eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ 🌤 🌹 🔻پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلّم به ابوذر فرمودند: 🔹 یا اباذرّ! یکونُ فی آخِرِ الزّمانِ قوم یَلبسونَ الصّوفَ فی صیفِهم و شِتائهم 🔸وَ یَرونَ الفضلَ لهم بذلک علی غیرهم ♨️اولئک یلعنهم ملائکة السماء و الارض.» 💠🔅💠🔅💠🔅💠🔅💠 ⚜ ای ابوذر ! در آخر الزمان گروهی پیدا می شوند که؛ 🔘در تابستان و زمستان لباس پشمینه [لباس زِبر وخشن] می پوشند . 🔘و گمان می کنند این کار[ مداومت بر پشمینه پوشی] ، مزیّت وفضیلتی [ریاضت و زهد] برای گروهشان به شمار می آید و به کِسوت خود می نازند. ⚠️آن گروه را ، فرشتگان آسمان ها وزمین لعنت و نفرین می کنند. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✍چه کسانی این حدیث را معتبر دانسته ونقل کرده اند⁉️ ▫️احمد بن محمد بن خالد در المحاسن ص۲۰۸ ▪️شیخ در امالی ج ۲ ص ۱۵۲ ▫️علامه در بحار الانوار ج ۷۷ ص ۹۱ وعین الحیات فصل مذمت صوفیه وانتهای لمعه ششم . ▪️علامه در انوار نعمانيه ج۲ ص۲۹۵ ▫️ درمستدرک الوسائل، ج۲، ص۹۲ ▪️ در سفینة البحار،ماده صوف ▫️شیخ در وسایل الشیعه ج۱۱ص۵۰۸ ▪️مرحوم در مکارم الاخلاق ص ۴۱۷ ▫️ محمد علی خیراتیه ج۱ ص۳۸ ▪️ در منهاج البراعه ج ۱۳ ص۳۷۶ ▫️شیخ در مجموعه ورام ج۲ص۶۶ ▫️ در حدیقه الشیعه ص۵۶۳ ▪️آیه الله در جلوه حق ص۶۹ ▫️ آیه الله در درس خارج فقه ،کتاب الوقف ۹۵/۱۰/۲۶ 🌐http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/noori/feqh/95/951026/%D8%B5%DB%8C%D9%81%D9%87%D9%85 ◾️شیخ در پایگاه رسمی اطلاع رسانی ایشان 🌐https://www.erfan.ir/farsi/91766.html ▫️آیه الله در درس طب در روایات ، مبحث لباس ۹۵/۱۰/۱۸ 🌐 http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/tabrizian/teb/95/951018/%D8%B5%DB%8C%D9%81%D9%87%D9%85 ▪️آیه الله در میزان الحکمه ج۵ ص۴۶۲ و در "دنیا وآخرت از نگاه قرآن وحدیث" ج۲ص۶۶ ▫️آیه الله سید محمد باقر موسوی در روضات الجنات ج۳ص۱۳۶ ▪️آیه الله علی اکبر در العبقری الحسان ج ۵، ص ۲۲۶ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 📍 در توضیح حدیث می فرماید: حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم به وحی الهی... می دانستند که؛ 🔹جمعی از بعد از آن حضرت به هم خواهند رسید که در این لباس به و مکر مردم را فریب دهند. 🔸 لهذا فرمودند...علامتِ ایشان این است که به چنین لباسی ممتاز خواهند شد.آن گروه ملعون اند تا مردم فریبشان را نخورند. ☑️ و غیرِ فرقه ضالّه مُبتدعه صوفیه ،دیگر کسی این علامت را ندارد . ☑️ ...[حضرتش] لعن ایشان فرموده واین هیات ولباس را علامتی برای ایشان بیان فرمود که به این علامت ایشان را بشناسند . ♡♡♡♡♡♡ 🌸ای عزیز ! اگر عِصابه عَصبیّت از دیده بگشائی و به عِین انصاف نَظر نمایی، 🔹 همین فقره که در حدیثِ شریف وارد شده است برای ظهور بطلان کافی است، 🔸قطع نظر از که صریحاً و ضمناً بر بطلان اطوار و اعمال ایشان و مذمّت مشایخ و اکابر ایشان وارد شده است. 🔹واکثر قدما ومتاخّرین مذمّت ایشان کرده اند ....➊ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ✅بنابر این در اندیشه دینی: 👈از آنجا که پیامبر اکرم از پدید آمدن این فرقه در آینده پس از خود خبر می دهند ،نتیجه می گیریم خبری از صوفیه در صدر اسلام نبوده است . 👈اولین مخالف ومنتقد صوفی گری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می باشند . 👈در اسلام چیزی به نام تصوّف وجود ندارد تا نام بگیرد. 👈 به ظاهر مسلمان ، نه تنها جایز است بلکه مستحبّ نیز می باشد. 👈 منحصر به کتاب وقرن ۱۰ نیست . 📍محاسن برقی متوفی ۲۷۴ ه ق 📍امالی طوسی متوفی ۴۶۰ ه ق 📍نزهه النواظر ورام متوفی ۶۰۵ ه ق -------------------- ➊عین الحیات ، فصل مذمت صوفیه 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی اجمالی : ✍ معروف به از جمله است که ‌توانسته با ادعا های کاذب و تعدادی از مردم و طلاب را به خود جذب نماید. 💥گرچه بسیاری از مریدان ایشان جوانان پاک و مذهبی هستندو برخی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب نیز جزو شاگردان استاد غفاری بوده اند. 🔖کتاب حاضر با استفاده از منابع مکتوب وغیر مکتوب به پرداخته است. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✅ نگارنده در ابتدا به بخشی از زندگی وحتی ویژگی ها مثبت غفاری اشاره می کند. 🏭 در سال ۵۹ از ساختن کارخانه منصرف گردیده وپا به حوزه علمیه می گذارد . ودرسال ۶۴ با متحول می شود. 😇 مدعی است امام صادق علیه السلام در خواب به او دستور داده شاگرد آقای سعادت پرور بشود. ۲۰ سال در جامعه المصطفی مشغول به فعالیت بوده است . ✅نویسنده سپس به بیان انحرافات غفاری پرداخته است. 💠 : 👈مریدش می گوید : زمانی که حضرت آدم تضرع می کرد، حضرت علی ایشان را نجات داد؛ من هم آنجا بودم و همه این اتفاقات را به یاد آوردم ، غفاری نیز این سخن مریدش را تأیید می کند‼️ 👈در جای دیگر دانشجویانی که اسماء الهی را در وجودشان ظهور داده اند را برتر از انبیاء الهی دانسته است. 👈وقتی شاگردش می پرسد؛ نکند ما دچار کفر شده باشیم؟ چون بعضی وقتها حالتی به ما دست میدهد که یک دفعه می بینیم به شکل علی هستیم! یا به شکل زهرای اطهر درآمدیم! آیا این چیزها کفر نیست⁉️ ▫️می گوید : نه اینها حقیقت دارد ،کفر هم نیست‼️ 💠 ضعف علمی: 👈 استناد به احادیث بی سند ازجمله حدیث 🔘 🔘 💠 درباره شخصیت ها: 👈 از زمان امام حسن بسته شد تا زمان ! به همین خاطر همه امت بعد از امام خمینی با ایشان محشور خواهند. 👈 بعد از امام زمان تمام مقدرات عالم در دست امام خمینی و مرحوم است. 👈زیارت قبر امام خمینی مثل زیارت قبر امام حسین است. 👈حضرت ابراهیم باید بیاید و در محضر امام خمینی زانو بزنند‼️ 💠گرایشات صوفیانه: 👈تمسک به : ▪جَذبَه مِن جذَبات الحقّ تُوازی عملَ الثقلَین 👈تمجید از بزرگان صوفیه همچون و و گفتن وی 👈تمسک به برای بودن دربرابراستاد 👈غفاری از کسانی نقل می کند که به احکام الهی به صورت گوسفند دیده است،و مطابق این نتیجه می گیرد ،هرکسی فراتر از نرود گوسفند است‼️ . 💠عینیت با معصومین: 👈غیر از مقام نبوت و وصایت، به تمام حضرات معصومین می توان رسید؛ 👈ما تصوّر می کردیم و برای ائمه هدی است. اما امروز می فهمیم که نه این مقام برای ما هم هست. 👈 همه می توانیم خلیل الله و عین الله شویم ✅ غفاری برای ادعای خودش ادله ای را می آورد که نویسنده، یکی یکی آنها را بررسی می نماید؛ 🔘سخن محمد حسین وعلامه طباطبایی 🔘خطبه ۲۲۲ نهج البلاغه 🔘تجربه وشهود 🔘خلیفه اللهی بشر 🔘برتری آخرالزمانی ها 🔘یکی بودن طینت اهلبیت وشیعیان 🔘اسوه بودن ائمه ✅نگارنده در بخش پایانی با اشاره به اهلبیت در و ایشان در در قرن ۲ با ترویج تفکرات صوفیانه در جهان اسلام ، طرفداران غفاری را به سفارش می کند . 🔆🔆🔆🔆🔆🔆 🔻امام صادق علیه السلام فرمودند؛ خداوند به آدم و حوا هشدار داد وفرمود: ⚠️بپرهیزید از اینکه نزد من تمنای منزلت اهل بیت را بنمایید ... ❌هرکسی ادعای منزلت آنان و جایگاهشان را بکند، 🔥چنین مدعیان را عذابی میکنم که هیچک از عالمیان را چنین عذابینمیکنم. 📚معانی الاخبار ص ۱۰۸ ▫️فَمَنِ ادَّعَى مَنزِلَتَهُم مِنِّی وَ مَحَلَّهُم مِن عَظَمَتِی عذَّبتُهُ عَذاباً لا أُعَذِّبُهُ أَحَداً مِنَ العالَمِینَ وَ جَعَلتُهُ مَعَ المُشرِکِینَ فِی أَسفَلِ دَرکٍ مِن نَارِی. 🌟کتاب را نیز که در نقد غفاری است از اینجا دانلود نمائید .↪️ 🌐 https://ostadekamel.blog.ir/tag/دکانداران%20معنویت ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
سالک عاشق(1).pdf
1.83M
📗 سالک عاشق( نقد غفّار عباسی) ✍ مولف: مهدی وزنه 🔹 تعداد صفحات: ۹۵ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📱 اندروید💯 📌عنوان :نقد وبررسی عقائد فرقه ⚜ محصولی از موسسه راهبردی حق پژوهی 🆔 @safiresheytan🕸
عرفان و تصوف.apk
2.46M
📱 اندروید💯 📌عنوان :نقد وبررسی عقائد فرقه ⚜ محصولی از موسسه راهبردی حق پژوهی 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 👈معنویت در تصوف گنابادی 👈دیدگاه و علامه و آیه الله مرعشی به تصوف 👈 از فقهای معاصر درباره صوفیان 👈بررسی جایگاه امام زمان ، اجتهاد ، قطب، ولایت ، بیعت در 👈سلسله مربیان واقطاب ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⚠️ تفکیک (عرفان ابن عربی) از تصوف که در نرم افزار فوق مورد توجه قرارگرفته مورد تایید ما نمی باشد. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸آیه الله 🔅🔅🔅🔅🔅 🔻آیه الله موسی شبیری زنجانی در پاسخ به سوالی درباره می فرمایند ؛ 📛صوفیه معتقدند از بعدِ امام رضا علیه السلام و از هم جدا شد. 🔘شریعت را داده اند به امام جواد علیه السلام ، 🔘طریقت را داده اند به معروف بن فیروزان کرخی. ⚜لُبّ مطلب اینکه ؛ ❌ پوست را داده اند به امام جواد علیه السلام مغز را به معروف کرخی که تمام سلسله های صوفیه به او برمی گردد‼️ --------------------- 📚کتاب "معروف کرخی ناموس تصوف" 🌐 http://313adine.net/maghalat/نظر-علمای-شیعه-در-مورد-معروف-کرخی-2/ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯حجه الاسلام 💯 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ♨️فاش می گویم و‌از گفته خود مسرورم ♨️دشمن عارف و صوفی و به خود مغرورم 😈 ی خانقهی نیست مگر مکر و‌فریب 👿صوفی شهر : پَلَشت است و هیولای عجیب 💋مردِ درویش زِ وافور نگردد اِشباع 💋دفّ و‌رقاصی و ‌نِی ، و‌سِماع 🎶شَطَح و شعر است و‌غِنا، یاسخن از شاهد و مِی 🎶همه در خانقَه قونیه و بَسطام و به ری 🕍خانقَه نیست، بجُز رجیم 🕍نیست در خرقه مگر پیکرِ شیطانِ لئیم 🕸 و فاش بگو‌ : شیّادند 🕸دام افکنده ،کمین کرده ، همه صیّادند 👳‍♂پیرشان پیرِ فریب است و خدای شِرک است 👳‍♂باطن و‌ظاهرشان پر زِ گناه و‌چِرک است 👺مکر و سالوس و‌ دَغَل بازیشان بسیار است 👺 است مریدی که به ایشان یار است 🧠خَلق را بنده ی خود خواهد و تسلیم و‌مطیع 🧠 وَر زَنَد سر زِ جِنابش ،همه اعمال شنیع 👣بَهر توجیه بگویند که وِی است 👣گر چه اَفیونی و مَخمور و پلید است ؛ و‌َ مست ⚠️عشق بازد به پسر ؛ گوید ⚠️در ، وجه خدا را جوید ❌گاه در تحت لحاف است و‌گهی فوق فسوق ❌گاه مشغول به لاف است به کَرنا و‌به بوق 👳‍♂ مُعَمَّم شده سالوس صفت 👳‍♂انگل جامعه بوده است و‌ بَشَر را آفت 📛اَلحذَر معمّم شده است 📛به قبا رفته عبا دار و مکرّم شده است ✅ لقبِ بر خویش نهادَست زِ مکر ✅ شده امروز همان صوفی شهر 🦊خود : به خود لقب داده جَفَنگ 🦊پوستین پوش شده روبه مکّار و زرنگ 🕌 و‌مسجد و گرفته 🕌 بدهد پُر زِ چَرَند و تشویش 🥂دِه رها کرده به شهر امده است 🥂نعره زَن ،خنده کُنان با قدَح باده به دست 💥میزند دَم زِ و‌ و‌ 💥ذاتِ حق را به غلط خوانده، فقط صِرف وجود ☠سخن از همه نُشخوار کند ☠راه را سوی خدا بسته و‌دیوار کند 🚭پشت کرده است به ، زِ هوا می گوید 🚭 شده کیفور و‌ خدا می جوید 📖مُصحَفش واُسوه ی او‌ شیطان است 📖قبله اش در وادیِ ترکستان است 👹در خودِ به او‌درس دهد 👹در شده گمره، به ضلالت افتد 🔥 را کرده رها ؛ اهل عبادت نبُوَد 🔥هست مغرور بقدری که هدایت نشوَد 🌀گاه از قُرب و دَم زنَد و بافَد لاف 🌀گاه از بنویسد به گزاف 🧙‍♂اَلحذَر دام زِ نهاده درویش 🧙‍♂آن اش شده کوتاه ؛فزودَست به 🚨اَلغرَض صوفیِ دیروز همان رِند پلید 🚨 و‌مدرسه را خانقَهی کرده جدید 🧞‍♂حُقّه اش گر چه عَیان است ولی این مکار 🧞‍♂سِحر و اَفسون و طلِسمات گرفته است به کار 🗣درس او‌ فقه نبوده است که رِیب انگیز است 🗣درس تفسیر به رأیش همه شِرک آمیزاست 😱 زِ گناباد آمد 😱از خرابات سویِ مرکزِ آباد آمد ⚡️باز کردَست سرِ حُقّه و دام اش بِنهاد ⚡️کرد آشوب بپا حضرتِ والای مُراد! 🐄 چه داند ؟ زِ بهائم بوده 🐄 : زنگار زده ، پیر : شده فرسوده ✅ لااُبالی است اگر شیخ تصوف چه عَجَب ✅ شیخ شان گفته آمده از ریشه ی عَذب 🔮نعلِ وارونه زده به اسب 🔮لاجَرَم سوی عقب رفت و‌دور است زِ رَبّ ⛔️پُر زِ بوَد مذهبِ ⛔️شِرکِ محض است، یقین مکتب ابن عربی 🤔همه ی عالَم هستی ، همه ی آنچه که هست 🤔عینِ حقّ خوانده و‌ و‌پنداشته این توحید است 🌊رایتِ کُفر به کف ، باطلِ خود کرده عَلَم 🌊گفت که بَحر : است و‌همه موج‌و‌عدَم 🃏خویش را شُمُرَد از سرِ فخر 🃏هیچِ هیچ است ، سراب است و‌بدتر از گبر 👿شیخ گر مِیلِ تصوّف بکند شیطان است 👿، افسونگرِ بی ایمان است 🔆در که معصوم مکرّر فرمود 🔆صوفی، در امتِ اسلام بوَد مثلِ یهود ☯ نکند شیعه ی راست ☯راهِ صوفی زِ رَهِ شیعه ی هُشیار جداست 🎯حامدا کن و خوش باش که دوست 🎯می پسندد زِ تو این ردّ و‌ نَبَردی که نکوست 🆔 @safiresheytan🕸