eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
979 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 با ♦️کلامی نافذ و قوت قلبی برای آزادیخواهان جهان 📍موضوع : الگوی عملیات روانی (ره) در تحقق موضوع : 1️⃣ آیا در سیر نیز ما شاهد بودیم یا خیر؟ 🔸چرا که نه! در جریان انقلاب اسلامی چه و چه هر کدام به شیوه‌های مختلف از عملیات روانی بهره می‌گرفتند. طیف حاکم با ایجاد رعب و وحشت و ایجاد بی‌اعتمادی و ترس در بین اجزا و ارکان نظامی و امنیتی خود نوعی جو امنیتی مخوف ایجاد کرده که فرد نسبت به نزدیکترین اعضای خانواده خود نیز هراس داشت. 🔸بهره‌گیری از روش شایعه و نیز بالا بردن هزینه مردم در به خیابان‌ها ریختن و اینکه سودشان این است که در خانه‌هایشان بنشینند و تکان نخورند از ترفندهایی بود که در سیر ارسال پیام چه به صورت رادیویی و تصویری و یا در میدان با بهره‌گیری از ابزار بلندگو و و ماشین‌آلات ضد اغتشاش و ... در دل تظاهرات کننده ایجاد می‌کردند، در این سو نیز با تولید و تکثیر اعلامیه‌ها، نوار کاست سخنرانی (ره)، دیوارنوشته و شعارهای خاص و نیز حضور فیزیکی در میدان موجب وحشت می‌شدند. 🔸 عملیات روانی نیروهای عمل‌کننده در زمان در بین مردم در سیر جوش و خروش موجب انسجام درونی آنها برای رسیدن به یک هدف مشترک که همان سرنگونی و روی کار آوردن یک عدل بوده شکل می‌گرفت و این در حالی بود که رژیم کمیته‌ای ویژه در ذیل و امنیت کشور با عنوان کمیته عملیات روانی داشته و تمام فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شده صورت می‌گذیرفت. 2️⃣ آیا حضرت امام (ره) از عملیات روانی برای تهییج آحاد جامعه بهره جسته‌اند؟ 🔸برای پاسخ به این سوال لازم است یک بار دیگر متذکر شوم که سیره ائمه اطهار (ع) عموماً بر روشنگری و تبلیغ و ارسال پیام به مخاطب بدون کم و کاست استوار است. این موضوع را باید در سیره امام (ره) نیز دید. امام (ره) با تعریف و قدرت در ذیل قدرت و نیروی بیکران حضرت حق از هیچ قدرتی در سیستم و سامانه‌های تعریف شده بشری در نظام بین‌الملل هراسی نداشتند. 🔸کلام ثابت و قول سدید امام (ره) قوت قلبی برای همه آزادیخواهان و نیز مردم شریف بود. قول صریح امام (ره) نشان از نفوذناپذیری کلام ایشان از سوی شیاطین جن و انس بوده است. کلامی مانند اینکه " شیطان بزرگ است" و یا " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" در عرصه عملیات روانی به معنای برچسب زدن، منفور کردن و کوچک‌ و حقیر شمردن حریف و رقیب مطرح می‌شود. 🔸تعاریف بلند از و شریف ایران از سوی ایشان در ادبیات عملیات روانی که موجب انسجام درونی و هم جهت شدن تمام نیروهای درونی با بالا بردن سطح اعتماد به توان درونی با توکل بر قدرت لایزال حضرت حق بوده از شیوه‌های مرسوم عملیات روانی است. امام (ره) در برهه‌های مختلف قبل، حین و بعد از انقلاب اعم از بحران‌های سیستمی، ترورها، جنگ و صلح به خوبی از روش‌های عملیات روانی بهره جسته‌اند، اما در کل بنده قائلم که اصل را بر برهان و استدلال بنا نهاده بودند. در این رویکرد، منبع هدفی جز کمال و اعتلای آحاد در ارسال پیام ندارد. 🔸منبع پیام خود را نماینده حضرت حق دانسته که فقط خواستار کمال مادی و معنوی بشر بوده و از هرگونه مغالطه مبرّاست. صدق کلام موجب اعتماد اجزای درونی شده بود. باور قلبی مردم به امام (ره) و آمده از صدق گفتاری و رفتاری ایشان بوده است. نفوذناپذیر را برای نفوذ در بدنه مدیریتی نظام و مردم سوق می‌دهد و بصیرت تنها راه شناخت روش‌ها، تکنیک‌ها و ترفندهای دشمن است. 👇ادامه دارد ... 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 با 📍موضوع : الگوی عملیات روانی (ره) در تحقق 🔻قسمت دوم و پایانی 3️⃣ آیا پس از گذشت سال از پرشکوه ، علیه وجود دارد و یا توهمی بیش نیست؟ 🔸 قرار بر صدور اندیشه ‌های و دارد. هیچ‌گاه از این موضوع غافل نمی‌شود و برای اینکه در برابر این سیل بیداری در رابطه با ظلم و بهره‌کشی قرار گیرد از هر روش و ترفندی استفاده می‌کند. غرب با سردمداری از بستر درهم تنیده رسانه‌ای، اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بهره جسته و برای تخریب مبانی فکری (هستی‌شناسی، انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی، ارزش‌شناسی، خداشناسی و تکلیف‌شناسی) با ایجاد بحران‌های معرفتی در سیر شبهه‌افکنی از پای ننشسته و تا تخریب نهادها و دستگاه‌های مختلف و اشخاص مبرّز در و سیاه نشان دادن آینده انقلاب، از تمام توان خود استفاده خواهد کرد. 🔸تغییر در شعارها و رفتار مردم و مسئولین به نفع جریان هدف غایی غرب به ویژه آمریکاست. از نفوذ در عرصه ،هنر و هنرمندان، ورزش، آموزش و پرورش و ... تا تهدید به ، و و .... تا تحریم و راه‌اندازی هوشمند در سه ساحت سخت، نرم و نیمه سخت در آن واحد، همه و همه برای عملیات روانی و است که دشمن برای حذف، به انزوا کشاندن و به حداقل رساندن دایره عمل این نظام بوده و هست و خواهد بود. 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️بررسی نقش در تحقق «» 🔹آنچه که در این حرکت بزرگ «نخبگان» حائز اهمیت به نظر می‌رسد، ایجاد آمادگی فکری در برای ایجاد تغییر و تحول بود، چراکه هرگونه تغییر و تحولی در هر نقطه از نیازمند زمینه‌سازی فکری و ذهنی است تا بدین‌ترتیب، افکار عمومی بتوانند تحولِ ایجادشده را با کمال میل بپذیرند. 🔹«نخبگان» ازجمله شخصیت‌های ، و در مسیر تحقق «انقلاب اسلامی» به خوبی به این نقش خود عمل کردند. 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️بررسی نقش در تحقق «» 🔸واقعیت آن است که «انقلاب اسلامی» یکی از مهمترین و برجسته‌ترین رویدادهای قرن بیستم به شمار می‌رود و از همین‌روی، تمامی کسانی که در تحقق این دستاورد بزرگ سهیم بوده‌اند، به نوعی نام خود را در تاریخ انقلاب جاودانه‌ کرده‌اند. اهمیت «انقلاب اسلامی» نه تنها در جغرافیای ایران‌زمین که در فراسوی این جغرافیا نیز قابل مشاهده است، چراکه این انقلاب بزرگ، سرنوشت را وارد مرحله جدیدی از ساخت. 🔸بدیهی است که ظهور چنین که تأثیرات و انعکاسات آن در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ملموس به نظر می‌رسد، علاوه‎‌بر نقش داهیانه «» (ره) محصول مجاهدت‌های اقشار مختلف دیگری نیز هست که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد. 🔸در این میان، «نخبگان» ازجمله اقشار مهم و مؤثر در تحقق «انقلاب اسلامی» محسوب می‌شوند، چراکه توانستند زمینه‌های لازم جهت تحقق انقلاب را فراهم سازند. آچه که «نخبگان» انجام دادند، راه‌اندازی موج نهضت مبارزه با ظلم، ستم و استبداد بر کشور در دوران بود. 