eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای شناخت برگزار می‌نماید: «نشست تخصصی زن و رسانه» 📎جلسه اول: 🔺آسیب‌شناسی جایگاه و نقش زنان در غرب 🔻دکتر سهیل اسعد (مبلّغ فعال در منطقه آمریکای لاتین) 📅18 اردیبهشت 1400؛ ساعت 17 پخش از طریق صفحه آپارات و اینستاگرام رسانه فکرت: instagram.com/fekratmedia instagram.com/roshanie_baran aparat.com/Fekratnet
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش اول) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4168 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🎙#مصاحبه 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش اول) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئ
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش اول) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸براى تمام نظام‏‌هاى سیاسى دینى دو شرط لازم و کافى یعنی نص از جانب شارع؛ مقبولیت عمومى وجود دارد. 🔸در مجموع سیادت و سلطه همواره دو سویه است، بدون پذیرش یک طرف اعمال قدرت با پایدارى نظام سنخیتى نمی‌یابد و اعمال سلطه و سیادت مستبدانه حکومتى یکسویه را ترویج می‌کند که با هیچ منطقى سازگار نیست؛ بنابراین به لحاظ این‏که اعمال قدرت انجام گیرد همزمان سؤال و پرسش از مجوز آن مطرح می‌گردد که در واقع ما این سوال را پرسش مشروعیت می‌نامیم، یعنى توجیه عقلىِ اعمال قدرت حاکم که حکومت‏‌ها ارتباطى دوسویه با حکومت شوندگان دارند و در نتیجه پدیده مشروعیت داراى دو وجه انفکاک ‏ناپذیر است، مشروعیت از ناحیه حاکمان و اعمال کنندگان حاکمیت و مشروعیت در ناحیه حکومت‏ شوندگان و پذیرندگان حاکمیت؛ از این‏ رو بحث از مشروعیت به مفهوم حقانیت و مقبولیت معطوف خواهد شد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4168 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اطلاعات جعلی و دغل بازی رسانه‌ای چه تفاوتی با هم دارند؟ ✍️عزت الصمدی؛ استادیار رایانه و امنیت سایبری در تگزاس 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4165 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻اطلاعات جعلی و دغل بازی رسانه‌ای چه تفاوتی با هم دارند؟ ✍️عزت الصمدی؛ استادیار رایانه
📋 🔻اطلاعات جعلی و دغل بازی رسانه‌ای چه تفاوتی با هم دارند؟ ✍️عزت الصمدی؛ استادیار رایانه و امنیت سایبری در تگزاس 🔸«اطلاعات نادرست»؛ یعنی اطلاعات گمراه کننده‌ای که بدون نیت دخل و تصرف در دیدگاه مردم تهیه یا به اشتراک گذاشته می‌شود. 🔸یک مثال از این نوع اطلاعات می‌تواند شایعه مرگ «فلان سلبرتی» باشد که بعد معلوم می‌شود نادرست بوده است. 🔸برعکس، اطلاعات جعلی به تلاش‌های عامدانه برای سردرگم کردن یا دخل و تصرف در دیدگاه مردم با استفاده از اطلاعات دروغین گفته می‌شود. 🔸در حدود سال ۳۱ پس از میلاد اوکتاوین که یک افسر نظامی رومی بود، کارزاری را برای بدنام کردن دشمن سیاسی خود مارک آنتونی به راه انداخت. 🔸آنطور که یک نویسنده روایت کرده در این اقدام از «شعارهای کوتاه و تندی استفاده شده بود که روی سکه‌هایی به سبک توئیت‌های باستانی ضرب شده بود.» این کارزار حول این ایده ساخته شده بود که آنتونی سربازی است که پای در جاده خطا گذاشته است: یک فیلسوف، یک عشرت طلب و یک باده پرستی که شایستگی تصدی این مقام را ندارد. 🔸این کارزار جواب داد. در نتیجه اوکتاوین و نه آنتونی اولین امپراتوری رومی شد که نام ژولیوس سزار را بر خود می‌گذاشت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4165 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🌐 معنای لغوی تصوف ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔘ریشه های غیرقابل قبول 🔺 در اشتقاق لغویِ صوفی و تصوف، صح
🌐 ادوار پنج گانه عرفان اسلامی (3) ✍️ استاد علی امینی نژاد 🌐 دورۀ اول: دورۀ آغازین عرفان اسلامی 🔘 شخصیت های دورۀ آغازین عرفان اسلامی 7️⃣ رابعه عَدَویّه (م 135 یا 185) 🔺 نامدارترین زن عارفه در طبقۀ صوفیه، رابعه عَدَویّة است. وی به جهت تأکید فراوان در مسئلۀ محبت الهی و عشق، در عرفان اسلامی نقطۀ عطفی پدید آورده است. 🔺 رابعه عَدَویه حکایات و سخنانی با حسن بصری، سفیان ثوری، مالک بن دینار و کسانی دیگر دارد و مریم بصری _ از عرفای بصره _ شاگرد او بوده و معاذة بنت عبدالله نیز با وی صحبت داشته است. 8️⃣ فضیل عیاض (م187) 🔺 وی از مشایخ بزرگ صوفیۀ خراسان است. داستان توبۀ او بسیار شهرت دارد. گفته می شود: در ابتدا جزء راهزنان بوده است، اما شبی که جهت سرقت قصد بالا رفتن از دیوار خانه ای داشته است، شخصی شب زنده دار در آن اطرف به تلاوت آیات قرآن مشغول بود و این آیه را تلاوت می کرد که: أَلَم یَأنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَن تَخشَعَ قُلُوبُهُم لِذِکرِ اللهِ؛ « آیا وقت آن نرسیده که دل های مؤمنان برای یاد خدا نرم و رام شود؟» 🔺 فضیل مکثی کرد و گفت: بلی یا ربّ! قد ان؛ «چرا ای پروردگارم! وقت آن رسیده است». از دیوار پایین آمد و آن چنان با صداقت مسیر تهذیب نفس و سیر و سلوک الی الله را پیمود که به مقامات عالی انسانی دست یافت. مطابق نقل با خلفای عباسی میانۀ خوبی نداشته و به تشیع تمایل نشان می داده است. 🔺 یکی از کتاب هایی که جزء جوامع روایی ما به حساب می آید، کتاب شریف مصباح الشریعة است که به امام صادق (ع) منسوب می باشد. این مجموعۀ نفیس را به فضیل عیاض نسبت می دهند و می گویند: این کتاب سلسله درس هایی بوده که وی از امام صادق (ع) گرفته است. 9️⃣ شقیق بلخی (م194) 🔺 شقیق از بزرگ عارفان خراسان است و شاگرد ابراهیم ادهم بوده و تصانیف و کلمات فراوانی دارد. شاید اولین کسی باشد که عرفان عملی را به صورت منازل و مراحل تبیین کرده است. 🔺 شاگردان بسیاری تربیت کرده. گفته می شود: شقیق با امام موسی بن جعفر (ع) ملاقاتی داشته و از آن حضرت مقامات و کرامات نقل کرده است. 🔟 معروف کرخی (م200) 🔺 وی اهل کرخ بغداد است و در واقع بنیان گذار مکتب عرفانی بغداد به شمار می آید. پافشاری معروف بر مقولۀ معرفت، مقدمه ای برای بروز معارف بلند عرفانی در مرحلۀ بعدی دورۀ عرفان اسلامی بوده است. 🔺 از جملات بلند او در توحید آن است که می گوید:« لیس فی الوجود الا الله». که به روشنی مسئلۀ وحدت شخصیۀ عرفانی را گوشزد می کند. 🔺 گفته می شود: معروف ابتدا نصرانی بوده و به دست امام رضا (ع) مسلمان می شود و ملازم درگاه آن حضرت می گردد. از این رو برخی از سلسله های صوفیه از طریق وی خود را به امام رضا (ع) و اجداد طاهرینش تا رسول الله (ص) می رسانند و به همین جهت این سلسله را «سلسلة الذهب» یا سلسلۀ ذهبیه می گویند. 📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 114_118 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای شناخت برگزار می‌نماید: «نشست تخصصی زن و رسانه» 📎جلسه دوم: 🔺بازنمایی نقش و جایگاه زنان در سینمای ایران 🔻دکتر رفیع الدین اسماعیلی (مدیر موسسه شناخت) 📅 19اردیبهشت 1400؛ ساعت 15 پخش از طریق صفحه آپارات و اینستاگرام رسانه فکرت: instagram.com/fekratmedia instagram.com/roshanie_baran aparat.com/Fekratnet
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 🏷 نظریه دین و قدرت 🔶نقدهایی که اندیشمندان به نظریه دین و قدرت دکتر سروش وارد نموده‌اند را در این اپیزود از رادیو فکرت بشنوید •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
📋 🔻انقلاب دیجیتال فرزند خود را می خورد ✍️مارک اسپوزیتو؛ نویسنده و مدرس دانشگاه 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4174 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻انقلاب دیجیتال فرزند خود را می خورد ✍️مارک اسپوزیتو؛ نویسنده و مدرس دانشگاه 👇ادامه مط
📋 🔻انقلاب دیجیتال فرزند خود را می خورد ✍️مارک اسپوزیتو؛ نویسنده و مدرس دانشگاه 🔸شرکت‌های دیجیتال ظاهرا می‌توانند بدون محدودیت رشد کنند، در حالی که رشد بقیه مشروط به شرایط بسته‌ای است که در آن فعالیت می‌کنند. 🔸این گرایش نه تنها فرض‌های نئولیبرال درباره خلق ارزش را به چالش می‌کشد، بلکه ما را به سمت سناریویی سوق می‌دهند که در آن سیاست‌های دولتی برای بازتوزیع ارزش، دیگر گزینه‌های موجهی نیستند. 🔸در این میان دولت‌ها و برخی در درون بخش خصوصی راه حل‌هایی مثل مالیات بر دارایی‌های دیجیتال را پیشنهاد کرده‌اند، در حالی که مدافعین یک رویکرد بازار آزاد همچنان به این اصرار خود ادامه می‌دهند که هر شکلی از مداخله دولت، صرفا انحرافات بازار بیشتری را موجب می‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4174 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش دوم) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4172 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🎙#مصاحبه 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش دوم) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئ
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش دوم) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸از نظر ما قدرت به مثابه مقوله‌ای متغییر در مناسبات اجتماعی سلطه و توزیع سلسله مراتبی آن تلقی می‌گردد. 🔸اگر با توجه به ویژگی‌هایی که برای شکل گیری تشکل‌های مردمی گفته شد دقت شود آنان دارای قدرتی خواهند شد که تقریبا شبیه یک شبه ساختار می‌گردد و از این حیث می‌تواند ساختارهای اقتدار گرا را که بتدریج فاقد مشروعیت و کارامدی می‌شوند را درهم بشکند. 🔸اهمیت رویکرد به عاملیت جمعی در این است که به نتیجه‌گیری‌های بدبینانه‌ای که ناظر به ناتوانی انسان در تغییرات و تحولات زندگی سیاسی ـ اجتماعی مدرن است منتهی نمی‌شود و کنشگران در آن بی‌قدرت محسوب نمی‌گردند. 🔸در این میان نصوص دینی ضمن تأکید بر عاملیت جمعی به لحاظ اهمیت، انتخاب سایر شیوه‌های زندگی مانند: «گوشه گیری و انزوا طلبی» را امری نامطلوب می‌شمارد. و در حوزه اجتماعی تقدّم مصالح جمعی بر مصلحت فردی است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4172 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
بسمه‌تعالی عقلانیت وحیانی به روایت تسنیم - زمان: دوشنبه ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰، ساعت ۲۲ - پخش زنده: https://www.instagram.com/iranianhht.ir خانهٔ اندیشمندان علوم انسانی 📌آدرس کانال: ⭕️@fekrat_net
📋 🔻چرا مردم اخبار جعلی را باور می کنند؟ 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4182 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻چرا مردم اخبار جعلی را باور می کنند؟ 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• #ا
📋 🔻چرا مردم اخبار جعلی را باور می کنند؟ 🔸شناخت انگیزه لایه‌ای شناختی است که روندهای شبکه‌های اجتماعی را هم توضیح می‌دهد. 🔸ما وقتی مطلبی را در محیط آنلاین می‌خوانیم، احتمال پذیرش آن در صورت انتشار از سوی یک حساب کاربری تایید شده و دارای تصویری مناسب و حرفه‌ای از کاربر و شرحی مفصل و حرفه‌ای از احوالات وی بیشتر است. 🔸اما مطالب منتشر شده توسط حساب‌های کاربری ناشناس و بدون تصویر و شرح مناسب را چندان باور نمی‌کنیم. تعداد به اشتراک گذاری مطالب، تعداد لایک‌ها و اظهارنظرها و نیز بر روی شکل گیری تصویر کلی مد نظر ما در مورد هر مطلب تاثیرگذار است. 🔸برای همین خالقان اخبار جعلی ابتدا اسناد رسمی منتشر شده دولت‌ها و مقامات و نهادهای معتبر را بازنشر کرده و در ادامه بخش‌هایی از آنها را به گونه‌ای تفسیر و تعبیر می‌کنند که با معنای واقعی آنها در تضاد کامل باشد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4182 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻عدالتخواهی امروز نسبتش رابا مردم گم کرده است 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4178 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻عدالتخواهی امروز نسبتش رابا مردم گم کرده است 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈
📋 🔻عدالتخواهی امروز نسبتش رابا مردم گم کرده است 🔸ایده عدالت و عدالت خواهی هسته مهم انقلاب اسلامی است ولی متاسفانه امروز در معرض مخاطره قرار گرفته است و هم ایده عدالت و هم عدالت خواهی در معرض خطر مصرف شدن هستند این درحالیست که در آغاز انقلاب، عدالت خواهی به مثابه مطالبه یک آرمان و دادخواهی بود. 🔸در سال‌های انقلاب، ایده عدالت توسط اقلیت و مردم زجرکشیده‌ای مطرح می‌شد که امروز اگر بخواهد به همان شکل مطرح شود شکل کاریکاتوری به خود می‌گیرد ولی متاسفانه‌ای عدالت خواهی که امروز با آن مواجهیم نسبت خودش را با مردم و حتی با حاکمیت و سیاست گم کرده است. 🔸ایده عدالت خواهی امروز، مدعی نمایندگی مردم است ولی اقبال مردم را به همراه ندارد، مردمی را نمایندگی می‌کند که آن مردم زبانش را نمی‌شناسند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4178 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🌐 معنای لغوی تصوف ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔘ریشه های غیرقابل قبول 🔺 در اشتقاق لغویِ صوفی و تصوف، صح
🌐 ادوار پنج گانه عرفان اسلامی (4) ✍️ استاد علی امینی نژاد 🌐 دورۀ دوم: دورۀ بالندگی و تکامل 🔺 دورۀ دوم از نظر زمانی از ابتدای قرن سوم تا اوایل قرن هفتم و به طور دقیق قبل از محی الدین عربی (م 638) ادامه می یابد. 🔘ویژگی های دورۀ دوم 🔺 الف) وقتی حجم تعالیم عرفانی گسترده شد، عرفا نیاز دیدند که آموزه های عارفانه را تنظیم، تدوین و حفظ نمایند. از این رو در این دوره عرفا به تألیف و تصنیف دست بردند و در این دوره آثار مهمی شکل گرفته است و بیشتر مشایخ و صوفیان این دوره صاحب رساله و کتاب هستند. 🔺 ب) از ویژگی های این دوره، استحکام و استقرار کامل فرقه های صوفیه است. تشکیلات و سلسله مراتب گروهی، سنن، آداب و استحسانات صوفیانه شکل کامل خود را پیدا می کند. 🔺 ج) هرچند عرفان اسلامی از همان ابتدا صبغه رنگ و بوی عملی داشته است، اما در این دوره عرفان عملی که در واقع بنیان اصلی عرفان اسلامیِ قبل از دورۀ سوم را تشکیل می داده، از جنبه های مختلف به اوج خود می رسد. 🔺 د)از ویژگی های این دورۀ رشد قابل توجه و به تدریج اوج گیری احساست عرفانی است که در قالب نظم و نثر خود را نشان می دهد و در زبان فارسی و عربی بزرگ ترین شاهکارهای ادبی را پدید می آورد. 🔺 ه) عرفان اسلامی در این دوره، با دیگر نحله هایی که در میان مسلمین پدید آمده اند، همچون متکلمین و فلاسفه رابطۀ جدی برقرار می کند. 🔺 و) در این دوره، اصطلاحات خاص عرفانی که به طور عمده از شریعت و گاهی از فلسفه و کلام گرفته شده است، شکل خاص خود را می گیرد. 🔺ز) از خصوصیات بارز این دوره، پدید آمدن مشایخ بزرگ عرفانی همانند: ذوالنون مصری، بایزید بسطامی، جنید بغدادی، حلاج، ابوسعید ابوالخیر، خرّاز و ده ها عارف گران سنگ دیگر است. 🌐 عرفای طراز اول و مشهور قرن سوم 1️⃣ بشر حافی (م 227) 🔺 مقیم بغداد و از مشاهیر عرفا بوده است. در ابتدا اهل فسق بوده و داستان توبۀ او به دست حضرت موسی بن جعفر(ع) معروف است. 2️⃣ حارث محاسبی (م243) 🔺 وی از معاصران جنید و استاد اوست. در علوم ظاهر و باطن مهارت داشته و نوشته های فراوانی دارد. 3️⃣ ذوالنون مصری (م 245) 🔺 وی اهل «إِخمیم» مصر و از ارکان عمده و مهم عرفاست. شاگرد اسرافیل مغربی و استاد عارفان بزرگی همچون: سهل تستری و ابوسعید خرّاز و دیگران است. 4️⃣ سری سَقَطی (م 253) 🔺 وی شاگرد معروف کرخی و دایی جنید و استاد او و سایر بغدادیان است و از اقران و هم ردیفان حارث محاسبی و بشر حافی به حساب می آید. گفته می شود: اول کسی که در توحید، ترتیب مقامات و احوال عارفان سخن گفته است، اوست. 5️⃣ بایزید بسطامی (م 261) 🔺 عظمت او در عرفان به حدی است که جنید بغدادی _شیخ و سید طایفه _ دربارۀ او می گوید: ابویزید منّا بمنزلة جبرئیل من الملائکة. از همین روی «سلطان العارفین» لقب گرفته است و اول کسی است که دربارۀ مقامات «فناء فی الله» و وحدت شخصیه، خوب سخن گفته است. 🔺 جنید از طریق ابوموسی عیسی بن آدم که برادرزاده و مرید بایزید بود، به گفته های او آگاهی یافت و آنها را به عربی ترجمه کرده که با شرح آن در اللمع سرّاج به ما رسیده است و از خود با یزید هیچ نوشته ای برجای نمانده است. 🔺 پیروان بایزید از آن روی که نام وی «طیفور» بود، به «طیفوریّه» شهرت یافته اند. 📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 118_123 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻طبیعت منازعات، تغییر بنیادی داشته است 🎤دکتر نیلوفر چینی‌چیان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4185 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🎙#مصاحبه 🔻طبیعت منازعات، تغییر بنیادی داشته است 🎤دکتر نیلوفر چینی‌چیان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
🎙 🔻طبیعت منازعات، تغییر بنیادی داشته است 🎤دکتر نیلوفر چینی‌چیان 🔸در عصر حاضر طبیعت منازعات تغییرات بنیادی داشته و شکل و مفهوم جدیدی از جنگ را به تصویر می‌کشد. 🔸برای نمونه اولا بازیگران این منازعات فقط بازیگران دولتی نیستند طیف وسیعی از گروه‌ها و گرایش‌های فکری، بازیگران غیردولتی و خصوصی با ساختار و اهداف متفاوت در کانون بحران قرار دارند. 🔸ثانیا منازعات در دو دهه ناظر بر حذف عقاید و تفکر دیگری به‌معنای «other» است تا حذف فیزیکی. هرچند برای رسیدن به این هدف درگیری‌های نظامی بین گروه‌های معارض امری بدیهی محسوب می‌شود. 🔸ثالثا نمودهای منازعات نوظهور دارای ویژگی‌های کاملا متفاوت نسبت به جنگ‌های کلاسیک است. از‌جمله این تفاوت‌ها می‌توان به بی‌خانمانی، مهاجرت گسترده، خشونت بی‌حدوحصر که لبه تیز آن بیشتر معطوف به غیرنظامیان به‌خصوص کودکان و زنان است، اشاره کرد. از این‌رو در رویکردهای تبیین صلح نیز باید از روش‌های کلاسیک حل منازعه فاصله بگیرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4185 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 🔻کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» به بازار آمد 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4188 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📚#کتاب 🔻کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» به بازار آمد 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• #
📚 🔻کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» به بازار آمد 🔸این کتاب برای نخستین‌بار، جریان‌شناسی را به‌مثابه «نظریه ـ روش» صورت‌بندی کرده است، که می‌تواند در عرض روش‌های مرسوم علوم انسانی همچون تحلیل گفتمان مطرح شود. 🔸مهم آنکه این پژوهش پیش‌رو، روش جریان‌شناسی را به‌عنوان فرآیندی میان‌رشته‌ای معماری کرده است و بر مبانی حکمت اسلامی پی‌ریزی شده است. 🔸حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در مقدمه این کتاب آورده است: «بدون روش‌شناسی جریان‌شناسی، نمی‌توان امیدی به دستیابی به مطالعات منضبط و ساختارمند در این حوزه داشت؛ چراکه در اصل «روش» است که مسئولیت پاسداری از هویت علمی پژوهش‌ها و پایداری توجیه آن‌ها در فضای علم و جامعه علمی را برعهده دارد. کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» اولین اثر منسجم برای هموارسازی مسیر دستیابی به این هدف است.» •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4188 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای شناخت برگزار می‌نماید: «نشست تخصصی زن و رسانه» 📎جلسه پنجم: 🔺افشای راهبردهای سایبری غرب علیه زنان 🔻مهندس شکوهیان‌راد 📅 22اردیبهشت 1400؛ ساعت 15 پخش از طریق صفحه آپارات و اینستاگرام رسانه فکرت: instagram.com/fekratmedia instagram.com/roshanie_baran aparat.com/Fekratnet 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جریان نئولیبرالیسم ▫️دکتر شهریار زرشناس 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️از نگاه لیبرال‌های سیاسی و اقتصادی‌ای مانند اسمیت امتیاز برجستۀ بازار این بود که افراد را دور هم جمع کرد. بازار شکلی جدید از برابری ایجاد کرد که در آن افراد در جایگاهی برابر با هم معامله و با دیدگاه‌های یکدیگر همراهی می‌کردند. 🔹دست آخر تبادل باعث آرامش اجتماعی می‌شود. اما از نگاه نئولیبرال‌ها حکایت به‌کلی متفاوت است. 🔻 دارایی اصلی سرمایه‌داری، نه ترکیب بلکه، تمیز است: رقابتْ رهبران را از رهروان متمایز می‌کند؛ برندگان را از بازندگان، تلاش‌گرها را از تنبل‌ها: مهاجری پویا، مولد، و انگلیسی زبان را از مهاجر مفت‌خور. 🔳با این اوصاف هر اقدامی که دولت بتواند برای فرآیند تقسیم‌بندی انجام دهد (مانند اصلاح نظام آموزشی) مفید ارزیابی خواهد شد. 🔻جریان نئولیبرالیسم ▫️دکتر شهریار زرشناس 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia