🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش پنجم):
#خصائل_اصلح
😱 پیروزی در یکقدمی ما بود امّا ...!!
(با #خیانت_قالیباف؛ جبهه ما شکست)!
در فراز آخر بخش ۲۱ سلسله تحلیلهایی با عنوان «انتخاب با قرعهکشی!» در آخرین دقیقه شب انتخابات نوشتم: «ولیکن به ۱۵٪ دوم ق. توصیه میکنم که رأی خود را به ج. تقدیم نمایند که گمان میکنم خواهش بیربطی نیست و هدر نمیرود. یعنی که روی ق. هیچ تعصب و تردیدی نورزید که سرنوشت مملکت رهین این تصمیم کبرای شماست.»
😭 اما این توصیه، هدر شد!
حال ببینیم چه اتفاقی افتاد؟!
در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ از حدود ۴۰٪ حائزین شرایط مشارکت؛
حدود ۱۰٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر به پزشکیان،
حدود ۹٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر به جلیلی و
حدود ۳٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر به قالیباف
رأی دادند و بدینوسیله مرحله دوم را رقم زدند!
حال برای پیشبینی مرحله دوم،
چند احتمال کلی وجود دارد:
الف) میزان مشارکت مردم به هر دلیلی، افزایش خواهد یافت. اما به نفع کدام نامزد؟
ب) میزان مشارکت مردم به هر علتی، کاهش خواهد یافت. اما به زیان کدام نامزد؟
ج) هر کسی به همان کسی رأی خواهد داد که دفعه قبل داده است و جابجائی چندانی واقع نخواهد شد. در اینصورت آمار این دو نامزد، همان خواهد شد که بود.
د) میزان مشارکت مردم، تغییر قابل توجهی پیدا نخواهد کرد. اما جابجایی مؤثری رخ خواهد داد. یعنی بخشی از سبد رأی جلیلی به سبد رأی پزشکیان واریز خواهد شد (که بعید است) یا اینکه بالعکس خواهد شد که بعید نیست. یعنی ممکنست بتوان کسانی را که به پزشکیان رأی دادهاند، بیدار ساخت تا به #تکلیف_ملی خود عمل کنند و به جلیلی رأی بدهند انشاءالله
حال در این فرضیه که در این مرحله هم، آمار ۴۰٪ تغییری پیدا نخواهد کرد و جابجائی سبد هم رخ نخواهد داد، این سؤال پیش میآید؛ آنکسانی که حق رأی اول خود را به قالیباف تقدیم کردند این دفعه حق رأی دوم خود را به کدامیک از این دو تقدیم خواهند کرد؟
در اینجا هم چند احتمال وجود دارد:
۱) همه آنها رأی خود را به پزشکیان خواهند بخشید. در اینصورت پزشکیان بر کرسی ریاست جمهوری تکیه خواهد زد.
۲) همه آنها رأی خود را به جلیلی خواهند بخشید. در اینصورت جلیلی گوی سبقت را خواهد ربود.
۳) نیمی از آنها رأی خود را به پزشکیان و نیمی از آنها رأی خود را به جلیلی خواهند بخشید. در این صورت، ریاست جمهوری از آن پزشکیان خواهد بود.
۴) یک سوم به پزشکیان و یک سوم به جلیلی گرایش خواهند یافت و الباقی هم از اعطای حق رأی خود، صرفنظر خواهند کرد که بعید است.
از کجا بفهمیم که کدام اتفاق، رخ خواهد داد؟!
واقعیت این است که؛ «حمایت قالیباف از جلیلی بعد از تحمیل شکست بر جلیلی»، نوشدارو بعد از مرگ سهراب است و اگر جلیلی در دور دوم برنده نشود، این #داغ_ننگ تا ابد بر پیشانی قالیباف و همه حامیان او (آنهمه سردار و روحانی و مداح و حاجی و آبجی و دکتر و پرفسور و ورزشکار و مولوی و اقتصاددان و نمایندگان ادواران و دیپلماتهای امور خارجیان و هزاران خانواده شهیدان و اهالی خوزستانیان ووو... با آنهمه ادعاهای رنگارنگ و ادا و اطواران!) حک خواهد شد. و بهتر است وی بعد از این خود را خالیباف بنامد! و قطعاً #قابلیت و #لیاقت #ریاست_مجلس را هم نخواهد داشت و یارانش هم حق ایجاد تکلیف برای کسی نخواهند داشت. مگر اینکه در این هفته تمام خبط و خطاهای مهلک خود را جبران نمایند! اما چگونه جبران خواهند کرد؟!
تنها راه جبران مافات این خودبزرگبینها اینست که کاری بکنند تا حداقل همان ۳٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر قالیباف به جلیلی رأی بدهند. اگر این رأی مال خودشان است و خودسرانه سرشان را به سمت پزشکیان کج نخواهند کرد. هر تعداد از اینها که بسوی پزشکیان سر کج کنند مایه شرمساری بیشتر قالیباف و دارودستهاش خواهند شد و معلوم خواهد شد حمایتها بر اساس بصیرت و صداقت نبوده است و چیزهای دیگری (از قبیل #پول_پاشی و... های بیحساب و...) بین اینها رد و بدل گشته است و...
و اگر اینها بسوی جلیلی گرایش پیدا کنند معلوم میشود که توجیه ممانعت عملی و سبدی قالیباف از گرایش عدهای به پزشکیان، ادعای دروغی بیش نبوده است و بقول معروف، خالیبندی و توجیه بلاوجه برای خیز قالیباف از ریاست مجلس به ریاست جمهوری بوده است و بس!
⁉️ قالیباف جواب بدهد!
این ۳٫۴۰۰٫۰۰۰ نفری که حق رأی خود را تسلیم تو کردند؛
❓آیا ۱۵٪ اول تو هستند که اگر تو وارد معرکه نمیشدی اینها در همین مرحله اول، مستقیماً میرفتند سراغ پزشکیان؟ در اینصورت تو خادمی! (و اگر به سمت پزشکیان بروند، چیزی بر تو نیست!)
❓یا ۱۵٪ دوم تو هستند که اگر تو وارد معرکه نمیشدی اینها مستقیماً میرفتند سراغ جلیلی؟ در اینصورت تو خائنی! (مگر اینکه شانس بیاوری و اکثریت اینها برگردند طرف جلیلی! در اینصورت هم چیزی بر تو نیست!) اما...
#سعید_جلیلی
..ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۰
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲چلچراغ معارف
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش ششم):
#خصائل_اصلح
واکنشی فرافکنانه!
قبل از تکمیل مبحث قبلی؛
یکی از کاربران محترم در واکنش به پیام تحلیلی بخش پنجم این سلسله (با عنوان «پیروزی در یکقدمی ما بود امّا با #خیانت_قالیباف؛ جبهه ما شکست!»)، در یکی از گروهها نوشت (عین مطلب بدون دخل و تصرف): «خیلی طلبکار هستید هزاران تهمت .فساد و... سه ماه است به قالیباف زدید.
به زور جلیلی رامی خواهد قبای گشاد ریاست جمهوری را بر تنش کنید
قالیباف خیانت کرد
خیانت کسانی خواهند کرد که در سخت ترین شرایط فرد بی تجربه ای را بر گرده مردم می خواهند سوار کنند
با چهار جوان مثل رائفی.ثابتی.شریعتی .رسایی و.... می خواهند مملکت را درست کنند
فردی که ج .ا.ا 45سال برای او هزینه کرد .3ماه است او را نابود کردید خیانت این است یا ان»
جمعبندی اصولی این اعتراضیه عصبانیه فاقد نگارشی نه چندان صحیح:
۱) خیلی طلبکار هستیم!
۲) هزاران تهمت (انتساب فساد) به قالیباف در ظرف سه ماه!
۳) ریاست جمهوری قبای گشادی برای جلیلی!
۳) به زور میخواهیم این قبای گشاد را در شرایط سخت، بر تن جلیلی بیتجربه بکنیم!
۴) قالیباف خیانت کرد [=خیانت نکرد]!
۵) با چهار جوان [=خام و بیتجربه] میخواهیم مملکت را درست کنیم!
۶) چهار جوان [خاماندیش] مثل رائفی.ثابتی.شریعتی.رسایی!
۷) ج.ا.ا برای فردی [=قالیباف] 45سال هزینه کرده!
۸) در سه ماه [قالیباف] را نابود کردید!
۹) نابود کردن [قالیباف] خیانت است نه آن [ورود بلاوجه قالیباف به رقابت انتخاباتی]!
و اما خبط و خطاهای این کاربر محترم:
۱) «تحلیلها و سؤالات منطقی بنده از قالیباف در موضوع دخالت مهلک وی در انتخابات ریاست جمهوری» را در طول و امتداد «تقابل سه ماهه آقایان؛ رائفی، ثابتی، رسایی و شریعتی» تلقی کرد!
جواب: اگر چنین ربطی، صحت داشته و معقول باشد، کاملاً تصادفی بوده است ولیکن حتی اگر این دو قضیه به هم ربط ارگانیک داشته باشند، برنمیتابد که سؤالات بنده بیجواب بماند و بجای جواب منطقی، هوچیگری و درشتی شود تا از جواب درست طفره روید. درشتی جواب درستی نیست.
۲) اگر نهضت+نظام اسلامی ایران، ۴۵ سال برای به قدرت رسیدن یک فرد هزینهای کرده باشد که ظرف سه ماه و توسط چهار تا جوان فرضاً کار نابلد و..، نابود شود و بر باد رود، همان بهتر که از صفحه روزگار محو شود! (زیرا با آیات قرآن، منافات دارد: «ما کنت متخذ المضلین عضدا»/«خذها بقوّة» و...)
۳) هر کسی که به نهضت+نظام اسلامی (#نظام_ولایی) خیانت ورزد، باید رسوا شود تا کماکان از این درخت مقدس، ارتزاق غلط نکند، ولو اینکه ۴۵ سال ارتزاق کرده باشد. نظام ولایی با احدی، عقد اخوت ابدی نبسته است.
۴) حتی اگر #اقبال_اکثریت ملت، معیار حقانیت کسی باشد، استقبال سه برابری مردم از جلیلی (با بیش از ۹٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر) نسبت به قالیباف (با کمتر از ۳٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر) را نمیتوان «زورگوئی» امثال بنده و بقول شما «چهار تا جوان ناپخته و...» تلقی کرد. زیرا عین دیکتاتوری و زورگویی است و نوعی فرافکنی نابخردانه یا رندانه!
۵) اگر قرار باشد قالیباف در محکمه عادلانهای به استنطاق کشیده شود باید پاسخگوی هزینههای دهها و صدها میلیارد تومانی خودش در تمام دورههایی که کاندیدای ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس شده است، باشد و اینکه آنها را از کجا آورده است؟!
۶) اگر مقام ریاست جمهوری برای دکتر جلیلی، قبای گشادی باشد، برای قالیباف بمراتب گشادتر است. قالیباف اگر فاقد انتسابات نسبی و سببی خاصی بود، محال بود تا اینجا و اینهمه بالا بیاید. او حتی در حد مدیر پروژه هم کارآمدی اصولی ندارد. بزرگراه طبقاتی صدر، مثال بارز یک افتضاح عمرانی است ولو اینکه رنگ و لعاب یک کار جهادی بر آن بپوشانید. جوهره وی از هر لحاظ، اصلاً در آن حدی نیست که جلوه داده میشود. خوش بود گر محک محکمه آید به میان! لطفاً چشمان ما را به عناوین و مدالهای اهدایی سازمان صهیونیستی UCLG به وی هم خیره نکنید که اوضاع را بدتر میکند!
وانگهی اگر قرار بر «میزان رأی ملت است» باشد، قالیباف در چه نسبتی با جلیلی قرار دارد؟
سقوط پایگاه اجتماعی قالیباف و بتعبیر شما نابودی وی در سه ماه، بیش از آنکه متأثر از تخریب بحق یا ناحق این و آن باشد، نتیجه عملکرد مذبذب (گندمنمای جوفروش) خود اوست که بالاخره دم خروسهای او را یکی پس دیگری بیرون انداخت و آخرین گندی هم که زد همین خیانتی بود که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری مرتکب شد.
۷) این جوانستیزی شما چه محلی از إعراب دارد؟! مگر پیامبر اعظم(ص) در چند سالگی مبعوث شدند؟! مگر امیرالمؤمنین(ع) در چند سالگی به ولایت و امامت امت، منصوب شدند؟!
جوانان ۵۹/۵۵/۴۴/۴۰/۳۶ و ۶۲ ساله «دانا به سیاست» و «وفادار به نهضت+نظام اسلامی» هم، #حق_نقادی یک پیر ۶۵ ساله را دارند.
#سعید_جلیلی
..ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۲
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲چلچراغ معارف
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش هفتم):
با توجه به شعار همیشگی آذربایجانیها مبنی بر اینکه:
آذربایجان اویاخدو؟
اینقلابا دایاخدو؟!
(یالاندو یالاندو!)
(یعنی؛ #آذربایجان بیدار است و پشتیبان #انقلاب است) گمان میکردیم، ساکنان شمالغربی و جنوبشرقی ایرانزمین، در این #انتخابات، تعصبی زبانی و نژادی و فرقهای از خود بروز ندهند و بلکه #انقلابی واقعی بودن را #معیار_انتخاب خود قرار بدهند ولیکن #گرایش_انتخاباتی نشان داد؛ یالان بود آنچه میپنداشتیم!
