#رحیم_پورازغدی(۳):
از ابا عبدالله می پرسیدند که رفتن خودت، پذیرفته است ، اما :
🔻چرا #خانواده را می بری؟
_نمی دونی اسیر میشن ،
_کتک می خورن ،
_ بی احترامی میشه ؟؟؟
بله ما می دانیم ،خداوند می خواهد زنان را در زنجیر ببیند. چه اتفاقی می افته.
چون باید بریم.
بسیار قوی است.
زینب می داند در کربلا قرار است چه شود.!!!
نشانی از انانیت نیست تا بگوید :
پس تکلیف #ما چه می شود؟؟؟
و حرمت ما ؟
و غربت و اسارت چه؟؟؟
یعنی در زینب ، فعل و صفت و قدرت واراده او این است:هرچه خدا می خواهد،
شاد بودن به اطاعت خداوند، حتی در غل و خون و زنجیر و شلاق خوردن.
توهین می شنوی.
نه #دو گانگی است نه #بیگانگی.
فانی مطلق.
این زینب را روایت کنید که :
من نیستم.
احساسات من ،منافع من ،
احترام من ،مساله اصلی نیست.
یعنی من نیستم!!
سالکی است که فانی شده.
احساسات و تعلقات وتعینات خود را هم نمی بیند.
اصلا اگر #من بود صحنه عاشورا #زیبا نبود.
🔻چون من نبود زیبا شد.
عبد فانی از اراده خود در ارده خداست.
پس می تواند بگوید: کربلا خیلی زیباست.
🔻این زینب واقعی است.
_دنبال عزت حقه،
_#کثرات ندیدن کائنات ندیدن،
_مثل ما اهل خیالات نیست،
_زهر طبیعت را می چشدو#لبخند می زند.
🔻این جمله ما رایت الا جمیلا از هر دهانی نمی تواند بیرون بیاد.
از هر روحی بیرون نمیاد.
اغلب ارواح ما نمی تونه این جمله رو بگه
این یعنی من هویت مخلوقی خودم رو فراموش کردم و فانی و مستهلک شدم در حق.
✍اکنون از خود بپرسیم:
ما در سوگ کدامین زینب، به عزا می نشینیم و اشک می ریزیم ؟؟؟
🎤تفصیل صوت :
https://eitaa.com/ziafat_andishe/711
#بشنو_از_زن....
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_طاهرزاده:
ارادت به شهدا ,یک امر عاطفی نیست؛ ارادت به کسانیست که متذکر عالَم ما میباشند و در هر دوره از انقلاب،
🔻شهدا #طوری ظهور کردند که آن ظهور در دوره قبل به آن شکل رخ نداده بود. تا معلوم شود ما در #عالَم_انقلاب_اسلامی در هر آغازی #آغاز_دیگری را میتوانیم تجربه کنیم.
ظهور شهدای دفاع مقدس عالمی را به ما عطا کرد که در ادامه آن عالم با #شهید_حججی در دل آن عالم آغاز دیگری به ظهور آمد و با شهید #حاج_قاسم_سلیمانی گویا #آغاز_آغازهای_عالم بعد از عالم دفاع مقدس به ظهور آمد و ما بیشتر از قبل در معرض تجلی تجلیات وجود قرار گرفتیم.
🔻آیا نباید باز منتظر آغاز دیگری بود.؟؟؟
✍و #استاد_طاهرزاده_عزیز در کدام افق حاضر هستند که با حضورشان می توانند آینده را ببینند و از آن به ما گزارشی بدهندتا اکنون ،دوباره با #رییسی_شهید در سرآغازی دیگر باشیم؟؟؟
و پس از رییس جمهور شهید ،کدامین آغاز را به انتظار نشسته ایم؟
ساده اندیش نباشیم، ما از پیشگویی و ...حرف نمی زنیم ، فرسنگها فاصله است از این حرف های عوامانه تا گزارشگری آینده.
آری متفکر با استقرار در ساحتی از اندیشه، می تواند به انتظار بنشیند و ما را نیز #امیدوارانه به این ساحت فرا خواند.
و اکنون #وقت_پرسش است ؛پرسشی که از سر #طلب_ماست،برای معنایابی خود، فلذا همواره تازه است؛
چگونه می توان در این تاریخِ بی عالَمی و بی معنایی،گوش های خود را برای شنیدن ندای بی صدایی آماده نکنیم ؛
آن گاه که خدا در هر لحظه ،در دل #رخدادهایی که در #انقلاب پیش می آید ،ما را به سوی خود فرا می خواند؟؟؟
#در_انتظار_عالَم_انقلاب_اسلامی
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
من یک بار در یک صحبتی، صبر امام حسین (علیه السّلام) را تشریح کردم. صبرش فقط این نبود که:
_ بر تشنگی صبر کند،
_بر کشته شدن یاران صبر کند؛
اینها #صبرِ_آسان است. #صبرِ_سختتر این است که دیگران، افراد صاحب نفوذ، افراد آگاه، افراد محترم هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هِی ایجاد تردید کنند.
چه کسانی؟ افرادی مثل:
_عبدالله جعفر،
_عبدالله زبیر،
_عبدالله عباس؛
این شخصیتهای برجستهی بزرگ آن روز دنیا، #آقازادههای_مهم_اسلام، اینها هی بگویند نکُن این کار را. هر که باشد، اگر چنانچه آن #عزم و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که:
🔻 من دیگر تکلیفی ندارم، اینها که دارند اینجوری میگویند، دنیا هم که دارد آنجوری حرکت میکند، بگوئیم و بگذریم. آن که در مقابل این اظهارات، در واقع وسوسهها، تردیدافکنیها، #راه_شرعی_درستکردنها بایستد و دلش نلرزد و قدم در این راه بگذارد، او همان کسی است که میتواند این #تحول_عظیم را به وجود بیاورد. و امام بزرگوار ما در این جهت تشبّه کردند و اقتدا کردند به سید و سالار شهیدان، که من یک وقتی گفتم و حالا نمیخواهیم وارد این مقوله بشویم؛ شرحش مفصل است. این پاسدارىِ امام حسین است.
🔰بیانات #رهبری
۱۳ تیرماه ۱۳۹۰
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و ما می خواهیم تاریخ بنویسیم؛
اما نه تاریخی که مرسوم است ومتداول.
تاریخی که در آن #زن می شود نگاهبانش ،
و #معلّم_ثانی بشریت.
زنی که در تاریخ بی عالَمی و ناامیدی ، #اشارت و #بشارت_روح_الله را می بیند ؛
با او هم عهد می شود ؛
و#دعوت او را می شنود ؛
دعوت به آینده...
و زن چگونه در این دعوت ،نسبت ها و تعلق های خود را می بیند و می یابد؟؟؟
در همین دعوت امام است که نسبت #مادری ،تاریخ سازی است،
او با امام چیزی را یافته است که در این نسبت فقط با #نذر فرزندش برای #عباس ، خود را می بیند و حاضر می یابد.
و این زن ، در مادریش ،اکنون حاضرترین انسان تاریخ است .
حضوری امیدوارانه در استقبال از آینده اش.
و آیا مساله زن امروز چیزی جز این است:
🔻کدامین دعوت می تواند برای فردا و پس فردای زن امروز ،امید آفرین باشد؟
ایا می توان به #رخداد_انقلاب_اسلامی که در امروزِ ما پنهان شده، دوباره نگاه کنیم؟؟؟
#مادر
#تاسوعا
#نذر_عبّاس
#شهید_مصطفی_صدرزاده
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
اکنون دوباره می توان به پیام رهبری دوباره نگاه کرد ؛
ایشان در پیامی در ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۱ به کنگرهی «هفت هزار زن شهید کشور»، نقش زنان مسلمان ایرانی را در بهترین زبان و سخن بیان کردند.
به قسمت پایانی پیام توجه کنیم:
زن مجاهد مسلمان ایرانی، #معلّم_ثانی برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از #معلم_اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.
سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمهی زهرا و بر همهی زنان بزرگ صدر اسلام و بر بانوان فداکار و از جان گذشتهی ایران اسلامی.
اکنون باید پرسید:
در چه نحوه از حضور می توان ، زن امروز را به آینده بشارت داد تا امیدوارانه در تاریخ حاضر باشد؟
چقدر به حضور تاریخی او در افق تفکر حضرت روح الله توجه کرده ایم تا اکنون به او ، به عنوان معلم ثانی بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها؛ توجه شود؟؟؟
در کدامین افق می توان انتطار تولد شخصیت هایی در حوزه زن را کشید که دعوتی در حضور آن ها نهفته است ؟
دعوتی که می تواند زن ناامید و خسته تاریخ امروز را به آینده شوق آمیزش بشارت داد.
و مگر آینده چیزی جز فهمگذشته است؟
و ما تا در گذشته خود درست حاضر نشویم، در آینده هم حضور نداریم.
اگر جهان مدرن ، ما را به بهانه حضور در فضای زندگی تکنولوژیک ، به جدایی از سنت های جهان دیروز دعوت می کند ،باید همین نقطه را برای گفت وگو انتخاب کنیم،
نقطه ای که در آن از #جهان_بین_دو_جهان باید گفت و شنید؛
و آیا #انقلاب_اسلامی همان حضور جهانی بین دو جهان برای آینده ما نیست؟
و در این افق می توان از نیازمندی های زیستن در این جهان بگوییم ، سپس نسبت #حجاب برای حضور زن از این ابهام و پوشیدگی و اجمال به در می آید.
تفصیلی بر این متن :
https://eitaa.com/ziafat_andishe/718
#زن_مجاهد
#ستمهای_مدرن
#معلم_ثانی
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
#گزارش_عاشورا:
فجر صادق دمید و موذن آسمانی در میان زمین و آسمان ندا در داد: صبوحُُ قُدوس رب الملائکه و الرّوح.
امام به نماز فجر ایستاد و اصحاب به او اقتدا کردند و ظاهر و باطن و اول و آخر به هم پیوست .
میان ظاهر و باطن #وادی_حیرتی است که #عقل در آن سرگردان است.
تن در دنیاست و جان در آخرت ؛
این یک به سوی خاک میکشاند و آن یک به سوی آسمان ، و چشمِ حس ظاهر بین است.
#شهید_آوینی
و آیا مادری در این وادی حیرت، که فاصله میان ظاهر و باطن است ، مقیم نیست؟
وگویی عقل در مقام مادری ان گاه به کمال می رسد که در همین #نمی_دانم_ها مستقر گردد ، وگرنه عقل ظاهر و رایج ، در این غربت و تنهایی، سرگردان است و #منتشر در همه جا.
پای مادر در زمین است ، ولی چشمانش امیدوار به آسمان است و در حیرت خویش ، امیدوارانه و منقطع از عقل حسابگرانه همواره در انتظار است.
و آیا زن امروز، به میزان دوری از وادی حیرتِ مادرانه، مقیم #وادی_وَهم نمی گردد؟
چرا که چشم در این وادی وهم ، فقط ظاهر بین است و غافل از باطن عالم .
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
#تابلو_عاشورا:
تابلوی عصر عاشورای #استاد_فرشچیان را مینگرم .
از خود میپرسم که مگر استاد فرشچیان جز در نسبت خود با امام حسین و در توجه به غربت آل الله این تابلو را خلق کرد؟
واگر امروز کسی در طلب نسبت خود با امام حسین باشد ،جز در توجه به غزه میتواند خود را بیابد؟
🔻و به راستی #زن_غزه در عصر غلبه ظاهر بینی ، چگونه از این ظاهر نازیبا و سخت ، صابرانه وشاکرانه عبور کرده و باطن شهادت و اسارت و غربت و بیخانه و بیخانمانی را #جمیل میبیند؟؟؟
شان زن غزه ، امروز تلاوت آیات الهی است ،
آیاتی که حقیقت ایمان را در جهاد یافته اند و باطن مقاومت را که سِرُّالاسرار کربلاست درک کرده اند.
چگونه امروز ، زن غزه دلخوش به کنج فراغت و رزق کافی نیست؟
گویی او امروز آمده است تا دوباره به ما تذکری دهد و ما را دعوت به #قافله_عشق کند که امروز به فراخور تاریخ ما ، غزه کربلا گشته و زن غزه با گذر از ساحت ظاهر، باطن عالم را می بیند.
🔻او امروز خانه و خانمان خود را در بی سروسامانی بنا کرده است ،
🔻درست مثل #زینب در کربلا:
با نوای کاروان
باربندید هم رهان
این قافله عزمکرب و بلا دارد...
#ظهر_عاشورا
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
این حسین کیست که هرکسی در تب وتاب سوار شدن بر کشتی نجات اوست؟
به اینکودک و بساط #کوچک اما #وسیعش نگاه کنید،
او چگونه خود را در محضر ابا عبدالله عرضه کرده است؟
یقین او هم فهمید که حسین وقتی دیگر #هیچ نداشت که فدا کند ، جز جانش ، آن را نیز فدا کرد.
همین سینی چای ، رشته حب او به حسین است .
و کدام#مادر او را به این ارادت زیبا و ساده و خالصانه دلگرم کرده است؟؟؟
🔻آری، #راز این #موکب_کودکانه ،
وجود #مادری است که فرزندش را با همین یک سینی ساده چای، در کشتی نجات اباعبدالله جای داده است.
مادری رازی است که همهست و همنیست ،
او امیدوار به رحمت واسعه اباعبدالله است.
و مکتب کربلا ، در گرو همین #امید_مادرانه است.
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
@khandehhhalal
🏴عظمت زینب کبری (سلاماللهعلیها).
#عصر_عاشورا؛
#برای_زینب(۱)
📝 رهبر انقلاب: یک مقایسهی کوتاه بین #زینب_کبری و بین همسر فرعون، #عظمت مقام زینب کبری را نشان میدهد. در قرآن کریم، زن فرعون نمونهی ایمان شناخته شده است، برای مرد و زن در طول زمان تا آخر دنیا. آن وقت مقایسه کنید زن فرعون را که به موسی ایمان آورده بود و دلبستهی آن هدایتی شده بود که موسی عرضه میکرد، وقتی در زیر فشار شکنجهی فرعونی قرار گرفت، که با همان شکنجه هم - طبق نقل تواریخ و روایات - از دنیا رفت، شکنجهی جسمانی او، او را به فغان آورد: «اذ قالت ربّ ابن لی عندک بیتا فی الجّنة و نجّنی من فرعون و عمله»؛ از خدای متعال درخواست کرد که پروردگارا! برای من در بهشت خانهای بنا کن. در واقع، طلب مرگ میکرد؛ میخواست که از دنیا برود. «و نجّنی من فرعون و عمله»؛ من را از دست فرعون و عمل گمرهکنندهی فرعون نجات بده. در حالی که جناب #آسیه_همسر_فرعون مشکلش، شکنجهاش، درد و رنجش، درد و رنج جسمانی بود؛ مثل #حضرت_زینب، چند برادر، دو فرزند، تعداد زیادی از نزدیکان و برادرزادگان را از دست نداده بود و در مقابل چشم خودش به قربانگاه نرفته بودند. این رنجهای روحی که برای زینب کبری پیش آمد، اینها برای جناب آسیه پیش نیامده بود.
📝 در روز عاشورا زینب کبری این همه عزیزان را در مقابل چشم خود دید که:
🔻 به قربانگاه رفتهاند و شهید شدهاند. بعد از شهادت، آن همه محنتها را دید،:
_تهاجم دشمن را،
_هتک احترام را،
_ مسئولیت حفظ کودکان را،
_زنان را.
عظمت این مصیبتها را مگر میشود مقایسه کرد با مصائب جسمانی؟ اما در مقابل همهی این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنی»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. بدن پاره پارهی برادرش در مقابل چشم؛ دل به سمت پروردگار عالم، عرض میکند:
🔻پروردگارا! این قربانی را از ما قبول کن.
ببینید این مقام، مقام چنین #صبری، چنین دلدادگی نسبت به #حق و #حقیقت، چقدر متفاوت است با آن مقامی که قرآن کریم از جناب آسیه نقل میکند. این، عظمت مقام زینب را نشان میدهد.
(🎙بیانات #رهبری؛۱۹ دی ماه ۱۳۸۸)
✍واگر آن نحوه از حضور توحیدی آسیه در کنار فرعون ، شایسته نزول آیه ای است که او را اسوه ای برای همه مردان و زنان تاریخ معرفی کند،
پس ،چگونه می توان قرآنی در شان زینب نازل کرد و خواند ، انگاه که در مقابل این همه مصائب ، آیه ای از آیات کتاب وجودش را تلاوت می کند:
ما رایت الا جمیلا...
و مگر حضور شیر مردانه زینب در کاخ ابن زیاد و یزید ، با آن همه مصیبت و اسارت و محنت و ...قابل قیاس با حضور آسیه در کاخ فرعون هست؟
🔻و چه زیبا رهبری ، وجود زینب را روشنی گاه وجود برای ابدیت معرفی می کنند تا حواسمان به کتاب وجودی زینب باشد .
کلید رمز کتاب وجودی زینب همانجمله عظیمی است که فراتر از #عبارت است، که العبارت للعوام و الاشارت للخواص .
پس باید #اهل_اشارت شد تا عازم راهش شویم که فقط #خواص در خیمه حسین راه دارند.
#مارایت_الا_جمیلا
#آسیه
#زینب
#روشنی_گاه_وجود
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
🖥 @khamenei_reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖زینب « سلام الله علیها» و درک حضور تاریخ قدسی حصرت ابا عبدالله «علیه السلام»
🎙رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) می فرمایند: در عاشورا، در حادثه کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.» 1/اردیبهشت/۱۳۸۹
🎧#شنیدنی؛
🎙#صدای_استاد_طاهرزاده🔻:
🖌اگر افقی بسی بلند از تاریخ در مقابل حضرت زینب سلام الله علیها نبود چگونه در دل آن همه مصیبت، اینهمه امید در شخصیت او به ظهور میآمد؟ تا آنجایی که این چنین شورمندانه و سلحشورانه در مقابل عبیدالله و یزید سخن بگوید! جایگاه این سخنان و این همه امید جز با #توجه_به_تاریخی است که در مقابل او گشوده شده است؟ ای زن ! ای کلام علی در کام! در آینه نهضت اباعبدالله علیه السلام چه حضوری را مشاهده کرده ای که اینهمه امیدوارانه وعاقلانه در میدانی ؟☘️
✍و به راستی چگونه میتوان از #امیدی گفت که در توجه به تاریخ ، مقابل انسانگشوده می شود؟
و در کدامین افق می توان از #تاریخ آنگونه گفت که در #اِزای آن معنای از تاریخ ، می توان ، #تفکر را ملاقات کرد؟
این تاریخ چیست ؟
#برای_زینب(۲)
#شام_غریبان
💠@ziafat_andishe
🔘@matalebevijeh
🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
🔹️جلسه گفت وگو
🔹️موضوع:
زن و حضور تاریخی ، بشارتی برای عهد قدسی.
🗓روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه
⏰ساعت ۱۷
🎙رهبر معظم انقلاب : در عاشورا، در حادثه کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، #حضرت_زینب بود... این حادثه نشان داد که زن در #حاشیه_تاریخ نیست؛زن در #متن_حوادث مهمتاریخی قرار دارد.(۱۳۸۹/۲/۱)
آیا می شود از کربلا آن گونه گفت و شنید و روضه خواند که عقیله بنی هاشم را در متن آن ببینیم ؟
کدامین روایت می تواند از
#عالمه_غیر_متعلمه بودن زینب برای ما گره بگشاید و زن امروز را در در روزگار سرگردانی و گمگشتگی به تولد زن هایی رهنمون گردد که:
_ #ابن_عربی_پرور می شوند ،
_#اَمین_تاریخ خود هستند،
_#صاحبه_بانوهایی که روح الله در دامنشان مشق تفکر می کند.
......
ما به استقبال روایتی از تاریخ می رویمکه زن در متن حوادث آن تاریخ جای دارد و با حضورش همواره تاریخ در سرآغاز است.
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
...دعوت به اندیشه...
🔹 گفتگوی #استاد_طاهرزاده و دکتر موسی نجفی
🔸 درباره کتاب:
گسست تاریخی و شرق شناسی
(اثر دکتر رضا داوری اردکانی)
📆 پنج شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۳
🕠 ساعت ۱۰ صبح
📍مکان: خانه مشروطیت اصفهان
@soha_sima
💠@ziafat_andishe
چه زبانی اکنون می توان گشود تا با #زن_امروز در هم زبانی خویش، بگوییم و بشنویم :
ما عزم عزیمت به عالَمی داریم که در افق آن تمنایی برای #بودنِ_زن پیش میآید.
بودنی که در آن #درد_ناپیدای_بیعالَمی بشر امروز را میتوان تدارک کرد و به زندگی از افقی بالاتر نگاه کرد. افقی که در آن، حتی آیات قرآن هم فراتر از عباراتی تکراری هستند و تو اشارت فهم می شوی. هم در این افق است که عبادات نیز فراتر از عادات و حرکاتند.
اکنون ما عزم عزیمت به #عالَم_امین داریم اما نه حاجیه خانم امینی که در گذشته است ،
ما در جست وجوی #وجود_بانو_امین هستیم.
وجودی که برای آینده است ، برای فردا و پس فردای ما.
وجودی که #راز_تاریخ است.
#در_جست_و_جوی_امین_آینده
🎙جلسه گفت وگو ؛
🔰در محضر #استاد_طاهرزاده؛
🗓سه شنبه ۲ مردادماه
⏰ساعت ۵ عصر
🔻سرای هنر واندیشه
جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار میگردد.
لینک دعوت مجازی🔻
https://www.skyroom.online/ch
/sohasima/soharoom
🖥پخش زنده تصویری از سهاتیوی به صورت آزمایشی
tv.sohaa.org
💠@ziafat_andishe
ما و حضور نهایی.pdf
175.2K
🔖نظر به شخصیت تاریخی #بانو_امین و آیندهای که در پیش است
📖 متن مورد بحث جلسه امروزسه شنبه ۲ مردادماه ساعت ۵ عصر
https://eitaa.com/matalebevijeh/17230
#در_جست_و_جوی_امین_آینده
💠@ziafat_andishe
🖥پخش زنده تصویری از سهاتیوی به صورت آزمایشی
tv.sohaa.org
وپخش صوتی جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
@ziafat_andishe
✍️نظر به شخصیت تاریخی #بانو_امین و #آیندهای که در پیش است
💠بسمه تعالی
1- رهبری در نظر به آینده تاریخی ما حضور نهایی که در پیش است میفرمایند:
در ۱۲ ابان سال ۹۷ میفرمایند: "بنده امیدم و نگاهم نسبت به آینده این کشور خیلی روشن است. بنده میدانم که خداوند متعال اراده فرموده است که این ملت را به متعالی ترین درجات برساند. و بدانید که ان شاءالله ملت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، به عالی ترین درجات یک ملت در حد و اندازه ملت ایران خواهد رسید بدون تردید، و بدانید که توطئه دشمن، خرابکاری دشمن، حمله دشمن، ضربه دشمن هیچ اثری نخواهد داشت و به معنای واقعی کلمه دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد."
و یا در آخرین گفتار خود با نمایندگان مجلس میفرمایند:
ایمان یک شاخص مهم است. امید به آینده و نگاه مثبت به افق. به آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمیشود کرد، نمیشود به اینها مسئولیت داد، مسئولیتهای اساسی و کلیدی داد.
2- در رابطه با حضور در تاریخی که گذشته را باید راهی کرد برای بازخوانی خود در آینده حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه میفرمایند [شهدا] یک شبه ره صد ساله را پیمودند و آنچه عارفان و شاعران عارف پیشه در سالیان دراز آرزوی آن را می کردند، اینان ناگهان به دست آوردند و عشق به لقاء اللَّه را از حد شعار به عمل رسانده و آرزوی شهادت را با کردار در جبهه های دفاع از اسلام عزیز به ثبت رساندند و این تحول عظیم معنوی با این سرعت بی سابقه را جز به عنایت پروردگار مهربان و عاشق پرور نتوان توجیه کرد. (ج ۱۷، ص۳۰۵)
3- با توجه به نکته فوق میتوان گفت: تفکر، همان زیستنِ اختیاری و جدیّت نسبت به خویش و پاکیزگی در ارتباط با خویشتن است، آزاد از محدودشدن در انبوه کثرات و غفلت از وحدتی که با نظر به «وجود» پیش میآید و آن پاکیزگی در ارتباط با خویشتن انسان را در آنچه هست، حاضر میکند، پس با توجه به این امر افراد را با آنچه که نیستند پریشان مسازید. در آن صورت دائماً در جستجوی چیزی خواهند بود که نیستند و احساس میکنند دائماً باید شاگرد باشند، در حالیکه آنکس که همواره شاگرد باقی میماند، زحمات آموزگارش را به خوبی جبران نمیکند و از اشاراتی که با ارتباط با خویشتن برایش پیش میآید محروم است.
4- عمده توجه به شخصیت بانویی است که اولاً متوجه جهان جدید شده است و ثانیاً اسیر ادعاهای جهان جدید که خود را آخرین دوران معرفی میکند، نشده و توانسته است در همین تاریخ و همین جهان رو به سوی آینده ای داشته باشد که نهایی ترین حضور است و این یعنی تفکر. و کسی که در چنین درک تاریخی حاضرباشد متفکر است. با توجه به این امر میتوان گفت بانو امین اشارهای است به آینده نهایی. شرایطی که امکان آن در آن فراهم است تا ره صد ساله را ذیل حضور تاریخی که حضرت روحالله رضوان الله تعالی مدنظرها آورد طی کنیم.
5- حال باید از خود پرسید فردای ما و پس فردای ما در بستر اصالت وجود چگونه خواهد بود و رخداد غزه و حضور زن در این رخداد در کجای تاریخ امروز و فردای ما قرار دارد؟ آیا همه چیز حکایت از توجه به آن نهاییترین حضور که عبور از جهان مدرن است، نمیکند؟
🔘@ziafat_andishe
🔘@soha_sima
🔘@matalebevijeh
🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
در جست و جوی امین آینده.mp3
35.49M
#در_جست_و_جوی_امین_آینده
...روایت زن امروز...
🔹در بازخوانی شخصیت #بانو_امین
گفت وگو با حضور #استاد_طاهرزاده
نظر به شخصیت تاریخی بانو امین و آیندهای که در پیش است.
📆 سه شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳
سرای هنر و اندیشه(سها)
📖 متن مورد بحث
https://eitaa.com/matalebevijeh/17246
👈اشارات جلسه
☄️نگاهی هرمنوتیکی[1] به شخصیت بانو مجتهده امین(متن)↙️
https://B2n.ir/z14803
☄️نگاهی هرمنوتیکی[1] به شخصیت بانو مجتهده امین(صوت)↙️
https://B2n.ir/e92975
🔹عنوان :حضور تاریخی بانو امین
🔹🎙حجت الاسلام#نجات_بخش:
https://eitaa.com/ziafat_andishe/741
استادطاهرزاده:
در#حضور_تاریخی_انسانهای_بزرگ خیلی باید حساس باشیم.
آیابانو امین را شخصیتی می بینیم که:
که در جایگاه یک زن باسواد متفکر، نکاتی برای ما میگویند؟
یا این زن ، یک شخصیتی است که در یک تاریخی #شروع شده است ؟
💠@ziafat_andishe
🔘@soha_sima
🔘@matalebevijeh
🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
تولد بشر جدید ، از حدود ۱۰۰ سال قبل از بانو امین پیش آمد.
در این تولد ، #نهایی_بودن انسان برای خودش اهمیت یافت ،
یعنی در جهان مدرن ،بشر جدید خود را نهایت دوران بشر حس کرد.
در این حضور نهایی ، دو نگاه پیدا شد:
۱)_نگاه خوددبنیادانه؛
که محور همه چیز انسان است وقادر به تصرف در هرچه که بخواهد، که همان اومانیسم است.
۲)_توجه این که قصه بشر جدید به عنوان #انسان_نهایی آغاز شده اما در یک هویت قدسی .
همه چیز حکایت از آن دارد که #بانو_امین به زیبایی قصه بشر جدید را درک کردند و در جهان جدید #حاضر شدند.
و در این جهان ؛ #آینده معنایی کاملا متفاوت با قبل را داشته و بانو در این آینده خود را حاضر می بیند.
جرعه ای از جلسه:
#در_جست_وجوی_امین_آینده⬇️
https://eitaa.com/ziafat_andishe/736
💠@ziafat_andishe
#استاد_طاهرزاده:
تا قبل از اومانیسم چیزی به نام #آینده وجود نداشت.
دکتر داوری هم در کتاب بلای بی تاریخی متذکر شدهاند.
بشر قبل از بشر مدرن آینده اش یعنی: #عالم_غیب .
اینده یعنی غیب.
همه زمان گذشته وحال و آینده یک چیز است.
از #حضرت_آدم تا ۳۰۰ سال پیش تغییراتی که در کل جهان شده به اندازه #۲_سال از حالایی که شما هستید نیست.
همه ساکت و همه چیز ثابت.
✏️و اکنون درک #بانو_امین از این تاریخ جدید، و سیر تحولات پیش رو پرسش ماست.
جرعه ای از جلسه:
#در_جست_وجوی_امین_آینده⬇️
https://eitaa.com/ziafat_andishe/736
💠@ziafat_andishe
صوتی که اکنون تقدیم شما می گردد یکی از جلساتی است که در استقبال از جلسه استاد طاهرزاده برگزار شده است.
این جلسات باحضور حجت الاسلام نجات بخش و علاقمندان به شناخت بانو امین برگزار گردیده است.
این گفت وگو ، مورد اشاره #استاد_طاهرزاده در جلسه :
#در_جست_و_جوی_امین_آینده بوده و پیشنهاد شنیدن آن را به همراهان عزیز و پرسشگر خود داریم.👇👇👇
حضور تاریخی بانو امین.mp3
22.95M
🔹️عنوان :حضور تاریخی بانو امین
🔹🗓۲۷ تیر ۱۴۰۳
🔹️🎙حجت الاسلام #نجات_بخش
مساله این است که:
چگونه زن جای خودش را در جهان امروز می تواند پیدا کند و حفظ کند؟
#بانو_امین با حکمت و عرفان ان گونه ارتباط می یابند که دیگران در نسبت با این مواجهه ایشان، معنای دیگری از #بودن خود می یابند.
در این بودنِ زن در تفکر #فلسفی و #عرفانی، مجال این نحوه از بودن پیش می آيد .
و این ،متفاوت از آموزش عرفان و فلسفه است.
#تمنایی از بودن است.
اصل مساله ، #طلبی است که با وحدت شخصیت وجودی و هم نوایی با فلسفه وعرفان میسر است.
عالَم با #بودن_تکوینی ما معنا می یابد .
در خلقت ما اثری است که با آن عالَم معنا می یابد و این جا تفکّر، مجال این بودن و اثر ماست.
🔻ودر #مساله_زن محکم تر هم حرف می زنیم.
یک امتحانی از حضرت زهرا گرفته میشود که #هویت_لیله_القدری حضرت زهرا و زن بودن ایشان به ظهور می آید.
یک کاری برعهده حضرت هست که برای انجام آن کار باید زن حاضر باشد.
آن کار و آن سخنی که برعهده حضرت هست با زن بودنِ ایشان #یگانه است.
یک راهی هست که :
🔻جز در #زن_بودن محقق نمیشود.
وظیفه انتزاعی نیست.
🔻خداوند #انتخاب می کند زن بودن را.
.
اون راه فقط با زن بودن حضرت زهرا ممکن است.
#زن_و_حضور_تاریخی
#بانو_امین
در استقبال از #استاد_طاهرزاده:
https://eitaa.com/ziafat_andishe/736
💠@ziafat_andishe
در سنت حوزه ای ما، #امتحان بی معنا بوده .
#طلبی در #طلبه وجود داشت که دنبالش بود و به آن هم می رسید،
حتی اگر نمره ۲۰ هم می گرفت ، ولی در وجود خودش ،طلب را هنوز حس می کرد ، رضایت به وضع موجودش نمی داد فلذا باز هم تلمّذ می کرد وخودش به وضعِ خودش ، خود آگاه بود.
ولی الان کاملا متفاوت شده است.
و این تفاوت به جهت رسم روزگاری است که اکنون با آن رو به ایم :
#رسم_توسعه_آموزش_همگانی بدون طلب وپرسشی.
آموزش های همگانی دین؛
آموزش های همگانی علم....
✍و اکنون باید پرسید که چگونه در نظام توسعه ، ما وضعیت متعالیِ #خودآگاهیِ انسان به وضع خویش را به #نظامِ_سنجش و #نمره ،تنزل دادیم و بشر را از وادیِ لذت بخشِ طلبِ علمِ پس از پرسش، به تعلیم قبل از پرسش پرتاب کردیم؟
گویا بانو امین با استقرار در این خوداگاهی، در مقام پرسش از زن تاریخ، راه آینده ای را گشود که اکنون نیز آن پرسش هنوز برای ما زنده است .
🔻جرعه ای از این گفت وگو ↙️
https://eitaa.com/ziafat_andishe/741
#طلب
#پرسش
#توسعه
#بانو_امین
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
مساله اصلی امروز ما این است:
ایا خانه معنایی دارد؟؟؟
پرسش رایج امروز در مواجهه با امور مختلف این است:
🔻به چه کار می آید؟
گویی همه چیز #کارکردی مشخص دارد واهمیت هر چیز در کارایی آن است و در این میان،#خانه کارکردی ندارد.
مثلا:
🔻همین جور نشستی توی خانه که چی؟
و این سوال رایجی است که از زن امروز وبچه ها هر کدام به نحوی می پرسند.
به گزارش ما از خانه توجه کنید:
_توی خونه که چیزی نمیشه .
_پاشو برو یه کاری بکن.
در خانه بودن هیچ معنایی ندارد ،چون 🔻خانه چیزی و جایی نیست؛
پس اگر در خانه بمانید ، هیچ اتفاقی نمی افتد؛
آیا مجال فکر کردن به آن معنایی از خانه ممکن است که معنای زن همان تعلق او به خانه باشد؟
اگر بشر در جهان ،#عهدی فراموش شده برای بودنِ خود دارد، #بنای_خانه ،همان تجدید عهد فراموش شده است که جز با #زن ممکن نخواهد شد.
✍چکونه می توان از معنای خانه نگفت آن گاه که همه در جست وجوی سکنایی هستند تا بتوانند با خود به سر ببرند؟
و مگر سکنای گم شده امروز جایی جز خانه میتواند باشد؟
و تمنای زن امروز چیست که خود را در خانه نمی یابد؟
حفظ این پرسش ،می تواند ما را به تفکر تاریخی فراخواند ، همان تفکری که #بانو_امین در پاسداشت آن، توانست به استقبال #آینده ای برود که زن، خود را سرباز خمینی یافت.
جرعه هایی ازاین گفت وگو ↙️
https://eitaa.com/ziafat_andishe/741
#زن
#خانه
#بانو_امین
#بشنو_از_زن....
💠@ziafat_andishe