✅#اختصاصی
📋#یادداشت
🔻نقش تربیتی عاشورا و محرم در زندگی بشر (بخش دوم)
🔸امام حسین علیهالسلام نمونه بارز انسان آزاده است که با حرکت خود این فرهنگ را ترویج داد.
🔸ایشان میفرماید: «مَوتٌ فی عِزٍّ خَیرٌ من حَیاهٍ فی ذُلٍّ»؛مرگ با عزت بهتر از حیات ذلیلانه است.
🔸این نگرش به زندگی، ویژه آزادگان است. نهضت عاشورا جلوه بارزی از آزادگی در مورد امام حسین علیهالسلام و خاندان و یاران شهید اوست و اگر آزادگی نبود، امام تن به بیعت میداد و کشته نمیشد.
🔸فرهنگ آزادگی در میان یاران امام و شهدای کربلا نیز نمایان است و همه آنها شهادت در راه خدا را بر ذلّت پذیری، با سرودن اشعار و بیان جملات اعلان کردهاند.
🔸 آزادی خواهان و آزادگان جهان با درس آموزی از نهضت سرخ عاشورا آنچنان تربیت میشوند که در موقعیت حساس، فداکارانه جان میدهند تا به سعادت شهادت برسند.
✍️نویسنده: رضا جوادی مقدم
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عاشورا #محرم #تربیت #زندگی #بشریت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2455
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
📋#یادداشت
🔻نقش تربیتی عاشورا و محرم در زندگی بشر (بخش دوم)
🔸«آزادگی» برتر از آزادی و به معنای رهایی انسان از قید و بندهای ذلّت آور و حقارتبار است.
🔸یعنی انسان کرامت و شرافت خود را بشناسد و تن به پستی و اسارت دنیا و زیر پا نهادن ارزشهای انسانی ندهد.
🔸در فراز و نشیبهای زندگی، گاهی پیش میآید که انسانها به خاطر رسیدن به دنیا یا تأمین خواستههای دنیوی، هر گونه حقارت و اسارت را میپذیرید؛ اما انسانهای آزاده، هیچگاه تن به ذلت و خواری برای به دست آوردن مادیات نمیدهند، هر چند در این راه و برای حفظ عزّت خود، جان خود را از دست بدهند.
✍️نویسنده: رضا جوادی مقدم
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عاشورا #محرم #تربیت #زندگی #بشریت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2455
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#اختصاصی
🎬#ویدئوکلیپ
🔻مناظره دکتر سوزنچی و مهدی نصیری
🔹آیا امر به معروف و نهی از منکر تنها در صورت پذیرش جامعه امکانپذیر است؟
🔹 تدبر در روایت نبوی: زمانی خواهد آمد که مردم از معروف نهی میکنند.
💠 حجتالاسلام دکتر سوزنچی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فکرت #حجاب #حجاب_اجباری #فرهنگ #قانون #مناظره
🔺لینک قسمت اول:
https://eitaa.com/fekrat_net/2204
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✍️#سانسور و #تحریف در یک سوی #مناظره
چهارشنبه قبل مناظرهای داشتم با مهدی نصیری؛ با موضوع «مناسبات حجاب و سیاست در ایران»
دوست و دشمن دست به دست هم دادند که موضوع مناظره را تحریف کنند: عنوان «بحث درباره #حجاب_اجباری» روی آن گذاشتند.
موضع آقای نصیری به طور کامل دیده شد؛ الحمدلله!
موضع بنده کاش فقط سانسور میشد؛ یکسره تحریف شد!
شدم «طرفدار حجاب اجباری»!!!
دریغ از ذرهای فکر!
💢من راهکار دادم برای اینکه #قانون_حجاب بماند؛ اما زور و اجباری در کار نباشد؛ و حکومت تا حد امکان مداخله نکند.
▫️گفتم به جای نگاه کیفری و جزایی به قانون، بیایید فهم «قانون مدنی» از مسأله حجاب را بگسترانیم: نه «بیقانونی»؛ و نه «زور و اجبار» در اجرای قانون؛
▫️گفتم مثال قانون مدنی، قوانین معاملات است و قانون رانندگی؛
آیا برای معاملات بین مردم نباید قانونی باشد؟!
آیا عبور و مرور وسایل نقلیه نباید قانونمند باشد؟!
باید باشد؛ اما نه قانونی در افق مجازات و کیفر؛ بلکه قانونی که صرفا پشتوانه برقراری روابط صحیح بین افراد است؛ و تنها در شرایط خاص و اضطراری کار را به کیفر و دادگاه میرساند.
▫️گفتم مشکل ما در بد اجرا شدن قانون است؛
و توضیح دادم:
در کشور ما همه از قانون، فقط «قانون کیفری» میفهمیم: وقتی چیزی قانونی میشود، انتظار داریم حکومت با زور و اجبار آن را پیاده کند.
و در این زمینه همه مقصریم؛ مثلا همین الان مشکلات اقتصادی گریبانگیر همه شده؛ ولی فقط انتظار داریم حکومت با تکیه ابزارهای نظارت و مجازات اوضاع را درست کند!
▫️من نه وضع موجود را تایید کردم؛
و نه فقط نسبت به آن اعتراض کردم؛
بلکه برای اینکه «قانون» برقرار باشد اما «محور آن زور و اجبار نباشد» #راهکار دادم؛
راهکاری بسیار ساده و شدنی؛
راهکاری که در عمده روابط اجتماعی دیگر ما (همه عرصههای حقوق مدنی: از معاملات و روابط اقتصادی بین مردم، تا مسائل ازدواج و طلاق، تا عرصه قوانین رانندگی، تا ...) عملا در حال پیاده شدن است؛
و هیچگاه هیچ دوقطبیای هم ایجاد نکرده.
▫️نشان دادم هم کسانی که از وجود قانون دفاع میکنند حق دارند؛
و هم کسانی که به اجرای قانون بر مدار زور و اجبار معترضاند؛
و راه علاج،
نه حذف قانون، و رها کردن عرصه عفت عمومی در هرج و مرج است؛
و نه اصرار بر اجرای قانون با ابزار زور و اجبار؛
راه برونرفت از این دوگانه تصنعی «اجبار» و «هرج و مرج»،
آن است که قانون شرعی حجاب را همچون یک قانون مدنی پیاده و اجرا کنیم؛
همانند قوانین معاملات؛
همانند قوانین رانندگی؛
و همانند صدها قانون مدنی دیگر.
💢افسوس که در این هیاهوی غوغاسالار، این سخنان شنیده نشد؛ فهم نشد؛ و حتی نقد نشد! افسوس!
✏دکتر سوزنچی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻توپخانه فعال سینمای جنگ دنیا
🔹مبالغه نیست اگر گفته شود در هیچ جای دنیا مثل ایران سینمای جنگ تا این اندازه مظلوم و مهجور نبوده و بهعنوان سینمای سفارشی، دربارهاش چنین استدلال نمیشد که اساسا نباید وجود داشته باشد.
🔹البته ما یکی از بهترین سینماهای جنگی دنیا را داریم و هنوز هم هرچند کمتعداد، اما آثار خوبی در این زمینه ساخته میشوند.
🔹اما مشکل اصلی، جو رسانهای و گفتمانی نامناسبی است که حولوحوش این جریان وجود دارد.
✍️نویسنده: میلاد جلیلزاده
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سینما #جنگ #رسانه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2470
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻توپخانه فعال سینمای جنگ دنیا
🔹نگاهی به فیلمهای سینمای آمریکا که از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون ساخته شدهاند هم نشان میدهد که در، همچنان بر همان پاشنه میچرخد.
🔹در اینجا راجع به چهارفیلم مهم جنگی که محصول سال ۲۰۲۰ و تولید ایالات متحده آمریکا هستند، توضیحاتی داده میشود و چنانکه خواهید خواند یا شاید بعضی از این فیلمها را دیدهباشید، تمامیشان جهتگیریهای مشخص سیاسی و جناحی دارند.
🔹اصلا فیلم جنگی در ماهیت خودش چنین خاصیتی دارد و بیانگر نظرات پر تبوتاب سیاسی است و معلوم نیست چرا با عبارت «سفارشی» سعی شده ذات و ماهیت اینگونه جذاب سینمایی در ایران زیرسوال برود.
🔹منابع الهام برای قصههای چهار فیلمی که در ادامه میآید هم در نوع خود جالب است.
🔹یکی از این فیلمها براساس رمانی نوشته شده که ۶۵ سال پیش درباره جنگ جهانی دوم چاپ شده بود و همان زمان هم اتفاقات ۱۳ سال قبل از خودش را نقل میکرد.
🔹سناریوی یکی دیگر از این فیلمها براساس خاطرات و مصاحبههای سربازان آمریکایی که در جنگ افغانستان شرکت داشتند، نوشته شده است.
🔹یکی دیگر از آنها براساس طرحی است که سالها پیش با محوریت سربازان سفیدپوست آمریکایی که در جنگ ویتنام نوشته شده بود و یک کمپانی جمهوریخواه قرار بود آن را بسازد، اما حالا قهرمانهایش سیاهپوست شدهاند، یک کارگردان سیاهپوست برایش انتخاب شده و یک کمپانی دموکرات بالاخره آن را با این شرایط از کمد بیرون آورده تا جلوی دوربین ببرد.
🔹یکی دیگر از این فیلمها توسط کسی ساختهشده که دومین کارگردانیاش را تجربه میکند و این درحالی است که تا بهحال نویسنده معتبری بود.
🔹او برخلاف رویه معمول سینمای آمریکا که فیلمنامههای آن گروهی نوشته میشوند، فیلمنامه کارش را بهتنهایی نوشته و این بار حتی خواسته خودش آن را کارگردانی کند.
اتفاقا این تنها فیلمی است که در بین آثار فوق، مقداری با گفتمان کلی سینمای آمریکا در اینباره تفاوت دارد و انتقادی بنیادین را در این خصوص مطرح میکند.
✍️نویسنده: میلاد جلیلزاده
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سینما #جنگ #رسانه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2470
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#گزارش
🔻چگونگی برداشتهای سیاسی از قرآن
🔸بخش بسیار مهمی از آسیبهای برداشتهای سیاسی به عدم توجه یا استفاده نادرست از قرینه پیوسته لفظی(سیاق) در سه حوزه سیاق کلمات، جملات، آیات برمیگردد؛ بهگونهای که افراد دچار فهم غلط از آیات و ارائه برداشتهای سیاسی نامعتبر میشوند.
✍️نویسنده: حجتالاسلام محمد عابدی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#قرآن #سیاست #تفسیر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2468
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#گزارش
🔻چگونگی برداشتهای سیاسی از قرآن
🔸آنچه موجب میشوند آسیبشناسی استفاده از سیاق در برداشتهای سیاسی از قرآن،ضرورت یابد، این است که اسلامیسازی دانش سیاست که ضرورت عصر جمهوری اسلامی است، نیازمند دستیابی به قواعد فهم درست سیاسی در کنار مبانی و اصول فهم است تا بتوان بر مبنای آنها دانش سیاست اسلامی معتبری را سامان داد و تدوین آگاهانه قواعد هم نیازمند شناخت دقیق آسیبهایی است که برداشتهای موجود با آن روبهرو هستند و قواعد مربوط به سیاق از مهمترین وپرکاربردترین این قواعد در برداشتهای سیاسیاند.
🔸با این آسیبشناسی، تسلط بر اشتباهات گذشتگان، و صورتبندی آسیبهای برداشتهای موجود در استفاده از سیاق، میتوان مسیری کم خطر برای عصر حاضر گشود؛ و با پرهیز از خطاهای قواعدی در بخش سیاق(در کنار قواعد مربوط به بخشهای دیگر)، دانش سیاسی اسلامی معتبری را سامان داد.
🔸 آسیبهای برداشتهای سیاسی را در سه گستره پی میگیریم: آسیب برداشتهای سیاسی در عرصه کاربرد قاعده سیاق در کلمات: این آسیبها دلایل متعددی دارند که در یک تقسیمبندی کلی ناشی از الف.غفلت از سیاق کلمات. ب. استفاده نامعتبر از سیاق و عدم توجه به شرایط ومعیارمندی کاربرد سیاق مربوط میشوند.
🔸مانند بیتوجهی به سیاق حاصل از «ادات حصر»؛ و «قیدها» در معنای ولایت. در مورد آیه ولایت توجه به «سیاق کلمات» نقش مهمی در دستیابی به معنای مراد الهی دارد. عموم اهل سنت، در این مورد، به سیاق کلمات و اقتضائات «در پی هم آمدن کلمهها در یک جمله» توجه نکرده، دچار خطا در فهم آیه شدهاند و ولایت را به معنای دوستی و نصرت پنداشته و چنین برداشت کردهاند که آیه ارتباطی به ولایت امیرمومنان علی(ع) ندارد.
🔸در حالی که کلمه «ولیّ» در آیه درپی «انما» آمده و اقتضای این ترتیب کلمات، پذیرش تاثیرات «انما» (ایجاد حصر) بر واژه مورد نظر است، با اینکه اگر ولایت به معنای دوستی و نصرت باشد، نیازی به حصر ولایت در سه گروه (خدا، رسول، کسانی که در شرایط خاصی نماز میخوانند و زکات میدهند) نیست.
✍️نویسنده: حجتالاسلام محمد عابدی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#قرآن #سیاست #تفسیر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2468
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻راهی برای برون رفت از مسأله پسامرگی
🔹ارزش و اهمیت فرهنگ سوگواری ایرانی در دنیای فردی شده مدرن بیشتر نمایان میشود.
🔹در دنیای فردی شده مدرن، انسانها به شدت تنها شدهاند و این تنهایی، آنها را به فراموشی دیگری کشانده است. انسان مدرن وقتی از وجود دیگری خبر دار میشود که خبر درگذشت او را میشنود.
✍️نویسنده: داوود مهدوی زادگان
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#مرگ #آخرت #سوگواری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2482
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻راهی برای برون رفت از مسأله پسامرگی
🔹شدت وابستگی و تعلقات خانوادگی مدرن به حدی پایین آمده است که گاه حتی کمتر ابراز محبت به سگ خانواده است.
🔹آنقدر که برای آرامش سگش هزینه میکند، برای فرزندانش یا برای والدین خود هزینه نمیکند.
🔹حالا با آمدن کرونا ویروس، این از خود بیگانگی و فراموشی و نادیده انگاری مصیبت دیگران و عدم ابراز همدردی بیشتر و بیشتر شده است.
🔹گویی کرونا در یک حرکت زیر پوستی بیصدا در حال تقویت روحیه بیگانگی با دیگران است.
🔹کرونا زیرکانه درحال جدا کردن انسانها از هم است. این جدا سازی فقط مربوط به زندگان نیست بلکه مردگان را هم شامل میشود. کسی حق ندارد در مراسم خاکسپاری شرکت کند؛ یا مجلس عزا برای ابراز همدردی برگزار کند؛ عزیزان داغدیده را در آغوش نکشید؛ به همان تلفن و پیامک بسنده کنید تا از منِ ویروس کشنده در امان بمانید.
🔹بدین ترتیب، ستیز کرونا با فرهنگ درخشان سوگواری ایرانیان که ریشهای کاملاً مذهبی دارد، آشکار میگردد.
✍️نویسنده: داوود مهدوی زادگان
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#کرونا #مرگ #آخرت #سوگواری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2482
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻یکی انگاشتن وجود و موجود
🔸طبق نظر هایدگر، «غلبه بر متافیزیک»، بهتر از عبارت «رفعِ» (Verwindung) متافیزیک، معنا را میرساند.
🔸مفهوم «رفع» بدین معناست که امری را بواسطه محاجه مدید، بتوان بیاثر کرد. به عنوان مثال، به هنگام «رفع» یک ضایعه یا صدمه در ضمن دوره طولانی مدت بهبودی، شخص بیمار نسبت به خودش بیتفاوت نیست بلکه دل مشغول خود است چراکه باید مراعات حال خود را بکند.
🔸بنابراین، معنای«رفع»، این است که مضمون پردازی متافیزیک در ادامه بواسطه شرایطی از بین خواهد رفت.
✍️نویسنده: سیدمجید کمالی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #وجود #هایدگر #متافیزیک
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2479
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻یکی انگاشتن وجود و موجود
🔹هایدگر در درسگفتارهای آغازین خود و همچنین در وجود و زمان از وظیفه «تخریب» هرمنوتیکی – پدیدارشناختی «تاریخ اونتولوژی» سخن میگوید.
🔹 این تخریب، بدین معناست که از طریق شروح و تفاسیر درازدامنِ «مفاهیم بنیادین وجودشناختی» به درون «تجاربی اصیل» که در آنها این مفاهیم بنیادین قوام یافتهاند بازگردیم تا از این طریق معنای آغازین آنها آشکار شود.
🔹این تخریب، «به لرزه درآوردن سنت وجود شناسی به معنایی منفی» نیست؛ در عین حال به معنای خردکردن سنگی با چکش نیست (ضمن آنکه هممعنی تفلسف «با چکش» آنطور که نیچه در نظر داشت هم نیست)، بلکه همچون است با تکانهای الک جویندگان طلا که بواسطه آن، به تدریج طلای گرانقیمت درحالی که قطعات پوشاننده آن جدا میشود، رخ مینماید.
🔹با این همه، در اینجا معنایی «منفی» در کار است. این تخریب، ناظر است به «نحوه رفتار سلطهجویانه تاریخ وجودشناسی». این معنا، نتیجه کارکرد نامعلوم و غیر قطعی آن است.
🔹اگر به لحاظ فلسفی، ضروری شده باشد که به معانی آغازین «مفاهیم بنیادین وجودشناسی» بازگردیم، در آن صورت ناتمام بودن و تحریف معنی بحثها و مناقشات متافیزیکی روز، معلوم میشود.
✍️نویسنده: سیدمجید کمالی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #وجود #هایدگر #متافیزیک
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2479
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#گزارش
🔻گونهشناسی کنشگری طلاب در شبکههای اجتماعی
🔸 خواستگاه این نوع روحانی مرجعیت پیشا انقلابی دارد.
🔸مسالهای که با آن مواجه میشود این است که مسائلی که مواجه می شود آن خوانش غیرانقلابی، یک خوانش غیراصیل و غیر اجتهادی است.
🔸این نوع جریان به این میپردازد که نظام سیاسی جمهوری اسلامی برآمده از همین نگاه پساانقلابی غیراصیل در حوزه برداشت از منابع دینی است.
🔸این یک مسالهای است که در کنشگری با آن مواجه است. دوم اینکه استفادهای که جمهوری اسلامی از دین دارد، نوعی افیون کردن قشرهای اجتماعی برای نظام سیاسی خود است.
✍️نویسنده: محمد کاظمی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فضای_مجازی #روحانیت #شبکه_های_اجتماعی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2476
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#گزارش
🔻گونهشناسی کنشگری طلاب در شبکههای اجتماعی
🔸خود اصلاحگر: این طیف روحانیت سعی دارد نگاه آن جهانی بودن و نشانه و آیه بودن خود را که در نگاه سنتی بخاطر آن پایگاه بر منبر هست را تردید کند و بر این جهانی بودن روحانی تمرکز کند.
🔸در تبلیغ سنتی روحانی سعی دارد که روحانی بین خلق و خدا قرار بگیرد لذا یک شأنیت و عرفیاتی است که جامعه از این روحانی انتظار دارد در حالی که این طیف، این شأنیات و عرفیات یک گپ و فاصله بین او و مخاطب قرار میدهد و همذات پنداری را به مخاطره میاندازد.
🔸 خود توازن بخش: ذهنیت و تصورات ذهنی مخاطبان به خصوص در حوزه بین المللی که متأثر از نگاه شرق شناسی رسانههای بین المللی که در راستای اسلام هراسی است، را اصلاح کند.
🔸جلوی صحنه این طیف، از دو مزیت فضای مجازی استفاده میکند. یکی خودتجربهنگاری و دیگری تجسمگرایی است.
🔸در فضای مجازی شخص میتواند خود را روایت کند و خلاف آن محصولات رسانهای جمعی که متأثر از یک سناریو است، آن کارکتر را انتزاعی میکند اما در فضای مجازی به خصوص اینستاکرام این تجربهنگرنی همذات گنداری و باور پذیری روحانی و کاربر را افزایش می دهد.
🔸نکته دیگر بحث تجسم گرایی در فضای مجازی است. فضای مجازی زبان کاربر را توسعه میدهد و لذا تجسمگرایی برای مخاطب کاملتر است.
✍️نویسنده: محمد کاظمی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فضای_مجازی #روحانیت #شبکه_های_اجتماعی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2476
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
41.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅#اختصاصی
🎬#ویدئوکلیپ
🔻شغل جدید سربازان خردسال
▪️قسمت دوم
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فکرت #رسانه #شناخت #فرهنگ #سواد_رسانه
🔺لینک قسمت اول:
https://eitaa.com/fekrat_net/2175
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
لیست کتب رسانه،تبلیغات،عملیات رسانهای و روانی، فقه رسانه،اقناع، سینما.pdf
700K
🔷🔸 لیست کتب و مقالات فقه رسانه، سواد رسانه، ارتباطات، افکار عمومی، تبلیغ و پروپاگاندا، سینما، عملیات روانی، شیوهها و مؤلفههای تأثیرگذاری و اقناع رسانهای؛ به همراه معرفی اجمالی برخی منابع
@feghherasane
👌 دوستان عزیز اقتصادی! برای فهم عمیق #جنگ_رسانهای_اقتصادی و #عملیات_روانی_اقتصادی و نبردهای شناختی در این حوزه، خواندن منابع بالا توصیه میگردد. با تشکر از کانال فقه رسانه،ارتباطات و فضای مجازی.
@schoolofeconomics
لیست کتب رسانه،تبلیغات،عملیات رسانهای و روانی، فقه رسانه،اقناع، سینما.pdf
700K
🔷🔸 لیست کتب و مقالات فقه رسانه، سواد رسانه، ارتباطات، افکار عمومی، تبلیغ و پروپاگاندا، سینما، عملیات روانی، شیوهها و مؤلفههای تأثیرگذاری و اقناع رسانهای؛ به همراه معرفی اجمالی برخی منابع
👌 دوستان عزیز اقتصادی! برای فهم عمیق #جنگ_رسانهای_اقتصادی و #عملیات_روانی_اقتصادی و نبردهای شناختی در این حوزه، خواندن منابع بالا توصیه میگردد. با تشکر از کانال فقه رسانه،ارتباطات و فضای مجازی.
@schoolofeconomics
@feghherasane
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻«شعر»، ریل انتقال شور حسینی است
🔹 برای اباعبدالله الحسین (ع) و عزاداری، ما دو چیز را داریم: یکی شعور و دیگری شور.
🔹شعور حسینی و شعور در مورد فرهنگ عاشورا میتواند از طریق سخنرانی، متن مقاله، نثر و… منتقل بشود.
🔹 اما لازمه شور حسینی «شعر» است؛ یعنی آنجایی که شورگرفتن چه در عزاداری و چه در دستههای سینهزنی و در مجالس و جایی که سخنران بخش شعور معارفیاش به پایان میرسد و میگوید: سری به سرزمین کربلا و اباعبدالله الحسین بزنیم.
🎤گفت وگو با: دکتر مجتبی رحماندوست
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#امام_حسین(ع) #شعر #شعور #عزاداری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2488
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻«شعر»، ریل انتقال شور حسینی است
🔹در بخش شعور حسینی به شدت جایگاه نثر خودش را نشان میدهد.
🔹ما با ادبیات عاشورایی سر و کار داریم. خیلی وقتها کتابی را میخوانیم و اصطلاحاً میگوییم نچسبید! گاهی یک کتابی را میخوانیم و میگوییم اگر نمیخواندیم هم اتفاقی رخ نمیداد و چیزی به ما افزوده نشد.
🔹یک کتابی را میخوانیم و برعکس، میگوییم چقدر جالب بود، کاش برای بار دوم هم بخوانم و یا به دیگران هم معرفی میکنیم و میگوییم این کتاب را بخوان، بسیار عالی است.
🔹بخشی از این پسندیدن و جا افتان و به دیگران توصیهکردن و اظهار علاقهکردن به خواندن برای بار دوم، مربوط به محتوای کتاب است، اما بخشی از آن به نثر و جاذبه نثر مربوط میشود.
🔹خیلی وقتها یک محتوا و یک اندیشهای را یک شخص با نثر و با یک ساختار ادبی ارائه میکند که جاذبه خواندن ندارد، اما شخص دیگری همان محتوا را با زبان، نگارش، نثر و ساختار ادبی قوی ارائه میکند و مشتری پیدا میکند، مکرراً چاپ میشود و مخاطب دلش میخواهد بار دیگر بخواند و به دیگری معرفی کند که آنها هم بخوانند. این جایگاه نثر مکتوب است.
🎤گفت وگو با: دکتر مجتبی رحماندوست
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#امام_حسین(ع) #شعر #شعور #عزاداری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2488
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻مرگ تدریجی رویای براندازی
🔸براندازی نرم از چهار مرحله میگذرد که تنها در مرحله پایانی با براندازی سخت یا جنگ تفاوت مییابد.
🔸این مراحل از مرحله دمورالایز یا تخریب روحیه آغاز میشود، سپس با گذر از مرحله دستبلایز یا بیثباتسازی به مرحله کراسز یا بحران رسیده و سپس در آخرین مرحله به براندازی ختم میشود که جنگ درصورت تبعیت از عقلانیت تام تنها در این مرحله آخر از براندازی نرم متفاوت میشود.
✍️نویسنده: حسین کچویان
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#جنگ_نرم #براندازی #نظام #تخریب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2485
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻مرگ تدریجی رویای براندازی
🔸برای تغییر هر نظام سیاسی دو رخداد مهم باید واقع شود که در غیر اینصورت امکان تغییر آن وجود ندارد.
🔸اولا آنچه پیش از هر امری لازم است، پیدایی مشکلاتی است که نظام سیاسی را دچار بحران کند.
🔸توجه به مفهوم بحران ضروری است، چون وجود مشکلات طبیعی هرگونه نظامی در این جهان ازجمله نظام سیاسی است.
🔸پس برای تغییر نظام سیاسی نیازمند مشکلات بحرانزا هستیم. این مشکلات، مشکلاتی هستند که پاسخهای آن در دانش موجود نظام و روند جاری آن وجود ندارد، بلکه مستلزم دانشهای تازه و دگرگونی در روندهای جاری است.
🔸نکته مهم این است که هم دانش موردنیاز و هم تغییرات لازم در روندها و بحرانها نیازمند تغییرات حاد و ریشهای هم در ذهنیت نظام و هم ساختارها و روندها باشد.
🔸هرچه مشکلات حادتر و بحران عمیقتر باشد، ضرورت تغییرات حاد و ریشهای در ذهنیت یا دانشها و روندها بیشتر خواهد شد، چون اساسا تعریف بحران چنین اقتضایی دارد.
🔸اما رخداد یا اتفاق مهم دیگری که برای براندازی موردنیاز است، تغییر دید و نسبت ذهنی و روحی مردم تابع یک نظام سیاسی نسبتبه ارزشها و باورهای پایهای و سازنده آن نظام و هم نسبتبه مسئولان آن است.
🔸مردم باید اعتقاد خود را به ارزشمندی نظام خود و ارزشهای سازنده آن از دست بدهند و نسبتبه حاکمان خود بیاعتقاد یا ظنین و مخالف شوند.
🔸از بیتفاوتی و بیمیلی نسبتبه کلیت یک نظام در کل یا ظن و بدگمانی نسبتبه آدمهای مهم و ایدئولوژی نظام تا مخالفت و ضدیت با آن راه طولانیای است، اما بهراحتی و بهسادگی میتوان این راه را کوتاه و پرشتاب کرد.
✍️نویسنده: حسین کچویان
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#جنگ_نرم #براندازی #نظام #تخریب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2485
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻شرع و فضای مجازی، یک راه موازی
🔹بسیاری از امور فضای زندگی واقعی در آن شبیهسازی شد و امور بسیاری در آن بهعنوان «اشیا»ی دارای کاربرد در زندگی انسان تعریف شدند.
🔹با وجود اینکه دولتهای جهان ناچار شدهاند فضای مجازی را در کشور خود توسعه دهند، اما این توسعهها غالبا بدون توجه به زیرساختهای فلسفی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن بود.
🔹در ایران نیز چنین بوده است و هنوز تحلیلهای دقیقی از فضای مجازی، مسائل مربوط به آنها بر اساس مبانی اسلامی وجود ندارد، در حالی که درگیری با این موضوع بسیار زیاد است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#شرع #فضای_مجازی #فرهنگ
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2491
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻شرع و فضای مجازی، یک راه موازی
🔹انتشارات دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی، کتاب نظام موضوعات فقه فضای مجازی را که نوشته حجتالاسلام حسنی است به چاپ رسانده.
🔹کتاب نظام موضوعات فقه مجازی دارای چهار بخش است.
🔹بخش اول: بخش ابتدایی این کتاب با عنوان، مبانی فقه فضای مجازی مشخص شده است.
🔹در ذیل این عنوان عناوین دیگری به این شرح آمده است: مبادی تصوری فقه فضای مجازی، مبادی تصدیقی فقه فضای مجازی، مبانی هستیشناختی فقه فضای مجازی، مبانی انسانشناختی فقه فضای مجازی، مبانی ارزششناختی، مبانی روششناختی فقه فضای مجازی، موضوعشناسی فقهی فضای مجازی، موضوعشناسی مسائل مربوط به انسان در مواجهه با فضای مجازی.
🔹بخش دوم: کلیات فقه فضای مجازی. عناوین دیگر این بخش: اهداف و مقاصد کلی شریعت در حوزه فضای مجازی، سیاستها در حوزه فقه فضای مجازی.
🔹بخش سوم: قواعد فقهی فضای مجازی. عناوین دیگر این بخش عبارت است از: اصول، قواعد فقهی اثباتی، قواعد سلبی در حوزه فضای مجازی.
🔹بخش چهارم: بخش پایانی این کتاب با عنوان مسائل فقهی فضای مجازی مشخص شده است. عناوین دیگر این بخش عبارتند از: مسائل فقهی امنیت و فضای مجازی، مسائل فقهی تبلیغات تجاری و غیرتجاری، مسائل فقهی سیاست و فضای مجازی، مسائل فقهی فرهنگ و فضای مجازی، مسائل فقهی خبررسانی در فضای مجازی، فقهالاخلاق و فضای مجازی، فقه جنسیت، مسائل فقهی فعالیتهای فنی در فضای مجازی، مسائل فقهی اقتصاد و فضای مجازی، حقوق و قضا در فضای مجازی.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#شرع #فضای_مجازی #فرهنگ
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2491
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🔊#فایل_صوتی
🔻نسبت دین و معنویت
▪️#قسمت_چهارم
☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟
🔹مجموعه سخنان حجت الاسلام دکتر #محمد_جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی که از رادیو معارف پخش شده است.
@meshkatnoor
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #فلسفه_اسلامی #فلسفه_غرب #فلسفه_سکولار #معنویت #دین
🔺لینک قسمت سوم:
https://eitaa.com/fekrat_net/2187
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat.net
4.mp3
8.78M
🔊#فایل_صوتی
🔻نسبت دین و معنویت
▪️#قسمت_چهارم
☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟
🔹مجموعه سخنان حجت الاسلام دکتر #محمد_جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی که از رادیو معارف پخش شده است.
@meshkatnoor
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #فلسفه_اسلامی #فلسفه_غرب #فلسفه_سکولار #معنویت #دین
🔺لینک قسمت سوم:
https://eitaa.com/fekrat_net/2187
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat.net