eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼 🗯 👺 نهاد دام و سرِ حُقّه باز کرد 👺بنیاد مکر با فلک حقه باز کرد 🔮بازی چرخ، بشکندش بیضه در کلاه 🔮زیرا که عرض با اهل راز کرد 💋ساقی بیا که رعنای صوفیان 💋دیگر به جلوه آمد و آغاز ناز کرد 🎼این مطرب از کجاست که ساز عراق ساخت 🎼 و آهنگ بازگشت به راه حجاز کرد ♨️ای دل بیا که ما به پناه خدا رویم ♨️ زآنچه و دست دراز کرد 💙صنعت مکن که هر که محبت نه راست، باخت 💙عشقش به روی دل ،درِ معنی فراز کرد ⚠️فردا که شود پدید ⚠️شرمنده رهرو ای که عمل بر مجاز کرد 🐾ای کجا می‌روی بایست 🐾غَرّه مشو که ، نماز کرد 💥حافظ مکن ملامت رندان که در ازل 💥ما را خدا ز ، بی‌نیاز کرد. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤡 ✴️پس از آن که در قم با واکنش منفی مردم و علما ، روبه رو و از آن جا طرد شد و ناگزیر به بغداد بازگشت وسعی ‌کرد، را که چهره برجسته سیاسی و دینی شیعیان بغداد بود، به سمت خود جذب کند و از موقعیت او بهره ببرد، لذا نامه‌هایی به او نوشت و درخواست کرد به کیش او درآید، ولی ابوسهل دست رد به سینه وی زد و با انجام شگرد خاصی او را رسوا ساخت. 🔻شیخ طوسی از ابی نصر هبة الله، نواده نائب دوم امام عصر عجّل‌الله‌فرجه‌ الشریف چنین نقل می‌کند: «حلاج تصور می‌کرد که می‌تواند با مکر و حیله ابوسهل را بسان برخی افراد به سمت خود فراخواند. چون خدا خواست حلاج را رسوا کند، او نامه‌ای به این صورت به ابوسهل نوشت: ❌ «من وکیل و نائب صاحب الزمانم. من مامورم که به تو نامه بنویسم و از تو یاری بطلبم» ▫️اسماعیل نوبختی که به دروغ بودن این ادعا یقین داشت، برای اثبات دروغ وی و روشنگری اذهان به این مضمون بدو نوشت: ✅ اگر تو وکیل حضرت صاحب الزمان علیه السلام می باشی حتما برای تو دلائل وبراهینی باید باشد.من برای اینکه به تو ایمان بیاورم چیز کمی از تو میخواهم تا دلیلی بر حقانیت تو باشد . ❤️من کنیزانی دارم که آنها را خیلی دوست می دارم ، اما چون پیر شده ام و موهای سرو صورتم سفید گردیده است ، مجبورم هر هفته موهای خود را خضاب کنم تا مبادا آنان پی برند که پیر شده‌ام و علاقه آنان به من کم شود و وصالم به فراق تبدیل ‌شود. ♣️اگر تو در ادعا خود صادقی ،کاری کن تا ریش من سیاه شود ودیگر محتاج به خضاب نباشم ،آن وقت من به تو ایمان خواهم آورد و از پیروان تو خواهم شد ومردم را به سوی تو دعوت خواهم کرد😂 👊وقتی این پیغام به حلاج رسید ، دانست که تیرش به خطا رفته ورسوا گردیده، لذا دیگر جواب او را نداد و کسی نزد او نفرستاد . 🗣ابوسهل بعد از آن، این مطلب را در مجالس و محافل نقل می کرد و پرده از کار او بر می داشت . ☑️ این شگرد دست حلاج را نزد خاص و عام رو کرد در نهایت گروه زیادی از فریب خوردگان از پیروی او سرباز زدند. --------------------- 📚 الغیبه، طوسی، ص۲۴۶ 🆔 @safiresheytan🕸
🔻زنديق از امام صادق علیه السلام پرسید ؛ 🤔 آيا ساحر مي‏تواند با سحرش انساني را در شکل سگ و الاغ يا غيره قرار دهد⁉️ حضرت فرمودند: ❇️ او ناتوان‏ تر از اين است که آفرینش خدا را تغيير دهد، کسي که بتواند صورت و شکل و شمايل آنچه را که خدا آفريده را باطل کند، شريک خدا در آفرینش مي ‏باشد، تعالي الله عن ذلک علوا کبيرا. 🌟اگر ساحر مي‏ توانست آنچه را توصيف نمودي، انجام بدهداز خودش وغم واندوه و آفات و بيماري ها را دفع می کرد و سفيدي پيري را از سر و تنگدستي و فقر را از زندگي خودش دور مي‏ ساخت. ---------------- 📚بحارالأنوار: ج ۱۰ ص ۱۶۹ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
faslname-7-www.nooralsadegh.ir.pdf
2.51M
📒 🏵فصلنامه شماره ۷ 📆 تاریخ چاپ: تیرماه ۱۳۸۷ 🔹 از نگاه وفلسفه ✍واحد پژوهش 🔸فضیلت ماه ✍ آیت الله صافی اصفهانی ره 💠سه پرسش از آیت الله ▫️آیا نقش اساسی در ‌و پاسخ به دارد؟ 🔸 بلاغشان، بلاغ مبین نیست ✍ 🔅پیغمبرانند که می توانند بشر را در راه حقیقت به حرکت در آورند نه فیلسوفان. 🔅پيغمبران، بدون اين که هيچ اصطلاحي در کار باشد، آن آخرين حرفي را که در پرتو و در لفافه صدها اصطلاح بيان شده است، با دو کلمه، با دو جمله گفته اند که فيلسوف در مي ماند که چطور به اين ساده اي گفته شده است... ✅ آنچه تحت عنوان مطرح می شود آیا واقعاً برخاسته از متن اسلام است⁉️ ✍پروفسور 💥 نه حضرت موسی ونه حضرت عیسی و نه حضرت محمد صلی الله علیه وآله و سلم هیچ کدام فلسفه نیاورده اند و قصدشان هم این نبوده که فلسفه بیاورند. 💥 با تمام آن بزرگی و کمال عقلش به عبادتگاه ها و بت خانه ها می رفت ... این ارسطو را در چنان معرفی کردند که درموردش گفته اند:کادَ انْ یکونَ نبیّاً . این حرفها را درواقع ساخته اند... 💠دو پرسش از آیت الله صافی گلپایگانی ⬅️اعتبارحدیث و... ⬅️دلایل رد انتساب کتاب به مجلسی اول 🔹حکمت در دست کافر ✍ آیت الله کربلایی ✅ در عرفان و ✍ باقر پور کاشانی 🗯اشعار در مذمت فلسفه ✅ درباره مطالعه کتب فلاسفه 📘معرفی سه 💯 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐ريشه هاى عقيده اولين كسى كه عالَم را و آن را عين صانع دانسته است، يونانى (فيلسوف ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسيح) بوده وشاگردش نيزاز وى پيروى كرده است 🚥🚥🚥🚥 ✴️ تلميذ اكسيوفان (متولد ٦٣٤ قبل از میلاد) می گويد؛ ⬅️ عاقل به جز وجود واحدى كه همو كل وجود و است اعتقاد ندارد. 🚥🚥🚥🚥 ✴️مؤسس عرفان در مسيحيت (متولد ٢٠٤ میلادی)می گويد: ⬅️ خدا مجموعه اشياست و هيچ یک از آنها به تنهايى نيست. ⬅️ موجودات و اويند ⬅️ بايد براى رسيدن به اين مطلب از عقل وحس گذشت و به و متوسل شد 🚥🚥🚥🚥 ✴️ و از عقايد است كه؛ ⬅️ ذات مقدس حق به هر صورتى در می آيد ⬅️ وبر او لازم است که از اطلاق در آمده و در هر نوعى از مخلوقات ظهور كند ⬅️ از هر ذره تا خورشيد همه ذات حقند. ⬅️ آسمان ها و زمين ها و موجودات عالَم و تعيُّن هاى آن از هر رنگ و هر گونه شكل، سراسر ظهور و است ⬅️و و يگانگىِ اوست كه به رنگ و دويى و دوگانگى ظاهر میشود ⬅️ اين منى و تويى، و اين "از من" و آن "از او" هم "از برهم" است، ⬅️ و گوينده اين عبارت که "اين منم" نيز ذات "برهم" و نور غيب است وغير ذات را او در تمام مراتب وجود و ظهور نيست 🚥🚥🚥🚥 ✴️از عقايد و است كه؛ ⬅️عالم وجود خارجى نداشته، همه چيز حق است و جز وجود خدا همه وهم است و خيال. ------------- 📚وحدت یا توحید ،حسن میلانی ص۵۹ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 🔞پیشاپیش از همه سروران گرامی بابت سخنان به دور از اخلاق و کلمات زشت و وقیح در متن زیر پوزش می طلبیم ... 🔻 درکتاب در فصلی تحت عنوان (الفصلُ فی ذکرِ عشقِ الظُرَفا والفُتیانِ للاَوجُهِ الحِسان ) یعنی فصلی در ذکر عشق به و که چهره های زیبا دارند می نویسد؛ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 👁 اگر با نظر دقیق و شایسته بنگریم و امور را با توجه به اسباب کلیه و مبادی عالیه و غایات حکیمانه آن ملاحظه کنیم، در می یابیم که این گونه عشق ،یعنی از زیبایی و محبت مفرط نسبت به کسانی که دارای و و حُسن ترکیب اند، 🔘 از جمله است که حکمت و مصالحی بر آن مترتب است؛ زیرا به صورت طبیعی و بدون تکلف و تصنع، در نفوس اکثر انسان‌ها وجود دارد 🔘و مسلماً نیکو و پسندیده است مخصوصاً هنگامی که مقدمه قرار گیرد. ❌وقتی ما در امت ها مختلف دقت می‌کنیم، هیچ صاحب و و و نفس رحیمی را از این نوع خالی نمی‌بینیم ... ولی بیشتر و و نظیر 👈 ، 👈 ، 👈 ها و 👈 را می‌بینیم که از این نوع خالی اند و بیشترشان صرفاً به مرد به زن و بالعکس کفایت می‌کند ❌و خود را محدود در و کرده‌اند. 🐖چنانکه در طِباع دیگر حیوانات ،جهت نزدیکی کردن و به چشم می خورد و هدفشان از این امر باقی گذاشتن نسل و نژاد و ... می‌باشد. 💔 ... در نفوس مردانِ به کمال رسیده ، به اینگونه بوده است که رغبت و تمایل به و عشق و محبت به را نهاده است تا این امر برای آنان انگیزه‌ای جهت و و ناقص ایشان باشد و آن را به غایات ای که هدف از ایجاد نفوسشان است برساند . 😱و اگر اینگونه نباشد آفرینش چنین میلی در دلها ،بیهوده و بی اساس خواهد بود. 💋...این به شخصِ انسانی، اگر مبدا آن شهوت حیوانی نباشد بلکه استحسان و ستایش شمایل معشوق و خوبی پیکر و ترکیب و اعتدال مزاج و اخلاق خوش و متناسب بودن حرکات و افعال و او باشد ❌این عشق از شمرده می شود و دل را نرم و ذهن را تیز و نفس را بر ادراک امور شریف آگاه می سازد‼️ 👳‍♂ از این روی است که مریدانشان را در آغاز کار، دستور به می دادند. ❌عاشق به با معشوق دارد. عاشق هر چه به معشوق نزدیک شود باز هم قرب بیشتری می طلبد . 👈وی نخست با معشوق را می طلبد 👈وقتی این امر حاصل شد فوق آن ، یعنی و 👈 مصاحبت با او را بدون و 👈 و 👈 وی را می‌طلبد 👈 بعد از این مرحله، عاشق رفتنِ با معشوق در 👈و التزام همه جوارح و اعضای بدن را بیش از آنچه در خور است، طلب می کند ⛔️ با این همه هنوز شوق به حال خودش هست همانگونه که بوده برجاست و بلکه شوق و اضطراب فزونی می یابد. 🚧 🚧 🚧 🚧 🚧 🚧 ✍ در حاشیه اسفار می نویسد؛ اگر بگویی: مشایخی که در و ، سخت کوشا هستند چگونه می شود چنین سخنانی بر زبان جاری می‌سازند و اصولاً این سخن چگونه با قابل جمع است⁉️ می گویم : ⚠️شاید این مشایخ از شریعت به این نکته رسیده‌اند... --------------- 📚الاسفار الاربعه ج۷ص ۱۷۲_۱۷۳ و۱۷۹ 📍به نقل از ادوار تاریخ تصوف ج۲ ص۱۸۲ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛅️ (متن عربی وسند ) 🔻عن محمّد بن الحسین بن أبی الخطّاب، عن أبی الحسن العسکری علیه السلام قال: 🔹کُنت‏ُ معَ‏ الهادی‏ علیِ بنِ محمّد علیه السلام فی مسجدِ النّبی صلی الله علیه وآله فَأتاهُ جَماعةُ مِن أصحابِه، مِنهُم أبو هاشِمِ الجَعفَریّ، وکانَ رَجُلاً بَلیغاً، و کَانَت لَه منزلةُ عَظیمةُ عندَه، 🔸ثُمَّ دَخَلَ المَسجِدَ جَماعةُ مِن الصّوفیة وَ جَلسُوا فی جانِبِه مُستَدِیراً، و أخَذُوا بالتَّهلیلِ، فَقالَ علیه السلام : 📛لا تَلتَفِتُوا اِلی هؤلاءِ الخَدّاعِینَ؛ 👽فَإنَّهُم حُلَفاء(خُلَفاء) الشَّیَاطِین 👈وَ مُخَرِّبوا قواعِدِ الدِّینِ، 👈یَتَزَهَّدُونَ لِراحَة الأجسام، 👈و یَتَهَجَّدُونَ لتَصیِیدِ الأَنعامِ، 👈یَتَجَوَّعُونَ عُمُراً حَتّى تدبّخوا لِلإکافِ حُمُراً، 👈لا یُهَلِّلُونَ إلّا لِغُرورِ النّاسِ، 👈وَ لا یُقَلِّلُونَ الغِذاءَ إلّا لِمَلأِ العِساسِ و اِختِلاسِ قَلبِ الدِّفناسِ، 👈یُکَلّمونَ الناس بإملائِهِم فی الحُبِّ،ویُطرِحونَهم بإدلائِهم‏ فی الجُبِّ، 👈أَورَادُهُم الرَّقصُ و التَّصدِیَةُ، 👈وَ أذکارُهُم التَّرَنُّمُ و التَّغنِیَةُ، فَلا یَتَّبِعُهُم إلّا السُّفَهاءُ و لا یَعتَقِدُهُم إلّا الحُمَقاءُ ❌ فمَن ذَهَبَ إلى زِیارَةِ أحدٍ مِنهُم حَیّاً أو مَیّتاً فَکَأنَّما ذَهَبَ إلى زیارةِ الشَّیطانِ و عَبَدةِ الأَوثانِ، ❌وَ مَن أعانَ أَحداً مِنهُم فَکَأنَّما أعانَ یَزیدَ و مُعاوِیةَ وَ أبا سُفیان. ⚜فقالَ رجلُ مِن أَصحابِه: وَ إن کانَ مُعتَرِفاً بِحُقوقِکُم⁉️ ❌قال: فنَظَرَ إلیهِ شِبهَ المُغضِبِ وَ قالَ: "دَع ذا عَنکَ، مَن اِعتَرَفَ بِحُقوقِنا لَم یَذهَب إِلى عُقوقِنا، ⛔️أما تَدری أنَّهم أخَسّ طوائف الصُّوفیّةِو الصُّوفیةُ کُلُّهم مِن مُخالِفینا، و طَریقَتُهُم مُغایِرةُ لِطَریقَتِنا؟! 🔥 و إن هُم إلّانَصارى و مَجوسُ هذِه الاُمّةِ، اُولئک یَجهَدون فی إطفاءِ نُورِ اللهِ و اللهُ مُتِمّ نورِهِ و لَو کَرِهَ الکافِرونَ"» 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✍️چه کسانی این حدیث را معتبر دانسته ونقل کرده اند⁉️ ▪️ در سفینة البحار،ماده صوف ▫️شیخ در اثنی عشریه ص۳۳ ▪️ در کتاب قرب الاسناد ▫️ محمد جواد در البدعه والتحرّف ص۱۲۶ ▪️سید محمدباقر در رساله سوال وجواب ، خاتمه فی المتفرقات ▫️محمود (کرمانشاهی) در ، تنبیه اول ص۶۵ ▪️ در منهاج البراعه ج ۱۳ ص۳۷۶ ▫️آیه الله سید محمد باقر موسوی در روضات الجنات ج۳ص۱۳۵ ▫️آیه الله در بیان الفرقان ج۱ ،(طریقه سوم ؛کشف و ریاضت )ص۱۰ ▪️آیه الله در جلوه حق ص۶۹ ▫️ آیه الله در درس خارج فقه ،کتاب الوقف ۹۵/۱۱/۶ 🌐 http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/noori/feqh/95/951106/%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D9%87%D9%85 ✅ایشان درباره سند روایت فوق می فرمایند؛ 🔆این یکی از اخباری بود که سندش هم خوب بود خب حالا این اخبار را با کدام خبر باید جمع کنیم ⁉️ 🔆اصلا ما از آن طرف حتی یک خبر مسند و صحیح بر له صوفیه نداریم که بگوید آنها بر حق هستند... ◾️شیخ در پایگاه رسمی اطلاع رسانی ایشان 🌐https://www.erfan.ir/farsi/91766.html -------------------- 📚حدیقه الشیعه ، مقدس اردبیلی (ره) ص۵۶۳ 🆔 @safiresheytan🕸