eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
567 ویدیو
93 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
. " ابتکارات و راه آقای مصباح (ره) باید ادامه پیدا کند. طرح ولایت یکی از ابتکارات ایشان است. " رهبر انقلاب ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ . برای آشنایی، ثبت نام و حضور در دوره های طرح ولایت حضوری و مجازی:👇 🌐 Hamzevasl.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 انتظار مردم از اهل علم علامه می‌فرمودند: یکی از ارحام ما می‌گفت: روزی خدمت مرحوم آیةالله حاج آقا حسین قمی که از مراجع تقلید بودند رفتم، به ایشان گفتم: مردم که از علما تبعیت می‌کنند شما را نمونه امام صادق علیه‌السلام می بینند، شما چگونه رفتار می‌کنید که نمایشگر ایشان باشید؟ مردم از شما توقع عصمت دارند نه عدالت! بعد از این کلام، مرحوم حاج آقا حسین به فکر فرورفته و رنگشان چنان سرخ شد که به سیاهی می‌زد و بعد فرمودند: راست می‌گویید، همین‌طور است. 📔 نور مجرد، اثر استاد محمدصادق حسینی، ص۱۵۰ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟ ✍ خانم مری ایبرشتات (آلمانی) به همراه کلیپ توصیه استاد به مطالعه این کتاب ✅ @Islamicphilosophy_ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
تیشۀ بانک‌های خصوصی به ریشۀ ایران 🔹«۳ ماه است که دربه‌در برای گرفتن یک وام ازدواج از این بانک به آن بانک می‌روم و ناامید بر می‌گردم». این جمله در حالی توسط یک مخاطب بیان شد که در این مدت یک بانک خصوصی ایرانی ۷۶ درصد از تسهیلات خود را به یک شرکت‌های زیرمجموعه‌ و کارمندانش پرداخت کرده. 🔹فقط تسهیلات پرداختی این بانک به یک هلدینگ صنعتی زیر مجموعه‌اش تا اسفند پارسال ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است. 🔹یک برآورد از تاریخ‌نگاران فرانسوی می‌گوید که مجموعۀ پاسارگاد در ایران باستان احتمالا با بودجه‌ای معادل ۴۰ میلیون دلار امروزی ساخته شده، یعنی با وامی که این بانک خصوصی به هلدینگ صنعتی زیرمجموعه‌اش پرداخت کرده می‌‎توان، ۱۰۰ شهر به وسعت پاسارگاد در ایران باستان ساخت. @Farsna
💢 نقدی راهبردی بر شورای نگهبان بنابر اصل ۱۱۵ قانون اساسی، رئیس جمهور باید دارای شرایطی مانند "مدیر و مدبر بودن" و "اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب شیعه" باشد. اگر فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان همان‌گونه که با وسواس در تدریس خارج اصول خود (خارج مشتق و استصحاب) دقت می کنند، همين مؤلفه‌ها را در مورد امثال پزشکیان مورد مداقه قرار می دادند، هم اکنون کشور در گودال چالش ۴ ساله فرو نمی‌رفت. اگر شورای نگهبان همین اصل را عملیاتی می کرد، اساسا امثال پزشکیان قابلیت و صلاحیت کاندیداتوری را پیدا نمی کردند. چرا باید شورای نگهبان به جای اعمال قانون اساسی، به درست کردن تیم های کاندیداتوری (مانند پیروزی و استقلال) دست بزند؟! چرا باید ۲ تیم کاندید درست کرد که یکی مدیر و مدبر باشد و دیگری بی تدبیر و تدبر، یکی اعتقاد عملی و قلبی به مبانی جمهوری اسلامی باشد و دیگری عملا غرب‌زده؟! اگر شورای نگهبان با دقت این اصل را اعمال کند، هر کاندیدایی که تایید صلاحیت شود ارزشمند خواهد بود (چراکه مدیر و مدبر و اعتقاد عملی به مبانی جمهوری اسلامی خواهد داشت) و اساسا هیچ شخص باسوادِانقلابی هراسی از رئیس جمهور شدن کاندید خاصی نخواهد داشت؛ چرا که همگی صلاحیت واقعی و راستین خواهند داشت. ✍ حوزه علمیه تمدن ساز
🌀۴ کتاب اهدائی محققان اقتصاد اسلامی به دکتر رئیسی 🔻 محققان اقتصاد اسلامی در طول سه سال دولت دکتر رئیسی سیاستهای اقتصادی پیشنهادی خود را در قالب ۴ جلد کتاب تقدیم ایشان کردند، کتاب سوم محصول دیدار حضوری با ایشان در ماه مبارک رمضان در فروردین ۱۴۰۱ بود: 1⃣کتاب سیاست های اقتصادی پیشنهادی به دولت سیزدهم از نگاه اقتصاد اسلامی ، ۶ مرداد ۱۴۰۰ (پیوند) 2⃣کتاب پول، بانک و سیاست های پولی پیشنهادی به دولت سیزدهم، ۵ آبان ۱۴۰۰ (پیوند) 3⃣کتاب سیاست‌های اقتصادی پیشنهادی محققان اقتصاد اسلامی به دولت سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ (پیوند) 4⃣کتاب سیاست های ارزی پیشنهادی محققان اقتصاد اسلامی به دولت سیزدهم ، ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ (پیوند) ✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 چه زمانی علماء، حصون امت خواهند بود؟ آیت الله : به جای مباحث تکراری باید به اسلامی سازی علوم انسانی پرداخت. ✍ پ‌ن: (اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت، روانشناسی، سیاست، حقوق، علوم تربیتی، فلسفه‌های مضاف و ...) مبتنی بر تبیین چیستی انسان، سعادت انسان، کرامت انسان و غایت انسان است. این مولفه‌ها در علوم انسانی غربی با علوم انسانی اسلامی تفاوت بنیادین دارد. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 توضیح المسائل غربی 💢 علوم انسانی، رساله‌ی عملیه است آیت الله : علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، این‌ها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آن‌هاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
‼️ با سخنرانی کردن، فساد حل نمی شود!! ➖ معتقدم مبارزه با فساد مستلزم یک برنامه ریزی منسجم دارای دقیق‌ترین مبانی فلسفی و فقهی است؛ امروزه ما در مسئله مبارزه با فساد نیاز به یک برنامه رفتاری داریم که باید آکادمیک باشد. 👌 حوزه علمیه قم در تعیین رشته‌های فقه مضاف بسیار دست‌باز عمل کرده است، پیشنهاد می‌دهم رشته «فقه مبارزه با فساد» تأسیس شود. چراکه بحث‌های آکادمیک و فقهی یک رشته مجزا می‌خواهد. 🎙 📖 برای مطالعه متن کامل کلیک کنید... 🆔 @iictchannel
چرا باید امام راحل فریاد بزند و در نامه‌ای به گورباچوف تأکید کند که متفکران شما باید در حوزه‌های علمیه ما زانو بزنند و اگر خدا توفیق داد بفهمند عرفان الهی چه می‌شود. امام(ره) با این نامه حوزه را خطاب قرار می‌دهد که شما باید مرکز باشید و آن‌ها اینجا رفت و آمد کنند. امام خمینی(ره) کانون عرفان، فلسفه، فقه و علوم قرآن بودند ولی چرا با ایشان فاصله داریم و تربیتمان نسبت به ایشان اسوه نباشد؟ ایشان مگر اسوه نیستند؟! امام راحل عارف، فقیه و حکیم بودند ولی چرا تنها در فقه‌اش مانده‌اند؟ چرا ایشان در کشف اسرار اصرار می‌کند که ما سه فقه اصغر، اوسط و اکبر داریم که فقه اصغر فقه معمولی، فقه اوسط حکمت و فقه اکبر عرفان است؟! _ استاد یحیی ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از تعلیقات
