eitaa logo
کلبه عُشاق
4.6هزار دنبال‌کننده
805 عکس
454 ویدیو
1 فایل
با دو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یا رضای دوست باید، یا هوای خویشتن (سنایی) 💪...خودمونا بسازیم؛ #بابارکن_الدین شیرازی، بابایی که دستِ فرزندِ ناخَلفش را گرفتو... ادامه 👇 https://eitaa.com/babarokn/2600 💌کانال احراز هویت شد @babaroknodin1400
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالبی که طبق بازخوردها برای عزیزان جالب تر بوده است: عرفان های کاذب و نوظهور https://eitaa.com/babarokn/2452 تفسیر مثنوی جلسه اول https://eitaa.com/babarokn/2533 تفسیر مثنوی جلسه دوم https://eitaa.com/babarokn/2540 ❌جلساتِ از جلسه اول👇 الی جلسه دوازدهم https://eitaa.com/babarokn/1360 مستندصوتی‌شنودجلسه اول👇الی جلسه شانزدهم https://eitaa.com/babarokn/685 کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
لطفاً به کتاب‌ها هم سر بزنید 👇 رجبعلی خیاط سیّدهاشم حداد محی‌الدین ابن عربی میرزاجوادآقا‌ملکی‌تبریزی عبدالقائم شوشتری علامه حسن‌زاده آملی حافظ رجب بُرسی ملا احمد نراقی علامه مروجی سبزواری شیخ جواد انصاری همدانی سیّدعلی قاضی بابارکن‌الدین و ملا محمد حسن نایینی آرندی کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
🌷 به آرشیو کانال عشّاق خوش آمدید. لطفا برای دسترسی به هر موضوع روی آن کلیک کنید تا به آرشیو کامل آن منتقل شوید. پس از کلیک کردن بر روی موضوع مورد نظر می‌توانید فایل یا جلسه مورد نظرتان را با استفاده از فلش های بالا و پایین انتهای صفحه جستجو و پیدا کنید. صوتی صوتی صوتی لطفا در نشر حداکثری مطالب کانال را به دوستان در ایتا پیشنهاد بدید👇👇👇 آدرس کانال کلبه عشّاق در ایتا؛ https://eitaa.com/babarokn https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc 🌷🙏🙏🙏🌷التماس دعا ➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 خطبه_۱۴۳ حضرت مولا علی(علیه‌السّلام) این خطبه را در مراسم نماز باران در شهر کوفه ایراد فرمودند؛ ... ۲_فلسفه آزمایش‌ها 🙇‍♂ خداوند بندگان خود را که گناهکارند، با کمبود میوه‌ها و جلوگیری از نزول برکات و بستنِ درِ گنج‌های خیرات، آزمایش می‌کند. برای آنکه توبه‌کننده‌ای بازگردد و گناهکار، دل از معصیت بکند.و پند گیرنده، پند گیرد. و بازدارنده، راهِ نافرمانی را بر بندگان خود ببندد. و همانا خدا استغفار و آمرزش خواستن را وسیله دائمی فروریختنِ روزی، و موجب رحمت آفریدگان قرار داد. و فرمود: پس رحمت خدا بر آنکس که به استقبالِ توبه رود. و از گناهان خود پوزش طلبد و پیش از آنکه مرگِ او فرا رسد، اصلاح گردد. ترجمه:دشتی 👀 کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
علّامه شیخ حمیدرضا مروّجی سبزواری (دامت برکاته) @moravej_tohid www.moravejtohid.com 👇👇👇👇👇
کلبه عُشاق
.        ┄═•✺🔹﷽🔹✺•═┄ .هوالحکیم. #زندگینامه #علامه_مروجی_سبزواری #قسمت_اول بسمه تعالی
🌿🌿🌿🌿🌿🌿 .هوالحکیم. 🍃آشنایی بیشتر با زندگی‌ ‌ِ ☺️ در فلسفه، کتاب‌های منظومه‌ی سرکار حاج ملاهادی سبزواری، اَسفارِ حضرت آخوند ملاصدرا، اشارات جناب شیخ الرئيس ابوعلی سینا، حکمت الاشراق و مطالعات شیخ اشراق را در نزد اساتید بزرگی همچون انصاری شيرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی و اساتید دیگر خوانده و در عرفان نظری، کتاب‌های فصوص‌الحکم از حضرت شیخ اکبر، تمهيد القواعد از ابن‌ترکه، مصباح الانس از ابن‌فناری را در نزد اساتید فوق الذکر و بعضی دیگر که به راستی علم را با نفس‌های قدسی خود همراه کرده بودند و در جان و دل شاگردان مستعد خود اشراق می‌نمودند، خوانده‌اند. شیخ ما در مورد فتوحات مکیه که بزرگترین اثر عرفانی در عالم اسلام است و محصول مکاشفات سبّوحی و اشراقات قدّوسی بزرگترین عارف اسلام حضرت شیخ اکبر محيي الدين عربی است، چنین می‌فرمودند؛ که من فتوحات را از خود شیخ اکبر آموختم. این قسمت را از مطالبی که خود ایشان در شرح حال خود و در خاطرات خود نوشته‌اند نقل می‌کنیم: «درسال ۱۳۸۸ که برای زیارت دخت مکرّم مولایمان امیرالمومنین علی علیه‌السلام، زینب کبری سلام الله علیها و حضرت والا دخت، رقیه، فرزند سالار شهیدان اباعبدالله الحسین سلام الله تعالی علیهما، به سوریه رفته بودم. روزی به قصد زیارت جناب سلطان العارفين، شیخ اکبر، محيي الدين عربی که در دمشق مدفون است رفتم. محل دفن او در قسمت شرقی دمشق و منطقه‌ای به نام صالحيه است و در بازار سر پوشيده‌ای، مسجدی‌ست که مدرسه‌ی علمیه‌ی اهل سنت نیز هست و در زیرزمین قسمتی از مسجد، مزار خود شیخ و تنی چند از فرزندان و شاگردانش قرار دارد. در آنجا نماز جناب جعفر علیه‌السلام را خواندم و به روح شیخ هدیه نمودم. هر چه توجه کردم، شیخ در استغراق شدیدی به سر می‌برد و اصلاً توجه به غیر نداشت، ولی سنگینی روح شیخ بسیار خسته و رنجورم نمود به طوری‌که با زحمت زیاد به محل سکونت برگشتم. دو روز بعد در حرم حضرت رقیه خاتون چنین به من الهام شد که به زیارت شیخ برو! من پس از زیارت والا دخت، رقیه خاتون، به مزار جناب شیخ رفتم و باز نماز جناب جعفر را خواندم و اهدا نمودم و این بار احساس کردم که فضای آنجا بر خلاف دفعه‌ی قبل که چنان سنگین بود، طوری که حتی نفس کشیدن به سختی انجام می‌شد، اما این بار فضا سبک بود و بعد از نماز توجهی به روح جناب شیخ نمودم و احساس کردم که ارتباط برقرار شده است. در درونم صدایی را شنیدم که گفت: از ما چه می‌خواهی؟ گفتم: فهم فتوحات را. همان صدا گفت چون به سبزوار برگشتی، یک ساعت به نیمه شب فتوحات را باز کن و بخوان، ما مشکلات آن را به تو تفهیم خواهیم نمود. چون به سبزوار بازگشتم و همان برنامه را آغاز نمودم دیدم همچنان بود و لذا شب‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در اتاقی خلوت نشسته و به مطالعه‌ی فتوحات مکیه می‌پرداختم و آن‌قدر از این مسئله احساس خوشحالی می‌نمودم که اگر سلطنت همه‌ی عالم را به من پیشنهاد می‌کردند، نمی‌پذیرفتم». کیفیت ورود شیخ را به عالم عرفان در قسمت بعدی برای دوستان عزیز بیان خواهیم کرد. ◀️ادامه دارد ...ان‌شاءالله 👋 ‌ 👀 کلبه عشاق 🔍 https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5827777502591849124.mp3
3.43M
«وَ مَا هَذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا لَهْوٌ وَ لَعِبٌ»(عنکبوت۲۹) 🎤درمحضر    برگرفته از جلسهٔ دوم   @moravej_tohid کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
مطابق فتاوی آیة‌الله حاج سیّدعلی‌حسینی سیستانی 🍃احکام نماز 🧎 ⚠️جاهایی که نماز خواندن در آنها مکروه است. 🔍 مسئله ۸۸۴_ نماز خواندن در چند جا مکروه است و از آن جمله؛ (۱)حمام (۲)زمینِ نمک‌زار (۳)مقابلِ انسان (۴)مقابلِ دری که باز است (۵)در جاده و خیابان و کوچه، اگر برای کسانی که عبور می‌کنند زحمت نباشد. و چنانچه زحمت باشد،مزاحمت حرام است. (۶)مقابل آتش و چراغ (۷)در آشپزخانه و هر جا که کوره آتش باشد (۸)مقابل چاه و چاله‌ای که محل بول باشد (۹)روبروی عکس و مجسّمه‌ی چیزی که روح دارد. مگر آنکه روی آن پرده بکشند (۱۰)در اتاقی‌که جُنب درآن باشد (۱۱)در جایی که عکس باشد اگرچه روبروی نمازگزار نباشد (۱۲)مقابل قبر (۱۳)روی قبر (۱۴)بین دو قبر (۱۵)در قبرستان. 😵‍💫 مسئله ۸۸۵_کسی که در محلِ عبور مردم نماز می‌خواند یا کسی روبروی اوست مستحب است جلوی خود چیزی بگذارد و اگر چوب یا ریسمانی هم باشد کافی است. کلبه عشاق @babarokn
4_6003513820448818666.mp3
14.48M
💧 جلسه یازدهم 📗 شروع از بیت (دقیقه۳) : 🔹واجب آید چون که آمد نام او/ 🔹شرح کردن رمزی از انعام او/ 🔻عناوین 🔹 دقیقه ۲: اندر_حکایات ادامه داستان پادشاه و کنیزک 🔹 دقیقه ۸: اندر_حکایات وصف شمس و صلاح الدین زرکوب و حسام الدین از زبان مولانا 🔹 دقیقه ۴۰: شاه بیت‌های مثنوی از نظر استاد 🔹 دقیقه ۴۴: تنها جمله فارسی خدا در شب معراج 🔹 دقیقه ۴۹: اندر_حکایات داستان بایزید و خربنده در محضر کلبه عشاق @babarokn
 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دهه فاطمیه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کلبه عشاق @babarokn
♦️عجول بودن انسان 🏃🏃‍♂ انسان‌هایی‌که تربیت الهی نیافته و خارج از برنامه‌ی هدایتی انبیاء الهی زندگی می‌کنند شتاب‌زده‌اند و آنچنان عجله و شتاب‌زدگی دارند که گویا از عجله خلق شده‌اند. ﴿خُلِقَ الْإِنْسَانُ مِنْ عَجَلٍ﴾؛ (طبیعت بشر به‌گونه‌ای است که گویا) انسان، از عجله آفریده شده است. ﴿کانَ الْإِنْسَانُ عَجُولا﴾؛ انسان،همیشه عجول بوده‌است! 🔸این صفت دارای آثار سوء بسیاری است که حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «إِنَّما أَهلَکَ النّاسَ العَجَلَةُ و لَو أَنَّ النَّاسَ تَثَبَّتَوا لَم یَهْلِک أَحَدٌ»؛ مردم را در حقیقت، شتاب‌زدگی به هلاکت افکنده است. اگر مردم آرام و از شتابکاری به‌دور بودند هیچ‌کس هلاک نمی‌شد. 🔸البته منظور، هلاکت‌هایی است که بر اثر حوادث غیرمنتظره و ناپخته پیش می‌آید که اغلب مولود عجله و دست‌پاچگی است. ◦◦◉🌼 ۩فروغ توحید۩ 🌼◉◦◦ کلبه عشاق @babarokn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت‌الله مجتهدی تهرانی نور مولا علی و بانو فاطمه علیهم‌السلام کلبه عشاق @babarokn
AudioCutter_ADAM-AUDIO-1.mp3
5.11M
فضا_مَجاری‌_قرآن 🌷 لطفاً با ما همراه باشید. اطلاعات عمومی و بعضاً میکروسکپی😵‍💫 از جنّ و شیطان توسط قرآن‌ و روایات درمحضر استاد: 📝 _دو طایفه جن و نَسناس... _اینها دارای ذُریّه و اولاد و ازدواج هستند.👯 _اینها قبیله قبیله‌ هستند. _شیطان جزء ملائک نیست، اما در مقامِ_مَلَک هست. 《ادامه بحث را میتوانید در مبحث جلسه اول دنبال بفرمایید.》 کلبه عشاق @babarokn
یذَره_کتاب (ره) طبّ_روحانی 🍃فایده: کیفیت سدّ ابوابِ خواطر و رفع وسوسه‌ها 😴 بدانکه سدّ درب‌های خواطر(جمع خاطر؛مضامینِ لغو و لعب) و دفع وسوسه‌ها، اگرچه مشکل است ولی مرتبه‌ای است بس عُظمی و موهبتی است بس کُبری. و کلید گنج سعادت است. 🔑 زیرا دل مانند ظرفی است که خالی بودنِ آن از محالات است؛ پس بناچار بعد از آنکه از افکارِ بی‌فایده تهی گردید، محل ذکر خدا و نزول لشکر ملائکه خواهد شد. و از دوام یادِ خدا، اُنسِ به او، و از اُنس، مرتبه‌ی شوق به لقای وی و محبّتِ او که اعظمِ مراتب و والاترین موهبت‌ها است حاصل می‌گردد، و... ...در این هنگام نفْس به مرتبه‌ی اطمینان و ثبات در عقاید و معارف می‌رسد چنانکه خدای تعالی در سوره رعد آیه ۲۸ فرموده: "اَلا بِذِکرِالله تَطمَئِنُّ القُلُوبُ" یعنی: آگاه باش که به سبب یاد خدا دل‌ها به مرتبه‌ی اطمینان می‌رسند. لیکن... ... و چنین نفْسی، اشرفِ نفوس است. و صاحب آن از جمله مقرّبین و صدّیقین می‌باشد؛ و در مقابل آن یعنی نفْسِ مطمئنه، نفْسِ منکوسه (واژگون) است. که از صفات خبیثه که مملو به اخلاق رذیله است؛ و به این سبب راههای ملائکه از آن‌جا مسدود می‌شود. و درهای شیاطین گشاده و مفتوح می‌گردد. و لشکر شیطان در آنجا مسکن می‌سازند. و از آنها دودی سیاه و تیره برمی‌خیزد و اطراف و جوانبِ دل را فرو می‌گیرد. و از آن نور یقین منتفی می‌شود و چراغ ایمان خاموش می‌گردد. و هرگز خیالِ خِیری پیرامون آن نمی‌گردد. بلکه پیوسته محل وسوسه‌های شیاطین و محل آمدوشدِ آن لعین است. و اگر گاهی فکری کند که در ظاهر خِیر باشد چون به عُمق آن رسی و حقیقتش را بنگری، بغیر از شرّ محض و تَلبیس شیطان نمی‌باشد. و امید بازگشت به خیر از چنین دلی نیست. علامت این دل، آنستکه موعظه و نصیحت در آن تاثیر نمی‌کند‌ و چون سخن حقّی بشنود، دیده‌ی بصیرتش از فهم آن کور است و گوشِ هوشش از شنیدن آن کر می‌باشد. بلکه اکثر صاحبان این دل، پند و نصایح و موعظه را از قبیلِ سخنانِ بی‌معنی، باطل و بی‌اساس می‌شمارند. که در آیات متعددی، خدای تعالی اشاره به چنین نفْسی فرموده‌اند. از جمله سوره فرقان آیه ۴۳ خطاب به حضرت رسول صلی الله علیه و آله می‌فرماید: کسی که خدای خود را در هوا و هوسِ خود قرار داد_یعنی اطاعت آن را نمود_ آیا تو می‌توانی آن را به اصلاح بیاوری و دفع فساد از آن کنی؟ و از آن جمله در سوره بقره آیه هفت می‌فرماید: محکم کرده است خدا پرده غفلت را بر دل‌ها و گوش‌ها و چشم‌های ایشان؛ پس حق را نمی‌فهمند و نمی‌شنوند و نمی‌بینند. و در جای دیگر در سوره فرقان آیه ۴۴ می‌فرماید: نیستند ایشان، مگر مثل چهارپایان، بلکه گمراه‌ترند! و همچنین در جای دیگر در سوره بقره آیه شش می‌فرماید: نصیحت و تهدیدِ تو به ایشان سودی نمی‌دهد، و مساوی است، خواه تو ایشان را بترسانی یا نه، ایمان نخواهند آورد. و میان این دو نفْس، نفْسی است که نه در سعادت مانند اوّلی است و نه در شقاوت به مانند دومی است. بلکه متوسط میان این دو می‌باشد. که این، مراتب مختلفه دارد و برای آن عرض عریضی است و اکثرِ نفوسِ عوامِ مسلمین از افرادِ این قِسْم‌اند. برگرفته از: باب چهارم، اخلاق و شرافت... نوشته: ملّا احمد نراقی کلبه عشاق @babarokn
🍃داستان زیبای اولین دیدار شمس تبریزی با مولانا 📔 ...شمسی در دمشق، ندای روح بیچاره‌ی جلال‌الدّینی را در می شنود. شمس براه می‌افتد برای آمدن نزد این جلال‌الدین و نجات روحِ بیچاره و در مانده‌ی او. شمس به قونیه میرسد و تصرّفی در وجود جلال‌الدین میکند که جلال‌الدین را متحوّل می‌سازد. 💘 شیخ‌الاسلام جلال‌الدّین مولوی در مدرسه‌ی پنبه‌فروشان محضرِ فقاهت داشت و تدریسِ فِقه می کرد. در آن روز، دَرسش تمام شده بود و در میان عده‌ای از طُلاب و شاگردانش از مدرسه خارج میشد که شمس تبریزی در جلو مدرسه نزدش آمد و مسئله‌ای از او پرسید که: احمد(صلّی الله علیه و اله)مقامش بالاتر است یا اَبایزید؟ ⁉️ مولانا بر آشفته می‌شود که این چه سوالی است و چه مقایسه‌ی نابجایی است که می‌کنی؟😡 احمد کجا و اَبایزید کجا؟ جناب شمس می‌گوید: اگر براستی مقام احمد بالاتر است پس چرا می گفت: 《ما عَرَفناکَ حقَّ مَعرِفَتِک》 یعنی آنچنانکه شایسته معرفتِ توست، تو را نشناختیم❤️ در حالی که میگفت:《سبحانی!ما اَعظَمَ شأنی!》 یعنی منزّه هستم من! چه والاست شان و مرتبه ی من! این مطلب را که شمس گفت مولانا متحیّر ماند و انقلابی در او بر پا شد. حالا چه شده بود که شیخ‌الاسلامِ قونیه و فقیه و متکلّمی که عمرش را در بحث و حلّ و تفصیل، همین اشکالات و جواب به‌آنها سپری کرده بود اکنون درمانده شده و دچار شکّ میشود که براستی مقام احمد بالاتر است یا ابایزید؟ 🤷‍♂ مولوی و فقیهی که یک ساعت پیش هیچ شکّی در این مطلب نداشت، اکنون چنین در گِل مانده بود. 🙆‍♂ آری چنانچه قبلا نیز برایت گفتم اولیاء(مردانِ خدا)، تصرفاتی را که به منظور ایجاد در نفْسِ مستعد می‌کنند، این تصرف را متوجه روحِ آنها میکنند. چرا که اگر این سوال از عقل مولانا می شد براحتی پاسخ آنرا میگفت. ولی روح با اینکه از ازَل در عالمِ بالا بوده،چون همنشینِ ماده(جسم) شده دچار فراموشی و غفلت شده است. این استکه سوالش را متوجه روح مولوی کرد که بناگاه مولوی وحشت کرد که چه شده؟ اگر من با این شک بمیرم، حَشْرم و قیامتم چگونه میشود؟ 😥 سوالِ شمس چنان نیروی عظیمی بر روح ِشیخ‌السلامِ قونیه(مولوی) وارد کرد که وی را به تَرک درس و بحث و مقام و مَسند کشاند. او سه روز با شمس در خلوت رفت. 🔹ای خدا بفرست قومی روح مند/ 🔹 تا ز صندوق بدنمان وا خرند/ ادامه دارد...ان‌شاءالله👋 برگرفته از: نویسنده: (طال عمره) کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5922430296803771750.mp3
24.19M
🐧 جلسه‌ی چهل‌ویکم @moravej_tohid 🔹 دقیقه ۱ سخن مرغِ ديگر،... 🦅 🔹 دقیقه ۴ خیلی‌ها ادعای عشق را دارند، مخصوصا در مورد اهل‌بیت(ع) ✨بعضی‌ها از آن‌عالم‌ِاطلاق یک‌چیزهايی به‌یادشان‌می‌آید 🙄 🔹 دقیقه ۱۲ حکایتی از مرگ بایزید 🔹 دقیقه ۲۲ داستانی از سلطان محمود غزنوی 👑 🔹 دقیقه ۲۷ بی‌تو در کلبه‌ی گدایی خویش به مقامی رسیده‌ام که مپرس 🔹 دقیقه ۳۳ 👉 🌾چرا آدم‌ گندم را خورد؟ ⁉️ ✨ همیشه انسان به دنبال چیز جدید می گردد ✨ آدم همه چیز در بهشت داشت، اما درد نداشت. این بد نقصی است. 😳😵‍💫 🔹 دقیقه ۴۴ جوابِ هُدهُد به... کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حشرات هم تو آلمان طرفدار دارن! 😁 👀 ⏰ شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ شبکه دو 📺 کلبه عشاق @babarokn
4_5931432054334952315.mp3
1.56M
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: ✨«أَلدُّنیَا مَزرَعَةُ الآخِرَةِ» 🎤در محضر (دامت برکاته) برگرفته‌از جلسات محبت کلبه عشاق @babarokn
4_5911188387410218135.mp3
8.4M
⭕️👈 انتشار_حداکثری أشهد أن فاطمة بنت رسول الله عصمة الله الكبري و حجة الله علي الحجج کلبه عشاق @babarokn
29.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷🍃فاطمه مظهر مقام جبرئیلی روح پیغمبر… 💫 فاطمه رحِم عالم است یعنی چه ⁉️ یا احمد؛ لولاک لما خلقت الافلاک... معلوم میشود فاطمه یک فضیلتی دارد که آنها ندارند، اینکه حضرت علی... کلبه عشاق @babarokn
🍃 یذَره_کتاب از حافظ رجب بُرسی ✍و از کرامات حضرت فاطمه، آن بضعة‌الرّسول صلّی‌الله علیه و آله، و تقرّبش نزد خداوندِ وَدود اینستکه: وقتی حضرت امیرالمومنین علیه السّلام ایشان را به مسجد بردند کنار قبر پدر آمد. چهارچوب درِ حجره‌ی پیغمبر صلّی‌الله علیه و آله را گرفت و فرمود: ناقه‌ی صالح نزد خدا از من عزیزتر و با عظمت‌تر نیست، سپس گوشه‌ی مقنعه‌ی خود را به جانب آسمان بلند نمود و اراده تضرّع به درگاه الهی نموده بود. ناگهان دیوارهای مسجد همه از جا کنده شدند و نزدیک بود عذاب نازل شود که حضرت امیر علیه‌السّلام تشریف آورد و فرمودند: ای یادگار و باقی‌مانده‌ی شجره‌ی نبوّت! و ای آفتابِ آسمانِ رسالت و معدن عصمت و حکمت! بدرستی که پدرِ بزرگوارت رحمت بود از برای عالم و عالمیان. پس تو از برای ایشان باعثِ قهر و عذاب مباش. قسم می‌دهم تو را به آن سیّد مهربان و رحیم که دست از تظلّم بردار و با عمل بدِ بدطینتان بساز و مکافات این ستم را به روز جزا واگذار. و مانند پدرت، طریقه صبر و تحمل و شیوه‌ی مرضیّه‌ی حلم و عفو و بخشش را پیش‌دار. پس آن معصومه‌ی مظلومه و قرّةالعینِ رحمةُللعالمین، به فرموده‌ی حضرت امیرالمومنین علیه‌السّلام مراجعت نمود. و به محراب عبادت خود برگشت و چشم مرحمت از عقوبت آن رو سیاه امّت پوشید. مناقب: ۳۳۹/۳؛احتجاج:۸۶/۱ اللهم العن أعدائها و أعداء أبیها و بعلها و بنیها بعدد علمک یا علیم! برگرفته از: فی حَقایقِ اَسْرار اَمیرَالمُؤمنین علیه‌السّلام ▫️حافظ رَجَب بُرسی متوفی ۸۱۳ هجری قمری 👀 کلبه عشاق @babarokn
کلبه عُشاق
#یذَره_کتاب کل‌احمدآقا #زندگینامه کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی #قسمت_دوم ...اما می‌دانیم که
کل‌احمدآقا کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی 🍃سیّد یحیی سجادی نخستین‌استاد و رهبرِ کل‌احمدآقا بنابر آنچه خود از آن یاد می‌کردند، روحانی شریف و جلیل القدری به نام سیّد یحیی سجادی بود. بزرگی که از او کمتر یادی به میان آمده، اما کلید بسیاری از امورات کشورِ دل، در دستان وی بوده است. کل‌احمدآقا شروع حرکتِ خویش را بواسطه عنایت و نفَس ولایتی ایشان دانسته و در این خصوص می‌فرمودند: پانزده ساله بودم که شبی عمویم دستم را گرفت و به مسجد سیّد عزیزالله برد. ماه رمضان بود و روحانی بسیار خوش‌منظری بنام سیّدیحیی در آنجا منبر می‌رفت. در همان شب اول که پای منبرِ او نشستم کار تمام شد و مُهر جنون را بر پیشانی من کوبیدند. هر کلامی که از دهان سیّدیحیی بیرون می‌آمد، وجود مرا به آتش می‌کشید. آن لحظه‌ای که سخن می‌گفت مرا در پای منبرش می‌سوزاند. آقا سیّدیحیی سوختن را به من آموخت و در اصل، او بود که مرا راه انداخت. 🌬❤️‍🔥 بارالها این چه نفَسی بوده است و نشان از کدام آتشکده داشته که با ناپخته جوانی، این چنین معامله‌ای کرده است؟ 🔹روز اول که به استاد سپردند مرا/ 🔹همگان را خِرَد آموخت، مرا مجنون کرد/ کل‌احمدآقا از سیّدیحیی همیشه با جملاتی عمیق و تاثیرگذار یاد می‌کردند. و منطق عمیق او را سرلوحه‌ی حرکت معنوی خویش قرار می‌دادند. اما متاسفانه و به دلیلی که تنها خود می‌دانستند مصلحت نمی‌دیدند تا از کلام و عبارات ایشان برای اطرافیان چیزی بگویند. و اگر هم نکته‌ای را باز کرده باشند روزیِ این حقیر نشده است، تا آنها را در این اوراق منعکس کنم. اما گاهی حکایاتی نقل می‌کردند که بیان آن خالی از حکمت و لطف نیست. پول=خدا 💵 کل‌احمدآقا، پیرامون سخنانی که درباره سیّدیحیی داشتند خاطره‌ای را از ایشان بیان می‌نمودند که ظرافتی به یاد ماندنی در خود نهفته داشت. ایشان می‌فرمودند: روزی سیّدیحیی بر روی منبر فریاد زد: ایهاالناس، قوم یهود بعد از موسی علیه‌السّلام گفتند که عُزَیْر پسر خدا است. مسیحیان نیز بعد از حضرت عیسی علیه‌السّلام گفتند که مسیح پسر خداست. اما این امت رسول‌الله صلی الله علیه و آله و مسلمانان، بعد از ۱۴۰۰ سال آنقدر پیشرفت کرده‌اند که می‌گویند پول، خودِ خداست. 💰 ادامه دارد...ان‌شاءالله👋 برگرفته از: کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5769281924921035327.mp3
16.81M
💦 جلسه چهل و هشتم 🔹دقیقه ۳ اگر کسی اعتقاد به معاد داشت،اما نه ترس از عذاب داشت و نه امید و شوق نسبت به بهشت، این ايمان نیست. این یک اعتقاد معمولی است 🙆‍♀ 🔹دقیقه ۱۰ امام باقر(ع) فرمود: رسول خدا در یکی از سفرهای‌شان یک قافله‌ای را دیدند، آنها به حضرت سلام کردند. حضرت فرمودند: شما کیستید؟ گفتند: ما... 🔹دقیقه ۲۴ _نگارِ من که به مکتب نرفت و خط ننوشت/ _به غمزه مسئله آموزِ صد مُدرس شد/ ✨ما از رسول خدا(ص) روایت های طبّی داریم. درحالیکه حضرت طبّ نخوانده بود. از ائمه روایتهای نجومی و ریاضی داریم، اينها را از کجا خواندند؟ 🤷‍♂ 🔹دقیقه ۲۵ ...مقامات توحیدی وقتی بر قلب انسان وارد می شوند، با خودشان این علوم ظاهری را هم می آورند 🔹دقیقه ۲۶ در طول تاریخ خیلی از عرفا بودند که اينها بی سواد بودند. ✨ در قرن هفتم و هشتم عرفان علمی و تئوریزه شد. 🎓 در محضر کلبه عشاق @babarokn
🍃بوی بهشت 💦 ...اینکه حضرت رسول اکرم زیر گلوی حضرت فاطمه زهرا را می بوسید و میگفت که هر وقت که مشتاق بوی بهشت میشوم فاطمه را میبوسم، ما چه درکی از این داریم ! بوی بهشت واقعاً چیست ! چه دیده در زهرا ! صبح که میشد میرفت در خانه اش را میزد و دست فاطمه را میبوسید، چرا یک انسانی در آن مرتبه بالا در مقابل یک کسی که نازلتر از خودش است اینطور خضوع میکند!... باید خود انسان برسد به این مقامات، در چنین انسانهایی این نور را ببیند، همان بوی بهشت را از آنها استشمام کند، فرض کنید که ما حضرت زهرا را ببینیم، امام زمان را ببینیم، از آنها چه استشمام میکنیم؟ در آنها چه میبینیم؟ با یک انسان عادی برای ما فرق میکنند... برگرفته از جلسه ۱۱ تفسیر_مثنوی کلبه عشاق @babarokn
🌿🌿🌿🌿🌿🌿 هوالحکیم 🍃آشنایی بیشتر با زندگی‌ ‌ِ ☺️ قسمت سوم استاد، خودشان، در مورد ورودشان به عرصه‌ی عرفان سرگذشتی را تعریف می‌کردند بدین ترتیب: «در درجه‌ی نخست این شوقِ به عرفان و ورود به این عرصه در خاندان پدری من توارثی است و ذوق شعری و ادبی و گرایشات عرفانی در میان آباء و اجداد من شدید بوده است. و نوشته‌جات و اشعار فراوانی از آن‌ها به جا مانده که تقریباً همه‌ی آن‌ها را جمع آوری نموده و در مجموعه‌ای گرد آورده‌ام که بعنوان میراثی در خاندان خودمان باقی بماند. لذا خود من نیز از سنین ۷ و ۸ سالگی میل شدیدی به مطالعه و شعر پیدا کردم که تا زمانی که دیپلم گرفتم در کتابخانه‌های سبزوار، دواوین شعرای بزرگ ایران و آثار مهم عرفانی و رمان‌های معروف نویسندگان اروپا و آثار ادبی مهم دنیا را خواندم. از سنین ۱۴ و ۱۵ سالگی بود که این کشش عرفانی در من به طور قوی ظهور کرد. در مهمانی‌های خانوادگی وقتی اعضای خانواده دور هم جمع می‌شدند با آن‌که همسن ‌و سالان من جدا از بزرگسالان دور هم می‌نشستند و به صحبت‌ها یا بازی‌های رایج بین همسالان خود می‌پرداختند، من به اتاقی که کتابخانه‌ی عمو یا عمه‌ی من در آنجا بود می‌رفتم و با کتاب‌ها مشغول می‌شدم. مثنوی را باز میکردم و تا جاییکه حضرت شیخ محمّد بلخی، اصلِ داستان را نقل نموده بود می‌خواندم و می‌فهمیدم. ولی از آنجا که وارد می‌شد که نتایج عرفانی و قرآنی و تبیینِ باطنی از بُطون قرآن را بیان فرماید، نمی‌فهمیدم.که از این مطلب به شدّت آزرده می‌شدم و آرزو می‌کردم که روزی خداوند قدرت فهم این حقایق را به من بدهد. یا غزلیّات حافظ را می‌خواندم و می‌دانستم که حضرت شیخ شمس‌الدّین شیرازی، منظورش از چشم و اَبرو و خط و خال، چیزهای دیگری است ولی نمی‌فهمیدم و از این جهت نیز آزرده خاطر بودم. بسیار شائق و آرزومند بودم که بر فلسفه‌ی الهی و حکمت متعالیّه و مبانی عرفان و تصوّف مسلط شوم و مسائل عرفانی و مسائلی که مربوط به بُطون قرآن و معرفة‌اللّه و معرفت اسماءالله و حقایق ملکوتی مربوط به عالم آفرینش می‌شد بطور عمیق و استدلالی و شهودی دریابم و بر آنها احاطه یابم. ۱۷ یا ۱۸ سال بیش نداشتم که دچار بحران‌ها و سرگشتگی‌های روحی شدیدی شده بودم و خلائی عظیم را در خود می‌دیدم و بیشتر اوقات در تنهایی و خلوت میگذراندم: دی خواجه را از نیم شب بیماریی پیدا شده‌ست تا صبح بر دیوار ما بی‌خویشتن سر می‌زده‌ست چرخ و زمین گریان شده وز ناله‌اش نالان شده دم‌های او سوزان شده گویی که در آتشکده‌ست بیماریی دارد عجب نی درد سر نی رنج تب چاره ندارد در زمین کز آسمانش آمده‌ست چون دید جالینوس را نبضش گرفت و گفت او دستم بهل دل را ببین رنجم برون قاعده‌ست صفراش نی سوداش نی قولنج و استسقاش نی زین واقعه در شهر ما هر گوشه‌ای صد عربده‌ست نی خواب او را نی خورش از عشق دارد پرورش کاین عشق اکنون خواجه را هم دایه و هم والده‌ست گفتم خدایا رحمتی کارام گیرد ساعتی نی خون کس را ریخته‌ست نی مال کس را بستده‌ست آمد جواب از آسمان کو را رها کن در همان کاندر بلای عاشقان دارو و درمان بیهدست این خواجه را چاره مجو بندش منه پندش مگو کان جا که افتادست او نی مفسقه نی معبده‌ست تو عشق را چون دیده‌ای از عاشقان نشنیده‌ای خاموش کن افسون مخوان نی جادوی نی شعبده‌ست ای شمس تبریزی بیا ای معدن نور و ضیا کاین روح باکار و کیا بی‌تابش تو جامدست می‌دانستم که این خلاء وحشتناکی که در روح من ایجاد شده نه با پول و ثروت پُر می‌شود، نه با مقامی از مقام‌های دنیوی، نه با علمی از علوم رایج در حوزه‌ها و یا دانشگاه‌ها، و فقط روحی بینهایت لازم است که همچون شتری عظیم الجثّه وارد خانه‌ی کوچک و محقر این مرغ خانگی شود: مرغِ خانه، اُشتری را بی‌خرد رسمِ مهمانان به خانه می‌برد چون به خانه‌ی مرغ، اُشتر پا نهاد خانه ویران گشت و سقفش اوفتاد و این غزل حضرت مولانا را بسیار دوست داشتم که: در درون من درآ ای آن که از من، من‌تری تا قمر را وانمایم کز قمر روشن‌تری اندر آ در باغ تا ناموس گلشن بشکند ز آنک از صد باغ و گلشن خوش‌تر و گلشن‌تری تا که سرو از شرم قدت قد خود پنهان کند تا زبان اندرکشد سوسن که تو سوسن‌تری وقت لطف ای شمع جان مانند مومی نرم و رام وقت ناز از آهن پولاد تو آهن‌تری چون فلک سرکش مباش ای نازنین کز ناز او نرم گردی چون زمین گر از فلک توسن‌تری زان برون انداخت جوشن حمزه وقت کارزار کز هزاران حصن و جوشن روح را جوشن‌تری زان سبب هر خلوتی سوراخ روزن را ببست کز برای روشنی تو خانه را روشن‌تری به راستی در کجا می‌توانستم به چنین روحی دست پیدا کنم، و این روح متعلق به کدام جسم بود، و این جسم در کدام خانه زندگی می‌کرد، و این خانه درکدام شهر بود؟» ◀️ادامه دارد ...ان‌شاءالله 👋 ‌ 👀 کلبه عشاق 🔍 @babarokn 🌿🌿🌿🌿🌿