eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
479 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 دومین همایش بین‌المللی 🖇به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد ⏰زمان برگزاری: ۷ تیرماه ۱۴۰۳ ⏱ مهلت ارسال آثار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh2 @HOWZAVIAN
مسأله حجاب گذشته، حال، آینده.pptx
414.5K
🗂 پاورپوینت درس‌گفتارهای : گذشته، حال و آینده» این درس‌گفتارهای که در پاییز سال ۱۴۰۲ ضبط شده است از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سیما از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت هشت روز (به غیر از روز جمعه) پخش خواهد شد. بازپخش آنها در همان شبکه چهار ابتدا در ساعت ۳ صبح و سپس ساعت ۱۰:۳۰ صبح خواهد بود. فایل PDF این جلسات (که در داخل گوشی راحت‌تر قابل استفاده است) در صفحه‌ی👇👇 ☑️ حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی @HOWZAVIAN
🔎 رسانه‌های معاند و کلیدواژه "زن" 📌رویداد اجتماعی یا تجزیه سیاسی ✍️علیرضا محمدلو 1️⃣ رویدادسازی: حادثه ای را در کمین نشسته و با زنجیره رسانه‌ای برجسته می‌کنند. 2️⃣ روایت سازی: بعد از شکار لحظه ها، با قلم و قصه و روایت، سطح درگیری افکارعمومی را بالاتر می‌برند. 3️⃣ هشتگ‌سازی: روایت ها باید داغ شوند و با تکنیک هشتگ‌، توجهات را جلب کرده و رونق یابند و ادبیاتِ باور پیدا کنند. 4️⃣ نمادسازی: از جلب توجه بایستی به کسب حمایت رسید و این فاز عملیات هم نیاز به اسطوره و نماد محسوس دارد. 5️⃣ سکوسازی: نمادسازی، توان حمایت‌پذیری و تعمیم‌ مسأله را بالا برده و صنعت شهرت و سلبریتی‌های جامعه را درگیر می‌کند. 6️⃣ تراژدی‌سازی: از یک حادثه ساده با فرایندی که طی شد،یک قصه تلخ و دراماتیک در حافظه جمعی ثبت می‌شود و انرژی و نشاط اجتماعی را بایکوت/تحریم می‌کند. 7️⃣ تئوری سازی: جریان روشنفکری این ماجرا را با عنوان جراحت جمعی و ترومای اجتماعی تئوریزه می‌کند و تبدیل به تاریخ سیاسی می‌شود. 8️⃣ نفرت‌سازی: تکرار انگاره‌های برساخته، تحریم شادی، تعمیم سکوها و توجیه روشنفکری، بتدریج مسأله را از صورت ذهنی به ساحت عینی کشانده و خشم بخشی از مردم از بخشی دیگر یا سیستم‌‌ را صورت می‌بخشد. 9️⃣ گسل‌سازی: نتیجه مشخص چنین ویروسی، ایجاد دوقطبی یا چندپارگی در جامعه با عنوان قهر،گسل و شکاف اجتماعی است. 🔟 تجزیه‌سازی: تیر خلاص این ماجرا هم بعد از تولید خوشه‌های خشم اجتماعی با عناوین سیاسی مثل رفراندوم،تحریم انتخابات و ایجاد ناامنی/آنارشی با ورود جریان‌های خارجی جهت تجزیه سیاسی با عنوان صلح اجتماعی رقم می‌خورد. @HOWZAVIAN
. ✔️ راه‌اندازی صفحه‌ی «انسان فلسفی» 📌 بررسی پدیده‌های روز جامعه با برش فلسفی و کلامی https://eitaa.com/joinchat/3218146022C3513f2c221 💡دریافت آثار رسانه‌ای (گفتار، یادداشت و کوتاه‌نوشت) فعالان عرصه کلام و فلسفه 👇 📫 @ensane_falsafi1 @HOWZAVIAN
🔴 زن؛ مربی یا ابزار؟! ✍️علیرضا احمدی زن در اندیشه دینی یک انسان مقدس و مربی است که باید انسان تربیت کند؛ اما در اندیشه غربی، زن فقط یک کالاست که تنها ابزارش، تن و جسم او برای فروش کالای ضمیمه است. زنان فریب خورده سرزمینم(مانند سارا خادم الشریعه قهرمان شطرنج و ...) که به ارزشها پشت پا زدند و با پول بیت المال رشد کرده و صاحب شان اجتماعی شدند، بعد از پشت پا زدن به ارزشها و فرهنگ اصیل، امروز تبدیل به مدلینگ شدند و رفته رفته به طرف برهنگی پیش میروند و این یعنی، هم در دنیا دچار خسران شدند و هم در آخرت باید پاسخگوی خدای متعال باشند.و چه زیبا گفتند سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی: والله هرکس به این نظام سنگی زد آواره شد... آری خسر الدنیا و الاخره مصداقش کسانی هستند که به دین و ارزش‌ها پشت پا زدند، همانانی که سر سفره علی و اولاد علی بزرگ شدند و در خدمت معاویه و شیاطین و اذناب آنها قرار گرفتند. با خدا قهر نکنید که او ارحم الراحمین است.قبل از آنکه دیر شود به دامن اسلام برگردید که خداوند توبه‌پذیر است. @HOWZAVIAN
🎙بخشی از مصاحبه روزنامه فرانسوی لوموند با امام خمینی ( ره ) در اردیبهشت ۱۳۵۷ در نجف اشرف 🔹س : با توجه به فقد روابط سازمانی آیا یک اتحاد تاکتیکی را با مارکسیستها برای سرنگون کردن شاه در نظر دارید؟ و روش و طرز رفتار شما با آنان پس از موفقیت اجتماعی تان چگونه خواهد بود؟ 🔸ج : نه ما حتی برای سرنگون کردن شاه با مارکسیستها همکاری نخواهیم کرد. من همواره به هواداران خود گفته ام که این کار را نکنند. ما با طرز تلقی آنان مخالفیم. ما میدانیم آنها از پشت به ما خنجر زده اند و اگر روزی به قدرت برسند رژیمی دیکتاتوری برقرار خواهند کرد و این مخالف روح اسلام است. اما در جامعه ای که ما به فکر استقرار آن هستیم، مارکسیستها در بیان مطالب خود آزاد خواهند بود؛ زیرا ما اطمینان داریــم کـه اسـلام دربردارنده پاسخ به نیازهای مردم است. ایمان و اعتقاد ما قادر است که با ایدئولوژی آنها مقابله کند در فلسفه اسلامی از همان ابتدا مسئله کسانی مطرح شده است که وجود خدا را انکار میکرده اند ما هیچگاه آزادی آنها را سلب نکرده و به آنها لطمه وارد نیاورده ایم. هر کس آزاد است که اظهار عقیده کند و برای توطئه کردن آزاد نیست. 📚صحیفه امام ج ۳ ص ۳۷۱ 🔊رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️دکتر احمد اولیایی 🔹فیلم civil war (جنگ داخلی) را دیروز دیدم. اکران این فیلم ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در آمریکا آغاز شده و ظاهراً مورد پسند منتقدین و مردم قرار گرفته است. 🔸فیلم، داستان چند روزنامه‌نگار جنگ را روایت می‌کند که در اوضاع جنگ داخلی آمریکا و محاصره کاخ سفید توسط شبه نظامیان، قصد دارند اولین‌هایی باشند که با رئیس جمهور مصاحبه می کنند اما ... . 🔹نکته حائز اهمیت، زمان پخش فیلم در اوضاع کنونی جهان مانند افول جایگاه آمریکا، وضعیت اسرائیل، اعتراضات داخلی آمریکا و سال انتخابات ریاست جمهوری می باشد. 🔸از طرف دیگر، جنگ داخلی از نظر افکار عمومی آمریکاییها دور‌ از ذهن نیست؛ نظرسنجی سال ۲۰۲۲ توسط YouGov و اکونومیست نشان داد که ۴۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند جنگ داخلی جدید «حداقل تا حدودی در ۱۰ سال آینده محتمل است». 🔹این فیلم با پوسترهای خاص با نام سقوط امپراطوری در سینماهای چین و تایوان روی پرده رفته است. ایران نیز باید چنین فیلم هایی را اکران عمومی کند. 🔸سینمای هالیوود و اساسا وضعیت فیلم‌ها در جهان می‌تواند نقطه عزیمت گفتگو و توافق تمدنی میان اصحاب هنر و اندیشمندان باشد به ویژه زمانی که این وضعیت به نفع جبهه حق، مستضعفان و انسان‌های مظلوم جهان قرار گیرد. @HOWZAVIAN
⭕️ پشت‌پرده انتشار گسترده یک دروغ درباره مسلمانان ژاپن رمزگشایی از یک پروژه مشکوک 🔻با وجود همه اختلافات جزئی، این روزها حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین به نقطه کانونی وحدت‌بخش میان امت اسلامی بدل شده است. در این شرایط استعمار نو برای وارونه نشان دادن شکست‌های میدانی مار دست‌آموز خود در منطقه، باز هم به دسیسه همیشگی متوسل شده است؛ تفرقه بینداز و حکومت کن. به این خبر توجه کنید: وهابی‌های عربستان یک زن ژاپنی را به‌خاطر شیعه شدن کشتند! این تیتر، یکی دو روز پیش روی برخی از سایت‌های ایرانی قرار گرفت و با هدف آب و تاب دادن به ماجرا حتی عکس‌های ادعایی مربوط به قبر فرد مذکور هم به سرعت از فضای مجازی کشورمان سر درآورد. براساس گزارش منابع نامعلوم ماجرا این‌گونه روایت شده است: خانم ‌پرنیا ماتسوشیما، دختر دورگه ایرانی‌-ژاپنی و قاری و حافظ کل قرآن که به‌تازگی شیعه شده بود، توسط سه شهروند سعودی در توکیو به شهادت رسید. رد خبر شهادت دختر شیعه در ژاپن 🔻اما در حالی که بسیاری با استناد به خبر منتشر شده در حال موضع‌گیری هستند، ناگهان اعلام می‌شود این موضوع صحت ندارد. خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در این‌باره نوشت: براساس اطلاعات رسیده، هیچ دختر شیعه‌ای به نام پرنیا ماتسوشیما که مشغول فعالیت‌های شیعی در شهر توکیو بوده، وجود خارجی نداشته و تصاویر منتشرشده منتسب به این شخصیت در واقع مربوط به «صبریه انواری» یک دختر افغانستانی ساکن شهر دهلی نو پایتخت هند بوده است. شیعیان ایرانی ساکن ژاپن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ابنا، ضمن رد وجود این شخصیت، تمام اخبار منتشرشده در خصوص قتل او به دست وهابی‌ها و دستگیری قاتلان را نادرست می‌دانند. 🔻برجسته شدن چنین خبری در میانه جنگ غزه، که تمام حواس‌ها به این مسئله جلب شده و مسلمانان بر ضرورت مسئول دانستن رژیم صهیونیستی در کشتار نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی یکصدا و متحد هستند، بسیار پرسش‌برانگیز است. واقعاً منفعت انتشار این‌گونه اخبار با چه گروه یا کسانی است؟ موضوع اصلی اینجاست که چرا این خبر، با این مقدار از مستند و مدرک در این حجم رسانه‌ای تولید شده است؟ 🔗متن کامل در قدس آنلاین @HOWZAVIAN
به همت انجمن سواد رسانه طلاب 💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «پرویز خان» ⏰سه شنبه 18 اردیبهشت، ساعت 15:30 📍قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39 کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما ▪️برای شرکت به نشانی زیر پیام بدهید 🆔@savade_rasane @HOWZAVIAN @savad_rasaneh
📌نظریه‌ی درست و تازه‌ی اکبرنژاد! 🔺مناظره ی طولانی حجت الاسلام رهدار و حجت الاسلام اکبرنژاد را که دیدم، یاد این حکایت افتادم: کسی نوشته‌اش را پیش یکی از علما برد که بخواند و نظر بدهد. بعد از مدتی برگشت که نظرش را بشنود. فرمود: در کتاب شما هم حرف‌های درست هست هم حرف‌های تازه؛ ولی حرف‌های درستش تازه نیست و حرف‌های تازه‌اش درست! ✍️ محمدرضا آتشین صدف @HOWZAVIAN
. شما که برای اذیّت نگهداری‌اش، بچّه‌ات را گذاشتی مهدکودک؛ به خانۀ سالمندان خوش آمدید. ✍️ هادی سیاوش‌کیا @HOWZAVIAN
. 💢نشست سوم (روایت سرنوشت حجاب) 🔸سلسله نشست‌های مدرسه اندیشه‌ورز رحا ⌛️ سه شنبه 18 اردیبهشت ماه ساعت 15-17 در بستر اسکای روم 🔗 لینک ورود به اتاق جلسه جهت پاسخ به سوالات به لینک زیر مراجعه فرمایید: @adm_schl 🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر 🆔 @rahamedia
. 🔴 پذیرش دانش‌پژوه در سطح سه رشته تخصصی «امامت جمعه» 🔸با استعانت از درگاه الهی و ذیل عنایات حضرت بقیه الله اعظم(عج) «مرکز تخصصی حوزوی شهدای محراب» در سطح سه رشته تخصصی امامت جمعه برای سال تحصیلی (۱۴۰۴-۱۴۰۳) از میان طلاب و فضلاء محترم دانش پژوه می پذیرد. 🔹 جهت ثبت نام به سامانه پذیرش حوزه های علمیه به نشانی paziresh.ismc.ir مراجعه فرمایید. شماره تماس: ۰۲۵۳۲۹۲۳۸۳۷ ⏰ ساعت تماس : صبح ۱۰ الی ۱۲ عصر ۱۶ الی ۱۹ @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌سخنی با وزیر محترم بهداشت ✍️ حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم نوشت: 🔻وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به شراب‌خواری دسته‌جمعی عده‌ای از پزشکان در شیراز ابراز داشتند: «ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد می‌کنند، به آن عمل هم کنند. وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است.» 🔻ضمن تشکر از جناب دکتر عین‌الهی وزیر ارزشی، انقلابی و جهادی، بابت این موضوع‌گیری، معتقدم انتظار مردم و نخبگان کشور و همچنین بدنه ارزشی و متدین وزارت بهداشت از وزیر ارزشی و انقلابی و قاطعی مثل دکتر عین‌الهی بیش از این است. مردم انتظار دارند که: اولاً، با اخراج همیشگی این پزشک‌نمایان شراب‌خوار از جامعه پزشکی، این لکه ننگ را از دامن مقدس طبابت و پزشکی ایران اسلامی برای همیشه پاک کنید؛ ثانیاً، خود وزارت بهداشت پیشگام شده و پرونده این شراب‌خواران را به دستگاه قضایی ارجاع دهد؛ ثالثاً، به مردم اطمینان دهید که در تربیت اخلاقی و معنوی دانشجویان علوم پزشکی تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا من‌بعد حتی الامکان چنین لکه‌های ننگی در جامعه پزشکی پیدا نشوند. و رابعاً، در ترویج فرهنگ و آداب اسلامی ایرانی حرفه مقدس طبابت در میان جامعه پزشکی اقداماتی عملی را به کار بگیرید تا حتی الامکان مجدداً شاهد چنین افتضاح دسته‌جمعی نباشیم. @HOWZAVIAN
♨️ درجه‌ی حرارت معلمی ✍️ سیدجواد محمدزاده این روزها و ماه‌های گذشته، بازار جذب معلم داغ داغ است و هر عطاری با دیدن دختر و پسر جویای کار؛ چندین خطبه غرّا و شوق انگیز می خواند و توصیه می کند که بروید معلم شوید و اندر احوالات تعطیلات شب عید و تابستان و آب و هوای آن دم گوش آن جوانک بیکار مثنوی می خوانند. معلمی از برترین شغل‌ها و در ردیف شغل انبیای الهی است که افتخاری بالاتر از این نیست. ولی تنها نداشتن شغل می تواند ما را رهنمون به این مقام کند؟! لوازم معلمی 1-عشق و علاقه یک کارگر برای کندن یک چاه یا راننده کامیون برای راندن ماشین نیاز به علاقه دارد. نویسنده، پزشک و پرستار تا وکیل و مخترع و تولید کننده بدون علاقه نمی تواند قدم از قدم بردارد. معلم از علاقه بیشتر به عشق نیازمند است و تنها دست و پای نیست که حرکت می کند! جان و قلب او نیز باید بجوشد از چشمه زمزم، بسوزدهمانند شمع برای شاگردان خود که بیش از علاقه به عشق نیازمند است. 2- تفکر و اندیشه معلم یک بیل و کلنگ برنمی دارد که زمینی را شخم بزند تا کشاورز گندم یا جو یا کلزا در آن بکارد! مغز و اندیشه انسان در کلاس روی میز است تا حضرت معلم به هر شکلی که دوست دارد آن را بچرخاند، باز کند و در درون آن خزعبلیات بریزد یا علوم الهی یا شبهات منظومه های کفر یا نا امیدی ها یا کرور کرور ابن سیناها و خوارزمی ها و ملاصدراها بپاشادو اندیشه شاگرد را به عرش برساند. 3-سوز و گداز معلم در کوره دلسوزی باید بسوزد، جزقاله شود، تکه تکه شود، آب شود، نیست گردد، محو شود، تا مدال معلمی بر گردن او بیاویزند. نمی‌دانم در مصاحبه‌ها چرا از قانون نیوتن و معادله چند مجهولی و ترکیبات هیدورژن و اکسیژن می‌پرسند؛ ولی درجه حرارت سوز معلم را اندازه نمی‌گیرند! 4-شاگردپروری نشستن و سخن گفتن و مطلب پشت مطلب، داده‌های مختلف، معلومات نامتناهی و شاگرد را یک هارد و فلش و رباط دیدن از معلمی به دور است. با شاگرد باید زندگی کرد و راه رفت و غذا خورد و خندید و گریه کرد و آن را پروراند. @HOWZAVIAN
. 🔴 روحانیت و نظام تعلیم و تربیت ✍️ یادداشت سعید فتحی در «نویسندگان حوزوی زنجان» 🔸به بهانه برخی نقدها به حضور طلاب در مدارس به یک شبهه که توسط برخی حوزوی و دانشگاهی طرح شده است پرداخته و آن را بررسی می‌کنیم. این گروه حضور طلاب در مدارس را نمودی از نگاه ایدئولوژیک به آموزش و پرورش میدانند و این نگاه را اشتباه و خطا دانسته و وظیفه آن را صرفا تربیت نیروی علمی برای کشور میدانند و لا غیر.! 🔹سکولارهای حوزه و دانشگاه گویا قسم خورده اند تا پای جان از دینی شدن جامعه جلوگیری کنند! 🖌 متن کامل در صفحه زنجان @HOWZAVIAN
. ✍️ استادان و طلاب خراسان رضوی در مسیر پویش نوشتن و تبلیغ مکتوب 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه فرهنگی و اجتماعی کنشگران و نخبگان حوزوی استان خراسان رضوی است. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ و کوتاه‌نوشت 👇 👤 @Saleh117 @HOWZAVIAN
🔻 گزیده‌ای از مهم ترین یادداشت‌ها در نقد لایحه حجاب و عفاف ▫️ فبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ 🔹 فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! حسین شریعتمداری https://kayhan.ir/001ChH 🔹 مسئولان محترم باور بفرمائید فریب‌تان داده‌اند! حسین شریعتمداری https://kayhan.ir/001CRt 🔹 خرم‌آبادی معاون پیشین دادستان کل کشور و مشاور قضایی رییس قوه قضاییه[این لایحه کاملا باعث اضمحلال نقش‌آفرینی نیروی انتظامی می‌شود.] https://eitaa.com/khoramaabaadi/14 🔹 جاویدنیا؛ معاون پیشین دادستان کل کشور [لایحه خلاف شرع وخلاف نظرات صریح رهبری ست] https://eitaa.com/Dr_javidnia/6179 🔹 مرکز تخصصی امر به معروف کشور: [کمر همت بسته‌اند برای حذف طرح نور] https://eitaa.com/aamerin_ir/29026 🔹 جمعی از مخالفان و منتقدات لایحه حجاب https://eitaa.com/howzehenghelabi/58553 🔹 طالبی دارستانی: لایحه انحرافی پُر اشکال https://eitaa.com/aamerin_ir/28991 🔗 صفحه‌ی احوال حوزه @HOWZAVIAN
☑️ طرح نور و اقتدار فراجا ✍️ نازنین رقیه صوفی نیارکی، مدیر مسئول نشریه قزوین سلام این روزها که بحث کشف حجاب و طرح نور داغ شده، کاش لااقل یکی بیاید به ما بگوید خائن اصلی کیست؟! کدام مسئول فرهنگی کشور بود که اولین بار اجازه داد کشف حجاب علنی بدون هیچ گونه برخوردی در جامعه بروز پیدا کند؟ چه کسی قبح این عمل خلاف دین را ریخت،چه کسانی پشت این گونه پروژه ها هستند، چرا من زن مسلمان که مخالف بی‌حجابی هستم و می‌خواهم آمر به معروف باشم باید تختئه شوم ولی آن دیگر مذهبی صورتی علنا مرا تندرو خطاب کند؟ کدام تندروی را می‌گویید؟ مگر نه اینکه ما انقلاب کردیم که مظاهر شرعیه در جامعه ظاهر شود، مگر نه اینکه ما برای زندگی دین مدارانه‌ی مردم برنامه ریزی کردیم ولی حالا به دین داری حداقلی راضی شده ایم، مگر نه اینکه وصیت هزاران شهید پیش از دیگر وجوب دین به حجاب زن مسلمان تاکید دارد، آی مسلمین ما از سنگر حجاب که مظهر عفاف و سنگر حفظ خانواده ی ایرانی بود کوتاه آمده ایم ،امروز ما از اکثریت آرمان های انقلاب کوتاه آمده ایم !!من از فحاشی و مخالفت ضدانقلاب و غیره نسبت به طرح نور صحبت نمی‌کنم، من از توهین‌ها و شلوغ‌بازی‌ها و عدم حمایت اقشار به ظاهر مذهبی حرف می‌زنم، کاش قدری هم در بین مردم عادی بودید تا ببینید این کشف حجاب ها دارد چگونه تیشه به ریشه ی مردم می زند! حیا و غیرت ایرانی چوب حراجی شده که به حیثیت ایرانیان زده، ما امروز اگر قرار باشد حرف از حکومت مذهبی بزنیم چطور می‌توانیم زنان مظلوم غزه را که در سخت ترین روزهای حیاتشان یک تنه دارند بار مقاومت را به دوش می‌کشند و حجاب برسر دارند را پاسخ گو باشیم چه کسی در برابر خون کودکان و زنان عفیف فلسطینی پاسخ گوست ،چگونه می‌توانیم نام مسئول جمهوری اسلامی را بر خود نهیم و در عین حال نخواهیم حتی از گذاشتن آبرو برای حفظ نظام دریغ کنیم، ای کسانی که داعیه‌ی مذهبی دارید شما چه سهمی از مقاومت در برابر کفار دارید وقتی حتی حاضر نیستید از توئیت و اکانت خود مایه گذاشته و از نیروی انتظامی مظلوم کشورتان حمایت کنید. @HOWZAVIAN
✔️ کامل شدن ترکیب تحولی با گام دوم انتخابات مجلس ✍️مهدی سعیدی در صراط نوشت: 🔹دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی 11 اسفندماه سالی که گذشت، برگزار شد که عملیات روانی گسترده دشمنان جمهوری اسلامی با همه توان فعال شده بود تا مانع حضور مردم در پای صندوق رأی شوند و میزان مشارکت را به زیر 20 درصد برسانند. در این معرکه، 41 درصد ملت ایران به میدان آمدند تا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند و حماسه باشکوهی آفریدند که محاسبات دشمن را برهم ریخت؛ اما کار انتخاب به اتمام نرسیده و هنوز تکلیف 45 کرسی مشخص نشده است و روز جمعه 21 اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید. 🔹45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد. 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
. ♨️عاقبتِ مبهم مهدی 📌از وقتی که مهدی نصیری در بی بی سی حضور یافت، بین اصولگرا و اصلاح‌طلب سر نخواستنش دعوا شد. @HOWZAVIAN
📌 اندیشه تقابل و بحران هویت جوان مسلمان 🔹یکی از بحث‌های مهم در مباحث فکری و فرهنگی دوران اخیر در جامعه‌ی اسلامی بحث از تضاد و دیالکتیک است که اساس جهان را بر پایه تقابل و تغایر فهم می‌کند و تحولات اجتماعی و سیاسی را بر پایه تضاد و تقابل تفسیر می‌کند و بر انقطاع تاریخی و گسست فرهنگی اصرار دارد. بخصوص تقابل میان سنت و تجدد؛ غرب و شرق. 🔸اندیشه‌ی تقابل و دیالکتیک اگر چه در شرایط هرج و مرج بسیار جذاب می‌نماید و می‌تواند هویت اعتراضی را به وجود آورد اما در دوران ثبات و سازندگی، بحران زاست و می‌تواند صبر انقلابی و استقامت طولانی مدت در جهت حرکت تکاملی جامعه را تضعیف کند و به شتابزدگی و رفتارهای رادیکال بکشاند و در نهایت نوع بحران هویت و کارآمدی را القا کند. 🔹تاریخ پس از ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که جریان‌عای تقابل‌گرا و تضادگرا، اگر چه در ابتدا دارای روحیات اعتراضی و جنب و جوش زیادی هستند اما به تدریج به بحران هویت گرفتار شده و در تقابل انگاری میان سنت و تجدد، به یک سمت غش کرده و دچار دگردیسی معرفتی شده‌اند. 🔸 در مقابل اندیشه تضاد و تقابل، اندیشه اتصال و زوجیت قرار دارد که بر پیوستگی عالم و درک عناصر فطری بشریت استوار است. (ر.ک: بیانات آیت الله العظمی خامنه‌ای در دیدار اقشار مختلف بانوان ۱۴ دی ۱۴۰۱) امتداد حکمت الهی @HOWZAVIAN
«خوانش» در چهارمین حلقــه‌ی مطــالعه و گفت‌و‌گــوی ماهــانه خود پیرامون جستــارها و متون ادبی معاصر، به اقتضاء به میان آمدن بحث از «چیستی رمان» و «نسبت رمان با مذهب» سراغ ایده‌ی کتاب «آفتاب‌گرفتگی» اثر رفته است. این کتاب تلاش دارد با بررسی جنبه‌هایی همچون تأویل پذیری، هدف از نوشتن و خواندن رمان و همچنین کاویدن عناصر رمان مانند شخصیت‌پردازی، قصه، زبان و زاویه‌ی دید، تشابه‌ها و تفاوت‌های متون مذهبی و رمان را به مخاطب نشان دهد. نویسنده در عین توجه به وجوه اختلافی میان مذهب و رمان(به عنوان امری مدرن)، از «تأثیر متقابل رمان و مذهب» سخن گفته و آن را در مصادیق متعددی از متون ادبیات داستانی معاصر فارسی نشان داده است. راهبر: ؛ سطح چهار حوزه علمیه، کارشناسی ارشد ادبیات فارسی، نویسنده و پژوهشگر. از جمله آثار امیرخداوردی می‌توان به «جنون خدایان»، «آمین می‌آورم» و «آلوت» اشاره کرد. در کارنامه ادبی وی مواردی مانند برگزیده شدن در جشنواره اشراق، تحسین شدن توسط هیئت داوران جایزه احمد محمود و نامزدی نهایی جایزه جلال آل احمد به چشم می‌خورد. شیوه اجرا: حضورے‌‌(قم)| مجازے‌‌ علاقه‌منــدان برای حضور در محفل ادبی خوانش، با شماره تلفن یا آیدی زیر در ایتا یا بله هماهنگ نمایند. (شرکت در این حلقه رایگان می‌باشد) 09907629882 @sch_negah_admin @HOWZAVIAN @sch_negah
♨️"امروز جنگ‌های صلیبی به پایان رسید" این جمله‌ای است که «ادموند آلنبی» ژنرال ارتش انگلیس هنگام ورود به بیت‌المقدس به زبان آورد. 📌 ۱۰۶ سال پیش در روز نهم آبان ۱۲۹۶ شمسی - ۳۱ اکتبر ۱۹۱۷ میلادی دولت عثمانی شکست خورد و فلسطین به اشغال انگلستان درآمد. ✍️مهدی نوروزنیا @HOWZAVIAN