May 11
هدایت شده از اطلاع رسانی دوره های آموزشی روش ساده فهم قران
🌹💠منتخب نظرات قرآن آموزان 17 دوره اموزش #روش_ساده_فهم_قرآن
قسمت ششم
✳ با سلام من هم می خواهم مکنونات قلبی خود را نسبت به این کلاس ابراز کنم و از #تحول_درونی خود بگویم
ای کاش و ای کاش جوانتر بودم و به این نگرش دست می یافتم
و با کتاب آسمانی قرآن کریم پیش تر ها آشتی می کردم
و آن ترس و وحشت نفهمیدن و ندانستن از وجودم رخت بر می بست .
با این که مقر هستم که باز و باز نمی دانم.
خداوند را این گونه دریافتم که « ما به او محتاج بودیم او به ما مشتاق بود.»
گویی #آرامشی را که گم کرده بودم، یافتم
و اگر عمری باقی باشد می خواهم بقیه ی عمرم را با قرآن سپری کنم
تا به جایی برسم که نه ترس از هولناکی قیامت داشته باشم و نه طمعی به بهشت .
🔻از شما استاد محترم جناب آقای فرهنگ که بسیار زیبا و مستدل و عالی مطالب قرآنی را بیان فرمودید و مسبب این تحول درونی در بنده و امثال بنده شدهاند نهایت قدر دانی را دارم.
درود خدا بر شما که با این #روش_ساده به کلام خدا با اعماق جانم عشق می ورزم
در حالی که در گذشته فقط به کتاب آسمانی احترام می گذاشتم
ان شاء الله در این مسیر موفق به نوشتن تفسیری از شخص خودتان باشید مفید و مختصر که ما هم بتوانیم بهره ببریم و یک عمر دعا گوی شما باشیم
برای همگان و علی الخصوص جنابعالی تمنای توفیق الهی دارم
♦️الحمدلله علی کل نعمه :
با شرکت دراین کلاس توفیق انس بیشتر با کلام خدا حاصل شد. ان شاالله که زمینه ای برای عمل بشه برامون.
#وسعت_دیدم هنگام قرائت و خواندن ترجمه بیشترشد با #لذت بیشتری قرآن رومیخونم، پاراگراف بندی و روش فکرمیکنم.
خیلی برام #جالبه این روش.
راستش من خیلی حریص به یادگیری عمیق قرآن و معارف دین هستم .
قبلا اینقدر به ارتباط بین آیات دقت نمیکردم.
ان شاالله که همه قدر این گنجینه با ارزش روبدونیم و درقیامت قرآن ازما شاکی نباشن.
✅👈جهت اطلاع از جزييات بيشتر و #ثبتنام دوره جديد و مشاهده #كليپها ،به لينك هاي زير مراجعه نماييد
✳ در تلگرام و ایتا: @tadabbor_quranpuyan
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T
https://b2n.ir/a02388
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
3⃣ تدبر در سوره #هود
🔹تفسیر سوره هود از عبدالعلی بازرگان
هود :۱
الر كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آيَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِن لَّدُنْ حَكِيمٍ خَبِيرٍ
الف، لام، راء؛ ۱ [اين] کتابي است که آياتش [نزد خدا در اُمّ الکتاب= مخزن اصلي علم و اطلاعات هستي] وحدتي يکپارچه يافته، سپس از جانب [خداوند] حکيمِ آگاه [به تدريج در طول ۲۳ سال براي فهم مخاطبين] تفصيل داده شده است ۲ [به اجزاء و آياتي تقسيم و تفريق شده است].
۱- به پاورقي شماره ۱ سورة «حجر» (۱۵:۱) مراجعه شود.
۲- حقايق هدايتي در مقام مقايسه و مثال، همچون مواد غذائي براي هضم بدن، بايد به عناصر قابل جذبي تجزيه شوند و از موقعيت حکيم [محکم و يکپارچه] در حد درک و فهم بشر، «نازل» يعني قابل فهم و درک گردند. اين حقيقت را در آغاز سوره دخان [إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَهٍ مُبَارَكَهٍ إِنَّا كُنَّا مُنْذِرِينَ فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ] به وضوح ميتوان فهميد. با اين توضيح به نظر ميرسد ترجمه محکم و يکپارچه در اين مورد خاص، مناسب باشد.
هود : ۲
أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا اللَّهَ إِنَّنِي لَكُم مِّنْهُ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ
ـ [با اين پيام] که جز خداي يکتا را عبادت نکنيد، ۳
[بگو] به راستي من از جانب او بيمدهنده و بشارت دهندهاي [نسبت به عواقب بد و خوب اعمالتان] هستم.
۳- هر مسلماني كه اهل نماز باشد، حداقل ده بار در نيايشهاي روزانه خود جمله «اياك نعبد و اياك نستعين» را تكرار ميكند. از اين نظر ضروري است بدانيم دقيقاً چه چيزي را از خدا درخواست ميكنيم. بيشتر مردم عبادت را همين نماز و روزه و ساير احكام شرعي ميدانند. در ترجمههاي فارسي قرآن، كلمات: بندگي كردن، پرستش، و اطاعت را جايگزين كلمه عبادت مييابيد. البته اين معادلها از جهاتي قابل قبول است، ولي بيانگر روح مطلب و رساننده همه بار معنائي كلمه عبادت نميباشد. معناي لغوي عبادت، هموار کردن نفس خود براي کسب و جذب صفات و اسماء الهي است. يعني شخصيت خدائي پيدا کردن و به کمال رسيدن. هدف از آفرينش همين است که آدمي در دوراهي: شيطان و رحمن، به نيروي تقوا، خود را از جاذبه شيطاني رهانيده و به سمت رحمن سوق پيدا کند. در اين چالش و نبرد دائمي حق و باطل است که آدمي ساخته و پرداخته ميشود.
https://zaya.io/ldpig
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
#زندگي_قرآني
⭕️شماره 13:
#حكومت و انتخابات، #امانت_مردم است. #خيانت ممنوع⛔
🔶يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَخُونُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ وَ تَخُونُوا أَماناتِكُمْ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ «27»انفال
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! به خدا و پيامبر #خيانت نكنيد و در #امانات خود نیز خیانت نکنید در حالی که میدانید.
✳ "در نهج البلاغه ، امام و حكمران، #امانتدار و #پاسبان_حقوق_مردم و #مسئول در برابر آنها است.
👈👈از اين دو- حكمران و مردم- اگر بناست يكی برای ديگری باشد اين #حكمران است كه برای توده #مردم محكوم است، نه توده محكوم برای حكمران .
♦ان اللّه يأمركم ان تؤدوا الأمانات الی اهلها و اذا حكمتم بين الناس ان تحكموا بالعدل
قرآن كريم حاكم و سرپرست اجتماع را به عنوان امين و نگهبان اجتماع میشناسد، حكومت عادلانه را نوعی #امانت كه به او سپرده شده است و بايد ادا نمايد، تلقی میكند."
شهيد مطهري، سيری در نهج البلاغه، ص 89 و 91
✳ صيانت از #جمهوريت و #حق_انتخابمردم در تمام مراحل انتخابات از بررسي صلاحيتها تا پايان انتخابات و نيز عمل به وعده هاي فرد منتخب و نيز فراهم بودن امكان انجام وظايف رييس جمهور طبق قانون اساسي، امانتي است در دست حاكميت.
لذا هر اقدامي، اگر بر خلاف مفاد و روح قانون اساسي و ميثاق مردم باشد #خيانت در امانت مردم است.
💫کانال قران پویان
@quranpuyan
🔰 تعريف #مردم از نگاه #حاكمان .
🛑قسمت سوم:
مردم در نگاه اميرالمومنين #علي ع
در قسمت قبلي، به سه نوع تعريف مردم در نگاه سياستمداران و حاكمان اشاره شد.
در اين پست كه مقارن با عيدسعيد #غدير هم است به تعريف مردم در نگاه حضرت علي ع مي پردازيم.
ايا ايشان مردم را شامل كارگزاران حكومت و يا طرفداران حكومت خود مي دانستند و امكانات و مزاياي مادي و معنوي را براي همين مردم ميخواستند يا براي همه مردم به معناي واقعي كلمه؟
🛑لذا مروري بر برخي قسمتهاي فرمان ايشان به مالك اشتر داريم:
✳تعريف #رعيت از نگاه مولا
"بدان، که رعیت را صنف هایی است که کارشان جز به یکدیگر اصلاح نشود و از یکدیگر بی نیاز نباشند.
صنفی از ایشان لشکرهای خدای اند و صنفی، دبیران خاص یا عام و صنفی قاضیان عدالت گسترند و صنفی، کارگزاران اند که باید در کار خود انصاف و مدارا را به کار دارند و صنفی جزیه دهندگان و خراج گزارانند، چه #ذمی و چه #مسلمان و صنفی بازرگانان اند و صنعتگران و صنفی فرودین که حاجتمندان و مستمندان باشند.
✳حقوق رعيت و وظيفه #حاكم در برابر رعيت در نگاه مولا
🌹"بدان، بهترین چیزی که حسن ظن والی را نسبت به رعیتش سبب می شود،
نیکی کردن والی است در حق #رعیت و کاستن است از بار رنج آنان
و به اکراه وادار نکردنشان به انجام دادن کارهایی که بدان ملزم نیستند.
و تو باید در این باره چنان باشی که حسن ظن رعیت برای تو فراهم آید. زیرا حسن ظن آنان، رنج بسیاری را از تو دور می سازد
🌹اگر رعیت بر تو به ستمگری گمان برد، عذر خود را به آشکارا با آنان در میان نه و با این کار از بدگمانیشان بکاه، که چون چنین کنی، خود را به عدالت پروده ای و با رعیت #مدارا نموده ای. عذری که می آوری سبب می شود که تو به مقصود خود رسی و آنان نیز به حق راه یابند.
🌹 زنهار از این که به احسان خود بر رعیت #منت گذاری یا آنچه برای آن ها کرده ای، بزرگش شماری
یا وعده دهی و خلاف آن کنی.
زیرا منت نهادن احسان را باطل کند و بزرگ شمردن کار، نور حق را خاموش گرداند و خلف وعده، سبب برانگیختن خشم خدا و مردم شود.
🌹 #مهربانی به رعیت و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز.
چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان دو گروهند یا هم کیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش
🌹باید که محبوب ترین کارها در نزد تو، کارهایی باشد که با #میانهروی سازگارتر بود و با #عدالت دم سازتر و #خشنودی_رعیت را در پی داشته باشد
باید که بهترین مایه شادمانی والیان برپای داشتن #عدالت در بلاد باشد و پدید آمدن دوستی در میان افراد رعیت."
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دعاهای_روزانه
💫: « ایهاالنَّاسُ، مَنْ اَوْلی بِکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ ؟
قالوا: الله و رَسُولُهُ .
فَقالَ: اَلا من کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلی مَوْلاهُ، اللهمَّ والِ مَنْ والاهُ و عادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْمَنْ نَصَرَهُ واخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ
💞: مردمان! کیست سزاوارتر از شما به شما؟ گفتند خداوند و پیامبر او! سپس فرمود آگاه باشید! آن که من سرپرست اویم، پس این علی سرپرست اوست!
🤲خداوندا دوست بدار آن را که سرپرستی او را بپذیرد و دشمن بدار هر آن که او را دشمن دارد و یاری کن یار او را؛ و تنها گذار آن را که او را تنها بگذارد.
💫فرازی از #خطبه_غدیر
علامه امینی، الغدیر، ج ۱ ص ۱۲-۱۵۱ و ۲۹۴-۳۲۲».
@quranpuyan
💠#تلاوت_روزانـہ یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ
📖#سوره_مبارڪه_توبه آیه 94 تا 99
📄#صفحـہ_202
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
May 11
#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_202
❇️به #عذرها و #سوگندهاى_دروغینشان اعتنا نکنید
💠يَعْتَذِرُونَ إِلَيْكُمْ إِذا رَجَعْتُمْ إِلَيْهِمْ قُلْ لا تَعْتَذِرُوا لَنْ نُؤْمِنَ لَكُمْ قَدْ نَبَّأَنَا اللَّهُ مِنْ أَخْبارِكُمْ وَ سَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلى عالِمِ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ
🌱وقتی نزد آنان بازگردید، در برابر شما عذرتراشی میکنند. بگو: عذر نیاورید (؛ که سخنان) شما را باور نخواهیم کرد. خداوند، برخی از اخبار شما را به اطلاع ما رسانده است، و قطعاً خدا و پیامبرش، کار شما را خواهند دید. سپس به پیشگاه (خدای) دانای پنهان و آشکار بازگردانده میشوید؛ آنگاه شما را از کارهایتان آگاه میکند.
توبه - ۹۴
🔷✨این سلسله از آیات همچنان پیرامون اعمال شیطانى منافقان سخن مى گوید، و پرده از روى کارهایشان ، یکى پس از دیگرى ، برمى دارد، و به مسلمانان هشدار مى دهد فریب اعمال ریاکارانه و سخنان ظاهرا دلپذیر آنها را نخورند.
در آیه نخست مى گوید: هنگامى که شما (از جنگ تبوک ) به مدینه باز مى گردید، منافقان به سراغ شما مى آیند و عذر خواهى مى کنند یعتذرون الیکم اذا رجعتم الیهم ).
👈از تعبیر یعتذرون که فعل مضارع است چنین برمى آید که قبلا خداوند پیامبر و مسلمانان را از این موضوع آگاه کرد که منافقان دروغگو، به عنوان عذر خواهى ، به زودى نزد آنها خواهند آمد لذا طرز پاسخگوئى آنها را نیز به مسلمانان تعلیم داد.
🔷✨در اینجا روى سخن را به پیامبرش به عنوان رهبر مسلمین کرده ، مى گوید: به منافقان بگو عذر خواهى مکنید، ما هرگز به سخنان شما ایمان نخواهیم آورد
(قل لا تعتذروا لن نؤ من لکم ).
چرا که خداوند ما را از اخبار شما آگاه ساخته بنابراین ما از نقشه هاى شیطانى شما به خوبى باخبریم ! (قد نبانا الله من اخبارکم ).
ولى در عین حال راه بازگشت و توبه ، به سوى شما باز است ، و به زودى خداوند و پیامبرش اعمال شما را مى بینند (و سیرى الله عملکم و رسوله )
🔷✨این احتمال نیز در تفسیر آیه داده شده است که منظور از این جمله مساله توبه نیست ، بلکه هدف آنست که در آینده نیز خداوند و پیامبرش (طبق وحى الهى ) از اعمال و نقشه هاى شما آگاه مى شود و آنها را نقشه بر آب خواهد کرد، بنابراین نه امروز از دست شما کارى ساخته است و نه فردا!.
👌ولى تفسیر اول با ظاهر آیه سازگارتر است .
ضمنا توجه داشته باشید که درباره این جمله و مساله عرضه داشتن همه اعمال امت بر پیامبرش (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) بحث مشروحى داریم که در ذیل آیه 105 همین سوره خواهد آمد.
بعد مى فرماید همه اعمال و نیات شما امروز ثبت و بایگانى مى شود، سپس به سوى کسى که اسرار پنهان و آشکار را میداند باز مى گردید، و او شما را به اعمالتان آگاه مى کند و جزاى آنرا به شما خواهد داد (ثم تردون الى عالم الغیب و الشهادة فینبئکم بما کنتم تعملون ).
📚تفسیر نمونه
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_202
❇️اگر گروهی را سرزنش میكنيم، خوبان آنها را فراموش نكنيم!
💠ومن الاعراب من یؤمن بالله و الیوم الاخر و یتخذ ما ینفق قربات عندالله و صلوات الرسول الا انها قربه لهم سیدخلهم الله فی رحمته ان الله غفوررحیم 99/توبه
🌱و بعضی از بادیه نشینان به خدا و روز جزا ایمان دارند و آنچه را انفاق می کنند باعث تقرب به خدا و دعای پیامبر می دانند، بدانید که همان برای آنان باعث قربت و نزدیکی است ، بزودی خدا آنها را در رحمت خود داخل می کند،همانا خدا آمرزنده مهربان است .
🔷✨ آنگاه در وصف عده ای دیگر از اعراب بیابانی می فرماید: اینها موحد بوده و مشرک نیستند، یعنی ایمان به خدا دارند و روزقیامت و حساب و جزا را تصدیق می کنند و انفاق در راه خدا و توابع آن را مایه نزدیکی به خدا و دعای پیامبر بر خیر و برکت می دانند و غرضشان تقرب به خداست ، پس آگاه باشید که این انفاق آنها نتیجه اش همان دعای رسول و تقرب به حق است و آنگاه به ایشان وعده می دهد که آنان را در رحمت خود داخل نماید، چون خدا آمرزنده و عیب پوش و نسبت به مؤمنان و مطیعان مهربان است .
🔹اگر گروهی را سرزنش میكنيم، خوبان آنها را فراموش نكنيم. بدنبالِ «الْأَعْرابُ أَشَدُّ كُفْراً» میفرمايد: وَ مِنَ الْأَعْرابِ مَنْ يُؤْمِنُ بِاللَّـهِ ...
🔹باديهنشينی و محيط اجتماعی، اختيار رشد را از انسان نمیگيرد. وَ مِنَ الْأَعْرابِ مَنْ يُؤْمِنُ بِاللَّـهِ ...
🔹ايمان، زمينهساز انفاق و آرامش است. «يُؤْمِنُ، يَتَّخِذُ ما يُنْفِقُ قُرُباتٍ»
🔹از امكانات مادّی برای رسيدن به قرب الهی بهره بگيريم. «يَتَّخِذُ ما يُنْفِقُ قُرُباتٍ»
🔹آنچه موجب قرب به خداست، نيّت خالص است، نه صِرف عمل. مؤمن و منافق هر دو انفاق میكنند، ولی انفاق مؤمن ستوده است. «أَلا إِنَّها قُرْبَةٌ»
📚تفسیر المیزان
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#تمام_حق
حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام(خطاب به مردم کوفه) فرمودند:
با این جامه های مندرس به سرزمین شما آمدم، و بار و بنه ام همین است که می بینید، اکنون اگر از سرزمین شما با چیزی جز آن چه به آن آمده ام بیرون روم، از خیانتکاران خواهم بود.
«دَخَلْتُ بِلَادَکُمْ بِأَشْمَالِی هَذِهِ وَ رِحْلَتِی وَ رَاحِلَتِی ها هِیَ فَإِنْ أَنَا خَرَجْتُ مِنْ بِلَادِکُمْ بِغَیْرِ مَا دَخَلْتُ فَإِنَّنِی مِنَ الْخَائِنِینَ 》
(مناقب ابن شهر آشوب، ج2، ص 98؛ بحارالانوار، ج40، ص 325)
عید سعید غدیر مبارک باد!
#کانال_المیزان
©️ @almizann
هدایت شده از قران پویان
4_5805593695860295627.m4a
6.87M
🎧 #غدیر، امامت و سیره پیامبر اکرم(ص)
🔸 نسبت عترت و #سنت_سیاسی پیامبر
♦️تفکیک بین دو نوع سنت؛ سنت سیاسی پیامبر و سنت سیاسی خلفا.
🔹امام #علی(ع) و سنت سیاسی پیامبر اسلام
🔸سیره سیاسی پیامبر اکرم(ص)، دوره جدید، جلسه چهاردهم،
زنده یاد دکتر فیرحی
🆔@quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مرحوم محمدجواد باهنر:
#امام و #امامت باید مورد قبول مردم باشد. یعنی اگر چنانچه کسی صفات خوبی هم دارد ولی مردم او را نپذیرفتند، نمی تواند رهبری کند.
💫رهبری در اسلام امامت متکی به قبول و پذیرش مردم است.
پیامبر هم وقتی ولی و امام می شود که از سوی مردم پذیرفته شود. حضرت علی(ع) امامت سیاسی- اجتماعی و حکومتی خود را پس از بیعت مردم با وی اعمال کرد.
👈بنابراین در اسلام اگر پذیرش مردمی نباشد حکومت معنا ندارد.
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
✳✳رويكرد آیت الله بروجردی :
موضوع #خلافت را از #امامت تفكيك كنيد.
در حال حاضر مهم ان است كه #مرجعيت_علمي_عترت در تبيين دين پذيرفته شود.
"یادم هست که مرحوم آیت الله #بروجردی همیشه این مطلب را گوشزد میکردند که: دو مطلب است،
🔻🔻این دو مطلب را از یکدیگر تفکیک بکنید، آن وقت اختلافات ما با سنیها حل میشود و به نفع ما هم حل میشود:
یکی مسئله #خلافت و زعامت،
و دیگر مسئله #امامت.
✅در مورد خلافت و زعامت،(سیاسی) ما میگوییم بعد از پیغمبر آن کسی که میبایست زمامدار میشد، حضرت امیر علیه السلام است. آنها میگویند نه، ابابکر است. این یک اختلاف.
✳مسئله دیگر مسئله امامت است؛ یعنی ما تنها روی شأن زمامداری و حکومت پیغمبر بحث نمیکنیم، پیغمبر شأن دیگری هم داشت و آن این که پیغمبر بود و #مبین_احکام.
👈ما این حساب را باید بکنیم که بعد از پیغمبر مرجع احکام کیست؟
یعنی قول چه کسی برای ما #حجت است؟
بعد ایشان میگفتند که در بعضی از روایات، نص در این است که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: علی علیه السلام بعد از من خلیفه و زمامدار است.
بعضی دیگر مطلب دیگری را علاوه میکنند، میگویند رسول اکرم فرمود: علی بعد از من مرجع احکام است.
ما به سنیها میگوییم که ما یک بحثی با شما داریم راجع به زمامداری بعد از پیغمبر، ولی این موضوع #گذشته است. نه حضرت علی وجود دارد که زمامدار باشد و نه ابوبکر. 👈پرونده این موضوع را میبندیم و راکد میگذاریم.
🔴🔴ولی یک مسئله دیگر هست و آن اینکه قول چه کسی بعد از پیغمبر حجت است؟ حدیث انّی تارِک فیکمُ الثَّقَلَینِ: کتابَ اللهِ وَ عِتْرَتی .مقام #مرجعیت_علمی_عترت را بیان میکند و آن امروز هم به درد ما میخورد، یعنی الآن ما باید در یاد گرفتن احکام ببینیم #عترت چه گفته است.
❓ آیا پیغمبر گفته است که همانطور که قول من حجت است، بعد از من قول عترت من هم حجت است یا نه؟
👈بله، گفت.
ما روی #خلافت و زمامداری با شما بحث نمیکنیم اما این مسئله روز را باید عمل کنیم.
❓ما چرا خودمان را سر موضوع زمامداری خسته کنیم؟ البته ما عقیده خودمان را حفظ میکنیم که بعد از پیغمبر علی باید زمامدار میشد و اگر علی زمامدار میشد این وضعی که دنیای اسلام پیدا کرده، پیدا نمیشد. اما این فقط یک بحث نظری است راجع به گذشته."
🖌 استاد شهيد مطهری،
📚 اسلام و نیازهای زمان، ج١، ص١٠٨
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━