☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_امینی_نژاد
🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷
#شرح_حدیث
جلسه1⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/207
جلسه2⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/399
جلسه3⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/511
جلسه4⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/583
جلسه5⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/727
جلسه6⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/836
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
بیانات اخلاقی استاد امینی نژاد-ج3-LQ.mp3
5M
☑️بیانات اخلاقی
#استاد_امینی_نژاد
🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷
🎧جلسه سوم
🗓1397/08/30
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
✅ #کلام_استاد
☑️ #اهميت_ميراث_عارفان
🔘بر پايه اصول عقلي، معارف ديني و آموزههاي عرفاني، انسان، هستي و متن ديني داراي مراتبي متعدد و در طول هم هستند كه ميتوان آنها را در دو مرحلة كلي ظاهر و باطن ردهبندي كرد. گر چه عارفان مسلمان همواره معتقد بودهاند كه مراتب باطني هرگز از مرتبه ظاهر جدا نيستد و اين هر دو مراتب، يك حقيقت واحدهاند، اما وجه همت خود را به كشف و تبيين مراتب باطني هستي در عرفان نظري، عالم انساني در عرفان عملي، نظري و متن ديني در تأويل عرفاني قرار داده و در پاسخ به مسائل مطرح در اين سير باطني، سعي وافري داشتهاند و به رمزگشايي از هستي، حقيقت انساني و متون ديني پرداختهاند. از اينرو، در ميراث عظيمي كه از بزرگان معرفت بر جاي مانده است، گوهرهايي پر بها در حوزه ساحتهاي باطني موجود است كه تنها با تحقيق و پژوهشي صبورانه و منصفانه امكان دستيابي به آنها فراهم ميآيد.
#استاد_يزدانپناه
📝برگرفته از بخش «سخن نخست» نشريه حكمت عرفاني، شماره 1، پاييز 1390
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
📝چکیده تقریرات درس #اصول_فلسفه_و_روش_رئالیسم
#استاد_فلاح_شیروانی
یادداشت شماره 1️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/90
یادداشت شماره 2️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/91
یادداشت شماره 3️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/92
یادداشت شماره 4️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/165
یادداشت شماره 5️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/228
یادداشت شماره 6️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/317
یادداشت شماره 7️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/517
یادداشت شماره 8️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/948
یادداشت شماره 9️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/991
یادداشت شماره 0️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1121
یادداشت شماره 1️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1140
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
⬅️ ادامه دارد ...
#اصول_فلسفه_و_روش_رئالیسم
#استاد_فلاح
☑️ یادداشت شماره 7⃣
⚪️ #مقاله_سوم
#علم_و_ادارک
🔘 در مقاله سوم مرحوم علامه تلاششان این است که بر غیر مادی بودن ادراک استدلال بیاورند و آن را اثبات بکنند.
نظر مقابل نظر ایشان کسانی هستند که ادراک را مادی می دانند.
🔘 ماتریالیست ها به تحولات مادی که هنگام شناخت در جسم انسان اتفاق می افتد استناد می کنند و آن را امری مادی می انگارند. مرحوم علامه با این فعل و انفعالات مادی مشکلی ندارند اما این سوال را مطرح می کند که ادراک چگونه واقع می شود. علامه متوسل به یک تمثیل می شود:
🔘 یک تفاوتی بین تصویر و علم و آن چیزی که ما موقعی که عکس را نگاه می کنیم وجود دارد، ما در عکس واقعا این تناسب را برقرار می کنیم، یعنی چیزی که من می بینم واقعا یک چیز کوچکی است، ولی در علم خودم آن را در واقع بزرگ می بینم، این توجه است که باعث می شود مرحوم علامه تسلیم حرف ماتریالیست ها نمی شود که می خواهند شناخت را کاملا فیزیولوژیک تحلیل بکنند؛ چیزی که ما کاسب آن هستیم با دیدن یک تصویر در این حد نیست که یک برخورد با دستگاه و جهاز دریافت (مغز) باشد، واقعا آن عکس به صورت معکوس روی شبکیه می افتد و چیزی بیشتر از آن نباید ذهن را متاثر کند، مرحوم علامه می گوید حادثه در این حد نیست، اگر نپذیریم که این شناخت مجرد است مشکل انطباع کبیر در صغیر پیش می آید. آن چیزی که ما درک می کنیم بسیار بزرگتر از آن چیزی است که مغز مادی ما درک می کند.
🔘ما در یک معلوم بزرگ غوطه ور هستیم، ابعاد شناخت را نگاه بکنید، اصلا این ابعاد در شبکیه قابل گنجایش نیست. مساله انکار انعکاس نور نیست ولی نکته ای که هست تجربه حضوری شناختی واقعا این ابعاد را دارد می بیند و در این ابعاد غوطه ور هستیم. شناخت ما شناخت یک عکس نیست خیلی مسئله جدی تر است.
🔘اگر بخواهیم مددی به این بحث علامه برسانیم، یکی از چیزهایی که باید روی آن کار بکنیم دلالت رفتار کسانی است که این مدعا را مطرح می کنند؛ تو داری این را می گویی ولی رفتارت یک چیز دیگری دارد می گوید. مثل این است یک مهاجمی چاقو کشیده و داد می زند ولی خودش دارد عقب عقب می رود. کسی که دارد شناخت را نسبی و متغیر می داند رفتار خود او دارد این ادعایش را باطل می کند، او نمی تواند منکر این نسبیت شناخت خود شود..
🔘یک بحثی را برخی نحله های فکری مطرح می کردند که بر حسب عواطفتان یک تصویر ذهنی دارید. این نگاه خیلی خطرناک بود، یعنی شناخت دیگر ادراک واقع نیست. شناخت را شما دارید ابداع و خلق می کنید، به حسب عواطف یک صورتگری می کنید، شبیه به این که الان دوست داری این گاو باشد یا گوسفند؟ دوست دارم گوسفند باشد، پس گوسفند خواهی دید. یعنی کلا مقوله این طرفی است. شبیه تخیل. کمونیست ها همین را می گفتند. انفعال به معنای شناخت نیست، در واقع اینگونه است که شما به حسب شرایطی که در آن هستید یک بخاراتی در وجود تان شکل می گیرد و این ربطش به واقع این است که بالاخره واقع هر چه جا به جا می شود این هم جا به جا می شود، اما اینکه شما احساس بکنید نسبت به واقع شناخت پیدا کردید داستان از این قرار نیست. می گویند شما به هر طبقه اجتماعی تعلق دارید، پس قطعا افکارتان همان طوری است. برای اینکه افکار، بازتاب نحوه زندگی است، بازتاب وضع اقتصادی است.
🔘 ما پدیده ای را از آب در می آوریم که خیلی نکته ها به آن وابسته است، و آن این است که ما شناخت را به معنای نمایاندن واقع بشناسیم، نه تاثر از واقع؛ این نکته خیلی ظریف است. شما واقعا یک شناختی از واقع پیدا کردید، حالا واقع تغییر کرد مهم نیست من الان شناختی از واقع دارم. این آن چیزی است که ما دنبال آن هستیم. ما انفعال از درون را نمی توانیم شناخت بگیریم. انفعال از واقع را باید اسمش را شناخت بگذاریم.
🔘یک نظر می گوید که این تصویری که درست شده کاملا وابسته به خواست تو است. فلاسفه می گویند که حیث ما نسبت به واقع انفعال محض است. حرفی نداریم که قوه ای به نام قوه متخیله داریم ولی موقع ادراک باید قوه متخیله خاموش باشد. قوه متخیله و مدرکه بدیل هم هستند. به تعبیری آن ذوق هنری ات را باید خاموش بکنی تا فیلسوف یا عالم بشوی. فیلسوف در مقام فیلسوفی در مقام شناخت است و نمی تواند قوۂ خیالش را فعال بکند.
🔵 مقرر: #عقیل_رضانسب / تهیه پست: #محمدعلی_نظری
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
✅ جلسه #استاد_یزدانپناه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان
🔷 #درباره_طلبگی
🔴 بخش 1️⃣
📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی
https://eitaa.com/fvtt_ir/525
🔴بخش 2️⃣
📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب
https://eitaa.com/fvtt_ir/549
🔴 بخش 3️⃣
📝 تنظیم زندگی با درس
https://eitaa.com/fvtt_ir/823
🔴 بخش 4️⃣
📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم
https://eitaa.com/fvtt_ir/869
🔴 بخش 5️⃣
📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/962
🔴 بخش 6️⃣
📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/1010
🔴 بخش 7️⃣
📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/1080
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه #استاد_یزدانپناه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان
🔷 #درباره_طلبگی
🔶 بخش 1⃣
📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی
🔘 وقتی وارد مسیر طلبگی شدیم از همان آغاز طبیعتاً انگیزه هایی ما را برداشت که بیاییم حوزه که بالاخره یک باری را برداریم، یک مشکلی را حل کنیم ، خدمت به انقلاب کنیم، خدمت به اندیشه های دینی کنیم، هر کس به سهم خودش انگیزه هایی دارد.
هر چند ما بعضی از طلبه ها را هم دیدیم، طلبه هایی که وقتی بهش می گفتیم، همان اوایلی بود که از طلبه ای پرسیدم چرا آمدی؟ گفت: می خواهم روحانی کمیته بشوم. کمیته ی آن موقع، الان نیروهای انتظامی است، آن موقع شهربانی و کمیته بود، گفت: می خواهم روحانی کمیته بشوم، بعد دیدیم سر از همان کمیته درآورد ولی به عنوان کسی که متخلف بود! این انگیزه ها فکر می کنم اگر بگویم یک هزارم هم هست، درست نیست یعنی به این مقدار هم نمیرسد
🔘طلبه ها همه الحمد لله انگیزه های خوبی دارند، خدا را شکر، من بسیاری از طلبه ها را دیدم، واقعاً میتوانستند در خیلی جاها خارج از حوزه بدرخشند، خیلی جاها، از بس قوت ذهنی، قوت علمی، عزم و اراده داشتند و همه جا میتوانستند بروند ولی آمدند خودشان را سرباز امام زمان کردند، واقعیتی است، من انکار نمیکنم، خیلی از طلبه ها را میشناسم با همین انگیزه ها آمدند، فقط حالا برمیگردد به طلبه اینکه بداند چه کار باید بکند، تا بتواند انگیزهایی را که در مسیر طلبگی دارد حفظ بکند
🔘 یکی از مشکلات این است، گاهی نمی داند چه کار کند اصلاً، دقیقاً واضح نیست چه مسیری باید برود، آنها را باید درست بکند طلبه، روش کار، در اینجا باید از کجا شروع کرد، چکار باید کرد، از این دست مسائل هست، نوع طلبه هایی که ما می شناسیم اینجا مشکل هست و الا اصلش را که همه با انگیزه های الهی می آیند. من که معتقدم کسی انگیزه ی الهی اش را با خودش نگه دارد، داشته باشد و نگه دارد، نه یعنی انگیزه ای اول بوده و آهسته آهسته سرد شد، نه، انگیزه ی الهی اش را نگه دارد، همان رهبرش است و خدا هم راهش می برد و می تواند کمکش کند.
🔵پیاده سازی :#امیرحسین_سعیدی_صابر
🔴تهیه پست: #سید_صادق_موسوی
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
📢📢 #ثبت_نام سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان آغاز شد.
1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه
2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه
🌐#ثبت_نام : www.fvtt.ir
⛔️مهلت: 15 اردیبهشت 98
🔰دفترچه راهنما: http://yon.ir/SamVh
🔍پاسخ به سوالات:
🆔 @Admin_fvtt
📠 02532944703 - 02532944716
🕚ساعت تماس 11 الی 18
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 حجت الاسلام فلاح شیروانی: موقف ما در نظام تعلیم و تربیت، موقف توحیدی نیست.
✅ مدرسه تمدن نوین اسلامی(متنا)؛ دوره تربیت مربی و کادر آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی
📌 @matna_tarbiat
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
📝 #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی
🔘 #استاد_یوسفی
صوت و متن و خلاصه جلسه 1⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/59
صوت و متن و خلاصه جلسه 2⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/61
صوت و متن و خلاصه جلسه 3⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/66
صوت و متن و خلاصه جلسه 4⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/181
صوت و متن و خلاصه جلسه 5⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/324
صوت و متن و خلاصه جلسه6⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/452
صوت و متن و خلاصه جلسه7⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/533
⬅️ ادامه دارد ...
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
971104-ج.7-اقتصاد اسلامی-استاد یوسفی-LQ.mp3
17.67M
📝 #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی
🔘 #استاد_یوسفی
🎧 #صوت
🗓 جلسه 7⃣: 04 بهمن ۹۷
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
971104-ج.7-اقتصاد اسلامی-استاد یوسفی.pdf
1.01M
📝 #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی
🔘 #استاد_یوسفی
💻 #متن
🗓 جلسه 7⃣: 04 بهمن ۹۷
🔵 پیاده سازی و تدوین: #سیدمرتضی_شرافت
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
📝#فقه_نظام_اقتصادی_اسلام
🔘 #خلاصه
🔘#جلسه_هفتم
🚩در جلسات قبل بیان شد که از مبانی، به اهداف می رسیم و اهداف بر روی اصول اثر گذارند. و بر اساس اصول ساختارها شکل می گیرد. ساختار بازار سرمایه و بازار پول بررسی شد.
🔷بازار کار
🔹به فرایند عرضه و تقاضایی که برای یک شی یا پدیده به وجود می آید و برای آن قیمت تعیین می کند، بازار می گویند.
🔹در بازار کار، نیروی کار مورد معامله قرار می گیرد.
🔹مکانیزم بازار کار مشابه سایر بازارها است یعنی اگر عرضه ای کاهش یابد، خود به خود قیمتش افزایش می یابد و بالعکس.
🔹در نظام سرمایه داری ساختار بازار کار به گونه ای است که حدود 98 درصد بازار به شکل اجیری عمل می کند. و مبتنی بر مبانی آن یعنی حداکثر کردن منفعت مادی شخصی است.
🔹صاحبان سرمایه (کارفرما) به دنبال حداکثر سازی سود شخصی خود و صاحبان کار (کارگر) نیز به دنبال حداکثر سازی سود شخصی خود هستند.
🔹صاحب سرمایه با کاهش هزینه سودش را افزایش می دهد. یکی از هزینه های مهم دستمزد کارگر است. نیروی کار هم به دنبال حداکثر کردن دستمزد خویش است و این نزاع دائما جاری است. کارگر همواره کارفرما را متهم به استثمار و کارفرما هم دائما کارگر را متهم به کم کاری و مفت خوری می کند.
🔹تشکیل اتحادیه های کارگری نشانه همین تناقض در ساختار نظام سرمایه داری است.
🔸آیت الله شاه آبادی می فرماید چطور با این ساختار که در ذاتش تفرقه و جدایی است می توان به دنبال «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» بود؟
🔸در اسلام اجاره نفس کراهت دارد. حال مسئله این است که حکم نهادینه کردن امر مکروه در جامعه اسلامی چیست؟ مشهور فقها فتوا به حرمت داده اند. ولی ما هم ایجاد شغل توسط دولت را این گونه تعریف کرده ایم.
🔶بازار کالا و خدمات
🔸بازار کالا و خدمات یعنی فرایند عرضه و تقاضایی که در بازار یک کالا قیمت خودش را پیدا می کند.
🔸نظام سرمایه داری واقعا موفق بود که مبانی خودش را بکشاند تا بناها. دقیقا بازار کالا و خدمات را به گونه ای طراحی کرده که عرضه کننده در تولید و عرضه خودش به دنبال حداکثر سودش باشد و حداکثر سودش را تامین و تضمین بکند.
🔸بر این اساس انواع انحصارات در این بازار شکل می گیرد. انحصارات فردی، انحصارات دوجانبه، انحصارات چند جانبه. تا این که فروشنده بتواند محصولش را به حداکثر قیمت عرضه بکند.
🔹در نظام اسلامی، حاکم تنها در شرایط اضطرار می تواند تعیین قیمت کند. اما معتقدیم این در شرایطی است که بازار هم بر اساس مبانی اسلامی شکل گرفته باشد.
◻️چند نکته:
▫️تا این جا نظام اقتصادی را تعریف نکردیم و سعی کردیم با تبیین ساختار درختی تشکیل یک نظام اقتصادی، آن را معرفی کنیم.
دو تعریف برای نظام اقتصادی:
▫️مجموعه ای از روابط و رفتارهای اقتصادی هدفمند یا نظام مند، مبتنی بر مبانی، هدف و در چارچوب اصول برای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی.
▫️مجموعه ای از معارف نظام مند و سازگار با هم که شامل مبانی، اهداف فعالان اقتصادی، اصول و قواعد و ساختار رفتارها و روابط و نهادهای اقتصادی، برای تحقق اهداف کلان اقتصادی را گویند.
◼️تعریف فقه:
▪️عملیات استنباط یا احکام مستنبطه احکام تکلیفی و وضعی.
▪️در عملیات استنباط، فقیه موضوع را می شناسد، ادله را می شناسد، متعلق موضوع را می شناسد، حکم متعلق این موضوع را استخراج می کند. که این استخراج در ابواب مختلف متفاوت است. (معاملات یا عبادات، تاسیسی یا امضایی و...)
▪️فقه متداول و مرسوم معمولا کاری به مبانی، اهداف و اصول ندارد و فقط روی رفتارها و روابط متمرکز می شود.
▪️ما در فقه باید موضوع، متعلق، مکلف و حکم را بررسی کنیم. مثلا در وجوب کفایی گاهی متعلق یک فرد است. و گاهی متعلق یک مجموعه ای از افراد جامعه است.
