eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
67 ویدیو
49 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
بخشی از مطالب منتشره در کانال: #بیانات_اخلاقی از #استاد_امینی_نژاد : https://eitaa.com/fvtt_ir/836 📖 #کلام_استاد گزیده ای از بیانات #استاد_یزدانپناه در زمینه های فلسفی و عرفانی: https://eitaa.com/fvtt_ir/808 📝سلسله یادداشت های #اندیشه_آزاداندیشی از #استاد_فلاح : https://eitaa.com/fvtt_ir/697 🔑سلسله بحث های #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی از #استاد_یوسفی : https://eitaa.com/fvtt_ir/708 💡سلسله جلسات #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه استاد #اسدپور : https://eitaa.com/fvtt_ir/719 💫سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت از #استاد_فلاح_شیروانی : https://eitaa.com/fvtt_ir/639 و بسیاری مطالب مورد استفاده و مفید دیگر... 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت برگزار می کند: 🔵 مروری بر پیشینه، عملکرد و انتظارات ستاد حوزوی تعمیق و توسعه مشارکت در ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ✅ با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین مشکانی دبیر کارگروه تخصصی و ستاد حوزوی تعمیق و توسعه مشارکت در ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 🔵موضوع درباره پیشینه تشکیل ستاد مذکور، محتوا و ساختار سند، وظایف حوزویان در ارتقای سند 🏤موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 🕛 زمان: پنج شنبه 12 اردیبهشت ساعت 12 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📢📢 #ثبت_نام سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی تحت اشراف اساتید: #یزدانپناه #امینی_نژاد #فلاح_شیروانی 1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه 🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی(yon.ir/FvttHT) 🌐#ثبت_نام : yon.ir/RegFvtt ⛔️مهلت: 31 اردیبهشت 98 🔰دفترچه راهنما: yon.ir/RegHlp 🔍پاسخ به سوالات: 🆔 @Admin_fvtt 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢📢 #پذیرش سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی 🔴ویژه خواهران🔴 تحت اشراف اساتید: #یزدانپناه #امینی_نژاد #فلاح_شیروانی 1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه 🌐#ثبت_نام : yon.ir/RegBa ⛔️مهلت: 25 اردیبهشت 98 🔰دفترچه راهنما: yon.ir/4Vzry ❓پاسخ به سوالات: 🆔 @hekmat_bagherain 📌مدرسه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/madresehbagherain 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره سال ۹۸-۹۷ جلسه1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/207 جلسه2️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/399 جلسه3️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/511 جلسه4️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/583 جلسه5️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/727 جلسه6️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/836 جلسه7️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/945 جلسه8️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/998 جلسه9️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1063 جلسه🔟: https://eitaa.com/fvtt_ir/1093 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بیانات اخلاقی استاد امینی نژاد-ج7-LQ.mp3
6.58M
☑️بیانات اخلاقی #استاد_امینی_نژاد 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷ 🎧جلسه هفتم 🗓1397/10/12 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝چکیده تقریرات درس یادداشت شماره 1️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/90 یادداشت شماره 2️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/91 یادداشت شماره 3️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/92 یادداشت شماره 4️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/165 یادداشت شماره 5️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/228 یادداشت شماره 6️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/317 یادداشت شماره 7️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/517 یادداشت شماره 8️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/948 یادداشت شماره 9️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/991 یادداشت شماره 0️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1121 یادداشت شماره 1️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1140 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac ⬅️ ادامه دارد ...
☑️ یادداشت شماره 8️⃣ ⚪️ 🔘 گفتیم که در تحلیل مسئله شناخت حکما می گویند که حیث ما نسبت به واقع انفعال محض است ولی برخی ها می خواهند ما را در شناخت به نحو جد وارد بکنند و بگویند که این تو هستی که به حسب عواطفت صورت گری می کنی و انفعال از خارج وجود ندارد. 🔘این گروه دوم یک مساله ای را که در شناخت وارد می کنند اراده است. اراده در شناخت اصالت دارد یا شناخت مقدم بر اراده است. برخی نحله ها نیز دچار این خلط شده اند و اراده را در شناخت اصل می دانند. اینکه مبدا حرکت نفس را شناخت بدانی یا اراده. ایشان اراده را اصل می دانند پس شناخت هم متاثر از اراده است. اینطور در واقع علم از علم بودن می افتد. علم تابع اراده ی شما است. 🔘 می گفت بادمجان را مدح کرد، پادشاه خود بدش آمد، دوباره قدح گفت پادشاه دعوایش کرد، یک گوشه کز کرد، گفت چیست. گفت من مادح بادمجان که نیستیم مادح شما هستیم. شما اگر شیطان را انتخاب بکنی جهان را یک طور دیگری می بین. یکی از بحث های فرهنگستانی ها این است که علم به درست و نادرست تقسیم نمیشود علم به حق و باطل تقسیم می شود. انطباق با واقع را بینداز دور، بحث حق و باطل است. بعد می گویی شناخت حق و باطل، شناخت تو چقدر ارزش دارد، می گوید آن چیزی که مهم است این است که الان تو چه می خواهی. یک جهان شناختی خودت درست می کنی شناخت چیزی نیست، شما باید هر آن مراتب انتخاب خودت باشی. اگر بخواهی درست و با زبان توحید و هدایت قرآن صحبت بکنی، در هر آن باید بگویی الان این تلقی من حق است یا باطل. صادق یا کاذب را ول کن این را ارسطو یادتان داده است. 🔘 این ها در حل مسئله ی اراده ماندند. حق هم دارند اصلا مسئله ساده نیست. بحث جدی ای است. حتی فلاسفه در بحث اراده چند نوع تقریر دارند. 🔘 موقعی که اینطوری شد اراده اصل است. انسان با تصور شروع نمی شود با اراده شروع می شود. شناخت هم متاثر از اراده است. به خاطر همین بحث جهت داری علوم را مطرح می کردند. می گفتند شما اگر خدا را بخواهی یک علوم دیگری بر پا می کنی. لذا علوم را به علوم مشرکانه و علوم موحدانه تقسیم می کنند. می گفتند ادبیات چون متاثر از بحث های شناختی است آن را هم باید تغییر داد. 🔘 مارکسیست ها هم دچار همین اشکال هستند که شناخت را بازتاب طبقه و روابط اجتماعی می دانند، می گویند در این طبقه امکان ندارد که تفکر دیگری داشته باشی. می گوید شناخت شناخت نیست شناخت بازتاب حالات و موقعیت تو است، من بازتاب هم که می گویم یک چیز دیگری می گویم یعنی این موقعی تو باعث می شود که شما یک تصورات دیگری داشته باشی، تصور نه به معنای تصویر بلکه تصور دیگری داری. اصلا مسئله شان صدق و کذب نیست. 🔵 مقرر: / تهیه پست: 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 🔴 بخش 1️⃣ 📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی https://eitaa.com/fvtt_ir/525 🔴بخش 2️⃣ 📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب https://eitaa.com/fvtt_ir/549 🔴 بخش 3️⃣ 📝 تنظیم زندگی با درس https://eitaa.com/fvtt_ir/823 🔴 بخش 4️⃣ 📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم https://eitaa.com/fvtt_ir/869 🔴 بخش 5️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/962 🔴 بخش 6️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2) https://eitaa.com/fvtt_ir/1010 🔴 بخش 7️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3) https://eitaa.com/fvtt_ir/1080 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 📝 روش یاد بگیرید 🔷 🔷 بخش 5️⃣ 🔘 چند چیز دیگر را هم حسب این باب (مسیر طلبگی) باید توجه داشته باشد، آن چیست؟ روش یاد بگیرد. بیش از اینکه گمان کند که دارد محفوظات اضافه میکند که باید اضافه کند، بعضیها محفوظات را قبول ندارند، من معتقدم محفوظات خیلی اثر دارد، سرمایه است، شما در کار فلسفی مثلاً هر چه می خوانید اینها سرمایه است، سرمایه ی فکر کردنتان است، محفوظات یک چیز است، روشمند بودن یک چیز دیگر است، روش را یاد بگیرید، یک بنده خدایی بیست سال رفته درس یک کسی، به او گفتم روش این استاد چیست؟ چه کار می کند؟ مثلاً به این مسئله می رسد، به این دست بحثها میرسد چه کار می کند؟ می بینید خیلی خالی الذهن است؛ من طلبه هایی را دیدم، دو نفر بودند، با هم رفتند درس یک استاد، دو سال هم بیشتر نرفتند، تقریباً تمام زیر و بم کار آن استاد را بلد بودند، چرا؟ چون به دنبال شیوه بودند در عین اینکه درس می خواندند؛ بعضی آن قدر دنبال شیوه می گردند، دنبال درس خواندن نمی روند، آن را نمی گویم، آن نه، قبول ندارم، حالا که درس می خوانید، شیوه را هم یاد بگیرید. شیوه به آدم راه یاد می دهد، شما اگر یاد بگیرید مثلاً فلان شخص در این جور مسائل و این جور مشکلات، این راهها را باز می کند، این جوری فکر میکند، این جوری مطالعه می کند، این جوری بر مشکل در این مورد بخصوص فائق میشود، تا این را یاد گرفت، میتواند راحت بعد از یک مدت این را اجرا کند. عرض میکنم صاحب سبک و شیوه بشوید بعد از مدتی، آن قدری هم نباشد که شما را از درس بیندازد، تاکید میکنم، درس بخوانید، کنارش هم دنبال شیوه بگردید، بعد از مدتی می بینید راحت می توانید کار علمی بکنید. مثلاً شیوه ی تاریخی را شما میپسندید یا نه؟ چرا؟ چه کار باید کرد مثلاً؟ این یک چیز. شیوه تتبع را می پسندید؟ چرا؟ چه جوری؟ کجا؟ چقدر؟ تحقیق را چکار کنم؟ وضعیت فکرم چه جوری باید باشد؟ کجا باید خیز بردارم، فکر کنم؟ خود این سهم خواندنهای من چقدر است. ما طلبه هایی داریم که فقط رسائل و مکاسب را که خواند می گفت دیدم شمّ اجتهادی آمده، چه کار کرده ایشان که دیده شمّ اجتهادی آمده؟ حالا قدیم می گفتند یک لمعه می خواندند مجتهد می شدند، ما الان حتی رسائل، مکاسب می خوانیم احساس می کنیم هنوز آن نشد. این احساس را داریم. ولی چکار باید کرد، با چند شیوه می شود، مثلاً چجور می شود کل مکاسب را فائق بشوم، سه ـ چهار سال مکاسب باید بخوانیم، بسیار خوب، یک سال را با استاد خواندیم با فضای کتاب آشنا شدیم، اما بقیه اش را که نباید تابع استاد باشیم، نه اینکه استاد نباید بگوید؛ من معتقدم آن شیوه ای که علامه طباطبایی اجرا کرد درست است، حتی یک روز درس استاد رفتن را تعطیل نکرد، ولی کنارش یک کار هم کرد، تعبیری دارند که هر شب به هر جان کندنی بود مطلب را حل می کردم فردا می رفتم می دیدم استاد مطلب جدید ندارد. ماها باشیم میگویم خب مطلب جدیدی ندارد، پس خودم بخوانم، دیگر استاد نمیخواهد، علامه طباطبایی درس استادش را رفته ولی خودش مطلب را حل کرده. این یعنی یک شیوه پیدا کرده که علامه را علامه کرده. 🔵پیاده سازی: 🔴تهیه پست: 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#درس_اخلاق #استاد_وزیری_فرد 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac