eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1هزار ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 🔻نسخه واقعی «خانه پوشالی» 🔹کتاب خاطرات یا واقع‌نگاری سیاستمداران آمریکایی در این سال‌ها کم نبوده است. 🔹روندی که من دیدم چند نکته دارد؛ یکی‌اش پول است که خیلی مهم بوده و معمولا رقم‌‌‌های بالایی است و بولتون هم از جمله آدم‌‌هایی است که پول‌پرست بوده و سابقه‌اش هم نشان می‌دهد که به راحتی پول می‌‌گیرد. 🔹البته در فضای سیاسی آمریکا اینکه کسی برای سخنرانی پول بگیرد، امر بدی نیست اما درجه‌بندی دارد، یعنی یکی هر جا می‌‌رود ولی کسی جاهای خاصی می‌‌رود؛ بولتون در پول ‌گرفتن، گشاده‌دست است. 🔹نکته دیگر حس انتقام‌گیری است که شخص می‌‌خواهد تا فضا داغ است، بهره‌برداری خودش را انجام دهد که در کتاب بولتون مشهود است و با توجه به رفتاری که دولت ترامپ با او کرد از زاویه دید خودش منصفانه نبود. 🔹نکته دیگر، احساس مسوولیت مدنی است که فکر می‌‌کند دارد تا مدتی که در خدمت دولت بوده است را برای مردم توضیح دهد. 🎤خبرنگار: مصطفی وثوق‌کیا 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2064 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 کتاب 🔻، شفای و آزمون مضاعف 🔸کتاب دارالشفاء نوشته حجت‌الاسلام محمدحسن وکیلی، مباحثه علمی (و نه مخالفت عملی) و نقد و بررسی‌های نظری ایشان درباره رفتارهای ستاد کرونا پیرامون حرم‌های مطهر است. 🔸به عقیده نویسنده مرجع این تصمیم‌گیری فقط متخصصان بهداشت و سلامت نیستند، بلکه این تصمیم،کاری میان‌رشته‌ای است و حضور متخصصانی در شهری، ، ، و… در تشخیص موضوع ضروری است 🔸در نهایت حکم‌کننده در این باب باید باشد تا با تشخیص ضریب اهمیت شرعی، حکم به اولویت نماید. ✍️نویسنده: رضاکریمی- محمد علی‌بیگی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2058 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 کتاب 🔻، شفای و آزمون مضاعف 🔸مساله‌ای که در این کتاب به‌نحو اجمالی و سربسته مطرح شده این است که چرا رهبر انقلاب خود را تابع ستاد کرونا دانستند؟ 🔸 باید متوجه بود که تدبیر رهبر پذیرش نظرات ستاد کرونا و وزارت بهداشت درکنار توصیه به توسل و حتی -در یکی از بیانات- طرف مشورت قرار دادن افرادی بود که شأن و اثر و و… را می‌شناسند. 🔸این تدبیر نه رد شفابخشی معنوی است و نه مخالفت با مشهورات معاصر، بلکه بر اثر رعایت مراتب عقول پدید آمده است. 🔸 در عصر سیطره تلاش اهل دیانت برای بهره بردن از شفای معنوی باید با رعایت این نکته باشد. 🔸تمام حیثیات در «استنباط صرف از منابع» ملحوظ نیست و شرایط زمان و مکان نیز باید مدنظر باشد. 🔸البته نویسنده در جایی از کتاب اذعان دارد و… نیز باید در این استنباط مداخلت داشته باشند و خود او نیز ضمن پرهیز از مخالفت عملی با ستاد کرونا، دعوت می‌کند تا در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و پیداست که خود او هم در این زمینه پیشقدم شده است. 🔸ولی به‌هرحال از لوازم فرهنگ‌سازی در مساله شفای معنوی این است که موانع فهم و باور جامعه بیشتر مدنظر قرار گیرد و از لوازم آن، این است که در دعوت مردم به شفای معنوی همه حقایق مدنظر باشد. ✍️نویسنده: رضاکریمی- محمد علی‌بیگی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2058 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻تحقق در «تقویت مسئولانه» 🔹در ارزیابی از وضعیت عدالت، همه‌ی حوزه‌ها را باید در نظر گرفت. 🔹از اینرو ممکن است در یک حوزه از عدالت، خوب پیش رفته باشیم و در حوزه دیگر، پیشرفت خوبی نداشته باشیم. 🔹لذا اساسا صدور حکم کلی در مورد وضعیت عدالت در و عدم توجه به تک تک حوزه ها، صحیح به نظر نمی رسد. ✍️نویسنده: دکتر فرزاد جهان‌بین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2054 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻تحقق در «تقویت مسئولانه» 🔹تحقق عدالت در یک حوزه به تحقق عدالت در حوزه‌های دیگر بسته است. 🔹توجه به یک حوزه از و غفلت از سایر حوزه‌ها در نهایت منجر به ناکامیابی در تحقق عدالت خواهد شد. 🔹به عنوان نمونه، اگر در زمینه‌ی گزینش سیاسی مورد توجه قرار نگیرد به خاطر فقدانِ افراد کارآمد در مناصب سیاسی، امید به اتخاذ سیاست‌های درست و وضع قوانین متقن و شفاف و منسجم و نیز اجرای دقیق آنها توام با تدبیر و کفایت نمی‌توان داشت. 🔹به عبارتی اگر انتصابات و به کارگیری‌ها نه بر اساس فرآیند سازمانی و انتخاب بهترین‌ها بلکه بر اساس شناخت شخصی باشد، موجب خواهد شد بهترین‌ها به کار گرفته نشوند و همین بی‌عدالتی در حوزه‌ی سیاسی، منجر به بی‌عدالتی در سایر حوزه‌ها می‌گردد. 🔹 و اگر همه‌ی اینها صحیح باشد اما به عدالت در حوزه‌ی توجه نشود بدیهی است که را خواهند خورد و پایمال خواهند نمود. لذا لازم است که نگاهی جامع به عدالت داشت. ✍️نویسنده: دکتر فرزاد جهان‌بین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2054 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻تولد دوباره انسان در اثر بهره‌مندی از 🔹یکی از راه‌های شناخت خداوند که در و در تأکید شده است، شناخت خداوند از راه زیبایی است. 🔹 این امتیاز را دارد که عام است و در تمام ابعاد زندگی انسان تأثیر دارد. 🔹خانه‌ای که انسان در آن زندگی می‌کند، مسجدی که نماز می‌خواند، شعری که می‌گوید، همه اینها ابداع هنری است و بیست و چهار ساعت در خواب و بیداری با هنر ارتباط دارد. 🔹به همین دلیل، هنر مطمئن‌ترین راه برای شناخت خداوند است. ✍️نویسنده: غلامرضا اعوانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2072 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻تولد دوباره انسان در اثر بهره‌مندی از 🔹در ، بحث‌های عمیق و دقیقی درباره وجود دارد، منتها ایشان مبادی را درس داده است. 🔹باید از این مبادی یک استنباط کرد. اولا جمال الهی در تمام عالم پیداست. 🔹 قرآن ما را تشویق می‌کند به مطالعه و تفکر و تأمل درباره جمال الهی در همه جای عالم؛ از جمله تماشای کوه و دشت و حیوان و نبات. 🔹خداوند نمونه اعلای هنر است و هنر او در کل عالم پیداست؛ یعنی خداوند، هنرمند به معنای مطلق کلمه است. 🔹در حکمت متعالیه، هنر باید تابع حکمت باشد؛ چون حکمت متعالیه جمع بین ، و است و در هر چیز دید الهی دارد. 🔹بنابراین هنر در حکمت متعالیه نه تنها باید تابع حکمت باشد، بلکه باید تابع حکمت متعالیه باشد که این حکمت متعالیه جمع بین قرآن و عرفان و برهان است. 🔹پس روشن شد که قرآن خداوند را به عنوان و هنرمند مطلق معرفی می‌کند که صنع او در همه چیز پیداست. ✍️نویسنده: غلامرضا اعوانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2072 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻از تا 🔸در سال 1398 کرونا مهمان ناخوانده‌ای بود و مردم برای حفظ جان‌شان اختیاری را انتتخاب کرده بودند. 🔸ترسی بزرگ بر جان‌ها افتاده بود و جامعه ایرانی که به‌دلیل فشار بسیار زیاد دهه شصت ترسی طبیعی از مرگ را با خود دارد، بگونه‌ای قابل تقدیر رعایت می‌کرد. 🔸اما فضاسازی عمومی و انتظار تغییر تقریباً نتیجه محسوسی جز در بخش اداری در پی نداشت. ✍️نویسنده: دکتر رضا ماحوزی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2019 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻از تا 🔸فضاسازی عمومی برای کرونا و انتظار تغییر تقریباً نتیجه محسوسی جز در بخش اداری در پی نداشت. 🔸سامانه ناکامل در ناتمام رها شد. نیز بگونه‌ای غیرقابل باور ناتوانی‌شان را در امر آموزش و پژوهش و و ارتباطات بین‌المللی به نمایش گذاشتند. و درمان تقریباً زمین‌گیر شد و تحول محسوسی در عرصه و اجتماعی دیده نشد. 🔸گویی در آن ایام ملتهب اجتماعی زمستان ۱۳۹۸، کرونا ویروس مرهمی بود بر درد جامعه ایرانی و پرده‌ای برای دولت تا با آن زشتی‌ها را بپوشاند و مطالبات عمومی و اجتماعی را به حاشیه ببرد. 🔸جدای از این دمیدن در اخبار و تشدید هراس عمومی و برجسته کردن تعارض‌های عمومی می‌توانست پرده‌ای باشد برحوادث سهمگین و هولناک و تلخی که تا مغز استخوان جامعه ایرانی را به درد آورده بود. 🔸از اعتراضات آبان تا و سقوط هواپیما و فوت بسیاری از هموطنان در تشییع جنازه سردار در کرمان و آخرالامر مشارکتی حداقلی در انتخابات، بسیار کمتر از آنچه تصور می‌شد. ✍️نویسنده: دکتر رضا ماحوزی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2019 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقد روش و در 🔹دو نقدی که به‌صورت جدی می‌شود به اقتصاد شناختی موجود وارد کرد. 🔹یکی بحث معرفت‌شناسانه و فلسفی است و دومی، بحث روش‌شناختی و روشی است. 🔹البته توجه داشته باشید که آنچه در رابطه با روش بیان می‌کنیم، به‌نوعی به‌ همان معرفت‌شناسی باز می‌گردد. 🎤گفت و گو با: دکتر سید علی سبحانی ثابت 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2075 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقد روش و در 🔹به لحاظ معرفتی اساتید و پژوهشگران اقتصاد شناختی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. 🔹یک دسته بسیار هستند و علائمی که فیزیکی هستند و متافیزیکی نیستند را روی مغز و تصمیمات به‌عنوان عامل مؤثر می‌شناسند. 🔹 دسته‌ای دیگر هستند که وارد فضای اقتصاد شناختی شدند. یکی از افراد شاخص دسته‌ی دوم «دنیل کانمن/ کهنمن» است. 🔹« کانمن» و هم‌اندیشان او آغازگر نگاه نسبی‌گرایی در اقتصاد بودند. 🔹در تاریخ اقتصاد شناختی، نحله‎‌ای داشتیم که به لحاظ معرفت‌شناسی بودند و به نوعی معتقدند که واقعیتی وجود دارد و دنبال کشف آن واقعیت بودند و معتقدند این است و جز این نیست. و همه در این فضا بودند. 🔹اما در بازه تاریخی خاص، نگاه نسبی‌گرایی که برگرفته از ساختار بود، روی کلاسیک‌ها و نئوکلاسیک‌ها جدی‌تر شد. 🎤گفت و گو با: دکتر سید علی سبحانی ثابت 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2075 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻هدف اصلی به رساندن یا 🔹آقای سیدکمال حیدری یک نوع دیدگاه و عمل گرایانه در باب داوری ادیان و مذاهب و ایدئولوژی‌ها دارد. 🔹دیدگاه پراگماتیستی دین را به عنوان یک ابزار تلقی می‌کند، که اگر توانست واکسن کرونا را کشف کند، صادق و الا کاذب است . 🔹به جای آن باید از ابزار دیگری که همان بی اعتقادی، ، و است، استفاده نمود. ✍️نویسنده: دکتر محمد محمدرضایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2082 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻هدف اصلی به رساندن یا 🔹مشکل آن است که فرق بین دین حقیقی و دین واره ها و ادیان کاذب نمی‌گذارد، زیرا که به حقانیت آنها بی توجه و تأکید آن، بیشتر بر نتایج عملی آنها است. 🔹این تفکر درست مانند کسانی است که با دیدن زرق و برق دنیای غرب و نظم ظاهری آنها حکم به صحت و استعماری و منفعت طلبانه آن می‌دهند. 🔹همان ایدئولوژی که بر اساس ظلم و غارت اموال کشورهای تحت ستم بنا شده است که بعضاً برخی از متفکران آن سامان، به آن اعتراف کرده اند. 🔹در ضمن مزیت و رسالت اولیه دین اسلام، کشف قوانین علمی نیست، بلکه خطاب دین، به تعبیر من علوی و متعالی انسان است نه من سفلی. 🔹هرچند که دین توصیه به کشف روابط عناصر جهان خلقت و تأمل و تفکر درباره آنها و همه هستی کرده است تا از طریق آنها به خدا و دستورات سعادت آفرین او متوجه شویم و بدانیم تنها او حق است. ✍️نویسنده: دکتر محمد محمدرضایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2082 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝، پروژه‌ای ناقص و است 🔸 رابطه بین مدرنیته و تنهایی اهمیت دارد. 🔸مدرنیته یک روح دارد و این روح تبلورهای مختلف دارد. هر چند مدرنیته همه چیز را بی‌روح کرده است. 🔸معماری مدرن، است. ، ، و … همه تبلور این روح هستند. ✍️نویسنده: دکتر امیرعباس علیزمانی، 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2087 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻مدرنیته، پروژه‌ای ناقص و غیرانسانی است 🔸یک معطوف به ارزش داریم و یک عقلانیت مبتنی بر هدف. 🔸عقلانیت معطوف به ارزش یعنی انسان برای یک ارزشی تلاش می‌کند و می‌جنگد. حالا این ارزش می‌تواند متفاوت باشد. 🔸 می‌گوید دوران مدرن پایان این دوره و آغاز دوره دیگری است که عقلانیت در آن مبتنی بر هدف است. 🔸در این عقلانیت، عقل ابزارهای مختلف را به کار می‌گیرد تا به آن هدف برسد. 🔸ممکن است کسی بگوید در عقلانیت معطوف به ارزش هم افراد ابزارهای عقلانی متعددی را به کار می‌بردند تا به ارزش‌ها برسند. فرق این است که در اینجا مورد توجه است و عقل در خدمت این غایت است. 🔸 هر چه هست محاسبه سود و زیان است و ارزش‌ها جایی ندارند. عقلانیت پشت کاملاً ابزاری است و غایت آن کاملاً دنیوی و افزایش سود و سرمایه است. یک وقت شما کار اقتصادی را ارزش تلقی می‌کنید. 🔸«الْکادُّ عَلَی عِیالِهِ کالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّه». در عقلانیت مدرن غایت نهایی افزایش سود و درآمد و رفاه جسمانی است. 🔸این عقلانیت محاسبه‌گر و تهی از ارزش که هیچ سودایی غیر از رسیدن به سود ندارد در معماری به صورت انبوه‌سازی و کم کردن هزینه‌ها و سرعت در ساخت خودش را نشان می‌دهد. 🔸 روح مدرنیته را در پول توضیح می‌دهد. ✍️نویسنده: دکتر امیرعباس علیزمانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2087 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
👇📝 🔻ترویج توجیه‌گر 🔹تنوع مکاتب فلسفی‌ـ اجتماعی پس از مدرنیته تأثیر زیادی در انسان غربی و مقلدان شرقی او داشته است. 🔹در مکاتب مدرن، ، و در کنارش و تا حد کمتری نیز مکاتب پست مدرن، تأثیرات مهمی بر پیروان خود داشته‌اند. 🔹وجه مشترک مکاتب عمده، پذیرش اصولی چون ، ، و و تک‌ساختی و مادی و علم ساینتیستی است. ✍️نویسنده: دکتر محمد حسین فرج‌نژاد 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/462 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻ترویج توجیه‌گر 🔹تنوع سازمان‌های فکرساز و هنرپرور و شخصیت‌پرداز و شبکه‌های و و که تابع دولت‌های بزرگ و تمدن‌ساز بین‌المللی و فراتر از آن تابعِ جریانات ثروت و قدرت جهانی هستند . 🔹 از طریق سازمان‌های فرهنگی خود، در کشورهای دیگر تأثیرگذار بوده‌اند، کما این‌که سازمان فرهنگی‌ـ امنیتی انگلیس، در پیدایش سینمای بالیوود و ایران نقش اساسی ایفا کرده است. 🔹سعید مستغاثی این امر را در کتاب «حکایت سینماتوگراف» به خوبی به تصویر کشیده است. 🔹همچنین کتاب «» نیز به خوبی وابستگی بسیاری از امور علم ارتباطات و رسانه و شبکه‌های ژورنالیسم علمی ارتباطات و رسانه به سرویس‌های امنیتی و را بازگویی کرده است. ✍️نویسنده: دکتر محمد حسین فرج‌نژاد 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/462 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 ها پیوندهای 🔹حرم باعث تشکیل نهادهای مختلفی ذیل خود بوده است که آنها نیز در مختلف در تاریخ اثرگذار بوده‌اند. 🔹یکی از نهادهایی که ذیل حرم در تاریخ تشیع تشکیل شده است، است. 🔹این مدارس علمیه به‌عنوان جایگاهی برای و همچنین اقدام علیه سلاطین جبار بوده‌اند. ✍️نویسنده: دکتر محمدهادی همایون 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2093 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 پیوندهای 🔹این ایده که حرم را به‌عنوان یک ببینیم به‌نظرم می‌تواند امکان‌های جدیدی را در تحلیل و به‌ویژه سیاستگذاری پیش‌روی ما قرار دهد. 🔹اما اگر این امر به این معنا باشد که ما حرم را فقط و فقط به‌عنوان یک نهاد اجتماعی ببینیم و فارغ از حقیقتی که در حرم وجود دارد، صرفا کارکرد اجتماعی آن را مورد اشاره قرار دهیم و بر این اساس برایش برنامه‌ریزی داشته باشیم، فکر می‌کنم [در این صورت] بعدا یک‌سری نواقص در این نوع تحلیل ایجاد خواهد شد. 🔹پدیده‌ای به‌نام ، حقیقتی دارد که آن حقیقت به محضر امام رسیدن، ‌امام را شفیع قرار دادن و به امام پیوستن و یکی شدن با امام است. 🔹وقتی روی این زیارت، یک ساختار و ساختمان و سازمان بنا می‌شود و یک محیط جغرافیایی از این منسکی که وجود دارد حمایت می‌کند، در‌واقع جنبه‌های اجتماعی را برای ما تامین می‌کند وگرنه هر کسی می‌تواند زیارت را در گوشه خانه خود هم انجام دهد. 🔹اما وقتی ما حرمی داریم که مراقد شریف ائمه معصومین و اولیای الهی است، جایی را به‌لحاظ ساختار و سازه‌های تمدنی تعبیه کرده‌ایم که انسان‌ها بتوانند دور هم جمع شوند. ✍️نویسنده: دکتر محمدهادی همایون 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2093 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم (شماره ۱) 🔸مردم و حتی به طور کامل نسب و شخصیت (ع) را می شناختند اما اینکه می گوییم امام زمانشان را نمی شناختند. 🔸به دو جهت است: اول اینکه امام و به طور کلی دین را صرفا معطوف به امور معنوی و درونی توصیف کرده. 🔸دوم اینکه آنها هیچگاه فلسفه ی وجودی امام را درنیافتند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2090 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم منتظر (شماره ۱) 🔸برخلاف ما هیچکدام حتی آشنایی اجمالی با امام زمان خود نداشته و اصل و نسب او را نمی دانیم. 🔸ما او را هیچگاه از نزدیک حس نکرده و از هویت زن و فرزندش خبر نداریم. که برای او نقل شده همچون معمایی لاینحل در ذهن تمام ما جولان می دهد و هیچگاه پاسخ روشنی برای آنها پیدا نکرده ایم. 🔸اینها همه نشان می دهد که برخلاف کوفیان، ما حتی آشنایی ابتدایی نسبت به امام زمان خود نداریم. 🔸ثانیا امام زمان در نظر ما مربوط به مراسم و آخرت و است. ما هیچگاه در چینش خود به امام زمان رجوع نمی کنیم. هیچگاه برای تعامل با و دیگر مقوله های اجتماعی، نظر امام را طلب نمی کنیم. هیچگاه برای انتخاب پوشش خود و یا انتخاب نام فرزندانمان به سراغ امام نمی رویم. 🔸اینها همه نشان می دهد که ما نیز همچون کوفیان امام را صرفا امام آن دنیایی تصور کرده و در امور روزمره ی دنیایی ایشان را وارد نمی کنیم. 🔸توجیهمان هم این است که شان ایشان بالاتر از این امور پیش پا افتاده است در حالی که خود ائمه از ما خواسته اند تا حتی امور جزئی زندگی خود مثل نحوه ی غذا خوردن را نیز با آنها در میان گذاشته و کسب اجازه کنیم. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2090 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻با نمی‌توان با مبارزه کرد 🔹در هر جامعه‌ای به و و و حکومتی نمادی از تلقی می‌‌شود. 🔹«تصرف باطل در اموال مردم» را از دیگر مصادیق فساد که بارها مورد نهی خداوند قرار گرفته است، عنوان کرد . 🔹شاید بتوان گفت از مصادیق تصرف باطل در اموال مردم در زمان حاضر ، ، امتیاز ناشی از و سوء‌استفاده شخصی از قدرت باشد. ✍️نویسنده: آیت‌الله عباس کعبی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2097 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻با نمی‌توان با کرد 🔹 و ، ، ، و بزرگان دین را ذات نظام پادشاهی و عدم تدبر و تامل عنوان کرد. 🔹وی و ، ، همراه با شفافیت، ترویج ، برخورد با فساد با و ، تدریجی و نظام‌مند بودن مبارزه با فساد، عدم ‌القای ، عدم‌مماشات با مفسدان و تداوم در مبارزه با فساد را از لوازم مبارزه صحیح با فساد برشمرد و گفت: خداوند متعال برای انبیای الهی، ائمه و بزرگان دین شرط طهارت را قرار داده که بالاترین مرحله آن عصمت است. 🔹نازل منزله‌ نیز و است که باید در کارگزاران نظام اسلامی متناسب با مقام و جایگاه‌شان وجود داشته باشد. به فرمایش مقام معظم رهبری «با دستمال کثیف نمی‌‌شود شیشه را تمیز کرد. ا 🔹گر انسان بخواهد با فساد مبارزه کند، باید در درجه‌ اول مراقب باشد که فساد دامن خودش را نگیرد. دست پاک، دامن پاک، زبان پاک و چشم پاک خواهد توانست همه چیز را پاک کند.» ✍️نویسنده: آیت‌الله عباس کعبی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2097 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جدایی یک از 🔹وصف موقعیت ۳۲ می‌تواند نمایانگر یک سوژه آوانگارد در فضایی لازمان و لامکان باشد. 🔹به شکلی که پس از ۲۰ و آغاز سلطنت دوم، به خاطر فقدان قدرت مرکزی مؤثر، فضای نسبتا آزادی را در عرصه سیاست تجربه می‌کرد. 🔹با بازگشت نهاد سلطنت بر مرکز ثقل قدرت و تثبیت جایگاه جوان روبه‌رو شد. ✍️نویسنده: صادق فرامرزی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2105 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جدایی یک از 🔹واقعیت این بود که در یک جامعه که فرآیند نهادسازی در آن هنوز به بلوغ نرسیده بود، عمده مردم حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند. 🔹گفتمان اصیلی شکل نگرفته بود و هویت قومی در بسیاری از مناطق بر دلبستگی‌های ملی چیره بود، به یکباره نهضتی برای ملی کردن صنعت نفت شکل گرفته بود و با پشتیبانی حداکثری مردم باعث یک شکست حیثیتی برای کشور بیگانه (انگلیس) شده بود. 🔹پس از آن در سایه مطالبه نخست‌وزیر برای به دست گرفتن ابزار رهبری ارتش و امتناع پادشاه، با تظاهرات عمومی ۳۰ تیر این هدف نیز محقق شده بود و درست در لحظه‌ای که خیلی‌ها اساسا بازگشت داخلی و خارجی را به وهمی بعید توصیف می‌کردند. 🔹خیابان‌های عرصه میدان‌داری جمعیتی قلیل از جمعیتی بدوی و اوباش‌صفت شد و بدون هیچ مقاومتی به شکست تمام نهضت منتهی شد. 🔹سقوط این عمارت به اندازه باشکوه بودنش برای مدفونان زیر آن نیز سنگین بود و برداشتن این بار براحتی قابل تحقق نبود. ✍️نویسنده: صادق فرامرزی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2105 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net