eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.8هزار دنبال‌کننده
978 عکس
55 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️بیانات اخلاقی #استاد_امینی_نژاد 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷ 🎧جلسه یازدهم 🗓1397/11/10 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✳️ کانال موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با جناب ❇️با موضوع: امتدادهای حکمت اسلامی 🔊 صوت مصاحبه مذکور به مخاطبین کانال عرضه می گردد. 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#امام_در_کلام_امام ❇️عظمت شأن امام خمینی (ره) در بیانات رهبر معظم انقلاب 🔰سومین کار بزرگ او این بود که به مسلمانها احساس درک امت اسلامی داد. قبل از این، مسلمانها در هر جای دنیا که بودند، چیزی به نام امت اسلامی برایشان مطرح نبود و یا اصلاً جدی تلقی نمیشد. امروز همه‌ی مسلمانها در اقصای آسیا تا قلب آفریقا و تمام خاورمیانه و در اروپا و امریکا، احساس میکنند که جزو یک جامعه‌ی جهانىِ بزرگ به نام امت اسلامی هستند. امام احساس شعور نسبت به امت اسلامی را ایجاد کرد، که بزرگترین حربه برای دفاع از جوامع اسلامی در مقابل استکبار است. 🔰چهارمین کار بزرگ او، ازاله‌ی یکی از مرتجعترین و پلیدترین و وابسته‌ترین رژیمهای منطقه و جهان بود. ازاله‌ی حکومت پادشاهی در ایران، یکی از بزرگترین کارهایی بود که کسی میتوانست آن را تصور کند. ایران مهمترین دژ استعمار در منطقه‌ی خلیج‌فارس و خاورمیانه بود. این دژ، به دست امام ما در هم فرو ریخته شد. ادامه دارد... 📝بیانات در خطبه‌های نمازجمعه؛ تاریخ ۱۳۶۸/۰۴/۲۳ 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝چکیده تقریرات درس یادداشت شماره 1️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/90 یادداشت شماره 2️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/91 یادداشت شماره 3️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/92 یادداشت شماره 4️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/165 یادداشت شماره 5️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/228 یادداشت شماره 6️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/317 یادداشت شماره 7️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/517 یادداشت شماره 8️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/948 یادداشت شماره 9️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/991 یادداشت شماره 0️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1121 یادداشت شماره 1️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1140 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac ⬅️ ادامه دارد ...
☑️ یادداشت شماره 1⃣1⃣ ⚪️ ◽️موطن تعقّل (2) 🔘صدرا به خاطر تغییر در دسته‌ای نگاه‌های انسان‌شناختی به نتیجه‌ای دیگر رسید. از نظر او عقل انسانی به واسطۀ نحوۀ وجود نفس انسانی مفهوم وجود را (و جمیع مفاهیم فلسفی را) در متن محسوس ـ ولو محسوس به حسّ ظاهر ـ می‌یابد. تعقل و طبعاً تفلسف در متن واقعیّت خارجی اتفاق می‌افتد. عقل می‌تواند بیاید و با امر محسوس مواجهه بکند، این مواجهه البته عقلی است لذا چیزی که اتفاق می‌افتد شهود عقلی است. 🔘این سخن ساده‌ای نیست. از نظر او مشهود عقل همان است که تلاش می‌کردید آن را در قالب هویّت مفهومی به ذهن ببرید تا دست عقل به آن برسد. ایشان می‌گوید قبول داریم که فهم وجود کار عقل است و چشم و حواس نمی‌توانند بفهمند، ولی عقل می‌آید همین بیرون و وجود الشیء را شناسایی می‌کند. هر فاعل شناسایی بدنی دارد در نگاه نخست می‌توان گفت بدن فاعل شناسا به او قابلیت این را که عقل او در حس بیاید به او می‌دهد. ولی این توضیح اصلاً کافی نیست. باید این را با یک مبنای مهم و دقیق صدرا دربارۀ نحوۀ وجود نفس انسانی توضیح داد. 🔘از نظر فلسفۀ اسلامی ما در جهان هستی سه مرتبۀ خلقی عقل، مثال و ماده داریم. عقل در طاق عالم خلق است بعد از آن تازه عالم مثال است. عالم ماده ذیل این دو عالم است. عقل انسان به عالم عقل تعلق دارد(عقل منفصل). خیال و مثال انسان نیز به عالم مثال تعلق دارد(مثال منفصل). تنها بدن انسان است که به عالم ماده تعلق دارد و در آن حضور دارد و با تمام عالم ماده در تعامل می‌تواند باشد. 🔘شناخت ما دربارۀ عالم عقل و مثال می‌گوید که عقل و مثال از مرتبۀ خود پایین‌تر نمی‌تواند بیاید، هر چند هریک از آنها منشأ مرتبۀ مادون هم باشد. 🔘تنها یک پدیده داریم که آن پدیده وضع عجیبی دارد، و اساساً هویّت جدیدی را در عالم رقم زده و ظرفیّت‌های تازه‌ای را برای هستی درست کرده است و آن نفس انسانی است. به خاطر همین آقایان عرفا به او «کون جامع» یا «وجود جامع» می‌گویند. 🔘اینجا البته دربارۀ عقل، مثال، ماده و نفس یک وجود انسانی سخن می‌گوییم نه مطلق هستی. نفس یک حقیقت کشدار بین عقل، مثال و ماده دارد. هر یک از عقل و مثال و حتی ماده جزء شؤون نفس به شمار می‌روند. به همین جهت می‌تواند در هر یک از این سه مرتبه حاضر شود. هر یک از آنها شأن وجودی خود اوست. به واسطۀ همین نوع از حضور، عقل که در سقف وجود او قرار دارد می‌تواند به توفیق نفس و این نحوۀ وجود انسانی خود را به عالم مثال و ماده برساند و همان‌جا به درک عقلی از آنها بپردازد. عقل نه می‌تواند تخیّل کند و نه کار حواسّ را انجام بدهد، بلکه همان تعقّل را در این موطن سامان می‌دهد. نام آن را می‌توان شهود عقلی خواند. در این صورت مانعی برای درک وجود در موطن امر مادی نیست و به این بهانه نمی‌توان آن را به ذهن محدود کرد و «عقلیٌّ صرف» خواند. ادامه دارد ... 🔵 مقرر: 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 🔴 بخش 1️⃣ 📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی https://eitaa.com/fvtt_ir/525 🔴بخش 2️⃣ 📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب https://eitaa.com/fvtt_ir/549 🔴 بخش 3️⃣ 📝 تنظیم زندگی با درس https://eitaa.com/fvtt_ir/823 🔴 بخش 4️⃣ 📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم https://eitaa.com/fvtt_ir/869 🔴 بخش 5️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/962 🔴 بخش 6️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2) https://eitaa.com/fvtt_ir/1010 🔴 بخش 7️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3) https://eitaa.com/fvtt_ir/1080 🔴بخش 8️⃣ 📝استقلال طلبه(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/1147 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 📝 استقلال طلبه 🔷 🔷 بخش 8️⃣ 🔘 حالا شما اول کار هستید، استاد نباید همه کار های تان را انجام دهد، نمی گویم استاد قوی نباشد، استاد قوی باشد خیلی خوب، اصلاً خودم هم معتقدم بهمنیار تنش که به تن بوعلی خورد، شش ماه زمان ،کافی بود، چون بوعلی فیلسوف بود کافی بود، ولی قرار چیست؟ قرار این است که همه اش با استاد باشد؟ بنده خیلی ها را دیدم، اعتقاد دارم نوع طلبه هایی که قوی هستند و عزم دارند و متوجه هستند و روشمند کار می کنند و می دانند چکار کنند، در محیط های ضعیف تر باشد، استاد ضعیف تر باشد، او قوی تر است، می دانید چرا؟ یاد گرفته که با خون دل به دست بیاورد، آن شیوه ای که علامه طباطبایی میگفت که با جان کندن، مطلب را حل می کردم، یاد گرفته چکار کند، این کار را شما هم باید بکنید. 🔘بنده اعتقادم این است که طلبه به هیچ چیز نباید بند باشد، مثلاً بگوید من هیچ چیز ندارم در این زمینه و استاد هم که زیاد به من نمی گوید. اصلاً من به این معتقد نیستم، می گویم شما اگر بخواهید کار کنید می توانید. بله، استاد شما را کمی جلو می برد، کمی متن را حل می کند، اصلاً استاد کمی متن را حل کند کافی است، البته استاد بهتر ، مهم است، ولی اگر از خودتان بجوشد خیلی از کارها حل می شود. بنده که معتقدم خیلی از دوستانی که اینجا نشستند، می توانند، فقط عزم می خواهد و شرایط آماده، حالا گاهی شرایط زیاد آماده نیست، مثلا بچه ها زیاد سر و صدا می کنند، اینجا یک پرانتزی باز کنم، یکی از اساتید ما می گفت قبل از اینکه بچه هایتان بزرگ بشوند و ازدواج کنند، شما بارتان را ببندید، ما می گفتیم به چه دلیل دارد این را می گوید؟! واقعاً همین است یعنی وقتی که بچه ها بزرگ شدند ازدواج کردند، دیگر این رفت و آمدها و برو و بیاها اصلاً فرصت برای شما نمیگذارد مگر اینکه قبلاً کارهایش را کرده باشید. 🔵پیاده سازی: 🔴تهیه پست: 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
❇️عظمت شأن امام خمینی (ره) در بیانات رهبر معظم انقلاب 🔰کار پنجم او، ایجاد حکومتی بر مبنای اسلام بود؛ چیزی که به ذهن مسلمانها و غیرمسلمانها خطور نمیکرد، و خواب خوشی بود که مسلمانهای ساده‌لوح هم هرگز آن را با خود تصور نمیکردند و نمیدیدند. امام(ره) در حد یک معجزه، به این خیال افسانه‌آمیز لباس واقعیت پوشاند. 🔰کار ششم او، ایجاد نهضت اسلامی در عالم بود. قبل از انقلاب اسلامی، در بسیاری از کشورها و از جمله کشورهای اسلامی، گروهها و جوانها و ناراضیها و آزادیطلبها، با ایدئولوژیهای چپ وارد میدان میشدند؛ اما بعد از انقلاب اسلامی، پایه و مبنای حرکتها و نهضتهای آزادیبخش، اسلام شد. امروز در هر نقطه‌یی از دنیای وسیع اسلام که جمعیت یا گروهی به انگیزه‌ی آزادیخواهی و ضدیت با استکبار حرکت میکنند، مبنا و قاعده‌ی کار و امید و رکنشان، تفکر اسلامی است. ادامه دارد... 📝بیانات در خطبه‌های نمازجمعه؛ تاریخ ۱۳۶۸/۰۴/۲۳ 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره سال ۹۸-۹۷ جلسه1️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/207 جلسه2️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/399 جلسه3️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/511 جلسه4️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/583 جلسه5️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/727 جلسه6️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/836 جلسه7️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/945 جلسه8️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/998 جلسه9️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1063 جلسه0️⃣1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1093 جلسه1️⃣1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1127 جلسه2️⃣1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1152 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️بیانات اخلاقی #استاد_امینی_نژاد 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷ 🎧جلسه دوازدهم 🗓1397/11/24 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت #استاد_فلاح_شیروانی جلسه1️⃣ صوت: https://eitaa.com/fvtt_ir/237 متن: https://eitaa.com/fvtt_ir/238 جلسه2️⃣ صوت: https://eitaa.com/fvtt_ir/386 متن: https://eitaa.com/fvtt_ir/387 جلسه3️⃣ صوت: https://eitaa.com/fvtt_ir/495 متن: https://eitaa.com/fvtt_ir/496 جلسه4️⃣ صوت: https://eitaa.com/fvtt_ir/552 متن: https://eitaa.com/fvtt_ir/553 جلسه5️⃣ صوت: https://eitaa.com/fvtt_ir/640 متن: https://eitaa.com/fvtt_ir/642 جلسه6️⃣ صوت: https://eitaa.com/fvtt_ir/1106 متن: https://eitaa.com/fvtt_ir/1107 ⬅️ ادامه دارد ... 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت #استاد_فلاح_شیروانی #صوت 🎧جلسه هفتم 🗓1397/12/16 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔴برای اولین بار به صورت رسمی🔴 🔹مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می کند: 🔸برگزاری دوره تابستانه با هدف دستیابی به «نظام فکری اسلامی» با بررسی آثار اندیشمندان بزرگ انقلاب اسلامی. 🔸استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه 📌به مدت ۳۰ روز در مشهد مقدس 📌پایان مهلت ثبت نام:یکشنبه ۲ تیر 🔻مقدمه ای برای: 1⃣ورود به عرصه های اجتماعی و تمدن نوین اسلامی 2⃣تقویت علمی حوزه انقلابی و هدایت کنش انقلابی 3⃣تفسیر صحیح مکتب فکری انقلاب اسلامی 4⃣آشنایی با نظام فکری متفکران نظام ساز معاصر. بزرگانی چون امام خمینی||| آیت الله خامنه ای|||علامه طباطبایی|||شهید مطهری|||شهید صدر|||شهید بهشتی|||آیت الله جوادی آملی|||آیت الله مصباح یزدی 🔻کانال رسمی دوره ی #نظام_اندیشه_اسلامی (تابستانه) @n_a_eslami
#امام_در_کلام_امام ❇️عظمت شأن امام خمینی (ره) در بیانات رهبر معظم انقلاب 🔰هفتمین کار بزرگ او، نگرشی جدید در فقه شیعه بود. فقاهت ما پایه‌های بسیار مستحکمی داشته و دارد. فقاهت شیعه، یکی از محکمترین فقاهتها و متکی به قواعد و اصول و مبانی بسیار مستحکمی است. امام عزیزمان این فقه مستحکم را در گستره‌یی وسیع و با نگرشی جهانی و حکومتی مورد توجه قرار داد و ابعادی از فقه را برای ما روشن کرد که قبل از آن روشن نبود. ادامه دارد... 📝بیانات در خطبه‌های نمازجمعه؛ تاریخ ۱۳۶۸/۰۴/۲۳ 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔘بازندگان همیشۀ تاریخ و ناظران جهنمی شکست 🔶 تحلیل #استاد_فلاح در مقایسه #انقلاب_مصر 🇪🇬 و #انقلاب_اسلامی_ایران 🇮🇷؛ 🔸راه پیش روی انقلاب اسلامی ایران و وظیفه ی ما 👇 متن تحلیل را در پست بعد ببینید. 👇 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔘بازندگان همیشۀ تاریخ و ناظران جهنمی شکست 🔺 وقتی مرحوم محمد به عنوان رئیس جمهوری انقلابی مصر شکست خورد مانده بودم خوشحال باشم یا ناراحت. 🔺ناراحت به خاطر آن که از اوان جوانی توقعات ویژه ای در بنده نسبت به «اخوان المسلمین» شکل گرفته بود و با آن حجم نخبگی و نیروسازیهای فراوان و جلب توجه اقشار مختلف در کل جهان اسلام، امید داشتم با حضور اخوان به شکل عمیقتری پروژه تمدن اسلامی را پی بگیریم. بماند که اساساً مصر پیشتاز جهان اسلام و به قول معمر قذافی «مادر جهان عرب» شمرده می‌شود؛ یعنی اگر کار او پیش می‌رفت جهان عرب هم به دنبال آن کشیده می‌شد و این طور در ذلّت پیروی از غرب باقی نمی‌ماند. 🔺اما در این حال و احوال خوشحال هم بودم، بابت این که معلوم شد پیروزی ایران به خاطر تفکر ناب شیعی است؛ یعنی بی‌خود نبوده که انقلاب اسلامی ایران ادامه پیدا کرده است. معلوم شد مقاومت در برابر نظام سلطه کار چندان ساده‌ای نیز نبوده است. معلوم شد «در برابر همۀ وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهای خود صیانت کردن»(بیانیۀ گام دوم) کار ساده ای نبوده است. معلوم شد اندیشه‌ای بلند و نیرومند، رویه‌هایی درست و متناسب، انسان‌هایی دلیر و کارآمد، فرهنگی مقتدر و توانمند توانسته‌اند جلوی نظام سلطه‌ای که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مهارت نابود کردن انقلابها را پیدا کرده بود و حرکت‌های انقلابی پیشین کشور خود ما را نیز مضمحل کرده بود، بایستد. 🔸 «به این نكته توجّه داشته باشید كه دأب سیاستهاى مسلّطِ عالم این بوده و هست كه جنبشهاى عدالتخواهانۀ مردم نقاط مختلف دنیا را در هاضمۀ سیاسى و فرهنگى خود بریزند و در واقع هویت آن جنبشها و حركتهاى مردمى و عدالتخواهانه را از بین ببرند؛ این كار در ایران هم اتّفاق افتاده بود. ... هنر بزرگِ امام بزرگوار ما این بود كه چارچوب محكمى را براى این انقلاب به وجود آورد و نگذاشت این انقلاب در هاضمۀ قدرتها و جریانهاى سیاسىِ مسلّط هضم شود.» (مراسم سیزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/81) 🔺گویا نوبت به هضم و هاضمه نیز نرسید، این کودک به یکسالگی نرسیده دچار مرگ آشکاری شد. به واسطۀ شکست آشکار جریان نخبه و ریشه‌دار اخوان المسلمین در برابر تدابیر نظام سلطه عملا یک گفتمان ناب در چشمها بزرگ شد، گفتمان امام خمینی. این دست‌آورد قهری به تنهایی یک فریاد عظیم بود یک سخن بلند. 🔺اما در تمام این سالها دارد این اتفاق به صورت عملی میافتد و در حوادث متعددی تکرار می‌شود که گفتمان انقلابی ایران نسخه بی بدیل نجات جهان اسلام - و از نظر ما جهان بشری - شمرده شود. البته خطا کاری و از دست دادن فرصتها هم از طرف ما زیاد بوده است، ولی سرجمع انقلاب اسلامی ایران به صورت معجزه‌آسایی به پیش می‌رود. 🔺مهمترین دشمن این روند امیدبخش غربزده های وطنی هستند. اینها بدون هیچ تعارفی دشمن سعادتند. اینها از باب «اَلَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي اَلْحَيٰاةِ اَلدُّنْيٰا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً»﴿الكهف، 104﴾ آنچنان در خواب و بیچارگی عمیقی هستند که بعید است بتوان بیدارشان کرد. اینها از نظر قرآن «أَخْسَرِينَ أَعْمٰالاً»﴿الكهف، 103﴾ هستند؛ زیرا نتوانستند به دین ایمان بیاورند. اینها به ولایت طاغوت درآمدند. اینها در سفاهت عجیبی غوطه‌ورند. تنها باید دعا کرد این کشور از شر آنها نجات پیدا کند. 🔺مهمترین ناظران جهنمی این حوادث هم ماییم. ما که کارهای لازم را برای تبیین حق و باطل انجام نمیدهیم. البته روشن است که علاوه بر تبیین حق، نیاز به نرم افزارهای اسلامی هم هست اما سفیهانه ترین اتفاق این روزها کوتاهیهای ماست در . تبیین برای همه، صغیر و کبیر. 🔺اتفاقا این تبیین، راه را برای دینداری و خلق مردمی دانش و شعور اسلامی باز میکند. و این خلق دانایی، معجزه ای است که در دستان مردم فهیم و حسینی و مهدوی ایران پنهان شده است. لیثیروا لهم دفائن العقول میخواهد. باور به روش پیامبران و امام خمینی. مردم ایران راه حلند و آنها مکتب امام است. دریغ از نجوای بیدارگران! 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔺اطلاعیه جذب نیرو🔺 🚩موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی به منظور تکمیل کادر آموزشی خود از میان برادران اقدام به جذب نیرو می نماید. 1️⃣ مدیریت آموزش شرایط : 1- دارای سابقه مدیریت آموزشی 2- روزانه 8 ساعت تعهد کاری 3- دارای مهارت کامل کار با نرم افزار های word . Excel و Access 2️⃣ نیروی اجرایی آموزش شرایط : 1- روزانه 8 ساعت تعهد کاری 3- دارای مهارت کار با نرم افزار های word . Excel و Access 🔰 قرارداد به شکل ساعتی خواهد بود. 👥 افراد واجد شرایط می توانند رزومه خود را تا تاریخ 10 تیرماه به آیدی زیر در پیامرسان ایتا ارسال فرمایند. https://eitaa.com/serat72 .
🗂 #پرونده_ویژه 📎 #امتدادهای_حکمت_اسلامی 🔰 قسمت 1️⃣ #مصاحبه_اختصاصی با جناب #استاد_امینی_نژاد 🔊 فایل صوتی این مصاحبه را در پست بعدی دانلود بفرمایید. 👇 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗂 #پرونده_ویژه 📎 #امتدادهای_حکمت_اسلامی قسمت 1️⃣ #مصاحبه_اختصاصی با جناب #استاد_امینی_نژاد 🔈 #صوت 🗓1398/03/20 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹 یادداشت شماره 1⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/199 🔹 یادداشت شماره 2⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/299 🔹 یادداشت شماره 3⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/598 🔹 یادداشت شماره 4⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/664 🔹 یادداشت شماره 5⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/698 🔹 یادداشت شماره 6⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/855 🔹 یادداشت شماره7️⃣ () https://eitaa.com/fvtt_ir/1173 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹 یادداشت شماره7⃣ () به آزاداندیشی به چشم یک پدیدۀ اجتماعی می شود نگاه کرد و بسیار هم جدی است، ولی آزاداندیشی صرفا یک پدیدۀ اجتماعی نیست. آزاداندیشی پیش از آن که از جنبۀ اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد، از جنبۀ انسانی مطرح است. غیر از این هم جواب نمی‌دهد؛ یعنی باید اول به عنوان یک پدیدۀ انسانی دیده شود و بعد یک پدیدۀ اجتماعی. البته نگاه اجتماعی به آزاداندیشی بحث را متفاوت و دارای عمق و ابعاد جالبی می‌کند. آزاداندیشی را در فضای معرفت‌شناسی می‌شود طرح کرد، در فضاهای تربیتی نیز می‌توان به‌جد مطرح کرد و بررسی نمود؛ یعنی آثار تربیتی آزاداندیشی دیده شود و له یا علیه آن چیزی مطرح شود، این که آیا موافق تعبّد است یا مخالف آن است، حتی این که روحیۀ آزاداندیشی چیست. در فضاهای تربیتی یک شطری از مباحث تربیتی(اخلاقی)، بحث دربارۀ کمال است. دربارۀ کمال از منظرهای مختلف کلامی فلسفی عرفانی(رویکردهای مختلف معرفتی) ذیل عنوان فضیلت بحث می‌شود و بحثهای جذاب و گیرایی نیز هست. اگر آزاداندیشی را در مباحث اخلاقی بخواهیم بحث کنیم ذیل عنوان حرّیّت قرار می‌گیرد؛ شعبه‌ای از حرّیّت است. حرّیّت و آزادی حالتی است برخاسته از عزت نفس که دارنده آن از تمام مصادیق اسارت، حتی دین آزاد است. دین نیز خود را نه به عنوان قید بلکه به عنوان آزادی برتر وارد ساحت این فضیلت و زندگی و هویّت صاحب آن می‌گرداند. عرفان عملی بحث از کمال است از منظر الهی و حقانی(من حیث الایصال إلی الله)؛ یعنی وصول به حق کمال شمرده می‌شود، ولی عمدۀ عناوینی که آنجا به چشم می‌خورد عناوین نام‌آشنای اخلاقی است. البته معیار اخلاقی بودن و طبعاً تعریف تک تک این اخلاقیّات تغییر کرده است. در فضای عرفان عملی می شود آزاداندیشی را آورد و من حیث الایصال الی الله به آن نگاه کرد و توضیح داد که به چه چیزهایی نزدیک است به کجای تراث ما نزدیک است احیانا اگر عرفای صاحب دل ما می خواستند آزاداندیشی را به عنوان یک کمال مطرح کنند کجاها مطرح می‌کردند. یک نکتۀ خیلی مهم در آزاداندیشی ـ که حالا یا ادعا است یا حقیقت است ـ این است که آزاداندیش کسی است که تحت هیچ مغناطیس و کششی نیست. از همۀ تعلقات خلاص است و همه انضباط است. اگر به آزاد اندیشی اینگونه نگاه شود که کسی که آزاداندیش است در مقام اندیشه ـ خودآگاه یا ناخودآگاه ـ سعی کرده است از این قیودی که در مسیر تفکر یا تحقیق خبطی، خطایی، سوگیری‌های نادرستی را باعث می‌شود، خلاص شود. یا خودآگاه یعنی این قیود را می‌شناخته است و مراقبشان بوده است و ناخود آگاه یعنی خوب تربیت شده است و بدون این که توجهی نیاز باشد مراعات می‌کند، مثلا یک آدمی است که زمانی که شروع به نقد کردن او می‌کنند، هیجانی در او برانگیخته نمی‌شود و راحت گوش می‌کند و خیلی راحت مواردی را که حق دید به جان می‌پذیرد. ادامه دارد ... 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#امام_در_کلام_امام 🔰کار هشتم او، ابطال باورهای غلط در باب اخلاق فردی حکام بود. در دنیا پذیرفته شده است که کسانی که در رأس اجتماعات قرار میگیرند، اخلاق فردىِ خاصی داشته باشند! تکبر ورزیدن، برخوردار بودن از زندگی راحت و مسرفانه، تجمل‌گرایی، خودرأیی و خودخواهی و امثال اینها، چیزهایی است که مردم دنیا قبول کردند که کسانی که در رأس حکومتها قرار میگیرند، این اخلاق را داشته باشند. حتّی در کشورهای انقلابی، انقلابیونی که تا دیروز زیر چادرها زندگی میکردند و در دخمه‌ها مخفی میشدند، به مجرد این‌که به حکومت میرسند، وضع زندگیشان عوض میشود و اخلاق حکومتیشان تغییر میکند و همان وضعیتی را به خود میگیرند که بقیه‌ی سلاطین و رؤسای عالم داشتند! ما از نزدیک چنین چیزی را دیده‌ایم؛ برای مردم هم مایه‌ی تعجب نیست. امام ما این باور غلط را عوض کرد و نشان داد که رهبر محبوب و معشوق یک ملت و دیگر مسلمانان عالم، میتواند زندگی زاهدانه‌یی داشته باشد و به جای کاخهای مجلل، در یک حسینیه از دیدارکنندگان پذیرایی کند و با لباس و زبان و اخلاق انبیا با مردم برخورد کند. اگر دلهای حکام و زمامداران به نور معرفت و حقیقت روشن شده باشد، تجمل و تشریفات و اسراف و برخورداریهای زیاد و خودرأیی و تکبر و استکبار، جزو لوازم حتمی زمامداری آنها محسوب نمیشود. از معجزات بزرگ آن بزرگوار این بود که هم در زندگی خود و هم در آن دستگاهی که به وجود آورده بود،نور معرفت وحقیقت تجلی یافته بود. ادامه دارد... 📝بیانات در خطبه‌های نمازجمعه؛ تاریخ ۱۳۶۸/۰۴/۲۳ 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ راهكارهاي ارتقاي فلسفه در حوزه 🔵 مصاحبه نشریه خط (شماره 4) با 🔷 بخش 1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1125 🔷 بخش 2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1184 🔷 بخش 3️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1196 🔷 بخش 4️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1219 🔷 بخش 5️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1250 🔷 بخش 6️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1294 🔷 بخش 7️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1327 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ راهكارهاي ارتقاي فلسفه در حوزه 🔵 مصاحبه نشریه خط (شماره 4) با 🔷 بخش 2️⃣ 🔘 برای این که فلسفه جایگاه واقعی اش را در حوزه پیدا کند، باید چه کارهایی انجام شود؟ 📝 در واقع باید نگاه فعلی به فلسفه تغییر کند و کارکردها و هدف ها، معیّن شود؛ تا معلوم شود که در میان علوم حوزوی، فلسفه چه موقعیتی می‌تواند داشته باشد. با برخی نشست ها و نگارش مقاله¬هایی در این زمینه، می توان این موضوع را تبیین کرد. برای نمونه، اگر نسبت فلسفه را با دین مشخص کنیم، تازه طلبه می‌فهمد چقدر فلسفه می‌تواند اثرگذار باشد. ما در عرصه عمل نیز باید یک نسل فلسفی نیرومند را پرورش دهیم، چون امروز یکی از مشکلات حوزه این است که افرادِ کمی فلسفه می خوانند. بسیاری از همان عده هم که فلسفه می خوانند، دوره تحصیلی شان را تا پایان ادامه نمی دهند. البته منظورم این نیست که طلبه باید بیست سال فلسفه بخواند تا به پایان راه برسد. ما کسانی را داریم که راه های میان بُر را طی کرده اند، ولی همه آنچه را که باید می‌خواندند، خوانده اند. ما باید فیلسوف پرورش بدهیم. از این رو، برخی بزرگان این احساس خطر را کردند. اگر در حوزه به این سبک پیش برویم، نیروهای توانمند فلسفی نخواهیم داشت. به همین دلیل، فکر می‌کنم باید به راهکاری برای پرورش نسل فیلسوف پُرتَوان اندیشید. گمان بنده این است که باید رشته ای تخصصی و جدی حاصل شود که از این رشته‌های تخصصی متعارف، پیشرفته تر باشد. این رشته‌های تخصصی فعلی، حتی در حد آن فضای سنتی که ما معقول می‌خوانیم، کارآیی ندارند. البته در این رشته هایی که مد نظر بنده است، شاید طلبه ها یک دهم آن روش سنتی فلسفه بخوانند. در کل منظورم این است آنچه در رشته معقول تأثیر می‌گذارد و کتاب هایی که در این زمینه وجود دارد و تحقیقاتی که باید انجام بشود، به یک رشته تخصصی احتیاج دارد. 🔴تهیه پست: 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac