eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
145 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙⭐️🌙⭐️🌙🌙⭐️🌙⭐️🌙⭐️ اِللهمَّ=بار خدایا : ✅ از ترجمه دعای ابو حمزه ثمالی: ✨اَللهُمَّ =بار خدایا. .براستی من درخواست می کنم ار تو بُِردباری زیبا را ؛ و گشایشی نزدیک را ؛ و سخن راست را و پاداش بزرگ را ؛ درخواست میکنم از تو ✨یا رَب ِّ= ای پروردگار من از نیکی همه اش را آنچه میدانم از خیر و آنچه را نمیدانم ؛ درخواست می کنم🌸🍃 ✨اَللهُمَّ=از تو بار خدایا از نیکی آنچه را در خواست کنند از تو بندگان نیکو کارت ؛ بهترین کسی که درخواست شوی ؛ بخشنده ترین کسی که عطا کنی؛ کن درخواستم را در باره خودم و خانواده ام و پدر و مادرم و فرزندانم و و برادرانم در راه تو و شادمان گردان زندگیم را ؛ و آشکار گردان مردانگیم را ؛ و نیکو گردان حالاتم را و قرار ده مرا از آنانکه طولانی کردی عمرشان را و نیکو گردانیدی کِردارشان را و کامل گردانیدی برایشان نعمتت را و خشنود شدی از ایشان و زنده داشتی آنان را به زندگانی پاکیزه در پایدارترین شادیها ؛ و نعمت ترین کرامتها و کاملترین زندگیها ؛ ✳️ براستی تو انجام دهی آنچه را میخواهی و انجام ندهد آنچه را میخواهد غیر از تو ؛ ✨اَللهُمَّ=بارخدایا مخصوص گردان مرا از جانب خودت 🍃🌹 کردن مخصوصت ؛ و قرار نده چیزی را از آنچه نزدیکی کنم بوسلیه ے آن در اوقات شب و کنارهای روز خودنمائی ؛ و نه خودپسندی و نه خود بزرگبینی و نه خودبیتی ؛ و قرار ده مرا برای خودت از فرو تنان ؛ ❗️ ✨اَللهُمَّ=بار خدایا عطا کن فراخی را از روزی ؛ و اطمینان را در ؛ و دل در خانواده و دارائی و فرزند ؛ و ماندگاری را در نعمتهایت پیش من ؛ و سلامی را در ؛ و نیرو را در و عافیت را در ؛ 🤲🌸🍃 و بگشا مرا به فرمانبریت و فرمانبریِ پیامبرت محمد صلواة الله🤲 که درود فرستَد خداوند بر او و خاندانش همیشه تا آنجا که زندگی بخشیدی مرا. .. و قرار ده مرا بهره ورترین بندگانت در پیشگاهت از لحاظ بهروزی از هر نیکی که فرو فرستادی آنرا ؛🤲 و فرو فرستادی آنرا در ماه رمضان دز شب قدر و آنچه را توئی فرو فرستنده آن در هر سال از مهربانی که گسترش دهی آنرا ؛ و سلامی که بپوشاتی آنرا ؛ و گرفتاری که برگردانی آنرا ؛ و نیکی ها که بپذیری آنها را ؛ و بدیها که در گذری از آنها ؛ و روزی کن زیارت خانه محترمت را در امسال ما و در هر سال و روزی کن روزی فراخ از افزون بخشی گسترده ات ؛ و باز گردان ازمن... 🤲 ✍ای_آقای من بدیها را ؛ و بپرداز از من بدهی را و دادخواهیها را تا اینکه در اذیّت نباشم بچیزی از آنها و برگیر از من گوشها و چشمهای دشمنانم را و حسد کنندگان و شورش کنندگان بر من را ؛ 🤲 و پیروز گردان مرا بر ایشان و نورانی کن چشمهایم را ؛ و شاد گردان دلم را و قرار ده بر من از غم و غصّه ام گشایش و بر آمد نگاهی ؛ و قرار ده هر که را قصد کرده مرا ببدی از تمام آفریدگانت زِیر دو پایم ؛🤲 و ✳️ بس باش مرا از بدی شیطان و بدی پادشاه و بدیهای کِردارم ؛ ❗️و پاکیزه گردان از گناهان همه اش ؛ و پناه ده از آتش با گذشت ؛ و داخل کن در بهشت بمهربانیت و تزویح کن بمن از زیبارویان سیاه چشم با افزون بخشیت ؛ و برسان مرا بدوستان نیکوکارت ؛ محمدصلواۀ الله و خاندانش که نِیکان پاکانِ پاکیزگانِ نیکوکارانند ؛ ✳️ درودهایت بر ایشان و بر اجساد و روانهای ایشات باد. .و رحمت خداوند و برکتهایش نیز(بر آنها باد) ✨اِلهی=معبود من و من قسم به بزگوایت و شکوهت اگر بازخواست کنی مرا بگناهانم بازخواست تُرا بگذشتت و اگر بازخواست کنی مرا به بازخواست ✍بجوانمردیت ؛ و اگر داخل کنی مرا در آتش البته آگاه خواهم کرد اَهل جهنّم را ؛ به دوست داشتنم تُرا ؛ 🍃🌸🍃 ✨اِلهی=معبود من و آقای من هرگاه خواسته باشی نیامرزی جز دوستدارانت و بندگانت را ؛ ✳️پس بسوی چه کسی پناه برند گناهکاران ؛ و اگرخواسته باشی گرامی نداری جز باوفایان بخودت را ؛ ✍به چه کسی فریادرسی خواهند بدکاران ؛ ⁉️ ✨اِلهی =معبود من اگر داخل کنی مرا در آتش ❗️ ✳️ پس در آن است شادمانی دشمنت ؛ و اگر داخل کنی مرا در بهشت ؛ ✳️ پس در آن است شادمانی.. 🕌پیامبرت صلواةالله.. ؛ و من بخدا قسم میدانم براستی شادماتی پیامبرت بهتر است بتو از شادمانی دشمنت ؛ ✨اَللهُمَّ =بار خدایا 🍃🌸🍃 #دارد.. 📗مفاتیح الجنان. . ✨ @eshragholqoran ✨🌙⭐️🌙⭐️🌙⭐️🌙⭐️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
الله... یا رَبِّ تَقَبَّل تَوبَتَنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲دعایرروز بیست و هشتم🤲 ✨بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَِّحیمِ✨ اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واكْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیكَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین . خدایا زیاد كن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامى دار در آن به حاضر كردن و یا داشتن مسائل و نزدیك گردان در آن وسیله ‌ ام به سویت از میـان وسیله‌ها اى آنكه سرگرمش نكند اصرار و سماجت اصراركننده..
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جزء بیست و هشتم: سوره های مجادله - حشر - ممتحنه - صف - جمعه - منافقون - تغابن - طلاق و تحریم 👤قاری: استاد محمد صدیق منشاوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و تحیّات خداوندی و تشکر از همراهی تمامی تدرییس دروس تجوید دو از این کتاب ارزشمند و غنی اُستاد موسوی بلده بوده و هیچ مطلبی را فرو گذاری ننمودم و اگر هم ً توضیحات در بعضی موارد عنوان شده بخاطر وضوح مطلب بر قرانپژوه بوده. .. تا سهل تر مظلب را دریفت فرماید. حلال بفرمایید اگر خرده اے هست. .👇👇این هم آخرین مطلب و درس کتاب ..
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 👇👇 درس از کتاب تجوید ۲* اُستاد موسوی بلده تقدیم می گردد🌹🍃 (نحوهِ قرائت برخی از کلمات قرآن به روایت حفص از عاصم) ((فرش))=بهمعنای((بسط_پراکندگی)) آمده است.🌸🍃 و ((حروف)) جمع فرش حروف است از : ((احکام ویژهِ برخی از کلمات قرآن در یک قرائت خاصّ)) ✅((قوائد ے)) که ضمن دروس گذشته فرا گرفتیم ؛ است از ((اُصول)) قرائت به روایت حفص ؛ که به صورت قواعد و ضوابط ؛ عرضه می شود .🌹🍃 ✅لذا: به این قواعد((اُصول قرائت)) گویند. برای هر یک از : قرائت و راویان آنها ((اُصول قرائت)) ویژه ا ے؛ و موجود است؛ (مانند احکام نون ساکنه و تنوین یا احکام مدّ). 🌸🍃 ✳️ اما هر یک از و راویان آنها ؛ همچنین ؛ کلماتی از قرآن را ؛ به صورت ((پراکنده)) و خارج از مشخص و ؛ متفاوت با بعض دیگر خوانده اند. ✅ این بخش ار قرائت هر قاری یا راوی را ؛((فرش الحروف)) گویند. ✳️ هرچند ما در طول مباحث گذشته ؛ به تناسب هر درس ؛ به برخی از این و آنها داشته ایم ؛ ✅اما اینک در پایان مباحث کتاب ؛ یکبار دیگر ؛((فرش الحروف به روایت حفص از عاصم)) را به صورت جمع بندی همراه با مواردی که تا به حال نشده است ؛ می آوریم🌸🍃 ✍دقت فرمایید: 👇👇 ✳️1_ءَأعْجمییٌّ (فصّلت_۲۴)، همزهِ دوم به ((تسهیل)) خوانده می شود. [باب صفات حروف؛ صفت نبرة] 🌸🍃 ✳️2_(( أَلْذَّکَرَینِ)) ؛ (( آلَْانَ)) ؛ ((آللّهُ)) به دو وجه((الف مدی با مدّ لازم))و ((دو همزهِ مفتوحه با تسهیل همزهِ دوّم)) خوانده می شود. [درس همزهِ وصل و نیز باب صفات ؛ صفت نبرة] 🌹🍃 ✳️3_أَلْاِسْمُ : (حجرات_۱۱) در حالت وصل به کلمهِ ؛ فقط به صورت((بِيْسَ لِسْمُ)) با کسرهِ لام و همزه وصل خوانده می شود. اما در صورت ؛ به دو وجهِ (( أََلْسْم ُ)) (( َلْسْم ُ)) قرائت می گردد. [باب همزه وصل]🍃🌸🍃 ✳️4_مَجْريٰهَا (هود_۴۱) الف مدی پس از راء به ((امالهِ کبری')) خواند می شود. طبعاً را نیز ترقیق است . [باب همزه وصل] [درس همزهِ وصل و نیز باب صفات ؛ صفت نبرة] 🌸🍃 ✳️ 5_أَنَّا_لَکِنَّا_آلظُّنُونَا_آلرَّسُولَا_ آلسبِبِلَ _قَوَارِیرَا_سَلَاسِلَا : فوق در وصل به فتحه و در وقف به((الف مدّی)) خوانده می شود. آخرین کلمه؛ یعنی سَلَاسِلَا(سوره انسان_۴) دو است. =یعنی علاوه بر وجه مذکور؛ هنگام وقف ؛ به سکون لَام (سلاسِلْ) نیزخوانده شده است.🌸🍃 ✳️ 6_أِرْکَبْ مَعَنَا _ یَلْهَثْ ذَالِکَ اظهار (( ثْ )) و (( ثْ )) نزد حرف بعدیِ خود نیز به طریقی از حفص آمده. است. اما آنها و معمول است.[ باب ادغام(متجانسین)]🌹🍃 ✳️ 7_یَبْصُطُ_ بَصْطَۀَّ _ (بقره_۲۴۵_؛ اعراف _۶۹) هردو با (( س )) خوانده می شود. این دو با((ص)) نیز خوانده شده اند ؛ امّا قرائت به ((س)) و مشهور است.🌸🍃 ✳️ 8_ أَلمُصَيْطِرُونَ _ بِمَصَيْطِرٍ (طور_ ۳۷؛ غاشیه _۲۲) هردوبا ((ص)) خوانده شده اند . جند قرائت به ((س)) نیز وارد شده است؛ ضعیف است. 🌹🍃 ✳️ 9_ضَعْفٍ _ضَفعْاً (روم _۵۴) اولی و یک بار در آیه ے مذکور آمده اند. بر ((فتحه)) ضاد؛ حفص ؛ هر سه مورد را با((ضمة)) نیز خوانده است. ((فتحه)) در قرائت آن است. 🌸🍃 ✳️10_کهمعص_حم_عسق(مریم_شوری )((عین)) را در این دو مرد ؛ به طول _توسط و حتی خوانده شده است . ترجیح با طول است . [ باب مدّ و قصر(مدّ لین) ]🌹🍃 ✳️ 11_أَلَمْ نَخلُقْکُمْ_(مرسلات_۲۰) قاف سامن در حرف کاف به هر دو وجه ((تامّ)) و ((ناقص)) جایز است. وحه ادغام رجحان دارد. [باب ادغام(متقاربین)] 🌸🍃 ✳️12_لَا تأ مَنَّا (یوسف_۱۱) نون مشدّد به ((اشمام)) خوانده شده است.🌸🍃 یعنی هنگام تلفظ آن باید لب ها جمع شده و حالت((ضمّة)) را نشات دهد! چراکه اصل آن((لَا تَأمَنُنَا))بوده است. [باب طرق وقف بر کلمات🌹🍃 … ✳️ 13_یس *والقُرْءَآنِ الحکیم_ *نون ساکنهِ واقع در هجاء ؛ در صورت وصل تزد ((و)) اظهار می گردد. 🌸🍃 ✳️ 14_أ رجَْهْ_فَاَلقَْهْ_(اعراف_۱۱ و شعراء _۳۶) _ ( نمل_۲۸) در هر دو ؛ به سکون خوانده شده است. 🌹🍃 ✳️15_یَرْضُهُ لکَُُمْ_(زمر_۷ )هاء ضمیر بلا اشباع خوانده می شود. 🌸🍃 ✳️️ 16_فِیهِ مُهَانَا(فرقان_۶۹) هاء ضمیر اشباء می شود.🌹🍃 ✳️ 17_وَیَتَّقَْهِ_(نور_۵۲) حفص به قاف و عدم اشباع هاء ضمیر خوانده است. 🌸🍃 ✳️ 18_ءَا تینِیَ(نمل_۳۶) در وصل؛ به فتحه یاء و در وقف به دو وجه ((اثبات یاء)) (ءَاتيٰنیَ) و ((حذف)) آن(ءَاتيٰنْ) قرائت می شود. 🌹🍃 ✳️ 19_موارد سکت واجب : به((طریقی)) از حفص که بر طبق آنذمدّ منفصل((قصر)) آمده است. این موارد