◻️تفاوت ولی فقیه با سایر فقها
▫️ولی فقیه باید فقاهت را حکم کند نه این که فقه را حاکم کند. او باید یک عصاره ای از شعور تخصصی متخصصان و فقها بگیرد و بر اساس آن حکم کند.
▫️در مقام عمل شارع به ولی فقیه این ولایت را داده که حکم مستنبطه خودش را در جامعه جاری کند و از حکم مستنبطه سایر فقها جلوگیری کند.
🔵 تهیه پست: #سیدمرتضی_شرافت
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
971103-درس اخلاق استاد علوی زاده-LQ.mp3
13M
📻 #صوت
#درس_اخلاق
#استاد_علوی_زاده
🗓 تاریخ جلسه: 1397/11/03
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
✅ جلسه #استاد_یزدانپناه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان
🔷 #درباره_طلبگی
🔴 بخش 1️⃣
📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی
https://eitaa.com/fvtt_ir/525
🔴بخش 2️⃣
📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب
https://eitaa.com/fvtt_ir/549
🔴 بخش 3️⃣
📝 تنظیم زندگی با درس
https://eitaa.com/fvtt_ir/823
🔴 بخش 4️⃣
📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم
https://eitaa.com/fvtt_ir/869
🔴 بخش 5️⃣
📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/962
🔴 بخش 6️⃣
📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/1010
🔴 بخش 7️⃣
📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/1080
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔷 #درباره_طلبگی
✅ جلسه #استاد_یزدان_پناه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان
📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب
🔷 بخش 2⃣
🔘 در واقع چیزی که هست ،ما در موقعیت ویژه ای قرار داریم یعنی طلبه در وضعیتی قرار میگیرد که از یک سو فضا دینی است و پیشنهاد عمیق در فضای دینی مطرح می شود از یک سو موقعیت تربیتی و روحی است ، از سوی دیگر مسئله ی انقلاب و جمهوری اسلامی است، و از یک سو فضای بحث تمدن اسلامی است، همه ی اینها در طلبه ی ما امروز مطرح است که قبلاً در این حد و به این شکل مطرح نبود. الان موقعیت هایی که جمهوری اسلامی برای ما پدید آورده، سوال های خیلی جدی در فضای دینی و خیلی از مسائل دیگر است که ما باید پاسخگو باشیم ، روحانیت کارکردهای ویژهای پیدا کرده و اینها باعث شده شأن طلبگی فرق کند یعنی باید کارهای دقیق تری کرد، یک دوره ای میشد مثلاً با یک علمیتی، در یک شهری به عنوان یک روحانی برجسته حاضر شد و کاری کرد و با یک علمیتی میشد در حوزه های علمیه پاسخگو بود، اما الان پاسخگویی حتی خیلی پیچیده شده، واقعش همه جا را هم ما نمی توانیم از پسش بربیاییم و باید یک نوع وزانتهای ویژه ای را پدید بیاوریم، خیلی باید بروز شد و خیلی از مسائل را باید خبر داشت، الانه و امروزه این طوری شده. من عرضم این است که حالا ما باید یک گزینش جدی بکنیم، در گزینش جدی، ما باید چکار کنیم؟ از کجا شروع کنیم و چجوری باید درس بخوانیم؟ چجوری باید مسیری را انتخاب کنیم و چگونه باید به نتیجه برسیم؟ اینهاست که پرسش های جدی است. اولین چیزی که به نظرم اینجا مطرح میشود برای کسی که می خواهد خوب موقعیت را بفهمد، این موقعیت، موقعیتی است که تقریباً ما را فضای جهانی داده، فضای حاکمیتی داده، فضای مردمی داده، فضای حوزوی داده، این چیز عجیبی است که با هم جمع شده است، یعنی امروزه ما با این وضعیت مواجهیم، این وضعیت را باید مدیریت هم بکنیم.
🔵پیاده سازی :#امیرحسین_سعیدی_صابر
🔴تهیه پست: #سید_صادق_موسوی
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
📢📢 #ثبت_نام سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی آغاز شد.
