🔰رهبرانقلاب: مذاکره چندجانبه هم با آمریکا نمیکنیم.
🔸حضرت آیتالله خامنهای سخنان خود در خصوص مذاکره با آمریکا را در دو نکته جمعبندی کردند: ۱) مذاکره با آمریکا یعنی تحمیل خواستههای آنان بر جمهوری اسلامی، ۲) مذاکره یعنی نمایش موفقیت سیاست فشار حداکثری آمریکا.
🔸برای همین است که مسئولان کشور از رئیسجمهور و وزیر امور خارجه و دیگران، یکصدا اعلام کردند که با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد نه مذاکره دوجانبه نه چند جانبه.
🔸چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هستهای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آنوقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت میکنند، آمریکا هم میتواند شرکت کند، اما در غیر اینصورت هیچ مذاکرهای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکاییها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
💬 ای شهدا چشماتون رو ببندید،
ببندید و نبینید همونهایی که بخاطرشون از جان گذشتین حالا مفت و مجانی خودشون رو به حراج گذاشتن
دشمن ازطریق خاک نتونست دست درازی کنه ولی از طریق افرادی روحوفکر اعتقاد رواز آن خودش میکنه
اما مافرزندان عاشورا نمیگذاریم.
#کوچه_شهید
✍"اسکیزوئید"
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴
🏳🏴
🏴
✅نقش #امام_رضا_عليه_السّلام در احياي تفكر #نهضت_عاشورا
🔷نزديك به هزار و چهارصد سال از وقوع حادثه ی مصيبتبار #عاشورا میگذرد؛ اين حادثه از نظر #عظمت_مصيبت، از حوادث كمنظير تاريخ است. اگر چه حوادثي مشابه آن در تاريخ رخ داده است و خساراتي به مراتب بيشتر برجاي گذاشته است، ولي جز در كتابهاي تاريخ نامي از آنها برجاي نمانده است. از اين رو #نهضت_عاشورا از نظر #زنده_بودن در يادها و خاطرهها از #حوادث #بي_نظير تاريخ است و گذشت قرنها از تازگي آن نكاسته و غبار فراموشي برآن ننشانده است، بلكه با گذشت زمان به عنوان #مهمترين_شعار شيعه مطرح گرديده است و علاوه بر شيعيان، اين مراسم در ميان #اهل_سنّت نيز راه يافته است و بعضي از #عالمان اهل سنّت، اقدام به نگارش كتابهايي در شرح #مصائب آن حضرت نمودهاند. از جمله #مقتل_الحسين #خوارزمي و #روضة_الشهداء #ملا_حسين_كاشفي كه خود صاحب كتاب روضة الشهداء، علت تأليف كتاب را وجود مراسم ساليانه ی عزاداري معرفي ميكند. حتي شخصي به نام محمد معين سندي كه از عالمان حنفي میباشد، كتابي به نام قرة العين في البكاء علي الحسين، تأليف كرده و در آن ثابت نموده است كه گريه بر #امام_حسين مختصّ شيعه نيست. حتي اين مراسم به ميان بتپرستان شبه قارة هند نيز راه يافته است.[۱] لذا حادثه ی #عاشورا از اين جهت با حوادث ديگر تاريخ هيچگونه شباهتي ندارد. اما در اين جا لازم است كه به دنبال علت مطلب بگرديم؛ زيرا اين ماندگاري و زنده بودن نام #امام_حسين(ع) در يادها و خاطرهها نميتواند #اتفاقي و #تصادفي باشد، اگر چه #خواست و #اراده_ی_خداوند عامل اصلي در اين مورد ميباشد و خداي تعالي از ميان #ائمه_اطهار عليهم السّلام، #امام_حسين(ع) را براي اين امر برگزيده است. البته تمام #ائمه #نور_واحد هستند و اگر امام ديگري نيز در زمان #امام_حسين(ع) زندگي ميكرد، همان كار امام حسين(ع) را انجام ميداد، ولي شرائط عصر امام حسين(ع) اقتضا كرد كه آن حضرت #قيام كرده، خود را فداي #اسلام كند.
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
👇👇
👆👆
🔷اما علل ديگري نيز در طول اراده ی خدا در زنده ماندن ياد و خاطره ی آن حضرت مؤثر بوده است كه از مهمترين آنها ميتوان به توصيههاي #معصومان عليهم السّلام دربارهی ثواب عزاداري و گريه بر #امام_حسين(ع) اشاره كرد كه حتي پيش از شهادت آن حضرت نيز اين توصيهها وجود داشته است و هر كدام از #ائمه به سهم خود مردم را به زنده نگهداشتن ياد #امام_حسين(ع) و خاطره ی #شهداي_كربلا و ثواب گريستن بر آن حضرت توصيه ميكردهاند.[۲]
عامل ديگر را نيز ميتوان #اقدام_عملي #ائمه_اطهار عليهم السّلام درباره ی عزاداري #امام_حسين(ع) به شمار آورد كه اين اقدام در عصر #امام_صادق(ع) و #امام_رضا(ع) به خاطر شرايط زماني آن دو بزرگوار، نمود بيشتري داشته است، زيرا كه شرايط زماني ساير #ائمه سخت بود و آنان به خاطر #تقيّه، مانند اين دو امام قادر به توسعه شعائر شيعي نبودند، از اين رو #امام_رضا(ع) براي بيان اهميت #دهه_محرم ميفرمود: «وقتي كه ماه #محرم فرا ميرسيد، پدرم شاد ديده نميشد؛ پيوسته غمگين بود، تا اينكه ده روز ميگذشت و روز دهم محرم ميرسيد، اين روز، روزِ مصيبت و غم و اندوه او بود و ميفرمود: اين روز، روزي است كه #حسين(ع) در آن شهيد شد.»[۳]
ابن شهر آشوب نيز نقل كرده كه #امام_رضا(ع) ميفرمود: #محرم ماهي است كه در #عهد_جاهليت جنگ را در آن ماه #حرام ميدانستند، ولي در #عصر_اسلام، در اين ماه #خون ما را #حلال شمردند، #حرمت ما را شكستند، در اين ماه #فرزندان و #زنان ما را اسير كرده و آتش در خيمههايمان زدند و هر چه در آنها بود، به غارت بردند و حرمت رسول خدا را در مورد ما رعايت نكردند، روزي كه #حسين(ع) به #شهادت رسيد، چشمهاي ما مجروح شد و اشكهاي ما سرازير گشت.»[۴]
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
👇👇
👆👆
🔷همچنين نقل شده است كه #امام_رضا(ع) در تمام #دهه_محرم محزون و غمگين بود، و مجلس #عزاداري و #مرثيه_سرايي ترتيب ميداد و اگر شاعر يا مرثيهسرايي حضور داشت، ميفرمود اشعاري در مرثيه #امام_حسين(ع) بسرايد و در غير اين صورت خودش مصائب جدش را ذكر ميكرد و ميگرياند؛ چنانچه ابوالفرج اصفهاني يكي از مجالس مرثيه سرايي #امام_رضا(ع) را نقل كرده كه دعبل خزاعي در آن به مرثيهسرايي پرداخته است. داستان مجلس را دعبل چنين نقل ميكند: خدمت سرورم #امام_رضا(ع) رسيدم، ديدم آن حضرت همراه اصحابش محزون و اندوهگين نشستهاند، وقتي كه مشاهده كرد من به سوي او ميآيم، فرمود: «مرحبا به دعبل، مرحبا به كسي كه با دست و زبانش ما را ياري ميكند؛ آنگاه مرا يك طرف خود نشاند و فرمود: اي دعبل! ميخواهم شعري بگويي؛ زيرا اين روزها، ايام حزن و اندوه ماه اهل بيت است و ايام سرور دشمنان ما خصوصاً بنياميه است. اي دعبل! هر كس بر مصيبت ما بگريد و بگرياند، (حتی يك نفر را) اجرش با خداست. اي دعبل! هر كس چشمش بر مصيبت ما اشك بريزد و بگريد همراه ما و در زمره ی ما محشور ميشود. اي دعبل! هر كس بر مصيبت جدم #حسين(ع) بگريد، البته خدا گناهان او را ميآمرزد.
آنگاه دستور داد ميان ما و اهل حرم پردهاي زدند و فرمود كه در پس پرده بنشينند و در مصيبت جدّ خود بگريند. در اين هنگام به من فرمود: اي دعبل! بر #حسين مرثيه بخوان. مادامي كه تو زندهاي ياور و مدح كننده ی ما هستي، پس هر چه توانستي از ياري ما كوتاهي نكن.
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
👇👇
👆👆
🔷آنگاه من گريستم و این اشعار را خواندم:
افاطم لو خلت الحسين مجدلاً و قد مات عطشاناً بشط فرات اذا لطمت الخذ فاطم عنده و اجريت و مع العين في الوجنات افاطم قومي يابنة الخير فاندبي نجوم السموات بارض فلات قبور بكوفان و اخري بطيبه و اخري بفخ نالها صلواتي قبور ببطن النهر من جنب كربلا معرسهم فيها بشط فرات تُوفوا عطاشاً بالفرات فليتني توفيت فيهم قبل حين وفاتي الي الله اشكو لوعة عند ذكرهم سقتني بكاس الثكل و الفزعات بنات زياد في القصور مصونه و آل رسول الله منهتكات و آل زياد في الحصول منيعه و آل رسول الله في الفلوات و آل رسول الله تسبي حريمهم و آل زياد آمنوا السربات اي فاطمه(س)! اي كاش ميديدي كه #حسين(ع) چگونه جنگ كرده و در كنار نهر فرات كشته شده است. در آن صورت #فاطمه(س) نزد (جنازه) او به صورت خود ميزدي و اشك چشمت را به صورتت جاري ميكردي.
اي فاطمه(س)، اي دختر بهترين مردم، برخيز گريه كن به ستارگان آسمان كه در بيابان افتادهاند، قبرهايي در كوفه، قبري در طيبه (مدينه)، قبر ديگري در فخ كه درود من بر آنها باد. قبرهايي در كنار رودخانه در جنب #كربلا كه حجلهگاههاي آنها در كنار فرات است. در كنار فرات #عطشان از دنيا رفتند، اي كاش قبل از وفاتم، در ميان آنها ميمُردم. به خدا شكايت ميكنم كه ذكر مصيبت آنها به من جام سوگ و بيتابي را نوشانده است.
دختران زياد، در قصرها مصون بودند، اما #دختران_پيامبر(ص) هتك حرمت شدند. خاندان زياد در قلعهها در امنيت بودند و #خاندان_پيامبر(ص) در بيابانها #اسير. #خاندان_پيامبر(ص) اسير ميشدند، ولي خاندان زياد در امنيت زندگي ميكردند.[۵]
و در كل، #امام_رضا(ع) و بقيه ی #ائمه_اطهار عليهم السّلام با استفاده از امكانات، فرصتها و شرايط پيش آمده، مانند #ايام_محرم و ساير موارد تبليغي، به جهت اهميت #قيام و #نهضت_عاشورا، همه ی همّ خود را براي #ترويج و #تبليغ عظمت #قيام_عاشورا، به كار ميبردند و بيگمان حيات پر بركت و با عظمت #نهضت_عاشورا، و دوام پر شور آن تا الآن، مرهون اهتمام خاص #امام_رضا(ع) و ساير #ائمه_اطهار عليهم السّلام به اين حادثه ی عظيم، بوده است.
🔺پی نوشت
[۱] . ر.ك: آيت الله مصباح يزدي، آذرخشي ديگر از آسمان كربلا، انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، قم، چ ۶، ۱۳۸۱ ص ۳۵
[۲] . ر.ك: ابن قولويه،كامل الزيارات، مكتبة صدوق، قم، ط ۱، ۱۳۷۵ ش.
[۳] . الحر العاملي، محمد بن الحسن، وسائل الشيعه، المكتبة الاسلاميه، تهران، ط ۶، ۱۴۰۳ ق، ج ۱۰، ص ۳۹۴
[۴] . مناقب آل ابيطالب، مؤسسه انتشارات علامه، قم، ج ۴، ص ۸۹
[۵] . الاغاني، دار احياء التراث العربي، بيتا، ج ۲۰، ص ۱۴۸
∆منبع: وبسایت اندیشه قم
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴
🏳🏴
🏴
✅ #امام_حسین_علیه_السلام:
💠سَأَلتُ أبي عليه السلامعَن... مَجلِسِهِ [أي رَسولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله] فَقالَ: كانَ رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله لا يَجلِسُ و لا يَقومُ إلاّ عَلى ذِكرٍ، و لا يوطِنُ الأَماكِنَ، ويَنهى مِن إيطانِها، و إذَا انتَهى إلى قَومٍ جَلَسَ حَيثُ يَنتَهي بِهِ المَجلِسُ و يَأمُرُ بِذلِكَ، يُعطي كُلَّ جُلَسائِهِ نَصيبَهُ، لا يَحسِبُ جَليسُهُ أنَّ أحَدًا أكرَمُ عَلَيهِ (مِنهُ)، مَن جالَسَهُ أو قاوَمَهُ في حاجَةٍ صابَرَهُ حَتّى يَكونَ هُوَ المُنصَرِفَ، و مَن سَأَلَهُ حاجَةً لَم يَرُدَّهُ إلاّ بِها أو بِمَيسورٍ مِنَ القَولِ، قَد وَسِعَ النّاسَ مِنهُ بَسطُهُ و خُلُقُهُ، فَصارَ لَهُم أبًا وصاروا عِندَهُ فِي الحَقِّ سَواءً، مَجلِسُهُ مَجلِسُ حِلمٍ و حَياءٍ و صَبرٍ و أمانَةٍ، لا تُرفَعُ فيهِ الأَصواتُ، و لا تُؤبَنُ فيهِ الحُرَم [أي يُذْكَرنَ بقبيح، كان يصان مجلسه عن رَفث القول. (النهاية، ۱ / ۱۷)]، و لا تُنثى فَلَتاتُهُ [أي لاتُشاع و لا تُذاع، و لا يُتحدّث بتلك الفلتات. (لسان العرب، ۱۵ / ۳۰۴)]، مُتعادِلينَ يَتَفاضَلونَ فيهِ بِالتَّقوى، مُتَواضِعينَ، يُوَقِّرونَ فيهِ الكَبيرَ، و يَرحَمونَ فيهِ الصَّغيرَ، و يُؤثِرونَ ذَا الحاجَةِ، و يَحفَظونَ الغَريبَ. قُلتُ: كَيفَ كانَ سيرَتُهُ في جُلَسائِهِ؟ فَقالَ: كانَ رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله دائِمَ البِشرِ، سَهلَ الخُلُقِ، لَيِّنَ الجانِبِ، لَيسَ بِفَظٍّ و لا غَليظٍ، و لا سَخّابٍ و لا فَحّاشٍ و لا عَيّابٍ و لا مَزّاحٍ، يَتَغافَلُ عَمّا لا يَشتَهي، و لا يُؤيِسُ مِنهُ و لا يُحَبِّبُ فيهِ، قد تَرَكَ نَفسَهُ مِن ثَلاثٍ: المِراءِ، والإِكثارِ، و ما لا يَعنيهِ، و تَرَكَ النّاسَ مِن ثَلاثٍ: كانَ لا يَذُمُّ أحَدًا و لا يُعَيِّرُهُ، و لا يَطلُبُ عَورَتَهُ، و لا يَتَكَلَّمُ إلاّ فيما رَجا ثَوابَهُ. إذا تَكَلَّمَ أطرَقَ جُلَساؤُهُ كَأَنَّما عَلى رُؤوسِهِمُ الطَّيرُ، فَإِذا سَكَتَ تَكَلَّموا و لا يَتَنازَعونَ عِندَهُ، مَن تَكَلَّمَ أنصَتوا لَهُ حَتّى يَفرُغَ. حَديثُهُم عِندَهُ حَديثُ أوَّلِهِم، يَضحَكُ مِمّا يَضحَكونَ مِنهُ، و يَتَعَجَّبُ مِمّا يَتَعَجَّبونَ مِنهُ، و يَصبِرُ لِلغَريبِ عَلَى الجَفوَةِ في مَنطِقِهِ و مَسأَلَتِهِ حَتّى إذا كانَ أصحابُهُ لَيَستَجلِبونَهُم، و يَقولُ: إذا رَأَيتُم طالِبَ الحاجَةِ يَطلُبُها فَأَرفِدوهُ. و لا يَقبَلُ الثَّناءَ إلاّ مِن مُكافِئٍ [معناه: مَن صحّ عنده إسلامه حَسُن موقع ثنائه عليه عنده، و من استشعر منه نفاقًا و ضعفًا في ديانته ألقى ثناءه عليه ولم يَحْفِل به. (معاني الأخبار، ۸۹)]، و لا يَقطَعُ عَلى أحَدٍ حَديثَهُ حَتّى يَجوزَ فَيَقطَعَهُ بِنَهيٍ أو قِيام [دلائل النبوة للبيهقيّ، ۱ / ۲۹۰، و راجع نفس المصادر في الحديث السابق].
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
👇👇
👆👆
🔷از پدرم عليه السلام درباره نشستن او [ #رسول_خدا صلي الله عليه و آله ] پرسش كردم پس فرمود: #پيامبر_اكرم صلي الله عليه و آله نمى نشست و بر نمى خاست، مگر آنكه ذكر بر لب داشت و جايى را به خود اختصاص نمى داد و از اين كار، نهى میداشت و هرگاه نزد جماعتى میرفت در پايين مجلس مى نشست و به اين كار فرمان مى داد، بهره هريك از همنشينانش را ادا میكرد، تا آنجا كه همنشين او فكر نمیكرد كسى نزد #رسول_خدا از او ارجمندتر است، هر كه با او همنشين میشد يا پى كارى را با هم میگرفتند، #حضرت آن قدر شكيبايى میورزيد تا اينكه او خود میرفت و كسى كه از #ايشان [برآوردن] حاجتى را مى طلبيد، يا نيازش را برمى آورد يا كلامى خوش به او میگفت. #گشاده_رويى و #اخلاقش، همه مردم را در بر میگرفت و [ديگر] پدر آنها گشته بود و آنها در (دادن و گرفتن) حقّ نزد او يكسان بودند، مجلس ايشان، مجلس شكيبايى، شرم، صبر و امانتدارى بود و در آن نه صدايى بلند مى شد و نه سخن زشتى بر زبان رانده مى شد و نه خطاهاى آن مجلس، گفته مى شد. همه [در مجلس او] برابر بودند و با تقوا بر يكديگر برترى داده مى شدند و فروتن بودند، بزرگ را احترام مى نهادند و بر كوچك، رحم مى آوردند و نيازمند را بر خود ترجيح مى دادند و بيگانه را پاس مى داشتند. [به پدرم] عرض كردم: شيوه #حضرت صلي الله عليه و آله با همنشينانش چگونه بود؟ فرمود: #پيامبر_خدا صلي الله عليه و آله #گشاده_رو و #خوش_اخلاق و #نرمخو بود و نه خشن و زمخت و نه فرياد مى كشيد و ناسزا مى گفت و نه عيب جويى مى كرد و نه بسيار شوخى مى كرد. خود را از آن چه دوست نمى داشت، به غفلت مى زد و ديگران را نه از آن نوميد مى ساخت و نه بدان ترغيب مى كرد. سه چيز را از خود دور كرده بود: لجاجت، پرگويى و بيهودگى و سه چيز را از مردم كنار نهاده بود: هيچ كس را، نه مى نكوهيد و نه عيب مى كرد و در پى جستن زشتيهاى او نبود، و سخنى نمیگفت، مگر در آن چه اميد ثوابش را مى بُرد. هرگاه سخن مى گفت، همنشينانش خاموشى مى گزيدند تا آنجا كه گويى، پرنده بر سر ايشان نشسته است و هرگاه #پيامبر صلي الله عليه و آله سكوت میكرد، آنها سخن مى گفتند و در خدمت #حضرت صلي الله عليه و آله كشمكش نمى كردند، اگر كسى سخن مى گفت، به او گوش مى دادند تا از سخن گفتن آسوده شود. سخن آنها نزد #حضرت صلي الله عليه و آله، همان سخن نخستين نفر مجلس بود. از آنچه مى خنديدند، او هم مى خنديد و از آن چه تعجّب مى كردند، حضرت صلي الله عليه و آله هم تعجّب مى كرد. #حضرت صلي الله عليه و آله بر خشك و زمخت سخن گفتن شخص غريب و تقاضاى او صبر مى كرد، تا آن كه اصحابش آنها را گرد مى آوردند و مى فرمود: هرگاه كسى را ديديد كه حاجتى مى طلبد، او را يارى رسانيد. #حضرت صلي الله عليه و آله، ستايش را از كسى جز از مسلمان حقيقى نمى پذيرفت، و سخن كسى را قطع نمى كرد، تا آن كه از حد مى گذراند، پس با نهى يا برخاستن، كلام او را قطع مى كرد.
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 امام خامنهای: انگیزههای بسیار شدیدی وجود دارد برای اینکه یاد شهدا به فراموشی سپرده شود...
✍️ حذف نام شهدا از تابلوها و معابر توسط برخی شهرداری های مفسد و افسادطلب نشان از یک کودتای نرم علیه عزت و اقتدار کشور دارد.
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
🔴ترساندن مردم برای تحت اشغال نگهداشتن مدیریت کشور توسط اصلاحطلبان ادامه دارد.....
⏪آفتاب یزد: اگر #دولت_قبل بر سر کار بود، الان #دلار بالای 20 هزار تومان بود!
➕یاد وعده ای می افتم که اگر رئیسی رئیس جمهور شود دلار 5 هزار تومن میشود.
اصلاح طلبان برای انجام همچین پیش بینی هایی قیمت دلار را ضرب در 1.7 می کنند و می گویند اگر ما نبودیم چه ها که نمیشد!!!
این جماعت به فرار رو به جلو عادت کردهاند...
#سرطان_اصلاحات
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
🔹تشویق انگلیسی ها توسط بی بی سی به فرزند آوری
🔹به تصویر کشیدن خانواده پانزده تا بیست نفره توسط بی بی سی
پایگاه تبیین #چند_همسری نوشت:
بیبیسی رسانه دولتی انگلیس وقتی برای خودشان بخواهد نسخه بپیچد، میگوید ۱۵ فرزند داشته باشی خیلی شادتر و خوشبختتری...
برای ما ایرانی ها ولی نسخه میپیچد که مجرد بودن بهتر است. و مجردها شادترند...
#نفاق_انگلیسی
#تزویر
#تشویق_فرزندآوری
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️💢طرفداران #اسلام_معاویه
⭕️ #کاخنشینی برای عزت و شکوه اسلام؛ از معاویه تا برخی مسئولینِ کشور!
🎙 #رحیمپور_ازغدی:
از امام علی (ع) پرسیدند چرا اینقدر زندگی را بر خودت سخت میگیری؟ فرمود برای اینکه بر #مردم آسان بگذرد.
دعوا بر سر دو نوع اسلام و دو نوع تشیع است که هر دوی آنها زیارت، عزاداری و حب اهل بیت دارند. همین الآن در کشور ما طرفداران #اسلام_معاویه از اسلام امام علی (ع) بیشتر است.
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
⚠️⚠️ مسعود ده نمکی از #پایه_و_اساس_حرکت_خزنده_فرهنگی حذف نام و یاد شهدا و آثار جنگ می گوید 👇
♦️بعد از رحلت #حضرت_امام کشور در فضایی حزنانگیز فرو رفت و تا اربعین امام در سراسر کشور مراسم #عزاداری و #سوگواری برگزار شدند و همه مردم درگیر برگزاری این مراسم بودند.
♦️به علت رحلت ایشان از برگزاری برنامه تجمعی که پیش از رحلت امام #برنامهریزی کرده بودیم و قصد داشتیم به سمت #جماران حرکت کنیم و پیرو بحث مبارزهای که حضرت امام در پیام قبول #قطعنامه 👈 ضرورت جنگ #فقر_و_غنا و مسائل دیگر تذکر داده بودند با ایشان #تجدید_بیعت داشته باشیم منصرف شدیم.
♦️امیدوار بودیم ضربه از دست دادن این #نعمت_الهی، به جامعه که در مسیر #قهقرای_فرهنگی پیش میرفت تلنگری بزند و موجب کندی آن حرکت گردد،
👈 اما متأسفانه فضای تابستان بعد از رحلت حضرت امام با #اتفاقات در حال وقوع، نشان میداد که #حرکت_خزنده_فرهنگی، #سیاسی و #اجتماعی و #بیتفاوتی نسبت به ارزشها و #امامزدایی و #جنگزدایی تشدید شده است.
♦️یکی از این اقدامات در زمان حیات حضرت امام #حذف_تابلوهای_شهدا در اتوبان قم ـ تهران بود. اعتراض ما به #روزنامهها کشیده شد. ژاندارمری کشور که آن زمان مسئول این اقدام بود، مجبور به #پاسخگویی شد و آنها اعلام کردند که این اقدام براساس #استفتاء از حضرت امام صورت گرفته است.
♦️آنها معتقد بودند که وجود این تابلوها موجب #حواسپرتی_رانندهها و #وقوع_تصادف میشود، ولی چرا پس از #برداشتن_تصاویر_شهدا، بهمرور #تابلوهای_تبلیغاتی را در اتوبانها نصب کردند و کسی نگفت اینها باعث #حواسپرتی رانندهها و تصادف میشود!
✅همان زمان #دکلمهای در مورد این #دوگانگی_رفتاری با این مضمون نوشتم:
🔺بله #شهدا باعث حواسپرتی میشوند، حواسپرتی از سمت #دنیاگرایی_مردم و #مسئولین، باید هم عکس شهدا را پاک کرد تا بتوان برعکس شهدا حرکت کرد..
🔺همان زمان که جنگ تمام شد #زمزمههائی به اسم #ایجاد_فضای_شاد و با #نشاط و این شعار که، «مردم را باید از فضای اندوهناک جبهه و جنگ دور کرد» شروع شده بود و به نظر من اینگونه اقدامات در همان راستا بود.
🔺بعد از انتخاب آقای #هاشمی_رفسنجانی به #ریاست_جمهوری و انتصاب #غلامحسین_کرباسچی در شهرداری تهران، روند #نمادزدایی از دیوارها و معابر شهر جدیتر و در دایرهای وسیعتر، ادامه یافت.
🔺پاک کردن #شعارهای_جنگ از دیوارها و چاپ مقاله ضد جنگ در روزنامه اطلاعات آن هم سه ماه بعد از رحلت امام سرآغاز #سازماندهی یک حرکت جدید از طرف ما شد.
ما در کنار برگزاری تجمعات هفتگی خود، #نیروهای_داوطلب را سازماندهی کردیم تا شبها بهصورت گشت موتوری در هر مکانی که شهرداری اقدام به پاک کردن شعارهای جنگ و انقلاب از دیوارها میکرد ما هم همان #شعارها را با #پیستوله و یا #کلیشه و #رنگ بنویسیم.
🔺چون بچهها خط خوشی نداشتند، سعی کردیم این شعارها را روی کلیشههای #فیلمهای_رادیولوژی طراحی و آنها را بین بچهها تقسیم کنیم. نیروهای این گروه از #موتورسوارها را به دلایل امنیتی و حفاظتی از بین افرادی غیر از بچههای تظاهرکننده انتخاب میکردم تا کسی پی به #هوششان نبرد. البته تأمین هزینه این حجم از رنگ و پیستوله هم خیلی سخت بود.
🔺بعضی وقتها کار #شعارنویسی به چالش و درگیری کشیده میشد و نیروهای شهرداری با بچهها #درگیر میشدند و ما مجبور بودیم سوار بر موتور به آن منطقه #شهرداری برویم و بچهها را آزاد کنیم. این چالش بین ما و شهرداری و همچنین وجود #رسانههایی که به #فضای_نفی_گفتمان_مقاومت و #جنگ دامن میزدند موجب شد که دوباره تصمیم به برگزاری راهپیماییهای رسمی بگیریم.
🔺در کنار #مبارزه شبانه ما گاهی مطالبی انتقادی در بخش اخبار ویژه روزنامههای جمهوری و #کیهان آن زمان درج میشدند که، «عدهای به اسم #دفاع_از_ارزشها با #بیسلیقگی و #بدخطی روی دیوارها، شعارهای انقلابی مینویسند که این بیسلیقگی باعث دلزدگی مخاطب میشود.
🔺درواقع این روزنامهها #خط_بد دولت و شهرداری را نمیدیدند؛ ولی #بدخطی ما را میدیدند. حالا سهواً یا عمداً متوجه نمیشدند که در کشور چه #وارونگی_فرهنگیای دارد روی میدهد.
✍ برگی از خاطرات #مسعود_ده_نمکی در سالهای دهه 70
#کوچه_شهید #حذف_نام_و_یاد_شهدا
#خیانت #هاشمی_رفسنجانی #نمادزدایی #فقر_و_غنا #حرکت_خزنده_فرهنگی #کرباسچی #وارونگی_فرهنگیای #
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
❄️عرفات های امروز دنبال چه چیزی هستند❓
💎 به درستی می توان گفت که عمر دولت اعتدال در سه مقطع «امضای برجام»، «حفظ برجام» و «ماست مالی و #مذاکره_مجدد» گذشت. هیچ عاقلی مذاکره مجدد را با توجه به هزینه هایی که تاکنون داده ایم نمی پذیرد اما شاید هنوز برخی خیال کنند که مذاکره تنها راه حل است. در این باره اشاره به یک نمونه تاریخی خالی از لطف نیست.
🔹 «یاسر عرفات» رئیسجنبش آزادی بخش فلسطین، بعد از چند سال مبارزه و مقاومت، در اقدامی غیرمنتظره رهسپار کاخ سفید شد تا با صهیونیستها مذاکره کند که نتیجه این مذاکره امضای «اعلامیه اسلو» بود. به موجب این توافقنامه یکطرفه، تمامی تلاشهای رزمندگان و خون شهدای مقاومت فلسطین پایمال شد💯
💠 عرفات در این دیدار در مقابل دوربینها با اسحاق رابین نخستوزیر وقت رژیم اشغالگر قدس دست داد اما این فیگورهای دیپلماتیک کمکی به بهبود شرایط فلسطینیان نکرد و حتی موجب شد که این رژیم در اقدامات خود علیه فلسطینیها گستاختر شود اما این پایان سازشکاری عرفات نبود..
⛔️عرفات درخواست #مذاکره_مجدد داشت. بنابراین در مذاکرات موسوم به اسلو ۲ که در سال ۱۹۹۵ انجام شد، کاملاً از ایدهها و آرمانهای اولیه تشکیل سازمان آزادیبخش فلسطین عدول کرد و متعهد شد که بندهای مربوط به نابودی اسرائیل را از منشور ملی فلسطین و اساسنامه سازمان آزادیبخش فلسطین حذف کند.
🌐 اندکی بعد، عرفات به دست سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، به قتل رسید اما مشکل فلسطین بصورت حل نشده باقی ماند...
#برجام
#مقاومت
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سند 2030 و حذف نام شهدا
دولت روحانی با اجرای مخفیانه سند 2030 به سازمان ملل قول داده اند!
طبق یکی از بندهای سند 2030 ، باید فرهنگ ایثار و شهادت در ایران حذف شود.حذف نام شهید، از تابلوهای شهر، فقط یک خوش خدمتی کوچک به دشمن است! اگر اینها منافق و خیانت کار نیستن پس چی هستن؟!
سند 2030همون سند ننگینی که رهبر انقلاب گفت نزارید حرف تقی زاده ها در این مورد به کرسی بنشیند و روحانی میگفت من تا اخر دولتم ازین سند نمیگذرم !
هشدار های چند سال قبل استاد رائفی پور در مورد حذف نام شهدا بواسطه اجرای سند 2030 که کسی نشنید و حال دارن نام شهدا را حذف میکنند
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حلقه ای که انقلاب را منحرف کرد
چه کسانی پای درس عبدالکریم سروش مینشتند و حال شدن مسئولین جمهوری اسلامی؟
مردم باید بدانند چه تفکری اقتصاد این کشور را نابود کرد و مردم را به این روز انداخته/کسانی خود میلیارد ها ثروت میزنن به جیب اما حقوق یک میلیونی کارگر را نمیده...بعد هم فریاد میزنن باید تسلیم بشیم!
* تحلیل مهم از حلقه کیان و نئولیبرالیسم از زبان دکتر شهریار زرشناس
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
⁉️ #سوء_پیشینه کیفری بعد از چه مدتی پاک میشود؟
🔵سوء پیشینه در جرایم درجه ۱ تا ۶ منوط به👈 حکم دادگاه است.
◀️حداکثر سوء پیشینه در جرایم درجه ۱ تا ۶ 👈پنج سال است.
🔹متناسب با جرمی که شخص مرتکب شده و به همان میزانی که #دادگاه مشخص کرده است سوء پیشینه در جرایم درجه ۱ تا ۶ به مدت دو الی پنج سال باقی میماند.
🔹 اگر شخصی مرتکب جرمی شود، اما بلافاصله پس از آن این شخص #تبرئه شود و👈 مجازات را طی نکند سوء پیشینهای برای او باقی نمیماند.
⏪جرایم 👈بیشتر از درجه ۶ یا همان جرایم درجه ۷ و ۸ هیچ گونه سوء پیشینهای ندارند و در صورت ارتکاب آنها در کارنامه کیفری فرد پیشینهای ذکر نمیشود.
💠جزئیات و انواع جرایم یک تا هشت را در روزهای آتی ارائه خواهم داد
─═ঊ❥❥⚖️⚖️❥❥ঊ═─
📚دانستن قانون ضروریست 📚
@Sadat6191
مردم شریف ایران
یادتان میآید یک دختر مظلوم وزیر داشتیم با ۲۰۰ میلیون تومن تخلف؟!
وقتی مجددا به ما رای دادید، ما راه انداختیم ماشین تخلف مالی کشور رو، سرعتش کم بود ولی تلاش کردیم سرعتش هم زیاد بشه! و الان رسیدیم به یک دختر مظلوم وزیر با ۱۸۵ میلیارد تومن تخلف...
#شبنم_نعمتزاده
#سرطان_اصلاحات
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
📖 #وضعیت_قرآن_بعد_از_ظهور
✨ " وَ اِذا قامَ قائِمُ آل مُحَمَّدٍ (ع) ضَرَبَ فَسا طیطَ لِمَن یُعَلِّمُ النّاسَ! القُرآنَ عَلی ما اَنزَلَ اللهُ جَلَّ جَلالُهُ ، فَاَصعَبُ ما یَكُونُ . . . !
🍁ترجمه:
🔶🔸 هنگامی كه قرآن آل محمد (ص) قیام كند ، برای كسانی كه قرآن را بر طبق نزول آموزش دهند ، چادر می زند ، آنچه آنروز برای مردمان بسیار سخت خواهد بود ، این است كه برخلاف نظم فعلی آموزش خواهند داد " . (1)
🔷🔹این روایات تصریح دارند بر اینكه در عصر ظهور حضرت بقیه الله (ع) ، ترتیب آیه ها و سوره ها تغییر داده می شود و به ترتیب نزول تنظیم می گردد . این روایات فقط مربوط به نظم آن است و ربطی به تحریف ندارد .
🔶🔸 از این روایات فقط همین استفاده می شود كه حضرت بقیه الله (ع) ، نظم قرآن را به ترتیب نزول قرآن برمی گرداند و هرگز از آنها استفاده نمی شود كه چیز تازه ای به آن می افزاید ، بلكه ترتیب آنرا به هم می زند و به ترتیب نزول تنظیم می كند . البته این امكان هست كه شأن نزول آیات را نیز چون قرآن حضرت علی (ع) در كنار آیات قرآن درج كند.
📚 منبع:
1- الزام الناصب صفحه 223 ، ارشاد مفید صفحه 344 و بحار الانوار جلد 52 صفحه 339
2- بحار الانوار جلد 52 صفحه 364 ، غیبت نعمانی صفحه 172 ، بشاره الاسلام صفحه 234
✳ کتاب «روزگار قائم مقامی» به چاپ دوم رسید؛ خبری خوش برای اهالی تحقیق و فرهنگ.
🔸این کتاب گرچه به #تیغ_سانسور دولت مدعی اعتدال گرفتار شد اما با اقبال عمومی در زمانی اندک به چاپ دوم رسید.
⁉️علت این اقبال چه بود؟ شاید به خاطر #شفافیت و مستند بودن کتاب و اینکه حقایق بسیاری را درباره آقای منتظری، مهدی هاشمی، سازمان منافقین و اعدام آنان تشریح کرده که تاکنون گفته نشده بودند یا کمتر شنیده شده بودند.
🔹 درباره آقای منتظری،قائم مقام مخلوع، آثار متعددی در تمجید یا نقد ایشان نوشته شده است.
🔸برخی حامیان دوآتشه بیت آقای منتظری از جمله مصطفی ایزدی و عمادالدین باقی، آثاری در تطهیر منتظری نگاشته اند و در مقابل، #سید_احمد_خمینی، محمدی ری شهری، #سید_حمید_روحانی، عباس سلیمی نمین، اسدالله بادامچیان و برخی دیگر، آثاری در نقد عملکرد آقای منتظری نگاشتهاند.
🔹در این میان کتاب «روزگار قائم مقامی» کاملا متفاوت است. #انصاف_علمی نویسندگان، انتشار ضمیمههای مفید، انبوه اسناد و منابع اختصاصی که برخی از آنها برای اولین بار منتشر میشوند و نظارت علمی اساتید برجسته تاریخ از جمله حجت الاسلام حمید روحانی، دکتر محمدحسن رجبی و دکتر مظفر نامدار بر این کتاب، مزیتهایی هستند که جایگاه «روزگار قائم مقامی» را بالا می برند.
🔸 همچنین این کتاب توانسته ابعاد جدیدی را از ظهور و سقوط منتظری افشا کند. ظهوری که با عدم رضایت امام و با لابیگری سنگین و خلاف قانون برخی از حامیان منتظری همراه بود و سقوطی که در حد خود ضربهای به اعتبار نظام اسلامی وارد کرد.
👇👇👇👇👇
🔹 از دیگر ابتکارات این کتاب؛ گشودن پرونده مرجعیت سیاسی آقای منتظری، رمزگشایی از نامه 6/1 امام و ارائه اسناد متعدد بر اصالت این نامه، افشای مثلث نفوذ بر منتظری، تحلیل فقهی و تاریخی اعدامهای منافقین درسال 67 و نهایتاً تجمیع اسنادی دال بر فاسد و فاسق بودن منتظری است.
🔸 همچنین؛ بخش مهمی از این کتاب به تبیین اقدامات #منافقین و مواضع منتظری درباره این سازمان اختصاص دارد. سازمان منافقین متشکل از جوانانی بود که در قالب سازمانی چریکی با دغدغه مذهبی و برای رفع ظلم به پا خواستند اما به سرعت تبدیل به یک جریان انحرافی شده و مصداق ظلم و انحصارطلبی متحجرانه گشتند و میتوان آنها را #جلادهای_دهه_شصت نامید که مطالعه عملکرد آنان برای امروز ما ضروری است. رهبر معظم انقلاب در این باره می فرماید: توصیه می کنم به کسانی که اهل فکرند، اهل تأمل اند و راجع به دهه 60 قضاوت میکنند، جای شهید و جلاد عوض نشود! در دهه شصت، ملت ایران مظلوم واقع شد(14/3/96)
🔹 در دورانی که جنگی نابرابر بر ملت ایران تحمیل شده بود، منافقین قدرت طلب که مورد بی اعتنایی و طرد مردم قرار گرفته اند، مردم را به بدترین شکل به شهادت می رساندند. بیش از 17 هزار شهید ترور در این سال ها، نتیجه این سهم خواهی متکبرانه منافقین می باشد اما آیا منافقین تنها در کمپ های آلبانی و بیرون کشور فعالند؟ خیر!
🔸جریانی در سال 95 و در آستانه #انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، با انتشار فایل صوتی حمایت آقای منتظری از سازمان تروریستی منافقین، این مظلومیت تاریخی ملت ایران را نشانه رفت و به تعبیر رهبر انقلاب، به دنبال عوض کردن جای شهید و جلاد بود. انتشار فایل صوتی مزبور نشان داد که بیت منتظری بر همان پاشنهای می چرخد که قائم مقام معزول چرخاند. منتظری در سال 67 با اینکه سابقا منافقین را به #اعدام تهدید نموده بود، از این جلادها حمایت کرد و بیت منتظری هم در سال 96 تلاش کرد تا جای شهید و جلاد را عوض کند و در انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بگذارد.
◀️خوانش روزگار قائممقامی جلوی این تحریف تاریخی را نیز خواهد گرفت.
📚کتاب «روزگار قائم مقامی» «نگاهی نو به پیشینه و پیامدهای قائم مقامی حسینعلی منتظری»، اثر سهراب مقدمی شهیدانی و محمد جواد فرج نژاد، توسط بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی منتشر شده و در دسترس عموم علاقمندان قراردارد.
◀راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی سوم: قم، چهار راه شهدا به سمت درمانگاه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی مطبوعات کیهان.
💻خرید اینترنتی:
🔹🔸 https://b2n.ir/30372
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
سلبریتی کراسی ۱
در جامعهای که مادیگرایی به عنوان یک اصل پذیرفته شده در میاد ، نگاه افراد هم به موفقیت عوض میشه و دقیقا از همین نقطه هست که #الگوها شروع به تغییر میکنن .
اگر در جامعهای تا دیروز معنویاتی مثل دفاع و کربلا و ... ارزش تلقی میشد امروز پول و جنسیت جای ارزشها رو گرفت لاجرم باید منتظر #الگوهای جدید بود .
یکی از ابزار قدرتمند #غرب برای #نفوذ به کشورهای هدف دنیای #سینما و #سلبریتی هاست یعنی کسانی که در جامعه هدف #موفق تلقی میشن و از جایگاه مادی و شهرت بالایی برخوردار هستند .
زندگی در جامعه مادی خلاصه میشه در ویترین زندگی اجتماعی این افراد و اگر #غربگرایی به عنوان یک #ارزش برای این افراد پذیرفته شده باشه جامعه یک ویترین پر زرق و برق و کامل از #غربگرایی جلوی روی خودش داره.
این #الگوهای جدید البته یک احساس کاذب رهبری بی بدیل در جامعه رو هم دارند مثلا #سلبریتی ما در خودش این توان رو میبینه که تا در ریزترین مسائل جامعه شناسی و اجتماعی صاحب نظر باشه اگرچه کوچکترین شناخت و سوادی در اون زمینه نداشته باشه.
به عنوان مثال قضیه انتخابات ۸۸ رو در نظر میگیریم جایی که این #سلبریتیها بدون کوچکترین شناختی وارد گود سیاست شدند و بعد هم بقیه ماجرا.
البته این روی خوشبینانه و جامعه شناختی این مسئله هست اما روی بدبینانه به من میگه اینها در پازلی از پیش طراحی شده قرار گرفتند و در سناریوی نوشته شده به هرکدوم نقشی دادند . اصولا #سلبریتی غم جامعه پائین دستی رو نداره و با همون #فرعونیت خاص خودش جامعه رو #رعیتی میبینه که دنبال یک گونی برنجه و اصل سیاست اینه که ایشون به جشنواره برسه .
👇👇👇
شما برو هرجای دنیا بگو همسر یک وارد کننده #شیرخشک_آلوده شده حامی کودکان ، درجا ازت تست هوشیاری میگیرن یا بگو فلان بازیگر در مورد قوانین جزایی این مملکت نظریه میده یا از این هم راحتتر بگو یک #سلبریتی در کشور من وجود داره که در آشوبهای امنیتی بعد از انتخابات شرکت کرده و تهییج کرده و باعث ریخته شدن خون هموطنانم شده داره آزادانه میچرخه و طلبکار نظام هم هست.
اینطوریه که سلبریتی ها در سرنوشت حاکم بر جامعه هدف #نفوذ به صورت قدرتمندی تاثیر گذار میشن و جامعه نگون بخت هم بدون توجه و مطالعه میشه همون رعیت و پشت #سلبریتی راه میفته.
این مقوله اول در باب این آسیب بزرگ اجتماعیه
👇👇👇