eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
209 ویدیو
50 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! 👈وابسته به موسسه بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه طرح شبهه و سوال : @poorseman تمام کانالهای ما : https://yek.link/ipasookh
مشاهده در ایتا
دانلود
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
دست دراز کردن به سوی خداوند در هنگام دعا !!!! 🤔 : ❓امام صادق در روایت صحیحی میگوید : قرآن و رسول اللهﷺ فرموده اند که الله متعال در آسمان است !!! 👈🏻حِينَ قَالَ اِرْفَعُوا أَيْدِيَكُمْ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ👉🏻 « دست های خود را به سوی خداوند عزوجل بلند کنید»👉🏻 📚وسائل الشیعة ج ٢٨، ص ٤٧ 💠💠 👌در این شکی نیست که خداوند از هر گونه مکان داشتن پاک و منزه است , چنان که در اینجا مفصل در این رابطه توضیح داده ایم . ❗️خداوند می فرماید : "روزى شما در آسمان است و آنچه به شما وعده داده مى‏شود. " " وَ فِي السَّماءِ رِزْقُكُمْ وَ ما تُوعَدُون‏ " ( ذاریات ٢٢ ) 👌طبق این آیه که محل رزق و روزی انسانها را آسمان معرفی می کند , در روایاتی دستور داده شده است که انسان در هنگام دعا دستش را به سوی آسمان بلند کند زیرا آسمان معدن ارزاق الهی است و همینطور تصریح شده است که این بلند کردن به آن معنا نیست که خداوند مکانی دارد و مثلا در آسمان است . ❗️در حديثی از امام على عليه السلام آمده است که فرمود : " «هنگامى كه يكى از شما نماز را پايان مى‏دهد دست به سوى آسمان بردارد و مشغول دعا شود». مردى عرض كرد: اى اميرمؤمنان! مگر خداوند همه‏جا نيست؟ 👈فرمود: آرى همه‏جا هست.👉 ❗️عرض كرد: پس چرا بندگان دست به آسمان بر مى‏دارند؟ فرمود: آيا (در قرآن) نخوانده‏اى: وَ فى السَّماءِ رِزْقُكُمْ وَ ما تُوْعَدُوْنَ: «و روزىِ شما در آسمان است و نيز آنچه شما وعده داده مى شويد» پس از كجاانسان روزى را بطلبد جز از محلّش، محل رزق و وعده الهى آسمان است» "أَ لَيْسَ اللَّهُ فِي كُلِّ مَكَانٍ قَالَ بَلَى ... " 📚خصال ج ٢ ص ٦٢٩ _ الفقیه ج ١ ص ٣٢٥ 👌می بینیم که در این روایت با صراحت تصریح شده است که خداوند در همه جا است و دست دراز کردن به سوی آسمان تنها از این جهت است که آسمان معدن رزق الهی است چرا که غالب ارزاق انسان‏ها از آسمان است , باران زنده كننده زمين‏هاى مرده از آسمان مى‏بارد، نور آفتاب كه منبع حيات و زندگى است از سوى آسمان مى‏تابد، هوا سومين عامل مهم حيات هم در آسمان است . 📚تفسیر نمونه ج ٢٢ ص ٣٣٥ ❗️اتفاقا در روایتی که وهابی به آن استناد کرد هم تصریح شده است که خداوند در همه جا است و دست دراز کردن به سوی آسمان تنها از باب رزق و روزی است . 👌«هشام بن حكم» مى‏گويد: زنديقى خدمت امام صادق ع آمد و از آيه الرّحمنُ عَلَى الْعَرشِ اسْتَوى‏ سؤال كرد. امام ع ضمن توضيحى فرمود: "👈 خداوند متعال، نياز به هيچ مكانى و هيچ مخلوقى ندارد؛ 👉بلكه تمام خلق محتاج او هستند. سؤال كننده عرض كرد: پس تفاوتى ندارد كه (به هنگام دعا) دست به سوى آسمان بلند كنيد يا به سوى زمين پائين آوريد؟!امام فرمود: «ذلِكَ فى عِلْمِهِ وَ احاطَتِهِ وَ قُدْرَتِهِ سَواءٌ، وَ لكِنَّهُ عَزَّوَجَلَّ امَرَ اوْليائهَ وَ عِبادَهُ بِرَفْعِ ايْدِيْهِمْ الَى السَّماءِ نَحَو الْعَرْشِ، لِانَّهُ جَعَلَهُ مَعْدِنَ الرِّزْقِ، فَثَبَّتْنا ما ثَبَّتَهُ الْقُرْآنُ وَ الْاخْبارُ عَنِ الرَّسُوْلِ صلى الله عليه و آله حِيْنَ قالَ: ارْفَعُوا ايْدِيَكُمْ الَى اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ، وَ هذا يَجْمَعُ عَلَيْهِ فِرَقُ الْامُّةِ كُلِّها» " «اين موضوع، در علم و احاطه و قدرت خدا يكسان است (و هيچ تفاوتى نمى‏كند،) ولى خداوند متعال دوستان و بندگانش را دستور داده كه دست‏هاى خود را به سوى آسمان، به طرف عرش، بردارند، چرا كه معدن رزق آنجا است، ما آنچه را قرآن و اخبار رسول خدا اثبات كرده است، تثبيت مى‏كنيم، آنجا كه فرمود: دست‏هاى خود را به سوى خداوند متعال برداريد، و اين سخنى است كه تمام امّت بر آن اتفاق نظر دارند». " 📚توحید صدوق ص ٢٤٨ 👌وهابی به روایتی استناد کرد که کاملا خلاف مقصودش را ثابت می کند اما جهل و عناد وهابی مانع فهم این مطلب شده است . ❗️این که در این روایت آمده است : " ارفعوا ایدیکم الی الله " " دستهای خود را به سوی خداوند بردارید " وهابی جاهل را بر آن داشته است که مدعی شود خداوند در آسمان است , در حالی که اگر قدری سواد داشت و از قواعد بلاغی لغت عرب اطلاع داشت , چنین نتیجه گیری نمی کرد , زیرا در جمله مذکور " ایجاز به حذف " اتفاق افتاده است : "و ينقسم الايجاز إلى قسمين: إيجاز قصر و إيجاز حذف‏ " 👌یعنی اصلش چنین بوده است که دستان خود را به سوی معدن رزق خدا یعنی آسمان بلند کند , که معدن رزق از باب ایجاز حذف شده است " ارفعوا ایدکم الی معدن رزق الله " . 📚ترجمه و شرح جواهر البلاغة، ج‏1، ص: 400 ❗️متکلم در ایجاز به دنبال آن است که با الفاظی کمتر , معانی وسیع را به مخاطب برساند , لذا برخی از کلمات با وجود قرینه از کلامش حذف می کند تا این قاعده بلاغی را رعایت کند و کلام فصیح و بلیغی را افاده کند . @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌یکی از کانالهای متوهم وهابی , توهم زده است که هیچ یک از کانالهای شیعی نتوانسته است جواب استدلالش را بدهند که راویان روایات شیعه افراد فاسد و غیر موثق بوده اند و امامان شیعه هم اهل تقیه کردن بوده اند , لذا امکان دسترسی به سنت پیامبر از مجرای تشیع نیست , اما اهلسنت روایاتش از علمای ثقه و راویان و اصحاب عادل است که این مجرا منتهی می شود به پیامبر , آن هم پیامبری که اهل تقیه کردن نبوده است , بنابراین روش اهلسنت برای رسیدن به سنت پیامبر بر روش شیعه ترجیح دارد !!!!! 👌خطاب به وهابی می گوییم که تا چه زمانی می خواهی با دروغگویی مذهبت را سر و سامان دهی و عوام اهلسنت را گمراه کنی !!!! ▫️در ذیل ثابت کرده ایم که معظم و اکثر روایات اهلسنت به تصریح علمای خود اهلسنت ضعیف و جعلی و از راویان دروغگو نقل شده است و حتی بخاری و مسلم متهم به کذب و دروغگویی بوده اند و روایات صحیح بخاری و مسلم و سایر صحاح سته از راویان ضعیف و دروغگو نقل شده است , بنابراین اهسنت روایت چندانی برای استناد به پیامبر ندارد : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2884 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2728 👌پیامبر اهلسنت هم به تصریح روایات اهلسنت سحر می شده است و عقلش را از دست می داده است , بنابراین طبق مذهب اهلسنت به روایات پیامبر هم اعتباری نیست , در ذیل بخوانید : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4568 👌همینطور پیامبر اهلسنت بسیار اهل سهو و نسیان بوده است تا جایی که نمازهایش را هم جابجا می خوانده است , چگونه می توان به سخنان چنین پیامبری اعتماد کرد , در ذیل بخوانید : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2929 👌پیامبر اهلسنت حتی در پیامبری خودش هم شک داشته است و در مواردی قصد خودکشی هم داشته است , آیا می توان به سخنان چنین پیامبری اعتماد کرد , در ذیل بخوانید : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2755 ❗️و بر خلاف ادعای وهابی , هم پیامبر اهلسنت و هم صحابه ای که راویان حدیث اهلسنت هستند , تقیه می کردند , در ذیل بخوانید : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4059 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4065 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4560 👌و اصحابی هم که اهلسنت به وسیله آنان روایات را از پیامبر می گیرند , به تصریح روایات اهلسنت , منافق و مرتد و جهنمی و قاتل امام حسین ع بوده اند , در ذیل توضیح داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4563 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/836 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4259 👌با این تفاصیل آیا روایت معتبر و طریق معتمدی برای اهلسنت برای رسیدن به احکام الهی باقی می ماند !!!!! ❗️اگر امامان شیعه علیهم السلام در مواردی تقیه می کرده اند , این تقیه کردن مطابق حکم خداوند و روایات اهلسنت بوده است , در ذیل توضیح داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2865 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4059 👌و در ذیل نیز پیرامون چرایی تقیه کردن ائمه علیهم السلام که همان مصلحت اهم و حفظ جان بوده است , توضیحات مفصلی داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4061 ❗️و در ذیل نیز توضیح داده ایم که خود ائمه علیهم السلام به ما ملاک روشنی داده اند که به وسیله آن روایات تقیه ای را می توانیم بازشناسی کنیم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2911 👌و در رابطه با اعتبار روایات شیعه نیز در ذیل پاسخ مفصلی داده ایم و معتبر بودن روایات شیعه را اثبات کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4753 (پرسمان_اعتقادی) @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
جهاد با پدران و برادران در کلام علی علیه السلام !!!! 🤔پرسش : ❓ایمان سلیمانی : خطبه ٥٥ نهج البلاغه گزارش وحشتناكترين جنايت تاريخ بشريت كه على بن ابيطالب مرتكب شده است !!!! مطمئنا اكثر شما با خواندن اين خطبه به ياد داعش مى افتيد !!!! 💠پاسخ💠 👌چنان که بارها گفته ایم , جهاد در اسلام نیز برای تحمیل عقیده و مسلمانی بر کسی نیست , بلکه جهاد در اسلام , جهاد دفاعی در برابر مهاجمین و ظالمینی است که در برابر مسلمین اعلام جنگ و لشکر کشی می کنند , چنان که خداوند می فرماید : " به آنها كه جنگ بر آنان تحميل شده اجازه جهاد داده شده است، چرا كه مورد ستم قرار گرفته‏اند و خدا قادر بر نصرت آنها است. " ( حج ٣٩ ) 👌در تفسیر نمونه می خوانیم : " آيا صحيح است كسى به انسان حمله كند و او از خود دفاع ننمايد؟ يا ملتى متجاوز و سلطه‏گر هجوم بر ملت ديگر ببرند و آنها دست روى دست گذارده نابودى كشور و ملت خويش را تماشا كنند. در اينجا تمام قوانين آسمانى و بشرى به شخص يا جمعيتى كه مورد هجوم واقع شده حق مى‏دهد براى دفاع از خويشتن به پا خيزد و آنچه در قدرت دارد به كار برد، و از هر گونه اقدام منطقى براى حفظ موجوديت خويش فروگذار نكند . ❕اين نوع جهاد را،" جهاد دفاعى" مى‏نامند، جنگهايى مانند جنگ احزاب و احد و موته و تبوك و حنين .... جزء اين بخش از جهاد بوده و جنبه دفاعى داشته است. هم اكنون بسيارى از دشمنان اسلام، جنگ را بر مسلمين تحميل كرده‏اند و سرزمينهاى اسلامى را اشغال نموده و منابع آنها را زير سلطه خود گرفته‏اند چگونه اسلام اجازه مى‏دهد در مقابل آنها سكوت شود؟ " 📚تفسير نمونه، ج‏ 2، ص: 27 👌در ذیل مفصل پیرامون دفاعی بودن جهاد در اسلام بحث کرده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4622 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4202 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2377 👌در صدر اسلام مثلا فرزندی از یک خانواده مسلمان می شود و به مسلمین می پیوست , پدر و برادر و عمو و دایی و سایر اقوام او در صف دشمنان اسلام قرار داشتند و به سرزمین مسلمین حمله می کردند تا اسلام را از بین ببرند و جان و مال مسلمین را تاراج کنند , در خطبه مورد استناد معاند که در واقع خطبه ٥٦ است نه ٥٥ , امیر مومنان علیه السلام متذکر همین نکته می شود که مسلمین صدر اسلام برای دفاع از موجودیت دین اسلام و جان و مال مسلمین , و اطاعت از دستور خداوند , در برابر دشمن صف آرایی و دفاع می کردند و چنین نبود که بگویند چون پدر و برادر و عموی ما در صف دشمن است , ما در برابر آنان نمی جنگیم و می گذاریم که آنان اسلام را نابود کنند و جان و مال مسلمین را از بین ببرند . آنان در واقع به این سخن خداوند عمل می کردند که فرمود : " بگو اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طايفه شما و اموالى كه به دست آورده‏ايد و تجارتى كه از كساد شدنش بيم داريد و مساكن مورد علاقه شما، در نظرتان از خداوند و پيامبرش و جهاد در راهش محبوبتر است در انتظار اين باشيد كه خداوند عذابش را بر شما نازل كند و خداوند جمعيت نافرمانبردار را هدايت نمى‏كند "( توبه ٢٤ ) ❗️بنابراین کلام امیر مومنان ناظر به جهاد دفاعی مسلمین در برابر تعرض دشمن است که چنین دفاع کردنی مورد تایید تمام عقلاء جهان است و این عملکرد هیچ شباهتی با عملکرد داعش ندارد . داعشی که به قصد رسیدن به قدرت و ثروت به ممالک اسلامی حمله می کردند و به جان و مال مردم تعرض می کردند . 👌بیان امیر مومنان علیه السلام در خطبه ٥٦ نهج البلاغه چنین است : " ما در ركاب رسول خدا (مخلصانه مى‏جنگيديم و در راه پيش برد اهداف آن حضرت گاه) پدران و فرزندان و برادرها و عموهاى خود را از پاى درمى‏آورديم (و اين كار نه تنها از ايمان و استقامت ما نمى‏كاست بلكه) بر ايمان و تسليم ما مى‏افزود و ما را در شاهراه حقّ و صبر و استقامت در برابر درد و رنجها و در طريق جهاد پيگير در مقابل دشمن، ثابت قدم مى‏ساخت، گاهى يكى از ما با فرد ديگرى از دشمن به صورت دو قهرمان با هم نبرد مى‏كردند، بگونه‏اى كه هر يك مى‏خواست كار ديگرى را بسازد و جام مرگ را به او بنوشاند (آرى) گاه ما بر دشمن پيروز مى‏شديم و گاه دشمن بر ما (ولى نه پيروزى مقطعى ما را مغرور مى‏كرد و نه آن شكست نوميدمان‏ مى‏ساخت) و هنگامى كه خداوند، صدق و اخلاص ما را ديد ذلّت و خواری را بر دشمنان ما نازل كرد و پيروزى و نصرت را به ما عنايت فرمود، تا آنجا كه اسلام در همه جا استقرار يافت و در كشور پهناور خود جاى گرفت. به جانم سوگند! اگر ما (در مبارزه با دشمنان اسلام) همانند شما بوديم هرگز ستونى از دين بر پا نمى‏شد و شاخه‏اى از درخت ايمان سبز نمى‏گشت (و به ثمر نمى‏نشست) ...." @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌یکی از کاناهای وهابی مدعی شده بود که راویان روایات شیعه افراد زیدی مسلک و واقفیه و ... اند یعنی راویان فاسد العقیده و ضعیف اما راویان روایات اهلسنت تابعین و اصحاب هستند , لذا روایات صحیح تنها در نزد اهلسنت است !!! ▫️ما در پست ذیل پاسخ وهابی را دادیم و به تصریح خود علمای اهلسنت ثابت کردیم که احادیث اهلسنت جز اندکی , همه ضعیف و باطل است !!!! ▫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5046 😀حال وهابی با عقب نشینی از ادعای قبلی می گوید بله ما احادیث ضعیف هم داشته ایم , اما علمای ما احادیث را پالایش کرده اند و احادیث صحیح را از ضعیف جدا کرده اند !!! 👌آخر چرا این قدر دروغ می گویی !!! کدام عالم شما این کار را کرده است !!! اصلا حدیث صحیحی برایتان مانده بوده است که علمایتان بخواهند پالایش کنند !!! 👌سرآمد کتابهایتان صحاح سته است که معتقدید روایاتی که در آنها هست , از معتبر ترین روایات است , با این وجود علمای خودتان تصریح کرده اند که صحاح سته هم پر از روایات ضعیف و جعلی است و راویان صحاح سته خصوصا صحیح بخاری و مسلم , از راویان دروغگو و جعلی اند , مثلا ابن تیمیه در مورد سنن ترمذی می گوید که در آن احادیث جعلی فراوان است !!!! 👌در دو پاسخ ذیل این موضوع را اثبات کردیم !!!! https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2884 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2728 ▫️وهابی جرات ندارد که تمام پاسخ را به مخاطبینش نشان دهد , تنها دو خط از پاسخ را نشان می دهد و شروع می کند به دروغگویی و فریب دادن اهلسنت !!! آیا جوانان اهلسنت می توانند مولوی های خود را ملزم کنند که پاسخ ما را دقیق و حساب شده بدهند !!! @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
👌در روایتی آمده است که امام علیه السلام در مورد نعلینی که یکی از اصحاب پوشیده بود , فرمودند که این نعلین ملعون است زیرا به ولایت ما اهل بیت علیهم السلام اقرار نکرده است !!!!! ❗️وهابی جاهل به این روایات با دیده تمسخر نگریسته است , در حالی که اگر قدری سواد داشت , می دانست که طبق قرآن و روایات خود اهلسنت , جمادات هم دارای درک و شعور هستند , در ذیل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3506 👌و در ذیل نیز توضیح داده ایم که خداوند اقرار به ولایت اهلبیت علیهم السلام را حتی از جمادات هم گرفت , زیرا آنان هم دارای درک و شعور بودند , بنابراین هیچ مانعی ندارد ماده ای که نعلین مذکور را از آن درست کرده بودند , از اقرار به ولایت اهل بیت علیهم السلام امتناع ورزیده باشد , در ذیل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2822
👌در روایتی سخن از برتری امامان علیهم السلام بر انبیاء سخن به میان آمده است که وهابی به این قضیه اشکال کرده است , در ذیل این برتری را از روایات خود اهلسنت هم اثبات کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4157 👌از آیات قرآن و روایات شیعی هم در ذیل اثبات کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2178 ❗️در روایت مذکور آمده است که امام علیه السلام فرمود هیچکس مشمول لطف و نظر خداوند نمی شود , مگر به عبودیت کردن برای ما " بالعبودیه لنا " 👌وهابی اشکال کرده است که عبادت تنها برای خدا است , چگونه در این روایت آمده است که امامان ع باید عبادت شوند !!!!! ▫️وهابی با این اشکال باز هم جهل و نادانی خود را نمایان کرده است , زیرا یکی از معانی عبودیت , اطاعت است و مقصود از عبودیت امامان ع در روایت مذکور , یعنی اطاعت کردن از امامان ع , در ذیل مفصل در این رابطه توضیح داده ایم و این معنا را از قرآن و روایات اهلسنت و شیعه اثبات کرده ایم : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2727 💠
◼️ویژه نامه شهادت حضرت حمزه و وفات عبدالعظیم حسنی علیهما السلام ؛ 1⃣مگر امام حسین سید و سرور شهداء می باشد ❗️چگونه در برخی روایات حضرت حمزه به عنوان سید الشهداء معرفی شده است ❕آیا این دو با یکدیگر تناقض ندارد ❕❕ ◼️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/215 2⃣فضائل حضرت حمزه علیه السلام ؛ ◼️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/217 3⃣فضائل عبدالعظیم حسنی علیه السلام ؛ ◼️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/216 @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌متاسفانه کانال وهابی راه فرار را در هوچی گری و اباطیل گویی می داند !!!! ❗️ذهبی نام بخاری را در زمره افراد ضعیف الحدیث نقل می کند , و برخی از علمای اهلسنت چون مناوی به ذهبی اعتراض می کنند که او با این کار سنی بودن خود را فراموش کرده است : ▫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2728 👌وهابی به جای آنکه به اشکال مناوی پاسخ گوید و توضیح دهد که چرا ذهبی , بخاری را در زمره افراد ضعیف الحدیث ثبت کرده است , روی به هوچی گری می آورد تا از پاسخ گویی فرار کند !!!! 👌این که ذهبی از بخاری مدح و تمجید هم می کند , نشان دهنده این نیست که ذهبی نگاه کاملا مثبتی به بخاری دارد , زیرا ذهبی افرادی را هم که ضعیف و فاسد الحدیث می دانست , مورد مدح قرار می داد که نمونه آن مدح ذهبی از ابن ابی دارم است که از او با عنوان امام و حافظ و فاضل یاد می کند , با این که در مورد احادیث او از تعابیر تند و زننده استفاده می کند و او را گمراه و خرفت تعبیر می کند : " الامام الحافظ الفاضل ابوبکر احمد بن محمد السری بن یحیی بن السری بن ابی دارم " ... " " شیخ ضال معثر " 📚سیر اعلام النبلاء ج ١٥ ص ٥٧٦ _ ٥٧٨ ❗️ذهبی در کتاب تاریخ الاسلام خود , دید منفی خود را به بخاری با بیان دیگری مورد توجه قرار می دهد و می گوید : " بخاری نسبت به رجال اهل شام آشنایی و آگاهی نداشته و این از اوهام بخاری بوده است " " و البخاری لیس بالخبیر برجال الشام و هذه من اوهامه " 📚تاریخ الاسلام ج ٧ ص ٣٥٤ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
عدم دفاع صحابه راستین پیامبر اسلام ص از حضرت فاطمه سلام الله علیهما !!!! 🤔 : ❓اعتراف کانال شیعه با روایت معتبر شیعه !!!! اعتراف کردند در شهر مدینه هشت هزار صحابه مومن بوده خب ما هم میگوییم در شهر مدینه هزاران مومن واقعی بوده و داستان آتش زدن خانه افسانه است و با وجود هزاران صحابه مومن واقعی محال است چنین اتفاقی رخ داده باشد ابوبکر قبیله بزرگ و قوی نداشت و در شهر مدینه قدرتی نداشت که خلافت را غصب کند و خانه کسی را آتش بزند . افسانه بودن این داستان با همین روایت شیعه قابل اثبات است !!!!!!! 💠💠 👌متاسفانه وهابی در صدد است که با طرح چنین اشکالاتی , صورت مساله و شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها را زیر سوال ببرد , در حالی که قضیه شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها بیش از دهها سند از روایات معتبر شیعه و سنی دارد و نمی تواند مورد شک و تردید قرار گیرد , در ذیل این اسناد را به صورت یک کتاب منتشر کردیم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4680 👌ما در گذشته در پاسخ برخی از وهابیون متذکر شدیم که از نظر شیعه , اصحاب راستین پیامبر گرامی اسلام , دوازده هزار نفر بودند , چنان که امام صادق علیه السلام فرمود : " اصحاب رسول خدا دوازده هزار نفر بودند: هشت هزار نفر از مدينه، و دو هزار نفر از اهل مكه، و دو هزار نفر از رهاكرده‏ها و آزادكرده‏ها و يكى از ايشان قدرى نبودند كه به جبر قائل باشند، و مرجى نبودند كه گويند ايمان همه كس به يك قسم است، و حرورى نبودند كه امير المؤمنين عليه السّلام را ناسزا گويند، و معتزلى نبودند كه گويند خدا را در عمل بنده هيچ دخل نيست، و در دين خدا براى خود سخن نمى‏گفتند، و در شب و روز گريه مى‏كردند و مى‏گفتند: خداوندا! روحهاى ما را قبض كن پيش از آنكه نان شب مانده ای بخوريم " " كَانَ أَصْحَابُ رَسُولِ اللَّهِ ص اثْنَيْ عَشَرَ أَلْفاً ثَمَانِيَةُ آلَافٍ مِنَ الْمَدِينَةِ وَ أَلْفَانِ مِنْ مَكَّةَ وَ أَلْفَانِ مِنَ الطُّلَقَاءِ وَ لَمْ يُرَ فِيهِمْ قَدَرِيٌّ وَ لَا مُرْجِئٌ وَ لَا حَرُورِيٌّ وَ لَا مُعْتَزِلِيٌّ وَ لَا صَاحِبُ رَأْيٍ كَانُوا يَبْكُونَ اللَّيْلَ وَ النَّهَارَ وَ يَقُولُونَ اقْبِضْ أَرْوَاحَنَا مِنْ قَبْلِ أَنْ نَأْكُلَ خُبْزَ الْخَمِيرِ. " 📚الخصال ج ٢ ص ٦٤٠ _ بحار الانوار ج ٢٢ ص ٣٠٥ 👌این دوازده هزار نفر , صحابه راستین و برگزیده پیامبر از میان صد هزار صحابه پیامبر بوده اند , زیرا علمای اهلسنت بیان می کنند که تعداد اصحاب پیامبر اسلام , صد و چهارده هزار یا صد و بیست هزار بوده اند . ❗️ابن جوزی و سیوطی از ابوزرعه نقل کرده اند که گفت : " پیامبر در حالی از دنیا رفت که صد و چهارده هزار صحابی داشت " " قبض رسول الله عن مائه الف و اربعه عشر الفا من الصحابه " 📚الجامع لاخلاق الراوی و آداب السامع ج ٢ ص ٢٩٣ _تلقیح فهوم اهل الاثر , ج١ ص ٧٣ _ تدریب الراوی ج ٢ ص ٢٢٠ ❗️ابن کثیر تعداد اصحاب را صد و بیست هزار نفر نقل می کند : "یبلغون مائه الف و عشرین الفا " 📚البدایه و النهایه ج ٥ ص ٣٥٦ ❗️حال وهابی اشکال کرده است که این هشت هزار نفر اهل مدینه چرا مانع نشدند که فاطمه صدیقه سلام الله علیها مورد هجوم واقع نشود !!!! 👌در پاسخ می گوییم که : 🔸اولا : این تعداد نفرات محدود برگزیده در مقابل صد و بیست هزار صحابی که شما نقل کرده اید , چه قدرت و توانی برای یاری می توانستند داشته باشند !!!!! 🔸ثانیا: روایت مذکور صحابه راستین پیامبر را در طول دوره رسالت پیامبر ص بیان می کند که هشت هزار نفر آنها از مدینه بودند . 👌نمی گوید که بعد از پیامبر اسلام ص این هشت هزار نفر در مدینه بالفعل بودند که شما اشکال کنید که چرا اینان دفاع نکردند , ای بسا در طول سالهای رسالت پیامبر اسلام , بسیاری از این هشت هزار نفر به موت طبیعی یا کشته شدن در میدان نبرد , از دنیا رفته بودند و یا پیر و از کار افتاده شده بودند و یا تعداد قابل توجهی از آنان از زنان بوده باشند که وظیفه جهاد نداشتند , این که در روایاتی علت عدم قیام امیر مومنان علیه السلام را کمی یار و یاور بیان می کند , قرینه بر آن است که از این از اصحاب راستین اهل مدینه , افراد قابل ذکر مبارزی باقی نمانده بود : 📚بحار الانوار ج ٢٩ ص ٤١٧ باب ١٣ 💠 👇
💠ادامه 👇 🔸ثالثا : به فرض که افراد قابل ذکر مبارزی از این هشت هزار نفر باقی هم مانده باشند , در مقابل حکومت نظامی و جبر و اجباری که ابوبکر و عمر در مدینه برقرار کردند , این تعداد نمی توانستند از خود عکس العملی نشان دهند !!!! 👌در ذیل ثابت کرده ایم که حکومت ابوبکر با جبر نظامی مستقر شد : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4135 👌مورخین اهلسنت نقل می کنند : "تيره اسلَم همگى روى آوردند و با ابو بكر، بيعت كردند، تا آن جا كه راه‏ها تنگ شد. عمر مى‏گفت: آن [بيعت‏]، استوار نبود، تا آن كه اسلم را ديدم. پس يقين كردم كه پيروزيم. " " إنَّ أسلَمَ أقبَلَت بِجَماعَتِها حَتّى تَضايَقَ بِهِمُ السِّكَكُ، فَبايَعوا أبا بَكرٍ، فَكانَ عُمَرُ يَقولُ: ما هُوَ إلّا أن رَأَيتُ أسلَمَ، فَأَيقَنتُ بِالنَّصرِ. " 📚تاریخ طبری ج ٣ ص ٢٢٢ طبع بیروت 👌شیخ مفید هم می نویسد : " جماعتى از اعراب براى خريدن خوار و بار به مدينه آمدند. مردم گرفتار مصيبت رحلت پيامبر (ص) بودند. از آنان غافل ماندند، بعد هم سرگرم مسئله بيعت و حكومت شدند. عمر به آن جماعت پيام فرستاد تا پيش او آيند. چون آمدند، گفت: در قبال بيعت با خليفه رسول خدا، كمك هزينه خوار و بار خود را دريافت داريد [آنچه بخواهيد به شما كمك مى‏شود] و اكنون هم بيرون برويد و مردم را به بيعت تشويق كنيد و ايشان را فراهم آوريد و هر كس خوددارى كرد بر سر و پيشانيش بزنيد. راوى روايت مى‏گويد: به خدا سوگند ديدم كه آن اعراب كمرهاى خود را محكم بستند و پارچه‏هاى صنعانى حمايل كردند و چماق در دست گرفتند و بيرون رفتند و به جان مردم افتادند و آنان را به زور و اكراه براى بيعت مى‏آوردند. " ".... اخرجوا إلى الناس و احشروهم ليبايعوا فمن امتنع فاضربوا رأسه و جبينه قال فو الله لقد رأيت الأعراب قد تحزموا و اتشحوا بالأزر الصنعانية و أخذوا بأيديهم الخشب و خرجوا حتى خبطوا الناس خبطا و جاءوا بهم مكرهين إلى البيعة " 📚الجمل , ص ١١٩ 🔸رابعا : ما اصلا هرچه تا الان گفتیم را نادیده می گیریم و یک پاسخ نقضی به وهابی می گوییم و آن اینکه اصحاب راستین پیامبر ص در مدینه از فاطمه س دفاع نکردند , زیرا طبق اعتقاد اهلسنت مامور بودند که در برابر حاکم ظالم سکوت کنند و هیچ گونه اقدام و قیام و نافرمانی نکنند . 👌اهلسنت از پیامبر اسلام نقل می کنند که فرمود ؛ «مَنْ رَأَى مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا يَكْرَهُهُ فَلْيَصْبِرْ عَلَيْهِ فَإِنَّهُ مَنْ فَارَقَ الجَمَاعَةَ شِبْرًا فَمَاتَ، إِلَّا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً» «هر کس از امیر و حاکم خود چیزی را ببیند که ناخوشایندش باشد، باید بر آن صبر کند. چرا که اگر کسی به اندازه یک وجب، از جماعت مسلمین جدا شود، و سپس بمیرد، به مرگ جاهلی مرده است. » 📚صحیح بخاری ج 8 ص 87 _ صحیح مسلم ج 6 ص 21 👌و نقل می کنند که فرمود ؛ « پس از من پیشوایانی بر مسند قدرت خواهند نشست که از هدایت من بهره نبرده اند و به سنت من عمل نکرده و در میان آنها افرادی خواهند بود که در شکل و پوست آدمیزاد اما قلب آنها قلب شیطان است . به سخنان آنان گوش ده و از فرمانشان اطاعت کن اگر شما را مورد ضرب و شتم قرار داده و اموال شما را غارت کردند وظیفه شما اطاعت و فرمانبرداری آنهاست» " «يَكُونُ بَعْدِي أَئِمَّةٌ لَا يَهْتَدُونَ بِهُدَايَ، وَ لَا يَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِي. وَ سَيَقُومُ فِيهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّيَاطِينِ فِي جُثْمَانِ إِنْسٍ قَالَ قُلْتُ: كَيْفَ أَصْنَعُ؟ يَا رَسُولَ اللَّهِ! إِنْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ؟ قَالَ «تَسْمَعُ وَ تُطِيعُ لِلْأَمِيرِ. وَ إِنْ ضُرِبَ ظَهْرُكَ. وَ أُخِذَ مَالُكَ. فَاسْمَعْ وَ أَطِعْ». 📚صحیح مسلم ج 6 ص 20 _ سنن بیهقی ج 8 ص 159 _ کنزالعمال ج 5 ص 309 ❕احمد بن حنبل می گوید ؛ « شنیدن و اطاعت کردن برای امیر و حاکم مومنین واجب است ، چه حاکم نیکوکار باشد و چه بدکار و فاجر و هرکس بر امام مسلمین خروج کند و در حال خروج بر او بمیرد ، به مرگ جاهلیت مرده است » " السمع والطاعة للأئمّة وأمير المؤمنين البر و الفاجر ومن خرج على إمام من أئمّة المسلمين وكان الناس قد اجتمعوا عليه وأقرّوا له بالخلافة بأي وجه من الوجوه، أكان بالرضا أو بالغلبة فقد شق الخارج عصا المسلمين وخالف الآثار عن رسول اللَّه، فإن مات الخارج عليه، مات ميتة جاهلية " 📚تاریخ المذاهب الاسلامیه ، ابی زهره ، ج 2 ص 322 ❕یا در کتاب شرح عقیده الطحاویه که از کتب مشهور در حوزه های اهلسنت است آمده است ؛ « جایز نمی دانیم خروج بر حاکمان و ولاه امرمان را ، اگرچه آنان اهل جور و ستم باشند » " ولا نرى الخروج على أئمّتنا ولا ولاة أمرنا وإن جاروا " 📚شرح العقیده الطحاویه ص 110 @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
👌پاسخ کانال وهابی در مورد گفتن جمله " الصلاه خیر من النوم " در اذان صبح !!!!👇👇👇👇
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ کانال وهابی در مورد گفتن جمله " الصلاه خیر من النوم " در اذان صبح !!!!👇👇👇👇
گفتن جمله " الصلاه خیر من النوم " در اذان صبح !!!! 👌اهلسنت در اذان صبح جمله " الصلاه خیر من النوم " را می گوید , اما شیعه چنین نمی کند و معتقد است که گفتن این جمله در اذان , بدعت و حرام است . ❗️روایاتی که تشریع اذان را بیان می دارد , با صراحت تصریح دارد که جمله " الصلاه خیر من النوم " جزء اذان نیست : " عَنِ الْمُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يُؤَذِّنُ فَقَالَ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ حَيَّ عَلَى الصَّلَاةِ حَيَّ عَلَى الصَّلَاةِ حَيَّ عَلَى الْفَلَاحِ حَيَّ عَلَى الْفَلَاحِ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ. " 📚الاستبصار ج ١ ص ٣٠٦ 👌معاویه بن وهب از امام صادق علیه السلام در مورد جمله " الصلاه خیر من النوم " سوال کرد که امام علیه السلام فرمود ما چنین جمله ای را نمی شناسیم , یعنی گفتن آن در اسلام و سنت پیامبر تشریع نشده است : " َ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ التَّثْوِيبِ فِي الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ فَقَالَ مَا نَعْرِفُه " 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏3، ص: 303 👌امام رضا علیه السلام هم فرمود که گفتن جمله مذکور در اذان مشروعیت ندارد : " بَعْدَ ذِكْرِ فُصُولِ الْأَذَانِ لَيْسَ فِيهَا تَرْجِيعٌ وَ لَا تَرَدُّدٌ وَ لَا الصَّلَاةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْم‏ " 📚فقه الرضا ص ٩٦ _ بحار الانوار ج ٨١ ص ١٤٩ 👌امام کاظم علیه السلام هم جمله " الصلاه خیر من النوم " را بدعت بنی امیه می دانست ( یعنی بنی امیه این بدعت را در ممالک اسلامی به صورت گسترده منتشر کرد ) و می فرمود چنین جمله ای در اذان نبوده است : " عَنْ أَبِي الْحَسَنِ ع قَالَ: الصَّلَاةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ بِدْعَةُ بَنِي أُمَيَّةَ وَ لَيْسَ ذَلِكَ مِنْ أَصْلِ الْأَذَان‏ " 📚الاصول السته عشر ص ٢٠٥ _ مستدرک الوسائل ج ٤ ص ٤٤ 👌بدعت بودن فراز " الصلاه خیر من النوم " از روایات اهلسنت هم قابل اثبات است , چنان که مالك روايت می کند ؛ ❗️ « مؤذن نزد عمر بن خطاب رفت تا او را براى نماز صبح‏ خبر كند، ديد خوابيده است. گفت: «الصلاة خيرٌ من النوم» (نماز بهتر از خواب است) عمر هم دستور داد آن را در نداى صبح براى نماز قرار دهد » 📚الموطّأ: ص 78، شماره 8 ❕بر همین اساس شوكانى به نقل از «البحر الزخّار» در مورد جمله « الصلاه خیر من النوم » گويد ؛ « عمر آن را پديد آورد و پسرش گفت: اين بدعت است. على ع هم وقتى آن را شنيد، فرمود: چيزى را كه از اذان نيست به آن نيفزاييد. » 📚نیل الاوطار ، ج 2 ص 38 ❗️عبدالرزاق صنعانى از ابن عيينه از ليث از مجاهد نقل مى‌كند: " با پسر عمر بودم كه شنيد مردى در مسجد مى‌گويد: الصلاة خير من النوم. گفت: ما را از پيش اين بدعتگزار بيرون ببر. " 📚المصنف: ج 1، ص 475، شمارۀ 1832؛ كنز العمال: ج 8، ص 375، شمارۀ 23250 ❗️بنابراین گفتن جمله مذکور در اذان بدعت و حرام است و اگر در برخی از روایات شیعه , گفتن آن اجازه داده شده است : 📚وسائل الشیعه ج ٥ ص ٤٢٧ 👌روشن است که این روایات موافق با عقیده اهلسنت و از روی تقیه صادر شده است : " فالواجب حمل ما دل على جوازه من الأخبار المذكورة هنا و غيرها على التقية. " 📚الحدائق الناضرة في احكام العترة الطاهرة، ج‏7، ص: 421 👌در ذیل پیرامون روایات تقیه ای توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4061 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2911 @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
👌معاند مفلوک معلوم الحال که فرار خفت بار و شکستش در مناظره ای که با ما داشت , در فضای مجازی ترند شد ( اینجا ببینید ) , در گذشته اشکالی را در مورد علم غیب امام علی علیه السلام مبتنی بر یکی از پاسخهای ما مطرح کرد که همان موقع پاسخش را دادیم , او نیز به مانند همیشه فرار کرد و توان رد پاسخ ما را نداشت , حال مجددا همان اشکالش را مطرح کرده است , در ذیل پاسخش را ببینید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2772 👌همینطور اشکالی را در مورد علم غیب امیر مومنان ع و حضور حسنین ع در نبرد صفین مطرح کرده است که آن را هم قبلا پاسخ دادیم , در ذیل بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2766
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
برخورد عملی با منکر در جامعه !!!! 🤔 : ❓ضرب و شتم یک بانوی بی حجاب ... 🖋عده ای از افراد ناآگاه٬ این قسم اعمال ماموران رژیم اسلامی را خلاف اسلام اصیل و آموزه های ائمه ی معصوم می دانند! حال آنکه جواز توسل به زور و خشونت در مقوله ی «امر به معروف و نهی از منکر» دقیقاً توسط ائمه صادر شده است. بدحجابی هم در ایدئولوژی اسلام و به زعم همین ائمه٬ یک منکَر محسوب میشود و باید با فاعل آن برخورد نمود!👇 ترجمه: امام باقر: با قلب انكار منكَر كنيد و با زبان بگوييد و «بر پيشانى آنها محكم بكوبيد» و در راه خدا از سرزنش ملامت كنندگان نهراسيد. 📓وسائل الشیعة-ج۱۱-ص۴۰۳ :القوي كالصحيح 📓روضة المتقین-ج۱۱-ص۴۲ بر اساس همین قسم احادیث٬ نظر خامنه ای در مورد جواز توسل به زور در امر به معروف و نهی از منکر می خوانیم: ◾️«امر به معروف، يك مرحله گفتن و يك مرحله عمل دارد. مرحله عمل، يعنى اقدام با دست و با زور؛» 📓انديشه سياسى مقام معظم رهبرى - ج۱ - ص۱۶۸ ❗️❗️ 💠💠 👌امر به معروف و نهى از منكر داراى سه مرحله است كه دو مرحله آن وظيفه عمومى مردم است به صورت واجب كفايى، و يك مرحله وظيفه حكومت است ؛ 1⃣امر به معروف و نهى از منكر با قلب يعنى در دل از بديها بيزار و نسبت به خوبيها علاقمند باشد . 2⃣ امر به معروف و نهى از منكر با زبان كه ابتدا با كلمات نرم و ملايم و محبّت ‏آميز و پند و اندرز شروع مى‏ شود و سپس با كلمات تندتر و خشن‏ تر ادامه مى ‏يابد (اين نيز وظيفه عامّه مردم است). 3⃣ امر به معروف و نهى از منكر با دست، يا به تعبيرى ديگر اقدام عملى و گاه قهرآميز در مقابل تاركات واجبات و انجام دهندگان محرّمات باشد؛ خواه از طريق مجازات بدنى يا حبس و زندان؛ و يا كارهاى مشابه ديگرصورت گيرد، و همان گونه كه در مباحث فقهى گفته ‏ايم اين مرحله وظيفه حكومت اسلامى است و امكان ندارد كه به دست مردم داده شود كه موجب هرج و مرج و انواع نابسامانى مى ‏گردد . 📚پیام قرآن ج 10ص 217 ❗️بنابراین مرحله سوم که مرحله عملی و استفاده از زور است , وظیفه حاکم اسلامی است و عامه مردم حق ورود به این مرحله را ندارد , زیرا وظیفه حاکم اسلامی است که این وظیفه را در جامعه اجرایی کنند و دستور خداوند در مقابله با متمردان را اجرایی کند و با آنان برخورد کند . 💠على عليه السلام فرمود ؛ « بالاترين وظيفه حاكم در برابر مردمش، توجّه دادن آنان به وظايف دينىِ‏شان است كه خداوند بر ايشان تكليف نموده است. بر ماست كه شما را به آنچه خداوند عز و جل فرمانتان داده است، فرمان بدهيم، و از آنچه خداوند عز و جل شما را از آن نهى كرده است، نهيتان كنيم، و دستور خدا را در باره همه مردم، از نزديك و دور [و خويش و بيگانه‏] اجرا كنيم و باك نداشته باشيم كه حق، در باره چه كسى اجرا مى ‏شود. » " 📚الغارات ، ج 2 ص 501 _ بحار الأنوار ، ج 27 ص 253 👌و فرمود ؛ « چيزى بر عهده امام نيست، جز آنچه از جانب پروردگارش بردوش او نهاده شده است ، كوشيدن در پند و اندرز، تلاش در خيرخواهى و راه‏نمايى، زنده داشتن سنّت، اجراى حدود [الهى‏] در باره سزامندانش، و رساندن سهام [بيت المال‏] به كسانى كه سهم مى‏ برند. » 📚نهج البلاغة ، خطبة 105 👌مرحوم امام خمینی فتوا می دهد : " اگر انكار موجب شود كه به مجروح شدن يا قتل كشانده شود، بنابر اقوى بدون اذن امام عليه السلام جايز نيست، و در اين زمان فقيه جامع الشرائط- با وجود شرايط- جاى امام عليه السلام است. " 📚تحرير الوسيلة(ترجمه فارسى)، ج‏1، ص: 546 👌مقام معظم رهبری هم که معاند به کلام ایشان استناد ناقص کرد , فتوا می دهد : " با توجه به اينكه در زمان قدرت حكومت اسلامى امكان ارجاع مرتبه سوم از امر به معروف و نهى از منكر، به قوه قضائيه و نيروى انتظامى وجود دارد به ويژه در مواردى كه جلوگيرى از منكر متوقف بر تصرف در اموال مرتكب شونده مى‌باشد يا لازم است تعزيرشود يا او را زندانى كنند، بنابراين برمكلف واجب است در امربه معروف و نهى از منكر به دو مرتبه اوّل اكتفا كنند و در صورتى كه اثرنكرد و نياز به توسل به زوروجود داشت، مسأله را به نيروى انتظامى و قضايى ارجاع دهند. " 📚 اجوبة الاستفتائات، ج 1، ص 337، س 190 👌بنابراین مردم عادی حق ندارند که مرحله سوم را در برخورد با منکرات اجرایی کنند , در حکومت اسلامی باید مرحله سوم را به حاکم اسلامی و قضات منصوب او ارجاع دهند و حاکم اسلامی موظف است که با منکر برخورد عملی کند و ماموران نیروی انتظامی هم حق ندارند بدون مجوز از حاکم اسلامی و قاضی القضات کل نسبت به برخورد عملی با منکر اقدام کنند و عملکرد غلط یک مامور بر خلاف دستور اسلام در این رابطه بوده است . 👌در ذیل در مورد چرایی لزوم برخورد با هنجارشکنان در جامعه توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3288 @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌زئوس بیسواد شبهاتی که سایر ملحدین در فضای مجازی مطرح می کنند را کپی کرده و کلیپ می کند و در کلیپ اخیرش مدعی شده است که شیخ مفید , شیخ صدوق را بی دین و بی عقل می دانسته است , در ذیل پاسخ این ادعا را داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2292 👌او در ادامه متعرض دیدگاه شیخ صدوق می شود که قائل به عقیده سهو النبی بود , اما توجه ندارد که شیخ صدوق در این دیدگاه معتقد بود که سهو مورد بحث از ناحیه خداوند بر پیامبر صادر می شود نه شیطان , لذا عقیده او منافات چندانی با عصمت پیامبر ندارد , به هر حال ما در ذیل عقیده عدم سهو النبی را اثبات کرده ایم و بیان کرده ایم که شیخ صدوق در این مساله به خطا رفته است : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2398 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2931 ❗️زئوس از کمال حیدری تعریف و تمجید می کند , در پاسخ های ذیل بیسوادی و دروغگویی های کمال حیدری را اثبات کرده ایم و نشان داده ایم علت مدح معاندین از کمال حیدری همین بیسوادی ها و دروغگویی های او است : 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9564 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9924 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12054 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12055 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12083 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12087 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12104 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12230 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12231 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12245 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12476 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12699 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12702 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12777 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12778 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13112 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13207 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14388 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14431 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/11957 @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
👌کانال وهابی به روایتی استناد کرده است که پیامبر به زید بن حارثه می گوید تو مولای من هستی , آنگاه اشکال کرده است که اگر مولی به معنای سرپرستی باشد , یعنی زید سرپرست پیامبر بوده است !!!! ❗️متاسفانه کانال های وهابی جهالت و بیسوادی را به نهایتش رسانده اند و نمی دانند که اساسا کلمه مولی مشترک معنوی است که دارای چندین استعمال است اما در همه آنها معنای " اولی به تصرف " لحاظ شده است و مثلا به آزاده شده ای چون زید بن حارثه , مولی می گویند از این جنبه که آزاده شده یعنی زید سزاوارتر و اولی است که دستورات آزاد کننده خود ( یعنی پیامبر و علی و جعفر که آزاد کننده مادی و معنوی زید بودند ) را اجرایی کند !!!!! 👌اگر مولی مشترک لفظی میان چندین معنای مختلف هم باشد , دلائل فراوانی در دست است که " مولی " در حدیث غدیر به معنای سرپرستی و اولی به تصرف است نه دوستی که در ذیل در این رابطه بحث مفصلی داشته ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2555
👌کانال ملحد به روایتی استناد کرده است که امام صادق علیه السلام امامت خود را در برابر افرادی زیدی مذهب انکار می کند !!!! معاند اشکال کرده است که اگر امام صادق علیه السلام امامی راستین بوده است چگونه امامتش را انکار می کند !!!!! ❗️ملحد این شبهه را از وهابیون کپی کرده است و ما قبلا در پاسخ به وهابیون به این شبهه پاسخ مفصلی داده ایم , در ذیل بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4059
👌پس از موفقیت سگهای آموزش دیده در نجات افراد زیر آوار رفته آبادان , عده ای از معاندین و برخی از سلبریتیهای همه چی دان بیسواد اشکال می کنند که همان سگی که اسلام نجسش می داند , موجب نجات آدمیان شد !!!!! ❗️متاسفانه اینان توجه ندارند که نجاست سگ به معنای ممنوعیت استفاده از سگ در اغراض و کارهای مهم نیست یا نجاست سگ مجوزی برای اذیت و آزار سگ و عدم رسیدگی به او نیست , در تعالیم دینی هم به کارکردهای مثبت سگ تذکر داده شده و هم به ممنوعیت اذیت و آزار سگ و لزوم رسیدگی به سگ , در عین حال که نجاست سگ هم اثبات شده تا انسانها در کنار بهره مندی از منافع سگ , از آسیبهای ارتباط محافظت نشده با سگ هم ایمن باشند , در ذیل در این رابطه بحث مفصلی داشته ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3237