eitaa logo
مباحثه فقاهت
5.9هزار دنبال‌کننده
958 عکس
1 ویدیو
33 فایل
کانال مباحثه فقاهت وابسته به مدرسه عالی فقهی امام محمد باقر عليه السلام با هدف کمک به تعمیق فقه و اصول و ايجاد فضاي علمی و تخصصی در حوزه ایجاد شده است کانال مباحثه فقاهت در تلگرام https://t.me/+h9HkTrDUB4ViMWY0 🌐ارتباط با مدیر کانال 🆔️ @mobahathah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 💠 فوارق خبر حسی متواتر با اجماع 👤 مبنای سوم در اجماع ، اجماع است. بعضی اتفاق نظر فقهاء را به قیاس کرده و فرموده‌اند همان‌طور که تواتر در خبر موجب می‌شود و آن ملازمه‌ی عقلیه با مطابقت با واقع دارد اتفاق نظر فقهاء نیز تواتر در خبر حدسی است که ملازمه‌ی با وجود شرعی مطابق با آن دارد. معنای ملازمه‌ی عقلیه این است که بین اتفاق نظر فقهاء و وجود این حکم شرعی واقعا تلازم است که علم به اتفاق نظر فقهاء سبب علم به لازم آن یعنی ثبوت حکم شرعی می‌شود. لکن به نظر ما قیاس اتفاق و اجماع فقهاء به خبر متواتر، مع الفارق است و اجماع فقهاء ملازمه‌ی واقعیه با ثبوت حکم شرعی ندارد. و آن دو از جهاتی با هم فرق دارند... 📚 درس خارج اصول، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3339 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔰 💠 ملکات انبیاء از آقای میرزا هاشم آملی شنیدم آسیّد ابوالحسن بعضی از ملکات انبیاء را داشت. یکی از ویژگی‌های ایشان این بود که هیچ‌کس حق نداشت نامه‌هایی را که اشخاص به او می‌نوشتند، بخواند. ایشان همه آنها را پاره می‌کرد تا کسی مطّلع نشود. اگر کسی در نامه اظهار حاجت می‌کرد یا توهینی به ایشان می‌نوشت، همه را از بین می‌برد تا به دست کسی نیفتد، حتی پسرها و نزدیک‌ترین بستگانش هم حق نداشتند این نامه‌ها را بخوانند. از دیگر ویژگی‌های مسلّم آسیّد ابوالحسن این بود که در قضای حوايج مردم خیلی ساعی بود. ✅ 👇🏼 🌐 mfeb.ir/home/?p=20503/#ZJore ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه، تالار علمی فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔰 💠 نحوه تحمل احادیث در کتاب تحف العقول 👤 شواهد موجود حاكی است كه اين ها و كه در اختيار صاحب بوده، به نحو به ايشان رسيده است، البته مي شود به اين مطلب با مقدمه اي كه در اول كتاب آمده اشكال كرد؛ چون ايشان در مقدمه نوشته است: «واسقطت الأسانيد تخفيفاً و إيجازاً و إن كان أكثره لي سماعا» ايشان تعبير كرده كه اكثر اين كتاب را من به نحو كردم، و اين با وجاده نمي سازد، اما ظواهر نشان نمي دهد كه ايشان در حوزه هاي عليمه ي آن زمان حضور فعالي داشته اند.... 📚‏درس خارج اصول، ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ادامه مطلب و مباحثه👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3635 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔰 💠 بررسی جریان لا تعاد در فرض اضطرار 👤 مرحوم فرموده لا تعاد گر چه را شامل نیست ولی در فرض جاری است و لا تعاد یعنی نماز را از هر چیزی که به دست خودت نیست، ‌ نکن و و اضطرار به ید مکلف نیست. اما به نظر می‌رسد این یک از حدیث لا تعاد است که نمی‌توانیم آن را به صورت قطعی بپذیریم. لاتعاد شامل نسیان و جهل می‌شود ولی اینکه از عذر به مطلق عذر تعدی کنیم و بگوییم هر چند مکلف است ولی مثلا مضطر شده و مجبور شده که تکلم کند و هر مانعی را اینگونه توجیه کنیم، عرفی نیست.... 📚درس خارج فقه، ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ادامه مطلب و مباحثه👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3625 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔸 💠عدم توقف پذیرش شهادت قاذف بر اجرای حدّ 👤 مرحوم صاحب جواهر می فرماید پذیرش ، علاوه بر توبه و تکذیب نفس، نیاز به نیز دارد و این مطلب از روایاتی برداشت می شود و ظاهر برخی روایات مثل روایت قاسم بن سلیمان و مرسلۀ یونس و روایت ابن سنان و سماعه اشتراط است. اما استاد قائنی دلالت هیچ کدام از این روایات را نمی پذیرند به نکته و بیانی که در ادامۀ مطلب بیان شده است. برای مشاهدۀ متن این روایات به همراه وجه استناد به آنها و پاسخ استاد قائنی، ادامۀ مطلب را مشاهده بفرمایید. 📚درس خارج فقه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ✅ادامه مطلب و مباحثه علمی👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3586 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔸 💠 معنای غناء نزد مشهور و آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی 📝 حرمت فی الجمله اصل در بین فقه مسلم است؛ لکن حدود این موضوع نیاز به رفع ابهام دارد. مفهوم غناء در لغت لفظ «الغناء»، همانگونه که برخی از فقها به آن تصریح کرده‌اند، دارای شرعیه نبوده و باید برای فهم معنای آن به رجوع کرد. لغوی‌ها در معنای غناء، کلمات به ظاهر متشتت و مختلفی دارند. اقوال مطرح در کلام لغویون - صوت - تطریب - بالا بردن صدا و متابعت و پشت سر هم آوردن آن - تحسین و ترقیق صوت ✅ ادامه مطلب را در دنبال کنید. 👇🏼 🌐 mfeb.ir/home/?p=20503/#ZFeqh ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔰 💠 علل مطلق‌نهادن عناوین مشترک، در اسناد روایات 👤 🔻در مساله تمییز مشترکات، یک امر مهم آن است که بررسی شود چه عاملی سبب ذکر این شده است. به عنوان مثال وقتی دو به نام «علی بن محمّد» دارد، وجه آنکه این عنوان را به صورت بیان می‌کند، چیست؟ اگر تنها یک استاد با این نام داشت، وجهی برای بود، مثل محمّد بن یحیی که تنها استاد کلینی به این نام است، ولی وقتی دو استاد به این نام وجود دارد باید نکته‌ای برای اطلاق وجود داشته باشد. پاسخ آن است که برخی از عوامل برای اطلاق وجود دارد. بسته به آنکه این عامل چیست، روش حلّ این عنوان مشترک، متفاوت می‌شود... 📚درس خارج فقه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ✅ ادامه این مطلب و مباحثه👇👇 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3580 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 مساله تعدیل قراردادها و اقسام آن 👤 مسئلۀ از اینجا پیدا شده است که در بعضی از موارد قرارداد و که از ناحیۀ منعقد می‌شود، در حین حدوثش مشکلی ندارد ولی با طروّ حوادثی این قرار داد به حالت اولی خودش به نحوی است که احد الطرفین مبتلا به فاحشی می‌شود، لذا در این موارد به دنبال راهی برای نجات این شخص از آن قراردادی که به نحو اولی بسته شده است گشته اند و به این نحو بحث از تعدیل قراردادها مطرح شده است.... 📚درس خارج فقه، ۹ آبان ۱۴۰۲ ادامه مطلب و مباحثه👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3626 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🍀 مرحوم (ره) به (ره) و آیت الله (ره) برای سامان دادن به زندگی، چه دستورالعملی داد؟؟؟ ✍ برگرفته از کتاب جرعه ای از دریا ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 بیان سه اشکال به تبویب مباحث علم اصول مرحوم آخوند 👤 محققان بعد از مرحوم بر شیوه نگارش ایشان اشکالاتی مطرح کرده‌اند: اشکال اول: به ایشان اشکال شده که شما چرا و به چه مناسبتی، عقلی و دلالت‌های را ذیل مباحث و وضعی مطرح کرده‌اید؟ دلالت عقلی و دلالت را شما قسیم هم می‌دانید، که در مقدمه هم گفتیم، چرا شما در نگارش، دلالات وضعی لفظی را بررسی می‌کنید و به تبع آنها دلالات عقلی را بررسی می‌کنید؟ اینکه وجوب شئ مثلا مستلزم وجوب مقدمه‌اش است، امر به شئ عقلا مستلزم نهی از است، این دلالات عقلی را در پوشش دلالت لفظی مطرح می‌کنید. در حالی که اینها قسیم هم هستند چرا اینگونه مباحث را مطرح کردید؟..... 📚درس خارج اصول، ۲ آبان ۱۴۰۳ ادامه مطلب و مباحثه👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3649 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
تفاوت روایات احمد بن هلال با واقفیه.mp3
2M
🔸 💠 تفاوت در برخورد با روایات واقفیه و احمد بن هلال 👤 📚 درس خارج فقه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ ✅ ادامه مطلب و مباحثه👇🏼 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3598 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔰 💠بررسی نظریه‌ی تعویض السند 👤 مراد از نظریه سند این است که مثلا شیخ در نسبت به بعضی از روات فرموده‌اند: «اخبرنا بجمیع کتبه و روایاته» یا «اخبرنا بکتبه و روایاته» که از جمله‌ی این روات بن عبدالله و سعد بن عبدالله است و بعضی از طرقی که ایشان به این کتب ذکر می‌کند صحیح هستند، اگر در کتاب حدیثی یک با سند به حریز بن عبدالله یا سعد بن عبدالله می‌رسید به جای این سند ضعیف آن سندی که شیخ طوسی در فهرست به جمیع کتب و روایات سعد بن عبدالله یا حریز ذکر کردند، جایگزین می‌شود. این را نظریه‌ی تعویض می‌گویند.... 📚 درس خارج اصول، ۱و۲ مهر ۱۴۰۳ ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3630 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔶 💠 بررسی ثمرات بحث از حرمت تجری 📝 از جمله مباحث مهمی که در ذیل بحث از قابل طرح است و اصولیان در کتب خویش بدان پرداخته‌اند، مسئله است. این مسئله از جهات مختلفی قابل بررسی است که یکی از آن جهات، مسئله حکم تکلیفی آن به معنای یا عدم حرمت آن است. ثمرۀ اول اگر تجری حرام باشد، اتیان مصداق در ضمن فعل متجریٰ‌به، در بحث امر و نهی داخل می‌شود؛ ولی اگر تجری حرام نباشد، حتیٰ بنا بر اجتماع و نیز امر مشکلی ندارد و فعل متجریٰ‌به می‌تواند مصداق باشد؛ لذا مرحوم که قائل به امتناع اجتماع امر و نهی است فرموده‌اند.... ✅ ادامه مطلب در این موضوع را در دنبال کنید. 👇🏼 🌐 mfeb.ir/home/?p=20503/#ZOsoulK ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔰 💠 مصدر شناسی حدیث رفع 👤 قدیمی ترین نقل این حدیث احمد و برقی است که هم عصر بوده اند نوادر متن ۶ فقره ای و محاسن متن ۳ فقره ای روایت را آورده اند. محاسن از امام کاظم علیه السلام نقل می‌کند که سندش هم است اما از شواهد کاملا معلوم است که حدیث برای مقام صادر شده است و لسانش لسان است مصدر بعدی فقه الرضا علیه السلام است که عبارت (و ما جهلوا) دارد. در کتاب هم آمده است که از ایشان نقل می‌کند. مصدر بعدی کافی است.... 📚‏درس خارج اصول، ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ادامه مطلب و مباحثه👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3628 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔰 💠معنای حرمت قِران بین سورتین در نماز 👤 در مورد سه بیان شده: الف- حرمت ، یعنی بین دارای و مبغوضیت است و شارع مقدس به دلیل همین مفسده، از جمع بین سورتین تحریمی کرده باشد. به نظر می‌رسد این معنا فی نفسه است. عرف از لاتجمع بین السورتین، مفسده و عند المولی را متوجه نمی‌شوند. خصوصا که این نهی در و است و مرحوم فرمود و متعلق به اجزاء ‌و شرایط، از وجوب و حرمت تکلیفی زائل شده بلکه در حال بیان جزئیت و شرطیت است.... 📚درس خارج فقه، ۸ آبان ۱۴۰۳ ادامه مطلب و مباحثه👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3657 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
Kashani-14030718-MaziyateTalabegi-Hkashani_Com.mp3
37.95M
🔰 💠 مزیت طلبگی 👤 سخنرانی بسیار مهم استاد حامد کاشانی برای خصوصا طلابی که دچار مشکل انگیزه هستند گوش بدهند 📆 چهارشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳ ▪️ مدرسه عالی فقهی امام محمد باقر علیه السلام ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔶 💠 ادلۀ شیعه بودن سکونی 📝 دلایلی را برای شیعه بودن اسماعیل بن ابی‌زیاد معروف به سکونی می‌توان اقامه نمود که دو دلیل مهم آن عبارت است از: 1- محتوای روایات او که موافق احکام و باورهای شیعی و یا نکوهش مخالفان و بزرگان عامه است. این دلیل را مجلسی اول و حاجی نوری برای اثبات شیعه بودن سکونی ارائه کرده و برخی از روایات در این خصوص را آورده‌اند. 2- امام صادق علیه السلام از تعابیری برای سکونی استفاده کرده که مخصوص اصحاب شیعی است. لازم به یادآوری است بر اساس بررسی انجام شده، بیشترین احادیث سکونی در رابطه با مسائل غیر فقهی و کلامی است؛ به عنوان نمونه در کتاب کافی، ۵۹ روایت از او در کتاب ایمان و کفر، ۴۴ روایت از او در کتاب اطعمه و اشربه، و ۳۸ روایت در کتاب المعیشة وجود دارد که از نظر تعداد روایات سکونی، این سه بخش از سایر بخش‌های کافی با اختلافی معنادار، پیشی گرفته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۵ درصد احادیث سکونی.... ✅ ادامه مطلب در این موضوع را در دنبال کنید.👇🏼 🌐 mfeb.ir/home/?p=20436/#ZRejal ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔸 💠تقدیم روایت مطلق مشهور بر روایت مقید شاذ و اخذ به مطلق 👤 اگر در زمان شهادت، یکی از شروط را دارا نباشد مثلا مسلمان یا نباشد، اما در زمان شهادت، واجد آن شرط شود، او پذیرفته می شود. این مطلب مطابق نظر مشهور فقهای شیعه و مطلقات پذیرش است لکن در مورد رد شهادت عبد، روایت خاص وجود دارد که قاعدتا باید را زند اما در این مورد مطلقات بر مقدم می شوند به دلیلی که در ادامه بیان شده است... 📚درس خارج فقه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ✅ادامه مطلب و مباحثه👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3660 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔰 💠 دو نکته در کلام صاحب منتقی در مساله نقل از یک راوی به صورت باواسطه و بدون واسطه 👤 🔻گاهی مشاهده می‌شود که یک توسط یک دو دارد که یکی با واسطه و دیگری بدون‌ واسطه است. صاحب بیان کرده است به جهت دو نکته ممکن است یک راوی که روایتی را بدون واسطه از راوی دیگر نقل نموده، با واسطه نیز نقل کند... 📚درس خارج فقه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ✅ ادامه مطلب و مباحثه👇👇 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3579 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 نمازهای حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مدتی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها پنج نماز صبح برگزار می‌شد؛ ابتدا آقانجفی نماز می‌خواند. آقانجفی بلافاصله با شروع اذان صبح رادیو نماز می‌خواند و بعداً گروهی تحقیق کردند و گفتند اذان صبح حداقل در برخی فصول سال، قبل از دخول وقت بوده و آقای آذری قمی در حرم اعلام کرد از فلان تاریخ تا فلان تاریخ هر کس بلافاصله بعد از اذانِ رادیو نماز خوانده، نمازش را اعاده کند. نماز دوّم، نماز مرحوم آسیّد محمدباقر قزوینی بود که بعد از وفاتش آقای گلپایگانی به جای ایشان نماز برگزار می‌کرد. نماز آقای گلپایگانی اوّلین نمازی بود که یقیناً در وقت برگزار می‌شد. سوّمین نماز، نماز حاج آقای والد بود. نماز چهارم، نماز آسید محمد صدر العلماء.... ✅ ادامه مطلب این موضوع را در دنبال کنید. 👇🏼 🌐 mfeb.ir/home/?p=20441/#ZJore ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه، تالار علمی فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔰 💠 دو تصویر برای بیان حق سرقفلی 👤 صورت اول (که عمده کلمات ناظر به این صورت است) این است که در اعیانی مثل مغازه یا کارخانه که به صورت مستمر مثلا سالانه اجاره داده می شود، آیا در این موارد غیر از ملکیة العین (که مربوط به است) و ملکیة (که مربوط به مستاجرِ در هر سال است)، امر سومی هم به نام وجود دارد یا نه؟ حق سرقفلی در تصویر اول، عبارت است از این که شخص داشته باشد را اجاره دهد برای مالک به معینی... 📚درس خارج فقه، ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ادامه مطلب و مباحثه👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3647 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
📌 شماره 106 بر روی سایت مدرسه فقهی بارگذاری شد. http://fa.mfeb.ir/?p=20898 ✅ مراکز علمی و پژوهشی که متقاضی دریافت لوح پژوهشی ذکری برای نصب در مراکز خود هستند، به مدیر کانال اطلاع دهند. 🆔 @mfebir ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔸 💠 عدم حجیت ارتکاز 👤 🔻برخی از معاصرین معتقند که حجیت شامل ارتکاز هم می شود اما اشکال این است که بما هو ارتکاز چه حجیتی دارد؟ حسن بن علی الوشاء وقتی به امام کاظم علیه السلام گفت آیا وقتی ما سؤال می کنیم، شما موظف به جواب هستید؟ حضرت فرمودند: الْحُسَینُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْوَشَّاءِ قَالَ: سَأَلْتُ الرِّضَا ع فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاک‏ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکرِ إِنْ کنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ‏ فَقَالَ نَحْنُ أَهْلُ الذِّکرِ وَ نَحْنُ الْمَسْئُولُونَ قُلْتُ فَأَنْتُمُ الْمَسْئُولُونَ وَ نَحْنُ السَّائِلُونَ قَالَ نَعَمْ قُلْتُ‏ حَقّاً عَلَینَا أَنْ نَسْأَلَکمْ قَالَ نَعَمْ قُلْتُ حَقّاً عَلَیکمْ أَنْ تُجِیبُونَا قَالَ لَا ذَاک إِلَینَا إِنْ شِئْنَا فَعَلْنَا وَ إِنْ شِئْنَا لَمْ نَفْعَلْ أَ مَا تَسْمَعُ قَوْلَ اللَّهِ تَبَارَک وَ تَعَالَى- هذا عَطاؤُنا فَامْنُنْ أَوْ أَمْسِک‏ بِغَیرِ حِسابٍ‏. (الکافی جلد۱ صفحه ۲۱۰) وقتی شخص سؤال می کند، امام موظف به جواب نیست، فضلا از فعل و فضلا از ارتکاز. در صورتی این‌ها می توانند حجیت پیدا کنند که اتمام حجت از ناحیه دیگری انجام نشده باشد. اگر شارع با آیه یا روایت دیگری حجت را تمام کرده باشد، اگر آن ارتکاز خطا هم باشد، شارع موظف به تصحیح آن نیست. 📚 درس خارج اصول، ۵ آبان ۱۴۰۳ ✅ ادامه مطلب و مباحثه👇🏼 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3655 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
عدم حجیت ارتکاز.mp3
2.4M
🔸 💠 عدم حجیت ارتکاز 👤 📚 درس خارج اصول، ۵ آبان ۱۴۰۳ ✅ ادامه مطلب و مباحثه👇🏼 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3655 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa