eitaa logo
حرف حساب
7.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
44 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
نسبتمان را با همديگر اربعينی کنيم 🔻 اگر ما با نظر به فرهنگ «اربعين» به شخصيت خود وسعت بدهيم و نسبتمان را با همديگر اربعينی کنيم، دست و دل‌هايمان يکی می‌شود و مثل فضای اربعين خيلی راحت می‌توانيم کنار همديگر باشيم، چون «کيفيت‌ها» بر «کميت‌ها» غالب می‌شود و هميشه اين‌طور بوده که وقتی تنها کمّيت بر روح و روان افراد و جوامع حاکم باشد، خصومت به ميان می‌آيد و جوامع متلاشی می‌شوند، چون همه گرگ همديگر می‌گردند ولی وقتی کيفيت‌ها حاکم باشد، روح‌ها وسعت می‌يابد و انسان‌ها راحت همديگر را تحمل می‌کنند. اين شاخصۀ «هويت مهدوی» است که شنيده‌ايد در آن فرهنگ، گرگ و گوسفند بر سر يک آخور غذا می‌خورند. به اين معنا که «خصومت‌ها» به «مدارا» و «رفاقت» تبديل می‌شود و شما در اربعين اين نوع رابطه را می‌بينيد که چگونه افراد خيلی راحت همديگر را تحمل می‌کنند و نسبت به همديگر «ايثار» دارند. 👤 📚 برگرفته از کتاب «اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر» ❤️ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ فتح اراده و تصمیم 🔻 سردار حاج می‌گوید:« در روزهای اول ورود به ، دشمن را قادر به هر کاری می‌دانستم اما در اولین حمله‌ای که انجام دادیم، موفق شدیم نیروهای دشمن را از کنار جاده‌ی سوسنگرد تا حمیدیه به عقب برانیم و تلفاتی نیز بر آن‌ها وارد کنیم که این امر باعث شد تصور غلطی که از دشمن داشتیم از بین برود.» او می‌گوید: «بالاترین فتح برای سپاه اسلام فتح زمین نبود، فتح و بود.» 📚 از کتاب ؛ جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی 📖 صفحه ۱۲۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ حلوای سمی! 🔻 یک وقت است کسی نصیحت می‌کند می‌گوید نکنید، نکنید، نکنید، عذاب خدا در بر هست، این یا فقیهانه است یا محدّثانه است یا عابدانه است یا زاهدانه اما یک وقت را مطالعه می‌کنید، وجود مبارک علیه السلام فرمودند اشعث‌بن‌قیس شبانه که آمده -چون پرونده داشته و فردا محاکمه‌ی او بوده- حلوایی را پیچیده زیر لباس نگه داشته آورده، من از بویِ بد این حلوا منزجر شدم، این قِی کرده‌ی افعی است! این حرفِ فقیه نیست، حرف عابد و زاهد نیست، حرف است. این کسی است که تأویل می‌داند. قِی کرده و بالا آورده‌ی مار است. حضرت که مبالغه نکرده معاذ الله که فرمود: «عُجِنَتْ بِرِیقِ حَیَّةٍ أَوْقَیْئِها» مثل اینکه آب دهن مار یا بالا آورده‌ی مار را حلوا درست کردی آوردی! چون این فردا به همان صورت در می‌آید. این کسی که می‌گوید: «لو کُشف الغطاء ما ازددت یقینا» این دارد می‌بیند که رشوه همان قی کرده‌ی مار است و سمّی است. 👤 📝 | ۸۹/۰۲/۰۷ 💠 | آیات ۹۷ تا ۱۰۲ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ انتظار یعنی یاری‌رساندن به ولی 🔻 نسبت به این است که ما و او را بشناسیم و او را در آن هدف کنیم. این ولایته! صِرف ابراز و ابراز و و این‌ها ولایت نیست. در ولایت حتما باید ولی را یاری کرد. و انتظار یعنی همین: یاری رساندن به ولی. 🔸 البته ولی را یاری کردن معنایش این نیست که ولی احتیاج به یاری ما دارد! قرآن می‌فرماید: إن تنصروا الله... یعنی چی؟ مگر ما می‌توانیم خدا را یاری کنیم؟ یعنی چه این حرف؟ یعنی حکمت بالغه‌ی الهی بر این تعلق گرفته که توسط شما محقق بشه! این یعنی یاری خدا. و الا خودش که می‌تواند هر کاری که می‌خواهد بکند! می‌خواهد که ما کنیم و به‌جایی برسیم. نصرت ولی هم به همین معناست. 👤 📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن» 📖 ص ۶۴ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ رمز همراهی با رسول خدا 🔻 برده‌ای بود که (ص) او را آزاد کرده بودند، ولی آن‌قدر نسبت به حضرت محبت داشت که اگر ایشان را نمی‌دید، مضطرب می‌شد. روزی حضرت او را دیدند، در حالی که لاغر شده و رنگش تغییر پیدا کرده بود. به او فرمودند چه شده است؟ عرض کرد: هیچ بیماری‌ای ندارم؛ فقط دوری شما من را گرفتار کرده است. در این دنیا امیدی دارم که اگر امروز از شما جدا می‌شوم، فردا شما را دوباره می‌بینم. اما همه‌ی نگرانی من این است که بعد از مرگ، دیگر راهی به شما ندارم. شما در عوالم بالا هستید و ما در عالم پایین. این آیه نازل شد: «وَمَنْ یطِعِ اللهَ وَالرَّسُولَ فَأُولئِک مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللهُ عَلَیهِمْ...» (و كسانى كه خدا و رسول را اطاعت كنند، البته با افرادى كه خداوند به آن‌ها عنايت نموده خواهند بود...) (نساء، ۶۹) پس رمز ، است. 👤 📚 برگرفته از کتاب 📖 ص ۱۹۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ قیمت جانتان بهشت است، نه کمتر! 🔻 شما فقط یک قیمت و یک بها و یک نرخ دارد و بس؛ مواظب باشید جانتان را، عمرتان را به کمتر از آن نرخ ندهید و آن، است. این عمری که شما دارید مصرف می‌کنید، این گوهر گران‌بهایی که روز و شب دارید آن را فرسوده‌تر و فرسوده‌تر می‌کنید، فقط یک چیز هست که ممکن است به جای آن بیَرزد و آن بهشت است. 👤 📚 از کتاب علیه‌السلام ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ اعمال جبّاران را جزءبه‌جزء تشریح کنید! 🔻 یکی از حقیقت‌های اجتماعی که در مبارزات سازنده و روشنگر باید ژرف و پیگیر رعایت شود، روشن کردن ذهن جامعه است نسبت به اعمال و . جامعه اگر ستمگران را از روی از عده‌ای روشنفکر و مدعی آگاهی بشناسد، این شناخت تقلیدی نیرویی که باید داشته باشد نخواهد داشت. از اینجاست که یکی از مهم‌ترین وظایف آگاهان، نشر و تثبیت این آگاهی است در همه‌ی قشرهای اجتماع. ‼ که، اینان جبارند و ستمگر، و که، آنان ملعون‌اند و پلید، هنگامی که ازسوی پاکان و نیکان و آگاهان و باخبران باشد، بی‌گمان جامعه را تا اندازه‌ای متنبه می‌کند اما این مقدار است، نه ، و نشر است در مردم نسبت به بدکاران، نه نشر و به احوال آنان. از اینجاست که اگر از سوی مقابل، تبلیغات دامنه‌دار و فریب‌گستری صورت گرفت، تا حدود بسیاری آثار این کلی‌گویی و بدگویی خنثی می‌شود. 🔺 باید اعمال جباران و خیانت‌پیشگان را جزءبه‌جزء تشریح کرد و برشمرد تا مردم بدانند که آنچه می‌گذرد چیست؟ و آن خیانت‌ها که می‌رود کدام است؟ این اصل (یعنی اصل شرح دادن جزئیات اعمال جباران و خیانت‌پیشگان) باید همواره در درگیری‌های اجتماعی مورد توجه و عمل باشد. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۵و۶ 📣 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ هر كس شوق بر پيامبر(ص) ندارد، خود را گم كرده است 🔻 مقام (ص) اصلِ هر انسان و مقصدِ هر انسانی است. در واقع اصل هر انسان، هر انسان است، فطرت هر انسان، مقام عهد اَلَسْت است، مقام عهد الست، مقامی است كه انسان، آزاد از همه‌ی ، با خدا روبه‌رو شده و شنيد و ديد كه حق از جان او می‌پرسد: «اَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ؟»( آيا من پروردگار شما نيستم؟ با تمام وجود، همه به‌عنوان يک حقيقت واحد گفتند: آری! 🔸 بنابراین اشتياق هر انسان به پيامبر(ص)، يعنی اشتياق به خودِ برينِ خودمان، و هر كس شوق بر پيامبر(ص) ندارد، خود را گم كرده و از جنبه‌ی کمالی خود غافل شده است، و لذا بر پيامبر(ص) يعنی متذکرشدن نسبت به خود اصيلِ خودمان. 👤 📚 برگرفته از کتاب «صلوات بر پیامبر، عامل قدسی‌شدن روح» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ظرف دانش و چراغ هدایت باشید! 🔻 ما موظفیم گذشته از به گرامی اسلام که همگان موظف به آن هستند، هر روز و هر لحظه خود را بالا ببریم وگرنه در واقع به ایشان تأسی نکرده‌ایم. 🔸 از وجود مبارک (سلام الله علیه) رسیده است که «کونوا أوْعیة العلم و مصابیح الهدی» ظرف باشید و چراغ . حضرت می‌فرمایند شما ظرف دانش باشید، نگذارید در جان شما غیر دانش چیزی رسوخ کند و برای اینکه این علم نافع باشد، فرمود چراغ هدایت باشید. 🔺 علمی است که هم به حال انسان سودمند باشد، هم به حال . 👤 📚 📣 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ در گوشه‌ای میان خادم‌ها ایستاد 🔻 سردار شهید بیشتر اوقات پایین ضریح (ع) می‌نشست و از همان مکان عرض ادب و ارادت خود را نشان می‌داد. زمانی هم که در کنار ضریح قرار می‌گرفت، بسیار متواضعانه رفتار می‌کرد. 🔸 یک بار در مراسم خطبه‎خوانی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی، در حالی که لباس خادمی به تن داشت، اصرار دیگران مبنی بر قرار گرفتن در جایگاه مسؤولان، مدیران و علما را در این مراسم نپذیرفت و در گوشه‌ای بین ۴۹ هزار خادمی که حضور یافته بودند، با متانت تمام و آرام ایستاد. 👤 راوی: مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی ❤ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ده شاخص تکامل عقل 🔻 امام هشتم علیه السلام می‌فرمایند: شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد: 1⃣ از او اميد خير باشد 2⃣ مردم از بدى او در امان باشند 3⃣ خير اندك ديگرى را بسيار شمارد 4⃣ خير بسيار خود را اندك شمارد 5⃣ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود 6⃣ در عمر خود از دانش‌طلبى خسته نشود 7⃣ فقر در راه خدايش از توانگرى محبوب‌تر باشد 8⃣ خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوب‌تر باشد 9⃣ گمنامى را از پُرنامى خواهان‌تر باشد ❗️سپس فرمود: دهمین! و چيست دهمین! ❓به او گفته شد: چيست؟ 🔻 فرمود: 🔟 احدى را ننگرد، جز این‌که بگويد او از من و است. 📚 از کتاب 📖 ص ۱۶۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ حیف که از امام زمان غافلیم! 🔻 علیه السلام می‌فرمايند: امام همچون مادری نيکوکار به کودکی صغير است؛ «وَ كَالْأُمِّ الْبَرَّةِ بِالْوَلَدِ الصَّغِيرِ» اين نهايت دلسوزی است که در روی اين زمين می‌توان پيدا کرد. امام نسبت به امت چنين برخوردی دارند و خداوند در نظام حکيمانه‌ی خود چنين مديريتی را اراده کرده است. در نظر بگيريد (عج) با چنين روحيه‌ای چقدر مايل‌اند مردم از اين نجات يابند و به همين جهت داريم حضرت صاحب الأمر(عج) بيش از ما برای خودشان دعا می‌کنند تا خداوند شرايط ظهورشان را فراهم کند و با تمام دلسوزی به داد شيعيان برسند. حيف که شيعيان برای رفع خود از فرهنگ غافل‌اند و فکر می‌کنند راه‌های ديگری هست. 👤 📚 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ اول مسلمان باش، بعد... 🔻 (ره) در صفحه‌ی ۶۷ کتاب «آموزش دين» می‌فرماید: «يک فرد اول بايد باشد، بعد يک تاجر يا کشاورز يا صنعتگر يا کارگر.» 🔸 ايشان ريشه‌ی مطالب را بيان می‌کنند، در صورتی که ما زندگی را بر اساس تاجر بودن و کشاورز بودن و اين‌ها حساب می‌کنیم، بعد می‌گوییم خب شب هم می‌رویم مسجد و می‌خوانیم! نه؛ اول بايد وجود ما نمازی باشد، بعد کشاورز، صنعتگر، کارگر، تاجر، روحانی، دانشجو، استاد، رئيس جمهور و هر چه که بشود... 🔹 علامه در ادامه می‌فرمایند: «و نيز فردی که می‌خواهد تشکيل خانواده دهد، اول بايد مسلمان باشد (چه دختر و چه پسر) سپس تصميم خود را عملی سازد. خلاصه دست به هر کاری که بخواهد بزند و هر مقام و منصبی که می‌خواهد اختيار نمايد، در آن و صحيح لازم است.» 🔺 ما فکر می‌کنیم که (عج) چرا تشريف نمی‌آورند؟ به‌خاطر اين است که اين‌گونه مسلمانی هنوز در اجتماع و حوزه و دانشگاه ما رسمیت پیدا نکرده! اين کار است که از ريشه، مسئله را واژگون کرده. دنیایِ طبیعیِ خدا را اصل قرار داده، خودِ خدا را مخفی کرده! 👤 آیت‌الله سیدابراهیم خسروشاهی (ره) 📝 🙏 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ انجمن اسلامی ایران! 🔻 اوایل انقلاب، اعضای انجمن اسلامى نيروى هوايى ارتش برای ملاقات آمده بودند. امام آن‌ها را به تلاش بیشتر در راه تبلیغ و ترویج تشویق کرد و گفت: «اين قرآنی كه ما داريم... و هيچ‌كس ندارد در دنيا، اين را معرفى كنيد. » بعد هم راهکاری عملی به آن‌ها داده و گفته بودند: «كارشناس‌ها[ی قرآنی و اسلامی] را پيش خودتان ببريد. از آن‌ها استفاده كنيد و اين را توسعه بدهيد كه يک وقت ان‌شاءالله ايران بشود انجمن اسلامىِ ايران!» 📚 از کتاب «قرآن در سبک زندگی روح‌الله» 📖 ص ۶۰ 📣 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بیت‌المال بود، مواظب بودم خیس نشه! 🔻 زخمی شده بود. پایش را گچ گرفته بودند و توی بیمارستان مریوان بستری بود. بچه‌ها لباس‌هایش را شسته بودند. خبردار که شد، بلند شد برود لباس‌های آن‌ها را بشوید، گفتم «برادر احمد پاتون رو تازه گچ گرفتن. اگه گچ خیس بشه، پاتون عفونت می‌کنه.» گفت «هیچی نمی‌شه.» رفت توی حمام و لباس همه‌ی بچه‌ها را شست. نصف روز طول کشید. گفتم الان تمام گچ نم برداشته و باید عوضش کرد اما یک قطره آب هم روی گچ نریخته بود. می‌گفت «مال بود، مواظب بودم خیس نشه.» 📚 ۹ | کتاب 📖 ص ۳۰ ❤️ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ زندانی در بهشت! 🔻 ...ناگهان چیز عجیبی به چشمم خورد. چیزی شبیه یک قفس بزرگ در لابه‌لای باغ‌های بهشتی که شخصی در آن زندانی بود! من گفتم مادر این چیست؟ زندان در این باغ چه می‌کند؟! مادر گفت: این شخص در دنیا آدم خوبی بود و لایق است اما یک بار به ناحق شخصی را در میان جمع برد. او را این‌طور نگهداری می‌کنند تا آن شخص به این‌جا بیاید و او را حلال کند. ...من و مادرم غرق تماشای نعمت‌های بهشتی بودیم که ناگهان مادرم دستی روی شانه‌ام گذاشت و گفت: پسرم دیگر وقت خداحافظی است. هنوز وقت تو نرسیده که به این‌جا بیایی... 📚 برگرفته از کتاب | حق‌الناس در تجربه‌های نزدیک به مرگ 📖 ص ۸ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ نقطه‌ی شروع جدایی انسان از مسیر اهل‌بیت 🔻 گاهی شیطنت این است که انسان را تغییر دهد. از این‌جا شروع می‌کند که اهم و مهم را نزد انسان جابه‌جا کند. بعد هم رفته‌رفته برای کار خطای انسان توجیه می‌آورد و به و نهایتا به و مقابله با حق می‌کشد. 🔸 جدا شدن انسان هم از مسیر حق و فاصله گرفتن او از مسیر ، از ابتدا در لایه‌ی اعتقادی نیست که مثلا انسان این‌گونه بیندیشد که شک اعتقادی برای وی ایجاد شده است؛ بلکه عمده‌ی جدا شدن‌ها، تزلزل‌ها و شک‌ها، از آغاز می‌شود. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۳۴ و ۱۳۵ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ به غیر خدا دل نبند! 🔻 تنها غنی و پايدار است و غير خدا پوچ و نابودشدنی و رفتنی است. پس دل بستن به غير خدا يعنی دل بستن به . به عنوان مثال: اگر كسی به ساختمان -كه رفتنی است- دل ببندد، به پوچی دل بسته است اما اگر برای ايجاد بستر بهتری جهت خدا ساختمان بخواهد، ديگر به پوچی دل نبسته است. 🔸 هرگونه گرايش به غير خدا است... در دلِ هر چيزِ غير خدايی يك اضطراب هست، اصلاً جنس اين است. دل بستن به غير خدا، مساوی با دل بستن به پوچی‌ها و روبه‌رو شدن با انواع اضطراب‌ها است. 👤 📚 از کتاب #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ بیست سال هوای چشم‌هایش را داشت! 🔻 حدود بیست سال می‌شد که هوای چشم‌هایش را داشت؛ مبادا به بیفتد. چشم‌ها دیگر عادت کرده بودند. هر وقت نامحرمی می‌خواست وارد شود، چشم‌ها بسته می‌شدند... 📚 برگرفته از کتاب | صد روایت از زندگی 📖 ص ۱۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
جهاد تبیین؛ راه عزتمندی 🔻 دربارهٔ «عزت» که خدای تعالی فرمود «مؤمنین» عزیز هستند: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِین» وجود مبارک «امام عسکری» (سلام الله علیه) می‌فرمایند عزّت، «حق‌محور» است، اگر کسی حق «گفت» و به حق «باور» کرد و به حق «عمل» کرد، می‌شود عزیز و هیچ‌کس نمی‌تواند او را ذلیل کند؛ چه فرد و چه جامعه و اگر كسی از حق فاصله گرفت و «باطل‌مدار» بود، می‌شود ذلیل و هیچ‌كس نمی‌تواند او را عزیز كند «مَا تَرَكَ الْحَقَّ عَزِیزٌ إِلَّا ذَلَّ وَ لَا أَخَذَ بِهِ ذَلِیلٌ إِلَّا عَزَّ» این از بیانات نورانی امام عسكری است. 🔸 امام عسكری (سلام الله علیه) می‌فرماید: اگر كسی حق را فهمید، یك؛ باورش كرد، دو؛ به آن عمل كرد، سه؛ در جامعه «منتشر» كرد، چهار؛ مثل «اهل بیت» (علیهم السلام)، او عزیز می‌شود. هیچ فرد یا جامعه‌ای حق را رها نكرده و به باطل گرایش پیدا نكرد، الا این كه ذلیل خواهد شد. 👤 📝 | ۹۵/۰۹/۱۸ 📣 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ سازمان ملل؛ پستانک ابرقدرت‌ها برای بشر جویای عدالت! 🔻 چرا دنیا به این فکر افتاده است که و درست کند؟ چون دنیا این را فهمیده که انسان در فطرت و درونش به تشکیلات واحد حکومتی نیاز دارد که طرفدار انسان‌ها است. انسان به گرایش دارد. سازمان ملل هم می‌گوید: بیا آن که می‌خواهی، آن صفا و و عدالتی که می‌خواهی من تأمین می‌کنم. 🔸 وقتی بچه گرسنه است و می‌خواهد شیر بخورد، گاهی در دهان او پستانک می‌گذارند. بشر فهمیده است ظلم بد است و باید کره‌ی زمین یک صاحبِ مناسبی داشته باشد اما این احساس را فهمیده‌اند و در دهان بشر پستانک می‌گذارند. این شورای امنیت و سازمان ملل پستانکی است که ابرقدرت‌ها تراشیدند تا در دهان انسان بگذارند تا انسان آن احساس صادقش به صورت کاذب اشباع شود. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۱۹ 🙏 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ شرط رسیدن به تمام کمالات 🔻 وقتی که می‌گوییم: «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ...» مقصود از «بِر»ّ، است؛ مادی یا معنوی، روحی یا جسمی، فکری یا عاطفی. انسان در راه کمال، هر کمالی که باشد، توفیق نمی‌یابد مگر آنکه از برخی چیزهایی که دوست دارد، بگذرد یا آن‌ها را ببخشد. ولی اگر بخواهد همه‌ی آن‌چه را دوست دارد نگاه دارد و و و و خویش را حفظ کند، در نهایت نمی‌تواند به برّ برسد. 🔸 کشاورز را مثال می‌زنیم. زمانی که می‌خواهد گندم فراوان را درو کند، باید از بخشی از آن چشم بپوشد. او از آن‌ها چون بذر استفاده می‌کند و آن‌ها را زیر زمین دفن می‌کند، به این امید که آن‌چه زیر زمین دفن شده، و از آن گذشته است، پس از مدتی به مقدار فراوانی گندم تبدیل شود. در این صورت کشاورز به برّ رسیده است؛ اما پس از آنکه بخش کمی از گندمی را که دوست داشت، کرد. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۰۴ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ چای تلخ! 🔻 اون روزای جنگ که همه چی کوپنی بود -از جمله شکر که آزادش گیر هیشکی نمی‌اومد- پیام هر روز که می‌خواست بره مدرسه، چایش را تلخ می‌خورد. یکی دو روز دقت کردم، دیدم یه کیسه مشما آورد و چند قاشق شکری که واسه شیرین کردن چایش بود، ریخت توی اون و گذاشت توی کمد خودش. 🔸 یه روز بهش گفتم: پیام، باباجون، چرا این کارو می‌کنی؟ چرا چایت رو تلخ می‌خوری؟ تو که چای شیرین خیلی دوست داری! که گفت: بابا من چایم رو تلخ می‌خورم، عوضش سهمیه‌ی شکر خودم رو جمع می‌کنم، زیاد که شد می‌دم‌ برای جبهه‌ها. با تعجب گفتم: خوب باباجون، تو چاییت رو شیرین بخور، من هرجوری شده چند کیلو شکر گیر میارم و از طرف تو می‌دم واسه جبهه. اصلاً می‌دم خودت برو بده واسه رزمنده‌ها. که پیام با همون احترام همیشگی گفت: نه بابا جون! من فقط می‌خوام سهم خودم رو بدم واسه جبهه. 📝 خاطره‌ای از شهید حسین (پیام) حاجی بابایی 📚 برگرفته از کتاب «آن که فهمید... آن که نفهمید...» 👤 📖 صفحات ۲۵ و ۲۶ ❤ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ حقانیت و کرامت به امکانات دنیایی نیست! 🔻 آمدوشدهای این عالم سراسر است [چه برای فرد و چه برای جامعه]. کسانی که نگاهشان به محدود است و در حصار دنیا فکر می‌کنند و عوالم بزرگ‌تر را نمی‌بینند، معیار و را همین و دنیایی می‌دانند؛ اگر دنیا به جامعه‌ای اقبال کرد و آن جامعه از امکانات وسیع، قدرت، رفاه و ازاین‌دست تمتعات برخوردار بود، آن را علامت می‌دانند، و الّا ادبار دنیا را علامت تحقیر می‌دانند. کم‌کم همین را علامت هم می‌بینند؛ یعنی ابتدا کرامت را در اقبال دنیا می‌بینند و بعد، معیار و را براساس آن تعریف می‌کنند. 🔸 الان از نظر پرچم‌داران در جهان، معیار تجلیل و تحقیر چیست؟ آیا چیزی فراتر از همین امکانات دنیایی است؟ ترازوی این‌ها همان ترازوی فراعنه‌ی قبلی است؛ این‌طور نیست که فهم این‌ها واقعا عمیق‌تر شده و معیارهای ترازویشان تغییر کرده است. خیال می‌کنند چون هستند، خیلی محترم‌اند. توسعه‌یافتگی هم در نگاه آن‌ها چیزی جز دستیابی به نیست، آن هم نه به شکل صواب، بلکه به‌شکل ناصواب «وَتَأْكُلُونَ التُّرَاثَ أَكْلًا لَمًّا* وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا» (و ميراث [ضعيفان‌] را چپاولگرانه مى‌خوريد* و سخت فریفته و مایل به مال دنیا می‌باشید) (فجر، ۱۹ و ۲۰). 👤 📚 | ج۳ 📖 صفحات ۱۷۴ تا ۱۷۶ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ مؤمن دنیا و آخرتش هم‌جهت است 💠 قرآن می‌گوید: «یثبت الله الذین آمنوا بالقول الثابت فی الحیوة الدنیا وفی الآخرة (ابراهیم، ۲۷) یعنی خداوند متعال مؤمنان را به در و تثبیت می‌کند. یعنی در یک کلام، آن‌ها در دنیا و آخرت ثابت و پابرجایند. جالب این است که می‌فرماید: در دنیا و آخرت. و این بدان معنی است که دنیا و آخرتشان و است و یکی با دیگری در تضاد نیستند و تناقض ندارند و آخرتشان ادامه‌ی همان دنیایشان است. 🔸 اگر در دنیا است، در حال مردن هم همان‌طور است. در و در حال ابتهال است، وقتی می‌میرد در هم در همان حال است، در هم در حال ذکر و مناجات است، در نیز و در حین و نیز، و در حین ورود به هم، وقتی آیات الهی را مشاهده می‌کند، قلبش مشغول مناجات و ذکر الهی است. در بهشت هم فرشتگان از هر دری بر آن‌ها وارد شده، سلام می‌دهند و به آن‌ها خوش‌آمد گفته، گوشزد می‌کنند که این را از و خود به‌دست آورده‌اید. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۶۱ و ۶۲ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f