🔷🔸درنشست امروز دکتر حاج بابایی، حرف دل ما را زد.
گفتند: به مدیران نفت گفته ام بودجه نفت راباید خرج:
#بهداشت
#آموزش_وتربیت
#امنیت
کرد. بقیه موارد را بذارید مردم انجام دهند.
خودروسازی،مسکن سازی، اقتصاد و صنعت زمانی واقعی می شود که مردمی باشد.
اما سه مورد فوق را باید دولت مدیریت کند. وظیفه دولت و حاکمیت است که پشتیبانی مالی انجام دهد.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌹خرده نویسی یک معلم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گروه_بحران در آمریکا چه وظیفه ای دارد؟
#مطالعه + #فکر این گروه درخصوص #ایران به چه جمعبندی در خصوص نقاط حساس اختلاف آفرین رسیده است؟
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
❤️خرده نویسی یک معلم❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹فیلم کوتاهی، معناگرا برای بیشتر عاشق بودن.
🌹برای دوست داشتنهایی که در روزمره ها و مشغله هایمان کمرنگ و گاهی فراموش شدند.
❤️حسی که برای ترمیم و خوب شدن از مسیر دلتنگی می گذرد😊
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌺خرده نویسی یک معلم🌺
#استعمار_فکری
💎دوسال پیش سندی ۱۵ چالشه جهت تحقق میدانی تحول در آموزش و پرورش نوشتم.
📜برخی از چالش ها را اینجا به اشتراک می گذارم:
📕یکی از اصلی ترین و عمده استعمارهای #تفکرغرب در کشور،که کمتر به آن پرداخته می شود و بسیار حائز اهمیت است. استعمار در مبانی علوم انسانی است.
۱. علوم انسانی در کشور ما با گرایش روشنفکری تجددگرا وارد فضای دانشگاهی شد.
۲. مبانی و مباحث علوم انسانی در فضای دانشگاهی و مدرسه کشور، متناظر با مبانی فکری غرب پی ریزی شد.
۳. مدل پرداخت و شاخه بندی در علوم انسانی، دقیقا مبتنی بر استعمار فکری است.
درعصر نوزایی غرب، پرداخت به علوم انسانی براساس منظومه بود.به همین دلیل متفکرین علوم انسانی غربی در تمام ابعاد؛روانشناسی،جامعه شناسی،فلسفه،اقتصاد،مدیریت و... صاحب نظرند.
اما وقتی پرداخت به علوم انسانی را در کشور ما پایه گذاری می کنند. ملزم به تفکیک خوانی، تخصص محدود و گرایش گزینی می شویم.
اگر علوم انسانی را به صورت تفکیکی، تجزیه شده و مجزا مورد بررسی و پرداخت قرار دهیم.درحقیقت مستعمره تولیدات و نظریه پردازی می شویم.
توانایی ابتکار،خلاقیت،اجتهاد و نقادی از ما گرفته می شود.
تسلط به مبانی و اساس را از دست می دهیم و مجبور به نظریه خوانی و تقلید می شویم.
به عبارتی؛ به جای حرکت از #مبنا به سمت #بنا ، درگیر دور شده و از بنا به سمت بنا حرکت می کنیم.
تفکیک علوم انسانی، به جای رویکرد منظومه ای، فراگیر را درگیر مبنا و اصالت گریزی می کند.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
💡خرده نویسی یک معلم💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مرحوم ابومحمد عسگرخانی
استاد روابط بینالملل و حقوق بینالملل
پدر ادبیات علم کنترل تسلیحات و رژيم های امنیتی بین الملل در ایران، از رابطه مستقیم #امنیت_ملی و #منافع_ملی می گوید.
امنیتی که منافع می آورد و درهرکجای جغرافیا می تواند باشد.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌺خرده نویسی یک معلم🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😄جامعه ی شاد!!!!
#نشاط ، تقویت یک هیجان نیست. تقویت هیجانات در انسان منتج به شادی و نشاط نمی شود. بلکه می تواند منجر به آسیب روانی و یا اختلال شود.
#رقص نمی تواند نشانگر شادی و نشاط باشد. شخصیت آسیب دیده، افسرده و فاقد اعتماد به نفس هم می تواند تمایل افراطی به رقص یا اقدام به آن داشته باشد.
#خندیدن، #پرحرفی، #تحرک_زیاد و #شوخ_طبعی هم لزوما نشانگر نشاط و شادابی نیستند.
بنابراین موارد فوق ملاک منطقی و علمی برای بررسی شادابی دریک جامعه یا فرد نیستند.
🎃اینکه شخصی از #ترسیدن خود در پارک آبی، تونل وحشت و... لذت ببرد و اسم آن را نشاط بگذارد؛ اشتباه است.
بلکه این یک تخلیه هیجان است.
🎉درحقیقت نشاط و شادابی دارای منشا؛ #رضایتمندی ازخود، #اعتمادبه_نفس و حس #عزتمندی است.
🔆به هرمیزان که انسان دارای عزتمندی و رضایتمندی باشد، شخصیتی #مطلوب خواهد داشت. و این مطلوبیت منجر به #شکوفایی و #جمعگرایی می شود.
یک شخصیت شاد نمی تواند ضد اجتماع و یا اجتماع گریز باشد.
❤️حتی #معنویت به شدت در عزتمندی، شکوفایی و جمعگرایی انسان موثر است.
🕊خوف و رجا، خلوت کردن با خداوند، معنویت، پرداخت به خود، محبت ورزیدن، مسئولیت پذیری و روحیه وقف، می توانند انسان شاد و بانشاطی تربیت کنند.
🦋نشاط، زیربنایی و رقص یک رفتار سطحی و روبنایی است.
معنویت و باور به وجود مطلق در زندگی، انسان را درگیر نشاط می کند.
🦚حس سودمندی و عزتمندی منشا شادابی انسان است.نه پروار سازی هیجانات، کتمان و انکار حقایق زندگی.
🍎خصوصی نویسنده:
@Ahrar_93
🍏تماس نویسنده:
#09112953193
📚کانال خرده نویسی یک معلم
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عناصر_نسلی
✴️چگونه راهبردها را در تعلیم و تربیت باخته ایم؟!؟
#مقدمه: رسم است وقتی یک بنگاه اقتصادی یا هلدینگ می خواهد گزارش فعالیت های اقتصادی خود را پنهان و مخفی نگهدارد
ویا
مشمول معافیت مالیاتی شود تمام تراکنش و فعالیت های اقتصادی خود را ذیل خیریه ها یا مراکز فرهنگی و آموزشی تعریف کند.
به عنوان مثال خیریه مول الموحدین که متعلق به جریان تجدیدنظرطلب است. کلی مجموعه اقتصادی دارد که هواپیمایی ماهان جز کوچکی از آن است.
هلدینگ گردشگری اقدام به تاسیس مدارسی باعنوان #کیمیای_دانش می کند. که بی ارتباط با پوشش فعالیت های اقتصادی این مجموعه نیست.
فیلمی که از رقص و هجمه تربیتی در یک مدرسه دست به دست می شود.متعلق به یکی از همین مدارس کیمیای دانش است.
اما ذکر چند نکته قابل تامل است:
1⃣ وقتی آموزش و پرورش ما درگیر #طبقه_بندی_اجتماعی (Social class)
و
#بنگاهداری در امر تعلیم و تربیت می شود.
چنین پیامدهایی دور از انتظار نیست.
جامعه ای که #کیفیت_آموزش و #موفقیت در آن منوط به #ثروت و سرمایه است و مدرسه تبدیل به فرصت سرمایه گذاری یا بنگاه داری می شود. طبیعی است که طبقه بندی اجتماعی منجر به تحقق دیدگاه هربرت اسپنسر یعنی #برتری_اجتماعی شود. محصول این تفکر در لایه های عمیق اجتماعی و تربیت نسلی اثرمهلکی می گذارد و چون با #انتقال_نسلی مرتبط است. این حرکت تبدیل به یک سبک می شود. تعریف و طبقه بندی مدارس براساس قشربندی اجتماعی محصولی بهتر از این ندارد.
🔽 ادامه 🔽 دارد 🔽
2⃣ در کلیپ فوق هجمه در یک مدرسه دخترانه است. دختر، #مربی_بشریت و #عنصر_تربیت_کننده است.
بنابراین اثرضدتربیتی و هجمه فرهنگی در محیط دخترانه راهبرد تلقی می شود.
اینکه متولیان و محیط سازان تربیتی در سطح استان و کشور،پس از گذشت دوسال از عمر دولت انقلابی، هنوز نتوانستند مدرسه را براساس #محیط_تربیتی تعریف کنند.
یا به عبارتی هنوز توانایی و تخصص تعریف یک محیط تربیتی را ندارند. جای پیگیری دارد.
محیط تربیتی نیازمند:
۱.مهندسی و سازه تربیتی
۲.کنترل و مراقبت
۳.راهبرد نویسی
۴. منظومه فکری و تربیتی است.
برخورد قهری بااین پدیده و یا اخراج مدیر و کادر مدرسه نمی تواند:
۱. خلا محیط تربیتی را جبران کند.
۲. آسیب پذیری مدرسه را کاهش دهد.
۳. اثرروانی این اتفاق را تقلیل دهد.
۴. اثر ضدتربیتی پیش آمده را ترمیم کند.
درحقیقت این اقدام گویای پاک کردن صورت مسئله و عدم خلاقیت برای #کنترل_اجتماعی و برنامه نویسی تربیتی است.
به احتمال زیاد متولیان و مسئولین نمی دانند که #عناصر_نسلی (دختران سرزمینم) موضوع و مسئله اصلی جریان ضدفرهنگی هستند.
ویا فهم دقیقی از ضرورت طراحی محیط تربیتی را ندارند.
3⃣ نقش #خانواده را نباید فراموش کرد. به هرحال در این کلیپ محیط مدرسه، محل برون ریزی کژروی است. درحقیقت محل آموختن و سبک زیست این چنین رفتارهایی، در خانواده است.
تعریف محیط تربیتی بر اساس سازه و مهندسی تربیتی توسط مسئولین آموزش و پرورش در استان و کشور و حتی اولیای مدرسه، می تواند نسبت مدرسه با خانواده را صحیح و دقیق تر تعریف کند.
متاسفانه مدرسه ی خوب تعریف نشده محلی می شود برای برون ریزی کژروی های اجتماعی خانواده های آسیب دیده یا با رفتارهای پرخطر و غرق کردن، سایر خانواده های منفعل و اثرپذیر را درگیر چالش می کنند.
مدرسه خوب تعریف نشده، مدرسه ایست که تبدیل به محیط تربیتی نمی شود. علاوه براینکه نمی تواند تمام #ساحت ها و #محورهای_ارتباطی یک انسان را پوشش بدهد
حتی نقص و تعارض یک عضو را در معرض یارگیری قرار می دهد.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌸خرده نویسی یک معلم🌸
🌹 حیا
1⃣ یکی از برتری های انسان نسبت به سایرجانداران، وجود #حیا است.
حیا حفظ کننده و بازدارنده است.
حیا یک زیبایی تلقی می شود که به صورت #فطری در انسان وجود دارد.
خداوند در وجود حیوان، حیا قرار نداده است. حیا وجود #انسان را زیبا و پاک نگاه می دارد.
به هرمیزان که انسان از حیا فاصله بگیرد به #حیوان نزدیک می شود.
انسان بی حیا، خو، زیست و تمایلات حیوانی پیدا می کند. وجود و حفظ حیا در تمام #ساحتهای_زندگی نوعی تکریم و حفظ انسانیت است.
برنابراین جامعه ای که در آن حیا از بین برود، جامعه ای حیوانی می شود.
2⃣بخشی از حیا مرتبط با حجاب است.
رابطه حجاب با حیا، به گونه ایست که #حجاب از همین حیای فردی و اجتماعی مراقبت می کند. عدم توجه و التزام به حجاب منجر به ازبین رفتن حیا می شود.
حیا می تواند در بسیاری از بخشهای زیست اجتماعی انسان جاری شود. خودداری انسان از منفعت طلبی، کلاهبرداری، ظلم و ناحقی، دیکتاتوری یا مراقبت کردن انسان از شهوت ها نوعی تمسک و توجه به حیاست.
3⃣ حیا هم جز مفاهیمی است که کارکرد اجتماعی دین اسلام را ثابت می کند. حیا انسان را از فردیت خارج کرده و آن را ناظر به اجتماع تعریف می کند.
حیا علاوه براینکه یک بعد فردی و فطری دارد. یک بعد اجتماعی هم دارد که همانند #آزادی_انسان بعد اجتماعی آن متاثر از بعد فردی است.
حیا، زیست اجتماعی انسان را ناظر به #حقوق_عامه، #آزادی، #ارزشها و #فضیلتها، #کمالخواهی و #سلامت_اجتماعی تعریف می کند.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
❤️خرده نویسی یک معلم❤️
#نقش_اجتماعی_زن
مکتب اسلام نه تنها جنسیت زن بلکه هر جنسیت و انسان را در اجتماع، متناظر با ظرفیت ها و ویژگی هایش تعریف می کند.
دراسلام، نقش اجتماعی زن متناظر و مرتبط با ویژگی ها و ظرفیت های اوست.
بنابراین، این قوت #مکتب_اسلام است که اولا: بین زن و مرد تفاوت در ویژگی ها را قائل است.
ثانیا: زن را به نوعی در اجتماع تعریف می کند که هویت، ظرفیتها، ویژگی ها،ضعفها و قوت های او درگیر اثرنامطلوب و فرسایش نشود.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌸خرده نویسی یک معلم🌺
🔥شکست غیرقابل جبران
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
💥خرده نویسی یک معلم💥
😡احتمال جنگ مستقیم ایران و اسرائیل
🎃چرا باید اسرائیل پیشقدم شود؟
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
♦️خرده نویسی یک معلم♦️
نقش محوری و اصلی #زن در نظام خلقت، #مربی است.
خداوند وظیفه و رسالت اصلی زن را #تربیت قرار داده است.
به همین دلیل #هویت و نقش های زن، منطبق برهمین مربی بودن، تعریف می شود.
نقش مربی، در نظام خلقت محور و اساس است.زیرا انسان براساس تربیت با سایر موجودات تمایز پیدا می کند. زندگی در دنیا و تمام فراز و نشیب های زیست انسان درجهت تحقق امر تربیت است. خداوند وجود زن را دقیقا منطبق برهمین وظایف و رسالتها خلق کرده است.
برای تبلیغ دین و تحقق تربیت پیامبری را خلق نمی کند که فاقد صفات و ظرفیت پیامبری باشد.بلکه خلقت،ظرفیت ها،ویژگی ها و زیست پیامبر را منطبق بر رسالت او قرار می دهد.
زن هم ازاین قاعده مستثنی نیست و نمی توان برای زن وظایف و زیستی را تعریف کرد که منطبق بر خلقت،ظرفیت ها و ویژگی های او نباشد.
ویژگی ها، ظرفیتها، نقش های فردی و اجتماعی و هویت زن دقیقا منطبق و مرتبط با وظایف و رسالت اوست.
اگر #مکتب و تفکری بین:
۱.ویژگی و ظرفیت های زن
با
۲.نقش های فردی و اجتماعی او ناهماهنگی ایجاد کند.هم او را ناقص تعریف می کند، هم زن را درگیر #ناهنجاری و رنج های فردی و اجتماعی می کند.که محصول آن #اختلال برای زن و #ناهنجاری و #بحران برای #اجتماع است.
زن برای مربی گری مطلوب، نیازمند حفظ ظرفیت ها، قابلیت ها،آرامش،امنیت روانی و عاطفی، تامین نیازهای زیستی و امنیت اقتصادی است. به همین دلیل، نقش حمایتی، مراقبتی و تامین نیازهای زیستی و عاطفی زن برعهده پدر و همسر اوست.تا اخلالی در روحیات و هویت زن ایجاد نشود.
قوت مکتب اسلام درخصوص زن هماهنگی بین دو جز فوق است.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌹خرده نویسی یک معلم🌹
🌺 زن مربی است.
زن، منطبق بر #هویت خود دارای چهار نقش محوری است:
۱. دختری
۲. همسری
۳. مادری
۴. اجتماعی
یکی از اصلی ترین دغدغه های پژوهشگران حوزه زن و #خانواده ایجاد تعادل بین نقش های فوق و اولویت نویسی برای این نقش هاست.
شاید بیشترین احتیاط، اختلاف نظرها و پرداخت ها مرتبط با اولویت دادن به هرکدام از نقش های فوق است.
پرداخت به هرکدام نیازمند فرصت و فضای گفت وگوست که شرایط خاص خود را دارد.
اما زنان باید بدانند که حتی نقش #همسری آنها هم مستقل از امر تربیت و مربی گری نیست.
درحقیقت همسر مطلوب و محبوب برای یک مرد، بانویی است که محیط تربیتی برای #همسر خود ایجاد کند.
۱.لطافت و ظرافت های زنانه
۲. شادابی و نشاط
۳. ایجاد معنویت و ارامش
۴. هنر و مهارت های زنانه و منطبق با خلقت زن.
۵. هدف گذاری در محیط خانواده
۶. ایجاد محیطی #عاطفی و تفاهمی
۷. ایجاد امنیت روانی
۸. فهم و توجه مطلوب به نیاز و رفتارهای جنسی و...
جزئی از #محیط_تربیتی مطلوبی است که توسط زن برای همسر ایجاد می شود.بنابراین زنان، علاوه براینکه در زیست اجتماعی #محورتربیت انسان هستند. در محیط خانواده هم برای همسر و فرزندان خود اساس تربیت و مربی هستند.
بانوان باید به این نکته توجه کنند که هیچ انسانی نمی تواند برای فرزندان آنها مادری کند.
#مادر بودن فراتر از #شغل است. به نوعی درکنار نقش پدری، تنها رابطه ایست که هیچ جایگزینی ندارد.
زن در #محیط_اجتماعی ، می تواند برای خود جایگزین فرض کرده و یا در نظر بگیرد. اما برای فرزند خود هیچکس را نمی تواند به جای خود، مادر ببیند.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🧕خرده نویسی یک معلم🧕
🧕تیپ شخصیتی زنان:🔠
#قوت تیپ A:
عاشق تغییر/سریع/کارآفرین/مدیر/بلند پرواز/مستقل/پرشور/خواستار حداکثر آزادی/رقابت طلب
#ضعف تیپ A:
یک دنده/عجول/سخت/خشن/کم احساس/سلطه گر
#قوت تیپ B:
مشتاق/قانع/دوست خوب/کاریزماتیک/ایده پرداز/محرک/خیال باف/با نشاط
#ضعف تیپ B:
درگیر/گاه غیرواقعی/تنها /آنچه را که شروع کرده تمام نمیکند./دامنه توجه کوتاه/مغرور یا لوس/خودخواه/کلی گو
#قوت تیپ C:
با دقت/خلاق/قابل اعتماد/تخیلی/مستقل/پیگیر/درستکار/باهوش/تحلیلگر/متفکر و اندیشمند
#ضعف تیپ C:
غیر اجتماعی به نظر میرسد/رفتار انتقادی/نیمه خالی لیوان را میببیند./شکاک، بی ایمان
#قوت تیپ D:
محتاط/بی ریا/دلسوز/ثابت و پایدار/منصف و عادل/آرام/قابل اعتماد/ناظر/درانجام کارهای معمول و تکراری تبحر دارد
#ضعف تیپ D:
آرام و شمرده صحبت میکند/با تغییرات مخالف است/این دسته از زنان قاطع نیستند/کمرو.
🍎باید توجه کرد که لزوما تمام ضعفها یا قوت ها در یک تیپ برای هر زن همان تیپ وجود ندارد.
می تواند بخشی از ویژگی های قوی یا ضعیف یک تیپ در زن همان تیپ وجود داشته باشد.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🍏خرده نویسی یک معلم🍏
#خودشیفتگی
برخلاف ظواهر، خودشیفته ها شکنندگی بالایی دارند😊
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
♦️خرده نویسی یک معلم♦️
♦️چندین سال است که ناظر به #میدان، #پژوهش_های_تربیتی و #تفکر، مخصوصا مطالعه رفتار و بحران های مرتبط با #نوجوان فعالیت مداوم دارم.
جمعبندی فرایند فوق منطبق بر تعریف زیر است:
جامعه ی توسعه، صنعت، رقابت و موفقیت تمایل به تربیت انسانی دارد که بیشترین شباهت را به #انسان_مکانیک یا انسان به مثابه #فرزند_بوزینه دارد.
انسانی که درگیر بحران:
#هویت
#جامعه_پذیری
#ارتباط
#معنویت
#تفکر
شود به راحتی قابلیت تبدیل شدن به #ماشین یا #حیوان را دارد.
بنابراین برای فعالان و پژوهشگران تعلیم وتربیت باید پرداختن به موارد فوق اولویت و اهمیت ویژه ای داشته باشد.
حل و رفع ۵ بحران فوق و پرداختن به آنها، زیربنا و اساس تعلیم و تربیت است. تحقق رشد های فوق، منجر به سلامت #فرد و #اجتماع و شکل گیری #جامعه_همگن و #مطلوب می شود.
🍎خصوصی نویسنده:
@Ahrar_93
🍏تماس نویسنده:
#09112953193
📚کانال خرده نویسی یک معلم
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🔶🔸 بحران هویت
وقتی درخصوص #هویت صحبت می کنیم؛ می توانیم برای او ابعاد و اقسام مختلفی را درنظر بگیریم.مثل هویت ملی که جزئی از کلان واژه هویت است.
اما #هویت_انسان به لحاظ فلسفی در دو بخش قابل تعریف است. سایر اقسام و ابعاد ناظر به اجتماع و نقش ها ایجاد می شوند.
#هویت_انسانی: وجودی که دارای ظرفیت ها، محدودیت ها، قابلیت ها و ضعف و قوت های انسانی است.به عبارتی، شخص را به مثابه یک #انسان تعریف کنیم.
اگر شخص دروجود خود و سایر موارد فوق به بحران برسد و نتواند خود را به عنوان انسان تعریف کند درگیر #بحران_هویت از نوع #وجودشناختی شده است. درحقیقت، بین خود، هستی، خداوند و سایر انسان ها و موجودات نمی تواند به تعریف و مرزبندی مشخصی برسد.
(پرداخت به مسئله حیا هم باید ازاین قاعده پیروی کند)
#هویت_جنسیتی: شخص پس ازاینکه خود را به عنوان یک انسان تعریف می کند، بتواند به ویژگیها، ظرفیتها، محدودیتها، قابلیتها و ضعف و قوت های جنسیتی(مذکر و مونث) خود هم بپردازد. اگر در #پذیرش، #فهم و #ترسیم جنسیت خود دچار اختلال و نقص شود. در حقیقت درگیر #بحران_هویت از نوع #جنسیت شده است.
(جنبش ز،ز،آ می تواند از نوع همین بحران و اختلال باشد)
به عنوان مثال: خانم، در تطبیق و قیاس خود با مردان، دچار #تعارض و دوگانگی شده و ازجنسیت خود ناراضی می شود.
نمی تواند خود را به عنوان:
#اولا: یک انسان با تمام محدودیت ها ، قابلیت ها و وظایف تعریف کند.
#ثانیا: خود را به عنوان یک زن، با ویژگی ها، ظرفیت ها و محدودیت های طبیعی و ذاتی ترسیم کند.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌻خرده نویسی یک معلم🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹اشاره حضرت امام خامنه ای به حاشیه ای مهم تر از متن
❤️زنان قهرمانی که نقش مادری و اعتقاد قلبی به حیا و حجاب را جهانی می کنند.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌸خرده نویسی یک معلم🌸
🌹خرده نویسی یک معلم🌹
♦️چندین سال است که ناظر به #میدان، #پژوهش_های_تربیتی و #تفکر، مخصوصا مطالعه رفتار و بحران های مرتبط
🔻انسان ضد اجتماع
#جامعه_پذیری مقدمه ی #مسئولیت_پذیری است.
انسانی که جامعه پذیر نشود و نباشد؛ نمی تواند مسئولیت پذیر شود.
عدم پذیرش #اجتماع، اولین برون ریز خود را در #خانواده خواهد داشت.زیرا خانواده کوچکترین، مهم ترین و #اولین اجتماع برای #انسان است.
رفتارهای تعارضی و تخریبی در محیط خانواده و اجتماع نشانگر اختلال #ضداجتماع است.
#مدرسه، #خانواده، #رسانه، #حاکمیت و #جامعه اگر نتواند انسان جامعه پذیری #تربیت کند. درآینده نزدیک با مشکلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی روبرو خواهد شد.
انسانی که از اجتماع(هرکسی غیرازخود) فراری باشد. نمی تواند ضعف و نواقص طبیعی و موردی خود را ترمیم کند، فرصت سازی کند و نخواهد توانست مدلی سازگارانه با #تفاوت_های_فردی در اجتماع تعریف کند.
همچنین انسان ضداجتماع؛ قانون گریز وهنجارستیز بوده و رفتارهای تعارضی و پرخاش گونه دارد.
یکی از پرداخت های #جهان_مدرن و #انسان_مکانیک، تربیت انسانی است که درگیر منافع فردی، موقعیت ها و حل چالشهای شخصی بوده و معتقد به اجتماع به عنوان ابزار رفع تمایلات شخصی باشد.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🔸خرده نویسی یک معلم🔸
قبلاها معتقد بودم؛ #آموزش_وپرورش باید مصداقی از #جمهوری_اسلامی باشد تا به اهداف خود برسد.
نبود و نیست. برای همین در تناظر با خروجی و خاستگاه، چیزی را می پروراند که هرحاکمیت و مکتبی می تواند بپروراند😊
اکنون معتقدم؛ #بسیج هم باید مصداقی از جمهوری اسلامی باشد که ضمن حفظ و برخورداری از #ساختار و #اهداف، خود را محدود به #سازمان نمی کند. قابلیت تبیین، انتشار و صدور دارد.
اگر بسیج، #تفکر است پس مرگ او در سازمانی شدن است.
سازمانی که به جای ساختار و قوت و قدرت صدور و انتشار، او را محدود و اسیر می کند.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🇮🇷خرده نویسی یک معلم🇮🇷
💡عصر حاضر
رسانه ای ها معتقدند عصر کنونی #عصراقناع است.
من معتقدم این دیدگاه، بسیار تنزلی بوده و زاویه دید ابزاری دارد.
زیرا #اقناع ابزاری برای انتشار یک مکتب، ایدئولوژی و گفتمان است.
☀️عصر کنونی عصر #جمهوریت و #تربیت است.
جهان و بشر به سمت جمهوریت اصیل، مبتنی بر #آگاهی و #حرکت_عمومی(خیزش ها) پیش می رود.
آگاهی یافتن و حرکت، تبیین کامل و مفصلی دارد.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌹خرده نویسی یک معلم🌹
#پرهیزکار یا #پرهیزمند ؟
در دنیا
با اهل دنیا زندگی کن
اما آلوده به دنیا مباش و مشو.
ما مبتلای به دنیاییم. پس از دنیا برای عیار و ارتقا استفاده کنیم.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
❤️خرده نویسی یک معلم❤️
🔶🔸 آرشیو مطالب
۱. برای مطالعه مقاله؛ تربیت وکارکرد اجتماعی دین، انگشت خود را روی 👈 #تربیت بزنید.
۲. برای مطاله مقاله؛ کار کردن برای خدا و لیبرالیسم، انگشت خود را روی 👈 #مولا بزنید.
۳. برای مقاله؛ تعریف سواد 👈 #آموزش بزنید.
۴. مقاله؛ آموزش و پرورش علیه مدرسه، 👈 #دانش_آموز بزنید.
۵. چشم و پیام های غیرارادی؛ 👈 #چشم
۶.فرآیند جنگ #شناختی
۷. کارکردهای نامطلوب #مدرسه
۸. آسیب های #منفعت_طلبی
۹. انسان و #جامعه پذیری
۱۰. #انسان_آزاد کیست و آزادی چیست؟
۱۱. #لیبرالیسم
۱۲. #سکولاریسم
۱۳. #فمینیسم
۱۴. #خانواده در جامعه مدرن
۱۵. #تربیت کارکرد اجتماعی دین
۱۶. #هیئت محیط تربیتی است
۱۷. تاریخ مستند #غرب_وحشی
۱۸. #گروه_بحران در آمریکا چه می کند؟
۱۹. علوم انسانی مقدمه #استعمار_فکری
۲۰. هیجان چه تفاوتی با #نشاط دارد؟
۲۱. تعلیم و تربیت و #بنگاه_داری
۲۲. دختر #مربی_بشریت است
۲۳. انسان و #حیا
۲۴. زن در #مکتب_اسلام
۲۵. تبیین #هویت دخترانه
۲۶. نقش های دختر در #محیط_اجتماعی
۲۷. تیپ های شخصیتی زن همراه با #ضعف و قوت
۲۸. اختلال #خودشیفتگی چیست
۲۹. بحران های اساسی #نوجوان امروزی
۳۰. بحران هویت و #تعارض ها درانسان؟
۳۱. انسان #ضداجتماع چگونه است؟
۳۲. #بسیج یک تفکر است.
۳۳. عصر #جمهوریت و تربیت
🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف در #عصرانتظار محقق می شود نه جهان ظلم و ظالم.
عصر انتظار، یعنی جهان منتظران.
منتظر؛ #حرکت می کند
#قیام می کند
#آگاه می شود
#مسئولیت_های_اجتماعی اولویت پیدا می کند.
سکوت و سکون برای تحقق #ظهور، بیهوده و خطاست.
آگاهی ، حرکت و اثرگذاری عمومی و مردمی مقدمه ای برای ظهور است.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🌸خرده نویسی یک معلم🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جامعه و انسان بدون درد و #وجدان همان جامعه ایست که #سیستم منفعت طلب پرور و انسان مکانیک می خواهد.
انسان منفعت طلب، درد و وجدان اجتماعی را از دست می دهد.
دراین بشر، حیوانیت بر انسانیت سلطه و غلبه پیدا می کند.
درنهایت:
یاظلم و کشتار می کند
یا درقبال ظلم و خباثت سکوت می کند.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
😔خرده نویسی یک معلم😔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بسیج ۴۰۲/۹/۶:
۱.وارداتی نیست
۲.متکی به اندیشه انقلاب و اسلام
۳.بزرگترین شبکه فرهنگی،اجتماعی و نظامی در دنیا
۴.هنر(ازدل و متن مردم) امام(ره)
پ.ن:
بسیج دراصل، تحقق جمهوریت و دخیل بودن مردم در تمام ابعاد و ساحت های زندگی و سرنوشت است.
*بسیج نمی تواند مستقل از مردم و یا طرفی از یک دوگانگی باشد.
*به لحاظ کمیت و کیفیت دردنیا بی نظیر است.
*ماهیت بسیج عجین با ارزشها و روح انقلاب و اسلام است.
*ابتکار و نوآوری امام بود که درحال صدور به دنیاست(هیچ حاکمیت و نظامی، حکومت خود را این چنین با مردم پیوند نزد)
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
❤️خرده نویسی یک معلم❤️
#آفت_تشکیلات
♦️یکی از آفت های کار تشکیلاتی، #ابزار شدن انسان هاست.
در #تشکیلاتِ موفق و دارای نتایج مطلوب، این آفت بیشتر رسوخ می کند.
آنجایی که از منابع انسانی و نیروهای تشکیلات؛ برای ویترین موفقیت، کاهش هزینه ها وکوتاه کردن زمان تحقق اهداف، #استفاده_ابزاری شود.
🎮ابزار شدن نیروی انسانی یعنی:
۱.اشخاص به جای تخصص، برای پیشبرد اهداف تعریف شوند.
۲. به مسائل شخصی افراد توجه نشود.
۳. محیط فاقد درک زیرمجموعه باشد.
۴. افراد تا سودمند هستند دارای ارزش باشند.
۵. به اشتباهات تاکید شود و قوت ها دیده نشوند.
۶. استقلال عمل و تصمیم گیری توسط راس مجموعه سلب شود.
۷. نقد و نقد پذیری، تهدید و سواستفاده تلقی شود.
۸. نسبت به عملکرد تیم و اعضا بدبین شویم.
۹. منافع فردی، قدرتمندی،پیشرفت موقعیت ها و خودمحوری اولویت یابد.
۱۰. موفقیت محصول عملکرد یک نفر تلقی شود.
🚑درتشکیلات با #انسانهای_ابزاری:
۱. نارضایتی جمعی
۲. سرکوب عزت نفس
۳. خروج اشخاص توانمند
۴. تقویت محیط تملق
۵. کتمان و نادیده گرفتن ضعفها و اشتباهات
۶. عدم ترمیم ضعفها
۷. انزوا و ناارامی در راس شبکه
۸. تنش در گروه
۹. تمسک به زور و تهدید
۱۰. شکل گیری شبکه موازی
تقویت می شود.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
🐝خرده نویسی یک معلم🐝
#زمان_مقدس
⏰انسان مبتلا به دنیاست
ابتلای به دنیا، انسان را محدود می کند.
یکی از محدودیت های انسان، محدود بودن او به #زمان است.
زمان انسان را درگیر #تجربه و رشد می کند.
زمان یکی از اصلی ترین محدودیت ها برای تربیت انسان است.
فرایند تربیت انسان و #مفهوم_مرگ در بستر زمان رخ می دهد.
گردش ایام، انتظار، بلوغ، نقش های اجتماعی و تجربه نیازمند زمان هستند.
زمان به انسان فرصت دوباره، بازگشت به خویشتن، خودسازی و رسیدن به شناخت را هدیه می دهد.
زمان فرصت دوباره و مسیر تعالی و #تکامل_انسان است.
عمر و مرگ که وابسته به زمان هستند به زندگی فردی و اجتماعی انسان #معنا می دهند.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
⏳خرده نویسی یک معلم⌛️
💡گلخانه یا مدرسه؟
یکی از مطلوب ترین محیط ها برای تربیت، #مدرسه است.
جامعه هدف در مدرسه حتی از منزل هم بهتر تعریف می شود.
همه دانش آموزان در یک #دوره_رشدی و سنی و در یک #جنسیت قرار دارند.
بهترین #زمان ممکن برای فعالیت های تربیتی، مطلوب ترین بستر برای #تعریف_گروه و مربی، مجهزترین محیط به فرآیند و محتوای تربیتی و پذیراترین محیط برای تعریف #قوانین_اجتماعی، مدرسه است.
❓اما چرا مدرسه در ایجاد ارتباط، بین جامعه هدف(دانش آموز) و محیط تربیتی کمتر موفق است؟
❗️جامعه هدف او شبیه هر محیطی(رسانه،فضای مجازی،گروه همسال ناهنجار و...) می شود الا مدرسه !؟
یکی از اصلی ترین عوامل در این ناکامی، تمایل به دانش آموز #مصرفگرا به جای دانش آموز #کنشگر است.
تا زمانیکه فرآیند و مدرسه براساس تربیت دانش اموز #مصرف_گرا باشد؛ کمترین رابطه معنادار بین مفاهیم و دانش آموز ایجاد می شود:
۱.دانش اموز در کلاس درس مستمع و فراگیر است.
۲.مدل ارزیابی در حیطه شناختی و اولین سطح(فهم ودانش) ایست می کند.
۳.فعالیت های فوق برنامه و پرورشی اولویت ثانویه پیدا می کنند.
۴.فعالیت های فوق برنامه توسط اولیای مدرسه برنامه ریزی و عملیاتی می شوند و دانش اموز مصرف کننده است و...
دانش اموز در محیط مصرف گرا، نه تنها تمایلی به #مشارکت ندارد بلکه با مفاهیم و اهداف برنامه #رابطه_معنادار برقرار نمی کند.
محیطی که اولیای مدرسه درآن برنامه ریز و مجری باشند درواقع یک نوع #تربیت_گلخانه ایست که دانش اموز درگیر هیچ حقیقت و تجربه ای نمی شود.درنهایت مدرسه برشی از اجتماع و دنیا نخواهد بود.
https://eitaa.com/AhrarThinkTank
📚خرده نویسی یک معلم📚