eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
621 ویدیو
369 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفی کتاب اندیشه سیاسی در گفتمان علوی.mp3
2.43M
🎤 استاد 🔹 عنوان کتاب: "اندیشه سیاسی در گفتمان علوی" ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥معرفی مجموعه طلبگی "مسیر طلبه" 🔹آشنایی با رشته‌های تخصصی طلبگی 🔸آشنایی با کار ویژه های طلاب و مشاغل طلبگی 🌐 masirtalabe.ir 📱 Instagram.com/masirtalabe ✅ لینک کانال🔻 ✴️ @masirtalabe 💎 کشکول ناب حوزوی👇 🔴 @kashkolenab
کتاب خودشناسی برای خودسازی.pdf
1.28M
📚 "خودشناسی برای خودسازی" ✍آیت الله (ره) ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib 🔹 کشکول ناب حوزوی👇 🔴 @kashkolenab
💥ترویج رسانه ها! ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نحوه ارزیابی احادیث بِحار الانوار توسط علامه طباطبایی ره 🎤آیت الله احمد #عابدی @deraiat #علوم_حدی
⚡️توجه به متن روایت "فصاحة المتن دليلٌ معتمد و ربما أغنتك عن أمر السند" 📚المقبولة الحسينية، الشيخ هادي كاشف الغطاء ♦️ کشکول ناب حوزوی👇 🔵 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🚨مسئله ای که روحانیت نباید هرگز از آن عدول کند...! #امام خمینی (ره) #عدالتخواهی #عدالت_اسلامی ✅
💥درجه بندی حساسیت ها و واکنش ها ✍استاد شهید : 🔹گاهی مردم به علل خاص اجتماعی درباره بعضی مسائل بسیار اصولی دین حساسیت خود را از دست می‌دهند، گویی شعورشان نسبت به آن اصول خفته است، به چشم خود می‌بینند که آن اصول پایمال می‌شود ولی ککشان به اصطلاح نمی‌گزد؛ ولی درباره بعضی مسائل که از نظر خود دین جزء اصول نیست، جزء فروع است، یا احیاناً جزء فروع هم نیست، جزء شعائر است، یا خیر جزء اصول است ولی بالاخره اصلی است در عرض اصل‌های دیگر، آنچنان حساسیت نشان می‌دهند که حتی توهّم خدشه‌ای بر آن یا شایعه دروغ خدشه بر آن، آنها را به جوش می‌آورد. 🔸گاهی هم حساسیت‌های کاذب در جامعه به وجود می‌آورند یعنی مردم درباره اموری حساسیت نشان می‌دهند که دلیلی ندارد. یکی از آقایان نقل می‌کردند که در یکی از شهرستان‌ها مردی از کسبه که خیلی مقدس بود، خدا به او فرزندی نداده بود جز یک پسر، آن پسر برایش خیلی عزیز بود، طبعاً لوس و ننر و حاکم بر پدر و مادر بار آمده بود. این پسر کم کم جوانی برومند شد. جوانی، فراغت، پولداری، لوسی و ننری دست به دست هم داده بود و او را جوانی هرزه بار آورده بود. پدر بیچاره خیلی ناراحت بود و بچه به سخنانش گوش نمی‌داد، و از طرفی چون یگانه فرزند پدر بود پدر حاضر نمی‌شد طردش کند، می‌سوخت و می‌ساخت. کار هرزگی فرزند به جایی رسید که کم کم در خانه پدر که هیچ وقت جز مجالس مذهبی مجلسی تشکیل نمی‌شد بساط مشروب پهن می‌کرد. تدریجاً زنان هر جایی را می‌آورد. پدر بیچاره دندان به جگر می‌گذاشت و چیزی نمی‌گفت. 🔹در آن اوقات، تازه «گوجه فرنگی» به ایران آمده بود. عده‌ای علیه این گوجه ملعون فرنگی! تبلیغ می‌کردند به عنوان اینکه فرنگی است و از فرنگ آمده حرام است، و مردم هم نمی‌خوردند و تدریجاً مردم آن شهر حساسیت شدیدی درباره گوجه فرنگی پیدا کرده بودند و از هر حرامی در نظرشان حرام‌تر بود. در آن شهر به این گوجه «ارمنی بادمجان» می‌گفتند. این لقب از لقب «گوجه فرنگی» حادتر و تندتر بود، زیرا کلمه «گوجه فرنگی» فقط وطن این گوجه را مشخص می‌کرد؛ ولی کلمه «ارمنی بادمجان» مذهب و دین آن را معین کرد! قهراً در آن شهر تعصب و حساسیت مردم علیه این تازه وارد بیشتر بود. 🔸روزی به آن حاجی که پسرش هرزه و لاابالی شده بود و خودش خون می‌خورد و خاموش بود، اهل خانه خبر دادند که امروز آقا پسر کار تازه‌ای کرده است، یک دستمال «ارمنی بادمجان» با خود به خانه آورده است. 🔹پدر وقتی که این خبر را شنید دیگر تاب و توان را از دست داد، آمد پسر را صدا زد و گفت: پسر! شراب خوردی صبر کردم، دنبال فحشاء رفتی صبر کردم، قمار کردی صبر کردم، خانه‌ام را مرکز شراب و فحشاء کردی صبر کردم، حالا کار را به جایی رسانده‌ای که «ارمنی بادمجان» به خانه من آورده‌ای، این دیگر برای من قابل تحمل نیست، دیگر من از تو پسر گذشتم، باید از خانه من به هر گوری که می‌خواهی بروی. 🔸این نمونه‌ای بود از حساسیت‌هایی که در مورد هیچ و پوچ و یا در مورد امور جزئی پیدا می‌شود؛ صد برابر حساسیتی است که در مورد امور اساسی پیدا می‌شود؛ کار حساسیت به جایی می‌رسد که تحمل «ارمنی بادمجان» از تحمل شراب و قمار و فحشا دشوارتر می‌گردد! 🔹اما نمونه حساسیت‌های کاذب در مورد مسائل اصلی. حتماً تعجب می‌کنید که چگونه ممکن است در مورد مسائل اصولی، حساسیت‌های کاذب به وجود آید. تعجب ندارد؛ دلیل کاذب بودنش این است که اصول دیگر در همان درجه یا بالاتر پایمال می‌شود و هیچ حساسیتی نیست، پس معلوم می‌شود آنجا هم که حساسیت هست کاذب است. 📚 استاد مطهری، امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص155 ✍پ.ن: امام خمینی(ره): "آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند... حمایت از محرومین و پابرهنه هاست. ما باید تحت هر شرایطی خود را عهده دار این مسئولیت بزرگ بدانیم..." ♦️ کشکول ناب حوزوی👇 🔵 @kashkolenab
هدایت شده از حامد کاشانی
‏موضع گیری درباره مشکلات و خطاهای دینیِ اجتماعی، مهم و واقعا ‎ است. اما مهم تر، توازن، اولویت بندی و ‎ است. گاهی از کنار هزاران مشکل بزرگ دینی و اجتماعی با سکوت عبور میکنیم و درباره یکی از آنها یک‌پارچه واکنش داریم. «مدیریت ذهن و واکنشِ» ما دست چه کسانی است؟ @kashani1395
کشکول ناب حوزوی
💥درجه بندی حساسیت ها و واکنش ها ✍استاد شهید #مطهری : 🔹گاهی مردم به علل خاص اجتماعی درباره بعضی مسا
⚠️آثار بی عدالتی در معنویت جامعه ✍استاد شهید : 🔻...اگر در جامعه‏ اى عدالت اجتماعى برقرار نباشد پايه معنويت هم متزلزل خواهد بود.منطق اسلام اين است كه معنويت را با عدالت توأم با يكديگر مى‏ بايد در جامعه برقرار كرد. 🔹در جامعه‏ اى كه وجود نداشته باشد، هزاران هزار بيمار روانى به وجود مى‏آيند. محروميت ها ايجاد عقده‏ هاى روانى مى‏ كند و عقده‏ هاى روانى تولید انفجار؛ 🔸يعنى اگر جامعه به تعبير على عليه السلام به دو گروه گرسنه گرسنه و سيرِ سير تقسيم شود، وضع به همين منوال باقى نمى‏ ماند، بلكه صدها تالى فاسد به همراه خواهد آورد. يك گروه گرفتار بيماريهايى نظير تفرعن، خودبزرگ‏ بينى و ... مى ‏شوند و گروه ديگر دچار ناراحتي هاى ناشى از محروميت. 🔹سخن درست بگويم نمى‏توانم ديد كه مِى خورند حريفان و من نظاره كنم 📚مجموعه‏ آثار استاد شهيد مطهرى، (آینده انقلاب اسلامی )ج‏24، ص: 257- با تلخیص و ویرایش جزئی ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
شفافیت اقتصادی در اقتصاد اسلامی (با پافشاری بر منابع قرآنی و روایی)__.pdf
859K
📕 "شفافیت اقتصادی در اقتصاد اسلامی" (با پافشاری بر منابع قرآنی و روایی) 💦چکیده شفافیت اقتصادی از مهمترین موضوعات در هر نظام اقتصادی به شمار می‌رود. این ضرورت زمانی بیشتر می‌شود که شفاف‌سازی اقتصادی یکی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به خود اختصاص داده است؛ از آنجا که اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام معرفی می‌گردد این پرسش مطرح می‌شود که ظرفیت آموزه‌های فقهی و نیز قرآنی- روایی به عنوان منابع معرفتی نظام اقتصادی اسلام در ایجاد شفافیت اقتصادی چگونه است؟ به همین منظور با استفاده از روش تحلیلی توصیفی و نیز مطالعه ابواب فقه اقتصادی، مؤلفه‌های شفافیت اقتصادی مطرح‌شده در ادبیات اقتصادی، در آموزه‌های فقهی و با رویکردی قرآنی- روایی مورد کاوش قرار گرفت و احکام تکلیفی –الزامی و غیر الزامی- ناظر به شفافیت اقتصادی، قواعد فقهی مؤثر در شفافیت اقتصادی و نیز مؤلفه‌های شفافیت اقتصادی در عقود اسلامی استخراج و این نتیجه حاصل شد که آموزه‌های فقهی و قرآنی-روایی در ایجاد شفافیت اقتصادی از ظرفیت بالایی برخوردارند. ♦️ کشکول ناب حوزوی👇 🔵 @kashkolenab
💥 نامه اقتصادی اساتید اقتصاددان حوزوی و دانشگاهی به رئیس جمهور 🔹 ۲۱نفر از اساتید حوزه و دانشگاه و مدیران اقتصادی در نامه‌ای، پیشنهاداتی درباره تحول اقتصادی و تیم اقتصادی دولت جدید به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ارائه داده‌اند. 📝 در بخشی از نامه آمده: پیشنهاد می‌کنیم لجنه‌ای متشکل از اساتید دانشگاهی و حوزوی متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی با نظر جنابعالی تشکیل شود، به گونه‌ای که اولا به الگوی اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها الگوی نجات‌بخش اقتصاد ایران معتقد باشند؛ ثانیا درک و تبیین آن را براساس تفسیر رهبری معظم و اصول اقتصاد مقاومتی قبول نمایند؛ و ثالثا هیچ انگیزه‌ای برای پست و مسئولیت نداشته باشند. اعضای این لجنه از سوی حضرتعالی ماموریت پیدا کنند تا برای مشکلات اقتصادی کشور براساس الگوی اقتصاد مقاومتی راه‌حل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تحول‌آفرین ارایه دهند. 📝 ما کمک به دولت جنابعالی را وظیفه و رسالت انقلابی خود می‌دانیم و تمام توان و ظرفیت خود را در خدمت به دولت شما قرار خواهیم داد. از این رو برای انجام بهتر این وظیفه و رسالت از جنابعالی درخواست یک جلسه حضوری داشته تا دغدغه‌ها و بایسته‌های حل مشکلات اقتصادی کشور را تقدیم نماییم. ✅ متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27053 @meftahandishe_com ♦️ کشکول ناب حوزوی👇 🔵 @kashkolenab
tjrb1.mp3
3.26M
۱ 🌟🌟🌟🌟🌟 @tajrobha تجربه هاتون رو برای ادمین بفرستین: 🆔 @tajrobha_ad
کشکول ناب حوزوی
#معرفی_اساتید 💥استاد صدرکریمی(استاد مبرز حوزه علمیه بُناب) 🔹کانال دروس استاد(نهج البلاغه، صحیفه سج
🔺دین و دنیا ✍آیت الله سید محمد : محال است آدمی بتواند بصورت توامان دین و دنیا داشته باشد. ممکن است بگویید چگونه این امر محال است در حالیکه ماهزاران انسان را دیده ایم که هم دین داشته اند وهم دنیا؟ می گویم اگر دوباره نگاه کنید و با دقت بنگرید خواهید یافت که آنان یا دین دارند و یا دنیا زیرا که آدمی یا دنیایش تابع دینش است که در این صورت آن دنیا دیگر دنیا نیست بلکه دین است و یا دینش تابع دنیایش است که در این صورت آن دین دیگر دین نیست بلکه دنیاست. 🔹کانال رسمی یادداشتهای روزانه آیت الله قائم مقامی👇 🌀 http://Sapp.ir/smghaemmaghami ✅سایت رسمی👇 🌐 http://sm-ghaemmaghami.ir ✴️ کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab