💠 #دیدگاه_ها_و_باورداشتهای_اسلامی_انقلابی
💠 #حجت_الاسلام_محمدرضا_فلاح
1️⃣تحصیل حوزوی یک تخصص برای خدمت به جامعه
https://eitaa.com/fvtt_ir/1854
2️⃣ عناصر مؤثر برای رسیدن به تخصصی مؤثر در حوزه برای خدمت به نهضت
https://eitaa.com/fvtt_ir/1885
3️⃣ دغدغهها انسانسازند
https://eitaa.com/fvtt_ir/1915
4️⃣ ظرفیتهای حیاتطلبگی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1941
5️⃣ #انقلاب_اسلامی حادثهای عظیم(1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/1985
6️⃣ #انقلاب_اسلامی حادثهای عظیم(2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2010
7️⃣ پیچ تاریخی (1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2029
8️⃣ پیچ تاریخی (2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2063
9️⃣ پیچ تاریخی (3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2108
🔟 روند تعریف مأموریت(1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2137
1️⃣1️⃣ روند تعریف مأموریت(2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2159
2️⃣1️⃣ روند تعریف مأموریت(3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2209
3️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2251
4️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2350
5️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2410
6️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(4)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2450
7️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(5)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2472
8️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(6)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2496
⏳ ادامه دارد ...
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #دیدگاهها_و_باورداشتهای_اسلامی_انقلابی
💠 #حجت_الاسلام_محمدرضا_فلاح
🔺 جلسه با جمعی از طلاب
💠 بخش 5️⃣1️⃣
🔴تأملی در مختصات نگرش نوین توحیدی
#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی (3)
✅ #نیاز_نظری_نهضت (2)
5️⃣ 👈 #انقلاب_اسلامی با دو حرکت به پیروزی قطعی رسید:
🔺 1. فروریختن نظام استبدادی در بهمن 57
🔹 آن شب 22 بهمن خیلی کلیدی بود که امام گفت بریزید بیرون؛ یعنی بعدها خیلی تحلیل آمد روی آن. اصلاً عجیب بود این دریافت حضرت امام، اگر آن کار را ایشان نمیکرد رئوس انقلابیون را درو میکردند؛ انقلاب عقیم میشد. هم دولت داخلی منفعل بود هم نظام سلطه نمیفهمید چه اتفاقی دارد میافتد. در وضع انفعال امام آخرین ضربه را زد؛ که دیگر معلوم شد اینجا تقلب کرد و از روی دست امام زمان خواند.
🔺 2. برپایی نظام نوین #جمهوری_اسلامی ایران
🔹 ما اولین انقلابی هستیم که 50 روز بعد انقلاب تکلیف ساختار حکومت روشنشده است. 50 روز بعد از پیروزی انقلاب رفراندوم برگزار کردیم.
🔹دشمنان دارند خباثت میکنند والا سجده میکنند در برابر ایران، اندیشمندانی که دموکراسی میفهمند به خاطر این دموکراسی واقعی که اینجا جاری است، در برابر ایران سجده میکنند.
🔹 بعدش هم حضرت امام در آن پیام خطاب به ملت ایران نوشت که روزِ نخستینِ حکومت الله در زمین را به شما تبریک میگویم.
🔹 تصویب #قانون_اساسی در همان سال، سال 58، یعنی چهارده ماه بعد از پیروزی، تصویب قانون اساسی عجیب است. آیتالله جوادی حفظهالله میفرمودند؛ این قانون اساسی وزن علمیاش از رسالههای عملیه بالاتر است، میفرمودند هفتادتا فقیه بر سر هم زدیم تا شد این قانون اساسی.
6️⃣👈 وجود آگاهی و انضباطی مطلوب در مسیر پیگیری انقلاب
🔺 عزیزان ما در مورد انقلابمان خیلی چیز کم میدانیم، و این چیز عجیبی است. یک خانمی به نام تدا اسکاچ پل، ایشان محقق انقلابها، یک جامعهشناس است رشتهی تخصصیاش انقلابهاست. ایشان یک تزی داشت، آنهم اینکه انقلابها ساخته نمیشوند، انقلابها پدید میآیند. کسی نمیتواند ادعا بکند من این انقلاب را درست کردم. ایشان بعد انقلاب ایران را که نگاه میکند نظرش عوض میشود، کتابش را ویرایش میزند، میگوید البته این استثناء است.
🔺 ببینید انقلاب یک آگاهی و انضباط عالی از خودش نشان داد انقلاب اسلامی ایران، نقطهی مطلوب انقلاب را آگاهانه هدف گرفتهشده بود.
🔺 حضرت امام همهی مخاطرات را بهموقع شناخت و بهترین راهحلها را برای آنها یافت و ایدههای نو و بومی در میان آورد؛
🔺 از همهی ظرفیتهای در اختیار هوشیارانه و با تسلط استفاده کرد. نظام سلطه را با همهی تکاپویی که میکرد، با تعجب زیاد، پشت پرچین خواستها و ارادههای خود نگه داشت.
7️⃣ 👈 برای این پایه تسلط و برای پیروزی قطعی نیاز به پشتوانههای چندی بود:
🔺 1. هدفگذاری روشن، و ثبات هدفها
🔹شما اگر در وضعیت پرآشوبی بخواهید حرکت بکنید برای اینکه به مقصد برسید باید مقصد برایتان خیلی روشن باشد والا سیل حوادث میآید یکدانه میزند در گوشتان صورتتان برمیگردد و دیگر قبلهتان عوض میشود و دیگر از آنوقت اینطرفی دارید میروید.
🔺 2. انضباطهای روشن و ایدههای راه گشا
🔹یکی از نیازهای جدی انضباطهای روشن و ایدههای راه گشا است. این لازم است برای اینکه شما بتوانید مسلط عمل بکنید.
🔺 3. توان اجتماعی بالایی که یارای فشارهای متنوع نظام سلطه را داشته باشد.
🔹 فشارهای مستقیم مثل گرفتن یا کشتن مجاهدین، متلاشی کردن ارتباطها و پیوندها؛
🔹بعد هم همینطور حیلهگریها، تردید افکنی، القای تعبیرهای غلط، راههای انحرافی و وعدههای دروغ.
8️⃣ 👈 برای هدفگذاری، انضباطها و ایدههای درست و توان بهکارگیری چالاک سرمایهها
🔺 1. نیاز به اندیشه و هوشیاری بالایی بود
🔺 2. این اندیشه باید به دانشهایی تکیه میداشت.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
#کلام_رهبری
اهمیت پرداختن حوزه های علمیه به فلسفه و علوم عقلی
#حوزه_علمیه_قم_مرکز_فلسفه
بیانی از رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
ثبت نام #مجازی دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی در مقطع تمهیدی آغاز شد.
مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برای سال تحصیلی 1400-1399 علاوه بر دوره حضوری دوره #مجازی حکمت و عرفان اسلامی را نیز راه اندازی کرده است.
#مخصوص_برادران (خواهران از اینجا ثبت نام کنند)
تحت اشراف اساتید معظم:
1️⃣ آیت الله یزدانپناه
2️⃣ حجت الاسلام و المسلین امینی نژاد
3️⃣ حجت الاسلام و المسلین فلاح شیروانی
💠 مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه
🔴 نحوه برگزاری
1️⃣ کلاس ها به صورت آنلاین و در پلتفرم اسکای روم برگزار خواهد شد. (همراه با امکان پرسش و پاسخ با استاد)
2️⃣ مصاحبه های علمی نیز به صورت آنلاین گرفته خواهد شد.
3️⃣ دوره مجازی دقیقا شبیه دوره حضوری است، فقط مطلوبیت حضور در مکانی که استاد و بقیه شرک کنندگان در کلاس هستند را ندارد.
👈 ثبت نام : https://b2n.ir/fvtt_majazii
⏰مهلت: 20 مرداد 99
📋دفترچه راهنما: https://b2n.ir/daftarcheh
🔍پاسخ به سوالات:
🆔 @Admin_fvtt
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
🔘 خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد
🔻 بخش 1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1456
🔻 بخش 2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1488
🔻 بخش 3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1511
🔻 بخش 4️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1526
🔻 بخش 5️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1527
🔻 بخش 6️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1528
🔻 بخش 7️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1529
🔻 بخش 8️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1560
🔻 بخش 9️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1562
🔻 بخش 0️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1599
🔻 بخش 1️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1622
🔻 بخش 2️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1640
🔻 بخش 3️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1681
🔻 بخش 4️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1822
🔻 بخش 5️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1849
🔻 بخش 6️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1880
🔻 بخش 7️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1952
🔻 بخش 8️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2016
🔻 بخش 9️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2076
🔻 بخش0️⃣2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2121
🔻 بخش1️⃣2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2264
🔻 بخش 2️⃣2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2342
🔻 بخش 3️⃣2️⃣ (بخش پایانی)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2428
🔚 به پایان رسید (بحمدالله و المنه)
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#بدایة_الحکمة
#فلسفه_ی_فلسفه
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
3️⃣2️⃣ خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد (بخش پایانی)
💠آموزش فلسفه (2)
🔹اهمیت مواجهه اول با یک دانش
مواجهه اول با دانش مهم است به لحاظ فهم دانش و ایدهها و فهمهای ناب در مواجهه اول خیلی رخ میدهد و این مواجهه اول را باید جدی گرفت و حتی میگوییم این استاد باید ورزیده باشد.
🔹دنبال پاسخ سریع به مسائل خود نباشید، زمان میخواهد
دنبال حل شدن سوالهای خود به زودی نباشید: ممکن است سوالی در ذهن انسان مدتها بماند و بعد از مدتی وقتی جواب گرفت به عمق جانش بماند و بنشید و این روند در آموزش وجود دارد.
🔹تفکر محور اصلی
محور اصلی تفکر است. یعنی باید تفکر تفکر تفکر تا بشود بومی خودتان و به عمق انسان بنشیند و این با تفکر شکل میگیرد. باید ساختار درست کنید و خراب کنید و دوباره درست کنید تا بومی خودتان شود.
🌐 کتاب بدایه الحکمه
🏷 بهتر بودن کتاب نسبت به شرح منظومه حاجی سبزواری
قبل از این کتاب شرح منظومه حاجی سبزواری خوانده میشد اما این کتاب بهتر است گرچه آن کتاب خیلی مزیت داشت
محور اصلی که در بدایه استفاده شده است همین شرح منظومه خواجه سبزواری است
محور اصلی در نهایه اسفار و حاشیه هایشان بر اسفار است
🏷نکات کلاس درس
🔺حضور فعال در کلاس
حضور فعال در کلاس که اقل آن حضوردر کلاس است که اگر کسی جلسهای نبود باید تدارک ببیند آن جلسه را، و با تمام وجود در کلاس حاضر باشیم که در این صورت 60 -70 درصد کار حل شده است.
🔺یادداشت نوشتن حداقلی باشد
نوشتن باید حداقل باشد، کلمات کلیدی و جملههای کلیدی نوشته شود - در حین نوشتن نمیتوان فکر کرد که این مضر است - اکثر پروسه فکر در کلاس مطرح میشود
🔺مطالعه سنگین
بعد مطالعه سنگین: اول مرور 5 دقیقهای بر کل مطالب که در این گام مطالب بغرنج را متوجه میشویم بعد مطالعه بسیار جدی و عمیق
🔺حاشیه نویسی در کتاب
با کتاب کار کنید، مطالبی که الان برایتان واضح است 20 روز دیگه براتون واضح نیست. در کتاب دست ببرید یعنی حاشیه بزنید و جوری باشد که یکسال دیگر راحت متوجه بشوید.
🔺جدی بودن مباحثه در کتاب اول
مباحثه در کتاب اول جدی است - مطالعه سنگین هم که جای خود دارد
بعد از مطالعه سنگین و مباحثه بعضی سوالات حل نمیشود بعد از پرسیدن از استاد هم باز حل نمیشود. نکات به دست آمده از مباحثه هم در کنار کتاب نوشته شود - سوالات حل نشده را در آن صفحه و یا جدا بنویسید تا به مرور در کتاب ها و کارهای بعدی حل شود.
🔚 بخش پایانی (بحمدالله و المنه)
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#بدایة_الحکمة
#فلسفه_ی_فلسفه
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
#کارکردهای_فلسفه
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #معرفی_مؤسسه
💠 معرفی مختصر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت)
🔺 بخش 1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2141
🔺 بخش 2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2173
🔺 بخش 3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2192
🔺 بخش 4️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2226
🔺 بخش 5️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2311
🔺 بخش 6️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2382
🔺 بخش 7️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2434
⏳ ادامه دارد ...
⭐️⭐️ هر جمعه یک پست معرفی مؤسسه ⭐️⭐️
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #معرفی_مؤسسه
💠 معرفی مختصر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت)
💠 بخش 7️⃣
❇️ «فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت)» نام مؤسسه ای راهبردی است که علاقه مند است بر اساس تعریفی غنیشده با نگاه سخت گیرترین اسلام شناسان روزگار ما صورت بسته، بروید.
4️⃣ تلاشها و دستآوردها
1️⃣ تعلیم و تربیت
[در پست های قبل توضیح داده شد.]
2️⃣ پژوهش
🌐 بخش پژوهش با تأکید بر نقاط کلان زیر فعالیتهای خود را دنبال کرده است:
➖ 1. قرائت و نظامبخشی به سرمایهها و تراث عقلی ـ نقلی اسلامی و تشکیل یک پیوستار نظری از جهانبینی (عقیده) تا ایدئولوژی (شریعت) اسلامی، به منظور بازخوانی همدلانه و اتخاذ رویکردهای نومکتبی و تقویت بنیادهای نظری فکر اسلامی معاصر(تحقیقات بنیادین محض)؛
➖ 2. امتدادبخشی به این میراث معرفتی و کشیدن آن تا افق دغدغهها و مسألههای تمدنی و تأمین پشتوانههای نظری نهضت تمدنسازی توحیدی(تحقیقات بنیادین جهتدار)؛
➖ 3. امتدادبخشی به اندیشههای پایه و تئوریهای مادر «تمدنی» تا ساحت حیات فعال انقلابی ـ تمدنی و تلاش جهت ارائۀ نسخههای عینی برای حل معضلات امروز جوامع اسلامی(تحقیقات کاربردی)؛
🌐 این تحقیقات غیر از «رویکرد اسلامی، انقلابی، تمدنی و مکتب امامی» از نوعی «اندیشۀ نوین پژوهشی» که بر دستهای مبانی «معرفتشناختی»، «روششناختی»، «سیاستگذاری تولید علم» و «مدیریت مراکز دینپژوهی» مبتنی است، تغذیه مینماید.
🔘 امیدواریم این دو نگاه متمایز «محتوایی» و «روشی» منتهی به رهیافتهای نظری کاملاً اصیل، درعین حال ممتاز، نیرومند و منطبق بر نیازهای واقعی نهضت اسلامی بشود.
🔺از جمله در تلاشیم با برجسته کردن رویکرد روشی «اقدامپژوهی» پیوند بیشتری با اقدام و پویشهای حل مسألۀ عینی بگیریم و با جذب عقلانیّت عملگرا و خلاقیّتهای سر صحنه و دریافت بازخورد عینی ایدهها و طرحها چرخۀ نوینی در توسعۀ فهم اسلامی فعال نماییم.
❇️ منظومۀ دغدغههای پژوهشی مؤسسه تا کنون در قالب سه گروه علمی و یک اندیشکدۀ داخلی به شرح ذیل دنبال شده است:
1. گروه مطالعات پایه تمدنی:
2. گروه مطالعات تراث و تحقیقات بنیادین تمدن:
3. گروه مطالعات کاربردی تمدن:
1️⃣ گروه مطالعات پایه تمدنی
این گروه در قالب چند کارگروه (کارگروه «فلسفه فرهنگ»، کارگروه «هستیشناسی سبک زندگی»، کارگروه «الهیات کاربردی با رویکرد تمدنی» و کارگروه «هستیشناسی زن») موضوعات تعریف شده را دنبال نموده است.
این گروه پژوهشی افزون بر موارد فوق در آستانۀ تشکیل کارگروههای «فلسفۀ هنر»، «فلسفۀ تمدن»، «فلسفۀ کلام انقلابی» و «تربیت عمومی معنوی» میباشد.
➖ کارگروه «فلسفه فرهنگ»
این کارگروه با حضور حجج اسلام یزدانپناه، الویری، رهدار، میرزایی، بابایی، امینینژاد، فلاح، حیدریپور، موسوی در طول بیش از دو سال با جلسات مستمر به طور متوسط (2 تا 4 جلسه ماهیانه) مبتنی بر تحقیقات بدیع و تازۀ اعضا مباحثاتی را در حوزۀ فلسفۀ فرهنگ پی گرفته است.
یکی از ارئههای برجسته متعلق به استاد آیت الله یزدانپناه با موضوع نحوۀ وجود فرهنگ بود. این تحقیق مبتنی بر مبانی حکمت متعالیه بود و قریب به سی جلسه برگزار گردید و پس از مباحثات اعضا و پیادهسازی جلسات و طی مراحل نهایی تدوین زیر نظر استاد به چاپ سپرده شده است.
اثر برجستۀ دیگر متعلق به استاد حجت الاسلام والمسلمین امینینژاد از اعضای پیوسته این کارگروه بود. ایشان با بسط نظریه علامه طباطبایی(ره) در حوزه «عالم اعتبارات» به ارائۀ تحلیل عمیقی در باب چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ پرداختند. این اثر نیز مراحل تدوین را زیر نظر استاد طی میکند.
این کارگروه در قالب نشستهای علمی با برخی از اندیشمندان حوزۀ ضروری «فلسفه فرهنگ» و انجام برخی مسافرتهای گروهی علمی به تبادل نظر با اندیشمندان متعدد این حوزه و نقد و بررسی سایر اندیشهها پرداخته است و از رهگذر این تبادلات علمی به غنیسازی اندیشۀ تخصصی خویش در این باب میپردازد.
➖ کارگروه «هستیشناسی سبک زندگی»
طی سالها پژوهش، تبادل علمی، ارائۀ رهیافتهای نظری در مراکز تخصصی حوزوی اثری را در این حوزه نهایی کرده است.
➖ کارگروه «الهیات کاربردی با رویکرد تمدنی»
مبتنی بر دستهای تحقیقات بنیادین و کاربردی و پس از تنظیم مباحث مربوط به حوزۀ فلسفۀ علمی «الهیات کاربردی» و دریافت مقالههای متعدد پیرامون موضوع به ارائههای مکرر این رهیافت نظری پرداخته و آمادۀ تدوین اثر مربوط به این بحث میباشد.
➖ کارگروه «هستیشناسی زن»
این کارگروه علاوه بر تحقیق «هستیشناسی زن»، در حال حاضر یک کتاب با عنوان «میثاق مهر و ماه» چاپ کرده است.
⭐️⭐️ هر جمعه یک پست معرفی مؤسسه ⭐️⭐️
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac