eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
656 دنبال‌کننده
551 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
کتب آموزشی حوزه علمیه را بر اساس سه معیار ۱.جامعیت محتوا ۲.ساختار و سازه های کتاب ۳.اصول درایه و تدبر ارزیابی می‌نماییم. معیار اول در ارزیابی یک کتاب آموزشی، ارزیابی براساس قاعده یک کتاب است. براساس این قاعده: بسیاری از کتب آموزشی فعلی حوزه، نسبت به ساکت هستند و فقط به می‌پردازند. به عنوان مثال در کتب آموزشی حوزه، تعارضِ آیاتی مانند: ✅وَ بَنَيْنا فَوْقَكُمْ سَبْعاً شِداداً (نبأ ١٢) و ✅وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَهَا ۚ ذَٰلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (يس ٣٨) و ✅وَ الْقَمَرَ قَدَّرْناهُ مَنازِلَ حَتَّى عادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ (يس ٣٩) با و نظریه معیوب بررسی نمی‌شود. 👌🏻تقریبا همه کتب اصلی آموزشی در حوزه از درباره امور مختلف محروم هستند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
معیار_ارزیابی_کتب_آموزشی کتب آموزشی حوزه علمیه را بر اساس سه معیار ۱.جامعیت محتوا ۲.ساختار و سازه های کتاب ۳.اصول درایه و تدبر ارزیابی می‌نماییم. معیار دوم ارزیابی یک کتاب آموزشی، مسأله ساختار تدوینی آن کتاب و بررسی وضعیت سازه‌های سه‌گانه ۱- پرسش، ۲- اصطلاح و ۳- ارجاع در آن کتاب است. برخی کتب آموزشی فعلی از حیث قاعده ، برخی دیگر از حیث به جای استفاده حداکثری از و برخی دیگران از حیث نقد و ارزیابی می‌شوند. مواظبت جدی بر سازه سه‌گانه فوق، و تفاهم یک کتاب را ارتقاء می‌دهد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
کتب آموزشی حوزه علمیه را بر اساس سه معیار ۱.جامعیت محتوا ۲.ساختار و سازه های کتاب ۳.اصول درایه و تدبر ارزیابی می‌نماییم. معیار سوم ارزیابی یک کتاب آموزشی، میزان استفاده از در یک کتاب است. ارتقاء استفاده از این اصول مهم، تفکر طلبه را تقویت می‌کند. به عنوان مثال یک کتاب را می‌توانید بر اساس قاعده اصولی ارزیابی کنید. وقتی یک حکم شرعی یا یک توصیف شرعی را با یک نظریه رقیب مقایسه می‌کنید؛ بهتر دیده می‌شود و حیث سدید بودن شریعت بهتر واضح می‌شود. خلاصه سخن آنکه ارزیابان محترم کتب آموزشی حوزه علمیه باید ابتدا درباره صحت و دقت معیارهای ارزیابی کتب آموزشی وارد بحث شوند و الا ارزیابی براساس میزان غلط یا ناقص بودن، محسوب نمی‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
تکرار تعاریف دیگران یعنی ! افرادی که تعاریف دیگران را می‌پذیرند؛ در تصمیم و اقدام هم وابسته خواهند شد! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در یکی از سرفصل‌های جدول تسخیر به روش شناسایی خاصیت اشیاء می‌پردازیم. این مطلب یک روش خاصی می‌خواهد و اصطلاحاً با نمی‌شود را تشخیص داد. بله می‌شود عناصر را به صورت بخشی توصیف کرد. مثلا می‌توانید یک عنصر را با روش‌های پوزیتویستی تشخیص داد. با تجربه بعضی از عناصر موجود در طبیعت و برخی خواص آن‌ها - مانند چکش خواری بالا یا پائین یک شئ و خاصیت‌های مشابه- را می‌توانید تشخیص بدهید. اگر بحث شما تشخیص باشد، این موضوع با تجربه و آزمایشگاه به راحتی به دست می‌آید؛ ولی سخن در این است که آیا طلا که رسانایی بالایی دارد؛ خاصیت دیگری ندارد؟ آیا طلا خاصیتش همین رسانایی است؛ یا یک خاصیت نهایی دیگر برای خلق فلز طلا در نظر گرفته شده است؟ درباره سایر عناصر هم همین پرسش مطرح است؟ ما معتقدیم خاصیت‌های نهایی اشیاء را -یا به تعبیر بهتر آن باید از طریق بدست بیاوریم و معلوم نیست؛ وقتی اشیاء را به نحو پوزیتویستی بررسی می‌کنیم موفق بشویم خاصیت نهایی اشیاء را کشف کنیم. بنابراین باید روش شناسایی و کشف خاصیت نهایی اشیاء مورد بحث قرار بگیرد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در یکی از سرفصل‌های جدول تسخیر به می‌پردازیم. در مورد روش تعدیل منایا هم، مسئله به این شکل است: آیا می‌شود با ، را مدیریت نمائیم؟ بالاخره بخشی از است و در عرف علمی موجود زمانی به یک تحلیل، علمی می‌گوئیم؛ که ساینس باشد و در آن رشته‌ی علمی از  استفاده شده باشد. حالا اگر موضوع مطالعه، انسان و روان انسان باشد ، روش تحقیق آن است. برای مطالعه ، تحقیقات و مدیریت بروی بجای روش‌های پوزیتویستی باید از استفاده کنید. معتقدیم در هر دو موضوع شناسایی خاصیت‌های اشیاء و مطالعه درباره روح و اخلاق انسان روش فقهی کارآمد است. در مقابل روش تحقیق پوزیتویستی است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
باید مبتنی بر افراد باشد. چون رشته‌های علمی در دنیای امروز تخصصی هستند در واقع یک معادلات خاصی استنباط می‌شود و به اسم تخصص به تبدیل می‌شود، یعنی در واقع معادلات علمی دوباره حکم پیدا می‌کند. اگر ما گفتیم از شروع می‌شود، سؤال ما این است که آیا به تحریک_فکر در جامعه منتهی خواهد شد یا نه؟ ممکن است شما بگویید اگر در بخش خاصی ده متخصص نظر بدهند، تصمیمات کارشناسی‌تر و دقیق‌تر گرفته خواهد شد، ولی سؤال ما در بهینه‌کردن روابط انسانی این نبود که تصمیم شما دقیق‌تر هست یا نیست. سؤال ما این است که در فرآیند و در فرآیندی که شما برای تعریف می‌کنید عمومی اتفاق می‌افتد یا نمی‌افتد؟؟؟ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
کشف عقلانیت حدیث است! حکمت اینکه اهل‌بیت علیهم‌السلام دعوت به درایه در حدیث کرده‌اند؛ است. به عبارت دیگر اگر را ارتقاء دهیم؛ عقلانیت ناشی از به کارگیری فرآیند درایه، مردم را از سایر بی‌نیاز می‌کند. درک و بررسی حدیث را بر اساس ۹ قاعده: ۱.بیان مبتنی بر ظرفیت ۲.بیان مبتنی بر تأمل ۳.بیان مبتنی بر مُکث ۴.بیان مبتنی بر رفق ۵.بیان در فضای نظام مقایسه ۶.بیان مبتنی بر منزلت ۷.بیان مبتنی بر انفتاح ۸.بیان مبتنی بر سیاق ۹.بیان مبتنی بر کَمّ پی‌گیری می‌کنیم و گزاره‌های معرفتی و عقلی متناسب با را کشف می‌نمائیم. معتقدیم که در حدیث، کاربردی‌تر از و گویاتر از سایر دستگاه‌های فلسفی موجود است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
وقتی پیش‌فرض ، تعریف می‌شود، فقیه هیچ موقع به ورود پیدا نمی‌کند و می‌گوید این ارتباطی به حوزه کار فقاهت ندارد. توصیفات دین در امور مختلف در فرآیند بسیار موثر است. حال باید چکار کنیم که طلبه توجه کند که باید توصیف‌ها را هم در قرار داد؟ چرا الگوی آموزش ترمی واحدی که در دانشگاه بوده بعد از مدتی به پذیرش رسیده است؟ آیا حوزه علمیه نباید الگوی آموزش اختصاصی خودش را داشته باشد و بحث بکند؟ در حال حاضر عمده طلبه‌ها در فرآیند آموزش خود متکی هستند به شرح ها و خلاصه‌هایی که برخی اساتید نوشته‌اند و اساسا به دنبال و هستند. این ضعف چرا به وجود آمده است؟ به خاطر این است که مدل آموزش حوزه از تاثیر پذیرفته است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
برای همانطور که اطلاع دارید  "شورای فرهنگ عمومی کشور" زیرمجموعه‌ای از  است و ریاست آن بر عهده می‌باشد. برای کمک به بالندگی فعالیت‌های این شورا چند پرسش را مطرح می‌کنیم: پرسش اول اینکه: چه ارتباطی میان و شکل‌گیری "فرهنگ و دین عمومی مردم" وجود دارد؟ و آیا می‌توان شکل‌گیری "فرهنگ عمومی" و "دین عمومی" را بریده از نظامات اجتماعی تصور کرد؟ به نظر ما "نظامات اجتماعی" مانند ، ، ، نقش اصلی در پیدایش و تغییرات را به عهده دارند و بدون تحول در این نظامات، ترمیم و تکامل فرهنگ عمومی مشکل است. پرسش دوم آنکه: با فرض پذیرش نقش بنیادین نظام‌سازی در فرهنگ عمومی؛ چگونه باید نظامات اجتماعی را تغییر داد؟ پیشنهاد مدرسه بینات برای گسترش نظام‌سازی در حوزه‌های مختلف، تبیین و حول مرتبط با بخش‌های مختلف نظم اجتماعی است. به عنوان مثال در ، مرتبط با نظام‌سازی در حوزه آموزش و پرورش و در ، مرتبط با نظام‌سازی در حوزه غذا تشریح می‌شود و... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
برای برای کمک به بالندگی فعالیت‌های چند پرسش را مطرح می‌کنیم: پرسش سوم اینکه: چگونه برای موجود -که غلط و صحیح هستند- پیوست فرهنگی تعریف کنیم؟ دوره زمانی پیوست فرهنگیِ موقت، تا زمانِ فراهم آمدن شرایط فکری و امکاناتی برای بازتعریف نظامات مطلوب است و شامل ده موضوع ۱.پیوست تفریح محله‌ای ۲.پیوست تغذیه طیب(باغچه طیبات) ۳.پیوست آموزش تسخیر شئ پایه و آموزش تنظیم روابط انسانی ۱۳ گانه ۴.پیوست تدابیر پیشگیری از بیماری ۵.پیوست مدیریت محله‌ای مساجد ۶.پیوست شاخصه‌های ارزیابی پیشرفت ۷.پیوست آشنایی با سیاست خارجی قبل از ظهور و منطقه جغرافیائی ظهور ۸.پیوست مدیریت بازی کودکان و ارزیابی شخصیت ۹.پیوست معرفی مشاغل برتر و آموزش تجارت عمومی ۱۰.پیوست الگوی جدید زیارت است. ساختار اصلی اجرای این پیوست‌ها مساجد و هیئات محله هستند و استفاده از سایر ابزارهای فرهنگی (مانند رسانه ها و فیلم و...) نباید به عنوان جایگزین این ساختارهای مطلوب فرهنگی، تعریف شوند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
مسئله یکی از اولویت‌های تمدنی ما در مدرسه تمدنی بینات است. به اعتقاد ما مدیران شهری، شهر را باید بصورت اداره کنند. سوال اساسی ما از این است: ؟ 👌🏻اگر بخواهید یک محله اسلامی را طراحی کنید باید محله و مفاهیم اصلی آن را تعریف نمائید. ❓به نظر شما کدام است؟ ❓مفاهیم پایه شما در ساخت شهر کدام است؟ ما در مدرسه بینات براساس سه دسته مفهوم، محله را بازتعریف می‌کنیم: ۱.روابط انسانی ۲.تسخیر شئ پایه ۳.اسماء الهی زندگی خوب برای مردم شهر بدون در نظر گرفتن این سه دسته مفهوم امکان ندارد. به همین دلیل در مباحث این علوم سه‌گانه را تحت عنوان نام‌گذاری کرده‌ایم. | 🔆 مدرسه تمدنی بینات👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
یکی دیگر از سوالات اساسی ما از این است: چگونه را در جامعه محقق می‌کنید؟ برای تحقق این مفاهیم پایه در مرحله اول ما هشت اقدام راهبردی را لازم می‌دانیم: ۱.توجه به اینکه و دیگر مفاهیم پایه با وضع و و محقق نمی‌شود بنابراین لازم است از طریق نرم و با استفاده از ، نگرش مردم یک محله را تغییر دهیم. ۲.تعریف در هر شهر برای آموزش محله ۳.تغییر در کشور ۴.تغییر در الگوی ساخت ساختمان ۵.تغییر در ۶.تغییر در الگوی تولید محصولات کشاورزی،باغی،دامی و طیور ۷.تغییر در الگوی سلامت محلات ۸.تغییر در الگوی روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی اقدامات راهبردی برای تحقق مفهوم محله، در جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند. ما در مدرسه تمدنی بینات برای ساخت یک محله اسلامی ۱۰۰ زیرساخت تعریف کرده‌ایم که از میان آنها امور هشت گانه فوق‌الذکر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
طرح ، اساس مدیریت تحولات و از بین برنده همه مخالف‌هاست. همه تلاش ما درمدرسه بینات، برجسته کردن پرسش‌های خوب در میان نخبگان، مدیران و مردم است. پرسش خوب یا به تعبیر امام باعث ایجاد چالش برای دستگاه فکری رقیب، و روشن‌تر شدن افق کار برای همراهان یک دستگاه فکری، و گسترده‌تر شدن حوزه فعالیت پژوهشگران می‌شود. بخشی از خاصیت‌های پرسش به عنوان مثال اولین پرسش مطرح در این است که: در طب اسلامی چند نوع دواء وجود دارد؟ و آیا مانند دواء به مفرد و مرکب تقسیم می‌شود؟ و یا تقسیم دیگری برای دواء متصور است؟ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
چه ارتباطی میان و وجود دارد؟! یکی از مباحث پیچیده نقشه فقهی الگوی پیشرفت اسلامی، گفتگو درباره تقدیر و ارتباطش با نظامات اجتماعی است. به اعتقاد ما خمیر مایه نظام‌سازی فهم است و مرز سکولار بودن و اسلامیت به فهم حاکمیت تقدیر بر همه شئون بازگشت دارد. وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلَّا عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ (حجر ۲۱) با تغییر اصطلاحات و نوشتن یک سند حقوقی نمی‌توان به دست یافت. الگوی پیشرفت اسلامی یعنی مجموعه‌ای از که در متن آن نظریه، ارتباط میان نظام سازی و تقدیر تبیین شده باشد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
یکی دیگر از اولویت‌های تمدنی مدرسه بینات در سال ۱۴۰۱ بحث مردم است. معتقدیم و همچنین با نظریات خود سلامت مردم جهان را با چالش جدی روبرو کرده‌اند. بنابراین در مسئله غذا و دارو نیازمند الگوی جدیدی برای ارزیابی هستیم. به دلیل تبعیت از عملکرد غلطی دارد. ما در مسئله مقلد که محصول مشترک و هست می‌باشیم و به دلیل استانداردهای غلط این دو سازمان، با مفهوم و فاصله گرفته‌ایم. به عنوان مثال اکثر تراریخته است ولی هم دارد! یا مثلا کشور هم به دلیل و و به گسترش بیماری‌ها از جمله کمک می‌کند و... برای در کشور چند اقدام اساسی تعیین کرده‌ایم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
عرض کردیم بدلیل فضایی که سازمان FAO و WHO برای مردم جهان بخصوص مردم ایران درست کرده‌ است، شورای مدرسه تمدنی بینات تصمیم گرفتند یکی از اولویت‌های تمدنی مدرسه را موضوع قرار بدهند. همانطورکه می‌دانید به دلیل تبعیت از عملکرد غلطی دارد. مدرسه تمدنی بینات برای در کشور چند اقدام اساسی تعیین کرده‌ است: اولین اقدام مدرسه بینات برای اصلاح غذای کشور، ارتقا در سه بخش زیر است: ۱.کشاورزی ۲.دامداری ۳.باغداری مهم‌ترین کار در این مرحله تدوین در سه حوزه مذکور است. به عنوان مثال در ، و و در و و ، از نظر علم مطرح در آیات و روایات بررسی می‌شود. اقدام دوم مدرسه بینات برای اصلاح غذای کشور، تبیین در مرحله است. در مرحله مصرف غذا پنج دسته استاندارد شامل مطرح است: ۱.استاندارهای پخت غذا ۲.استاندارد عتیق یا تازگی ۳.استاندارد مفرد و مرکب ۴.استاندارد زمان صحیح برای مصرف غذا ۵.استاندارد مهم مصرف گروهی غذا را به تغییر در استانداردهای حوزه غذا دعوت می‌کنیم و از مردم تقاضا داریم که در تولید و مصرف غذا به اصول علمی مطرح در آیات و روایات عمل کنند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
یکی از سوالات اساسی ما به پزشکان این است که چرا بجای تمرکز بر شناسایی به شناسائی نمی‌پردازند؟ پاسخ مشخص است... چون پوزیتویستی می‌باشد بنابراین قدرت شناسائی متغیرهای اصلی بدن را ندارد. اولین اشکال ما به پزشکی موجود، اشکال در حوزه روش تحقیق است. در روش تحقیق موجودِ پزشکی، به درستی تشخیص داده نمی‌شود و همچنین هم معرفی نمی‌گردد. به عبارت بهتر به علت پیچیدگی بدن انسان و وجود هزاران متغیر فرعی در بدن، مطالعه به محور شناسائی همه متغیرها و ارتباطات آنها با یکدیگر، به تولید معادلات پزشکی بخشی و پر عوارض می‌انجامد. در روش تحقیق فقهی به جای تمرکز بر شناسایی متغیر های فرعی بدن از طریق بررسی گزارش‌های خالق (کتاب و سنت) در حوزه بدن انسان به شناسائی و مدیریت متغیرهای مادر در بدن انسان می‌پردازیم. بر این‌اساس متغیرهای اصلی کل بدن و هستند و هر عضوی هم دارای متغیری اصلی است. به عنوان مثال در ، متغیر اصلی این عضو محسوب می‌شود. در یک جمله ، طبِ شناسائی و مدیریت متغیرهای اصلی بدن محسوب می‌شود. همچنین در از طریق مدیریت متغیرهای اصلی فوق الذکر، زیست سلولی را متعادل می‌کند. از نظر روش تحقیق فقهی، ، تابع عملکرد صحیح هستند و نباید تحلیل سلامت و مرض را به محوریت سلول، پایه‌گذاری کرد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
برنامه سلامت قلب پیشنهادی مدرسه بینات علاوه بر بحث‌های نظری مرتبط با قلب و عروق، و یازده پروتکل برای بنیادین از پیشنهاد می‌کند. برنامه سلامت قلب در مقایسه با برنامه‌های (ACC) تدوین شده است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
پیرامون موضوعات جدید و درباره ضعف های موضوع شناسی در حوزه های علمیه گفتگوهای فراوانی تاکنون صورت گرفته است. یکی از این گفتگوها، مسئله اعتماد به قول کارشناسان خصوصاً در بررسی و شناسائی موضوعات مدرن مانند بانک، بورس،واکسن، هوش مصنوعی و ... است. پذیرش درباره موضوعات جدید دو اشکال عمده دارد: ۱.درباره موضوعات مدرن تعدد اقوال کارشناسی فراوانی وجود دارد و از یک موضوع به معنای ابهام درباره آن موضوع است و انتخاب قول مشهور یا اَشهر در این حوزه راهگشای فقیه نیست؛ زیرا برای یک روایت کارشناسی خاص، مبتنی بر و برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی شکل گرفته است و یک شهرت تجربی طبیعی محسوب نمی‌شود. ۲.متاسفانه مبنای اصولی فقها در حال حاضر محدود بوده و در آن تنها به و تطبیق آن با موضوعات اکتفا می‌شود و لذا به مسئله اصلا ورود نمی‌کنند. اگر مبانی اصولی و تعریف فقاهت تکامل یابد؛ می‌تواند مبنای شناسائی و بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر یک فقیه همه مسائل و توصیفات شارع درباره را بررسی کند؛ به این نتیجه می‌رسد که شارع اصول ساخت موضوع ساختمان را در مجموع کلمات خود بیان کرده است و لذا قدرت بررسی گزارش‌های کارشناسی و همچنین قدرت ساخت موضوع ساختمان در ذهن‌ها را پیدا می‌کند. در شرایط فعلی تنها بخشی که مورد تاکید فقیه است، بخش در موضوعی مثل ساختمان است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
پیرامون موضوعات جدید و مدرسه تمدنی بینات قواعد اصولی تکامل فقاهت را در بسته فقهی شرح داده است. یکی از ابواب فقه البیان باب است و در فرآیند ، یعنی آغاز فرآیند تأمل تا یکی از مراحل، تنقیح موضوع مورد بحث در سه مرحله است ۱.تنقیح بیانی ۲.تنقیح غیر بیانی ۳.تنقیح شاکله. براساس این الگوی موضوع شناسی تا کنون حدود ۱۰۰ موضوع مانند: ۱.بانک و پول ۲.بورس ۳.تورم ۵.لیزر ۶.هوش مصنوعی ۷.واکسن ۸.تجارت متمرکز ۹.الگوی تولید صنعتی ۱۰.محصولات_تراریخته‌ ۱۱.میراث فرهنگی ۱۲.فیلم نامه نویسی ۱۳.صنعت پلیمر و... را بررسی کرده‌ایم و اقوال کارشناسی در این حوزه‌ها را به چالش کشیده‌ایم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بررسی نگاه ما به روایات و آیات نگاهی فقاهتی و غیر اخباری است و لذا قواعد اصولی خود را برای مخاطب تشریح می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین قواعدی که در تبویب "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" از آن بهره برده‌ایم قاعده اصولی است. مطابق این قاعده، برای با و ساختاری سه بخشی را برای تبویب روایات و آیات حوزه سلامت تأسيس کرده‌ایم. به عبارت دیگر معتقدیم اگر در سه حوزه زیر، آیات و روایت را تبویب کنیم؛ قدرت موازنه طب اسلامی در مقایسه با پزشکی موجود ارتقاء می‌یابد. ۱.سیاست‌گذاری و مدیریت ۲.پیشگیری و درمان ۳.مبانی نظری مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بخش اول نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری به و در آیات و روایات حوزه سیاست‌گذاری و مدیریت بخش اختصاص دارد. تبیین مفهوم و مفهوم و تبیین و تبیین بحث از مصادیقِ مباحث این بخش است. حمام به شرحی که خواهد آمد؛ جزئی از بسته فقهی مدیریت و سیاست‌گذاری سلامت در محله‌ها محسوب می‌شود. بخش دوم نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری به تبیین مفاهیم و تدابیر حوزه پیشگیری و درمان اختصاص دارد. احیای نقش و نقش در تحلیل های مرتبط با سلامت در کنار تبیین نقش و از مباحث مهم این بخش محسوب می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بخش دوم نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری به تبیین مفاهیم و تدابیر اختصاص دارد. و در تحلیل‌های مرتبط با سلامت، در کنار تبیین و ، از مباحث مهم این بخش محسوب می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir