چه زبانی اکنون می توان گشود تا با #زن_امروز در هم زبانی خویش، بگوییم و بشنویم :
ما عزم عزیمت به عالَمی داریم که در افق آن تمنایی برای #بودنِ_زن پیش میآید.
بودنی که در آن #درد_ناپیدای_بیعالَمی بشر امروز را میتوان تدارک کرد و به زندگی از افقی بالاتر نگاه کرد. افقی که در آن، حتی آیات قرآن هم فراتر از عباراتی تکراری هستند و تو اشارت فهم می شوی. هم در این افق است که عبادات نیز فراتر از عادات و حرکاتند.
اکنون ما عزم عزیمت به #عالَم_امین داریم اما نه حاجیه خانم امینی که در گذشته است ،
ما در جست وجوی #وجود_بانو_امین هستیم.
وجودی که برای آینده است ، برای فردا و پس فردای ما.
وجودی که #راز_تاریخ است.
#در_جست_و_جوی_امین_آینده
🎙جلسه گفت وگو ؛
🔰در محضر #استاد_طاهرزاده؛
🗓سه شنبه ۲ مردادماه
⏰ساعت ۵ عصر
🔻سرای هنر واندیشه
جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار میگردد.
لینک دعوت مجازی🔻
https://www.skyroom.online/ch
/sohasima/soharoom
🖥پخش زنده تصویری از سهاتیوی به صورت آزمایشی
tv.sohaa.org
💠@ziafat_andishe
ما و حضور نهایی.pdf
175.2K
🔖نظر به شخصیت تاریخی #بانو_امین و آیندهای که در پیش است
📖 متن مورد بحث جلسه امروزسه شنبه ۲ مردادماه ساعت ۵ عصر
https://eitaa.com/matalebevijeh/17230
#در_جست_و_جوی_امین_آینده
💠@ziafat_andishe
🖥پخش زنده تصویری از سهاتیوی به صورت آزمایشی
tv.sohaa.org
وپخش صوتی جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
@ziafat_andishe
✍️نظر به شخصیت تاریخی #بانو_امین و #آیندهای که در پیش است
💠بسمه تعالی
1- رهبری در نظر به آینده تاریخی ما حضور نهایی که در پیش است میفرمایند:
در ۱۲ ابان سال ۹۷ میفرمایند: "بنده امیدم و نگاهم نسبت به آینده این کشور خیلی روشن است. بنده میدانم که خداوند متعال اراده فرموده است که این ملت را به متعالی ترین درجات برساند. و بدانید که ان شاءالله ملت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، به عالی ترین درجات یک ملت در حد و اندازه ملت ایران خواهد رسید بدون تردید، و بدانید که توطئه دشمن، خرابکاری دشمن، حمله دشمن، ضربه دشمن هیچ اثری نخواهد داشت و به معنای واقعی کلمه دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد."
و یا در آخرین گفتار خود با نمایندگان مجلس میفرمایند:
ایمان یک شاخص مهم است. امید به آینده و نگاه مثبت به افق. به آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمیشود کرد، نمیشود به اینها مسئولیت داد، مسئولیتهای اساسی و کلیدی داد.
2- در رابطه با حضور در تاریخی که گذشته را باید راهی کرد برای بازخوانی خود در آینده حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه میفرمایند [شهدا] یک شبه ره صد ساله را پیمودند و آنچه عارفان و شاعران عارف پیشه در سالیان دراز آرزوی آن را می کردند، اینان ناگهان به دست آوردند و عشق به لقاء اللَّه را از حد شعار به عمل رسانده و آرزوی شهادت را با کردار در جبهه های دفاع از اسلام عزیز به ثبت رساندند و این تحول عظیم معنوی با این سرعت بی سابقه را جز به عنایت پروردگار مهربان و عاشق پرور نتوان توجیه کرد. (ج ۱۷، ص۳۰۵)
3- با توجه به نکته فوق میتوان گفت: تفکر، همان زیستنِ اختیاری و جدیّت نسبت به خویش و پاکیزگی در ارتباط با خویشتن است، آزاد از محدودشدن در انبوه کثرات و غفلت از وحدتی که با نظر به «وجود» پیش میآید و آن پاکیزگی در ارتباط با خویشتن انسان را در آنچه هست، حاضر میکند، پس با توجه به این امر افراد را با آنچه که نیستند پریشان مسازید. در آن صورت دائماً در جستجوی چیزی خواهند بود که نیستند و احساس میکنند دائماً باید شاگرد باشند، در حالیکه آنکس که همواره شاگرد باقی میماند، زحمات آموزگارش را به خوبی جبران نمیکند و از اشاراتی که با ارتباط با خویشتن برایش پیش میآید محروم است.
4- عمده توجه به شخصیت بانویی است که اولاً متوجه جهان جدید شده است و ثانیاً اسیر ادعاهای جهان جدید که خود را آخرین دوران معرفی میکند، نشده و توانسته است در همین تاریخ و همین جهان رو به سوی آینده ای داشته باشد که نهایی ترین حضور است و این یعنی تفکر. و کسی که در چنین درک تاریخی حاضرباشد متفکر است. با توجه به این امر میتوان گفت بانو امین اشارهای است به آینده نهایی. شرایطی که امکان آن در آن فراهم است تا ره صد ساله را ذیل حضور تاریخی که حضرت روحالله رضوان الله تعالی مدنظرها آورد طی کنیم.
5- حال باید از خود پرسید فردای ما و پس فردای ما در بستر اصالت وجود چگونه خواهد بود و رخداد غزه و حضور زن در این رخداد در کجای تاریخ امروز و فردای ما قرار دارد؟ آیا همه چیز حکایت از توجه به آن نهاییترین حضور که عبور از جهان مدرن است، نمیکند؟
🔘@ziafat_andishe
🔘@soha_sima
🔘@matalebevijeh
🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
در جست و جوی امین آینده.mp3
35.49M
#در_جست_و_جوی_امین_آینده
...روایت زن امروز...
🔹در بازخوانی شخصیت #بانو_امین
گفت وگو با حضور #استاد_طاهرزاده
نظر به شخصیت تاریخی بانو امین و آیندهای که در پیش است.
📆 سه شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳
سرای هنر و اندیشه(سها)
📖 متن مورد بحث
https://eitaa.com/matalebevijeh/17246
👈اشارات جلسه
☄️نگاهی هرمنوتیکی[1] به شخصیت بانو مجتهده امین(متن)↙️
https://B2n.ir/z14803
☄️نگاهی هرمنوتیکی[1] به شخصیت بانو مجتهده امین(صوت)↙️
https://B2n.ir/e92975
🔹عنوان :حضور تاریخی بانو امین
🔹🎙حجت الاسلام#نجات_بخش:
https://eitaa.com/ziafat_andishe/741
استادطاهرزاده:
در#حضور_تاریخی_انسانهای_بزرگ خیلی باید حساس باشیم.
آیابانو امین را شخصیتی می بینیم که:
که در جایگاه یک زن باسواد متفکر، نکاتی برای ما میگویند؟
یا این زن ، یک شخصیتی است که در یک تاریخی #شروع شده است ؟
💠@ziafat_andishe
🔘@soha_sima
🔘@matalebevijeh
🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
بشنو از زن چون حکایت میکند
#در_جست_و_جوی_امین_آینده ...روایت زن امروز... 🔹در بازخوانی شخصیت #بانو_امین گفت وگو با حضور #است
تولد بشر جدید ، از حدود ۱۰۰ سال قبل از بانو امین پیش آمد.
در این تولد ، #نهایی_بودن انسان برای خودش اهمیت یافت ،
یعنی در جهان مدرن ،بشر جدید خود را نهایت دوران بشر حس کرد.
در این حضور نهایی ، دو نگاه پیدا شد:
۱)_نگاه خوددبنیادانه؛
که محور همه چیز انسان است وقادر به تصرف در هرچه که بخواهد، که همان اومانیسم است.
۲)_توجه این که قصه بشر جدید به عنوان #انسان_نهایی آغاز شده اما در یک هویت قدسی .
همه چیز حکایت از آن دارد که #بانو_امین به زیبایی قصه بشر جدید را درک کردند و در جهان جدید #حاضر شدند.
و در این جهان ؛ #آینده معنایی کاملا متفاوت با قبل را داشته و بانو در این آینده خود را حاضر می بیند.
جرعه ای از جلسه:
#در_جست_وجوی_امین_آینده⬇️
https://eitaa.com/ziafat_andishe/736
💠@ziafat_andishe
#استاد_طاهرزاده:
تا قبل از اومانیسم چیزی به نام #آینده وجود نداشت.
دکتر داوری هم در کتاب بلای بی تاریخی متذکر شدهاند.
بشر قبل از بشر مدرن آینده اش یعنی: #عالم_غیب .
اینده یعنی غیب.
همه زمان گذشته وحال و آینده یک چیز است.
از #حضرت_آدم تا ۳۰۰ سال پیش تغییراتی که در کل جهان شده به اندازه #۲_سال از حالایی که شما هستید نیست.
همه ساکت و همه چیز ثابت.
✏️و اکنون درک #بانو_امین از این تاریخ جدید، و سیر تحولات پیش رو پرسش ماست.
جرعه ای از جلسه:
#در_جست_وجوی_امین_آینده⬇️
https://eitaa.com/ziafat_andishe/736
💠@ziafat_andishe
صوتی که اکنون تقدیم شما می گردد یکی از جلساتی است که در استقبال از جلسه استاد طاهرزاده برگزار شده است.
این جلسات باحضور حجت الاسلام نجات بخش و علاقمندان به شناخت بانو امین برگزار گردیده است.
این گفت وگو ، مورد اشاره #استاد_طاهرزاده در جلسه :
#در_جست_و_جوی_امین_آینده بوده و پیشنهاد شنیدن آن را به همراهان عزیز و پرسشگر خود داریم.👇👇👇
حضور تاریخی بانو امین.mp3
22.95M
🔹️عنوان :حضور تاریخی بانو امین
🔹🗓۲۷ تیر ۱۴۰۳
🔹️🎙حجت الاسلام #نجات_بخش
مساله این است که:
چگونه زن جای خودش را در جهان امروز می تواند پیدا کند و حفظ کند؟
#بانو_امین با حکمت و عرفان ان گونه ارتباط می یابند که دیگران در نسبت با این مواجهه ایشان، معنای دیگری از #بودن خود می یابند.
در این بودنِ زن در تفکر #فلسفی و #عرفانی، مجال این نحوه از بودن پیش می آيد .
و این ،متفاوت از آموزش عرفان و فلسفه است.
#تمنایی از بودن است.
اصل مساله ، #طلبی است که با وحدت شخصیت وجودی و هم نوایی با فلسفه وعرفان میسر است.
عالَم با #بودن_تکوینی ما معنا می یابد .
در خلقت ما اثری است که با آن عالَم معنا می یابد و این جا تفکّر، مجال این بودن و اثر ماست.
🔻ودر #مساله_زن محکم تر هم حرف می زنیم.
یک امتحانی از حضرت زهرا گرفته میشود که #هویت_لیله_القدری حضرت زهرا و زن بودن ایشان به ظهور می آید.
یک کاری برعهده حضرت هست که برای انجام آن کار باید زن حاضر باشد.
آن کار و آن سخنی که برعهده حضرت هست با زن بودنِ ایشان #یگانه است.
یک راهی هست که :
🔻جز در #زن_بودن محقق نمیشود.
وظیفه انتزاعی نیست.
🔻خداوند #انتخاب می کند زن بودن را.
.
اون راه فقط با زن بودن حضرت زهرا ممکن است.
#زن_و_حضور_تاریخی
#بانو_امین
در استقبال از #استاد_طاهرزاده:
https://eitaa.com/ziafat_andishe/736
💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت میکند
🔹️عنوان :حضور تاریخی بانو امین 🔹🗓۲۷ تیر ۱۴۰۳ 🔹️🎙حجت الاسلام #نجات_بخش مساله این است که: چگونه زن ج
در سنت حوزه ای ما، #امتحان بی معنا بوده .
#طلبی در #طلبه وجود داشت که دنبالش بود و به آن هم می رسید،
حتی اگر نمره ۲۰ هم می گرفت ، ولی در وجود خودش ،طلب را هنوز حس می کرد ، رضایت به وضع موجودش نمی داد فلذا باز هم تلمّذ می کرد وخودش به وضعِ خودش ، خود آگاه بود.
ولی الان کاملا متفاوت شده است.
و این تفاوت به جهت رسم روزگاری است که اکنون با آن رو به ایم :
#رسم_توسعه_آموزش_همگانی بدون طلب وپرسشی.
آموزش های همگانی دین؛
آموزش های همگانی علم....
✍و اکنون باید پرسید که چگونه در نظام توسعه ، ما وضعیت متعالیِ #خودآگاهیِ انسان به وضع خویش را به #نظامِ_سنجش و #نمره ،تنزل دادیم و بشر را از وادیِ لذت بخشِ طلبِ علمِ پس از پرسش، به تعلیم قبل از پرسش پرتاب کردیم؟
گویا بانو امین با استقرار در این خوداگاهی، در مقام پرسش از زن تاریخ، راه آینده ای را گشود که اکنون نیز آن پرسش هنوز برای ما زنده است .
🔻جرعه ای از این گفت وگو ↙️
https://eitaa.com/ziafat_andishe/741
#طلب
#پرسش
#توسعه
#بانو_امین
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
مساله اصلی امروز ما این است:
ایا خانه معنایی دارد؟؟؟
پرسش رایج امروز در مواجهه با امور مختلف این است:
🔻به چه کار می آید؟
گویی همه چیز #کارکردی مشخص دارد واهمیت هر چیز در کارایی آن است و در این میان،#خانه کارکردی ندارد.
مثلا:
🔻همین جور نشستی توی خانه که چی؟
و این سوال رایجی است که از زن امروز وبچه ها هر کدام به نحوی می پرسند.
به گزارش ما از خانه توجه کنید:
_توی خونه که چیزی نمیشه .
_پاشو برو یه کاری بکن.
در خانه بودن هیچ معنایی ندارد ،چون 🔻خانه چیزی و جایی نیست؛
پس اگر در خانه بمانید ، هیچ اتفاقی نمی افتد؛
آیا مجال فکر کردن به آن معنایی از خانه ممکن است که معنای زن همان تعلق او به خانه باشد؟
اگر بشر در جهان ،#عهدی فراموش شده برای بودنِ خود دارد، #بنای_خانه ،همان تجدید عهد فراموش شده است که جز با #زن ممکن نخواهد شد.
✍چکونه می توان از معنای خانه نگفت آن گاه که همه در جست وجوی سکنایی هستند تا بتوانند با خود به سر ببرند؟
و مگر سکنای گم شده امروز جایی جز خانه میتواند باشد؟
و تمنای زن امروز چیست که خود را در خانه نمی یابد؟
حفظ این پرسش ،می تواند ما را به تفکر تاریخی فراخواند ، همان تفکری که #بانو_امین در پاسداشت آن، توانست به استقبال #آینده ای برود که زن، خود را سرباز خمینی یافت.
جرعه هایی ازاین گفت وگو ↙️
https://eitaa.com/ziafat_andishe/741
#زن
#خانه
#بانو_امین
#بشنو_از_زن....
💠@ziafat_andishe
در ۱۰۰ سال حصور حاج خانم امین جهان جدیدی جلوی آدمها قرار میگیرد،
و دو نحوه بودن پیش میاد:
یکی مثل بانو امین
و
یکی مثل خانم طاهر قرةالعین که خیلی همخطر ناک هست.
ایشان در مدرسه قزوین درس خوانده اند، سید جمال نیز شاگرد انجاست .مدرسه عجیب و غریبیست .
ایشان وارد فرقه شیخیه می شوند،
شیخیه یعنی انحراف ازتفکر صدرا .
سپس در مواجهه با جهان جدید ،این بنده خدا میخواهد نو و به روز باشد، میخواهد جدید باشد ،نمیداند چه کار کند ناگهان طرفدار علی محمد باب میشود واهل فرقه بابیه .
و حتی اعدامش هم میکنند.
آن چه بر خانم طاهره قرة العین می گذرد یک بحث مفصلی است؛
برای شناخت حاج خانم امین باید خانم طاهره قرة العین بشناسید که در یک تاریخ دو حضور را مشاهده می کنیم:
یک حضور می گوید :ما باب الله هستیم به سوی مهدی ؛ که حکم اعدامشان هم اجرا می شود .
مساله این جاست که: ببینید ما تا کجا حساسیت در تاریخ حاج خانم امین داریم؟