eitaa logo
استاد علوی تهرانی
4.1هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
257 ویدیو
59 فایل
کانال رسمی استاد علوی تهرانی ✅ تلگرام: https://t.me/Fares_ir ✅ سایت: Fares.ir ✅ ادمین کانال: @Fares_Contact ✅ ارتباط با ادمین جهت طرح سؤال و مشاوره از استاد: @Fares_Admin ✅ بنیاد فارِس المومنین: ۳۴ ۳۲ ۹۲ ۶۶ - ۰۲۱ ✅ کد شامد: ۱-۲-۷۳۲۰۹۸-۶۱-۰-۲
مشاهده در ایتا
دانلود
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 📚 📖 ظهور با روضه سیدالشهداء آغاز می شود ... 🗓 شهادت حضرت امام باقر (ع) | ۱۳۹۸ 🎤 حجت الاسلام والمسلمين علوى تهرانى 📌 مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۹ ✅ شیعه به سه شکل ظهور پیدا کرده است: ، ، 🔸 شیعه اعتقادی از آغاز رسول گرامی اسلام آغاز شده و در روز برای آن، آن گرفته شد. شاخصه ، منصب الهی امامت است. 📌 استمرار رسالت است پس امام نیز دارای ویژگی‌های پیامبر است. 💠 امام صادق (ع) می‌فرمایند: پایین‌ترین حد و به امام این است که بدانیم همتای پیامبر (ص) است و فقط درجۀ دریافت را ندارد. 🔸 دریافت ۲۷ رجب آغاز شد و ۲۸ صفر با رحلت پیامبر (ص) تمام شد. به جز دریافت ، تمام خصوصیات پیامبر (ص) را ائمه (ع) نیز دارند. ⭕️ می‌زنند که شیعه معتقد است باید به علی (ع) می‌رسیده ولی نرسیده است! شیعه هیچ‌گاه چنین اعتقادی نداشته است. را شیعه و سنی نقل کردند، که رسول گرامی (ص) به علی (ع) فرمودند: نسبت تو به من مانند نسبت هارون به موسی است مگر اینکه بعد از من پیامبری نیست. یعنی برای علی (ع) ویژگی‌های هارون که پیامبر بود را قائل است ولی منصب نبوت را برای ایشان قائل نیست. 🔆 امام در ویژگی‌ها همانند پیامبر (ص) است اما در مسئولیت متفاوت است. 🔹 نبی، آورندۀ و است، امام حافظ شریعت و بیان کننده دین است. ✅ ویژگی‌های مشترک امام و رسول 🔸 هر دو برگزیده خدا هستند و به وسیله انتخابات نمی‌توان یا کرد. آل عمران/۱۶۴ و مائده/۶۷ 🔸 هر دو دارای هستند. نجم/۳و۴ و احزاب/۳۳ 📚 در تفسیر دُرالمنثور سیوطی (از علمای اهل سنت) ٢۰ روایت آمده که مسئله عصمت پیامبر (ص) و خاندان ایشان را بیان نموده است. 📖 کتاب شواهد التنزیل حسکانی (از کتب اهل سنت) از رسول اکرم (ص) نقل می‌کند که عصمت فقط شامل پیامبر و علی و فاطمه و حسن و حسین و فرزندان معصوم حسین است. 🔸 هر دو هستند. نساء/۵۹ و ۸۰ ____ حجةالاسلام والمسلمین گزیده جلسه ۹، @Fares_ir
10.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 📚 سیدالشهداء (ع) بر بالین محتضر می‌آیند ... 🎤 حجت الاسلام والمسلمين علوى تهرانى 📌 برنامه آفتاب شرقی / شبکه یک سیما @Fares_ir
✅ از خداوند متعال، برای خطیب ارزنده و توانا، ارادتمند آستان اهل بیت علیهم السلام، استاد حسین انصاریان طول عمر همراه با صحت و سلامتی مسألت داریم. @Fares_ir
مکارم اخلاق ، جلسه ١٥.mp3
27.39M
📚 | جلسه ۱۵ 🗓 جلسه هفتگی صبح‌های جمعه 📌 حسینیه آیت‌الله علوی تهرانی @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۱۵ ✅ دارای ثمرات و فوائد زیر است: ۱. صبر و شکیبایی 💠 حضرت امیر (ع) فرمودند: شکیبایی و صبوری، نخستین لازمه یقین است. 👈 یعنی یقین که آمد اولین چیزی که در کنارش می‌آید است. ٢. اخلاص باید اخلاص در و داشته باشیم که دوری از است. 💠 امیرالمؤمنین (ع) فرموده‌اند: دلیل ، یقین است. 👈 این اخلاص را با رسیدن به یقین می‌شود تهیه کرد. ۳. آرزوهای کوتاه آرزوی طولانی موجب از خدا و و می‌شود. 💠 امام المتقین (ع) می‌فرمایند: کوتاهی آرزوها دلیل بر یقین است. ۴. زهد 💠 ازایشان نقل است که فرمودند: ، میوه یقین است. ۵. توکل 💠 حضرت در حدیث دیگری فرموده‌اند: ناشی از نیرومندی یقین است. یعنی از مرحله به سمت هر چه بالاتر برویم توکل هم بیشتر خواهد بود. ولی اگر در مرتبه باشیم هرگز توکل نخواهیم داشت. 📌 کسانی‌که هستند هستند، نه نتیجه‌مدار. سیدالشهداء (ع) و حضرت صدیقه طاهره (س) تکلیفشان را انجام دادند. آنچه که وظیفه بود را انجام دادند و به نتیجه نگاه نکردند و هرگز از تنها بودن و کم بودن هراس نداشتند. ۶. خشنودی و رضا 💠 امام سجاد (ع) فرموده‌اند: رضایت از مقدرات الهی هر چند ناخوشایند باشد، از نشانه‌های رسیدن به مراتب بالای یقین است. ۷. آسان‌شدن مصیبت 💠 حضرت سجاد (ع) در مناجاتی به خداوند عرض کردند: از تو مسألت دارم به من مرتبه‌ای از یقین را بدهی که با آن، مصیبت‌های بر من آسان شود. ✅ چه چیزهایی یقین را از بین می‌برد؟ 🔸 هوا و هوس (پیروی از غیر خدا) حضرت امیر (ع) می‌فرمایند: غلبه کردن و ، موجب افساد یقین است. 🔸 حرص همچنین فرمودند: ، یقین را از بین می‌برد. 🔸 و نیز در حدیثی فرموده‌اند: مال‌دوستی، را سست می‌کند و یقین را از بین می‌برد. 🔸 کردن امام علی (ع) می‌فرمایند: مجادله کردن در دین، یقین را از بین می‌برد. ⭕️ مجادله کردن یعنی بحث و گفتگو کردن با طرف مقابل آمیخته به خصومت و قصد یا کردن. 🔸 ارتباط با دنیاپرستان امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: ارتباط با ، دین را معیوب و یقین را سست می‌کند و از بین می‌برد. دنیاپرستی یعنی در دنیا طوری زندگی کنیم که الله، هدفمان نباشد. 🔸 طمع ، چشم داشتن به مال دیگران است. در مقابل طمع، استغناء است یعنی بی‌نیازی از دیگران. امیرمؤمنان (ع) می‌فرمایند: علت تباهی یقین، طمع است. _____________ حجةالاسلام والمسلمین جلسه هفتگی صبح‌های جمعه | جلسه ۱۵ حسینیه آیت الله علوی تهرانی @Fares_ir
16.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 📚 📖 وجود اهل بیت (ع) فقط برای عرض حاجت نیست ... 🗓 شب تاسوعا محرم ١٣٩٩ 🎤 حجت الاسلام والمسلمين علوى تهرانى 📌 مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir
4_5985565817838766305.mp3
50.56M
📚 | جلسه ۱۶ 🗓 جلسه هفتگی صبح‌های جمعه 📌 حسینیه آیت‌الله علوی تهرانی @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۱۶ 💠 رسول اکرم (ص) فرمودند: اگر خداوند، را برای بنده‌ای از بندگانش اراده کرده باشد قفل او را باز می‌کند و در آن، یقین و راستی را قرار می‌دهد. 💠 سوره محمد (ص) آیه ٢۴ می‌فرماید: آیا آنها در ، نمی‌کنند، یا بر دلهایشان قفل نهاده شده است؟! 👈 قفلی که بر قلب زده می‌شود مانع از ورود است. 💠 امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: اگر خداوند اراده خیرخواهی برای کسی کرده باشد او را از آگاه می‌کند و قوه یقین را به او الهام می‌کند. 👈 این نیست که خداوند به کسی پول بدهد؛ بلکه باید یقین بدهد. 💠 پیامبر (ص) فرمودند: من برای امت خودم از چیزی جز ضعف یقین نمی‌ترسم. 👈 یعنی هر بلایی که بر سر این امت بیاید به خاطر ضعف یقین است. ✅ اگر یقین ضعیف شود ۳ مشکل پیدا می‌شود: ۱. (مردانگی) از بین می‌رود. 🔸 مردانگی همان قضیه‌ای است که سیدالشهداء به طرفداران عمرو سعد در بیان مبارکشان فرمودند: اگر دین ندارید و از بازگشت به سوی خدا نمی‌ترسید، پس آزاده باشید. ٢. نکوهش کردن 💠 حضرت رسول (ص) می‌فرمایند: از سستی یقین است که با به خشم آوردن خداوند متعال، مردم را خشنودگردانی و برای رزقی که خداوند به تو داده است آنان را ستایش کنی و برای آنچه خداوند به تو نداده است، مردم را نکوهش کنی. 👈 یعنی تمام آنچه را که حضرت حق به او داده است از سمت مردم می‌داند و به خاطر چیزی که خدا به او عنایت نکرده است مردم را مذمت می‌کند. ۳. فراموش کردن 💠 حضرت امیر (ع) فرمودند: به خدا سوگند كه عارض گشته و يقين تباه شده است. به‌طورى كه آنچه براى شما تضمين گشته ()، گويا تلاش در راه كسب آن بر شما است و آنچه بر شما واجب گشته (تلاش برای آخرت) گويى از دوش شما برداشته شده است. 📌 گاهی شخص ترک می‌شود اما به دنبال روزی بودنش هیچ‌گاه ترک نمی‌شود. 🖌 ما فقط کیفیت پول را تعیین می‌کنیم که باشد یا ؛ ولی اصلش را خداوند می‌دهد. ما این را نداریم. 🔆 خداوند در می‌فرماید: اگر همه اولین و آخرین دور هم جمع شوند و از من آسمان و زمین و آنچه که بین آن‌ها است را از من بخواهند و من به همگان بدهم، باز هم به اندازه بال پشه از خزانه من کم نمی‌شود. 💠 سوره هود آیه ۶ می‌فرماید: هیچ جنبنده‌ای در زمین نیست مگر اینکه روزی او بر خداست! 📎 جنبنده بودن، ملاک روزی است. ✅ نشانه‌های ۱. هستند. 💠 حضرت امیر (ع) می‌فرمایند: میوه یقین و نشانه اهل یقین است. ٢. هستند. 💠 امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: یقینِ در عملش دیده می‌شود (عمل او نشانه یقین اوست) و انکار در عملش دیده می‌شود (عمل او نشانه انکار اوست). ۳. به قیمت خداوند، مردم را از خودشان راضی نمی‌کنند. 💠 امام صادق (ع) فرموده‌اند: از نشانه‌های یقین این است که هیچ کس را با به خشم آوردن خدا، خشنود نسازی. ۴. اهل یقین، دائم الحزن هستند. 💠 امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: صاحب یقین، اندوهگین‌ترین مردم بر خویشتن است. 👈 اهل یقین بر خودشان بسیار غمگین هستند که چرا به نمی‌رسند. ۵. اهل هستند. 💠 امام المتقین (ع) می‌فرمایند: شوق، خصلت اهل یقین است. 📌 منتها شوق برای کردن. ۶. دارای آرزوهای کوتاه هستند و طول الامل ندارند. 📎 طول الامل یعنی آرزوهایی که ظرف تحقق آن‌ها عمر ۶۰ - ۷۰ ساله ما نیست. _____________ حجةالاسلام والمسلمین جلسه هفتگی صبح‌های جمعه | جلسه ۱۶ حسینیه آیت الله علوی تهرانی @Fares_ir
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 📚 📖 بنده به مرتبه ایمان نمی‌رسد مگر اینکه تسلیم امام باشد ... 🗓 شب تاسوعا محرم ١٣٩٩ 🎤 حجت الاسلام والمسلمين علوى تهرانى 📌 مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir