eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
473 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️دغدغه تربیت نسل، از فلسطین تا ایران ✍️نجمه صالحی، مدرس حوزه تصور کنید در خانواده‌ای زندگی می‌کنید که جرأت ابراز احساسات‌تان را ندارید! تصور کنید در مکانی زندگی می‌کنید که جرأت ابراز اعتقادات‌تان را ندارید! تصور کنید در جمع فامیل و دوستان، نظر شما با دیگران متفاوت است اما حق ابرازش را ندارید! در این شرایط شاید اولین کاری که به ذهن خطور می‌کند «همرنگ جماعت شدن» باشد! اما اگر همه اشتباه کرده باشند چه؟ خلاف جریان حرکت کردن سخت است و انتخاب درست سخت‌تر! بنا بر انواع حرکت تاریخ در فلسفه نظری تاریخ، گاه آدم‌های خاص برخلاف جریان حرکت می‌کنند و حتی جان‌شان در راه این انتخاب، از بین می‌رود! دیروز که گوشه‌ای از داستان زندگی و شیعه شدنش و‌ هجرت به ایران را بازگو کرد، فهمیدم او نیز راهش را خلاف جریان حرکت اطرافیانش انتخاب کرده، حتی‌ همکلاسی‌هایش تعجب کردند! می‌گفتند ما در خانواده شیعه متولد شدیم اما تو...! جرأت ابراز عقیده‌اش را نداشته حتی در خانه پدری! اما با وجود اختلاف مذهب با آن‌ها، نگران جان‌ خانواده‌اش بود نه خودش! اگر در کشورش(فلسطین) متوجه مذهبش می‌شدند، خانواده‌اش را آزار می‌دادند! می‌گفت به معجزه امام زمان عجل الله فرجه به ایران آمده! دغدغه‌اش تربیت نسل علوی بود! با هیجان از جریان‌های اختلاف عقیده‌اش با دیگران می‌گفت که ناگهان یکی از دوستانش از جا بلند شد و او را در آغوش گرفت! چشمان برخی از آن‌ها بارانی شده بود! به او گفتند: «حتما خاطراتت را بنویس!» گفت: «بعد از ازدواج!» به او گفتم: «جزو دعاهایمان شدی!» @AFKAREHOWZAVI
🔺 چرا «باورِ آلمانی» نداریم؟ ✍️ استاد سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی «باورِ این‌که آلمان‌ها قوم برترند، صنعت آن‌ها را آن‌قدر بالا برد که نصف دنیا را گرفتند! اگر شما هم "آن تلاشی که در جبهه شهید می‌داد" را نظام‌مند کنید تا برای صنعت هم ایثار کند، در صنعت هم حرف اول را خواهید زد! من آرمان‌گراییِ اسلامی را در همه ابعاد قطعاً بسیار شدیدتر از آرمان‌گرایی آلمان می‌دانم. در مقنّن کردنِ نظامِ فلسفی حتماً قوی‌تر می‌دانم. در فلسفه حرکت، حرف اسلام بی‌شک بالاتر از حرف هگل است. نظام مناسکِ پرورشی اسلام هم از مناسک پرورشی آلمان قطعاً قوی‌تر است. در ارتباط با حقایق عالم هم حرف و فعل آن‌ها به عُجْبِ ملی، یعنی به شیطان و انانیتِ نفس، بازمی‌گردد. انانیت انسان، قدرتش کمتر از حقایقی است که به دستِ ائمه طاهرین (علیهم‌السلام) است. اگر شدتِ این‌ها پشت‌سرِ تولید، نظام‌مند شود، تولید ناخالص ملی قطعاً تولید ناخالص رشدآور می‌شود.» «همان‌گونه که غیرتِ آلمانی توانست اختراع بزرگ تحویل دهد، متقابلاً ما انگیزش اسلامی و انقلابی را برای اختراع مادی، اساس قرار می‌دهیم. [در این صورت] حتماً در ارتباطات و کلیه وسایل، از‌ آن‌ها پیشرفته‌تر خواهیم شد. شما باید کارآمدیِ برتر تحویل دهید. اگر کارآمدیِ برتر را تحویل دادید دیگر اسمش را هواپیما بگذارید یا چیز دیگر فرقی ندارد. باید سرعتِ حمل و نقل شما از‌ آن‌ها بالاتر باشد.» (۱۳۷۸) @HOWZAVIAN
