷آن چیزی که در تنهایی‌ات با تو سخن می‌گوید، آن چیزی که تو را اگرچه تنها، برپا می‌کند، آن چیز امروز غزه است. @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مردمی که خودشان را با قرآن پیدا می‌کنند 📌اینجا غزه است صالح (خبرنگار و حافظ و قاری قرآن) می‌گوید همه‌ی جهان می‌پرسند پس این جنگ کی تمام می‌شود؟ صالح با اشاره به آیه ۱۴ سوره توبه پاسخ می‌دهد: قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ ﺑﺎ ﺁنان (مشرکان) ﭘﻴﻜﺎﺭ ﻛﻨﻴﺪ، ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺭﺳﻮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺳﺎﺯﺩ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻳﺎﺭﻯ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺳﻴﻨﻪ ﻫﺎﻯ ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺑﺨﺸﺪ. صالح توضیح می‌دهد که این چند مرحله است: 1⃣درباره‌ی مرحله‌ی اول یعنی قتال و جنگیدن، این مدت می‌دیدیم خدا سربازانش را بر آن‌ها مسلط کرده است و چه عجایبی آفریدند. 2⃣درباره‌ی مرحله‌ی بعد یعنی بی آبرو شدنشان، ما می‌بینیم که خدا می‌خواهد آنها را در تمام جهان بی آبرو کند. کشورهای دنیا در حال به رسمیت شناختن فلسطین هستند. صالح توضیح می‌دهد این همان مرحله‌ای ست که ما فعلا در آن هستیم. 3⃣اما مرحله‌ی سوم که نصر خدا باشد بعد از این دو مرحله می‌آید. و قسم به خدا که نصر خدا در راه است فقط کمی صبر می‌خواهد.‌ 🧷 خبرنگاران غزه خبرنگاران قرآنند. با قرآن به مردم خبر می‌دهند کجا ایستاده‌اند و کجا می‌روند.‌ نقش‌ها در غزه جور دیگری هستند مثلا خبرنگارها، خبرنگارهایی که آشنا به قرآن هستند و در این آشنایی جور دیگری به مردم خبر می‌دهند. این شاید نزدیک‌ترین چیزی‌ست که می‌توانستیم از حقیقتِ «خبر» ببینیم. @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخت‌ترین پیامی که خبرنگار غزه‌‌ای در این مدت شنیده است، چه بود؟ اسماعیل الغول خبرنگار غزه پاسخ می‌گوید: هنگام نزوح (آوارگی) این زن از او پرسیده پیامت برای کشورهای عربی چیست؟ به گفته‌ی اسماعیل پاسخ این زن می‌شود سخت‌ترین پیامی که در پوشش خبری اش شنیده: زن می‌گوید پیام من این است: ای رسول الله شفاعت‌شان نکن @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفته می‌شود در توسعه نیافتگی شهر آشفته و تکه تکه است. یکدست نیست و پیوستگی ندارد‌. اهتمام به امور کوتاه مدت است و چرخ شهر در «گذراندن‌های کوتاه مدت» می‌چرخد و به تدریج در همین امور کوتاه مدت هم به چالش می‌خورد. اما کسی می‌داند غزه چرا اینقدر به هم پیوسته است؟ این شهر به کدام نظم برقرار است؟ شما از همین حیث این تصاویر را تماشا کنید. در این گزارش گفته می‌شود بعد از شروع جنگ در اثر ترس کودکان بسیاری دچار اختلالات تکلمی و لکنت شده اند و زنی داوطلبانه که کارشناس و متخصص مربوطه است به طور خودجوش درمان کودکان را شروع کرده. در شهر توسعه نیافته و درگیر جنگ لابد که آن مسأله‌ی مهم و کوتاه مدت فقط «زنده ماندن» است و همین که آدم‌های شهر زنده مانده اند و شهر را ترک نمی‌کنند هنر است اما در حاشیه‌ی این حمام خون، لکنت کودکان فراموش نمی‌شود. کسی می‌داند این کدام نظم و پیوستگی‌ست که مردمی را که شب و روز در حصار موشک و بمب و تیر و تفنگ هستند را از لکنت کودکانش غافل نکرده است؟ نام این نظم و پیوستگی را چه می‌گذارید؟ @Esrar3
اصرار
1⃣ یا مبدّل الزمان! این زینب است که می گوید هنوز هم می گوید... سه شنبه- هجرت حسین بن علی از مکه به
2⃣ چاقو نیز دسته ی خود را می بُرد اگر وقت، آخرین وقتِ بریدن باشد؛ «خیز ِزمان نزدیک شد و ماه از هم شکافت». ابراهیم و اسماعیل و خنجر، رؤیا و قربانی و سکو همه در یک پیکر جمع شدند. تو از این و آنِ فرق و تفرّق منزهی. تو تفتیده ی راستی و واعظان در گوشِ یکدگر وعظِ «ولَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَه» می دهند. این تویی که می روی و مرگ به سوی تو می آید اما «آیا تو از کشته شدنت به من خبر می دهی؟ ای کاش مرگ می آمد و جانم می ستاند». سعد و اقبال من است که تو رویاروی منی، تو مخاطب و جان و آنِ من. بی سوگند، بی کش و قوس های دردآور و غریبانه میان گوش های نامفهوم، می شناسمت و می شناسی ام. هر جا تکّه تکّه شوم، رنج کِشَم، زخم خورم و روزگار دشنه ی تسلیمِ مناسباتش را بر گلو بگذارد، تو را می بینم که پیش از من، همانجا گلویت پاره شد. می شنوی؟ می شنوی نجوای روزگارم را؟ به زندگی ام دعوت می کنند و روزگار به خرافتش دچار گشته که فراموش کرده خداوند بعد از تو را، زندگیِ بعد از تو را زشت و لا یطاق کرده است . و من در رنجِ مضاعف، در نکبتی مشمول، در غمی فرید در همین تقسیمِ شومِ «بعد از تو» پای در این گردونه نهاده ام. شرح مرا با «ولَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَه» مُهر می زنند اما مگر تیغِ هلاکت به نبود تو زندگی ام نبریده است؟ مگر این تو نبودی که رفتن و نبودن و ندیدنت، خود هلاک و خویشتن کُشی بود؟ با «ولَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَه» برای کدامین مهلت، قرآن به سر نیزه گرفته اند؟ آب از سرِ کدام نفس باید می گذشت و نگذشته که می خواهند با ننگِ خویشتن کُشی مرا با هراس به تسلیم افکنند؟ این ها کیستند که گوش نصیحتم پر می کنند به عبث که بی تو هم می توان نفس کشید، می توان یادت را تا آسمان ها پرچم کرد و به سر و صورت و سینه کوفت و از کوی و برزنِ زندگی گذر کرد. نه! به خدای زینب که هرگز. هرگز نتوان این داغ را در خانه و کاشانه داشت و لَختی به زندگی نشست. @Esrar3
اصرار
2⃣ چاقو نیز دسته ی خود را می بُرد اگر وقت، آخرین وقتِ بریدن باشد؛ «خیز ِزمان نزدیک شد و ماه از هم شک
3⃣ بی تو نخِ تسبیحِ روز و شبی که از پی هم می آیند شکافته است. آفتاب به بغض می تابد و شب به غم پرده می کِشَد. دیگر این ناله هراسِ ولاتلقوا ندارد. دست هایش به خون خویش آلوده گشته و تنها تو را که پالوده ی هر رنج و زخم و هجرانی، می خواند. روزگار به گواهِ آن دیگری اش رو به تماشاچیانش می گوید: «من خواهان زندگی او هستم ولی او اراده ی کشتن مرا دارد». اما نه! نیرنگ مکن ای روزگار. این تویی که کمر به قتل من بستی و حالا دوباره با وعظِ «ولَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَه» بالای سرم ایستاده ای و مرا جدا و پاره پاره می خواهی. همه، من است و تو می خواهی با خودم مرا بُکشی. «در دادنِ جان به تو بخشش نمی کنم و در كشتن خودم تو را يارى نمى کنم». من «لاابالیِ مرگم» اما دریغ این تویی که مرا، داغم را، رنجم را نمی خواهی و خوش داری با مرگ، تسلیمِ تو باشم. «دوست ندارم دستخوش نیرنگ و فریب گردم یا آب خنک را با آب تلخ بیامیزم. هرکسی روزی گرفتاری تلخیِ مرگ می شود. هرکس کشته نشود، سرانجام خواهد مرد، و هرکس فرار کند، از چنگِ مرگ رهایی نیابد». «مثلی لا یبایع مثلک» مثلِ منی دیگر دست در زمانه ای مثلِ تو نمی گذارد. @Esrar3
💢افزایش فروش تلفن‌های تاشو سبک قدیمی در آمریکا 🔹این اتفاق به این دلیل است که بسیاری از مردم می‌خواهند از فشار روانی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی رها شوند. @Esrar3
58311.mp3
14.49M
• مرتضی حرب_ حسين خليني على بابك اني اعرف ما يردني لما يسمع قصتي می‌دانم او دست رد به سینه‌‌ام نمی‌زند چون بشنود سرگذشتم را @Esrar3
اصرار
3⃣ بی تو نخِ تسبیحِ روز و شبی که از پی هم می آیند شکافته است. آفتاب به بغض می تابد و شب به غم پرده
4⃣ چرا تاب بیاورم؟ بارشِ مرگ بر من باد که دنیا بی تو دیدن ندارد. زندگانی بی تو نفرین است بر زندگان. تو را به خدا برخیز. برخیز و نظاره کن این منم، عریان. خسته. خسته تر از هر بنی آدمی که قدمتِ زمین به خود دیده است. دیگر بی تو نمی توان. نه! نه! هیچ نپندار که تو را در نشان می جویم. پیراهنِ یوسف کوری ام مضاعف کرد به مادرزاد. نمی بینم و دیگر ندیدن را هم از خاطر بُرده ام. برخیز! مگر نه اینکه حالا باید کنارِ هم باشیم؟ مگر نه آنکه تو مرا فرا خواندی؟ مرا به صبر می خوانی؟ عالَمِ من رفته است و من مرگ را به خویش چنان سزاوار می دانم که لبت را به جرعه ای آب. این چه تقسیمی ست که از بهر من ستانده ای؟ میان ِ العطش، چرا الموت را برای من فریاد نزدی؟ صبر برایم خواندی و هیچ دانستی بی تو بودن چگونه است؟ این خط سرخ، تقسیم کیست که تو را این گونه آن طرف نشانده است و مرا این گونه این طرف؟ در سیلِ اندوهِ فراقِ تو، مرا نیز چون تو موعظه ی منعِ مرگ می دهند که نزدیک است خودم را چون تو به هلاکت اندازم. نفرین و ننگ بر دنیایِ بعد از تو. بعد از تو نکبت جان گرفت. آب از خروش افتاد. چگونه چرخِ گردونه ای می گردد که دیگر تو نیستی و تو نیستی و تو نیستی. آسمان از چه رو روشن است که حالا که دیگر چیزی برای دیدن نیست. تو رفته ای و بی تو چراغ ها همه خاموش است. @Esrar3
خبرنگارهای غزه در سکوت‌ و از سکوت می‌گویند: پرودگارمان آسان کند بر مرد شجاعی که غمی فوق توانش را به دوش می‌کشد در حالیکه ساکت است. @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هانی خبرنگار غزه است.‌ خبرنگار کارش لابد که باید گفتن باشد اما هانی بعد از ماه‌ها گفتن به روش دیگری روی آورده.‌ هانی می‌گوید در این دنیای شلوغ پر صدا که صدا به صدا نمی‌رسد، باید در سکوت صدایمان را به گوش دیگران برسانیم. این شد که هانی مبتکر روش تازه ای در خبرنگاری شد. او بدون اینکه سخنی بگوید یک جمله را می‌نویسد و بعد گوشه‌ای در میان جمع گم می‌شود. بد نیست بدانید اتفاقا این سکوت، صدایش بیشتر رسید و گزارش‌های هانی را رسا کرد. اینکه خبرنگاران غزه هم به سکوت نگاه می‌کنند و گفتن‌شان را تولید محتوا نمی‌بینند قابل توجه است. این را بهانه می‌کنیم برای اینکه یادآوری کنیم ما اینجا و در اصرار هیچ وقت بنای تولید محتوا نداشتیم. خبر گرفتن و جوریدن برایمان چیزی شبیه به کنکاش محتوا یا اطلاعات نبوده و هر جا احساس کردیم باید ایستاد و مکث کرد و در انتظار اتفاقی بود که در ما به سکوت رفته است، سکوتش را صبر کردیم و از نگفتن و نشنیدن ابایی نداشتیم. خوب می‌دانیم دنبال چه هستیم و هرجا دربی به رویمان بسته شد، پشت آن ایستاده‌ایم به اصرار، مگر اینکه باز شود آن دربی که قرار است خدا از آن بوزد. ما می‌دانیم چه می‌خواهیم و دنبال چه هستیم. و در سکوت، به اصرار منتظریم. @Esrar3
روز عاشورا را به همدیگر تبریک می‌گفتند.‌ دلیلش را نمی‌دانستم تا اینکه فهمیدم روز عاشورا را روز «ان معي ربي سيهدين» می‌دانند. روزی که دریا در معیت الهی شکافته شد و موسی با تمامی همراهانش نجات یافتند. مناسبت عاشورا در غزه این است، روز شکافتن دریا بر موسی. @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«غزه کربلای امام حسین است. ما کربلای جدید هستیم. کربلا دوباره برگشته». این‌ها سخنان یکی از اهالی غزه است. قسمت قابل توجهش را می‌دانید کجاست ؟ اینکه می‌گوید در زندان امام حسین را خوانده و با او در زندان اشک ریخته. حسین هم‌بند این مردمِ در زندانست. همین مردمی که کربلا امروز به وجود آنهاست که بازگشته. درد ماجرا کجاست ؟ اینکه فهمیدیم می‌شد کربلا بازگشته باشد اما آب از آب زندگی‌مان تکان نخورد. اینکه بعد از غزه دیگر جرات نکنیم حتی با خودمان بگوییم چرا فقط آن ۷۲ نفر و باقی مردم کجا بودند؟ آن روز باقی مردم شاید همان‌جایی بودند که ما امروز هستیم. همین جایی که کربلا بازگردد اما همه چیز در سکوت اینگونه پیش رود که انگار هیچ گاه کسی به نام حسین نه آمده و نه رفته. در این سکوتی که همه خبرها را و بزرگی حوادث را در شگفت انگیزها دنبال می‌کنند زینب از خدایِ سکوت می‌گوید: « آیا برای شما شگفت آور است که آسمان بر این ماجرا خون ببارد؟ همانا شکنجه و عذاب جهان آخرت ننگین تر خواهد بود، و کسی شما را یاری نکند». آسمان خون نمی‌بارد، آب از آب زندگی‌مان تکان نمی‌خورد، ما بی‌امام می‌شویم، به امام و وعده‌گاه نمی‌رسیم درحالیکه خداوند هرگز سکوتش را در این شگفت انگیزها نمی‌شکند. @Esrar3