🔸در حقیقت، «نخبگان» با درک عمیق از شرایط حاکم بر زمان خود و همچنین آگاهی از عمق فجایع ، ، و در دورانِ پیش از ، با اقداماتی نظیر «ترویج تفکرات انقلابی و دینی» در نزد آحاد ، به بسترسازی و زمینه‌چینی برای ایجاد یک تحول عمیق در ، مبادرت ورزیدند. 🔸در نتیجه سلسله فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و تبلیغی «نخبگان» جامعه بود که تفکرات دینی و انقلابی از هیئت‌های مذهبی فراتر رفت و به بازارها و دانشگاه‌ها نیز راه یافت و فضای مناسب جهت بروز یک تغییر عمیق را فراهم کرد. این دست از فعالیت‌های مجاهدانه موجب شد تا در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها به مرکزی برای ترویج تفکرات انقلابی تبدیل شوند. 🔸این «نخبگان» بودند که با هدایت افکار عمومی به سمت تفکرات انقلابی، کشور را در مسیر تغییر و تحول قرار دادند و آن را به سمت چشم‌اندازها و اهداف هدایت کردند. آن‌ها در این مسیر از پایگاه اجتماعی خود و اعتماد عمومی مردم به خود نهایت استفاده را کردند و به نوعی در نقش یک مرجع برای عموم مردم به ایفای نقش پرداختند. 🔸آنچه که در این حرکت بزرگ «نخبگان» حائز اهمیت به نظر می‌رسد، ایجاد آمادگی فکری در جامعه برای ایجاد تغییر و تحول بود، چراکه هرگونه تغییر و تحولی در هر نقطه از جهان نیازمند زمینه‌سازی فکری و ذهنی است تا بدین‌ترتیب، افکار عمومی بتوانند تحولِ ایجادشده را با کمال میل بپذیرند. «نخبگان» ازجمله شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در مسیر تحقق «انقلاب اسلامی» به خوبی به این نقش خود عمل کردند. 🔸بنابراین، به ضرس قاطع می‌توان گفت که پس از نقش رهبری «امام خمینی» (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش «نخبگان» بیشترین تأثیر را در تحقق این مهم داشته است. در هر صورت، بر اساس آنچه که گفته شد، می‌توان به خوبی نتیجه گرفت که «نخبگان» در جریان تحقق «انقلاب اسلامی» در ایران نقش «موتور محرک» را ایفا کردند و ضمن بسترسازی برای یک تغییر و تحول بزرگ به نام «انقلاب اسلامی» اقشار مختلف را به سمت این رهنمون ساختند. 🖋 نویسنده : رامین حسین آبادیان 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📚 #معرفی_کتاب ♦️کتاب «زنجیر‌های نامرئی، بحران فراگیر در شرق اسلامی و جهان تک حکومتی»،نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی، در سه فصل تالیف شده است که عبارت اند از: 1️⃣ بحران فراگیر در شرق اسلامی 2️⃣ فرقه‌سازی و سد شکسته ما 3️⃣ #جهان تک ‌حکومتی و ترفند‌های #استعمار 🔸جغرافیای شرق اسلامی، زایشگاه اولین و آخرین حوزه‌های فرهنگی و تمدنی است. از این رو، در عموم جهات فرهنگی و مادّی، مقدّم، اشرف و افضل از سایر سرزمین‌ها در ربع مسکونی است. 🔸جمله کتب آسمانی و انبیای عظام الهی، در این بخش از زمین رخ نمودند؛ چنان که همه زمین‌های نشان شده و مقدس در این جغرافیا جای‌گیر شده و ژرف‌ترین دریافت‌های #مقدس درباره هستی نیز حاصل اثر برگزیده‌ترین مردان این منطقه است... 📌 #کانال_فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📚 ♦️کتاب «زنجیر‌های نامرئی، بحران فراگیر در شرق اسلامی و جهان تک حکومتی»،نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی، در سه فصل تالیف شده است که عبارت اند از: 1️⃣ بحران فراگیر در شرق اسلامی 2️⃣ فرقه‌سازی و سد شکسته ما 3️⃣ تک ‌حکومتی و ترفند‌های 🔸جغرافیای شرق اسلامی، زایشگاه اولین و آخرین حوزه‌های فرهنگی و تمدنی است. از این رو، در عموم جهات فرهنگی و مادّی، مقدّم، اشرف و افضل از سایر سرزمین‌ها در ربع مسکونی است. جمله کتب آسمانی و انبیای عظام الهی، در این بخش از زمین رخ نمودند؛ چنان که همه زمین‌های نشان شده و مقدس در این جغرافیا جای‌گیر شده و ژرف‌ترین دریافت‌های درباره هستی نیز حاصل اثر برگزیده‌ترین مردان این منطقه است... 🔸نویسنده، در فصل اول این کتاب، ابتدا با توضیح مختصری در مورد عوامل مزاحم و خصومت‌ها و دسته‌بندی آن‌ها، به بیان اهمیت شناسایی کمین گاه‌ها، انسداد معبر‌ها، تجهیز و مهیّا‌سازی نیرو‌های خودی و بالاخره مقابله سریع و به موقع پرداخته و روی سخن خود را متوجه کسانی می‌کند که امور ، ، ، و را در دست دارند؛ همچنین، با طرح چند پرسش، اهمیت این موضوعات را بیان می‌کند. 🔸نویسنده، در اتنهای فصل اول می‌گوید: «یکی از موانع مهم فراوری و حضور (عج) عدم آمادگی و مؤمنان (ع) است و یکی از شرایط آمادگی، شناخت مسلمانان از دشمنان آل محمد (ع) است؛ البته دشمنان حیّ و حاضر و جاری در عصر حاضر». 🔸وی با ارائه توضیحاتی در خصوص موانع ظهور (عج)، از جمله ، و ، به بیان تاریخ آن‌ها پرداخته و فصل اول را به پایان می‌رساند. 🔸اسماعیل شفیعی سروستانی، در فصل دوم با عنوان «فرقه‌سازی و سدّ شکسته ما»، با اشاره به اوضاع مشوّش و به هم ریخته ، به بیان تلاش فرقه‌هایی است که ابتدا قصد تهاجم فرهنگی علیه ، ایجاد بحران‌های منطقه‌ای و سپس نابودی آن را دارند پرداخته و برنامه‌های آنان را اینطور ذکر می‌کند : 1️⃣ فشار بر جماعت از طریق ارعاب و وادار کردن آن‌ها به مهاجرت اجباری؛ 2️⃣ تصرف مناطق مهم اقتصادی به کمک پول‌های باد آورده ؛ 3️⃣ گسیل هواداران به مناطق مهم و جای گیر ساختن آن‌ها برای ایجاد جزایر امن؛ 4️⃣ تحت فشار قرار دادن دولت‌های مستقل از طریق تبلیغات رسانه‌ای و عملیات انتحاری؛ 5️⃣ تاسیس پایگاه‌های به ظاهر مذهبی مانند در مناطق مهم مرکزی، مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ؛ 6️⃣ انتشار شبهات فرهنگی و مذهبی در میان جوانان و خانواده‌ها از طریق ، ، ، و... 🔸نویسنده کتاب در عنوانی دیگر، به بیان رابطه فرقه‌ها و پرداخته و شاخص ترین آن‌ها را «» در ایران و «» در شبه نام می‌برد؛ همچنین، رویکرد اصلی این دو فرقه را ذکر کرده و در نهایت، با توجه به ماهیّت ضد وحدتی این فرقه‌ها، تقریب بین و را برای با آنان مطرح می‌کند. 🔸نوسنده در فصل سوم این کتاب، با توصیف تعدی و ،خیره‌سری،خودکامگی و ناپرهیزگاری ما به طوفانی بی رحم که همه جا را در می‌نوردد، سعی دارد تا این موضوع را بیان کند که با اعتقادات سست و اندوخته اعمال کم، نمی‌توان در برابر این طوفان کرد؛ همچنین، با بیان برخی احادیث در خصوص خوراک و انسان، به برشمردن و توضیح ترفند‌های در این باره می‌پردازد. 🔸در پایان اینکه این اثر، سعی در گشودن پنجره‌هایی بر مصادیق و بحران‌ها و بن‌بست‌های فرو افتاده بر بخت بلند شرق اسلامی دارد و پرده از بسیاری ترفند‌ها و عملکرد‌های دشمن دیرینه و یار دیرینه اش، فرو می‌افکند. 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 ♦️موضوع : تداوم در گرو کارگیری واقعی نخبگان است. 🔹دکتر مجتبی اشرافی استاد دانشگاه، کارشناس و مسائل ، مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه در با 🔹در مورد نقش در تحقق گفت: شامل دو زیر سیستم و می‌باشد که هر کدام از این زیر سیستم‌ها را نیز می‌توان به‌ عنوان یک سیستم مستقل تحلیل کرد. 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 ♦️موضوع : تداوم در گرو کارگیری واقعی نخبگان است. 🔻(قسمت اول) 🔹دکتر مجتبی اشرافی استاد دانشگاه، کارشناس و مسائل ، مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه در با در مورد نقش در تحقق گفت: شامل دو زیر سیستم و می‌باشد که هر کدام از این زیر سیستم‌ها را نیز می‌توان به‌ عنوان یک سیستم مستقل تحلیل کرد. 🔹سیستم و سیستم (شهروندان)، ارتباطی دو سویه با یکدیگر دارند و این ارتباط خود منجر به کنترل یکی بر دیگری می‌شود، یعنی مادامی که حکومت با شهروندان در ارتباط است، نظام سیاسی، توسط سیستم حکومت کنترل می‌شود و هم‌ چنین مادامی که با حکومت در ارتباط هستند و یا به‌ عبارتی، حکومت برای حیات خود به شهروندان نیاز داشته باشد، پس این سیستم شهروندان و بخصوص جامعه‌ی نخبگانی است که می‌تواند بر سیستم حکومت نظارت داشته باشد؛ و این یک مدل ایده‌آل و سالم از یک نظام سیاسی و سالم می‌باشد. 🔹وی افزود : کما اینکه از مهم‌ترین دست‌آوردهای می‌توان به تبیین و بازتعریف نقش فعال مردم در حکومت‌داری و معنابخشیدن به نام برد. امّا از طرف دیگر، اگر این ارتباط دو سویه به‌ هم بخورد و جریان انتقال اطلاعات و هم‌چنین نحوه‌ی کسب اطلاع یک سیستم از سیستم دیگر، بخصوص سیستم از سیستم شهروندان، ضعیف و ناکارا بشود، می‌توان این حالت را مقدمه‌ای برای شکل‌گیری وضعیت نارضایتی شهروندان از سیستم حکومت تلقی کرد که با عدم توّجه حکومت به این قضیه و سهل‌انگاری حکومت، این وضعیت می‌تواند به مرحله‌ی بحران در و وقوع انقلاب هم منتهی بشود که این مورد را در رابطه با حکومت و وقوع انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ ه.ش. در می‌توان تطبیق داد. 🔹این پژوهشگر و نویسنده کشورمان در ادامه سخنانش تصریح کرد: بنابراین، نیز بایستی در محول کردن نقش‌های اصلی به مردم و میدان دادن به ورعایت اصل ، همان رویه و را دنبال نمایید. به تعبیری دیگر، از آن‌جایی که بحران معلول بیماری یک است، پس بایستی تا جایی که مقدور است از سلامت جمهوری اسلامی (نظام سیاسی) مطمئن شد. 🔹امّا یک نظام سیاسی سالم هم نشانه‌هایی دارد که با توّجه به سیستم شهروندان، می‌توان به آن‌ها واقف شده و از آن‌ها حراست و نگهداری کرد. از جمله‌ی مهم‌ترین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی که اتفاقاً تا اندازه‌ی زیادی نیز این دست‌آوردها توانسته است به حفظ سلامت کمک نماید، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود : 🔹وی با بیان اینکه توانایی ساده‌سازی (شفافیت رویدادها و ارتباطات)، یکی از این دستاوردها بود، اظهارکرد: رویداد و روابط اجزاء و حالت‌هایی که در سیستم و نظام سیاسی در جریان هستند، بایستی ساده، شفاف، قابل شناسایی، برنامه‌ریزی، کنترل و از همه ‌مهم‌تر، رویدادهای آینده‌ی سیستم نیز از طریق رویه‌هایی مانند ، قابل پیش‌بینی باشند. 🔹یکی نیازمندی‌ها و خواست‌های سیستم اجتماع که در قالب تقاضاهای داخلی یا همان بازخوردهای درون سیستمی به نظام سیاسی جمهوری اسلامی وارد می‌شود و دیگری تظاهرات‌های که در ارتباطات خارجی و تحت عنوان بین‌المللی و در قالب نیازهای خارجی به دستگاه دیپلماسی وارد می‌شود. که این امر خود تفکیک اطلاعات ورودی به یک -سیاسی سالم مانند جمهوری اسلامی را که جهت تولید منظم و متوالی خدمات ضروری است، ساده می‌کند. 🔹اشرافی در ادامه سخنانش تصریح کرد: دارا بودن چهار توانمندی استخراجی، توزیعی، تنظیمی و سمبلیک نیز یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای و که اتفاقاً تا اندازه‌زیادی، توانسته به حفظ سلامت نظام کمک نماید. توانمندی نظام جمهوری اسلامی در استخراج منابع طبیعی و نیروی انسانی، توزیع برابر تفریحات، امکانات و ... میان شهروندان، توزیع و تخصیص عادلانه‌ی منابع دراختیار نیز ازجمله‌ی توانمندی‌های نظام سیاسی جمهوری اسلامی می‌باشد. 🔹هم‌چنین نظام جمهوری اسلامی برای حفظ دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و سلامت خود باید بتواند بر اساس الگوی انقلابی‌گری از پیش تعریف شده و نیل به هدف تعالی و آرمان‌ شهر مهدوی که در قالب شکل‌گیری و بازتولید تمدن نوین اسلامی تعریف نموده است، رفتار شهروندان خود را تنظیم کند. این بدان مفهوم است که مثلاً شما به‌ عنوان یک شهروند ایرانی، از قانون خوب اطاعت کنید، حقوق دیگران را رعایت کنید، حرمت‌های اجتماعی را رعایت کنید، مناسک و مسالک دینی را انجام داده و به هنجارهای دینی و فرهنگی اجتماع احترام می‌گذارید. 👇ادامه دارد ... 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 ♦️موضوع : تداوم در گرو کارگیری واقعی است. 🔻(قسمت دوم) 🔸این مدرس دانشگاه تأکید کرد: در نهایت، توانایی در یک سالم، یعنی این که نظام سیاسی تا چه اندازه می‌تواند سمبل‌هایی که نشانگر توانایی‌هایش هست را نشان بدهد. مثلاً یک نشانه‌ای که بیانگر باشد، می‌تواند روی آن مانور داد و تبلیغات کرد و با کمک آن رفتار شهروندان را جهت دهی کرد، شهروندان را انسجام داد و ... 🔸به‌ عنوان مثال، شهروندان ایرانی در هشت سال با توسل به شعاعر دینی و در جهت حمایت از دین مبین و تشیع علوی از یک سو و با افتخار به پرچم به‌ عنوان سمبل سرزمینی از سوی دیگر، توانستند هشت سال در مقابل تهاجم نمایند یا به‌ عنوان نمونه در برپایی مراسم‌های دینی و آیین نکوداشت بزرگان ملی، یا حتی بحران‌های زیست محیطی و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و ... ،مردم و شهروندان ایرانی و هم‌چنین قاطبه‌ی ، همواره در ذیل توجه به وحدت و یکپارچگی ، سمبل و نشانه‌های و علاقه به هم‌نوع را از خود بروز داده‌اند. 🔸این کارشناس تصریح کرد: در الگو بودن و الگوسازی و تبیین سمبل‌های ملی، نقشی تعیین کننده دارند. نخبگانی مانند حاج ،که هم انقلابی و هم مردمی بود و همواره خود را با انقلاب، ولایت (به عنوان رکن اصلی ) و با مردم به عنوان رکن اصلی مقبولیت بخشی به نظام سیاسی، همراه و هم مسیر می‌دید و دیدیم که شهادتش هم به عنوان یک چسب ، به و یک صدایی جامعه و همراهی بیشتر و بهتر ملت با نظام سیاسی جانی تازه بخشید و نفسی دوباره دمید. 🔸وی بررسی اجزاء و ابزارها را یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای و دانست که اتفاقاً تا اندازه‌زیادی، توانسته به حفظ سلامت نظام کمک نماید و در ادامه اضافه کرد: در نظام سیاسی، چک کردن عملکرد اجزاء جامعه (شهروندان) و ابزارها و وسایل مورد نظری که برای اهداف متعالی نظام سیاسی درنظر گرفته شده‌اند، بسیار حیاتی و حائذ اهمیت می‌باشد و اتفاقاً جزو وظایف اصلی است که احیاناً به عنوان ، در بدنه قرار گرفته اند. 🔸در نظام سیاسی جمهوری اسلامی تعبیه و پیش‌بینی دستگاه‌های نظارتی مانند (اصول 91 تا 99 قانون اساسی جمهوری اسلامی)، و ... و الزاماً توجهبه شایسته سالاری متعهد و متخصص در مناصب اجرایی و و و ... تا اندازه‌ی زیادی توانسته است از اهداف اولیه و متعالی انقلاب اسلامی مانند تفکیک قوا (اصل 57 قانون اساسی)، اجرای قوانین منطبق بر شریعت اسلامی (اصل 4قانون اساسی)، برقراری برابری و عدالت اجتماعی و تحقق آن‌ها در قالب نظام جمهوری اسلامی به‌ عنوان یک دست‌آورد ارزشمند، نگهداری و مراقبت نماید. 🔸اشرافی تأکید کرد : برای این‌که بدانیم دقیقاً یک جزء از سیستم چه قابلیت‌هایی دارد و احیاناً برای حصول چه اهدافی می‌توان از آن بهره‌برداری کرد و یا این‌که حتّی کل سیستم در چه وضعیتی قرار دارد، بایستی حتماً محدوده‌ی فعالیت سیستم و یا هر یک از اجزاء مورد نظر مشخص شده باشد، به تعبیری دیگر در درون ساختار منبعث از سال ۱۳۵۷ه.ش.، برای تعیین کارکرد این و تشخیص صحت و سلامت و یا ضعف و نقصان جمهوری اسلامی و زیرمجموعه‌هایش، محدوده‌ی مفهومی، و عملیاتی نظام در قالب قانون اساسی و اصل مترقی مشخص و معین شده است و این خود موجب می‌شود تا و نظام نتوانند گتره‌ای و سلیقه‌ای عمل نمایند و یا این‌ که نظام سیاسی جمهوری اسلامی به سمت یک عنان گسیخته متمایل شود. که این جنبه‌ی از ساختار -نظام_جمهوری_اسلامیْ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در ساختار تعبیه شده و همواره تعالی، رشد و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را تضمین می‌نماید. 👇ادامه دارد ... 📌 : 🆔 https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 ♦️موضوع : تداوم در گرو کارگیری واقعی است. 🔻(قسمت سوم و قسمت پایانی) 🔹مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه گفت: برای این‌که حفظ شود، شفافیت‌سازی و تبدیل داده‌های خام به ، در برخی مواقع مقتضی و حتّی تصمیم‌گیری‌های معمول درون و یا برون سیستمی، بسیار ضروری به نظر می‌رسد، به عنوان نمونه، نظام جمهوری اسلامی، بایستی تمام آمار و داده‌های مربوط به زاد و ولد و مرگ و میر و ...، و ... را زیر نظر داشته و با پالایش مداوم آن‌ها، اطلاعات مفید را برای برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت خود در اختیار داشته باشد. 🔹هم‌چنین واقعه نگری به مسایل و مشکلات و اتفاقات و حوادثی که معمولِ یک کشور است و توجه به دلایل بروز وقایع و دقت در عدم رخداد مجدد آن‌ها و البته پیش‌بینی وقایع پسینی توسط و ترجمه نیازهای جاری و عاجل اجتماع توسط نخبگان فکری و تبدیل این نیازها به دستورالعمل و اجرا توسط و اجرایی، بسیار مهم و در سلامت و تقویت حکمرانی خوب توسط جمهوری اسلامی بسیار حائذ اهمیت است. 🔹وی با بیان اینکه یک نظام سیاسی سالم، دارای مرکزیت و واحد است، تأکید کرد: هر باید یک نقطه‌ی مرکزی و محور داشته باشد تا نظام سیاسی را کنترل نماید، مانند کارکرد مغز در بدن . 🔹به تعبری دیگر، تفسیر به و توهم دانایی و انتقال این توهم آگاهی به توده توسط این‌گونه نخبگان، سمی مهلک و کشنده برای یک نظام سیاسی است. تقریباً در تمامی نظام های سیاسی که در جهت نیل به حکمرانی خوب درحرکت هستند، یک فصل الخطاب و یک مرکزی برای جمع بندی نظرهای مختلف و داوری میان نظرات مختف و ارائه نقطه نظر نهایی وجود دارد که این خود از تشتت آرا و چنددستگی که معمولاً هم به ضرر منافع ملی است، جلوگیری می‌کند. 🔹اشرافی تصریح کرد: در ، برای این واحد، در قالب اصل ، شرایط و ویژگی‌های قانون‌مند و شفافی پیش‌بینی شده و به نحوی از انحا، مشروعیت و مقبولیت و سیستم در گرو مشروعیت واحد و فصل الخطاب قانون‌مند یعنی همان تعریف و تبیین شده است. در مجموع، مهم‌ترین دست‌آورد ، برقراری رابطه مطلوب میان نظام جمهوری اسلامی و (شهروندان) خود و شکل‌گیری و وسعت دادن به دامنه‌ی تأثیر در می‌باشد. 🔹وی اضافه کرد: به تعبیری دیگر، ، از این منظر یک سالم و مطلوب تلقی می‌شود که تا اندازه زیادی توانسته است پاسخ‌گوی تقاضاهای شهروندان خود باشد و این که این نظام سیاسی در قبال توقعات حقیقی خود، از طریق بازنمایی و فراخوانی و مدنی و دینی، توانایی اقناع و ایجاد حس رضایتمندی را در این شهروندان متوقع کسب نموده است و سعی کرده است تا را در درجه‌ی مطلوبی از رضایتمندی و باور به مؤثر بودن در ساختار و سیستم تصمیم‌گیری نگه دارد که این خود، به استقرار و استمرار نظام جمهوری اسلامی کمک شایانی خواهد کرد و تا اندازه‌ی زیادی از فشارهای داخلی و چالش‌های درون سیستمی خواهد کاست. 🔹بنابراین، تشکیل، استقرار و تداوم به‌ عنوان مهم‌ترین دست‌آورد ،در گرو آگاهی و گزینش و به کارگیری واقعی آگاه و معتقد و متعهد و متخصص و نیز رضایتمندی و بصیرت شهروندانِ خودآگاه و می‌باشد. 🖊 مصاحبه گیرنده : سید حسین امامی . 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 ♦️ ،به مراتب مردمی تر از است. 🔷تفاوت های لیبرال دموکراسی با در گفتگو با 🔷دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه لیدز ، و استاد 🔸اصل تفکیک توسط در کتاب روح القوانین نظریه پردازی و ابتدا در رایج شد. با توجه به شکل گرفتن ، ملت‌ها بعد از فروپاشی اقتدار در اروپا لازم بود ساختار جدیدی دولت را تنظیم کند. 🔸در طرح تفکیک قوا برای به جای قوانین قبلی من درآوردی کلیسا، دو مجلس در نظر گرفته شد. چرا دو مجلس؟ یکی برای قانون گذاری توسط و دیگری برای نظارت بر قوانین و حتی قانون‌گذاری توسط نمایندگان امنای مردم که زمین‌داران و سرمایه‌داران بودند. نامش در کشورهای مختلف سرمایه داری فرق می کرد، مثلا گذاشته بودند مجلس لردها، مجلس اعیان، مجلس اشراف و یا . 🔸به این ترتیب بر اساس امتیازات مالی، ساختار رسمی خود را یافت. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net