. 🔴حضور غیابِ «انسانیت» 📌غایبان کامل این ۶ روز ترکیه و ...: 1️⃣ گروه‌های همجنس بازی 2️⃣ گروه‌های مدعی حقوق زنان 3️⃣ گروه‌های مدعی حقوق حیوانات 4⃣ گروه‌های دموکراسی و حقوق بشر و... @HOWZAVIAN
🔘 پروژه «دوگانه‌ی ساختگی نظام اسلامی و دینداری» به دنبال چیست؟ ✍️علی صالحی، دانشجوی دکتری علوم قرآن و مدیر نویسندگان حوزوی خراسان در صدای حوزه نوشت: بافت دینی و اجتماعی جامعه ایران از صدر اسلام تاکنون به گونه‌ای است که نمی‌توان شاکله دینی آن را نادیده گرفت. انقلاب اسلامی ایران محصول مطالبه عمومی مردم برای حاکمیت دین و مذهب است. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، جریان مذهبی کشور تقویت شده و از دیگر سو این جریان توانسته از آرمان‌های اصیل انقلاب در برابر هجمه‌های دشمن دفاع کند. طبیعی است که دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و قطعا برای تحقق اهداف خود، پیاده نظام و مهره‌های فراوانی در لایه‌های مختلف جامعه دارد؛ اما سعی می‌کند با جذب جریان مذهبی دایره نفوذ خود را گسترش داده و با آنتی تز انقلاب به حیات انقلاب اسلامی پایان دهد، زیرا به خوبی می‌داند جریان مذهبی مانع اصلی پیشبرد برنامه‌های خود در کشور است؛ البته جذب جریان مذهبی، کاری بسیار دشوار و شیوه‌های ظریف و پیچیده خود را می‌طلبد. اصلی‌ترین شیوه جذب، برخورد نرم‌گونه در برابر جریان‌هایی است که دفاع از مذهب برای تخریب اصل مذهب به کار می‌گیرند.. دشمن دوگانه نظام و مذهب را ترویج می‌کند و تفسیر التقاطی از اسلام و مذهب ارائه می‌دهد و جنبه‌های فردی و عبادی اسلام را پر رنگ‌تر از عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نشان می‌دهد. همچنین به جریان مذهبی القا می‌کند که بقای اسلام هیچ ارتباطی به نظام جمهوری اسلامی ندارد؛ زیرا در طول تاریخ، اسلام با وجود حکام جور توانسته سرزنده‌تر از دوران حاکمیت نظام جمهوری اسلامی به حیات خود ادامه دهد. پذیرش این تحلیل خطرناک، در جریان مذهبی کم و بیش دیده می‌شود. این دیدگاه، حیات اسلام را نه در وجود ساختار نظامند مقتدر بلکه در فاصله‌گرفتن از سیاست و بسندگی به برخی مناسک دینی می‌بیند. این دیدگاه همچنین تأکید دارد پیشرفت‌های اقتصادی کشورهای اسلامی مانند مالزی و برخی کشورهای همسایه در سایه گلاویزنشدن با قدرت‌های بزرگ و دور ساختن دین از دنیای سیاست است. دومین شیوه جذب، ارائه‌ی چهره‌ای جذاب از جبهه باطل است. این شیوه به وسیله رسانه که قوی‌ترین ابزار تربیت در عصر جدید است، شکل می‌گیرد. دشمن با چالش فقر گفتمان منطقی و فطری روبه‌رو است و برای جبران این نقص ذاتی، مجبور است برای جذب جریان مذهبی کشور تغییر چهره دهد و بخشی از حق را با باطل بیامیزد و با شعارهای جذاب عرض اندام کند تا حقیقت بر مخاطب مشتبه شود، در این نقطه از اغواگری، بسیاری در فهم حقیقت آشفته و مردد می‌شوند و نمی توانند حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهند. شعار زن، زندگی و آزادی یک شعار دینی و انسانی است که دشمن آن را برای خود مصادره کرده است. البته دشمن با این شعار به دنبال ضربه‌زدن به پایه‌های عقیدتی و ارزشی و رفتاری جامعه دینی است. دشمن از زن دم می‌زند؛ اما می خواهد هویت زن مسلمان را نابود کند و از زندگی دم می زند اما می خواهد جامعه اسلامی را به کام مرگ بکشاند و از آزادی دم می‌زند؛ اما می‌خواهد اسیر بگیرد و سلطه شیطان را در کشور گسترش دهد. امروز بخش کوچکی از جامعه مذهبی کشور تحت تاثیر رسانه جبهه باطل قرار گرفته و حرف‌های دشمنان را تکرار می‌کنند و مدعی‌اند که تفکر مبارزه با استکبار جهانی یک تفکر پوسیده و ناکارآمد است. البته اقناع این گروه، کاری بسیار سخت و گاهی محال به نظر می‌رسد. اصل را از فرع تشخیص نمی‌دهند و به تبعات آنچه می‌گویند نمی‌اندیشند. نه ضرورت زمانه می‌فهمند و نه مصلحت جهان اسلام را درک می‌کنند. جایی که باید اطاعت کنند، سرپیچی می‌کنند و جایی که باید بر سر دشمن بکوبند، سکوت می‌کنند یا علیه نظام موضع می‌گیرند. سومین شیوه جذب، نفوذ در ارکان و تشکیلات انقلابی است؛ زیرا دشمن با لباس خودی و نفوذ در مراکز حساس تربیتی و دیگر نهادهای فرهنگی برای کادرسازی و نفوذ هدفمند کادرسازی می‌کند و جریان مذهبی را دو قطبی و در نتیجه تضعیف کند. رهبر انقلاب درباره خطر نفوذ در تشکیلات مذهبی هشدار می دهد:«گاهی آدمی فاسد و ناباب لباس عوضی می‌پوشد و خودش را در مجموعه‌ای جا می‌کند. این آدم می‌تواند در کسوت روحانی و بسیجی و... در بیاید.» به نظر می رسد بهترین راهکار برای خنثی‌سازی شیوه‌های پیچیده دشمنان برای جذب جریان مذهبی، الگوی جهاد تبیین است و جبهه انقلابی باید بتواند جبهه باطل را رسوا کند و چهره حقیقی دشمن را به همگان نشان دهد؛ از این رو رهبر انقلاب توجه دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و عناصر هنری در تبیین حقایق تاریخ و جنایت‌های دشمنان برای جوانان را یک ضرورت و تکلیفی مهم می‌خواند. @HOWZAVIAN
. 🔺لکّه ننگ... ✍️ امیر خندان چند شب قبل، از کنار بقالی محله عبور می‌کردم. نگاهم به سیب های قرمز روی میز جلوی مغازه افتاد. سیب ها درشت و آبدار بودند ولی این که داخل پلاستیک آن هم بیرون مغازه تلنبار شده بودند، گویای همه ماجرا بود:« سیب آبگیری» نگاهی به قیمت سیب های داخل مغازه کردم. از مغازه دار قیمت پلاستیک های سیب را پرسیدم. اختلاف قیمت تقریبا در هر کیلو سه برابر بود. @howzavian
⚪️ تا سفید نشوی مثل برف ✍️حمید فخیمی نوروز 🔸برف آمد، زمین سفید و پاک شد تا کم کم شکوفه ها و گل‌ها و دشت‌ها و هوای لطیف و دل انگیز و هر چه دلربا و زیباست خود را نشان دهد. ✅ و من از برف آموختم تا دلم سفید نشود، زیبایی‌ها از قلبم جوانه نمی‌زند. @HOWZAVIAN
📌گشت ارشاد به نیابت از همه ✍️ محسن عبدالله زاده ✍️گشت ارشاد بیچاره، یک تنه جور همه کتاب‌های درسی بی‌فایده، معلمان و مدیران بی تفاوت، والدین بی مهارت، نوجوانان و جوانان ناآگاه، امام جماعت‌های «پیشنمازی» و خیلی‌های دیگر را کشید و آخر از خودی و ناخودی بد و بیراه شنید. @HOWZAVIAN
🔻چرا مردم آمدند؟ ✍️ عباس بابائی به آمار خبرگزاری‌ها و مراکز آمارسنجی کاری ندارم، چرا که خودم روز ۲۲ بهمن چون قطره‌ای در موج خروشان ملت حاضر بودم و شاید در این چندسال طولانی‌ترین راه پیمایی عمرم را بعد از اربعین تجربه کردم! اما سؤالِ پر از اعجاب آن است که «چرا مردم آمدند؟» آن هم مردمی که ۱۸۰ برابر دیگر کشورها، علیه آنان بمباران شایعات رسانه‌ای در شبانه‌روز اتفاق می‌افتد؛ مردمی که در سال‌های گذشته فرازونشیب‌های فراوان اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی را با صبر نجیبانه پشت‌سر گذاشتند. 👈 دلایل ششگانه برای حضور مردم کدام است؟ @howzavian
💠 مهارت‌‌یابی سن و سال نمی‌شناسداحمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم انسان موجودی تعلیم‌پذیر است؛ هر سنی اقتضای آموزش‌ها و تعلیمات خاصی را دارد. برخی از آداب و مهارت‌هایی را که بدون آنها نمی‌توان زندگی سالمی را داشت، فقط می‌توان و بایستب در سنین نوجوانی و جوانی آموخت؛ مهارت‌هایی همچون: ✔️مهارت بهداشت فردی ✔️مهارت تفكر كردن ✔️مهارت تفكر درست داشتن ✔️مهارت منظم بودن ✔️مهارت مدیریت زمان ✔️مهارت برنامه‌ريزی ✔️مهارت مطالعه ✔️مهارت خوب حرف زدن ✔️مهارت حرف خوب زدن ✔️مهارت نویسندگی ✔️مهارت پژوهش و تحقيق ✔️مهارت کار گروهی ✔️مهارت انتقاد كردن ✔️مهارت انتقادپذیری ✔️مهارت جرئت‌ورزی و خطرکردن (در مسیر درست) ✔️مهارت حل مساله @HOWZAVIAN
الهی....mp3
508.2K
✔️ توشه‌های رحمانی ✍ جواد رستمی رجب با یا من ارجوه و اعتکاف و ام داوود و روزه های مستحبی اش در کنار مناسبت های تلخ و شیرین مذهبی اش، انسان را به معنویت و دعا و توسل نزدیک می کند. شعبان هم همین شرایط را ادامه می دهد و با مناجات شعبانیه و اعمال و مناسبت های خاص خودش مقدمه حضور در رمضان را برای درک عمیق از مهمانی بزرگ خداوند فراهم می کند. هرچه توشه ما از این دو منزل باقی مانده به شهرالله، ماه نزول قرآن و خیر و برکت و بخشش و رحمت خدا، بیشتر باشد و انس با دعا و مناجات و نماز و روزه و قرآن داشته باشیم شیرینی آن را در رمضان عمیق تر و دلچسب تر درک خواهیم کرد.. دعا برای خانواده، دوستان و آشنایان، مسلمانان، مومنان، هموطنان و خیرخواهی برای همه، روح آدمی را بزرگ و در مقابل جذب معنویت را افزایش می دهد... ظرفیت معنوی خویش را بالا ببریم و از دعا برای یکدیگر غافل نشویم... التماس دعا.. @HOWZAVIAN
😊 فرار مالیاتی ✍ علی بهاری 🔶 امروز می‌خوایم درباره فرار مالیاتی صحبت کنیم. فرار مالیاتی یعنی طرف یه لبنیاتی داره تو جنوب تورغوزآباد که کلا روزی ده لیتر شیر می‌فروشه. بگذریم از این که فقط پنج لیترش محصول تلاش‌های ستودنی گاو ماده است، ولی سر سال که میشه میگن واحد شما تجاری‌ه. یعنی مردم بهش میگن «ماست‌بندی اصغر» ولی تو فرم می‌زنن «هلدینگ گاومال» یَک مالیاتی بهش می‌بندن که اون گاو ماده که سهله، اگه همسر و گوساله‌ها هم با هم فعل دادن رو – منظور تولید شیر هست – صرف کنند از پس هزینه‌اش برنمیان. بعد همون مامور محترم مالیات وقتی میره کارخونه خودروسازی بعد از خوردن یه چایی تو دفتر مدیر و آشنا شدن با اهمیت صنعت راهبردی ساخت پراید، میگه: «نه خدایی این‌ها سپر محکم سنگ‌های تحریم‌اند» داداش این‌ها بیشتر بشقاب میوه‌خوری‌اند. سنگ تحریم واسه ما صخره کوهستانه، واسه این‌ها باقلوای کرمونه. بعد هم سوار خودروی شاسی‌بلند صفرش میشه و میره به واحد تجاری بعدی سر بزنه. 🔶 اما فرار مالیاتی متاسفانه در کشور ما دچار بدفهمی شده. یعنی مامور میره در مغازه و انتظار داره طرف هر چی داره و نداره بریزه کف دستش. آقا همه چیز رو که نباید گفت. مثلا پارسال واسه خانم یه سرویس طلا گرفته چشم‌های جاریش دربیاد و امسال به سه برابر قیمت فروخته. این که مالیات نداره. تورمه دیگه، تورم هم بخشی از اقتصاده. حالا ممکنه شما بگی مالیات هم بخشی از اقتصاده. این با اون فرق می‌کنه. الان مثلا بنده شلوار دارم؟ چه سوالیه! تو حمام که طنز نمی‌نویسم. خب شلوار هم فاق داره و هم پاچه. شما پاچه یه خدمت‌گزار رو بگیر بخارون. بعد چند وقت خودت هم خدمت‌گزار میشی. حالا اگه تونستی فاقش رو بخارون. محافظاش چنان می‌خاروننت که کلمه خاروندن بشنوی، خارش بگیری. 🔶 متاسفانه فرار مالیاتی در کشور ما تازگی‌ها چنان سنگین شده که مسئولان می‌خوان از اموات هم مالیات بگیرن. به این صورت که اگه میت قبر بر خیابون داشته باشه، ویو درخت، دو طبقه، همسایه مومنین و مومنات باید دو برابر قبرهای عادی مالیات بده. خب داداش این طوری باشه ملت ترجیح میدن منافق بمیرن. دیندارها تو این دنیا کم فحش خوردند حداقل تو مالیات تخفیف بدید بشوره ببره. والا به خدا. 🔗 همین یادداشت در دفتر طنز حوزه هنری @HOWZAVIAN
. . 🌐 ایدئولوگ‌های ضد انقلاب؛ از خطای شناختی تا خطای محاسباتی ✍️ مجتبی عباسی در رسانه اندیشه ای فکرت نوشت: تجمعات کوچک و پرسروصدایی که مدعی انقلاب بودند، اما نتوانستند حتی برای چهار ماه، بدنه اجتماعی پانصد نفره خود را مدیریت کنند؛ حال آنکه انقلاب اسلامی، چهل و چهار سال است بدنه اجتماعی‌ میلیونی را با همه مشکلات و هجمه‌ها حفظ کرده و برخلاف رویه تمام کشورهای دنیا در سالگرد استقلال و پیروزی، ریسک‌پذیری و مخاطرات حمایت مردمی را به جان خریده و هر ساله خودش را با محک مردمی و آزمون رفراندوم عمومی آزموده است. 🔗 متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN
. 💠 «بنشسته در سایه؛ آسیب‌شناسی رابطه نهاد دانشگاه و جامعه» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره چهل و پنجم، آذرماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻تاریخچه نهاد دانشگاه در ایران و جهان؛ 🔻بررسی رویکردهای مختلف در باب جایگاه دانشگاه در ایران؛ 🔻تبیین رسالت و ماهیت دانشگاه و دانشگاهیان؛ 🔻معرفی موانع تاثیرگذاری نهاد دانشگاه در تحولات سیاسی و اجتماعی. ✳️ به ضمیمه یادبود مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢http://fekrat.net/?p=13926 @HOWZAVIAN
. 🔹دومین پیش نشست علمی کنفرانس"دین و دین داری در ایران" ارائه دهندگان: 🎤 حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی نياسر(جامعه شناس- مديركل صداوسیمای استان قم) 🎤 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شجریان(معاون پژوهش مرکز پژوهشی مبنا -عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ✍️ دبیر علمی: آقای حامد عبدالهی سفیدان(پژوهشگر مرکز پژوهشی مبنا) @HOWZAVIAN
. 💠 ایران؛ از نقل مکاتب تا نقد مکاتب ➖بخش اول ✍️ علی اسفندیار ۱۸۰۰ میلادی؛ فرانسه پاریسِ قرن هجده، خیلی هیجان‌انگیز بود، ارزان بود، نقاش‌ها، شاعرها، سربازها؛ همه جور آدم حضور داشتند، همه جا آدم‌هایی را می‌دیدی که داشتند روی کتابی کار می‌کردند. پاریس سرمشق نویسندگان مهاجر بود، چهار راه فرهنگ و ادبیات جهانی و عناصر تشکیل دهنده‌اش نویسنده‌های اروپای شرقی، آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا هستند. «جرج پلیمپتُن» از سردبیران مجله پاریس ریویو می‌گوید: پاریس محل تلاقی همه ماست. فرانسه یکی از مبادی روشنگری است و تولید ادبیات برایش مسأله بود؛ البته کشورهایی همچون انگلستان و هلند هم پای کار روشنگری بودند، آنها هم به دايره المعارف‌نويسی، برگزاری محافل ادبی و داغ کردن فضای گفت‌و‌شنود در کافه‌ها روی آورده بودند. محافل این چنینی مردم را با نشریات آشنا می‌کردند و نویسندگان حرف‌های خود را به کاغذ و مخاطب می‌سپردند، این شد که جريان‌هاي اجتماعی و سياسی جان گرفتند و کلیسای بی‌خبر از همه جا، محدود و منزوی‌تر شد. ۱۳۴۲ شمسی؛ ایران امام خمینی در سال‌های ۴۱ و ۴۲ شمسی آشکارا بر طاغوت می‌تازید، مردم اعتراض را یاد گرفتند و به ادبیات درآوردند. عکس و نوار و نامه رسانه‌های عمومی آن زمان، برای رساندن پیام امام به خط شدند، حالا دیگر بازداشت امام، بازتاب می‌یافت، اخبار، کار خود را می‌کرد و امام کار خود را! در حوالی سال ۴۵ شمسی، ادبیات متعهد به عنوان عامل بیداری و آگاهی‌دادن به مردم، شکل می‌گیرد و جا می‌افتد. مجموعه‌های شعر، قصه‌های کوتاه و بلند، مقالات ادبی، اجتماعی روزنامه‌ها و جنگ‌ها، برپایی نمایشگاه‌های نقاشی، شب‌های شعر و… آدم را به یاد فرانسه می‌اندازد. امام راحل زمانی به ترکیه و نجف تبعید شدند که ادبیات متعهد و انقلابی جای خودش را در کشور باز کرده، سکوت امام را به صدا درمی‌آوردند. اروپا با کم‌کاری کلیسا جنگید و ایران با ستم طاغوت؛ اما هر دو با عمومی‌شدن ادبیات، بر شرایط خود حاکم شدند؛ در کشوری همچون فرانسه نقل مکاتب شکل گرفت و در ایران دهه‌ی چهل و پنجاه، عصر «نقد مکاتب»! ادامه دارد... 🔗 متن کامل در سایت اندیشه‌ای فکرت @HOWZAVIAN
🌷 شکرالله سعیکم ملت ایران! 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: لازم میدانم به ملت ایران اظهار تعظیم کنم به خاطر این حرکت ارزشمندی که در بیست و دوم بهمن امسال نشان دادند... اظهار ارادت به ملت ایران در همه جا؛ از منتها الیه شرق کشور تا منتها الیه غرب کشور، از شمال تا جنوب کشور، در شهرهای دوردست، در مراکز، در شهرهای بزرگ مثل تبریز، اصفهان، مشهد و جاهای دیگر تا روستاها؛ همه با هم صدا بلند کردند ملت ایران، خیلی ارزشمند است اینها. شکرالله سعیکم ملت ایران! @AFKAREHOWZAVI
⚫️ شهادت امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام 🌹 آسمان روی زمین جایی به جز زندان نداشت غربتش را، آشنایی غیر زندانبان نداشت بی‌ملاقاتی‌ترین زندانی قعر زمین وقت تنهایی به جز از آسمان مهمان نداشت ارثِ مَحبس بود، از زندان به زندان می‌رسید عمرِ زندان‌ سر می‌آمد؛ حبس او پایان نداشت «ربِّ خَلِّصنی» پرِ پرواز از دیوار بود جان برای پر کشیدن از تن او جان نداشت روزهایش شب، شبش شب، کورسویی هم نبود صفحه‌ی تقویمِ عمرش جز شب هجران نداشت اشک‌هایش سیلی و شلاق را مغلوب کرد آسمان در چله‌اش چیزی به جز باران نداشت نور در زنجیرِ ظلمت هم پر از تنویر بود آفتابی که فرار از نور او امکان نداشت در عبایش داشت چترِ «اَلَّذینَ آمَنوا» می‌گشود آن‌ را برای هر کسی ایمان نداشت «لَن‌ترَانی» پاسخِ موسای آل‌الله نیست نورِ مطلق چیزی از آیینه‌اش پنهان نداشت 💠 @shaeranehowzavi
آدم برفی ✍️ علی رضا مکتب دار پس از مدتها که لباس سپید برف را بر تن سیاه شب دیدم، شور و شعفی وصف ناپذیر در خود احساس کردم. از بس که برف ندیده بودم در این سالها، کودک درونم از سرمای برف بر خود لرزید. برخاستم، لباس گرم پوشیدم و دست کودکانم را گرفتم و خود را در دامن سپید برف انداختم. دانه های برف همچون تکه هایی که از ستاره ها جدا شده باشند، بر روی زمین می نشستند. برف نشسته بر روی شاخسار درختان، در پرتو نور چراغها میدرخشید. درختان خردسال، همچون انسانهای کهنسال، گوژپشت شده بودند. در گوشه و کنار، قامت درختانی شکسته بود. آن طرف تر، پیرزنی فرتوت، در راه خانه، پایش لیز خورده بود و کودکی بازیگوش بر زمین خوردن او میخندید. ردپای رهگذران با تنوع اندازه ها و شکلها، بر روی برف نقشهای ناهمگون زده بود. مه ای رقیق که در ارتفاعی پست حضور داشت، نور چراغها را به همه جا می پراکند و چهره و قامت عابران در پس آن محو میشد طوری که حتی اگر آشناترین فرد از کنارم می گذشت، او را نمیشناختم، چون آن مه، علاوه بر فروبردن همه چیز در حالتی مبهم و رازگون، به کمک سرما، رهگذران را در خود فروبرده بود. همگان، از ریز و درشت، از شدت سوز سرمای زمستان خود را جمع کرده بودند. سر در گریبان فروبرده و دستها را به پناهگاه آستین کشانده بودند. به یاد دوران خردسالی، هوس کردم آدمکی برفی بسازم. پسرم از شنیدن پیشنهادم چنان ذوق زده شد که صدای جیغش، همچون توفانی گذرا، دانه های برف را در آسمان شب برای لحظه ای کوتاه پراکنده ساخت. با هم دست به کار شدیم و آدمکی ساختیم سرتاپا سپید! 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
🔻استیک خوک با عطر گلاب ✍️ امیر خندان مراسم‌هایی مثل جشن هالوین، ، روز جهانی ... ساخته و پرداخته جامعه ای است با هویتی و کارکردی متفاوت. در جامعه‌ای که خانواده مفهومی دیگر و آزادی تبدیل به برهنگی شده است، این گونه مراسمات امری عادی و طبیعی خواهد بود. با خوراندن خوراکی که با هویت جامعه ایرانی هیچ تناسب و سازگاری ندارد به اجتماعات، و تغییر در برخی جزییات و ظواهر آن، گوشت خوک نجس و پلید را با کمی گلاب معطر کرده ایم، ولی خبث و پلیدی این طعام روحی را به جامعه خورانده ایم. @HOWZAVIAN
موسسه شناخت برگزار می‌کند: ✨ | تصویر جهان ایرانی در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر 👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی 👤حجت الاسلام والمسلمین سید یاسر تقوی 👤دکتر نواب همتیان 👤دکتر حفیظه مهدیان 👤دکتر حوریه بزرگی 👤دکتر زهرا راد 👤استاد سهیلا رمضانی 📆پنج شنبه، ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ ⏰ساعت ۹ الی ۱۲ 🏢قم، هنرستان، بین خیابان شهید تراب نجف زاده و کوچه ۲۵، پلاک ۲۴۵، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت 📽پخش مستقیم و لایو از کانال ایتا فکرت @Fekrat_Net @farajnezhad110 @HOWZAVIAN
. ✔️ فرزندآوری؛ تدبیر هوشمندانه امام کاظم(ع) در تبلیغ معارف ✍️ نجمه صالحی عباسیان با تحریک افکار عمومی و برگزاری جلسه‌های مناظره، مکارانه قصد جمع کردن آرای مردم و خراب کردن چهره ائمه(ع) را داشتند و امام کاظم(ع) در این شرایط با تدبیر شایسته، هم جامعه شیعه را هدایت کردند و هم در مقابل انحرافات واکنش مناسب داشتند که البته حاکمان وقت هم به تلافی تلاش ایشان دائما در فواصل گوناگون امام را به زندان می‌انداختند و سرانجام هم در زندان به شهادت رسیدند. در عصر امام کاظم(ع) مذاهب فقهی و کلامی متعددی بود، لذا استشهاد به نص و مضامین آیات قرآن، بخش عظیمی از گفتارهای قرآنی امام را در بر داشت. یکی از اقدامات در خور نگاه امام کاظم(ع) در برابر فشار زیاد بر شیعیان و نسل‌کشی عباسیان، توجه به فرزندآوری است، ایشان فرزندان زیادی داشتند که در گسترش تشیع نقش مهمی ایفا کردند. با بررسی متون تاریخی، می‌توان دریافت که فرزندان امام کاظم(ع) نقش کلیدی در گسترش و تبلیغ دین اسلام و حقانیت اهل بیت(ع) و شیعه داشتند. آنها با هجرت به مناطق مختلف، قیام مسلحانه علیه حکومت عباسیان، بیان و نقل روایات معصومین(ع)، تربیت شاگردانی معتقد و پایبند به اهداف اسلامی همچنین با سیره، روش و اخلاقی نیکو و بر طبق سنت پیامبر(ص) و ائمه(ع) سعی در جذب مردم و انتشار تشیع در مناطق مختلف داشتند. «ای نازنین سلالۀ کوثر  بر تو که یار سلسله‌هایی تابوت تو که جان جهانی دردا که گشت تخته‌ای از در تنها به خاک چهره نهادی  با آنکه بود آن همه دختر جا دارد ار به یاد تو «میثم» گردد بـه اشک دیـده شناور» *سازگار @HOWZAVIAN
🏴 🔹سبک زندگی امام موسی بن جعفر علیه السلام👆 لَیسَ مِنّا مَنْ تَرَک دُنْیاهُ لِدینِهِ اوْ تَرَک دینَهُ لِدُنْیاهُ. آن که دنیای خویش را به بهانه دین و یا دین خویش را به خاطر دنیا رها کند، از ما نیست. تحف العقول (ع) @HOWZAVIAN
☘️ طبیعت درون ✍️حمید فخیمی نوروز 🔸 باران، قطره قطره روی زمین می بارد، زمین را از ناپاکی‌ها، آرام و نم نمک، پاک می کند، هوای پاک استشمام می شود و انگار زمین دوباره متولد می‌شود. 🔺اگر با چشم و گوشِ باز به خود توجه کنیم، در می‌یابیم که درون ما هم باران‌هایی می بارد که زمین وجودی ما را پاک می کند. ✅ بارانِ اشک برای محبوب، آهسته آهسته خار و خاشاک‌ها را از بین می برد و فضای پاک برای عاشق به ارمغان می آورد که می تواند با هوای پاک درونی اش زنده بماند و زندگی کند. @HOWZAVIAN
💠فلسفه آداب اسلامی ✍️سعید کرمی بعضی آداب و مسائل دینی جنبه ی تعبدی دارد و چون شارع مقدس یعنی خداوند متعال امر فرموده میگوئیم چشم. اما اگر دنبال جواب علمی برای آن باشیم دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که علم بشر همه ی دلائل آن را کشف نکرده است... 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN