eitaa logo
حیات طیّبه | یوسف رستمی
153 دنبال‌کننده
389 عکس
162 ویدیو
5 فایل
طلبه ارشد مشاوره با رویکرد اسلامی مدرس دوره‌های رسانه، خانواده، تربیت فرزند و... یادداشت ها و دلنوشته های شخصی مباحث خانواده و همسرداری تکنیک های فرزندپروری تربیت رسانه ای راه ارتباطی @Youro313 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
مشاهده در ایتا
دانلود
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #سوره_مبارکه_بقره 💎 #نکات_آیه۵۸و۵۹_بقره: ✨ تعبير به «بما كانوا يفسقون» با توجه به اين كه فعل ما
🔰 💠 ۵۸و۵۹: 🍃١- براى ورود به مكان‌هاى مقدّس، احترام مخصوص لازم است. «اُدْخُلُوا... سُجَّداً» 🍂٢- بخشش، از اوست، امّا استغفار و طلب آمرزش، بايد از سوى ما باشد. «قُولُوا حِطَّةٌ‌ نَغْفِرْ لَكُمْ‌» 🍃٣- آداب دعا و شيوه‌ی توبه را نيز بايد از خدا بياموزيم. «اُدْخُلُوا... سُجَّداً وَ قُولُوا حِطَّةٌ‌» 🍂٤- عمل به دستورات خداوند، زمينه‌ى آمرزش ماست. «اُدْخُلُوا... قُولُوا... نَغْفِرْ لَكُمْ‌» 🍃٥- استغفار، براى گناه‌كار مايه‌ى آمرزش و براى نيكوكار اعتلاى درجه است. «نَغْفِرْ لَكُمْ‌ خَطاياكُمْ‌ وَ سَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ‌» 🍂۶- ظلم و گناه، زمينه‌ساز تغيير و تحريف قانون است. «فَبَدَّلَ‌ الَّذِينَ‌ ظَلَمُوا» 🍃۷- تا وقتى كه روش و شيوه‌ی كارى بيان نشده، انسان آزاد است تا با نظر خود عمل كند، ولى بعد از بيان روش‌ها، عذرى در تغيير آن نيست. «قِيلَ‌ لَهُمْ‌» 🍂۸- جزاى تحريف‌گران قوانين الهى، قهر و عذاب است. «رِجْزاً مِنَ‌ السَّماءِ» 🍃۹- همه‌ى پاداش‌ها و كيفرها مربوط‍‌ به آخرت نيست، بلكه بعضى از كيفرها در همين دنيا صورت مى‌پذيرد. «فَأَنْزَلْنا... رِجْزاً مِنَ‌ السَّماءِ» 🍂۱۰- اگر كج‌روى براى انسان عادت شد، قهر الهى فرا مى‌رسد . «كانُوا يَفْسُقُونَ‌» 📚 ، ج1، ص122و123. 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| 💠 انواع روزه ✍ مدظله‌العالی 👈 🌐 کانال (ع) 🍃🍃🌸🍃🌹🍃🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
| ثواب صلی‌اللّه علیه وآله: اگر کسی در یک از قرآن را کند، ثوابش مثل کسی است که در غیر ماه رمضان، یک کرده است. 📚 ، ج96، ص157. 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🌸🌸🍃🌹🍃🌸🌸🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #تفسیر_موضوعی_قرآن‌کریم ✴️ #انسان_شناسی۱۱ 💢 #ويژگي‌هاي_انسان‌_شناسي_ديني۱: 🔺 انسان‌شناسي ديني د
🔰 ✴️ ۱۲ 💢 ۲ 2⃣ : 🔺 بهره‌گيري انسان‌شناسي ديني از _وحياني ـ با توجه به اين معارف ـ اتقان و استحكامي را براي اين نوع انسان‌شناسي به ارمغان مي‌آورد كه در انسان‌شناسي فلسفي، عرفاني و تجربي يافت نمي‌شود. 👈 در انسان‌شناسي ديني اگر انتساب و ديدگاه‌ها به دين باشد، در اتقان و آن‌ها شكي نيست؛ ولي در انواع ديگر انسان‌شناسي در عين آن‌كه داده‌ها از تجربه، تعقل يا سير و سلوك به دست مي‌آيد، آن‌ها به كلي منتفي نمي‌شود. 📚 (آیت‌الله ) 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 💠 : 🚫 مَنْ تَرَکَ قَوْلَ «لَا أَدْرِی» أُصِیبَتْ مَقَاتِلُهُ. 🔺 ۸۵: ✨ امام علیه‌السلام فرمود: 🚫 کسی که جمله‌ی «نمی‌دانم» را ترک کند، مواضع آسیب‌پذیر خود را در معرض ضربه‌های خطرناک (مخالفان) قرار داده است. ✍ ۸۵: 🔹اشاره به این‌که با این کار خود را به هلاکت می‌افکند؛ و این هلاکت ممکن است جنبه‌ی دنیوی داشته باشد؛ در آن‌جا که سخنان، نسنجیده و خطرآفرین است؛ و یا جنبه‌ی اخروی، در آن‌جا که سخنانش، لطمه به حیثیت و آبروی اشخاص وارد می‌کند، یا مردم را به گمراهی می‌کشاند. 🔸«مقاتل» جمع «مقتل» است. ارباب لغت آن را به مواضعی از بدن که اگر ضربه بر آن وارد شود، حیات انسان به مخاطره می‌افتد تفسیر کرده‌اند؛ مانند سر و سینه و امثال آن. 🔹مرحوم مغنیه -در فی ظلال نهج البلاغه از کتاب «الحکمة الخالده»- نقل می‌کند که دانشمندی می‌گفت: گفتن «لا أدری» (نمی‌دانم) را یاد بگیرید؛ چرا که اگر بگویید نمی‌دانم، به شما تعلیم می‌دهند تا بدانید؛ و اگر بگویید می‌دانم، از شما سؤال می‌کنند و نمی‌دانید و رسوا می‌شوید. 🔸سپس می‌افزاید: احدی از یاران رسول خدا صلی الله علیه و آله ادعا نکرد که همه چیز را می‌داند و به طور مطلق نگفت: «سَلُونی» (از من بپرسید) به جز علی بن ابی طالب علیه‌السلام. 📚 ع 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‍ 🎙 آيت‌الله (ره) ✅ همین امروز توبه کنید❗️ 👀 👌 ⬇️ 💯 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
🔺 حضرت آیت‌الله قدس‌سره: 🔹خدا می‌داند قرآن برای اهل ایمان مخصوصاً اگر اهل علم باشند، چه معجزه‌ها و کراماتی دارد و چه چیزهایی از آن خواهند دید! 🔹برنامه‌ی قرآن آخرین برنامه‌ی انسان‌سازی است که در اختیار ما گذاشته شده است، ولی ما از آن قدردانی نمی‌کنیم. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص۵۵ 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ۶۰_بقره: ☀️ وَ إِذِ اسْتَسْقَىٰ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِب بِّعَصَاكَ الْحَجَرَ فَانفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَيْنًا قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُنَاسٍ مَّشْرَبَهُمْ كُلُوا وَاشْرَبُوا مِن رِّزْقِ اللَّهِ وَ لَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ☀️ 🔺 : ﻭ [ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ] ﺁﻥﮔﺎﻩ ﻛﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻗﻮﻣﺶ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺁﺏ ﻛﺮﺩ، ﭘﺲ ﮔﻔﺘﻴﻢ: ﻋﺼﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﻨﮓ ﺑﺰﻥ. ﭘﺲ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﭼﺸﻤﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻮﺷﻴﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻫﻲ [ﺍﺯ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﻨﻲﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ] ﭼﺸﻤﻪ‌ی ﻭﻳﮋﻩ‌ی ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺖ. [ﻭ ﮔﻔﺘﻴﻢ:] ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻱِ ﺧﺪﺍ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ﻭ ﺑﻴﺎﺷﺎﻣﻴﺪ ﻭ ﺗﺒﻬﻜﺎﺭﺍﻧﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺘﻨﻪ ﻭ ﺁﺷﻮﺏ ﺑﺮﭘﺎ ﻧﻜﻨﻴﺪ. (٦٠) ✍ : 🍃 : 👈 «استسقاء» به معناى «پى‌جويى از آب و سيراب شدن» است. 🍂 : 👈 «انفجرت» از مادّه‌ی «فجر» به معناى «شكافتن» گرفته شده است؛ و واژه‌ی «انبجاس» که به مفهوم «جوشيدن و بيرون جستن تدريجى و اندك اندك آب»، اخصّ از «انفجار» است. با اين بيان، نخست «انبجاس» است و در مرحله بعد «انفجار». 🍃 : 👈 «عين» از واژه‌هايى است كه مفاهيم گوناگونى دارد؛ امّا در اينجا به معناى «چشمه» است. 🍂 : 👈 «لا تعثوا» از واژه‌ی «عثاء» به معناى «شدّت تباهى و سركشى» گرفته شده و در اينجا بصورت نهى آمده است. 📚 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| احترام به پدر و معلّم ❣ (علیه‌السلام) فرمودند: 🌸 به احترام پـدر و معلّمت از جای برخیز هرچنـد فرمان‌روا باشی. 🌸 📚 ، ص 136. 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمودند: 🌹 هفتاد جزء است که بهترین آن، کوشش در به دست آوردن است. 🌹 📚 ، ج5، ص 78. 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #مهدویت۵ ✴️ #امام_زمان(عليه السلام)، #گسترش‌بخشِ_معرفت_و_عبوديت_حق۱: 👈امام راحل رضوان‌اللّه‌تعال
🔰 ۶ ✴️ (علیه‌السلام) ۲: 💢 هنگامى كه برچيده شد، و در پرتو ، زندگى عادلانه‌اى براى همه‌ی افراد بشر برقرار شد، تازه براى انسان‌ها زمينه‌اى فراهم مى‌شود كه به سوى خلقتشان حركت كنند: ✨ «وَعَدَ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِى شَيْئاً.» (نور/۵۵) 🔺 خداوند به كسانى كه اهل ايمان و عمل صالح و داراى شايستگى رهبرى جامعه‌ی عدل الاهى باشند، وعده داده است كه آنان را وارثان زمين كند و حكومت زمين را به دستشان سپارد و به ايشان قدرت بخشد تا دينى را كه خداوند براى انسان‌ها پسنديده است، در جهان حاكم كنند، و پس از دوران ترس و اضطراب و ناامنى‌شان، به امن و امان رساند. 👆 اين آيه، در اين‌جا تمام نمى‌شود؛ بلكه در خاتمه، را بيان مى‌كند كه همه امور پيشين مقدمه‌ی آن است: «يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِى شَيْئاً؛»  تا آن‌كه فقط مرا بپرستند و هيچ چيزى را شريك من نسازند. 👌 آرى، در پرتو بايد برقرار، و برچيده شود؛ حاكميت يابد و همه‌جا را فراگيرد تا بساط شرك از روى زمين برچيده شود و شرايط بر روى آن فراهم آيد. 📚 ، (آیت‌الله ) 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
💢 👈 در 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
🔰 💠 : ▫️رَأْیُ الشَّیْخِ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ جَلَدِ الْغُلَامِ. ▫️ وَ رُوِیَ«مِنْ مَشْهَدِ الْغُلَامِ». 🔺 ۸۶: ❣ امام علیه‌السلام فرمود: ▫️رأی و تدبیر پیر، نزد من بهتر از چالاکی جوان است. ▫️در روایت دیگری آمده است: از جنگجویی جوان بهتر است. ✍ ۸۶: 🔹«جَلَد» به‌معنای چابکی و نیرومندی و «غلام» در اینجا به‌معنای جوان و «مشهد» در این‌گونه موارد به‌معنای میدان جنگ است. بدیهی است برای پیروزی در نبرد با دشمن، در درجه‌ی نخست، نقشه‌های صحیح لازم است؛ و در درجه‌ی بعد، دلاوری و چالاکی جنگجویان؛ 🔸و به یقین تا نقشه‌ی صحیحی نباشد، دلاوری‌ها به نتیجه‌ای نمی‌رسد، ازاین‌رو امام علیه‌السلام می‌فرماید: تدبیر پیران نزد من از شجاعت و چالاکی جوانان بهتر است؛ زیرا مردان بزرگسالی که سال‌ها میدان‌های نبرد را دیده‌اند و تجربه‌ها آموخته‌اند، بر اساس آن تجربه‌ها قادر به تنظیم برنامه‌ی صحیح هستند؛ 🔹در حالی که جوانان، چنین توانی را ندارند؛ ولی به عکس پیران، دارای قدرت و توانایی جسمی کافی و دلاوری و چالاکی هستند؛ گرچه هر یک امتیازی دارند؛ ولی پایه‌ی اصلی را رأی و تدبیر پیران تشکیل می‌دهد. 🔸تاریخ نیز این کلام حکیمانه را کاملاً تأیید می‌کند؛ مثلا در جنگ خندق، تدبیری که سلمان فارسی در پیشنهاد حفر خندق اندیشید، توانست مدینه را از سقوط در چنگال دشمن حفظ کند. 📚 (ع) 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #سوره_مبارکه_بقره ✅ #آیه_۶۰_بقره: ☀️ وَ إِذِ اسْتَسْقَىٰ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِب ب
🔰 ۶۰_بقره: (قسمت اول) 🔹بني اسرائيل در مسير حركت در سرزمين تيه و بيابان سينا، مأمور شدند در قريه و مكاني خاص استقرار يافته و مدتي در آن جا سكنا گزينند. از آن‌جا كه آب محدود يك آبادي براي تأمين نيازهاي مختلف جمعيت كثير كافي نبود، بني‌اسرائيل به كم‌آبي دچار شدند و به حضرت موسي (عليه‌السلام) شكايت بردند. 🔸درخواست سيراب كردن، از سوي بني‌اسرائيل به كليم‌اللّه ارائه شد و آن‌گاه از طرف آن حضرت به حضور خداي سبحان معروض شد؛ و چون استسقاي وي جنبه‌ی عبادي داشت و همراه با كرامت بود خداوند آن را فقط به او اسناد داد و دعاي موساي كليم با نزول وحي الهي مستجاب شد. 🔹گواه اين‌كه استسقاي بني‌اسرائيل و شكافته شدن سنگ با زدن عصا، در بيابان و پيش از ورود به قريه‌ی معهود بوده، اين است كه ، آن قريه، آباد بوده و از آب آشاميدني برخوردار بوده است و ، امر «كُلُوا» در ادامه‌ی آيه، كه در كنار «وَاشْرَبُوا» آمده، ناظر به «منّ و سلوی» است كه در بيابان، نصيب بني‌اسرائيل مي‌شد. 🔸به سبب حس‌گرايي بني‌اسرائيل و نيز براي بستن همه‌ی راه‌هاي بهانه و تمام كردن حجت بر آنان، از ميان راه‌هاي معنوي نيل به آب، راه معجزه، يعني زدن عصا به سنگ، انتخاب شد كه تأثير آن بيش از علل و عوامل ديگر است. شكافتن سنگ آن هم از طريق زدن عصا و خارج ساختن دوازده چشمه از آن، امري عظيم و شگفت‌انگيز و از بزرگ‌ترين نشانه‌هاي قدرت خداي سبحان و صدق دعوي نبوت حضرت موسي (عليه‌السلام) و يكي از نعمت‌هاي خداوند بر بني‌اسرائيل است. 📚 ، ج4، ص591. 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 🌙 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎙 👌 امام حسین علیه السلام ✅ داستان دختری که شب به (ع) متوسل شد. 👀 💯 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #تفسیر_موضوعی_قرآن‌کریم ✴️ #خداشناسی۱۲ ❇️ #شایع‌ترین_واژه‌ها_درباره‌ی_خدا۳: ✨ #اله: ❓در اينجا م
🔰 ✴️ ۱۳ ❇️ ۴: ✨ : 👈 «‌ربّ‌» كه لغت‌شناسان براي آن معاني مختلفي مانند مالك، سيد (آقا و سرور)،‌ مدبّر و مربّي ذكر كرده‌اند، با توجه به ريشه‌ی «‌رَبَبَ‌» و موارد كاربرد آن، مانند «‌ربّ الدار‌» و «‌ربّ الابل‌»، در اصل معنايي شبيه « دارد. 🔺 اين واژه ممكن است برحسب اشتقاق، با ريشه‌ی کلمه‌ی (رَبَوَ) مناسبت داشته باشد؛ ولي هم‌معنا و مترادف واژه‌ی نيست؛ ازاين‌رو، ترجمه‌ی آن به ، ترجمه‌ی دقيقي نيست. 💢 اطلاق بر بدين‌ لحاظ است كه او آفريدگان خود است و براي تصرف و تدبير امور آنها نيازي به اذن و اجازه‌ی تكويني و تشريعي كسي ندارد. پس، اعتقاد به كسي، به اين معناست كه او مي‌تواند استقلالاً و بدون نياز به اذن ديگري، در شأني از شئون مربوب خود تصرف كند؛ 👌 يعني شأني از شئون كسي يا چيزي است كه مي‌تواند بي‌اجازه‌ی وي، در آن تصرف نمايد؛ مانند صاحب‌ خانه كه به او «‌ربّ الدار‌» مي‌گويند؛ چنان‌كه حضرت عبدالمطلب در ماجراي حمله‌ی ابرهه به خانه كعبه فرمود: «انا رَبُّ‌‌الْاِبِلِ وَ لِهَذَا الْبَيْتِ رَبٌّ يَمْنَعُه»؛ «‌من‌ مالك شترم هستم و خانه‌ی كعبه هم، مالك و صاحب‌ اختياري دارد كه خود از آن حفاظت مي‌كند‌». 📚 (آیت‌الله ) 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 ⁉️ چنده؟ 👈 فرزندی از پدرش پرسید چقدر است؟ 💢 پدر یک بهش داد و گفت این را ببر بازار، ببین مردم چقدر می‌خرند؛ اگر کسی قیمت را پرسید، هیچ نگو، فقط دو انگشت را بیاور بالا ببین آن‌ها چگونه قیمت گذاری می‌کنند. او سنگ را به بازار برد. 1⃣ نفر اول سنگ را دید و پرسید قیمت این سنگ چند؟ ✌️ کودک دو انگشتش را بالا آورد؛ آن مرد گفت: دو هزار تومان! 🔺 آن کودک نزد پدرش بازگشت و ماجرا را گفت؛ 💢 پدر به او گفت: این بار برو در بازار عتیقه فروشان، ✌️ آنجا وقتی کودک دو انگشتش را بالا برد عتیقه فروش گفت: دویست هزار تومان! 🔺 این بار هم کودک نزد پدر بازگشت و ماجرا را تعریف کرد. 👈 پدر به او گفت: این بار به بازار جواهر فروشان و نزد فلان گوهرشناس برو . ✌️ وقتی دو انگشتش را بالا برد آن گوهر شناس گفت دو میلیون تومان! 🔺 آن کودک باز ماجرا را برای پدر تعریف کرد. 👈 پدر گفت: فرزندم! حالا فهمیدی که چنده؟! مهم این است که گوهر وجودت را به کی بفروشی! 👌 قیمت ما به این بستگی دارد که ما چه کسی باشد . . . ❣امیر المؤمنین علیه السلام فرمود: بهای شما جز نیست، خود را به کمتر از آن نفروشید. 📚 قصار 456 ❤️ خداوند متعال نیز می فرماید: ✅ من هم هستم ✨ «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» (توبه/111). 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•