eitaa logo
قران پویان
443 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
683 ویدیو
611 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5877388343410429273.mp3
11.1M
♦️موضوع: امام و کناره گیری از 🔹جلسه سوم:     مشروعیت کناره گیری بر اساس :         الف)خواست مردم         ب) جلوگیری از امام حسن ع یکی از دلایل کناره گیری خود بعنوان حاکم مشروع و قانونی را جلوگیری از خونریزی طرفین عنوان کرده است. پس حکومت و شهادت، ارزشهای مطلق نیستند. تفاوت ان با کربلا چیست؟ استاد سروش محلاتی @quranpuyan
4_5875196527110000327.mp3
10.49M
♦️موضوع: امام و 🔹جلسه دوم:     مشروعیت کناره گیری بر اساس :         الف) چرا امام حسن که امام منصوص است، و مردم هم با او بیعت کرده اند، پس از 6 ماه از تصدی حکومت کناره گیری میکند؟ ایا، جایز بوده است؟ ایا خواست مردم، مشروعیت دارد که ایشان، حکومت را رها کند؟ استاد سروش محلاتی @quranpuyan
شماره 66 ايه 157 ❇️ ماهم بايد مانند ، جامعه را از تحميلات فكري و طبقاتي و محدوديتهاي باسم دين آزاد كنيم. 🔸الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الأُمِّیَّ الَّذِی یَجِدُونَهُ مَکْتُوبًا عِندَهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَالإِنْجِیلِ یَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنکَرِ وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ وَیُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبَآئِثَ وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ فَالَّذِینَ آمَنُواْ بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُواْ النُّورَ الَّذِیَ أُنزِلَ مَعَهُ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ. سوره اعراف 🔷امر به معروف، نهی از منکر، تحلیل طیبات، تحریم خبائث، برداشتن اصرها و غل‌ها. اصر یعنی چه؟ یعنی بار سنگین، باری که محکم بسته شده است، آن تحمیلات فکری و اندیشه‌ای و عقیده‌ای که دنیای شرک و کفر بر افکار و اندیشه‌های مردم تحمیل کرده بود. آن نظام طبقاتی که بر توده مردم تحمیل و بسته شده بود، آن غل‌هایی که دست و پای فکر و حرکت مردم را بسته بود. ❇پیامبر آمد را بگشاید. این هدف پیامبر بود. یعنی مردم، آزاد کردن از تحمیلات طبقاتی، آزاد کردن از اندیشه‌های شرکی که تحمیل شده، آزاد کردن از احکام و قوانینی که به سود یک گروه و یک طبقه بر دیگران تحمیل شده. این رسالت پیامبر شما بود. 🔷ما هم باید دنبال این همین رسالت باشیم، این شهدای ما هم دنبال همین رسالت بودند. در مقابل فرهنگ تحمیلی، در برابر اقتصاد تحمیلی، در برابر قوانین تحمیلی، در برابر پلیسی، که گاهی بر مردم تحمیل می‌شد که از همه خطرناک‌تر است. یعنی آنچه را که احبار و رهبان و همکاری آنها با طبقات ممتاز بر مردم تحمیل کرده بودند به نام دین. 👈 این است. یعنی آنچه که از خدا نیست، از جانب حق نیست، آن‌ها را به اسم خدا به دست و پای مردم ببندند و مردم را از حرکت حیاتی باز دارند، حق اعتراص به کسی ندهند، حق انتقاد ندهند. حق فعالیت آزاد به مردم و مسلمانان و مردم آزاده دنیا ندهند. این همان اصراست، این همان اغلال است. این اغلالی است که پیامبر مبعوث شد و بشر دچار شده به این همه غل‌ها را نجات داد تا ما دنبال این پیامبر، هم خودمان را نجات بدهیم، هم دیگران را نجات بدهیم. 📚آیت الله طالقانی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━
امام حسن (ع) و دو جام زهر امام‌حسن‌مجتبی (ع) در طول عمر شریف خود دو بار جام زهر نوشید، که یکی از این دو جام جانش گرفت و دیگری آبرویش. جام اول را از دست باطل‌پر ستانی نوشید که حق‌پرستی مانند او را تحمل نمی‌کردند. دادن هزینه حق‌پرستی است و شخصی بزرگ مانند امام‌حسن (ع) از دادن هزینه حق‌پرستی خود دریغ ندارد. اما جام دیگر جامی است که نه جان، بلکه می‌ستاند. برای انسان والا، دادن جان، بالاترین و مهم‌ترین و مشکل‌ترین هزینه نیست. ⭕این مهمتر و بالاتر بودن را حضرت امام‌حسین (ع) در میدان کربلا در قالب رجزی این‌گونه بیان می‌فرماید: (مرگ و شهادت برتر و بهتر از این است که انسان زیر بار ننگ و عار برود اما زیر بار ننگ و عار رفتن، برتر و بالاتر از آن است که انسان به دوزخ غضب الهی وارد شود.) (منتهی‌الآمال، ص 534) برای امام‌حسین (ع) میدان حق‌پرستی اقتضای جانبازی را داشت ولی برای امام‌حسن اقتضای این را داشت که از آبرو مایه بگذارد و مورد طعن و توهین یاران خود قرار بگیرد، اما امتی و ملتی را از نابودی نجات دهد. ⭕ یکی از اصحاب آن حضرت به نام بُشر همدانی، که به صلح امام با معاویه معترض بود، به آن حضرت عرض می‌کند: «سلام بر تو ای خوارکننده مؤمنان»؛ امام جواب سلام را می‌دهد و می‌فرماید: «من مؤمنان را خوار نکردم، بلکه به آنان عزت بخشیدم، قصدم از صلح این بود که شما را از مرگ برهانم، زیرا دیدم یارانم آماده جنگ نیستند» (اخبار الطوال، ص 221). ♦یکی دیگر از اصحاب، به نام مالک ابن ضمره، اعتراض می‌کند و آن حضرت در پاسخ او می‌فرماید: «ترسیدم ریشه مسلمانان از زمین کنده شود و کسی از آنان باقی نماند، از این رو خواستم با مصالحه‌ای که صورت گرفت حافظ و نگهداری برای دین خدا باقی بماند» (حیاة الا مام ال حسن ابن علی، ج 2، ص 276). امام (ع) در وضعیتی بسیار دشوار قرار دارد. او باید تصمیمی بگیرد که بسیار سخت است. او برای مصلحت امت مجبور است که به صلح با شخصی مثل معاویه تن دهد تا جلوی جنگ و خونریزی وسیع و نابودی امت را بگیرد. اما مشکل این است که این تصمیم حتی برای یاران بزرگ آن حضرت قابل هضم نیست. مردان بزرگی مانند حجر ابن عدی و عدی ابن حاتم به آن حضرت اعتراض می‌کنند. ♦آن حضرت مجبور است برای یار با وفایی مثل قسم یاد کند که امت در همین است: «ای حجر... به خدا قسم من صلح را نپذیرفتم مگر به‌خاطر بقای شما؛ تکلیف الهی و خواست او در هر روز یک‌چیز است» (بحار الانوار، ج 44، ص 57) ♦و در جواب عدی ابن حاتم می‌فرماید : «من دیدم مردم اشتیاق فراوانی به صلح دارند و از جنگ بیزارند، بنابراین نخواستم جنگ را بر آنان تحمیل کنم و بهتر دانستم به روزی که موعد آن خواهد رسید موکول نمایم، زیرا خواست الهی در هر روز یک‌چیز است» (زمانی، احمد، حقایق پنهان، ص 216). اینها یاران با وفای حضرت بودند. آن حضرت علاوه بر یاران خود از طعن و نیش خوارج ظاهربین مانند عبد الله ابن زبیر در امان نبود. ابن زبیر حضرت را ترسو و زبون می‌خواند ♦ و حضرت می‌فرماید:«گمان می‌کنی صلح من با معاویه به‌خاطر ترس بوده است؟ وای بر تو! چه می‌گویی؟ مگر ممکن است؟ من فرزند شجاع‌ترین مردان عربم و فاطمه سرور زنان عالم مرا به دنیا آورده‌است. وای بر تو! علت صلح من نه ترس و نه ضعف، بلکه وجود یارانی چون تو بود که ادعای دوستی با من داشتید و در دل نابودی مرا آرزو می‌کردید. چگونه به یاری شما می‌توان اعتماد کرد» (زمانی، احمد، حقایق پنهان، ص 213). 🔶امام (ع) در خطبه‌ای که پس از امضای صلح به درخواست خواند، می‌فرماید: «معاویه با من در مورد حقی منازعه می‌کند که از آن من است و برای صلاح امت و قطع فتنه و آشوب آن را رها کردم... من به این عقیده رسیده‌ام که با معاویه سازش کنم و خطر جنگ بین خود و او را پایان دهم و با او بیعت نمودم و دیدم که جلوگیری از خونریزی بهتر از ریختن آن است و قصدم از این کار صلاح و بقای شماست» (جواد قیومی، صحیفه الحسن، ص 195). ❇ برخي جام زهرها از سقوط به اسفل سافلین جلوگیری می‌کنند.برخی را به‌جای می‌نشاند و برخی خوب را به‌جای بد. امام‌حسن‌مجتبی، همان طور که خود فرموده (شُبّر، جلاء العیون، ج 1، ص 345)، حکومت معاویه را برای ملت و ناخوشایند می‌خواند. اما با این حال با خوردن جام زهر این حکومت را بر فاجعه‌ی نابودی امت و قتل و کشتار وسیع ترجیح می‌دهد. عبدالرحیم سلیمانی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
~~~~~~~~~~~~~~~~ فقير و خسته به درگاهت آمدم رحمی كه جز ولای توأم نيست هيچ دستاويز ~~~~~~~~~~~~~~~~ 🏴شهادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) تسلیت باد @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا (ع) 🔸 سخن خداست ، از مرز آن مگذرید و و را در غیر آن مجویید که گمراه می شوید . روضه الواعضین / جلد ۱ / ص ۲۸ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیات 16 تا 31 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_5960733467984532446.mp3
3.25M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️، سرچشمه و منبعی دارد كه در اختيار خداست 💠و ان من شی ء الا عندنا خزائنه و ما ننزله الا بقدر معلوم 🌱و هیچ چیزنیست جز آنکه خزائن آن در نزد ماست و ما آن را جز به مقدار معین نازل نمی کنیم. 🔷(خزانه ) یعنی مکانی که مال در آن انبار و محافظت و ذخیره گردد و(قدر) یعنی مبلغ و مقدار و کمیت معین هر چیز. لذا خلاصه معنای آیه چنین است که هر چیزی قبل از نزولش به این عالم واستقرارش در دنیا، خزینه هایی در نزد خدای متعال دارد که در آنجا محدود به حد و مقدر و به قدری نیست ، اما زمانی که جامه وجود پوشید محدود و مقدرمی گردد، پس خداست که باران را می فرستد و گیاهان را می رویاند و مایه معیشت انسانها و حیوانات را فراهم می نماید و هر چیز در نزد او به مقدار، معین است و مطابق حکمتش می باشد. 🔷یعنی مراد از(نزول )همان خلقت است و مراد از(قدر) خصوصیت وجودی وکیفیت خلقت هر موجود است و اینکه فرمود(قدر معلوم ) دلالت می کند که قدر هرموجودی برای خدای تعالی در آن زمانی که نازل می شود، معلوم است ، یعنی هرموجودی قبل از وجودش معلوم القدر است و خدا برای او حدی قرار داده که ازآن تجاوز نمی کند، پس قدر و کمیت هر چیز از نظر علم و مشیت مقدم بر آن چیزاست هر چند که به حسب وجود مقارن با آن بوده و از آن جدا نمی شود، به هرجهت هر شیی ء از نزد خزائن الهی به نحو تدریج و مرحله به مرحله نازل می گردد، و در هر مرحله حد تازه ای می یابد تا آنکه به مرحله آخر که همین عالم دنیاست می رسد. 🔷این خزائن همگی مافوق حس و عالم مشهود ما هستند، چون خداوند آن را به وصف (عندنا)توصیف نموده و خزائن الهی هر چه باشند از امورثابتی هستند که دستخوش زوال و تغییر نمی گردند. 📚تفسیر المیزان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ و تنها بدست اوست 💠إِنَّا لَنَحْنُ نُحْيِي وَ نُمِيتُ وَ نَحْنُ الْوارِثُونَ (۲۳) وَ لَقَدْ عَلِمْنَا الْمُسْتَقْدِمِينَ مِنْكُمْ وَ لَقَدْ عَلِمْنَا الْمُسْتَأْخِرِينَ (۲۴) وَ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ يَحْشُرُهُمْ إِنَّهُ حَكِيمٌ عَلِيمٌ (۲۵/حجر) 🌱‏والبتّه اين مائيم كه زنده می‌كنيم ومی‌ميرانيم ومائيم كه (بعد از مرگ همه، باقی مانده و) وارث می‌شويم. ‏و بدون شك ما به پيشينيان از شما علم داريم وبه آيندگان نيز آگاهيم. ‏وهمانا پروردگار تو است كه همه آنان را محشور خواهد كرد، زيرا كه او حكيم وعليم است. 🔹مرگ و حيات تنها بدست اوست. همه رفتنی هستند، پس سزاوار است با عمل خود ارث خوبی برای وارث حقيقی بجای گذاريم. «نَحْنُ الْوارِثُونَ» 🔹زمان، در علم خداوند اثری ندارد. علم او به گذشته و حال و آينده يكسان است. عَلِمْنَا الْمُسْتَقْدِمِينَ‌ ... عَلِمْنَا الْمُسْتَأْخِرِينَ‌ ‏ 🔹برپايی رستاخيز، كيفر وپاداش دادن از شئون ربوبيّت الهی است. «رَبَّكَ هُوَ يَحْشُرُهُمْ» 🔹دليل رستاخيز، حكمت خداوند است. (اگر ذرات خاك، غذا و غذا، نطفه و نطفه، انسان شود و با مرگ، دوباره به خاك تبديل شود وحساب وكتابی در كار نباشد، اين كار حكيمانه نيست.) «إِنَّهُ حَكِيمٌ» 🔹در قيامت قديم وجديد با هم محشور می‌شوند. «يَحْشُرُهُمْ» وخداوند بر عملكرد همه وآثار ونيّات هر فرد، آگاهی كامل دارد. «حَكِيمٌ عَلِيمٌ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قران پویان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلوات خاصه امام رضا (علیه‌السلام) کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دین @quranpuyan
4_5775910163265360078.mp3
17.94M
🔷امام (ع) و با مخالفان 💢 مروری بر برخی و گفتگوهای امام رضا و امامان شهید فرمودند : «من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار می‌دهم که خیال نکنند راه حفظ معتقدات اسلامی جلوگیری از ابراز عقیده دیگران است. 👈از اسلام فقط با یک نیرو می‌شود پاسداری کرد و آن علم است و دادن به افکار مختلف و مواجهه صریح و روشن با آنها.»  "بخشی از کتابهای حدیثی ما است مثلا بحارالانوار یک جلد در احتجاجات دارد . احتجاج طبرسی در دو جلد باید این‌ احتجاجات را خواند . مخصوصا مباحثات و احتجاجات حضرت ( ع ) دولت هارون و دولت از مقتدرترین دولتهایی است که جهان به خودش دیده است یعنی اینها اگر می‌خواستند جلوی آزادی عقیده را بگیرند. ✅✅دینی که منطقش بر اساس فکر و است ، بر اساس حساب است ، بر اساس فلسفه است ، بر اساس یک سلسله مصالح است ، در این جهت‌ نگرانی ندارد روی همین حساب از صدر اسلام تا کنون آن تفکری که اسلام‌ به مسلمین و به ملل دیگر درباره اسلام داده ، هیچ ملت دیگری نداده است و این از افتخارات اسلام است." (پيرامون جمهوري اسلامي) استاد سروش محلاتی @quranpuyan
🍃🍃 🔹اوقات خود را چگونه كنيم؟ امام رضا عليه السلام : إجتَهِدوا أن يَكونَ زَمانُكُم أربَعَ ساعاتٍ : ساعَةً مِنهُ لِمُناجاةِ اللّه ِ و ساعَةً لِأمر المَعاشِ و ساعةً لِمُعاشَرَةِ الإخوانِ و الثِّقاتِ و الَّذينَ يُعَرِّفُونَ عُيُوبَكُم و يَخلِصونَ لَكُم فِي الباطِنِ و ساعَةً تَخلُونَ فِيها لِلَذّاتِكُم و بِهذِهِ السّاعَةِ تَقدِروُن عَلَى الثَّلاثِ ساعاتٍ ؛ 💫 امام عليه السلام : 👌بكوشيد كه را به چهار بخش تقسيم كنيد : ↩️زمانى براى مناجات با خدا ؛ ↩️زمانى براى تأمين معاش ؛ ↩️زمانى براى معاشرت با برادران و معتمدانى كه عيب هايتان را به شما مى شناسانند و در دل شما را دوست دارند ، ↩️و ساعتى براى كسب لذّت هاى حلال با بخش چهارم توانايى انجام دادن سه بخش ديگر را به دست مى آوريد. . 📚‌ فقه الرّضا عليه السلام ، ص ۳۳۷ . 🍃🍃 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━
💢سه شاخص در سخنی از (ع) ◾امام رضا (ع) می‌فرماید: «لا یستکمل عبد حقیقه الایمان حتی تکون فیه خصال ثلاث: التفقه فی الدین و حسن التقدیر فی المعیشه و الصبر علی الرزایا؛ هیچ بنده‌ای به حقیقت کمال ایمان نمی‌رسد تا اینکه سه ویژگی را در خود ایجاد کند: شناخت عمیق دین، مدیریت درست در معیشت و زندگی دنیوی و صبر و استقامت در مقابل مشکلات و بلاها» 📚 (تحف العقول، کوتاه سخنان امام رضا(ع)). ✳ آن حضرت می‌فرماید: که دینداری انسان و ایمان او در صورتی درست و کامل می‌گردد که سه عنصر مهم: «شناخت درست»، «اجرای درست» و «صبر و استقامت مناسب» موجود باشد. اگر این سه عنصر یا یکی از آنها در کار نباشد، یا کامل و کافی نباشد، دین و دینداری ناقص است و کارکرد خود را ندارد و آن انتظاری را که از دین می‌رود برآورده نمی‌سازد. این سه عنصر اساسی دینداری را کامل و بی‌نقص می‌گردانند و در نتیجه توجهی ویژه را می‌طلبند. 1⃣- . یکی از آفاتی که بیش از هر چیز دیگر به دین لطمه زده و جلوی کارایی آن را، چه در افراد و چه در جامعه، گرفته، فهم سطحی و نادرست از دین است. با فهم نادرست از دین است که کسانی برای دفاع از دین به شیوه‌هایی عمل می‌کنند که بیش از هر مهاجمی و دشمنی به ان لطمه می‌زنند. دین، امری قدسی و لطیف است و تنها با ابزاری قدسی و لطیف می‌توان از آن دفاع کرد. هیچ وظیفه‌ای در دین بالاتر و برتر از مطالعه دقیق دین و و تأمل درباره آن نیست. امام (ع) در حدیثی دیگر می‌فرماید: «لیس العباده کثرة الصیام و الصلاه. وانما العباد فی امرالله؛ عبادت به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه عبادت در زیاد اندیشه کردن در امر خداست» (تحف العقول، کوتاه سخنان امام رضا(ع). 2⃣- تدبیر و زندگی. نگاه اسلام به زندگی این دنیا یک نگاه منفی نیست، بلکه این دنیا مزرعه انسان است و او باید از این نعمت استفاده درست بنماید. بنابراین، برنامه‌ریزی درست در این زندگی مهم و اساسی است. و بدبختی و تنگستی فرد و اجتماع را به نابودی می‌کشاند و باعث فساد و تباهی می‌شود و چیزی از معنویت باقی نمی‌گذارد. پیامبر خدا(ص) می‌فرماید: «نزدیک است که فقر به کفار انجامد» 📚(کافی، ج2، ص307). آن حضرت می‌فرماید: بار خدایا من از و به تو پناه می‌برم. مردی عرض کرد: آیا این دو با هم برابرند؟ فرمود: آری (کنز العمال، ح 16687). ⭕امام علی(ع) به فرزند خود حسن(ع) می‌فرماید: «کسی را که در پی تحصیل خوراک روزانه خود است، سرزنش مکن؛ زیرا کسی که قوت خود را نداشته باشد، خطاهایش بسیار است. فرزندم! آدم فقیر، است. سخنش خریدار ندارد و مقام و مرتبش شناخته و دانسته نمی‌شود... 👈👈فرزندم! هر کس به فقر گرفتار آید، به چهار خصلت مبتلا شود: به در و کاستی در خِرَد و در و کمی شرم و حیا در چهره. پس، پناه می‌بریم به خدا از فقر» (جامع الاخبار، ص300). آن حضرت به فرزند دیگرش محمد، می‌فرماید: «فرزندم! من از فقر و ناداری برای تو بیمناکم. پس، از آن به خدا پناه بر؛ زیرا که فقر باعث کاستی در دین و سرگشتگی فرد است و مایه کینه و دشمنی» 📚 (نهج البلاغه، حکمت 319). 👈پس، زندگی و معیشت دنیوی ارتباط تنگاتنگی با معنویت و دیانت دارد و فرد دیندار باید در زندگی شخصی خود برای معیشت خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد و مسئولان اجتماعی که مسئولیت اجرای دین را دارند باید در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی خود توجه ویژه‌ای به معیشت مردم داشته باشند. 3⃣_ و استقامت در راه هدف. سومین عنصری که در کمال دینداری نقش مهمی دارد؛ استقامت است. مهم‌ترین مانع بر سر راه دینداران، که باعث کوتاهی در انجام وظایف می‌شده است، مشکلات و سختی‌هایی بوده که برای آنان پیش می‌آمده است. انسان دیندار که هدفمندانه از این دنیا عبور می‌کند، باید آماده باشد که بر این مشکلات فائق آید و آنها را بپذیرد. بسیاری از وقت‌ها انجام وظیفه دینی هزینه‌های سنگینی را برای انسان دارد. کسی می‌تواند وظایف دینی خود را انجام دهد که آمادگی پرداخت این هزینه‌ها را داشته باشد. 🟢 امام علی(ع) بر این نکته اینگونه تأکید می‌ورزد: «بر شما باد بر صبر و استقامت؛ چرا که نسبت صبر و استقامت با ایمان مثل نسبت سر با بدن است و همانطور که هیچ خیری در بدنِ بی‌سر نیست، هیچ خیری در ایمانِ بدون استقامت هم نیست» 📚 (نهج البلاغه، حکمت 82). 🎙حجت الاسلام سلیمانی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━
animation.gif
133.4K
فرا رسیدن ماه ربیع الاول و ایام با سعادت میلاد آخرین پیام آور الاهی، پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) مبارک @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا مُبَشِّرًا وَنَذِيرًا  قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَنْ شَاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلَى رَبِّهِ سَبِيلًا تو را جز مژده رسان و بیم دهنده نفرستادیم  بگو: من از شما برای تبلیغ رسالتم هیچ پاداشی نمی خواهم ، جز این که هر که بخواهد راهی به سوی پروردگارش پیش گیرد. 🌺 سوره فرقان : آیات ۵۶ ، ۵۷ 🌿 کانال قرآن پویان 🆔️ @quranpuyan