eitaa logo
مجله خبری تحلیلی ۵۷
653 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
769 ویدیو
107 فایل
✌️مجله خبری تحلیلی ۵۷: 🔸️فرهنگی، سیاسی، اجتماعی. 🔸️گفتمان امام و رهبری 🔸️مبانی اندیشه اسلامی ارتباط با ادمین: @admin57 سامانه ارتباط: 50001040002021 لینک: @farhangy57
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️طرح های ویژه‌ی تشویق به ازدواج ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
📸⭕️ معلمی که مسافت زیادی طی می کند تا به تنها دانش آموزش در روستا درس دهد، فقط وایت بُردش... 🙏خدا قوت به معلمان دلسوز سرزمینم . ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
⭕️آیا نماز و روزۀ استیجاری نامعقول است؟ 📌سوال: فلسفۀ نماز و روزۀ استیجاری چیست؟ چه معنا دارد که با نمازخواندن فرزند، تکلیف پدر ادا شود. این مانند آن است که زید درس بخواند، اما مدرک تحصیلی را به عمر بدهند. یکی از آقایان با این بیانات نماز و روزه استیجاری را به تمسخر گرفته و آن را برداشتی نادرست از دین می داند؟ پاسخ شما چیست؟ 📌پاسخ: ❇️یک: استهزاء کاری غیر اخلاقی است و با آن چیزی اثبات نمی شود. اگر استدلال معتبر برای ادعایشان دارند آن استدلال را بیان کنند. متأسفانه خشم و نفرت و هیجان مانع فهم و داوری درست می شود. ❇️دو: حوزۀ دین، حوزه اسرار و رموز است. این گونه اعمال برای کسی که به دین اعتقاد ندارد بی معنا و لغو است. اما نگاه دیندار متفاوت است. اگر قرار بر این باشد که هر چیزی را که با درک عرفی و عادی ما قابل فهم نباشد به سخره بگیریم، بسیاری از احکام مسلم دینی را می توان از روی جهل استهزاء کرد. نماز، روزه، حج، اعتکاف و ...از این قبیل اند. شخص مومن، بر اساس عقلانیت، اصل لزوم عبادت و اطاعت را اثبات می کند و دربارۀ شکل و نحوۀ عبادت تابع احکام شریعت و متعبد به آن است. ❇️سه: این حکم اختصاص به نماز و روزه ندارد. اگر پدری به کسی بدهکار باشد، ورثه موظفند در صورت توان آن دین را ادا کنند. آیا باید این حکم را مسخره کرد و به آن خندید، یا خوشحال شد و گفت عجب قانون خوبیست و چقدر بد می شد اگر با مرگ شخص دین هم از وراث ساقط می شد؟! ❇️چهار: رابعا این حکم اهمیت تکلیف را نشان می دهد، که حتی با مرگ هم برخی تکالیف مانند نماز و روزه برداشته نمی شوند. ❇️پنج: فرزندان شخص دنباله وجود و ثمرۀ عمر او هستد، چرا بعید باشد که با اقدام فرزندان شخص تکلیف او ادا شود، چنانکه در دیون مالی این مساله قابل درک است. ❇️شش: بی شک پدر و مادر بر گردن فرزند حق دارند و فرزند مدیون والدین و موظف به احسان به آنها است. این تکلیف چنانکه در زمان حیات والدین جاری است پس از مرگ آنها هم جاری است. فرزندان با اعمال نیک و خیرات و مبرات می توانند بخشی از دین خود به والدینشان را ادا کنند. ❇️هفت: خداوند ارحم الراحمین است و رحمتش بر غضبش سبقت دارد. خداوند دنبال بهانه برای به جهنم بردن بندگانش نیست، بلکه بدنبال بهانه ای برای عفو و بخشش آنهاست. مقتضای رحمت الهی این است که راه هایی را برای جبران کاستی های بندگانش حتی پس از مرگ آنها باز بدارد تا هرچه بیشتر مشمول لطف و عنایتش قرار گیرند. ⭕️به جای استهزاء عامیانه باید کوشید اهمیت این گونه احکام را درک کرد و خداوند را که ابواب رحمتش را از راه های مختلف به روی بندگانش می گشاید سپاس گفت و شاکر بود و دینی را که به این گونه ظرائف توجه دارد تحسین کرد. ✍️دکتر محمد فنایی اشکوری - استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره). ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
🔴 جانم فدای ترکیه! 📌آیا میدونید شب کریسمس توی استانبول کنسرت داره ؟ 📌آیا میدونید ۶ تا خواننده ی پاپ دیگه هم کنسرت دارند توی ترکیه؟ 📌 آیا میدونید داریم روز به روز از جیب ایران خارج و به جیب ترکیه اضافه میکنیم؟ 📌فقط زبون دارید واسه لبنان و فلسطین و سوریه و کربلا؟! ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
✅📸جمهوری اسلامی درحال بازگشت به تنظیمات کارخانه! ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
سلسله گفتارهای علامه مصباح یزدی ره👇👇👇 @farhangy57
💠(21) 🔰سلسله گفتارهای کوتاه از علامه مصباح یزدی(ره) ✳️معنای عدل الهی 🔸از آیات کریمه و روایات شریفه و براهین عقلی به دست می آید: 📌براى عدل مى‌توان دو مفهوم و در نظر گرفت: یكى ، و دیگرى انجام دادن كه رعایت حقوق دیگران هم از مصادیق آن مى‌باشد. 📌بنابراین، لازمه عدل، قرار دادن همه انسانها یا همه اشیاء نیست، و مثلاً معلم عادل كسى نیست كه همه شاگردان را، خواه كوشا باشند و خواه تنبل، بطور یكسان مورد تشویق یا توبیخ قرار دهد، و قاضى عادل كسى نیست كه مال مورد نزاع را بطور مساوى بین طرفین دعوى تقسیم كند، بلكه معلم عادل كسى است كه هر كدام از شاگردان را به اندازه استحقاقشان ستایش یا نكوهش كند، و قاضى عادل كسى است كه مال مورد نزاع را به صاحبش بدهد. 📌همچنین مقتضاى حكمت و عدل الهى این نیست كه همه مخلوقات را بیافریند و مثلاً به انسان هم شاخ و یال و بال و... بدهد 📌بلكه اقتضاى حكمت آفریدگار اینست كه جهان را بگونه‌اى بیافریند كه ، بر آن مترتّب گردد و موجودات مختلف را كه اجزاء همبسته آن را تشكیل مى‌دهند، بگونه‌اى بیافریند كه متناسب با آن هدف نهائى باشد. 📌و نیز مقتضاى حكمت و عدل الهى اینست كه هر انسانى را به اندازه مورد قرار دهد و سپس با توجه به توانایى و تلاش اختیارى وى درباره او كند و سرانجام، یا در خور كارهایش به او عطا فرماید. 📚آموزش عقاید، درس بیستم، ص163 و 164. 👇متن کامل: https://mesbahyazdi.ir/node/1022/%D8%B9%D8%AF%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%87%D9%89 ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
📸👌 قهرمانای واقعی ما و قهرمانای خیالی اونا ... ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
❌✅منکر و معروف مجموعه "كلبه عمو پورنگ" ✍️هادی قطبی 🔺مجموعه تلويزيوني «كلبه عمو پورنگ»، قصد دارد مفاهیم ارزشمندی مانند اعتماد به نفس، همکاری، احترام به یکدیگر، و.... را از طریق نمایش و از زبان حیوانات، به کودک و نوجوان ما انتقال دهد. 🔺اما در کنار این نقطه مهم و مثبت این مجموعه، سه ویژگی و و نیز نحوه بازی برخی بازیگران زن و و آنها در مقابل مردان و پخش آن از رسانه ملی، قطعا از نقاط منفی و جزو محرمات شرعی است که در این مجموعه مکرر نمایش داده شده است. 🔺ضمن تشکر از شورای نظارت شبکه دو و نیز دست اندرکاران این مجموعه بابت نقاط مثبت فراوان و موثر، و رعایت خطوط قرمزی که ممکن است توسط مخاطبان دیده و درک نشود، درخواست داریم نسبت به موسیقی و حرکات موزون و نیز عشوه گری زنان تجدید نظر نمایند. 👈روابط عمومی صدا و سیما: 162 ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
⭕️سید علی آقا ! چرا درس شركت می‏كنید؟ ❇️حجت الاسلام والمسلمین بهجتی اردكانی ، از هم‎درسان آیت الله خامنه ای نقل می‎كنند كه پس از شناخت استاد ما آیت الله شیخ یزدی از ویژگی‎های علمی و توانمندی‏های مقام معظم رهبری، بارها (حداقل 3 بار را من به یاد دارم) در درس، ایشان را مورد خطاب قرار ‎دادند كه: «سید علی آقا! شما ؛ چرا درس شركت می‏كنید؟!» گویا می‎خواستند دستیابی ایشان به قوة اجتهاد در سن جوانی را، به اطلاع هم‎درسان برسانند. 📚هفته نامه پرتو سخن، شماره 1048. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
❇️ دنيا عجب جايي است! ⭕️ دنيا عجب جايي است! 🔺رفتيم سيگار بکشيم، سيگار مار ا کشيد. 🔺رفتيم خانه بخريم، خانه ما را خريد. 🔺رفتيم زن بگيريم، زن ما را گرفت. 🔺رفتيم غذا بخوريم، غذا ما را خورد. 🔺رفتيم لباس بپوشيم، لباس ما را پوشيد.... 📚مرحوم حاج اسماعيل دولابي(ره) - مصباح‌الهدي، ص145. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
❇️📸 تصویر رهبر معظم انقلاب تیتر یک مجله معتبر آمریکایی 📌این نخستین بار است که یک مجله معتبر آمریکایی تیتر اول و مطلب اصلیش را به مرور مواضع و جهت‌گیری‌های رهبر کنونی ایران اختصاص می‌دهد. 📌در این شماره از مجله عکس آقای خامنه‌ای را بر روی جلدش چاپ کرده است که این کار نیز در این نشریه بی سابقه بوده است که چهره ای سیاسی را به صورت تکی و تمام صفحه چاپ کند. 📌 گدین روز، مدیر مسئول این مجله گفت است: علت اختصاص مطلب اصلی این شماره نشریه به آیت‌الله خامنه‌ای آشنایی بیشتر مخاطبان آمریکایی از رهبری ایران است که "قدرت سیاسی بسیار دارد و تصمیمات و سخنانش با پیامدهای مهم منطقه‌ای و بین المللی همراه است." 📌این مجله تیزهوشی و مدیریت بالای آیت الله خامنه ای را مانع تحققق اهداف غرب در مقابل ایران دانسته است. 📌چندی پیش نیز بی بی سی در مطلبی با عنوان آیت الله خامنه ای مرد فضا های خالی ایران نوشته بود آنچه آیت الله خامنه ای را از بسیاری از رهبران و حاکمان تاریخ معاصر ایران متمایز می کند، نگاه منطقی و عملگرایانه او به سیاست است. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
🔴توصیه‌های علامه حسن‌زاده آملی 🔶علامه حسن‌زاده آملی در کتاب «لقاء‌ الله» پانزده توصیه به علاقمندان سلوک توحیدی بیان دارد. این رساله را در سال ۱۳۸۹ هجری قمری (۵۳ سال پیش) نوشته‌اند: 1️⃣ مستمر و همیشگی با : «هر اندازه که به قرآن نزديک شوى، به انسان کامل نزديک شده‌اى، به حظ و بهره‌ات از قرآن بنگر! حقايق آن، درجات ذات و مدارج عروجند.» 2️⃣ بودن: «اى دوست! بدان که، وضو نور است و دوام در طهارت، تو را به عالم قدس ارتقا دهد. و اين دستور عظيم النفع، نزد اهلش مجرب است؛ بر تو باد مواظبت بر آن.» 3️⃣: «اى دوست! طعام بسيار، قلب را می‌ميراند و باعث طغيان و لجام گسيختگى خواهد شد. گرسنگى از اجلّ خصال مومن است.» 4️⃣: «رسول خدا (ص) فرمود: «جز به ذکر خدا، زياده مگوييد، چه سخن بسيار که در آن ذکر خداوند نباشد، قلب را قساوت بخشد.» 5️⃣ نفس: امام کاظم(ع): «کسى که هر روز به محاسبة نفس نمی‌پردازد، از ما نيست: اگر عمل نيکويى از او سرزده باشد؛ از خداوند طلب زيادى‌اش کند و اگر عمل نادرستى از او سر زده باشد استغفار نموده، توبه کند.» 6️⃣: «بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! مراقبه یعنی اينکه، بنده بداند خداوند بر او رقيب و به او نزديک است و به افعالش علم دارد و حرکاتش را می‌بيند و اقوالش را می‌شنود و بر اسرارش اطلاع دارد و نمی‌تواند خود را از خدا پوشيده نگه دارد و از سلطة او خارج شود.» 7️⃣رعایت در محضر خداوند: «امام جواد(ع) در تبیین حقیقت ادب فرمودند: «قرآن را همان گونه که نازل شده است قراءت کنيد و سخن ما را همانطور که گفته‌ايم، روايت کنيد و خداوند را به حالتى که محتاج و نيازمند اوييد بخوانيد». 8️⃣: «معناى اصلی عزلت، عزل حواس است به خلوت، از تصرف در محسوسات؛ چه هر آفت و فتنه و بلايى که روح بدان مبتلا گردد، حواس در آن دخالت دارد. با خلوت و عزل حواسّ، مدد نفس از دنيا و شيطان هوا و هوس منقطع می‌گردد» 9️⃣: دستور خدای متعال به پیامبرش برای وصول به مقام محمود است: وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى‏ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُودا (اسراء، ۷۹) و علت بهره‌مندی پارسایان از نعمت‌های اخروی را شب‌زنده‌داری آنان معرفی می‌کند(ذاریات، ۱۵-۱۹) 🔟: الَّذينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‏ جُنُوبِهِمْ وَ يَتَفَكَّرُونَ في‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَكَ فَقِنا عَذابَ النَّار (آل عمران، ۱۹۱) 1️⃣1️⃣ بودن: هم ذکر زبانی و هم ذکر قلبی 2️⃣1️⃣ علمی و عملی: «رياضت، در دو راه علم و عمل، و تنها بر طبق نهج شريعت محمدى. از غير اين راه جز بعد و دورى حاصل نايد.» 3️⃣1️⃣ عالی: «همت عالى داشته باش! به حدى که کسی یا چیزی را عبادت نکنى جز خداى تعالى؛ حتی از روی رغبت به بهشت و وحشت از جهنم هم عبادت نکنی. و الا هوای خود را عبادت کرده‌ای» 4️⃣1️⃣ از کارهای بد و خوب! «استادم آیت‌الله الهی طباطبائی فرمود: «توبة حقيقى آن است که از خير و شرت انابه کنى». من اندکى انديشيدم و سپس گفتم: «اما توبه از شر، حاجتى به بيان ندارد، و ليکن توبه از خير چيست؟». فرمود: «آنچه که ما، آن را خير می‌پنداريم، مانند نماز و روزه و قراءت قرآن و درس گفتن و تحقيقات درسی‌مان و امثال آن، اگر براستى، آن را مورد تامل قرار دهيم، در خواهيم يافت که همگى ناقص و غير کاملند پس بر شخص بينا، واجب است که از اين اعمال ناقص نيز توبه کند، و قصد نمايد که آنها را بر وجه کاملى که مقبول خداوند است به جاى آورد.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹 ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
⭕️مصاحبه خواندنی 💢حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای زنجان، به موضوع مجاهدت‌های زنان و مردان در پشت جبهه‌ها پرداختند و به کتاب که روایتی از مجاهدت‌های زنان اندیمشکی‌ در دوران دفاع‌مقدس است، اشاره کردند. 🔻بخش‌هایی از گفتگو با نویسنده کتاب حوض‌خون: 🔸خیلی از خانم‌ها به خاطر مداومت کار با آب سرد و مواد شوینده دچار حساسیت پوستی شدید شدند. در این حین متأسفانه بعضی اوقات لباس‌های آغشته به مواد شیمیایی لابه‌لای البسه‌ای که برای شستشو می‌آوردند، وجود داشته که برخی از این خانم‌ها بعد از شستشو، درگیر عوارض شیمیایی آن شدند. 🔸بزر‌گ‌ترین مشکلی که ما با آن روبرو بوده و اوج دردناکی پروژه‌ای که انجام دادیم بود، این بود که می‌دیدیم مکانی که روزگاری این خانم‌ها در آن‌جا خون پاک شهدا و رزمندگان اسلام را از روی ملحفه‌ها و پتوها پاک می‌کردند و تکه‌های پیکرمطهر شهدا را همان جا به خاک می‌سپردند، به حال‌خود رها شده و دارد از بین می‌رود. متن کامل این مصاحبه در لینک زیر: https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=48924 ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
]🎥✅بوی چفیه سید علی در منهتن آمریکا 👌وقتي غيرت يك ايراني به جوش مي آيد... ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
⭕️ افشاگری حجت الاسلام غفاری فر از پشت پرده واکسن هراسان 📌 حجت الاسلام غفاری، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با رسا: 🔸 برخی سردمداران تجمع قم، مبلغ یک میلیارد تومان از فردی که ادعای طب سنتی در ایران دارد، برای ترویج طبیب و طب سنتی گرفته و همچنین یکی از جریان های طب سنتی که پشت قضیه تجمعات واکسن ستیزی بوده در مهرماه امسال بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان گردش مالی داشته است. 🔸 این افراد زمانی که با علما می خواهند سخن بگویند اعلام می کنند که با واکسن اجباری مخالف هستیم، اما در تجمعات شعار می دهند هیچ فردی واکسن نزند. 🔸 پشت صحنه تجمع کنندگان، طلبه لرستانی بوده که با جریان احمدی نژاد ارتباط دارد و همچنین طلبه یزدی بوده که سینه چاک بقایی و مشایی بوده و فردی که در میان مردم شعار می داد، دارای منفعت از طب سنتی است. 🔸 این جریان از ابتدائیات فقه و اصول آگاهی چندانی ندارند و قائل به حکم حکومتی ولی فقیه نیستند، حتی فعل معصوم که مسلمات فقه شیعه بوده را انکار می کند و همچنین آنها دارای منفعت اقتصادی در جریان واکسن ستیزی هستند. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مقام معظم رهبري: واكسيناسيون عمومي بايد انجام شود. ✍️پ.ن: قابل توجه مخالفان واكسن و مدعيان ولايتمداري كه مي گويند: رهبري در اين باره حكم و نظري نداده است! ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
سلسله گفتارهای علامه مصباح یزدی ره👇👇👇 @farhangy57
💠(22) 🔰سلسله گفتارهای کوتاه از علامه مصباح یزدی(ره) ✳️آیا داریم؟ 📌باید مراد از طب و اسلام به‌درستی روشن شود تا بتوان بر سر درستی یا نادرستی این‌گونه تعابیر، ارزش تحقیق دربارۀ آنها، و میزان تأثیرپذیری آنها از آموزه‌های دینی داوری کرد. 📌 به‌عنوان نمونه باید پاسخی واضح به این پرسش داده شود که آیا طب همان طب است که در قانون بوعلی‌سینا به آن پرداخته شده، و پیش از او افرادی مانند جالینوس و بقراط با اصول موضوعه و روش‌هایی مشابه به آن پرداخته بودند، یا طب اسلامی تفاوتی ماهوی با آنها دارد؟ 📌درصورت اول، باید اثبات شود که آیا اصول موضوعه و روش‌های طب سنتی هنوز از اعتبار و کارآیی برخوردارند،‌ یا با کشفیات علمی جدید در رشته‌هایی مانند بیولوژی و فیزیولوژی از اعتبار ساقط شده، جای خود را به علوم جدید داده‌اند؟ و در صورتی که طب اسلامی تفاوتهایی ماهوی با طب سنتی دارد، این تفاوت‌ها دقیقاً در چیست، و بخصوص روش تحقیق در آن چگونه است. 📌هنگامی مى‌توان از طب اسلامى به عنوان یک موضوع ویژه برای تحقیق یاد کرد که اصول موضوعه‌ای را به‌عنوان پیش‌فرض کرده‌ باشیم. 🔺 آن است که بدانیم اسلام مطالبی جدید و بی‌سابقه را در این زمینه ارائه کرده است که باید آن‌ها را کشف کرد. تنها با تکیه بر این که روایتى پیدا کرده‌ایم که مسأله‌اى طبی را مورد تأکید قرار داده که شبیه آن در قانون بوعلى، و احیاناً در کتاب اطبای یونان قدیم مانند جالینوس و بقراط،‌ یا در طب‌های سنتی دیگر اقوام باستان مانند چین و هند هم مورد اشاره قرار گرفته است، نمی‌توان از طب اسلامی سخن گفت. 🔺 این است که باید احتمال دهیم، با بررسى و تحقیق در میراث دینی، مطالبى یافت شود که امروز براى ما مفید باشد. معنای این سخن خط بطلان کشیدن بر پزشکی جدید نیست، بلکه بدین معناست که در کنار طب جدید، میراث دینی اسلامی نیز به‌کار گرفته شود. 🔺 آن است باید بدانیم در زمینۀ مسایل مختلف مربوط به پزشکى و سلامت، چند عرصه وجود دارد، و براى تحقیق در هر یک از آنها چه متدى را باید اختیار کرد. به‌عبارت دیگر، باید انواع زمینه‌هاى تحقیق مشخص شود، و لوازم پژوهش در هر زمینه تعیین گردد، و هر یک از ابعاد و زمینه‌ها به متخصصان مربوط واگذار شود. ممکن است برخی از ابعاد تحقیق نیازمند باشد که در این صورت باید به اسناد و مدارک مراجعه کرد، و بعضی از ابعاد آن محتاج استفاده از باشد که در آن صورت باید از استدلال و برهان بهره برد، و برخی از مسائل آن به قابل تحقیق باشد. باید راهى را طى کنیم که ، و داراى _صحیح و براساس پیش‌فرض‌هایى استوار و قابل اثبات و قابل دفاع باشد تا بتوان آن را به بشریت عرضه کرد و گامی در مسیر سعادت انسان‌ها برداشت. 📌 در میان روایاتی که از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نقل شده است، مطالبی دربارۀ‌ برخی بیماری‌ها و راه معالجه آنها آمده است.... حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا اسلام در زمینۀ «طب» مطلب جدیدى آورده است که از دسترس تجربه بشر خارج است، یا آنچه از معصومان علیهم‌السلام نقل شده، کم یا بیش در طب‌هاى باستانى نظیر طب یونانى، طب ایرانى، طب هندى، و طب چینى هم یافت می‌شود؟ 📌 ممکن است گفته شود: در روایات، گاهی براى بهبودى بیماران خواندن دعا، ذکر، و یا سوره‌ا‌ى از قرآن نیز سفارش شده است، و این نکته‌ای است که مختص اسلام است و در هیچ مکتب و روش دیگر یافت نمی‌شود. اکنون با این پرسش روبرو می‌شویم که آیا طب اسلامى یعنى ضمیمه‌کردن دعا، ذکر، یا آیاتى چند از قرآن به همان روش‌های مرسوم در پزشکی مدرن یا طب سنتى؟ آیا اضافه کردن این عامل، ماهیت روش‌های موجود را تغییر می‌دهد تا آن را دربرابر طب‌های دیگر قرار دهد؟ و آیا چنین ادعایی وهن دین و اسلام نیست؟ 📌 بسیاری از مبانی و روش‌هایی که امثال بوعلى‌سینا و محمدبن زکریای رازى در آثار خود بدان تمسک کرده‌اند، از یونانیان گرفته شده است؛ مطالبى از قبیل: عناصر اربعه و اخلاط اربعه مانند خون، صفرا، بلغم و سودا. ایشان در مطالب و تحقیقات خود به منابع و متون دینی تمسک نکرده‌اند، و چه‌بسا در آموزه‌های وحیانی نیز ذکری از این مطالب نرفته باشد؛ پس به چه دلیل باید آن را طب اسلامی دانسته، از دیگر نحله‌های پزشکی متمایز سازیم؟ 📚کتاب رابطه علم و دین ص 211. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ‌های حجاب 📌قسمت پنجم 🔸رابطه حجاب و دل پاك 👌آيا خودتان را با حضرت زهرا(س) تطبيق داده ايد؟! 🎤تلويزيون افغانستان 👌نشر حداکثری ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
📸⭕️ آیت الله میرباقری به عنوان یکی از طرفداران اصلی و تئوریسین های طب اسلامی واکسن میزنند. ✍️پ.ن: 📌البته حاميان ايشان ممکن است بگویند ایشان هم مانند حضرت امام خامنه‌ای تحت فشار بوده اند یا تقیه کرده اند!! 📌ناگفته نماند در نظر این جماعت اگر امام زمان(عج) نيز واکسن بزنند, باز خواهند گفت ايشان هم تحت فشار بوده و یا تقیه کرده اند!! 📌متاسفانه اين جماعت مرزها را جابجا كرده و گويا اين جماعت با تقيه هم مشكل دارند😳 ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥كتاب 📌قسمت اول 🔸معرفي چند كتاب خوب توسط خانم منصوره مصطفي زاده ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽سکانسي خوب از سریال ۲ 🔺خيانت انگليسي ها به مردم ايران 👌حتما ببینید... ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
✳️مخالفین واکسن هنوز زنده اند...💪 ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
⭕️علّت عکس‌العمل مراجع محترم در قبال مسائل و ديدگاه علامه مصباح يزدي(ره) ✍️تلخیص و ويرايش: هادی قطبی ❇️علمایی که دارای مقام دینی بوده و مورد قبول صاحب نظران بی‌طرف هستند و حداقل حائز شرایط و و هستند، در مسائل سیاسی و اجتماعی سه گروه می شوند: ❇️یک: بعضی از ایشان دخالت در امور سیاسی را خود نمی‌دانند و از سر و خداترسی در مسائل سیاسیـاجتماعی دخالت نمی کنند. مهم‌ترین دلیل ایشان این است که مسائل سیاسی پیچ و خم‌هایی دارد که خود، نیاز به و وقت کافی و تجزیه و تحلیل و گفتگو با صاحب نظران سیاسی دارد که ما آن فرصت و آن امکانات را برای این کار نداریم. 🔹این گروه از مراجع، خود دو دسته می شوند: برخی هیچ ارتباطی با اشخاص و گروههای سیاسی ندارند و حتی و هم نمی بینند؛ و برخی دیگر با هر شخص و گروه سیاسی می کنند و درب شان باز است؛ که قطعا این دیدارها، به معنای تاییدشان نیست. 🔹در هر صورت این گروه از مراجع می گویند: پرداختن به مسایل سیاسی، نیاز به وقت دارد و امکاناتی می‌خواهد که ما در اختیارمان نیست و ممکن است اشتباه کنیم و اشتباه ما موجب خطر برای جامعه شود. پس اصلا دخالت نمی کنیم. ❇️دو: گروه دیگری هستند که در کنار فعالیت‌های علمی و فقهی‌شان و رسیدگی به امور مردم، و شأنی را برای پرداختن به مسائل سیاسی می‌گذارند. یا قوی دارند یا بیشتر برای این مسائل دارند که دیگران ندارند یا وظیفه خودشان می‌دانند که در این کارها دخالت کنند و طبعاً باید برایش هم وقت کافی بگذارند. مختلف را می‌خوانند. خارجی و داخلی را می‌گیرند. با و مختلف تماس می‌گیرند. می‌کنند. کسب اطلاع می‌کنند. برای اطلاعات و ارتباط، کانال‌های مختلف دارند؛ یعنی به حدّی می‌رسد که به خودشان اجازه می‌دهند که خود را در این مسائل صاحب نظر بدانند. شرایط هم به توفیق الهی به گونه‌ای پیش آمده که الهی کمک‌شان می‌کنند و از گروه‌های مختلف اطلاعاتی در اختیارشان می‌گذارند و خودشان هم فراست و زیرکی خاصی دارند که می‌توانند، خالص را از ناخالص جدا کنند. این یک است. 🔹از حضرت امام(ره) نقل شده که فرموده بودند: هر کس دو تا جمله با من صحبت کند من ته دلش را می‌خوانم. این یک فراست خدادادی است. یک شخصی ممکن است با کسی ساعتی، بلکه مدت‌ها هم ارتباط داشته باشد، ولی آخرش هم نتواند بفهمد او چه کاره است. ❇️سه: گروه دیگری هم هستند که هستند. یا کانال ارتباطی‌شان ضعیف است یا آن فطانت خدادادی در مسائل سیاسی اجتماعی را ندارند. اینها همیشه موضع قاطعی‌ نمی‌گیرند و احیاناً ‌اشتباهاتی از آنها سر می‌زند. بنابراین اختلافات در موضع گیری یا عدم موضع گیری در موضوعات سیاسی و اجتماعی به نکات فوق باز می گردد. ❇️امّا وظیفه ما چیست؟! 🔹نسبت به گروه اول: به آنهایی هم که اصلاً دخالت نمی‌کنند، باید سعی کنیم که در همان حدّی باشد که برای خودشان قائلند. می‌گویند: ما سیاسی نیستیم و مهارت نداریم، ما هم توقعی نداشته باشیم. ما حتی باید از این بزرگان تشکر کنیم؛ چرا که شما وقتی تشخیص می‌دهید که صلاحیّت اظهار نظر در این کار را ندارید و اظهار نظر نمی‌کنید، این خطری ایجاد نمی‌کند. ما از آنها در حد یعنی فقه و اصول و مسائل توقع داشته باشیم و نباید در مسائل سیاسی به آنها مراجعه کرد. 🔹نسبت گروه دوم: باید باشیم و هر جا می‌توانیم از آنها کرده و تقویتشان کنیم؛ چرا که تقویت آنها تقویت حقّ، تقویت رهبری، تقویت انقلاب و اسلام است. 🔹نسبت به گروه سوم: باید سعی کنیم حتی‌المقدور اطلاعات صحیح در اختیارشان بگذاریم. بیشتر با آنها برقرار کنیم و با بیان تجربه ها و تحلیل های صحیح، تلاش کنیم موضع گیری آنان در نهایت به نفع انقلاب تمام شود. ❇️مهم اینکه در هر صورت، نباید به جایگاه خدشه وارد ساخت. حفظ این جایگاه، ارزشی بدون جایگزین است و اصل انقلاب و دینداری، بر اساس دینداری و روحیه تقلید از مرجعیت بوده است. این مهم برای حرکت های اجتماعی اسلام است و باید به گونه ای تحلیل و رفتار کنیم که موجب تضعیف یا تخریب جایگاه مرجعیت نشود. 👇متن کامل: https://mesbahyazdi.ir/node/358/ ✌️دفتر فرهنگی۵۷: https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002