eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
397 دنبال‌کننده
240 عکس
145 ویدیو
11 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴‌عظمت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها). ؛ (۱) 📝 رهبر انقلاب: یک مقایسه‌ی کوتاه بین و بین همسر فرعون، مقام زینب کبری را نشان میدهد. در قرآن کریم، زن فرعون نمونه‌ی ایمان شناخته شده است، برای مرد و زن در طول زمان تا آخر دنیا. آن وقت مقایسه کنید زن فرعون را که به موسی ایمان آورده بود و دلبسته‌ی آن هدایتی شده بود که موسی عرضه میکرد، وقتی در زیر فشار شکنجه‌ی فرعونی قرار گرفت، که با همان شکنجه هم - طبق نقل تواریخ و روایات - از دنیا رفت، شکنجه‌ی جسمانی او، او را به فغان آورد: «اذ قالت ربّ ابن لی عندک بیتا فی الجّنة و نجّنی من فرعون و عمله»؛ از خدای متعال درخواست کرد که پروردگارا! برای من در بهشت خانه‌ای بنا کن. در واقع، طلب مرگ میکرد؛ میخواست که از دنیا برود. «و نجّنی من فرعون و عمله»؛ من را از دست فرعون و عمل گمره‌کننده‌ی فرعون نجات بده. در حالی که جناب مشکلش، شکنجه‌اش، درد و رنجش، درد و رنج جسمانی بود؛ مثل ، چند برادر، دو فرزند، تعداد زیادی از نزدیکان و برادرزادگان را از دست نداده بود و در مقابل چشم خودش به قربانگاه نرفته بودند. این رنجهای روحی که برای زینب کبری پیش آمد، اینها برای جناب آسیه پیش نیامده بود. 📝 در روز عاشورا زینب کبری این همه عزیزان را در مقابل چشم خود دید که: 🔻 به قربانگاه رفته‌اند و شهید شده‌اند. بعد از شهادت، آن همه محنتها را دید،: _تهاجم دشمن را، _هتک احترام را، _ مسئولیت حفظ کودکان را، _زنان را. عظمت این مصیبتها را مگر میشود مقایسه کرد با مصائب جسمانی؟ اما در مقابل همه‌ی این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنی»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. بدن پاره پاره‌ی برادرش در مقابل چشم؛ دل به سمت پروردگار عالم، عرض میکند: 🔻پروردگارا! این قربانی را از ما قبول کن. ببینید این مقام، مقام چنین ، چنین دلدادگی نسبت به و ، چقدر متفاوت است با آن مقامی که قرآن کریم از جناب آسیه نقل میکند. این، عظمت مقام زینب را نشان میدهد. (🎙بیانات ؛۱۹ دی ماه ۱۳۸۸) ✍واگر آن نحوه از حضور توحیدی آسیه در کنار فرعون ، شایسته نزول آیه ای است که او را اسوه ای برای همه مردان‌ و زنان تاریخ معرفی کند، پس ،چگونه می توان قرآنی در شان زینب نازل کرد و خواند ، ان‌گاه که در مقابل این همه مصائب ، آیه ای از آیات کتاب وجودش را تلاوت می کند: ما رایت الا جمیلا... و مگر حضور شیر مردانه زینب در کاخ ابن زیاد و یزید ، با آن همه مصیبت و اسارت و محنت و ...قابل قیاس با حضور آسیه در کاخ فرعون هست؟ 🔻و چه زیبا رهبری ، وجود زینب را روشنی گاه وجود برای ابدیت معرفی می کنند تا حواسمان به کتاب وجودی زینب باشد . کلید رمز کتاب وجودی زینب همان‌جمله عظیمی است که فراتر از است، که العبارت للعوام‌ و الاشارت للخواص . پس باید شد تا عازم راهش شویم که فقط در خیمه حسین راه دارند. ... 💠@ziafat_andishe 🖥 @khamenei_reyhaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖زینب « سلام الله علیها» و درک حضور تاریخ قدسی حصرت ابا عبدالله «علیه السلام» 🎙رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) می فرمایند: در عاشورا، در حادثه‌ کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.» 1/اردیبهشت/۱۳۸۹ 🎧؛ 🎙🔻: 🖌اگر افقی بسی بلند از تاریخ در مقابل حضرت زینب سلام الله علیها نبود چگونه در دل آن همه مصیبت، اینهمه امید در شخصیت او به ظهور می‌آمد؟ تا آنجایی که این چنین شورمندانه و سلحشورانه در مقابل عبیدالله و یزید سخن بگوید! جایگاه این سخنان و این همه امید جز با است که در مقابل او گشوده شده است؟ ای زن ! ای کلام علی در کام! در آینه نهضت اباعبدالله علیه السلام چه حضوری را مشاهده کرده ای که اینهمه امیدوارانه وعاقلانه در میدانی ؟☘️ ✍و به راستی چگونه میتوان از گفت که در توجه به تاریخ ، مقابل انسان‌گشوده می شود؟ و در کدامین افق می توان از آن‌گونه گفت که در آن معنای از تاریخ ، می توان ، را ملاقات کرد؟ این تاریخ چیست ؟ (۲) 💠@ziafat_andishe 🔘@matalebevijeh 🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
🔹️جلسه گفت وگو 🔹️موضوع: زن و‌ حضور تاریخی ، بشارتی برای عهد قدسی. 🗓روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ⏰ساعت ۱۷ 🎙رهبر معظم انقلاب : در عاشورا، در حادثه‌ کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، بود... این حادثه نشان داد که زن در نیست؛زن در مهم‌تاریخی قرار دارد.(۱۳۸۹/۲/۱) آیا می شود از کربلا آن گونه گفت و شنید و روضه خواند که عقیله بنی هاشم را در متن آن ببینیم ؟ کدامین روایت می تواند از بودن زینب برای ما گره بگشاید و زن امروز را در در روزگار سرگردانی و گم‌گشتگی به تولد زن هایی رهنمون گردد که: _ می شوند ، _ خود هستند، _ که روح الله در دامنشان مشق تفکر می کند. ...... ما به استقبال روایتی از تاریخ می رویم‌که زن در متن حوادث آن تاریخ جای دارد و با حضورش همواره تاریخ در سرآغاز است. ... 💠@ziafat_andishe
‌ ...دعوت به اندیشه... 🔹 گفتگوی و دکتر موسی نجفی 🔸 درباره کتاب: گسست تاریخی و شرق شناسی (اثر دکتر رضا داوری اردکانی) 📆 پنج شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۳ 🕠 ساعت ۱۰ صبح 📍مکان: خانه مشروطیت اصفهان @soha_sima 💠@ziafat_andishe
چه زبانی اکنون می توان گشود تا با در هم زبانی خویش، بگوییم و بشنویم : ما عزم عزیمت به عالَمی داریم که در افق آن تمنایی برای ‌ پیش می‌آید. بودنی که در آن بشر امروز را می‌توان تدارک کرد و به زندگی از افقی بالاتر نگاه کرد. افقی که در آن، حتی آیات قرآن هم فراتر از عباراتی تکراری هستند و تو اشارت فهم می شوی. هم در این افق است که عبادات نیز فراتر از عادات و حرکاتند. اکنون ما عزم عزیمت به داریم اما نه حاجیه خانم امینی که در گذشته است ، ما در جست وجوی هستیم. وجودی که برای آینده است ، برای فردا و پس فردای ما. وجودی که است. 🎙جلسه گفت وگو ؛ 🔰در محضر ؛ 🗓سه شنبه ۲ مردادماه ⏰ساعت ۵ عصر 🔻سرای هنر واندیشه ‌ جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. لینک دعوت مجازی🔻 https://www.skyroom.online/ch /sohasima/soharoom 🖥پخش زنده تصویری از سها‌تی‌وی به صورت آزمایشی tv.sohaa.org 💠@ziafat_andishe
ما و حضور نهایی.pdf
175.2K
🔖نظر به شخصیت تاریخی و آینده‌ای که در پیش است 📖 متن مورد بحث جلسه امروزسه شنبه ۲ مردادماه ساعت ۵ عصر https://eitaa.com/matalebevijeh/17230 💠@ziafat_andishe
🖥پخش زنده تصویری از سها‌تی‌وی به صورت آزمایشی tv.sohaa.org وپخش صوتی جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @‌‌‌ziafat_andishe
✍️نظر به شخصیت تاریخی و که در پیش است 💠بسمه تعالی 1- رهبری در نظر به آینده تاریخی ما حضور نهایی که در پیش است می‌فرمایند: در ۱۲ ابان سال ۹۷ می‌فرمایند: "بنده امیدم و نگاهم نسبت به آینده این کشور خیلی روشن است. بنده می‌دانم که خداوند متعال اراده فرموده است که این ملت را به متعالی ترین درجات برساند. و بدانید که ان شاءالله ملت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، به عالی ترین درجات یک ملت در حد و اندازه ملت ایران خواهد رسید بدون تردید، و بدانید که توطئه دشمن، خرابکاری دشمن، حمله دشمن، ضربه دشمن هیچ اثری نخواهد داشت و به معنای واقعی کلمه دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد." و یا در آخرین گفتار خود با نمایندگان مجلس می‌فرمایند: ایمان یک شاخص مهم است. امید به آینده و نگاه مثبت به افق. به آن‌هایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمی‌شود کرد، نمی‌شود به این‌ها مسئولیت داد، مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. 2- در رابطه با حضور در تاریخی که گذشته را باید راهی کرد برای بازخوانی خود در آینده حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه می‌فرمایند [شهدا] یک شبه ره صد ساله را پیمودند و آنچه عارفان و شاعران عارف پیشه در سالیان دراز آرزوی آن را می کردند، اینان ناگهان به دست آوردند و عشق به لقاء اللَّه را از حد شعار به عمل رسانده و آرزوی شهادت را با کردار در جبهه های دفاع از اسلام عزیز به ثبت رساندند و این تحول عظیم معنوی با این سرعت بی سابقه را جز به عنایت پروردگار مهربان و عاشق پرور نتوان توجیه کرد. (ج ۱۷، ص۳۰۵) 3- با توجه به نکته فوق می‌توان گفت: تفکر، همان زیستنِ اختیاری و جدیّت نسبت به خویش و پاکیزگی در ارتباط با خویشتن است، آزاد از محدودشدن در انبوه کثرات و غفلت از وحدتی که با نظر به «وجود» پیش می‌آید و آن پاکیزگی در ارتباط با خویشتن انسان را در آن‌چه هست، حاضر می‌کند، پس با توجه به این امر افراد را با آن‌چه که نیستند پریشان مسازید. در آن صورت دائماً در جستجوی چیزی خواهند بود که نیستند و احساس می‌کنند دائماً باید شاگرد باشند، در حالی‌که آن‌کس که همواره شاگرد باقی می‌ماند، زحمات آموزگارش را به خوبی جبران نمی‌کند و از اشاراتی که با ارتباط با خویشتن برایش پیش می‌آید محروم است. 4- عمده توجه به شخصیت بانویی است که اولاً متوجه جهان جدید شده است و ثانیاً اسیر ادعاهای جهان جدید که خود را آخرین دوران معرفی می‌کند، نشده و توانسته است در همین تاریخ و همین جهان رو به سوی آینده ای داشته باشد که نهایی ترین حضور است و این یعنی تفکر. و کسی که در چنین درک تاریخی حاضرباشد متفکر است. با توجه به این امر می‌توان گفت بانو امین اشاره‌ای است به آینده نهایی. شرایطی که امکان آن در آن فراهم است تا ره صد ساله را ذیل حضور تاریخی که حضرت روح‌الله رضوان الله تعالی مدنظرها آورد طی کنیم. 5- حال باید از خود پرسید فردای ما و پس فردای ما در بستر اصالت وجود چگونه خواهد بود و رخداد غزه و حضور زن در این رخداد در کجای تاریخ امروز و فردای ما قرار دارد؟ آیا همه چیز حکایت از توجه به آن نهایی‌ترین حضور که عبور از جهان مدرن است، نمی‌کند؟ 🔘@ziafat_andishe 🔘@soha_sima 🔘@matalebevijeh 🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
در جست و جوی امین آینده.mp3
35.49M
...روایت زن امروز... 🔹در بازخوانی شخصیت گفت وگو با حضور نظر به شخصیت تاریخی بانو امین و آینده‌ای که در پیش است. ‌ 📆 سه شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ سرای هنر و اندیشه(سها) 📖 متن مورد بحث https://eitaa.com/matalebevijeh/17246 👈اشارات جلسه ☄️نگاهی هرمنوتیکی[1] به شخصیت بانو مجتهده امین(متن)↙️ https://B2n.ir/z14803 ☄️نگاهی هرمنوتیکی[1] به شخصیت بانو مجتهده امین(صوت)↙️ https://B2n.ir/e92975 🔹عنوان :حضور تاریخی بانو امین 🔹🎙حجت الاسلام: https://eitaa.com/ziafat_andishe/741 استادطاهرزاده: در خیلی باید حساس باشیم. آیابانو امین را شخصیتی می بینیم که: که در جایگاه یک زن باسواد متفکر، نکاتی برای ما میگویند؟ یا این زن ، یک شخصیتی است که در یک تاریخی شده است ؟ 💠@ziafat_andishe 🔘@soha_sima 🔘@matalebevijeh 🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
تولد بشر جدید ، از حدود ۱۰۰ سال قبل از بانو امین پیش آمد. در این تولد ، انسان برای خودش اهمیت یافت ، یعنی در جهان مدرن ،بشر جدید خود را نهایت دوران بشر حس کرد. در این حضور نهایی ، دو نگاه پیدا شد: ۱)_نگاه خوددبنیادانه؛ که محور همه چیز انسان است وقادر به تصرف در هرچه که بخواهد، که همان اومانیسم است. ۲)_توجه این که قصه بشر جدید به عنوان آغاز شده اما در یک هویت قدسی . همه چیز حکایت از آن دارد که به زیبایی قصه بشر جدید را درک کردند و در جهان جدید شدند. و در این جهان ؛ معنایی کاملا متفاوت با قبل را داشته و بانو در این آینده خود را حاضر می بیند. جرعه ای از جلسه: ⬇️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 💠@ziafat_andishe
: تا قبل از اومانیسم چیزی به نام وجود نداشت. دکتر داوری هم در کتاب بلای بی تاریخی متذکر شده‌اند. بشر قبل از بشر مدرن آینده اش یعنی: . اینده یعنی غیب. همه زمان گذشته وحال و آینده‌ یک چیز است. از تا ۳۰۰ سال پیش تغییراتی که در کل جهان شده به اندازه از حالایی که شما هستید نیست. همه ساکت و همه چیز ثابت. ✏️و اکنون درک از این تاریخ جدید، و سیر تحولات پیش رو پرسش ماست. جرعه ای از جلسه: ⬇️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 💠@‌‌ziafat_andishe
صوتی که اکنون تقدیم شما می گردد یکی از جلساتی است که در استقبال از جلسه استاد طاهرزاده برگزار شده است. این جلسات باحضور حجت الاسلام نجات بخش و علاقمندان به شناخت بانو امین برگزار گردیده است. این گفت وگو ، مورد اشاره در جلسه : بوده و پیشنهاد شنیدن آن را به همراهان عزیز و پرسشگر خود داریم.👇👇👇
حضور تاریخی بانو امین.mp3
22.95M
🔹️عنوان :حضور تاریخی بانو امین 🔹🗓۲۷ تیر ۱۴۰۳ 🔹️🎙حجت الاسلام مساله این است که: چگونه زن جای خودش را در جهان امروز می تواند پیدا کند و حفظ کند؟ با حکمت و عرفان ان گونه ارتباط می یابند که دیگران در نسبت با این مواجهه ایشان، ‌معنای دیگری از خود می یابند. در این بودنِ زن در تفکر و ، مجال این نحوه از بودن پیش می آيد ‌. و این ،متفاوت از آموزش عرفان و فلسفه است. از بودن است. اصل مساله ، است که با وحدت شخصیت وجودی و هم نوایی با فلسفه وعرفان میسر است. عالَم با ما معنا می یابد . در خلقت ما اثری است که با آن عالَم معنا می یابد و این جا تفکّر‌، مجال این بودن و اثر ماست. 🔻ودر محکم تر هم حرف می زنیم. یک امتحانی از حضرت زهرا گرفته میشود که حضرت زهرا و زن بودن ایشان به ظهور می آید. یک کاری برعهده حضرت هست که برای انجام آن کار باید زن حاضر باشد. آن کار و آن سخنی که برعهده حضرت هست با زن بودنِ ایشان است. یک راهی هست که : 🔻جز در محقق نمیشود. وظیفه انتزاعی نیست. 🔻خداوند می کند زن بودن را. . اون راه فقط با زن بودن حضرت زهرا ممکن است. در استقبال از : https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 💠@ziafat_andishe
در‌ سنت حوزه ای ما، بی معنا بوده . در وجود داشت که دنبالش بود و به آن هم می رسید، حتی اگر نمره ۲۰ هم می گرفت ، ولی در وجود خودش ،طلب را هنوز حس می کرد ، رضایت به وضع موجودش نمی داد فلذا باز هم تلمّذ می کرد وخودش به وضعِ خودش ، خود آگاه بود. ولی الان کاملا متفاوت شده است. و این تفاوت به جهت رسم روزگاری است که اکنون با آن رو به ایم : بدون طلب و‌پرسشی. آموزش های همگانی دین؛ آموزش های همگانی علم.... ✍و اکنون باید پرسید که چگونه در نظام توسعه ، ما وضعیت متعالیِ انسان به وضع خویش را به و ،تنزل دادیم و بشر را از وادیِ لذت بخشِ طلبِ علمِ پس از پرسش، به تعلیم قبل از پرسش پرتاب کردیم؟ گویا بانو امین با استقرار در این خوداگاهی، در مقام پرسش از زن تاریخ، راه آینده ای را گشود که اکنون نیز آن پرسش هنوز برای ما زنده است‌ . 🔻جرعه ای از این گفت وگو ↙️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/741 ... 💠@ziafat_andishe
مساله اصلی امروز ما این است: ایا خانه معنایی دارد؟؟؟ پرسش رایج امروز در مواجهه با امور مختلف این است: 🔻به چه کار می آید؟ گویی همه چیز مشخص دارد واهمیت هر چیز در کارایی آن است و در این میان، کارکردی ندارد. مثلا: 🔻همین جور نشستی توی خانه که چی؟ و این سوال رایجی است که از زن امروز وبچه ها هر کدام به نحوی می پرسند. به گزارش ما از خانه توجه کنید: _توی خونه که چیزی نمیشه . _پاشو برو یه کاری بکن. در خانه بودن هیچ معنایی ندارد ،چون 🔻خانه چیزی و جایی نیست؛ پس اگر در خانه بمانید ، هیچ اتفاقی نمی افتد؛ آیا مجال فکر کردن به آن معنایی از خانه ممکن است که معنای زن همان تعلق او به خانه باشد؟ اگر بشر در جهان ، فراموش‌ شده برای بودنِ خود دارد، ،همان تجدید عهد فراموش شده است که جز با ممکن نخواهد شد. ✍چکونه می توان از معنای خانه نگفت آن گاه که همه در جست وجوی سکنایی هستند تا بتوانند با خود به سر ببرند؟ و مگر سکنای گم شده امروز جایی جز خانه میتواند باشد؟ و تمنای زن امروز چیست که خود را در خانه نمی یابد؟ حفظ این پرسش ،می تواند ما را به تفکر تاریخی فراخواند ، همان تفکری که در پاسداشت آن، توانست به استقبال ای برود که زن، خود را سرباز خمینی یافت. جرعه هایی ازاین گفت وگو ↙️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/741 .... 💠@‌ziafat_andishe
در ۱۰۰ سال حصور حاج خانم امین جهان جدیدی جلوی آدمها قرار می‌گیرد، و دو نحوه بودن پیش میاد: یکی مثل بانو امین و یکی مثل خانم طاهر قرةالعین که خیلی هم‌خطر ناک هست‌. ایشان در مدرسه قزوین درس خوانده اند، سید جمال نیز شاگرد انجاست .مدرسه عجیب و غریبیست . ایشان وارد فرقه شیخیه می شوند، شیخیه یعنی انحراف ازتفکر صدرا . سپس در مواجهه با جهان جدید ،این بنده خدا می‌خواهد نو و به روز باشد، می‌خواهد جدید باشد ،نمی‌داند چه کار کند ناگهان طرفدار علی محمد باب می‌شود واهل فرقه بابیه . و حتی اعدامش هم می‌کنند. آن چه بر خانم طاهره قرة العین می گذرد یک بحث مفصلی است؛ برای شناخت حاج خانم امین باید خانم طاهره قرة العین بشناسید که در یک تاریخ دو حضور را مشاهده می کنیم: یک حضور می گوید :ما باب الله هستیم به سوی مهدی ؛ که حکم اعدامشان هم اجرا می شود . مساله این جاست که: ببینید ما تا کجا حساسیت در تاریخ حاج خانم امین داریم؟
در ۱۰۰ سال حضور حاج خانم امین جهان جدیدی جلوی آدمها قرار می‌گیرد، و دو نحوه پیش میاد: یکی مثل بانو_امین و یکی مثل خانم که خیلی هم‌خطرناک هست‌. ایشان در مدرسه قزوین درس خوانده اند، سید جمال نیز شاگرد انجاست .مدرسه عجیب و غریبیست . ایشان وارد فرقه شیخیه می شوند، شیخیه یعنی انحراف ازتفکر صدرا . سپس در مواجهه با جهان جدید ،این بنده خدا می‌خواهد و باشد، می‌خواهد جدید باشد ،نمی‌داند چه کار کند ناگهان ،طرفدار علی محمد باب می‌شود واهل . و حتی اعدامش هم می‌کنند. آن چه بر خانم طاهره قرة العین می گذرد یک بحث مفصلی است؛ 🔻برای شناخت حاج خانم امین باید خانم طاهره قرة العین بشناسید که در یک تاریخ دو حضور را مشاهده می کنیم: _یک حضور می گوید ما باب الله هستیم به سوی مهدی ؛ که در نهایت حکم اعدام خانم هم اجرا می شود ... _و یک حضور هم متعلق به بانو امین است. مساله این جاست که: ببینید ما تا کجا حساسیت در تاریخ حاج خانم امین داریم؟ 🎙 جرعه ای از این جلسه↙️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 ... 💠@ziafat_andishe
اگر مسئله ، روشن نشود؛ 🔻تقریباً ما حاج خانم امین رو نفهمیدیم؛ الّا این که یک زن متفکر داریم ، کتاب‌های ایشان را هم می‌خوانیم و بد هم نیست؛ اما حاج خانم امین نیست . 🎙 جرعه ای از جلسه↙️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 ... 💠@ziafat_andishe
🔹️..به مناسبت شروع دولت آقای و نگرانی احتمالی از ان چه که در پیش است: در ؛ می توان فهمید چگونه در بازار و می شود را بدهید و اسلام از دست رفته را باز ستانید وبه معجزه عشق ایمان بیاورید که در مسیر عشق، هرگز راهِ ادامه‌ی اسلام به نمی رسد هرچند مسیر آن را سدّ کند؛ و لذا شناختن حیله های عظیم امویان ما را متوجه نقش عظیم حسین علیه السلام می نماید که راه حسین چگونه راهی است، 🔻راهی که امویان آن را نمی بینند و از آن سر در نمی آورند. ✍و مااکنون تا در مکتب کربلاییم و امتداد آن را در رهبری خامنه‌ای عزیز یافته ایم، چه خوفی از آینده بسی درخشان انقلاب داریم ؟ پس چه جای یاس است آن گاه که از دادن هراسی نداریم ، عاشق روح الله در مسیر این عشق نمی شناسد، همان گونه که در کربلا فقط دید : . و اکنون نیز جز در افق حضرت زینب سلام الله علیها، راهی برای ادامه اسلام در تاریخ ما وجود ندارد. راهی که گرچه بر شمشیر پیروز نیست، اما بر شمشیر پیروز می‌گردد. .... 💠@ziafat_andishe
عصر عاشوراست؛ زنی مصیبت دیده در اوج محنت و غربت و تنهایی ، بالای سر بدن تکه تکه شده برادرش ، حاضر شده است ، یقین باید روضه بخواند، شیون کند، از جهالت امت بدون امام شکایت کند ، نه ، نه ،... او جمله ای خطاب به برادرش می گوید که هنوز هم باید در حیرت ماند؛ بِاّبِی المَقتولُ بِیَومِ الجُمُعَه، اوِ الاِثنَینِ؟ پدرم فدایت ،تو کشته روز هستی یا ؟ (جمعه همان روز دهم محرم ۶۱ است و دوشنبه روز است.) اکنون ،جمله ای می گوید که تا ابد انسان ها را به درنگ و تامل و تفکری دعوت‌ کند تا بتوان معضلات اجتماعی تاریخ را ژرف اندیشانه ببینند و بیندیشند. و به راستی با کدامین زبان ،می توان از تفکری گفت که مختص عقیله بنی هاشم در سخت ترین ابتلائات است، او این گونه متذکر می شود تا گوش جهان بشنود که اگر به حاکمیت سقیفه ای که مظهر تفکر ظاهرا اسلامی با شعار حسبنا کتاب الله ،است راضی بشویم ،کار به قتل می کشد. اگر کتاب الله عهدی برای آسمانی شدن بشر بود ، پس چگونه می توان عهد غدیر را نادیده گرفت؟ 🔻ایاجز درافق بسنده کردن به کتاب الله و غفلت از آن ، گرفتار خواهیم شد؟ و یقینا زینب مشق این تفکر را در جهاد مادرش زهرا سلام الله تمرین کرده است. ... 💠@ziafat_andishe
🔹به مناسبت بزرگداشت فیلسوف ایرانی، شهاب‌ الدین سهروردی: هیچ کاری برای فلسفه اسلامی ایران نکرده بود، این کار بزرگِ او را باید روی سرمان بگذاریم که: 🔻 به ، فلسفه تعلیم کرده است. آثار او به زبان فارسی همیشه ماندگار خواهد بود. به عبارت دیگر او فلسفه را به زبان فارسی به ماآموخت. فلسفه زبان دارد، و زبان می خواهد. هیچ کدام از ما فکر نمی کنیم و بعد از فکر مضمون آن را در زبان قرار نمی دهیم تابا آن مضامین حرف بزنیم . 🔻بلکه ما با فکر می کنیم. اگر کسی به این رابطه زبان و تفکر توجه کند ،باید زبان فلسفه در فارسی را یاد بگیرد. و سهروردی یکی از این زبان است. نوشتن فلسفه به زبان فارسی در تاریخ فلسفه ،یک حادثه مهم است. ✍ ... 💠@ziafat_andishe
: ✍️: همه علوم برای ما مفیدند،همه علوم به درد ما می خورند ؛ اما با و _که البته هنر هم نوعی تفکر است _می توانیم خودمان را در عالم‌ کنونی پیدا کنیم و بی جایگاه بودن درد بزرگی است که: 🔻هنرمند و فیلسوفِ متفکر ،نه تنها این درد را احساس می کنند بلکه این را در وجود دیگران می کنند. ✍️: تفکر به زیستن در جهانی که در آن واقع شده بود و می رفت تا زیستن را برایش بی معنا کند‌ او بود. زیرا او که از طبقه اشراف بود زودتر از بقیه می توانست آن را احساس کند،چرا که آن طبقه زودتر در معرض بی معنایی از طریق فرهنگ مدرن بودند فلذا راه حل را نه دید ونه ، 🔻به جهانی بین دو جهان فکر کرد، راهی برای عبور از که سخت زنان را تهدید می کرد و می رفت که از دست برود. ... 💠@ziafat_andishe
به این خبر که در BBC فارسی منتشر شده توجه کنید: 🗓۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۴ 🔻جدول توزیع مدال‌ها در المپیک ۲۰۲۴ پاریس غایبی بزرگ خواهد داشت، یکی از مدعیان همیشگی کسب مدال: . به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و از آن، این دو کشور امکان اعزام تیم‌ رسمی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نخواهند داشت و ورزشکاران این دو کشور تحت عنوان ورزشکاران مستقل بی‌طرف (AIN) در المپیک شرکت خواهند کرد. آنها اجازه استفاده از پرچم یا سرود ملی خود را نخواهند داشت و علاوه بر آن، کشورشان هم در جدول توزیع مدال‌ها قرار نخواهد گرفت. همچنین ورزشکاران این دو کشور، تنها در صورتی می‌توانستند به صورت انفرادی و مستقل شرکت کنند که معیارهای سخت‌گیرانه کمیته بین‌المللی المپیک را رعایت می‌کردند، معیارهای مانند: ❌عدم حمایت از جنگ یا نداشتن ارتباطات نظامی. بشنو_از_زن... 💠@ziafat_andishe
و در ادامه توجه فرمایید: