eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت اول) 🔹 مردم سالاری دینی از آن دست واژه‌ها و مفاهیمی است که در جریان از طرف آن نسل ابداع گردید و به جامعه فکری کشور ارائه شد. 🔹از آن زمان تاکنون، این مفهوم توسط ، رسانه‌ها و گروه‌ها، با تعابیر مختلفی معنی شده و بیش از هر زمان در مواقع انتخاباتی با این واژه بازی شده است. 🔹به طور متوسط در ، هر دو سال (سال‌های زوج) یک یا دوبار انتخابات‌های مختلف شامل ، ، و شهر و روستا برگزار می‌گردد. 🔹 در این میان گروه‌های معاند، ، ، ، و ... با هجمه علیه ساختار انتخاباتی ، اصل آن را زیر سوال برده و آن را انتصابات و واژه‌هایی از این جنس می‌نامند که نیز به تبع آن دستخوش شبهات این گروه‌ها قرار می‌گیرد. 🖊نویسنده: سعید ابوالقاضی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ ♦️چه کسی را انتخاب کنیم؟ 🔷بخشی از بیانات #رهبر_انقلاب درباره انتخابات #مجلس_شورای_اسلامی 📌 #کانال_فکرت : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت دوم) 🔰مردم سالاری یا به طور کلی یعنی مردم بر 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت دوم) 🔰مردم سالاری یا به طور کلی یعنی مردم بر 🔹️ریشه این واژه به برمی‌گردد. این واژه طی سال‏های طولانی مورد بررسی اندیشمندان غربی قرار گرفت تا بالاخره با و از مردم اجرایی شد. 🔹️در خلال نیز این مفهوم در واژه‏ نامه انقلاب قرار گرفت؛ البته این‌بار با پسوند . 🔹️مردم سالاری دینی توسط انقلابیون رواج یافت و به طور کلی، مردم سالاری ذیل اخلاق، و به طور کلی ذیل دین و چارچوب‌های آن تعریف شد. 🔹️در این میان برخی گروه‌ها، با هجمه علیه این دو واژه، آنها را مانند و معرفی کردند که هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند. این در حالی است که در اغلب کشورها طبق آن کشور مطرح می‌گردد و هرجا که مردم سالاری به آن کشور ضربه‌ای وارد سازد، جلوی آن گرفته می‌شود. ✍نویسنده: سعید ابوالقاضی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت سوم) 🔰 یکی از مصادیق بزرگ در هر ، است. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت سوم) 🔰 یکی از مصادیق بزرگ مردم سالاری در هر ، است. 🔸️در نیز، انتخابات یکی از پایه‌ای‏ ترین اصول مطرح شده و بدون آن این مفهوم یک شعار توخالی محسوب می‌گردد. 🔸️یکی از اشکالاتی که در این میان گروه‌های مخالف، به این شیوه از مردم سالاری و انتخابات وارد می‌کنند، برخی از نامزدهای انتخاباتی است. 🔸️آنها مدعی هستند اگر در این کشور، مردم سالاری پایه و اساس محسوب می‌گردد، چرا می‌بایست برخی از رد صلاحیت گردند؟ 🔸️مگر نه اینکه صاحب اختیارند و هرکسی را که تشخیص دهند برای مفید است، انتخاب می‌کنند؟ 🔸️بنابراین به گفته این دسته از گروه‌ها، که را به عنوان یک اصل پذیرفته، نباید به رد صلاحیت مبادرت ورزد و اجازه داده طی چارچوب ، هر فردی وارد گود رقابت‌های شده و آزادانه به آنها رای دهند. 🔸️این در حالی است که استدلال می‌کند که در راستای مردم سالاری و مراقبت از مال و اموال و ، برخی از افراد را رد صلاحیت می‌کند. 🔸️شورای نگهبان مدعی است افرادی که التزام به #اساسی#اسلامی نداشته و یا سابقه مناسبی در دوره‌های مدیریتی سپری شده قبلی ندارند، و از طرفی از نظر اخلاقی و شرعی را در دوره‌های قبلی رعایت نکرده و به کشور دستبرد زده‌اند، نباید در رده‏های مدیریتی کشور قرار گیرند و این عین مردم سالاری است... ✍ نویسنده: سعید ابوالقاضی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️نظارت استصوابی؛ یک تحلیل فلسفی 🔷️ زهرا قزلباش دانشجوی دکترای و 🔸️اگر طبق نظر خواجه؛ ملزومات یک را سه اصل ، () و (سرمایه) بدانیم، پس طبیعتاً نهادی فراقانون است که وظیفۀ صیانت از خود قانون و را به عهده دارد. 🔸️در واقع، اکثر حکومت‌های از یک نهاد فراقانون برخوردارند تا در مسیر خاص خود هدایت شوند و این اصطلاح "" را لزومآً نباید به معنای منفی گرفت؛ زیرا خود شرط عقل است که یک کنترل‌کنندۀ بیرونی برای رتق و فتق امور و قانون و کشورداری وجود داشته باشد؛ همانطور که حضور یک دولت مرکزی و قوای مجریه و قضائیه و قانونگذاری برای هر کشوری ضروری است. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️نظارت استصوابی؛ یک تحلیل فلسفی 🔶️ زهرا قزلباش دانشجوی دکترای و 🔹️ طبق اصول 98 و 99 ، نظارت استصوابی بر امر و آرای عمومی تصویب شده است. 🔹️محوریّت عمدۀ این نظارت نیز از سه رکن مهم ، و بودن است. 🔹️اگر طبق نظر خواجه؛ ملزومات یک را سه اصل ، () و () بدانیم، پس طبیعتاً نهادی است که وظیفۀ صیانت از خود و حکومت را به عهده دارد. 🔹️در واقع، اکثر حکومت‌های دنیا از یک نهاد فراقانون برخوردارند تا در مسیر خاص خود هدایت شوند و این اصطلاح "فراقانون" را لزومآً نباید به معنای منفی گرفت؛ زیرا خود شرط عقل است که یک کنترل‌کنندۀ بیرونی برای رتق و فتق امور و و کشورداری وجود داشته باشد؛ همانطور که حضور یک مرکزی و و و برای هر کشوری ضروری است. 🔹️ جالب است اشاره کنیم که در تحلیلی معاصر، دونالد دیویدسن فیلسوف آمریکایی از اصطلاحی بنام سوم شخص یا ناظر سوم استفاده کرده که از افقی بالاتر قادر است یک رابطۀ مفاهمه بین دو سوژۀ انسانی را تحلیل و صدق آن را به اثبات برساند؛ زیرا او همان عقلانیّتی فرض می‌شود که آن دو سوژه طبق اصل چریتی (خیریّت) از آن بهره‌مند هستند. 🔹️این عقلانیّت نوعی عقلانیّت عرفی است و خیلی پیچیده نیست. اما می‌توان آن را حتی با علم و منطق نیز منطبق ساخت. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
💠 ♦️ویژه‌نامه «» 🔷️(نظری به مبدا و معاد نظری ) ضمیمه امروز روزنامه «» منتشر شد. 🔸️با یادداشت‌ها و تحلیل‌هایی از عبدالحسین خسروپناه، پیتر سینگر فیلسوف استرالیایی و استاد دانشگاه پرینستون، داود مهدوی‌زادگان، ناصر هادیان، سید مجید امامی، حمید پارسانیا، محمدهادی همایون، حبیب‌الله بابایی، سعید طاوسی‌مسرور، فاطمه طاهرخانی، محمد‌علی فتح‌الهی، محمدهادی محمودی، مهدی فدایی‌مهربانی 🔸️و گفت و گوهایی با توماس مایکل اسکن‌لن، اخلاق و و حسین کچویان عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
ویژه‌نامه فرهیختگان برای شهید سلیمانی.pdf
8.05M
💠 ویژه‌نامه «عالم سلیمانی» ♦️ با نظری به مبدا و معاد نظری منتشر شد. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
♦️برنامه تلویزیونی «مصیر» 🔷️ در اندیشه شهید سید 🔸️حسین شهرستانی مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
غرب شناسی در اندیشه شهید سید مرتضی آوینی.mp3
19.54M
🔊 ♦️برنامه تلویزیونی «مصیر» 🔷️ در اندیشه شهید سید 🔸️حسین شهرستانی مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📚 ♦️کتاب "خود-آگاهی هگلی و پساساختارگرایان فرانسوی" نوشته دیوید شرمن 🔷️ ترجمه محمدمهدی اردبیلی و پیام ذوقی 🔸️نشر نی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📚 ♦️ کتاب "خود-آگاهی هگلی و پساساختارگرایان فرانسوی" نوشته دیوید شرمن 🔷️ ترجمه محمدمهدی اردبیلی و پیام ذوقی 🔸️نشر نی 🔹️در کتاب «خود آگاهی و پسا ساختارگرایان فرانسوی» پس از مقدمه‌ای بر ویراست جدید این کتاب، مقدمه مترجمان فارسی را می‌خوانیم که از ضرورت ترجمه کتاب می‌گویند و عقیده دارند که ضرورت انتشار این کتاب در سال 97 بیشتر از سال 90 است، چرا که از آن سال تاکنون رویکردهای جدیدتر برداشت‌های رادیکال‌تر از به زبان فارسی بیشتر جا افتاده است. 🔹️هر یک از فصل‌های این کتاب به رویکرد یکی از متفکران متاخر در قبال مبحث ارباب و برده هگل اختصاص دارد. علی‌رغم مجاورت زمانی و مکانی هر سه متفکر، برداشت آن‌ها از مصاف ارباب و برده، و البته فلسفه هگل به طور کلی، از اساس با یکدیگر متفاوت است. 🔹️کتاب "خود-آگاهی هگلی و پساساختارگرایان فرانسوی" ترجمه سه فصل از کتاب عظیم‌تری تحت عنوان "پدیدارشناسی خود-آگاهی از منظر هگل" است که با همکاری مشترک دیوید شرمن و لئو راوچ به چاپ رسیده است. 🔹️بخش انتهایی کتاب، به قلم دیوید شرمن مشتمل بر چهار فصل است که علاوه بر سه فصل موجود در این کتاب (باتای، دلوز و لکان) فصلی تحت عنوان "یورگن هابرماس و اکسل هونت" را نیز شامل می‌شده که بنا به نظر مترجمان حذف شده است تا این ترجمه به طور مشخص و منسجم صرفا به قرائت‌های متاخر "فرانسوی" درباره مبحث ارباب و برده هگل محدود شود. 🔹️البته روشن است که پرداختن به رویکرد هر کدام از این متفکران در قبال و او کتابی جداگانه و البته مفصل‌تر را طلب می‌کند، به همین دلیل دیوید شرمن در هر کدام از فصول این کتاب فقط به وجه خاصی از نظرات آنان پرداخته است تا بتواند حول آن به نوعی انسجام دست یابند و از ابتدا تا انتهای هر فصل یک خط سیر را آغاز کند و به اتمام برساند. البته گفتنی است واکنش نویسنده به تمام این متفکران یکسان و هم جهت نیست. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️برساخت اجتماعی 🔷️پدیده دارای یک بعد عینی و یک بعد ذهنی است. 🔸️بعد عینی کرونا همان واقعیت کرونا است که شامل یک سرماخوردگی معمولی است ولی همانطور که ویروس سرماخوردگی همواره در حال تغییر است این هم همانطور. 🔸️بعد ذهنی کرونا, شامل برساخت مساله کرونا است. برای این برساخت یک عاملانی دارد و یک دسته شرایط. 🔸️در میان عاملان; مقصر و قربانی را تعریف میکنند آنچه درباره مساله کرنا می توان دید برساخت رسانه‌ای کرونا توسط ماشین است که در کنار توسط,آمریکاییها راه افتاد. ✍نویسنده: محمدرضا زهرائی, دانشجوی دکتری مسائل ایران 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️برساخت اجتماعی 🔶️با ورود مبتلایان به اخبار , تحلیل این پدیده ضروری است, تلاش خواهد شد این تحلیل بتواند کمکی در حل این مساله کند. 🔹️معتقدم پدیده ویروس کرونا یک مساله اجتماعی است. بنابه نظر لوزویک به عنوان یک برساخت‌گرای اجتماعی, مساله اجتماعی دارای ویژگی تعدد و تکثر, مشکل‌زا بودن, قابل تغییر بودن و اراده به تغییر داشتن, قابل تشخیص است. 🔹️پدیده ; مشکل‌زا, قابل تغییر و کنترل, اراده به تغییر درباره اش وجود دارد, تعداد مبتلایان کمتر از انگشتان دست ولی احتمال گسترش آن قید تعدد و تکثر را تایید میکند, با این وصف این یک پدیده و نیازمند تحلیل و تبیین جامعه شناختی است. 🔶️پدیده دارای یک بعد عینی و یک بعد ذهنی است. 🔹️بعد عینی کرونا همان واقعیت کرونا است که شامل یک ویروس سرماخوردگی معمولی است ولی همانطور که ویروس سرماخوردگی همواره در حال تغییر است این هم همانطور. 🔹️ایده مرکزی پدیده این سرماخوردگی, "" است. این بیماری از طریق ارتباطات منتقل می شود. و با کنترل ارتباطات کنترل می‌شود. 🔹️ خود بیماری از نظر تهدید حیات, بی خطر است و فقط برای افراد دارای بیماری‌های خطرناک یا مزمن خطر دارد. پس تمام تلاش های انجام شده برای کنترل ارتباطات مقدمه کنترل بیماری درباره افراد آسیب پذیر است نه همه . 🔹️با توجه به بعد ارتباطاتی این پدیده, بدلیل ظهور انواع تکنولوژی های ارتباطی که افراد در نقش های مختلف ظاهر می شوند و شدت ارتباط در شبکه‌ای, تعداد تماس ها با "اشیای مشترک" و" بدن" ها بسیار افزایش می یابد و همچنین در ابعاد "" گسترش دارد. پس این پدیده یک پدیده جهانی است. 🔹️بعد ذهنی کرونا, شامل برساخت مساله کرونا است. برای این برساخت یک عاملانی دارد و یک دسته شرایط. 🔹️در میان عاملان; مقصر و قربانی را تعریف میکنند آنچه درباره مساله کرنا می‌توان دید برساخت رسانه‌ای کرونا توسط ماشین ای است که در کنار _چین آمریکایی‌ها راه افتاد. 🔹️در این میان مقصر عامل چینی معرفی شد و قربانی مردم جهان, ذینفع در این مساله سازی آمریکایی‌ها و تولید کنندگان محصولات بهداشتی شامل و و دستکش در یک شبکه جهانی قابل تشخیص است. 🔹️با توجه به واقعیت عینی کرونا, ملت‌های و یا امروز مخصوصا , متضرر و مورد هدف جنگ رسانه‌ای هستند. 🔹️در این شرایط مردم ایران باید با آگاهی از این برساخت اجتماعی, با واقعیت کرونا به عنوان یک سرماخوردگی و نه یک روبرو شوند و به زندگی عمومی خود و با رعایت دستورالعمل های عمومی کنترل کرونا ادامه دهند. 🔹️ترس به عنوان یک عامل ذهنی_شناختی هزینه‌ها را برای مردم ایران افزایش خواهد داد, این در حالیست که کرونا اینقدر هزینه نخواهد داشت. ✍نویسنده: محمدرضا زهرائی, دانشجوی دکتری جامعه شناسی_مسائل اجتماعی ایران 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️چرا از می‌ترسیم از نه؟ 🔹️زمستان دو سال پیش یعنی فوریه ۲۰۱۸، بیماری در باعث مرگ ۶۱ هزار آمریکایی شد. زمستان ۲۰۱۹، ۳۴ هزار آمریکایی جان خود را به خاطر مبتلا به بیماری از دست دادند. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️چرا از می‌ترسیم از نه؟ 🔹️زمستان دو سال پیش یعنی فوریه ۲۰۱۸، بیماری در باعث مرگ ۶۱ هزار آمریکایی شد. زمستان ۲۰۱۹، ۳۴ هزار آمریکایی جان خود را به خاطر مبتلا به بیماری از دست دادند. 🔹️ویروس تاکنون در 26 کشور جهان منتشر شده و 304 نفر از 14 هزار و 380 مبتلا به آن را به کام فرستاده است. تصاویر و ویدئوهای هوایی از شهر ووهان ، نقطه آغاز انتشار این ، آنقدر حیرت‌آور و تکان‌دهنده است که بعضی آن را «آخرالزمان» نامیده‌اند. 🔹️آمار تلفات در در 2 سال گذشته، 422 برابر تلفات ویروس کرونای چینی است. چرا ما از کرونای چینی می‌ترسیم و از آنفلوآنزای آمریکایی نه؟ بخشی از این ترس به جدید بودن کرونا بازمی‌گردد و بخشی نیز به میزان انتشار کرونا در جهان. اما این همه ماجرا نیست. 🔹️این تاثیر است که کرونای چینی اینقدر وحشتناک تصویر می‌شود و هیچ تصویر و خبری از حجم گسترده انتشار بیماری آنفلوآنزا در نیست. تصور اولیه این بود که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند این انحصار رسانه‌ای مورد پسند را بشکنند و حقایقی از جهان را به مردم برسانند. اما پلتفرم‌های پرمخاطب همچون ، و و حتی نشان داده‌اند استانداردها و قواعد خود را براساس منافع و مبانی اثبات‌کننده برتری غرب تدوین و تنظیم کرده‌اند. 🔹️کافی است یک لحظه تصور کنید همین ویروس کرونا در آمریکا می‌یافت! چه میزان تصاویر یا ویدئو به جهان مخابره می‌شد؟ در واقع باید گفت ترس از ویروس عمدتاً بیشتر به دلیل جغرافیای بروز آن است تا میزان و تعداد تلفات آن. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 ♦️دکتر سید سعید زاهد زاهدانی در گفتگو با : 💠 با مجاهدتِ مجلسی انقلابی در تدارک دولتیِ انقلابی هستیم. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 💠 دکتر سید سعید زاهد زاهدانی در گفتگو با : ♦️ با مجاهدتِ مجلسی انقلابی در تدارک دولتیِ انقلابی هستیم. 🔹️ امروز ما از تلفیق دو و فرهنگ شکل گرفته است. 🔹️فرهنگ تمدن مدرن بر پایه های انسان گرائی (هیومنیزم) و دنیاگرائی () قرار دارد و روبنای آن و لیبرال سرمایه‌داری است. 🔹️ و در ما در دوران بر اساس دانش کارشناسی تمدن مدرن شکل گرفته و بعد از تغییر عمده ای در آن صورت نگرفته است. 🔹️ ما هم عمدتاً در همین راستا تنظیم شده و کارشناسانی را تربیت می کند که بتوانند همین دستگاه را بچرخانند. در دولت های گذشته وعده تغییر این نظام با توجه به ایده آل‌های داده شد اما کار در خوری صورت نگرفت. 🔹️در دولت‌های یازدهم و دوازدهم همان وعده‌ها هم داده نشد و در بر همان پاشنه چرخید. آنچه در از و و تبعیض ملاحظه می شود حاصل همین عملکرد است. 🔹️بنابراین کسانی که برای پیشرفت، راهی به جز انتقال و از ، به راه دیگری نمی‌اندیشند با دیدن عملکرد و بسته‌شدن در غرب از طریق تحریم‌ها، دچار یاس و ناامیدی شدند. 🔹️اما کسانی که متوسل به فرهنگ بومی اسلامی هستند و از ابتدای تا کنون برنامه_ریزی بر اساس ارزش‌ها و دانش کارشناسی اسلامی را طلب می کنند. 🔹️رسیدن به این نتایج را نه تنها بر خلاف انتظار نمی‌دانند بلکه پله اول برای نفی آن و پرداختن به برنامه‌ریزی بر اساس دانش و کارشناسی اسلامی می‌دانند. 🔹️ بنابراین نه تنها ناامید نیستند بلکه امیدوار برای آغازی مبارک و رفتن به سوی ساختن دولت اسلامی و متعاقب آن جامعه اسامی هستند. آنان به تبعیت از رهبری برای رسیدن به تمدن جدید اسلامی طی این طریق را ضروری می دانند. 🔹️نتایج هم همین رویکرد را نشان می دهد. کسانی با فاصله زیاد انتخاب شده‌اند که نزد مردم معروف به داشتن مواضع و هستند. بنابراین می‌توان گفت که با این انتخابات کشور عزیز ما گام بلندی به سوی اسلامیت و ایده آل‌های آن برداشت و می‌رود تا با مجاهدتِ مجلسی انقلابی در تدارک دولتیِ انقلابی باشد. 🔹️ با این حرکت، به فضل و مدد الهی، امید است به زودی ساختارهای فرسوده‌ی فقر و فساد و تبعی‌زای کشور اصلاح شود و راه به سوی استقرار ارزش‌های در و باز گردد. 🔹️ امید است ملت سرفراز این دوران سخت را، به مدد الهی و مجاهدت و دولت‌مردان جهادی و انقلابی، پشت سر گذارد و طلایه‌های تمدن جدید اسلامی روز به روز بیشتر و روشن تر جلوه‌گر شود. ✍نویسنده: سید حسین امامی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
♦️ محلی برای اندیشیدن 💠 نگاهی عمیق به: و هنر و اجتماع و فلسفه 📎یادداشت، تحلیل، گفتگو، کتاب، درس‌گفتار، پادکست و کلیپ... 📌 🆔eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️نقش نخبگان در تحقق انقلاب اسلامی 🔻(بخش اول) 🔹️در هر جامعه‌ای همواره به دلیل علم و دانشی که دارند مورد توجه عموم هستند. مردم نیز در تلاش‌اند تصمیمات خود را با توجه به آنان عملیاتی کنند. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️نقش نخبگان در تحقق انقلاب اسلامی 🔻(بخش اول) 🔹️در هر جامعه‌ای همواره به دلیل علم و دانشی که دارند مورد توجه عموم هستند. مردم نیز در تلاش‌اند تصمیمات خود را با توجه به آنان عملیاتی کنند. 🔹️در واقع نخبگان یک نه تنها مرجع و محل رجوع محسوب شده، بلکه می‌توانند افکار و نظرات عموم جامعه را به سوی یک مرجع فکری و نظری قابل اعتماد و درست هدایت کنند. 🔹️ چیزی همانند که قشر جامعه آن زمان، تمام تلاش خود را نمودند تا افکار و آراء جامعه را متوجه (ره) و او نمایند. 🔹️در حقیقت وقوع یک رخداد بزرگ در همه ، با قشر و آن جامعه گره خورده است. در تحقق نیز بعد از امام خمینی (ره)، حاصل تلاش شبانه روزی نخبگان و روشن فکران و ، اعم از روحانی و دانشگاهی بود. 🔶️بستر سازی برای 🔹️برخی از نخبگان دینی نظیر آیت الله و (رحمة الله علیهما) در زمان خود، محوریت امور را تقویت و گسترش از جهت علمی و معرفتی قرار داده و توجه خود را به تربیت معطوف داشتند. 🔹️این امر سبب شد تا جای پای در محکم شود. وجود آیت الله بروجردی و مرکزیت علمی قم نیز خود تأثیرات قابل توجه‌ای در پرورش قشر نخبه و گسترش انقلاب اسلامی داشت. 🔹️نشر کتب دینی جدید، نزدیکی به پایتخت و شهرهای بزرگ مرکزی کشور، زمینه برای مطرح کردن و دروس دینی توسط ، فرستادن مبلغین دینی به کشورهای مختلف و.... همگی منجر به پرورش قشری از نخبگان برای انقلاب اسلامی شد. ✍ نویسنده: 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
♦️کلاس نقد و بررسی 🔰موضوع: مفهوم و تاریخچه تکنوکراسی 🔻(جلسه اول) 🔸️معادل تکنوکرات در زبان فارسی، «فن‌سالار» است. 🔸️از معادل واژه می‌توان دریافت که در این جریان، اصالت به فن و تکنیک داده شده است. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net