شعار مذکور که نشانه #تعصب اهالی آذربایجان به انقلاب و #نظام_ولایی بود، همیشه مایه قوت قلب #انقلابیون بود. اما در #ایران، خیلی چیزها گرفتار #استحاله گشته است و یکی از آنها ظاهراً همین شعار است!
#بدون_تعارف باید عرض کنم؛ شش دسته در اینجا خود را #جهنمی کردند:
۱) ترکهایی که بخاطر ترک بودن پدر پزشکیان به وی رأی دادند!
۲) ترکهایی که بخاطر ترک بودن مادر جلیلی به وی رأی دادند!
۳) کردهایی که بخاطر کرد بودن پدر جلیلی به او رأی دادند!
۴) کردهایی که بخاطر کرد بودن مادر پزشکیان به او رأی دادند!
۵) خراسانیهایی که بخاطر مشهدی بودن جلیلی به وی رأی دادند!
۶) تبریزیهایی که بخاطر آذری بودن پزشکیان به وی رأی دادند!
هر شش گروه مذکور خود را به #جهنم افکندند! زیرا:
✅ #پیامبر_اعظم(ص) فرمودند: «من کان فی قلبه حبة من خردل من عصبیة بعثه الله یوم القیامة مع اعراب الجاهلیة»
هر کس در دلش، ذرهای #عصبیت باشد، خداوند روز قیامت او را با #اعراب_جاهلیت محشور میکند.
..ادامه دارد
✍سیدمحمدحسینی(ترکزبان)
۱۴۰۳/۴/۱۲
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲چلچراغ معارف
🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش هفتم):
با توجه به شعار همیشگی آذربایجانیها مبنی بر اینکه:
آذربایجان اویاخدو؟
اینقلابا دایاخدو؟!
(یالاندو یالاندو!)
(یعنی؛ #آذربایجان بیدار است و پشتیبان #انقلاب است) گمان میکردیم، ساکنان شمالغربی و جنوبشرقی ایرانزمین، در این #انتخابات، تعصبی زبانی و نژادی و فرقهای از خود بروز ندهند و بلکه #انقلابی واقعی بودن را #معیار_انتخاب خود قرار بدهند ولیکن #گرایش_انتخاباتی نشان داد؛ یالان بود آنچه میپنداشتیم!
شعار مذکور که نشانه #تعصب اهالی آذربایجان به انقلاب و #نظام_ولایی بود، همیشه مایه قوت قلب #انقلابیون بود. اما در #ایران، خیلی چیزها گرفتار #استحاله گشته است و یکی از آنها ظاهراً همین شعار است!
#بدون_تعارف باید عرض کنم؛ شش دسته در اینجا خود را #جهنمی کردند:
۱) ترکهایی که بخاطر ترک بودن پدر پزشکیان به وی رأی دادند!
۲) ترکهایی که بخاطر ترک بودن مادر جلیلی به وی رأی دادند!
۳) کردهایی که بخاطر کرد بودن پدر جلیلی به او رأی دادند!
۴) کردهایی که بخاطر کرد بودن مادر پزشکیان به او رأی دادند!
۵) خراسانیهایی که بخاطر مشهدی بودن جلیلی به وی رأی دادند!
۶) تبریزیهایی که بخاطر آذری بودن پزشکیان به وی رأی دادند!
هر شش گروه مذکور خود را به #جهنم افکندند! زیرا:
✅ #پیامبر_اعظم(ص) فرمودند: «من کان فی قلبه حبة من خردل من عصبیة بعثه الله یوم القیامة مع اعراب الجاهلیة»
هر کس در دلش، ذرهای #عصبیت باشد، خداوند روز قیامت او را با #اعراب_جاهلیت محشور میکند.
..ادامه دارد
✍سیدمحمدحسینی(ترکزبان)
۱۴۰۳/۴/۱۲
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲چلچراغ معارف
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
مناظره دوم دور دوم
با تشکر از دوستی که نقشه دقیقتری از سطح مشارکت مردم برایم فرستاد.
#مناظره امشب، بین #پزشکیان و #جلیلی در موضوع #اقتصاد، دو قطبی بارزی از «عقلانیت نخبگانی»|«رذالت پخمگانی» در قالب «بداخلاقی بیشرمانه و متهورانه» و بلکه «وقاحت متراکم برای تحمیق ملت» بود!
آنچه که در ابتدای این مناظره، کاملاً عریان، رؤیت شد این بود که؛ #معیشت_مردم، #پاشنه_آشیل نظام تحریمشدهای است که ۲۴ سال از ۳۵ سال امور #حکم_رانی خود را به فرقهای سپرده که هم #بانی_وضع_موجود است و در عینحال کاملاً مکارانه و عوامفریبانه در موضع #طلبکاری_نانجیبانه ایستاده است!
پاشنه آشیل به این معنی که؛ بانیان وضع موجود، زخمی کاری به ملت زده و استخوانی لای آن تعبیه کردهاند که در عینحال برای #تحمیق_ملت، با #فرافکنی_وقیحانه در حد شعبدهبازی برای تعویض جای جلاد|شهید، در بزنگاههایی مثل انتخابات، ملت را به آن ارجاع میدهند! یعنی #رقیب_سیاسی خود را بانی اوضاع موجود جلوه داده و خود را ناجی قهرمان معرفی میکنند! ولیکن مهمترین سؤال اینست که چه حسابی برای #میزان_حماقت مردم باز کردهاند و ضرورت دارد که #ملت_رشید_ایران، رشد تیزبینی و تیزهوشی خود را به منصه ظهور برسانند.
بیادبی و توحش رفتاری پزشکیان، چه تناسبی با #مقام_ریاست_جمهوری دارد که باید ویترین جهانی #شخصیت_ایرانی باشد؟!
برخوردهای چارواداری پزشکیان، آنقدر تهی بودن وی را جار زد که باید به آنهایی که وی را #پشمکیان مینامند، حق داد!
..ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۲
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
بسوی آزادی! (= #زن_زندگی_آزادی؟!)
⁉️ کدام آزادی؟ آزادی از چه/که؟!
یکی دیگر از دُمخروسهای پزشتیان!
آزادی علیه آزادی(=بردگی و ذلت ایران)
پیامکی امروز دریافت کردم که شاید برای میلیونها ایرانی دیگر هم رفته است! فراخوانی که عنوان #بسوی_آزادی! آن مرا برد به ۵۵ سال پیش! زیرا #نبرد_تا_آزادی؛ اولین #فیلمنامه_سینمایی بود که بنده در سال ۱۳۵۸ نوشتم. اقتباسی بود از داستانی با همین عنوان از مرحوم #محمود_حکیمی. تصنیف آن در راستای امر خطیر #صدور_انقلاب_اسلامی بود.
👈ماجرای آنرا ۱۴۰۳/۲/۳۱ نوشتم👉
#آزادی (در کنار #استقلال و #جمهوری_اسلامی؛ یکی از شعارهای اصلی ما در ایجاد و پیشبرد #انقلاب_اسلامی بود و همچنان بعنوان یک #محور_راهبردی «نهضت+نظام اسلامی» (تجلی #نظام_ولایی) هست ولیکن این #مطلب_عظمی از اول، مطلق نبود و بلکه مشروط بود به شروطی که در قانون اساسی هم در ذیل #حقوق_ملت (اصول ۱۹ تا ۴۲ فصل سوم) تعریف و تحدید شده است. یعنی آزادی تا جایی دامنه دارد که سایر #حقوق_مسلم_ملت را تهدید و تخریب نکند. بنابراین افسارگسیخته نیست و صرفاً ارزش حمایتی (از کرامت انسانی #حریت_ایرانیان) را دارد و لذا هرگز بمفهوم #آزادی_شهوات نیست.
بنده در مطالعات عمیق و دقیق خود به این نتیجه رسیدم که #جایگاه_آزادی در تراز جایگاه #عدالت و #معنویت است. (چنانکه در بخش ۱۶ انتخاب با قرعهکشی نیز بدان اشاره کردم.) زیرا آزادی بدون عدالت و معنویت، چیزی نیست بجز #حیوانیت ضد انسانیت!
لذا باید پرسید؛ کدام آزادی؟ آزادی از ولایت؟! آزادی شیطانی؟!
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۳
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 چلچراغ معارف
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
باز هم رد پای #شیطان_پرستی؟!
عطف به مطالبی که در پیامی با عنوان «جهالت یا خباثت در وزارت کشور دولت؟!» در باره ارتباط مشکوک تخصیص ضریب عدد ۱۱ به نامزدها (۲۲ به پزشکیان و ۴۴ به جلیلی و...) به امکان نفوذ و تسلط شیطانپرستها در انتخابات، نکاتی را مورد اشاره قرار دادم.
در مناظرات این هفته هم عدد ۱۱ موجب حساسیت شد! مجری هر دو مناظره دور دوم، اعلام کرد که ایرانیان را به استودیوی ۱۱ تلویزیون (بدون پاسداری فارسی!) خوشآمد میگوید!
رسانه ملی، دارای استودیوهای متعددی است از قبیل؛ صبا، ایران ما، اربعین، ۹۰، کودک، خبر و امثالهم ولیکن چند سالی است که استودیوهای جدیدالاحداث یا مورد نوسازی خود را با اعداد نامگذاری میکند! و بزرگترین و مجهزترین استودیوی خود را «استودیو ۱۱» نامیده است که محل تهیه مناظرات #ریاست_جمهوری هم بوده است.
در ظاهر، مسئله خاصی نیست ولیکن با توجه به روابط سیتماتیک #یهود_عنود با شیطانپرستی و نفوذ یهودیهای مخفی در دستگاههای #جمهوری_اسلامی_ایران از جمله سازمان عریض و طویل صدا و سیمای آن، بنظر نمیرسد که خوشبینی در این مسئله، روا باشد.
استفاده از اعداد در نامگذاریها اشکالی ندارد حتی اگر ضریبی از ۱۱ باشد. چنانکه پلیس ۱۱۰ برگرفته از جمع ابجدی «ع.ل.ی» است ولو اینکه ضریبی از ۱۱ هم است. ولیکن زمانی اینگونه قضایا مسئلهساز میشود که پای اتحاد شوم «شیطان+یهود» به میان میآید!
در خصوص «مصادره اعداد الهی توسط شیاطین»، بزودی توضیحات بیشتری تهیه و تقدیم خواهم کرد انشاءالله
...ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۴
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 چلچراغ
🙏
♨️ در مورد همسران موقت دکتر پزشکیان
در تبریز دو روایت در مورد پزشکیان شنیدم.
یکی اینکه پزشکیان بعد از درگذشت همسرش دیگر ازدواج نکرد.
برخیها این را نشانه وفاداری به همسرش دانستند و برخیها ناتوانی او در انتخاب همسر مناسبی که بتواند برای فرزندانش مادری هم بکند و برخیها هم تأکید میکردند که شاید او کسی را در بین آذریها لایق ازدواج با خود که جراح قلب بود نمیدید!
♨️و اما روایت دیگر این بود که او نیاز خود به همسر را از طریق ازدواجهای موقت مکرر برطرف میکرد.
قطب زاده وزیر خارجه اول انقلاب که به دلیلی توطئه برای قتل حضرت امام (ره) اعدام شد مجرد بود و وقتی از او سوال میکردند که چرا ازدواج نمیکند با یک ضربالمثل فرانسوی پاسخ میداد که "به خاطر یک لیوان شیر که آدم در خانهاش گاو نگه نمیدارد."
از نظر بنده مرز مورد نظر، حلال و حرام خداست و اگر صیغه هم کرده باشد گناهی مرتکب نشده است اما آیا این حدیث که "نماز فرد متأهل ۷۰ برابر نماز مجرد ثواب دارد" شامل داشتن "همسران متعدد موقت" هم میشود هم صدق میکند یا نه را نمیدانم. ولی اینکه رئیس جمهورمان فردی مجرد باشد را درست نمیدانم.
#قدیری_ابیانه
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌 خبط شورای نگهبان
در بررسی تجرد پزشکیان
😳 شرط تأهل؛ برای مسجد، آری
برای جمهوری اسلامی ایران، نه😳
اخیراً در روستای فصلی چند ۱۰۰ نفره ما، شورای آن اعلام کرد که لازمست تعدادی از اهالی برای عضویت در #هیئت_امناء_مسجد کوچک آن (با جماعتی معمولاً زیر تعداد انگشتان یک دست)، کاندیدا شوند که یکی از شرایط نامزدی، داشتن تأهل است. فلذا بنده که همسرم را در #فتنه_کروناهراسی از دست دادم و هنوز نتوانستهام همسر جدیدی برای خود اختیار نمایم، نتوانستم نامزد هیئت امناء مسجدی بشوم که بعضاً (زمانی که به روستای محل زادگاهم و اراضی میراثی خود سرکشی میکنم) امام جماعت آن هم میشوم!
آری! #تأهل بعنوان یکی از «شرایط عضویت در هیئت امناء مساجد» لحاظ شده است ولیکن برای «ریاست جمهوری اسلامی ایران» چنین شرط مهمی، لحاظ نشده است! و حال آنکه جمهوری اسلامی ایران؛ بزرگترین #حرم_الهی در جهان امروز است.
⁉️ آیا «بزرگترین #قوه_ملی ایران»، خفیفتر از یک مسجدی در یک روستای دور افتاده است؟!
وقتی #خانواده در «نهضت+نظام اسلامی» دارای جایگاهی راهبردی است، چرا «تأهل» نباید از شرایط عمومی #رئیس_جمهور برشمرده بشود؟!
شاید گفته شود؛ #تأهل_اسلامی از مفاد قانون اساسی؛ «دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به؛ مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور» قابل استخراج است.
اگر چنین است، پس چرا مجرد یا متأهل بودن پزشکیان مورد توجه هیئت بررسی شرایط عمومی وی، مورد توجه قرار نگرفته است؟!
و شاید هم گفته شود که این مطلب در عبارت #رجال نهفته است. یعنی رجال کسی است که رجولیت دارد و بالتبع کسی که دهها سال بدون همسر سر کرده است، فاقد آنست. خب! اگر چنین است پس چرا #شورای_نگهبان وی را از مصادیق رجال، معرفی کرده است؟!
و اگر توجیه شود که زندگی با همسر/همسران موقت و صیغهای، جبران مافات میکند، پس تکلیف #نهاد_خانواده چه میشود؟! (دقت شود که بحث در باره یک شهروند معمولی و عادی مثل بنده نیست بلکه در باره شاکله شخصیتی و شرایط کسی است که در سطح جهانی، باید نماد بارز #شخصیت_ملی #ایرانیان باشد.)
چگونه میشود که #نظام_ولایی، هم داعیهدار #صدور_ارزشهای_انقلاب_اسلامی به همه دنیا باشد و هم به تمام #ملل_جهان بگوید که مردان میتوانند بصورت #مجرد و بدون نیاز به همسر هم زندگی بکنند؟! و خانواده، ارزش چندان مهمی نیست! (و تشکیل خانواده فقط برای بار اول لازم است! و اگر بر فرض مثال، همه مردان و زنان به هر علتی، مجرد شدند، همه میتوانند به #زندگی_مجردی خود ادامه بدهند!) آیا #دنیای_سالم انسانی این #تناقض و این دکترین مبتنی بر #فروپاشی_خانواده را از ما میپذیرد؟!
براستی این چه #خبط و خطایی بود که شورای محترم نگهبان، مرتکب آن شد؟! و حال چگونه باید این پلشتی (برای امر پلیدی) را جبران نماید؟!
آیا شورای نگهبان میتواند به علت چنین نقصی در شرایط عمومی، #احراز_صلاحیت پزشکیان را مورد بازنگری قرار بدهد؟!
شورای نگهبان ممکنست ادعا نماید که توقع بررسی #شرط_تأهل وقتی که در قانون نیامده است، تکلیفی قانونی بر عهده این شورا نبوده است ولیکن لازمست در #بازنگری_قانون_اساسی، این مطلب مهم، مورد توجه قرار بگیرد انشاءالله.
آیا #ولی_فقیه میتواند از #تنفیذ_مشروعیت به پزشکیان (در صورت کسب #مقبولیت_ملی با آراء اکثریت مردم) امساک بورزد؟!
از لحاظ قانونی، آری ولیکن به چه قیمتی؟! (از لحاظ #عدم_تمکین شورشیان و اغتشاشگران فتنه #زن_زندگی_آزادی و احتمال تمردها و توحشهای خونین منتهی به #جنگ_داخلی)
#فتنه_اکبر
#مسعود_پزشکیان
#سعید_جلیلی
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۴
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 هماندیشی چلچراغ معارف
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش هشتم):
#خصائل_اصلح
قصد بنده از اشاره به برخی حاشیههای انتخاباتی (مثل تجرد #مسعود_پزشکیان، تموج اعداد منسوب به شیطانپرستان در #وزارت_کشور و رسانه ملی) در مقالات پیشین خود، حاشیهسازی نیست بلکه توجه به حواشی مغفولی است که میتواند بر نتیجه انتخابات، تأثیرگذار باشد فلذا قابل توجه و نقادی و سؤال هستند.
در دنیایی که #رؤسای_جمهور قریب باتفاق کشورهای دنیا در سفرهای خارج از کشور خود، همسر خود را هم همراه خود برده و حتی وارد #جلسات_رسمی میکنند، احتمالاً به معنای اینست که #خانواده در نزد آنها یا ملت آنها، جایگاه مهمی دارد و همسر همراه، نقش مکمل قابل چشمگیر شدن دارد. و حداقل اینگونه وانمود میکنند.
حال در #جمهوری_اسلامی_ایران که بهترین داعیهدار بحق #نهاد_خانواده و #حقوق_زن در جهان است، یالغوزی را در معرض #انتخاب_ملت قرار دادهایم که اگر به #ریاست_جمهوری برسد و سفرهای خارجی خود را آغاز نماید (خصوصاً که ادعا میکند حلاّل همه مشکلات کشور، خارجیها هستند و حل مشکلات ملت، رهین روابط با خارجیها است! و صمیمانه با آنها باید مذاکره و معامله کرد!)، زنی بعنوان همسر که در #کانون_خانواده است، همراه او نخواهد بود!
چنین حاشیهای در دنیایی که «نهضت+نظام اسلامی» متهم به #زن_ستیزی شده است و عدهای #زامبی_وحشی هم خیابانهای پایتخت را با شعار منحوس و #شیطانی و نفسانی #زن_زندگی_آزادی، قُرُق و متلوث کردهاند، مسئله کوچک و بیاهمیتی نیست.
یا وقتی که طبق #قانون؛ در فقدان ناگهانی #رئیس_جمهور، هیئتی مرکب از #معاون_اول و #رئیس_مجلس و رئیس_قضائیه مسئول برگزاری انتخابات عاجلی میشوند، چه وجاهتی دارد که یکی از اعضای این هیئت (قالیباف)، ایضاً بعنوان #نامزد ریاست جمهوری، وارد #میدان بشود؟!
چطور میشود در حالی که دنبال قانونی کردن «محکومیت و حاکمیت #تعارض_منافع» باشیم و از طرفی رئیس #قوه_مقننه در تعارض منافع آشکاری وارد رقابت بر سر ریاست #قوه_مجریه شود؟!
و یا در تکاپو و ضربالعجلی که #دولت و #ملت برای به کرسی نشاندن یکی از نامزدهای ریاست جمهوری را دارند و #رسانه_ملی میتواند در #انتخاب_ملت، مؤثرترین نقش را داشته باشد، میبینیم که برادر یکی از نامزدهای ریاست جمهوری (وحید جلیلی)، در جایگاه «قائممقام فرهنگی رئیس رسانه ملی» نشسته است؟! و نه حاضر است برای مدتی کمتر از دو ماه، موقتاً از قائممقامی رسانه ملی استعفاء بدهد تا شائبه هیچگونه تعارض منافعی بوجود نیاید؟! و نه حاضر است از عضویت #جبهه_پایداری، کنارهگیری نماید ولو برای دو ماه! آنهم در فضایی که #بهترین_نامزد #دوره_چهاردهم ریاست جمهوری، متهم است به اینکه #جریان_مرموز جبهه پایداری (مشکوک به عاملیت #صهیونیزم_انگلیسی) را نمایندگی میکند!
چه لزومی دارد، انتخابات ریاست جمهوری ما که جنبه مشروعیتی در تراز تقدس دارد، به چنین حواشی مخدوشی، آلودگی داشته باشد؟!
معمولاً ما به طلبهها توصیه میکنیم؛
الا یا ایها الطلاب ناشی!
علیکم بالمتون لا بالحواشی
ولیکن از حاشیههایی غفلت میکنیم که اصل متن را بر باد میدهند! و #سرمایه_ملی ما را به یغما میبرند!
بعضی از حاشیهها را نباید بسادگی مورد اغماض قرار داد!
وقتی که؛ طبق اصل ۱۳۱ #قانون_اساسی (بعد از بازنگری ۱۳۶۸)؛ «در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیسجمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیسجمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیسجمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیتهای وی را بر عهده میگیرد و شورائی متشکل از #رئیس_مجلس، #رئیس_قوه_قضائیه و #معاون_اول رئیسجمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیسجمهور جدید انتخاب شود، در صورت فوت معاون اول یا امور دیگری که مانع انجام وظایف وی گردد و نیز در صورتی که رئیسجمهور معاون اول نداشته باشد #مقام_رهبری فرد دیگری را به جای او منصوب میکند.»،
چرا باید اجازه بدهیم؛ جناب آقای (حاج/سردار/خلبان/دکتر) محمدباقر قالیباف، که عضو اصلی «شورای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳» بود و است، همزمان بتواند نامزد ریاست جمهوری هم بشود؟! آیا این مسئله، مصداقی بارز از #تعارض_منافع نیست؟!
قسمت اول مقاله تعارض منافع را در 👈 اینجا 👉 ببینید.
خطر جبهه پایداری را در 👈 اینجا 👉 ببینید.
...ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۴
🆔 کانال @chelcheraaqHM
💠
🎲 گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