eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
503 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام عليك يااباعبدالله الحسين علیه السلام مجلس روضه هفتگی ارباب و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله حسين علیه السلام طبق سنوات گذشته برقرار مي باشد. زمان: چهارشنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء ساعت ۱۹:۳۰ مكان:سالاريه فلكه ميثم اقاقيا ۴ پلاك ۱۰۱ بیت آیت الله مددی
📌در روزگار قحطی ایدئولوگ‌های میانی و ترویجی که همانند دوران آغازین انقلاب مسئولیت پشتیبانی نظری از گفتمان انقلاب اسلامی را برعهده بگیرند، جای خالی امثال ، ، و در عرصه نه رهبری عمیقاً احساس می‌شود. ⭕️ کسانی که در عین دفاع جانانه از ، مسئله را خوب فهمیده بودند و به مقابله با اذهان خشکیده و منجمد برمی‌خواستند. ⭕️ امروز برای مصون ماندن از  ، بیش از هر زمان نیازمند این افراد است. ⭕️ به عنوان مثال یکی از خلاء های که در جامعه ایران حس می شود می باشد که مردم شدیدا طالب آن هستند و در این بین جریان های متولد می شوند که بدون داشتن این خلاء را درک کرده و با محتوا عقیم خود ، سعی دارند جامعه را اقناع کنند در حالیکه جامعه را به سوی و سوق می دهند. ⭕️ از سوی هم جریان های حوزوی بدون اینکه درکی از چیستی ، ، و داشته باشند به ترویج مطالب خام در عرصه اکتفاء می کنند و این خود در بلند مدت باعث در فهم مسئله های کشور می شود. ⭕️ به نظر می رسد عدم پرداخت به یکی از مشکلات اساسی در می باشد که این نیز بدون کار مقدور نخواهد شد لذا دوباره باید به و آن در عرصه بیندیشیم. لینک کانال ↙️↙️ 🆔 @olum_ensani_eslami
ظرفیت‌های فقه در رویارویی با مسائل دنیای معاصر__.pdf
250.6K
📒 ظرفیت های فقه در رویارویی با مسائل دنیای معاصر ✍استاد ابوالقاسم 💧چکیده: برای کشف احکام شریعت باید از ادله اربعه بهره گرفت؛ در عین حال دنیای معاصر، مسائلی نوپیدا پدید آورده که به راحتی مصداقی از عمومات، اطلاقات و قاعده های کهن نیست؛ از این رو باید به ظرفیت های نهفته در فقه توجه کرد تا به کشفی کارآمد رسید، برخی از این ظرفیت ها عبارت هستند از: عقل، نصوص قرآنی و روایی عام و قاعده ساز. در میان برخی از منبع واره انگاشته شده ها ظرفیت هایی است که با تکیه به منابع استنباط شکوفا می شود؛ مانند عرف و مصلحت که در برخی از تجسدهایشان به یک یا چند منبع استنباط برمی گردند. برخی از نصوص هستند که ظرفیت تفسیری برای نصوص مبیّن شریعت دارند؛ مانند نصوص مبیّن مقاصد. شکوفایی این نیروهای نهفته در کنار نظام وار دیدن شریعت، دانش فقه را پاسخ گو به مسائل دنیای معاصر خواهد کرد، بدون آنکه نیاز به خروج از ضوابط اجتهاد باشد. نظام استنباط قابل ترمیم، تکمیل و توسیع است. 🗃منبع: اقتصاد اسلامی سال شانزدهم تابستان 1395 شماره 62 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
✳️ فروکاستن اعتماد عمومی از روحانیت خسارتی بس بزرگ است! در روزهای حضور در اربعین حسینی با جوانانی پاک و متدین نشست و برخاست داشتیم. جوانی نورسته و دلداده به دین و معنویت در آن بین بود که برای اولین بار کربلا آمده بود و چقدر شگفت زده از این همه شور و شیدایی بود! به تعبیر خودش امام حسین (ع) معجزه های فراوانی در این سفر به او نشان داد. با این همه شبی تا نزدیک سحر با این ناچیز به گفت و شنود پرداخت. از خاطرات خود در دوران مدرسه و همراهی با اردوهای دینی و همنشینی با روحانیان گفت. ما حصل و برآیند گفتگوی او یک کلمه بود: من دیگر اعتمادی به طبقه روحانی ندارم؛ حتی به مراجع و ... آن چه مایه تاثر و تاسف این ناچیز شد، ابراز چنین سخنان همراه با یأس از جوانی بود که این چنین در سر هوای دین و دین داری دارد و این نکته ای بود که خود او نیز متذکر شد و گفت: ببینید اگر من در این حال و هوا این نگاه را دارم در میان دوست و رفیقان من که در میان آنان از نماز و زیارت خبری نیست، چه می گذرد! بسیار کوشیدم که از این همه یأس، سرخوردگی و بی اعتمادی او بکاهم. نمی دانم چقدر موفق شدم. فروکاسته شدن از اعتماد به عالمان دین و تقریباً به انتها رسیدن اعتماد به این طیف که طبعاً هدایت و تربیت امتی بدست آنان سپرده شده، با شهود عینی طی دو دهه حضور در دانشگاه ها مدعایی نیست که نیاز به اثبات داشته باشد. البته طیف ریشه دار دینی جامعه که باورهای دینی با تمام تار و پود آنان گره خورده را باید از این امر استثنا کرد و از این جهت نباید همراهی و همدلی این طیف با مظاهر دین از جمله روحانیت را مساوی و مساوق با نگاه غالب جوانان این مرز و بوم دانست. مهم ترین اشکال نسل نو از نگاه خود آنان این است که میان گفته و عمل عالمان دین تطابق و همسانی دیده نمی شود. پیدا است که شماری از کژمداری ها و کژرفتاری ها و ناراستی ها در کنار تبلیغات کوه افکن بدخواهان دین و روحانیت در تولید چنین امری دخالت تام داشته اند. از سویی دیگر، به گفته همه کسانی که به تحلیل ناآرامی های اخیر در کشور پرداختند، قریب به نود درصد از کسانی که در این آشوب ها شرکت داشتند و از قضا شعارهایی علیه روحانیت سر دادند، زیر بیست سال سن داشتند. در این که آنان تحت تاثیر تبلیغات مسموم این و آن قرار داشته و دارند، تردیدی نیست. اما همه سخن در این است که چرا ما در دو دهه اول انقلاب با چنین پدیده ای روبرو نبودیم؟! چرا تبلیغات پی در پی آن روز دشمنان و بدخواهان تا این اندازه در نسل جوان کشور تاثیر نمی گذاشت؟! این که اصرار کنیم همه چیز بر وفق مراد بوده و عموم مردم عاشق و شیدای عالمان دین اند و فقط چند نفری اذنابِ درس آموخته از مکتب معاندان داخل و خارج کشور قیل و قالی کرده و می کنند، نوعی خوش باوری جاهلانه و در خواب رفتن زمستانه است که ممکن است خسارت ها به بار آورد! اینها زنگ خطر بزرگی است که باید به آن توجه و تفطن ویژه داشت و فکری به حال آن کرد. باید توجه داشته باشیم که نسل تاثیر گذار در آینده این کشور و نسلی که پایه های حمایت و دفاع از باورهای اسلامی و شیعی بر دوش آنان سنگینی می کند، همین جمعیت جوان کشور است و اگر خدای ناکرده رابطه و اعتماد آنان از روحانیت به عنوان پل اتصال با دین گسسته شود، دیگر نه از تاک نشانی خواهد بود نه از تاک نشان! امروز باری بس سنگین بر دوش عالمان دین در این کشور گذاشته شده که باید بکوشند آن را به مقصد و مقصود برسانند و آن بازگرداندن اعتماد عموم مردم به این طبقه است. لازم است حوزه علمیه مجالی کافی برای این نکته فراهم آورد و با صاحب نظران خیرخواه از درون و برون سازمان روحانیت به شور و مشورت پرداخته و در کنار آسیب شناسی، راه هایی برای توقف این بی اعتمادی و در برابر؛ تقویت اعتماد و علقه عمومی به روحانیت را مورد واکاوی و مداقه جدی قرار دهد. باید صداقت، صفا، یکرنگی، مردمی بودن و با مردم زیستن، فاصله گرفتن از این جناح و آن جناح و سیاسی کاری غیر مبتنی بر اخلاق الهی و ده ها آفت و آسیبب دیگر به هر میزان و به هر درصد که وجود دارد، از میان روحانیت رخت بربندد. من آن چه شرط بلاغ است با تو می گویم تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال که گفته اند: من انذر اعذر علی نصیری عصر پنجشنبه هفتم مهر ماه 1401 🆔 eitaa.com/alinasirigilani 🌐 www.maref.ir
🔺ایام محسنیه و نقل یک ماجرا ✍ حجت الاسلام حامد کاشانی: در جلسه‌ای که اساتید بزرگوار، حاج آقای نظری منفرد، حاج آقای فرحزاد، حاج آقای عابدینی، حاج آقای حسینی قمی، حاج آقای بهشتی، حاج آقای سعیدی، بنده و جناب آقای رکنی، کارشناسان و تهیه کننده برنامه سمت خدا در قم در منزل آقای حسینی قمی برگزار شد، ایشان گفتند من از حضرت آیت الله وحید سوال کردم، آقا شما بعد از صفر، و در آغاز ربیع عزاداری دیگری دارید؟ ✅پاسخ ایشان منفی بود و آمادگی و کمک به شور و حرارت مردم برای فاطمیه را ترجیح دادند( روایت هفتاد و پنجم به بعد و البته آقای وحید، اول و هشتم ربیع، هر دو نقل را برای امام عسکری علیه السلام عزاداری میکنند.) (نقل قریب به مضمون) بعد آقای حسینی گفتند، برای نقل این مطلب از آیت الله وحید، چه قدر حرف های کذایی به من زدند. ✅حاج آقای نظری منفرد فرمودند، من هم همین را از حضرت آیت الله وحید پرسیدم و مثل پاسخی که به شما دادند را به من هم فرمودند و برای ایام محسنیه در اوایل ربیع به صورت عمومی نظری نداشتند. 🔻پ ن؛ دوستان میدانند سال پیش از بنده نکات نه‌گانه‌ای درباره اوایل ربیع منتشر شد، که با مطلب بالا تفاوت‌هایی داشت. در نقل بالا فقط راوی و شاهد ماجرا هستم. پ ن۲؛ ای کاش دفاتر مراجع عظام تقلید حفظهم الله برخی سوالات مردم و درگیری‌های فکری مومنین را زود و رسمی پاسخ دهند، تا مردم از تحیر بیرون بیایند. پ ن۳؛ طبعا موضع رسمی اجتماعی در این گونه مسائل با رهبر معظم انقلاب است، که آن هم روشن است. بنده نیز نکات نه‌گانه پارسال خود را گرچه به آن باور دارم، به احترام این موضع باز‌نشر نکردم. پ ن۴؛ البته این را اضافه کنم، توسل و روضه خوانی برای صدیقه طاهره سلام الله علیها و حضرت محسن، حتی در تمام روزهای سال خیلی خوب است و توفیق میخواهد. پاسخ به برخی منتقدان 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
1_3.pdf
322.9K
❓تاریخ هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع) چه زمانی بود!؟ 📒نوشتاری از استاد شیخ محمدهادی (مدرس درس خارج تاریخ اسلام) 🔺نتیجه این : از بررسي مجموع حوادث و از كنار هم نهادن آنها، به ويژه حضور بريده در سپاه اسامه و خودداري وي از بيعت با ابي‌بكر، پس از بازگشت از مؤته، مي‌توان نتيجه گرفت كه حمله و هجوم به خانه علي(ع) و فاطمه(س) كه در پي آن، بيعت اجباري از علي(ع) صورت گرفت، حدود، 50 روز يا 75 روزپس از رحلت حضرت رسول‌اكرم(ص) بوده است، و اين نشان مي‌دهد كه اميرمؤمنان(ع) در اين مدت، مقاومت كرده و در نهايت، بيعت او با تأخير و اكراه صورت گرفته است. 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
💥درس خارج استاد شیخ عباس جعفری 🔹از روز یکشنبه 10 مهر ، در مرقد مطهر علی بن بابویه قمی جنب مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار می گردد. خارج اصول (الفاظ و مفاهیم) 🔻ساعت: 8 صبح خارج فقه (مکاسب) 🔻ساعت: 9 صبح 🔰 برای اطلاعات بیشتر با شماره 09028266777 در ارتباط باشید
💥درس خارج فقه استاد شیخ مسلم داوری از روز یکشنبه ۱۲ ربیع الاول ۱۴۴۴ قمری ساعت ۱۰/۳۰ صبح 🔻قم ، خیابان معلم کوچه۱۲ بن بست دوم، پلاک ۴۲ موسسه تحقیقاتی امام رضا علیه السلام اطلاعات بیشتر درباره استاد 👉
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥بخشی از درس خارج کلام 🎤استاد علی 🔸با موضوع: بررسی و نقد "مسیر پیامبری" (نقد کتابی که در فضای مجازی منتشر شده) زمان: شنبه، یکشنبه، دوشنبه ها ساعت 11- 10 مکان: مدرسه فیضیه، مدرس زیر کتابخانه سه شنبه و چهارشنبه ها هم درس خارج امامت با محوریت کتاب المراجعات می باشد اطلاعات بیشتر درباره استاد👉
💥درس خارج کلام استاد بعد از سالهای متمادی بالاخره چند وقتیه که رسمی شده و طلاب می توانند به جای شرکت در درس خارج فقه در درس خارج کلام شرکت کنند و تقریرات این درس را ارائه کنند، البته طبق شنیده ها در کمال تعجب ممتحنین شفاهی درس خارج، از این افراد فقه خواهند پرسید و نه کلام!! البته شاید به این خاطر باشه که ممتحنین شفاهی کل عمر خود را در مکاسب و کفایه گذرانده اند و چیزی از مباحث کلام و خصوصا کلام جدید متوجه نمی شوند!! که قصه امتحان شفاهی و اساتید بعضا عجیب این امتحانات سر دراز دارد.. 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
💥حضرت استاد سید یدالله هر روز نماز ظهر را در مسجد آیت الله جوادی آملی بعد از دروس خارج فلسفه و تفسیر اقامه می کنند. طلاب قم از فیض این نماز محروم نمانند 🔺کانال دروس خارج استاد یزدان پناه(فلسفه و عرفان و تفسیر)👇 @nasimehekmat 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
🔸رهبر انقلاب: دعوا بر سر مسئله‌ی باحجاب و بدحجاب نیست؛ دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست؛ دعوا اینها نیست. خیلی از این کسانی که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ شما می‌بینید در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت میکنند؛ بحث سر اینها نیست. ۱۱.۰۷.۱۴۰۱ ⏪این کلام و نوع نگاه را مقایسه کنید با سخنان افرادی که در این روزهای پر تشویش در سخنرانی های خود بدحجاب ها را پیاده نظام دشمن معرفی میکنند! ( یادداشت با جامعه لج نکنید را در نقد این نگاه نوشتم) eitaa.com/m_amin_rezai/2735 🔻بعضی اصرار عجیبی دارند سلایق مختلف را طرد، حذف و هواداران انقلاب را به اقلیت برسانند! آنهایی که دلسوز انقلاب هستند باید با این نوع نگاه که انقلابی گری را به سمت طبقه خاص و اقلیت شدن می کشاند، مساله ای که حاج قاسم نیز به ما هشدار داده بود مقابله نظری جدی کنند. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
نقد فمنیسم.pdf
329K
📕 "تبیین و تحلیل فمینیسم" ✍استاد عبدالحسین 💧چکیده💧 «فمینیسم» از جنبش‌های ضد فرهنگ کشورهای اسلامی است که با طی کردن مراحلی، تعارض های خود را با اسلام و آموزه‌های دینی نشان داده است. این جریان ضد فرهنگ، مبتنی بر سه موج است. موج اول فمینیسم از اوایل قرن نوزدهم تااندکی پس ازجنگ جهانی اول شکل گرفت. در موج دوم، دو تفکر مهم فمینیستی شکل گرفت؛ فمینیسم رادیکال و فمینیسم لیبرال و موج سوم، فمینیسم پسامدرن است. پست مدرنیسم با طرح پرسش‌های اساسی درباره معنای هویت زنان، سبب آشفتگی فمینیسم شد. ورود جریان فمینیسم به ایران هم‌زمان با ورود تجددطلبی و روشن‌فکری در این کشور است. غرب‌گرایی از دوره فتحعلی شاه قاجار با دعوت مستشاران نظامی آغاز شد و با اعزام دانشجویان ایرانی به غرب ادامه یافت. گسترش فمینیسم در غرب به معنای آزادی زن از مادری و کارکرد آن است. مادر یکی از ارکان نظام خانواده است که با حذف آن، خانواده حذف می‌شود. هنگامیکه از اختلاف‌های طبیعی زن و مرد سخن گفته می‌شود، گروهی آنرا نقص زن و کمال مرد و آن چیزی تلقی می‌کنند که موجب برتری مرد و محرومیت زن است، غافل از اینکه نقص و کمال مطرح نیست. این مقاله ضمن تعریف فمینیسم و بیان مراحل آن و آغاز این جریان در ایران، به حقیقت و طبیعت زن و تفاوت تکوینی او با مرد و چگونگی تکون زن و مسئولیت متقابل زن و مرد پرداخته است. 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در نشست استادان دانشگاه تهران با رئیس دانشگاه چه گذشت؟ 🔹علی مطهری(!): دعوت به گفت و گو کنید. خانمی که روسری خود را آتش زده بیاید حرفش را بزند. 🔹ابراهیم متقی: تغییر نسلی شکل گرفته است؛ همه کسانی که سال ۸۸ از کشور خارج شدند، جذب کجا شدند؟ معاون وزیر ارشاد شده رییس ایران اینترنشنال! 🔹محمدجواد ظریف(!!): ما مردمی داریم که در برابر حرف نادرست مقاومت می کنند. اشتباه بزرگی است، اگر فکر می کنیم می توانیم مردم را نادیده بگیریم. تصور اینکه بتوان مردم را خشونت حفظ کرد، تصوری است که خدا به پیغمبر می فرماید تو هم نمی توانی. 🔹حدادعادل(!): جامعه ما به سرعت به سمت دوقطبی شدن پیش می رود. یک عده حزب اللهی محض، یک عده هم 100 درصد مخالف آنها. 🔹محمود نیلی احمدآبادی: شورای انقلاب فرهنگی کمتر در کار دانشگاه ها دخالت کند. 🔹تقی آزاد ارمکی: وقتی مداح ها در این کشور حاکم هستند چرا سلبریتی ها نباید نقش آفرین باشند؟ 🔹صادق زیباکلام(!): حکومتی داریم که هیچ نهاد مستقلی نمی خواهد. 🔹پیروز حناچی(شهردار سابق اصلاحطلب): نگاهی در کشور وجود دارد که همه مسائل را امنیتی می کند. این بزرگترین سم برای کشور است... و... 🌀شبکه اینترنتی دانشگاه تهران در فضای مجازی https://t.me/Ut_internet_tv 🌐 tv.ut.ac.ir ✍پ.ن: جز افراد معدودی ، اکثر افراد حاضر در این نشست سیاسی هستن و هیچ تفکر علمی تخصصی ندارند و شدند استاد دانشگاه یکی از مهمترین دانشگاههای دولتی ایران! خود این یکی از عوامل مهم بروز چنین فضای مسخره ای در برخی از دانشگاههاست! 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
💥بچه‌ها اغلب از رفتار اساتید به من شکایت می‌کنن/ اتفاقات شریف ریشه در فقر فرهنگی داشت/ قبلاً بارها به وزارت اطلاعات گزارش داده‌ام که فلان معاون دانشگاه شریف جاسوس غرب است، ولی توجهی نشد/ اخلاق در دانشگاه شریف تبخیر شده /رفتار‌ها با دانشجویان درست نیست 🔺ماجرای یک‌شنبه شب دانشگاه شریف بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. کار به جایی رسید که وزیر علوم همان شب به دانشگاه رفت. دانشجویان تنها محور اتفاقات این دانشگاه نبودند، برخی اساتید هم به میدان آمده بودند. سلاح سرد هم چاشنی اغتشاشات شده‌ بود... متن گفتگو روزنامه جوان با پرفسور مهدی 👇 🔗 Javann.ir/1107568 ✍پ.ن: این مصاحبه استاد گلشنی بسیار قابل استفاده است، متاسفانه حوزه نیز بخاطر شبیه شدنش به دانشگاه در مسائل مختلف ، مبتلای به برخی مشکلات شده و این مصاحبه بیان تجربیاتی است که به درد طلاب و اساتید و مسئولین حوزه می خوره تا درس عبرتی بشود و تجربه تلخ دانشگاه شریف در حوزه تکرار نشود 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زمانی که عموم ورودی های یک ، ازدهک های بالای درآمدی باشند، نتیجه این می شود که هیچ حساسیتی به   وشکاف طبقاتی درمیان آنها وجود ندارد. امابا مسائل سلبریتی های کاخ نشین به خروش می آیند بی ادبانه فحاشی می کنند و خودرا نخبگانی می دانند که ازخرطوم فیل فرود آمده اند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥صوت نشست علمی «آینده اجتهاد و حل مسأله های جهان امروز با نگاه (ره)» 🎤آیت الله سید علی اکبر حائری(شاگرد شهید صدر) ✅ کشکول ناب حوزوی👇 🔷 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ فلسفه وجود عالم برزخ چیست؟ 🎤پاسخ استاد 🌐 tajaabadi.ir 🌐کانال تفسیری و علوم قرآنی استاد تاج آبادی👇 🆔 @tajaabadi ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥تئوریسین فحاشی! وقتی یک ریاضیدان سکولار ، لباس یک حقوقدان یا فقیه را بر تن میکنه و در موضوعی که تخصص نداره اظهار نظر میکنه! ✍پ.ن: جریان سکولار به سردستگی عبدالکریم سروش در دهه شصت مرحوم سید احمد فردید(فیلسوف دانشگاهی) را بخاطر نقدهای صریحش بر جریان روشنفکری سروش برچسب تئوریسین خشونت زدند و همچنین در دهه هفتاد مرحوم آیت الله مصباح یزدی را بخاطر نقدهای صریحی که بر انها داشت، برچسب تئوریسین خشونت به ایشان زدند! حال خودشان مبتلا به یکی از زشت ترین رفتارها که در خود غرب هم مذموم است شده اند و درصدد توجیه علمی فحاشی خود هستند! 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
💥عواقب بازداشتن طلاب از مطالعه! عالم جلیل سیدمقدس اصفهانی نقل میکرد از قول آخوند کاشی که ایشان فرموده بودند که در ایام تحصیل در مدرسه جده ساکن بودم. سالی در شب ۹ ربیع الاول با طلاب مدرسه اجتماعی فراهم کرده و تا صبح شادی کردیم. من از این حالت بسیار خوشم آمد و خیال کردم بد نیست هرچند ماه یک مرتبه این عمل تجدید شود تا رفع خستگی ایام تحصیل شود. روی همین نظر پس از یکی دو ماه خودم پیش قدم شدم و وسایل تفریح را فراهم و طلاب مدرسه را به حجره خویش دعوت کردم و تا پاسی از شب رفته به خوشی گذشت. وقتی جمعیت رفتند و من خوابیدم در عالم رؤیا مشاهده کردم که در منزلی وارد شده‌ام دو نفر آمدند و گفتند که پیغمبر اکرم (ص) تو را می‌خواهند. من از ترس بر خود لرزیدم و دنبال آنها به حرکت آمدم. وارد شدیم به اطاق بزرگی که ظاهراً حضرت رسول (ص) در یک گوشه آن قرار گرفته بودند و اطراف ایشان علما و فضلا بودند. من از همه آنها فقط مرحوم عالم بزرگوار ملاحسینعلی تویسرکانی را که استادم بود، شناختم، دیگران را نشناختم. پیغمبر اکرم (ص) فرمودند که چوب و فلک بیاورید، فوراً حاضر کردند. دستور دادند که ملامحمد کاشانی را بخوابانید و چوب بزنید که دیگر از این کارها نکند. من از ترس و وحشت می‌لرزیدم و قدرت تکلم نداشتم. مرحوم حاج ملأ حسینعلی به خدمت ایشان اظهار کرد او را به من ببخشید. او طلبه بدی نیست اشتباه کرده است و شروع کرد به عذرخواهی. حضرت رسول(ص) من را به استادم بخشیدند. از وحشت از خواب پریدم. قبل از اذان صبح بود، دانستم که عمل دیشب من که طلاب را دعوت کرده و آنها را از مطالعه باز داشته‌ام، غلط بوده است. 🔴 @kashkolenab