eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
509 ویدیو
38 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
درسگفتار راهبردی 💠 ارائه از: استاد علی فرحانی از اساتید سطوح عالی 🔰🔰🔰🔰🔰 📌این صوت یکی از صوتهای خوب از مجموعه صوتی است که با عنوان «منطق تولید و یادگیری گزاره های متسلسل و قوانین سیر محتوایی» سابقا در کانال منتشر کردیم و به تازگی کانال خوب راهبرد اون رو بازنشر کرده. حتما گوش کنید. 👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/040-manteghetolid-v-yadgiri-gozarehaye-elm@almorsalat.mp3 @fater290
👆👆 🌀در مورد میزان و روش و کاربردی خواندن ادبیات، توصیه اکید بنده استماع جلسات فاضل ارجمند استاد مقدسی است. 🌀این جلسات رو گوش کنید و طبقش عمل کنید. ۴جلسه هستند و معرفی جلسات رو قبلا تو کانال گذاشتیم. ⬇️لینک دانلود👇👇 http://ostadfarhani.ir/morsalat/shagerdan/adabiate-karbordi-moghaddasi/ ✅کانال معارج @maarejj هم کانال شخصی ایشونه که قراره یه دور به مسئله آسیب شناسی تدریس ادبیات در حوزه بپردازن. @fater290
♨️سلسله جلسات «بررسی هماهنگی نظام انسان شناسی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره)» 🔰ارائه: استاد شیخ علی فرحانی ✅4مین جلسه از این جلسات در روز یکشنبه 99/5/5 برگزار شد. موضوع این جلسه ادامه بحث اصالت وجود و وحدت شخصیه بود که استاد مشارب مختلف فلسفی خصوصا دیدگاه آیت الله جوادی آملی و مصباح یزدی را تبیین می کردند. همچنین پس از بحث اصالت وجود وارد در بحث «وجود رابط» شدند و این بحث را از دیدگاه امام و علامه تبیین کردند. ❄️نکته قابل توجه اینکه دیدگاه حضرت امام در مورد وجود رابط را از کتاب مناهج بیان کردند. کتاب مناهج حضرت امام، علاوه بر مباحث اصولی، مشحون از دیدگاه های فلسفی ایشان است. امام به مناسبت تبیین برخی مباحث عقلی علم اصول و نقد نظرات برخی از اصولیین مثل آقاضیاء، به مباحثی همچون وجود رابط، اصالت وجود و تشکیک، قاعده الواحد و ... پرداخته اند. ⬇️صوت این جلسه را از لینک زیر دانلود کنید👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/04-hamahangi-99.5.5.mp3 @fater290
📝 💠 🔻 ✅ برای یادگیری یک زبان، باید به دو جنبه اساسی توجه نمود: 1️⃣ قواعد آن زبان 2️⃣ استعمال های آن زبان 🔆 بر اساس این دو جنبه اساسی، شیوه های آموزش زبان به دو شیوۀ و تقسیم می شود. 🔻 در شیوۀ دستور زبان محور ابتدا قواعد دستوری آن زبان آموزش داده می شود. در مرحله بعد زبان آموز با لغات آن زبان آشنا می شود و در نهایت توانایی فهم آن زبان را پیدا می کند. 🔻 در شیوۀ مکالمه محور در ابتدا قواعد دستوری به مقدار و اولیه در حدّ آموزش الفبای آن زبان و قوانین ابتدایی به زبان آموز آموزش داده می شود و در ادامه با استفاده از صوت و تصویر و ... جملات و پرکاربرد آموزش داده می شود. در ضمن آموزشِ مکالمه، معانی نیز بیان می گردد و دایره لغات ذهن زبان آموز توسعه می یابد. همچنین کم کم قواعد اصلی و اساسی (نه مباحث فرعی و اختلافی) تعلیم داده می شود. 🔆 در آموزش زبان بستگی به که از این آموزش قصد می شود یکی از این دو روش انتخاب می گردد؛ ولی وجه مشترک این دو روش این است که در هر دو روش برای بالابردن کیفیت آموزش، مباحث تئوری و کاربردی به صورت باید آموزش داده شود. ♨️ نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که با تفکیک بین جنبه تئوری و کاربردی در اولین قدم باید مشخص گردد که زبان آموزش در هر یک از این دو جنبه باید تا چه سطحی آموزش ببیند و مهارت پیدا کند. 🔆 متاسفانه در فرآیند آموزش زبان عربی در حوزه این دو جنبه برای طلاب به خوبی تبیین نمی شود و غالبا طلبه ای که در سه سال اول طلبگی زبان عربی را می آموزد نمی داند که این دو جنبه را باید از یکدیگر تفکیک کند و در هر یک از این دو جنبه، نقطه مطلوب چیست و با چه روشی باید به نقطه مطلوب دست یافت. 🔆 برای تشخیص آموزش ادبیات عرب و یافتن راه کاری جهت افزایش کیفیت و بازده آن، لازم است سؤالات ذیل به ترتیب پاسخ داده شوند: 🔺 به طور واضح و شفاف مشخص گردد که از آموزش ادبیات عرب در حوزه چیست؟ 🔺 با توجه به این هدف کدام یک از شیوه های آموزش زبان باید به کار گرفته شود؟ 🔺 بر اساس اهداف آموزشی، در مباحث تئوری و دستور زبان، طلبه باید به چه میزان و در چه سطحی تسلط داشته باشد؟ 🔺 بنابر هدفِ تحصیلِ ادبیات در حوزه، روش صحیح کابردی سازی مباحث چیست؟ ⚠️ : پاسخ سوالات فوق باید در دو مرحله بیان گردد: 1️⃣ روش صحیح در فضای آموزشی موجود و با استفاده از کتبی که در حال حاضر در حوزه تدریس می شود. 2️⃣ برنامه و روش پیشنهادی در فضای ایده آل. 📌 ان شاء الله در یادداشت های بعدی به مرور این سؤالات را بررسی خواهیم کرد. @maarejj
🔉🔉 مراتب عالم از نگاه عرفا 🔰استاد علی فرحانی 🔹استاد در این صوت، تصویری اجمالی و اولیه را از مراتب عالم از نگاه عرفا ترسیم می کنند. . ⬇️ لینک دانلود👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/falsafe-erfan/maratebe-aalam-az-negahe-aref.mp3 @fater290
👆👆 الحمدلله همه دوستان در این زمینه مسلط هستند و آثار استاد شهید رو تدریس کرده اند. همین چند روز پیش در یکی از موسسات قم، یه دوره برگزار شد و اساتید زیر در این دوره آثار شهیدمطهری رو تدریس کردند👇 حجت الاسلام هاشمی @smhashemi128 حجت الاسلام جواهری @smojtabaamin حجت الاسلام قیلاوی زاده @ghilavi حجت الاسلام مقدسی @m_mahdi1384 همچنین این دوستان از اساتید موسسه بینش مطهر قم هستند. @fater290
🔹ادعیه‌ای که از ائمه اطهار وارد شده است این هم یک سفره‌ای است، پهن شده است برای اینکه همه از آن استفاده کنند، هرکس به مقدار فهمش. و اکثراً چیزهایی است که عامه مردم از آن استفاده می‌کنند و فقراتی در ادعیه هست که فلاسفه از آن استفاده می‌کنند. فقراتی هست که عرفا از آن استفاده می‌کنند. فقراتی هست که خاصه اولیا باید از آن استفاده کنند. 🔹همین در دعای عرفه‌ای که حضرت سید الشهدا- سلام الله علیه- در روز عید خوانده، در روز عرفه خوانده‌اند، این دعا اکثراً چیزهایی است که اکثر بینندگان از آن استفاده می‌کنند، لکن در بین آن یک چیزهای دیگری هست که استفاده از او مشکل است، حتی برای عرفای بزرگ اَ یَکُونُ لِغَیْرِکَ الظُّهُورْ حتی اینکه ما لَیسَ لَکَ این تعبیر غیر از این است که هُوَ الْمُظْهِرُ، اَ یَکُونُ لِغَیْرِکَ الظُّهور ما لَیْسَ لَکَ یعنی ظهور همه از توست، ظهور توست مَتی‌ غِبْتَ حَتّی‌ تَحْتاجُ الی‌ دَلیل چه وقت غائب بودی؟ هیچ وقت غائب نبودی، از تو باید استدلال به دیگران بشود، نه از دیگران استدلال به تو، و هکذا. 🔹این از نعمت‌های بزرگی است که برای بندگان خدا آمده است، و هر کس به اندازه خودش از او استفاده می‌کند. و بسیاری هم هستند که گمان می‌کنند استفاده کردند، لکن واقع مطلب بسیار مشکل است. یعنی بعضی امور است که تصدیقش آسان است لکن تصورش مشکل. بعضی از مسائل هست که تصور، انسان نمی‌تواند بکند، لکن تصدیقش می‌کند، و مسائل که مال اهل معرفت است از این جور مسائل هستند، تصدیق می‌شود کرد به اینکه هو الظاهر، لکن تصور هو الظاهر یک تصوری است که بسیار مشکل است، مگر برای آنهایی که خاصه اولیا هستند. امام خمینی (ره)؛ 27 شهریور 1362 @fater290
🔺ايکونُ لِغَيرِک مِنَ الظُّهورِ ما لَيسَ لَک‌؟ 🔰شهید مطهری 🔸مسئله بالاتر اينکه آيا انسان کامل اسلام انسان سالک است؟ انساني است که مرحله به مرحله و قدم به قدم پيش رفته؟ انساني است که سير و سلوک کرده و منزل به منزل جلو رفته؟ بله. علي عليه السلام مي‌گويد: وَ تَدافَعَتْهُ الْابْوابُ الي‌ بابِ السَّلامَةِاز اين در به آن در مي‌رود و در ديگري به روي او باز مي‌شود و منزل ديگري [را پشت سر مي‌گذارد] تا به دري مي‌رسد که به آن «باب السلامه» مي‌گويند. به آنجا که برسد، به‌ نهايت راه رسيده است. 🔸آيا «قرب به حق» درست است؟ بدون شک. مسلّم است که انسان اگر به آنجا برسد، بين او و خدا حجابي نيست و خدا را با ديده دل مي‌بيند. او ديگر مثل ما نيست [که لازم باشد برايش اين‌طور استدلال کنند:] به آسمان نگاه کنيد تا خدا را کشف کنيد، به زمين نگاه کنيد تا خدا را کشف کنيد، به برگ درخت نگاه کنيد تا خدا را کشف کنيد. خدا براي او از اين برگ درخت و اين زمين و آسمان روشنتر است. مگر امام حسين عليه السلام همين مطلب را نفرموده است: ايکونُ لِغَيرِک مِنَ الظُّهورِ ما لَيسَ لَک‌؟ شخصي از علي عليه السلام پرسيد: آيا خدا را ديده‌اي؟ فرمود: من اصلًا خدايي راکه نديده باشم عبادت نکرده‌ام! بعد براي اينکه او خيال نکند منظور، ديدن خدا با چشم است که خدا در يک [جايي‌] قرار گرفته باشد، فرمود: لا تَراهُ الْعُيونُ بِمُشاهَدَةِ الْعِيانِ وَ لکنْ تُدْرِکهُ الْقُلوبُ بِحَقائِقِ الْايمانِ‌. با چشم سر، او را نديده‌ام ولي با چشم دل ديده‌ام، شهودش کرده‌ام‌. 📚انسان کامل ص۱۵۹ @fater290
استفاده از ساعات عرفه.. از ظهر تا غروب... 🔰🔰 https://eitaa.com/Heidarieun .
⁉️آیا به صورت جمعی دعا بخوانیم یا به تنهایی؟ 🌐جواب این سوال را از متن کتاب اقبال اثر سید بن طاووس بخوانید👇👇 ✅أقول: و امّا هل الاجتماع يوم عرفة أفضل أو الانفراد :فاعلم انّ الأحاديث وردت انّ اجتماع أربعين في الدّعوات و قضاء الحاجات، يقتضي تعجيل الإجابات و تفريج الكربات، و وردت أحاديث انّ الدعاء في السّر أفضل الدعاء و أبلغ في الظفر بالإجابة. و إذا كانت الاخبار على هذه السبيل فينبغي ان يكون على نفسه بصيرة في كلّ كثير و قليل، فان عرف من نفسه انّ اجتماعه بالنّاس لا يشغله عن مولاه و انّه يكون أقرب له إلى رضاه، فالاجتماع لمثل هذه القويّ من العبّاد أفضل من الانفراد، و ان كان يعلم من نفسه انّ الاجتماع بالعباد يشغله عن سلطان المعاد، فهذا ينبغي له ان يعمل على الانفراد. و جملة الأمور انّ المراد من العبد المبالغة في إخلاص الأعمال، فكيف قدر على الظفر بهذه الحال، فليبادر إليها و يعتمد عليها. 📚اقبال ج۲ ص۶۸ @fater290
♨️«روش شناسی اجتهاد»، انحراف یا کشف جدید؟ 🔰محسن ابراهیمی @ebrahimi845 🔸مدتی است که در برخی محافل حضوری و مجازی، اساتید و طلاب، عنوان «روش شناسی اجتهاد» را به کار می برند و بر لزوم توجه به آن تاکید می کنند و مزایا و فوائدی را برای آن بر می شمرند. 🔸بر اساس آن مقداری که بنده مباحث و نوشته های پیرامون این عنوان را بررسی کردم، به این نتیجه رسیدم که توجه به این مسئله لازم و ضروری است و اگر طلاب آن را رعایت کنند در کیفیت و سرعت تحصیل آنها اثر گذار خواهد بود. 🔸اما نکته ای که به ذهنم رسید این بود که آن توضیحی که در مورد «روش شناسی اجتهاد» و مزایای آن بیان می شود، چیزی است که در علوم حوزوی بر عهده علم اصول است و محتوای آن جدید نیست. توضیح آنکه: ♻️برای کشف احکام شرعی در هر عصر و زمانی، لازم است که به منابع دین مراجعه و بر اساس آنها مسائل مورد نیاز را استخراج کرد. مراجعه به منابع نیاز به یک نظام فکری دارد که بر اساس آن تقدیم و تاخر و جایگاه هر کدام از ادله مشخص باشد. باید مشخص بشود که از کدام از اخبار می توان استفاده کرد؟ جایگاه شهرت و اجماع چیست؟ چه موقع میتوان از اصول عملیه استفاده کرد؟ در تعارض بین ادله چکار باید کرد؟ عقل چه جایگاهی در استنباط احکام دارد؟ و سوالات زیادی از این قبیل. 🔸مجموع این سوالات در کنار هم یک نظام منسجم و مرتبط به هم را به دست می دهد که یک فقیه بر اساس این دستگاه وارد در ادله می شود و به استنباط می پردازد. از آنجایی که بررسی هر کدام از این سوالات در ضمن استنباط ، اشکالاتی را در پی دارد، علمای اسلامی علمی را به بررسی این دستگاه استنباطی اختصاص داده اند و نام آن را «اصول فقه» نامیده اند. کاری که در علم اصول انجام می شود این است که سازوکار ادله و جایگاه هر کدام مشخص می شود. و واضح است که جایگاه این علم، مقدم بر علم «فقه» است. ♻️با این توضیح مشخص می شود که «روش شناسی اجتهاد»، همان علم «اصول فقه» است و چیزی غیر از آن نیست. هدف از علم اصول بدست آوردن یک دستگاه استنباطی است که به وسیله آن دستگاه استنباطی وارد در ادله می شویم و بر اساس آن استنباط می کنیم. در نتیجه به عنوان مثال مراد از «روش شناسی اجتهاد آیت الله خویی» همان «بررسی دستگاه استنباطی آیت الله خویی» است که ایشان در آثار اصولی خود به صدد تبیین آن بوده اند و اگر هم نکاتی را در آثار فقهی خود و در حین استنباط بیان و یا اعمال کرده اند، محل نقد و بررسی آن در علم اصول است. ❌غرض از تبیین این همانی بین «روش شناسی اجتهاد» و «اصول فقه» این نیست که همه فقها نظرات اصولی خود را قبل از فقه تبیین و در حین استنباط آن را اعمال کرده اند و برای بدست آوردن نظام استنباطی آنها نیازی به بررسی کتب فقهی آنها نیست، و همچنین غرض این نیست که علم اصول فعلی، هیچ مشکلی ندارد و نسبت به مسائل مورد نیاز در اجتهاد، جامع و مانع است بلکه معتقدیم که علم اصول نیاز به اصلاح دارد، همچنین به این معنا نیست که همه فقها و اصولیین، نگاه منسجم و نظام واره ای به علم اصول داشته اند، بلکه نگاه برخی از فقها و اصولیین به علم اصول، مجموعه ای از مسائل متشتت است. 👈غرض این است که وقتی علمی به نام «اصول فقه» در تراث علمی حوزه وجود دارد و متکفل بحث روش شناسی اجتهاد است، افزودن عناوین جدید، سبب سرگردانی بیشتر طلاب می شود و احیانا پس از مدتی در کنار علم اصول، باید کتب روش شناسی اجتهاد را نیز بخوانند. همچنین از لوازم منفی این اصطلاح سازی، بی استفاده ماندن تراث ارزشمند بزرگان علمای ما در کتب اصولی است. 📌به نظرم رسید که دلیل شیوع این عنوان جدید می تواند این مسئله باشد که در دوره ای که هنوز هم ادامه دارد به دلیل نگاه ناصحیح برخی از حوزویان به علم اصول (نگاه جزیره ای و اصالی به علم اصول) این علم مورد نقد و انتقاد واقع شد و ارزش خود را در ذهن طلاب از دست داد. اما از آنجایی که اجتهاد بدون داشتن یک دستگاه استنباطی قبل از ورود به فقه، امکان ندارد، احساس نیاز به دستگاه استنباطی، برخی اساتید را به خلق عنوانی جدید اما با همان محتوای سابق واداشت. ✅پیشنهاد بنده این است که به جای به کار بردن این عنوان، از همان عنوان علم اصول استفاده کنیم و بحث «روش شناسی اجتهاد» را چیزی غیر از «علم اصول» ندانیم و درعوض به اصلاح دید طلاب و اساتید به علم اصول (اینکه علم اصول متکفل تبیین روش شناسی اجتهاد و بدست دادن نظام استنباطی است) و همچنین تهذیب علم اصول (اضافه کردن مسائل مورد نیاز و حذف کردن مسائل غیر لازم) بپردازیم. آنگاه نتیجه این می شود که طلاب خواهند دانست که اولا روش شناسی اجتهاد و داشتن یک نظام استنباطی قبل از ورود به فقه لازم است و ثانیا برای کسب یک روش ثابت در اجتهاد باید علم اصول فقه را قوی و نظام واره و به صورت یک علم منسجم و به عنوان مقدمه اجتهاد بخوانند ثالثا همینطور که برخی از اساتید بیان کرده اند، مدت زمان تحصیل علم فقه کوتاه تر می شود. @fater290
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 💠آشنایی با کتب و آثار عرفا 🔰استاد علی فرحانی @fater290
♨️ ✅برنامه تدریس های استاد علی فرحانی 1⃣ پنجمین جلسه بررسی هماهنگی نظام انسان شناسی امام خمینی و علامه طباطبایی، فردا (یکشنبه)، ساعت 10صبح، خیابان مصلی، کوچه10، پلاک23 2⃣تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی، فردا (یکشنبه)، ساعت 14عصر، موسسه مفتاح، خ سمیه، بین کوچه 26 و 28 📌کسانی که صوت جلسات قبل را استماع کرده اند، میتوانند سوالات خود را برای ما ارسال کنند. سعی میکنیم که به دست استاد برسانیم که به آنها پاسخ دهند. @fater290
👆👆 سلام. چشم. پیامتون رو برای استاد ارسال میکنم. @fater290
👆👆 ⬇️لینک دانلود صوت مجموعه جلسات اخلاقی استاد علی فرحانی باعنوان "علم قبل از تزکیه" http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/elme-ghabl-az-tazkie/ @fater290
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 : تفاوت تربیت عرفانی و تربیت عمومی 🔰استاد علی فرحانی ❄️استاد در این فیلم که بخشی از پنجمین جلسه تبیین هماهنگی نظام انسان شناسی امام و علامه ۹۹/۵/۱۲ است، به بررسی تفاوت تربیت عمومی و تربیت عرفانی بر اساس سیره علامه طباطبایی و کتاب الولایه و سیره امام خمینی می پردازند. ایشان می فرمایند: تنها کسی که در حال حاضر بر اساس مدل صحیح تربیت اسلامی سیر میکند، رهبر معظم انقلاب است. @fater290
♨️ : ۵مین جلسه تبیین هماهنگی نظام انسان شناسی امام و علامه طباطبایی 🔰استاد علی فرحانی ✅موضوع این جلسه که دیروز ۹۹/۵/۱۲ برگزار شد، بحث معقولات ثانی فلسفی از نگاه امام و علامه بود. واقعا شیرین و بسیار قابل استفاده بود. بشنوید. در این جلسه استاد توضیح مختصری از ابتدای نظام ریاضی وار علامه در کتاب بدایه و نهایه بیان کردند و سپس معقولات ثانی را از نگاه علامه تبیین نمودند و پس از آن همین نگاه را از آثار امام خمینی خصوصا کتاب تقریرات فلسفه تشریح کردند. ⬇️لینک دانلود صوت👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/05-hamahangi-99.5.12.mp3 @fater290
💠 : ۲۳مین جلسه تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی 🔰استاد علی فرحانی 🔸موضوع این جلسه که دیروز ۹۹/۵/۱۲ برگزار شد، ادامه بحث تعارض بین نسخ و تخصیص بود. به مناسبت این بحث و سوال و جواب اعضای کلاس، استاد جمع بندی تفصیلی ای را از بحث مصلحت سلوکیه شیخ و نسبت آن با مصلحت تسهیل بیان کردند و در تبیین نظر حضرت امام در مورد اینکه همه احکام (هم عمومات و هم مخصصات آنها) در زمان پیامبر بیان شده است، نکات قابل توجهی بیان کردند. ⬇️لینک دانلود صوت👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/taadol-v-tarajih-emam-khomeini/023-taadol-99.5.12.mp3 @fater290
👆👆 ضمن عرض تبریک به مناسبت ورودتان به حوزه، باید عرض کنم که برای آشنایی با اندیشه امام و علامه، ابتدا مقدمات استفاده از کتب ایشان که همان ادبیات و منطق است را در یکی دو سال اول حوزه با همان مدلی که در کانال تبیین کرده ایم، بخوانید. در کنار اونها جلسات تدریس کتاب انسان و ایمان شهید مطهری رو گوش کنید. پس از اینها هر موقع مهیا شدید، دروس الموجز و اصول فقه استاد را با رعایت آداب استماع صوت، گوش کنید. پس از آن کتاب بدایه الحکمه رو با تدریس استاد بخوانید. انشالله با گوش دادن اینها بقیه کار هم مشخص خواهد شد. لینک همه این مواردی که عرض کردم در کانال هست. خوبه که مجموعه صوتی موفق را هم بشنوید تا روش تحصیل رو هم انشالله از همین ابتدا فرابگیرید و بر اساس اون کارتون رو پیش ببرید. @fater290
👆👆 انشالله از استاد می پرسم و خدمتتان عرض می کنم. @fater290
👆👆 پیشنهاد میکنم مجموعه صوتی رو که توی کانال سنجاق شده است، خصوصا بخش اول (اهداف و چشم اندازها) و بخش دوم (راهکارها و مهارت های برنامه ریزی) با دقت گوش کنید. تجربه خودم و دیگرانی که استماع کرده اند، اینه که پاسخ این سوالات داده میشه. @fater290
الحمدلله ایشان با استاد تماس گرفتند و در موضوع مورد نظرشان مشورت کردند. @fater290