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب اسلامی (به‌بهانه سخنان منتشرشده دکتر شفیعی کدکنی) 📌بخش اول 🔹 تصویر بیرونی از حوزه که سال‌ها از افراد مختلف شنیدیم، تصویری مملو از عقب‌ماندگی، خرافه، تحجر، مقاومت در برابر تحول، ادعا، سطحی‌نگری و توهم آلود بودن است. تصویری که در آن هیچ امر فاخری دیده نمی‌شود و نهایتاً امثال دکتر شفیعی کدکنی می‌گوید: "این‌ها فقه اصول خودشان را هم درست نخواندند حالا از جامعه‌شناسی اسلامی حرف می‌زنند" و دکتر رنانی می‌گوید: "حوزه از صفویه تا امروز مروج خرافه در ایران بوده" و امثال این قضاوت‌ها. آیا این تصویر صحیح است؟ تصویر واقعی از حوزه چیست؟ چه عواملی موجب ساخت چنين تصویری است؟ 🔹 حوزه بعد از انقلاب اساساً عصر جدیدی را تجربه کرده است و دستاوردهای فاخر و خیره‌کننده‌ای داشته است. در ده‌ها زمینه ورود جدی داشته که روایت نشده است: حوزه و علوم انسانی حوزه، تفقه و مسائل مستحدثه حوزه و فقه معاصر (فقه مضاف) حوزه و فلسفه‌های مضاف حوزه و حکمرانی حوزه و امر اجتماعی حوزه و حضور بین‌المللی حوزه و تربیت بانوان حوزه و تحول در علوم اسلامی حوزه و ساختارهای سازمانی حوزه و حاکمیت (نظام اسلامی) حوزه و پاسخ به شبهات حوزه و هنر، رسانه، سینما حوزه و تخصص گرایی حوزه و تحول در ساختار آموزشی حوزه و ژورنال‌های علمی گسترده حوزه و ده‌ها عرصه جدید دیگر... 🔹 در هریک از عرصه‌های بالا خود مقالات و یادداشت‌های متعدد می‌طلبد. این قاب نشان می‌دهد حوزه امروز با حوزه دیروز تفاوت بنیادین داشته، حیات جدید یافته و خیز بلندی برداشته. 1) در افرادی تربیت می‌شوند که مسئله اول آن‌ها است، تبدیل و ترجمه آموزه‌های دینی به سازوکار حیات و زیست اجتماعی دینی، پاسخ به نیاز جوان امروز و نگاه به بیرون به‌جای محصورماندن در درون. 2) در صدها داریم که انگلیسی و اسپانیولی و چینی و روسی و آلمانی و فرانسوی و عربی را هچون یک نیتیو سخن می‌گویند. به آن زبان‌ها می‌نویسند، منبر می‌روند و تبلیغ می‌کنند و در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌کنند. 3) در دانشمندانی داریم که مدرن را عمیق و دقیق و گاه بیشتر و بهتر از اساتید مطرح دانشگاهی می‌دانند که وقتی در مجامع دانشگاهی سخن می‌گویند مخاطب اعجاب می‌کند. به زبان انگلیسی مقاله می‌نویسند و در همایش‌های بین‌المللی ارائه می‌دهند. 4) در با تخصص‌های متناظر با نیازهای جدید روبرو هستیم. امروز ده‌ها مرکز تخصصی در بیش از 200 گرایش در حوزه دائر است تا طلابی متخصص در جزئی‌ترین موارد تربیت کند. برای مثال صدها طلبه اقتصاد خوانده‌اند و دکتری اقتصاد دارند، صدها طلبه در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف علوم انسانی تحصیل کردند و بسیاری صاحب‌نظر در آن هستند. 5) در تربیت دختران و مسئله جدی است. صدها بانوی طلبه جوان دارای مدرک دکتری تربیت شده که خوش‌فکر، صاحب قلم و بعضاً مسلط به یک یا دو زبان هستند و برای تبلیغ بین‌الملل به کشورهای مختلف می‌روند. 6) در ساختار حوزه نسبت به نیاز پاسخگو و دغدغه‌مند است. امروز چندین پژوهشکده اقماری چون پژوهشکده قوه قضائیه، پژوهشگاه مرکز تحقیقات مجلس، پژوهشکده شورای نگهبان، و... پرسش‌های بخش‌های مختلف حاکمیت را دریافت می‌کند و طلاب فاضل به آن پاسخ می‌دهند. 7) در شبهات در سطح بین‌المللی رصد می‌شود. اگر امثال ریچارد و استیون و در فضای بین‌الملل به شبهه‌افکنی و ترویج مشغولند، عده‌ای در حوزه قم موضوع کتاب و مقاله و پایان‌نامه خود را نقد آن قرار می‌دهند. 8) در تبلیغ توسعه می‌یابد، طلبه در کنار منبر، گاه در است و گاه در استدیو و و پیج اینستاگرام در حال تبلیغ است. تبلیغ صور جدید می‌یابد، فیلم‌نامه‌نویسی و رمان‌نویسی و... بخشی از روش‌های انتقال مفاهیم دینی به جامعه می‌گردد. 9) توسعه می‌یابد و طلبه در بسیاری از نقاط می‌شود و زندگی می‌کند. صدها طلبه‌ای که در شهرستان‌ها و روستاهای دورافتاده خلق کردند و کسی نه آن‌ها را می‌بیند و نه می‌شوند. بااینکه هرکدام می‌توانستند سوژه چند فیلم داستانی یا مستند جذاب باشند. 📌 ادامه دارد... 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
حوزه علمیه تمدن ساز
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب اسلامی (به‌بهانه سخنان منتشرشده دکتر شفیعی کدکنی)
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب 📌بخش دوم 10) در طلاب فاضل بسیاری داریم که فلسفه غرب و مدرن را مستقیم و به زبان اصلی انگلیسی، آلمانی و فرانسوی می‌خوانند و عمیقاً می‌دانند اندیشه غربی چیست و چه می‌گوید و بزنگاه اشکال کجاست. برخی از حوزویان تحصیلات آکادمیک خود را در انگلیس و کانادا و آمریکا دنبال کردند. برخی اساتید ما در گرایش‌هایی تحصیل کردند که هنوز در ایران ترجمه نشده و برخی دیگر نزد دانشمندانی غربی تحصیل کردند که امروز آثار آن‌ها کتاب درسی دانشگاه‌های ماست. نه اینکه الزاماً این امور را فضل بدانیم، بلکه نمونه‌هایی ذکر می‌کنیم تا بدانند آنچه درباره حوزه امروز می‌گویند چقدر دور از آبادی است. 11) در ساختارهای مدرن عمیقاً شناخته می‌شود. اینکه در نیازمند تحول در و ساختارهای اجتماعی است. اینکه نمی‌توان سخن از گفت اما به سبک زندگی و شهرسازی و فجازی و ارزش‌های خلق شده مدرن بی‌اعتنا بود. اینکه باید دربرابر مدل، تولید کرد و با توصیه تحول رخ نمی‌دهد. 12) در مهمترین رکن آموزش و تولید علم حوزوی که عبارت است از خود را ناظر به نیاز روز می‌کند. ده‌ها درس خارج با موضوعات جدید شکل می‌گیرد. از فقه الاقتصاد و فقه الاداره و فقه السیاسه گرفته تا فقه هنر و فقه کذا و کذا. شايد به‌صورت موردی درباره‌ی عمق، موضوع‌شناسی و روش‌شناسی این دروس نقدهایی داشته باشیم چه آنکه از پایگاه برآمده اما مسئله، در نگرش و ناظرشدن به نیاز جامعه حتی در سنتی‌ترین لایه حوزه است. 13) در با موج مواجهیم. مهاجرت از دانشگاه به حوزه و مهاجرت از خارج ایران به ایران برای فراگیری دانش دینی. امروز چندهزارنفر نخبه دانشگاهی از برترین دانشگاه‌های کشور طلبه شده‌اند و در حال تحصیل یا تولید علم اند. 14) حوزه علمیه که دارای ساختار نسبتاً بسیطی بود در دوران پساانقلاب برخوردار از و شده است. مقوله برنامه‌ریزی و آینده‌نگاری در آن جدی است. برخی اضلاع نهادی حوزه امروز از یک زاویه به این صورت است: ✅ نهادهای مدیریتی، سازمانی حوزه 🔻 شورای عالی حوزه 🔻 جامعه مدرسین 🔻 مجمع نمایندگان طلاب 🔻 مرکز مدیریت حوزه 🔻 مرکز مدیریت حوزه خواهران 🔻 مرکز خدمات حوزه 🔻 جامعه الزهرا سلام الله علیها 🔻 دفتر تبلیغات حوزه 🔻 جامعه المصطفی العالمیه ✅ نهادهای آموزشی پژوهشی حوزه 📕 آموزشی محض و تحت اشراف مرکز مدیریت: 📌 مرکز تخصصی فلسفه 📌 مرکز تخصصی کلام 📌 مرکز تخصصی تفسیر 📌 و ده‌ها مرکز تخصصی دیگر 📌 مراکز تخصصی فقهی 📌 انجمن های علمی حوزه 💠 انجمن های اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی، معرفت شناسی، کلام، فلسفه، مطالعات سیاسی، مطالعات اجتماعی، قرآن پژوهی، مهدویت و...) 📗 آموزشی پژوهشی تحت اشراف بیوت مراجع تقلید: 📌 مرکز فقهی ائمه اطهار 📌 مرکز فقهی امام باقر علیه السلام 📌 مرکز فقهی امام کاظم علیه السلام 📌 مرکز فقهی آیت‌الله وحید 📌 مرکز فقهی جامع ولی امر 📌 موسسه فقه و علوم اسلامی 📌 و حدود 25 مؤسسه فقهی دیگر... 📘 آموزشی پژوهشی با رویکرد فعالیت در حوزه علوم انسانی اسلامی 📌 موسسه امام خمینی 📌 دانشگاه باقرالعلوم 📌 دفتر حوزه و دانشگاه 📌 فرهنگستان علوم اسلامی 📌 موسسه تحقیقاتی اسرا 📌 مرکز مطالعات زنان و خانواده 📌 اندیشکده اقتصاد مقاومتی 📌 دانشگاه ادیان و مذاهب 📌 و... ✅ نقاط اتصال نظام و حوزه: 🔹 مرکز پژوهش‌های فقهی مجلس 🔸 دبیرخانه حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔹 دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری 🔸 دفتر پژوهش های فقهی شورای نگهبان 🔹 دفتر الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت 🔸 مرکز تحقیقات اسلامی مجلس 🔹 مرکز مطالعات فقهی قوه قضاییه ✅ نقاط اتصال حوزه و فضای بین المللی 📌 مجمع جهانی اهل بیت 📌 مجمع جهانی تقریب مذاهب 📌 جامعه المصطفی 📌 جامعه المرتضی 📌 دانشگاه ادیان و مذاهب 📌 ده‌ها مجموعه غیررسمی و طلبگی ادامه دارد... ➖➖➖➖➖ بخش اول یادداشت: https://eitaa.com/taalighat/1658 ➖➖➖➖ ✅@taalighat
حوزه علمیه تمدن ساز
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب 📌بخش دوم 10) در #حوزه_پساانقلاب طلاب فاضل بسیار
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب 📌بخش سوم 🔻 زاویه قرائت رشد حوزه مهم است ما چه عنصر یا عناصری را به‌عنوان مؤلفه‌های رشد و تحول حوزه شناسایی و معرفی می‌کنیم. اینکه حوزه داشته و مثلا از چند مدرسه انگشت‌شمار امروز به چندصد حوزه علمیه رسیده‌ایم یا اینکه قبل از انقلاب تعداد طلاب کمتر از 3 هزار نفر بود و امروز از مرز 100 هزار نفر عبور کرده است؟ یا ملاک را می‌دانیم؟ و تعریف مان از رشد کیفی چیست؟ آیا افزوده شدن رشته‌های جدید یا آموختن زبان خارجه یا امثال کذا و کذا؟ 1) همه آنچه تاکنون درباره گذشت درست است اما مغز و محور اصلی رشد حوزه پساانقلاب نکته‌ی دیگری است. حوزه امروز نظام‌گرا و دارای رویکرد است. بخش خوبی از نخبگان حوزه امروز فهم خوبی از حکمرانی، نظام اسلامی، نظام مسائل آن و زاویه حل آن دارند. 2) حوزه‌ در مکتب و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی، است و تز انقلاب را تولید می‌کند. اینکه بخش خوبی از نخبگان حوزه می‌دانند حوزه باید از انقلاب کنند و فهم خوبی از آن دارند، مهمترین دستاورد است. 3) از سوی دیگر به مسائل و گشودن افق‌های بلند در قرائت اندیشه دینی موجب شده است بخشی از این نخبگان در لایه دیگری به مسائل و حل آن بيانديشند. اینکه حوزه امروز در همه لایه‌های زیر دارای تأملات ارزشمندی هستیم: روش‌شناسی تولید علم نگاه درجه دوم به علوم توسعه مقوله روش‌شناسی امتداد عرفان تا جامعه‌سازی رویکرد امتداد فلسفه رویکرد فقه و نظام سازی همه گویای تحول رویکردی در است. 4) طیف قابل توجهی از طلاب و نخبگان در حال اندیشه‌ورزی حول هستند. مکتب امام و رهبری در حال تبديل شدن به دانش قابل مصرف برای حکمرانی انقلابی است. تولید نظریه نظام انقلابی از اندیشه بدیع و اصیل امام و آقا و نگاه منظومه‌ای به آن نشان از یک ارتقای ویژه است. 🔅 مهمترین اتفاقی که افتاده است این‌که بخشی از بدنه اثرگذار طلاب محوری‌ترین جمله راهبردی حضرت روح‌الله را به‌عنوان جهت زیست صنفی و مأموریت و باور اساسی خود پذیرفته‌اند: "" این همه نشان می‌دهد حوزه در است هرچند هنوز تا تحول مطلوب فاصله دارد. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
💢 فهرست یادداشت‌هایی باعنوان: "حوزه ای که نمی شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب اسلامی" 🔹بخش اول: ابعاد رشد و تحول حوزه پساانقلاب (1) https://eitaa.com/taalighat/1658 🔹بخش دوم: ابعاد رشد و تحول حوزه پساانقلاب (2) https://eitaa.com/taalighat/1659 🔹بخش سوم: زاویه قرائت رشد حوزه https://eitaa.com/taalighat/1660 🔹بخش چهارم: فقر روایت و عدم ارائه تصویر کلان حوزه https://eitaa.com/taalighat/1669 🔹 بخش پنجم: ضرورت سیاست‌گذاری نحوه بازنمایی دین و روحانیت در رسانه https://eitaa.com/taalighat/1671 🔹 بخش ششم: بااین همه دستاورد و کارنامه مثبت، چرا حوزه در اذهان دچار قضاوت منفی می‌شود؟ https://eitaa.com/taalighat/1682 🔹بخش هفتم: سطوح مختلف نخبگان و ناتوانی در توصیف و معرفی نخبگان https://eitaa.com/taalighat/1686
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پزشکیان از کدام جراحی سخن می‌گوید؟! آیا مقصود از جراحان، همان سردمداران اغتشاشات است (که به مسئولیت رسیده‌اند)؟! شورای نگهبان چرا چنین عنصری را برای ریاست جمهوری واجد صلاحیت دانست؟! 👈 این نقد راهبردی را بخوانید
💢 لینک کانال‌های فلسفه، حکمت و علوم انسانی 🌺 فلسفه و صوت فلسفه اسلامی: تلگرام(صوت): https://t.me/s_Islamicphilosophy_ir تلگرام: https://t.me/Islamicphilosophy_ir 🌺 مجمع عالی حکمت اسلامی: ایتا: https://eitaa.com/hekmateislami تلگرام: https://t.me/hekmateislami 🌺 رسانه (صوت) مجمع عالی حکمت اسلامی: ایتا: https://eitaa.com/mediahekmat تلگرام: https://t.me/mediahekmat 🌺 فکرت: ایتا: https://eitaa.com/fekrat_net تلگرام: https://t.me/fekrat_net 🌺 رسانه (صوت) علوم انسانی اسلامی: ایتا: https://eitaa.com/ROEnsani 🌺 پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح: ایتا: https://eitaa.com/meftahandishe_com تلگرام: https://t.me/meftaahandishe_com 🌺 ساندویچ فلسفه: ایتا: https://eitaa.com/Philosophy_Sandwich تلگرام: https://t.me/Philosophy_Sandwich 🌺 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (پژوهشگاه برتر علوم انسانی): ایتا: https://eitaa.com/iictchannel 🌺 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،: ایتا: https://eitaa.com/isca24 تلگرام: https://t.me/isca24 🌺 مجمع عالی علوم انسانی اسلامی: ایتا: https://eitaa.com/icihch سایت: www.scih.ir 🌺 دروس استاد سید یدالله یزدان‌پناه: ایتا: https://eitaa.com/nasimehekmat ایتا: https://eitaa.com/shamimhekmat 🌺 دروس استاد حمید پارسانیا: ایتا: https://eitaa.com/parsania_net تلگرام: https://t.me/parsania_net 🌺 استاد محمد لگنهاوزن: ایتا: https://eitaa.com/Legenhausen_ir تلگرام: https://t.me/Legenhausen_ir 🌺 دروس استاد خسروپناه: ایتا: https://eitaa.com/khosropanah_ir تلگرام: https://t.me/khosropanah_ir/3870 تلگرام: https://t.me/khosropanah1_ir 🌺 استاد محسن قنبریان: ایتا: https://eitaa.com/m_ghanbarian تلگرام: https://t.me/m_ghanbarian 🌺 دروس استاد اصغر طاهرزاده: سایت‌(کتاب و صوت): https://lobolmizan.ir ایتا: Eitaa.com/lobolmizan ایتا: https://eitaa.com/matalebevijeh تلگرام: https://t.me/matalebevijeh 🌺 متون استاد احمدحسین شریفی: ایتا: https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌺 موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران: ایتا: https://eitaa.com/hekmatfalsafe تلگرام: https://t.me/hekmatfalsafe ایتا (شعبه قم): https://eitaa.com/irip_ir ۱. از کانال‌هایی که صرفا ایتا دارند درخواست داریم برای عام‌المنفعه بودن تولیدات و نیز ماندگاری صوت‌ها، کانال تلگرام را نیز راه‌اندازی فرمایند. ۲. از محققان اندیشه اسلامی (علوم انسانی اسلامی، فلسفه‌های مضاف و ...) که آثار فاخری نگاشته‌اند درخواست داریم به طور ویژه به تولید محتواهای اصیل در فضای مجازی بپردازند. ✍ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @Islamicphilosophy_ir
💢 رهبر انقلاب: حوزه‌های علمیه و علمای دین موظفند که ... بیانات در قم‌ (مهر ۱۳۸۹): https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=10357 ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدمت آیت‌الله شب‌زنده‌دار عرض بفرمایید: 🔸 شورای نگهبان این سیره دوقطبی سازی در تایید صلاحیت‌ها را کنار بگذارد و بر اساس قانون اساسی به تایید صلاحیت کاندیدها بپردازد (بخوانید). 🔸 چرا باید کسی که بسیاری از اطرافیانش (که هنگام کاندید شدنش هم آشکار بود) از جریانات متعارض با اصل جمهوری اسلامی هستند، تایید صلاحیت شود؟! 🔸 رهبری فرمود "برای تحقق تمدن اسلامی باید دولت اسلامی محقق گردد" (بخوانید). از طرفی هم مرکز ثقل و گلوگاه تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تمدن اسلامی، علوم انسانی اسلامی است (بشنوید). چرا باید کسی تایید صلاحیت شود که اکثر سیاسیون اطرافش اعتقادی به اسلامی‌سازی ندارند، و بلکه به وضوح تعارض مبانی فکری آنان مشخص است و سال‌ها در دانشگاه‌ها با صراحت به تدریس مبانی غربی خود مشغولند؟! ✍ حوزه علمیه تمدن ساز ✅ @feghheakbar
💢 زنجیره تمدن‌سازی اسلامی در بیان رهبری ◽️ نسخه با کیفیت بالا و قابل‌چاپ: 👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-print?id=23539 🔸 بیانات بیشتر رهبری درباره «تمدن نوین اسلامی»: 👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21453 ۱. انقلاب اسلامی ۲. نظام اسلامی ۳. دولت اسلامی (الان باید این را تشکیل داد) ۴. جامعه اسلامی ۵. تمدن اسلامی ✍ حوزه علمیه تمدن ساز: مهمترین اقدام برای تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی، اسلامی‌ کردن‌ دانشگاه است، که با و ، محقق می‌گردد.