تحت اشراف اساتید:
#یزدانپناه
#امینی_نژاد
#فلاح_شیروانی
1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه
2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه
🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی
🌐#ثبت_نام : www.fvtt.ir
⛔️مهلت: 15 اردیبهشت 98
🔰دفترچه راهنما: http://yon.ir/SamVh
🔍پاسخ به سوالات:
🆔 @Admin_fvtt
📠 02532944703 - 02532944716
🕚ساعت تماس 11 الی 18
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
جلسه1️⃣
صوت:
https://eitaa.com/fvtt_ir/237
متن:
https://eitaa.com/fvtt_ir/238
جلسه2️⃣
صوت:
https://eitaa.com/fvtt_ir/386
متن:
https://eitaa.com/fvtt_ir/387
جلسه3️⃣
صوت:
https://eitaa.com/fvtt_ir/495
متن:
https://eitaa.com/fvtt_ir/496
جلسه4️⃣
صوت:
https://eitaa.com/fvtt_ir/552
متن:
https://eitaa.com/fvtt_ir/553
جلسه5️⃣
صوت:
https://eitaa.com/fvtt_ir/640
متن:
https://eitaa.com/fvtt_ir/642
جلسه6️⃣
صوت:
https://eitaa.com/fvtt_ir/1106
متن:
https://eitaa.com/fvtt_ir/1107
⬅️ ادامه دارد ...
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
971111-ج4-جلسه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت-LQ.mp3
13.83M
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
#صوت
🎧جلسه چهارم
🗓1397/11/11
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
4الگو 11ــ11ــ97.pdf
239.1K
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
#متن
📝جلسه چهارم
🗓1397/11/11
🔵 پیاده سازی و تدوین: #امیرحسین_سعیدی_صابر
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
#فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
#کلام_امام
🔷جایگاه و مرتبه فلسفه و برهان
وقتى فرمود: الْحَمْدُ للَّهِ، يعنى تمام اقسام حمد و تمام حيثيت «1» حمد از خداست، مال اوست، شما خيال مىكنيد داريد ديگرى را حمد مىكنيد، همين جا پرده را از روى همه مسائل برمىدارد. همين يك آيه شريفه را اگر آدم باورش بيايد- اشكال سر باور است- اگر انسان باورش بيايد كه همه حمدها مال اوست، همين يك كلمه اگر باور آمد، تمام شركها از قلب انسان مىريزد. آنكه مىگويد كه من از اول تا آخر عمر هيچ شرك نياوردهام، براى اين است كه اين را وجدان كرده، واجد اين مسأله است، اين را به حسب وجدانش يافته است. بافته نيست، يافته است. براهين اين قدر نمىتواند هنر داشته باشد؛ خوب است، نمىگويم برهان خوب نيست، برهان بايد باشد؛ اما برهان وسيله است. برهان وسيله اين است كه شما به حسب عقلتان يك مسألهاى را ادراك كنيد و با مجاهده ايمان به آن بياوريد. فلسفه، وسيله است، خودش مطلوب نيست. وسيله است براى اينكه شما مسائل را، معارف را با برهان به عقلتان برسانيد، هنرش همين قدر است. «پاى استدلاليان چوبين بود»، «1» مقصود همين است كه چوب است، پاى چوبى است. آنكه انسان را مىتواند راه ببرد، انسان حقيقتاً با آن مىتواند راه برود، عبارت از آن پايى است كه انسان [با آن] جلوه خدا را ببيند، عبارت از آن ايمانى است كه در قلب [وارد] مىشود، و وجدان ذوقى است كه انسان مىكند، و ايمان مىآورد. اين هم يك مرتبه است و مرتبه بالاتر هم دارد
📝تفسير سوره حمد / 110
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
#درس_اخلاق
#ویژه_برادران
فردا چهارشنبه 15 اسفند، جلسه درس اخلاق #استاد_رخشاد از شاگردان آیت الله سعادت پرور، همزمان با نماز مغرب در موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می شود، ان شاء الله.
📣از عموم علاقمندان جهت شرکت در این جلسه دعوت به عمل می آید.
✅ جلسات درس اخلاق در زمان مذکور با حضور اساتید اخلاق، هر هفته در محل موسسه برقرار است ان شاء الله.
🍃معاونت تعلیم و تربیت 🍃
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
🎙 سلسله جلسات
« #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه »
👤 استاد: حجت الاسلام و المسلمین #اسدپور
جلسه 1⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/172
جلسه 2⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/194
جلسه 3⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/574
جلسه 4⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/613
جلسه 5⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/720
جلسه 6⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/778
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
03.mp3
21.65M
🔊سلسله جلسات #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه
#استاد_امین_اسدپور
🎧 #جلسه_03
🗓1397/12/02
#اندیشکده_ضحی
@andishkadeh_zoha
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir