eitaa logo
عرفان های نوظهور
392 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
خلع بدن، غایت آنچه بزرگان اک برای خود متصور هستند، خارج کردن از بدن است. ؛ برگرفته از استاد رویا، ص 9. این کار تنها با پاره‌ای از ریاضت‌ها دست یافتنی است. ولی آنچه در ذکر شده است این است که انسان «ولی‌الله» است و مظهر تمام اسماء‌اللهی است و می‌تواند به جایی برسد که به اذن خدا در زمین « » کند. در این‌باره می‌گوید: «مرحله بالاتر از خلع بدن، آن قدرتى است که بنده‌اى در اثر بندگى و عبودیت خداوند و در اثر قرب به ذات اقدس الهى و در اثر نزدیک شدن به کانون لایتناهاى هستى می‌تواند در دنیاى بیرون خودش هم تصرف کند، می‌تواند چوبى را تبدیل به اژدها کند، می‌تواند قرص ماه را دو نیم کند، می‌تواند تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن از یمن به فلسطین احضار کند. ؛ یا ؟ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« » نام شهری در مصر بود که ساکنان آن همگی اعضای بودند که به یک خدایگان شکل موسوم به «سوبِک» اعتقاد داشتند. آنها در شهر خود از یک تمساح اصطلاحاً موسوم به «سوچوس» نگهداری می کردند. اغلب، از سراسر شهر و نواحی اطراف آن، مردم دسته دسته برای زیارت جناب سوچوس می شدند و می گشتند! طبق شواهد تاریخی، تمساح مذکور به طلا و جواهر مزین بود و همواره تعدادی اطراف او به چشم می خورد. مردم اغلب به عنوان هدیه، برای سوچوس غذا می آوردند. در این مواقع، کاهنان دهان تمساح را به زور باز می کردند و غذاها را درون آن می چپاندند. جالب است که گاهاً به سوچوس بی نوا هم داده می شد. باز همانند قبل، یکی از کاهنان دهان تمساح را باز می کرد و کاهن دیگر نوشیدنی را درون حلق خزنده مقدس می ریخت. پس از مرگ سوچوس، تشییع جنازه ای در شأن یک برای او ترتیب داده می شد. پیکر تمساح ابتدا با پارچه های نفیس پوشانده شده و سپس عملیات انجام می پذیرفت؛ دست آخر نیز، جسد مومیایی شده در یک دخمه زیرزمینی نهاده می شد. نیاز به توضیح نیست که پس از انجام کلیه مراسم، یک تمساح دیگر به عنوان برگزیده می شد و تشریفات فوق الذکر دوباره از نو تکرار می گشت @n_erfanha
، خواسته یا ناخواسته؟ تائوئیسم یکی از عرفان‌های محسوب می‌شود. این مردمان طبیعت را در مرکز توجه قرار داده، علاقه به جهان و دل‌بستگی به حیات و ادامه زندگانی را هدف و مقصود نهایی خود قرار داده‌اند. نیز دراین‌بین دست‌خالی ننشست و توانست باقدرت محصورکننده خود این آیین را به‌شدت ترویج کند. بخشی از فیلم‌ و که در این راستا ساخته شد، عبارت‌اند از: فیلم ، معبد ، و کار است. انیمیشن در چند بخش از شبکه‌ی ملی برای کودکان و نوجوانان پخش شد و یکی از اهداف این انیمیشن ترویج تائوئیسم و انرژی و آداب مربوط به آن است. نگاه عرفان به اصالت حیات مادی و بحث است و غایتی که این آیین برای خود ترسیم می‌کند رسیدن به آرامش و سلامت جسم است. و این درصورتی است که هدف خلقت و غایت انسان چیزی بسیار فراتر از آن است که در اینجا ترسیم می‌کنند. مخاطبین این گروه سنی که و هستند قدرت تشخیص و تفکیک را ندارند و به‌طور ناخواسته به این سمت متمایل شده و علقه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود که این برای قشر جوان ما، تهدید کننده است. و این درحالی است که اسلام بی‌بدیل‌ترین و غنی‌ترین دین آسمانی است که ما هنر انتقال آن را برای کودکانمان نداریم و نتوانسته‌ایم به خوبی در این عرصه وارد شویم. سؤالی که مطرح می‌شود، این است که آیا بهتر نیست محتوای برنامه‌ها و انیمیشن‌ها را رصد کند تا افکار کودکان یک کشور اسلامی توسط آیین‌های انحرافی مانند و تائوئیسم و غیره مسموم نشود؟ @n_erfanha
توهین به امام حسین(علیه السلام) و نسبت شرک به خاندان وحی و نبوت توسط مدعیان دروغین! @n_erfanha
راهی جز وجود ندارد همیشه باید اهل از (علیهم‌السلام) بود. استمداد از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در خود اهل بیت هم بوده است. (سلام‌الله‌علیه) در جنگ از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) این گونه استمداد می‌گرفتند: «یا الله یا الله یا جبرئیل یا جبرئیل یا محمد یا محمد النجاة النجاة» ؛ الاحتجاج(للطبرسی)، ج1، ص97. ولی آنچه در و برخی از مشاهده می‌شود خلاف این است و توسل و استمداد گرفتن را معرفی می‌کنند. آیا اشخاصی مانند که این‌گونه نظرات را می‌دهند؛ شناختی از دین دارند؟ @n_erfanha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
با (سلام‌الله‌علیه) یکی از راه‌هایی که (سلام‌الله‌علیه) برای کسب آرامش به فرزندشان امام حسن‌(سلام‌الله‌علیه) توصیه می‌کند این است که می‌فرماید: «...غم و اندوه خود را در پیشگاه خداوند مطرح كن تا غم‌های تو را برطرف كند و در مشكلات تو را یاری رساند...» ؛ نهج البلاغه نامه 31. ؛ کسب آرامش در محضر خالق بی‌کران یا در محضر یوگا. @n_erfanha
فلورانس اسکاول شین، مروج و صاحب کتاب‌های بازی زندگی و راه این بازی و چهار اثر از . وی در چندین جای کتاب خود مخاطبینش را دعوت به می‌کند و می‌گوید: «در برابر شریر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید.» ؛ چهار اثر از فلورانس، ص 28 هیچ عاقلی می‌پذیرد در مقابل یک انسان تجاوزکار و زیاده‌خواه، که مال و ناموس دیگری را طلب می‌کند، با مهربانی و عطوفت رفتار نمایند و هر چه می‌خواهد، دو دستی تقدیمش کنند؟ یا اینکه باید او را از زیاده‌ خواهی‌ اش بازگردانند، اگر چه نیاز به خشونت باشد؟ @n_erfanha
در تعالیم بودا آن‌چه برای هر اهمیت دارد، تکیه بر نفس و اعتماد به نیروی ذاتی خود اوست که باید به واسطه‌ی و باطن، خود را از چرخه‌ی تناسخ خلاصی بدهد. درحقیقت، در او انسان مورد توجه قرار گرفته است، از این‌روی می‌توان گفت که اساس مذهب بودا انسان محوری است نه خدا محوری. : «من از چه چیز سخن گفته‌ام، من درباره‌ی بدبختی و نیاز سخن گفته‌ام، درباره‌ی فرجام نکبت، گفتگو کرده‌ام و نیز درباره‌ی ایمانی که به فقر و نکبت و بدبختی بشـر پایان خواهد داد توضیح داده‌ام، اما چرا این مباحث را پیش کشیده‌ام؟ زیرا فقط از این سودی حاصل می‌شـود که به مبانی و اساس دیانت مربـوط است و آدمی‌ را به رهایی از آلام و رنج‌ها و به معرفت عقل کل و نیروانه هدایت می‌کند.» ؛ جان بی ناس، تاریخ جامع ادیان، ص 214 @n_erfanha
... بررسی‌های که توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی بزرگ مانند و غیره صورت گرفته حاکی از این است که آتئیست‌ها نا امیدترین و افراد به‌شمار می‌روند. ؛ کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان آتئیست‌، در یکی از برنامه‌های زنده تلویزیونی زندگی خود را و توصیف کرد. در مقابل آن و بررسی‌های به عمل آمده از همین مراکز علمی، افراد و با ایمان و مردم به حساب می‌آیند. @n_erfanha
آیا میدانید در عرفان حلقه وادار کردن افراد به و به تشکیلات و گرفتن و امری عادی محسوب میشود؟ @n_erfanha
در آثار وین‌داير، ، يوگا و مراقبه‌ی معمول، جايگزين گرديده و اصولاً در نگاه او، مديتيشن، همان عبادت است كه به منتهی می‌‌شود . وی می گوید: «اگر می‌خواهيد به تمرين مديتيشن بپردازيد، به تمام معنی آن را انجام دهيد و سعادت و خوشی را در خلوت اين عمل ببيند و اگر می‌خواهيد نام برآن بگذاريد و آن را به عنوان گفت‌وگو با خداوند تلقی كنيد، چنين نامی را بگذاريد و با تمام وجود دعا كنيد.» ؛ خود حقیقی، ص 159 وی كرامات ادعایی خود را مرهوم مديتيشن مي‌داند و به كرّات مديتيشن و يوگا را به ديگران توصيه می‌كند. ناگفته پیداست مدیتیشن همان سوغات به تمدن غرب است. بعد از آن‌که عده‌ای خلاء عظیم در غرب را دریافتند، این خوراک نامرغوب را با ذوق زدگی به غرب بردند؛ عرفانی که وین دایر عرضه می‌کند. غایت چنین مراقبه‌ای تعالی معنوی و رشد ابعاد مختلف روح نیست و ارتباطی با عرفان و عروج روح ندارد و صد البته با شناخت خدا و رسیدن به معرفت خدا و رضایت خدا کوچک‌ترین نسبتی ندارد. @n_erfanha
اندکی در رابطه با ... موجودات یا همان برای اینکه انسان‌ها را کنند به آ‌ن‌ها خیلی اهمیت می‌دهند. شياطين، خود را مالک دنيا مي‌دانند. زیرا وقتی حضرت آدم نبود آن‌ها در دنيا رفت‌وآمد داشتند، و مدّعی هستند که آدميزاد، مهمان ناخوانده است و کارهايی که مي‌کند و اموالی که دارد حقّ او نیست و آدميزاد هيچ در هيچ‌جا ندارد. آن‌ها دوست دارند در کوچک‌ترين عمل بنی‌آدم، خودشان را کنند. و اگر انسان عمل صالحی انجام دهد و آن‌ها نتوانند آن عمل را از بین ببرند، بسیار برایشان ناگوار است. ؛بیانات حاج شیخ جعفر ناصری، @n_erfanha
آشنایی با ورزشی که شما را با خدایان هندوا آشنا میکند و با گذشت زمان عضو یک طریقت به میشوید! @n_erfanha
نقد و بررسی کتاب های درسی آموزش و پرورش توسط معلمان، اساتید،فرهیختگان و اولیاء دانش آموزان پیام رسان ایتا https://eitaa.com/naghd_kotob سروش https://sapp.ir/naghd_kotob ارسال نقد @modirnaghd
برای آگاهی عمیق!؟ یکی از اصول اساسی روش یا مراقبه غربی، تأکید بر « » است. به این معنا که توصیه می‌شود واژه‌ای بی‌معنا را بگوئید تا در این بی‌معنایی، تفکر ایجاد نشود و شما سریع بتوانید با شعور خلاق و آگاهی عمیق، مرتبط شوید. مانترا در مقایسه با ذکر در و مراقبه اسلامی، شیوه‌ای ناقص است. در مدیتیشن، مانترا باید بی‌معنا باشد تا تفکری ایجاد نشود و ارتباط، سریع باشد. حال آنکه در ، ذکر باید از همان ابتدا بامعنا، جهت‌دار و هدفمند باشد. ؛ فصلنامه فرق، شماره76، ص100 @n_erfanha
بزرگان در کشورهای خود مدارسی ایجاد کرده‌اند با نام « » یا « »، آن‌ها همچنین به فکر مسیحیان مقیم نیز هستند و در نیز این مدارس را راه‌اندازی کرده‌اند و در آن مفاهیم و آداب مسیحیت و معنوی شدن را به کودکان خود آموزش می‌دهند. ؛ فصلنامه فرق، شماره76، ص72 ولی در مقابل، در مدارس کشور ما سند 2030 اجرا شده است. تا جایی که در یکی از دبیرستان‌های غرب تهران، را بر روی جوانان اجرا کرده‌اند. ؛ خبرآنلاین @n_erfanha
! کلود وریلهون نتیجه یک است که در فرانسه به دنیا آمد. وی معروف به « » و مؤسس است. وی مدعی است انسان‌ها توسط موجودات خلق شده‌اند. بی‌خدایی، نفی شریعت، تناسخ و معادستیزی و ترویج اباحه‌گری و آزادی جنسی خلاصه‌ای از رسالت این است. متاسفانه این فرقه‌ی ضاله در ایران طرفدارانی برای خود پیدا کرده است. ؛ فصلنامه فرق، شماره76، ص 88 @n_erfanha
تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی... یکی از اعضای جریان تفکر نوین است که این گروه به دنبال ترویج در دنیا است. وی نویسنده‌ی کتاب معروف ، است. : نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش، ص 79 جان گری دوبار در زندگی خود شکست خورده و در حال حاضر با خود زندگی می‌کند. وی همچنین برای برگزاری دوره‌های خود به نیز سفر کرده است حال این‌است؛ چگونه افرادی که خود زندگی ناموق داشتند می‌توانند، راهنمای ما شوند؟ نکنه: اسلام کاملترین نسخه‌ی نجات بشر @n_erfanha
، در روایات اسلامی آنچه از به‌دست می‌آید این است که با متولد شدن هرانسانی، از ایادی متولد شده و بر او گمارده می‌شود. در روایات آمده که خداوند متعال به فرمود: فرزندی به آدم نمی دهم، جز این که مانندش را به تو دهم، و هر آدمی، هم زاد شیطانی دارد.؛ بحارالأنوار، ج60، ص306 در روایت دیگری آمده است که (ص) فرمود: چه بسا که هیچ کس نباشند جز آن که همزاد او از برای او گماشته شده است، گفتند: یا رسول اللَّه آیا برای شما هم هست؟ فرمود: برای من نیز هست، جز این که خدا یاریم داده که او تسلیم من شده است و مرا جز به نیکی واندارد و من از او در سلامت هستم. ؛ همان، ص298. این است که همزاد، جز اغواگری و وسوسه، هیچ تسلطی برانسان ندارد و انسان باید از او برحذر باشد. @n_erfanha