eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
64 ویدیو
49 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💠 1️⃣تحصیل حوزوی یک تخصص برای خدمت به جامعه https://eitaa.com/fvtt_ir/1854 2️⃣ عناصر مؤثر برای رسیدن به تخصصی مؤثر در حوزه برای خدمت به نهضت https://eitaa.com/fvtt_ir/1885 3️⃣ دغدغه‌ها انسان‌سازند https://eitaa.com/fvtt_ir/1915 4️⃣ ظرفیت‌های حیاتطلبگی https://eitaa.com/fvtt_ir/1941 5️⃣ حادثه‌ای عظیم(1) https://eitaa.com/fvtt_ir/1985 6️⃣ حادثه‌ای عظیم(2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2010 7️⃣ پیچ تاریخی (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2029 8️⃣ پیچ تاریخی (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2063 9️⃣ پیچ تاریخی (3) https://eitaa.com/fvtt_ir/2108 🔟 روند تعریف مأموریت(1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2137 1️⃣1️⃣ روند تعریف مأموریت(2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2159 2️⃣1️⃣ روند تعریف مأموریت(3) https://eitaa.com/fvtt_ir/2209 3️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2251 4️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2350 5️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(3) https://eitaa.com/fvtt_ir/2410 6️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(4) https://eitaa.com/fvtt_ir/2450 7️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(5) https://eitaa.com/fvtt_ir/2472 ⏳ ادامه دارد ... —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 💠 🔺 جلسه با جمعی از طلاب 💠 بخش 2️⃣1️⃣ 🔴روند تعریف : راه‌یابی 4️⃣فاکتورهای فضایی که برای عملکرد درست در راه‌یابی‌های انقلابی نیاز داریم ⚠️مجموعه‌ی این‌ها باید سطحش در محیط برود بالا، سطحش برود بالا و از رهگذر این تعالی تصمیماتی که بدنه می‌گیرد، تصمیماتی که جامعه‌ی انقلابی می‌گیرد، خیلی سطحش بالا می رود. ❇️ الف) [در پست قبلی گذشت] ❇️ ب) () ⚠️لایه‌ی دیگری که ما احتیاج داریم و باید فهم خوب و عمیقی از آن داشته باشیم و کاملاً باید در ذهن خودمان حاضر داشته باشیم و بر زندگی خودمان حاکم بکنیم ارزش‌های اسلامی، انقلابی است. ✅ نقش و مکانیزم اثرگذاری ارزش‌ها ◀️ نظام ارزشی واقعاً توان ویرایش ما را دارد؛ چون در مسیر زندگی گاهی ما به هم می‌ریزیم که چطوری ادامه بدهم؟ مکانیزم ارتقاء این‌طوری است که شما یک نظام ارزشی را برای خودتان مشخص کنید مشروط به اینکه این ارزش را خوب دارید می‌فهمید. مثلاً زندگی جهادی؛ این یعنی چه؟ من فکر می‌کنم که آن را می‌فهمم دریکی دو تا دست‌انداز معلوم می‌شوم که نمی‌فهمم. این‌طور به درد نمی‌خورد، کارآمد نیست؛ آن فهمی که تُرد است و خفیف است و از جیب می‌ریزد این فهم کارآمدی نیست، به کار نمی‌آید، سرمایه نیست، باید خوب بفهمم آن را و در ذهن باید داشته باشم. ◀️موقعی که این ارزش‌ها را فهمیدم و در ذهن نگه داشتم و سعی کردم این‌ها را بر زندگی خودم حاکم کنم؛ یک شبه کاملاً متصل به این ارزش‌ها نمی‌شوم، ولی زنده‌بودن این ارزش‌ها حسنش این است خدا صحنه‌هایی را پدید می‌آورد، در این صحنه‌ها عجیب شما به مخمصه می‌افتید اینجا دائماً به ارزش‌هایتان مراجعه می‌کنیم، می‌بینید ارزش‌ها دارد یک‌چیزی می‌گوید. ◀️می‌گوید بعد با خودتان درگیر می‌شوید. این مخمصه، این درگیری، این همان فرایند رشد است، اگر ارزش‌ها را نپرانید، حذفش نکنید چیزی هست که من را ویرایش کند؛ همین‌طوری دائماً برمی‌گردید یک‌کم ویرایش می‌کنیم، برمی‌گردید دومرتبه الهام می‌گیرید. ❇️ ج) فاکتورهایی از جنس طرح‌های راهبردی (طرح همان نقشه انقلاب است) ✅ (امام و رهبری) ◀️ این‌طور نبود که حضرت امام نقشه‌ای برای این انقلاب نداشت، اگر سطورش کم بود به‌تدریج زیاد شد، آهسته‌آهسته انگار حضرت امام یک طرح کاملی برای انقلاب آماده کرد. می‌دانست که نقطه‌های تأکید کجاست، اجمالاً گام‌ها چیست. ◀️ حضرت آقا که قطعاً خیلی بیشتر فکر کرده است و این طرح را خیلی توسعه داده است. یکی از چیزهایی که خیلی آقا به آن فکر کرده است خود انقلاب است خیلی به آن فکر کرده است، خیلی تحلیل دارد، نظام توصیه دارد، طرح راهبردی دارد. من که می‌خواهم فضای ذهنی خودم را غنی بکنم باید این را کارکنم. ◀️ ببینید یک باید خیلی ساده که به همین سادگی که دارد اثبات می‌شود، به همین سادگی هم در زندگی ما نیست. الآن شما یک نگاه بکنید الآن اینجا من و شما می‌نشینیم با همدیگر این را تحلیل می‌کنیم بعد بیرون برای وصل شدن به اندیشه‌های آقا هیچ برنامه‌ای نداریم. ✅ ◀️ازجمله چیزهایی که در ادامه‌ی این لازم است سر درآوردن از استراتژی‌های جهان کفر است. خود حضرت آقا روی این تأکید می‌کند، که از استراتژی جهان کفر سر دربیاورید. ◀️در تعبیری حضرت آقا می‌فرمایند: «اگر شما اعلم علما هم باشيد، ولى زمانتان را نشناسيد، محال است بتوانيد براى جامعه‏ى اسلامىِ امروز مفيد واقع شويد. اگر ندانيم كه استكبار چه كار مى‏خواهد بكند و دشمنان ما چه كسانى هستند و از كجا نفوذ مى‏كنند، و اگر متوجه نباشيم كه در جامعه‏ى ما چه مى‏گذرد و چه مشكلاتى وجود دارد و علاجش چيست، و اگر اطلاع نداشته باشيم كه در جبهه‏بندى‏هاى امروز جهان چه جايگاهى داريم، نمى‏توانيم نقش واقعى خود را ايفا كنيم.» بیانات در مراسم بیعت فضلا و طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد - 1368/04/20 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ⚫️ 🔺اگر نظام جمهورى اسلامى و اين انقلاب بزرگ و جهانى را، و رستاخيز عظيمى كه در دنيا به وجود آمده، و رستاخيز عظيم‏ترى كه در درون انسانها پديد آمده، و اين تحولى كه مسها را طلا كرده است، كلمه‏ى طيبه و شجره‏ى طيبه بدانيم- كه هست- ريشه‏ى اين شجره‏ى طيبه، همين شخصيت عظيمى است كه همه چيز از او روييد. او بود كه اين درخت مبارك را روياند. او همه چيز بود، و اگر نبود، ما هيچ‏چيز نداشتيم. 🔺در گذشته، همين ايران و ملت و موقعيت جغرافيايى و همين فقه و قرآن و نهج البلاغه بود؛ اما در واقع چيزى نداشتيم و روز به روز عقبتر مى‏رفتيم و بيشتر بر سرمان مى‏خورد و شخصيت ما هضم مى‏شد. بعد كه او پديد آمد و قدم در صحنه گذاشت، مثل وجودى كه ماهيات را هستى و تحقق مى‏بخشد، و مثل خورشيدى كه مى‏تابد و اشيا را آشكار مى‏كند، و مانند روحى كه به كالبدى دميده مى‏شود و اجزاى آن را زنده مى‏سازد، ما را زنده و نمايان كرد و به حركت درآورد؛ آن‏وقت ارزش جغرافيايى و تاريخى و فرهنگ گذشته و قرآن و نهج البلاغه و ملت ما احيا شد و به كارمان آمد. او كليد بود. او ريشه‏ى اين درخت محسوب مى‏شد. اين ريشه بايد محفوظ بماند. اگر اين نظام از ريشه‏ى خود- يعنى از امام عزيز (ره)- جدا شود، مثل درختى است كه «اجتثّت من فوق الارض»؛ يعنى از روى زمين آن را اره كرده باشند و بين تنه و ريشه‏ى آن فاصله انداخته باشند. ممكن است چهار روزى هم نمود و هيكلى داشته باشد، اما سرنوشتش معلوم است: ديگر رابطه‏ى حياتى و تغذيه‏اى بين اين دو نيست. 📚 (28/ 04/ 1368) سخنرانى در مراسم بيعت گروه كثيرى از جانبازان و نيروهاى جهادى احداث ساختمان مرقد مطهر رهبر كبير انقلاب اسلامى —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ بخش 1️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1263 بخش 2️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1320 بخش 3️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1361 بخش 4️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1395 بخش 5️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1451 بخش 6️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1508 بخش 7️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1523 بخش 8️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1556 بخش 9️⃣ آزاد اندیشی / https://eitaa.com/fvtt_ir/1572 بخش 0️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی https://eitaa.com/fvtt_ir/1591 بخش 1️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی https://eitaa.com/fvtt_ir/1609 بخش 2️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی https://eitaa.com/fvtt_ir/1624 بخش 3️⃣1️⃣ داشتن سوگیری اساسی https://eitaa.com/fvtt_ir/1830 بخش 4️⃣1️⃣ ادب سجده بعد از بیدار شدن از خواب https://eitaa.com/fvtt_ir/1866 بخش 5️⃣1️⃣ توجه به جهل خود https://eitaa.com/fvtt_ir/1903 بخش 6️⃣1️⃣ انانیت https://eitaa.com/fvtt_ir/1956 بخش 6️⃣1️⃣ غفلتی خاص (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2022 بخش 7️⃣1️⃣ غفلتی خاص (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2083 بخش 8️⃣1️⃣ غفلتی خاص (3) https://eitaa.com/fvtt_ir/2126 بخش 9️⃣1️⃣ تغذیه انسان انقلابی از قرآن https://eitaa.com/fvtt_ir/2216 بخش 0️⃣2️⃣ لذت انسان انقلابی از زندگی https://eitaa.com/fvtt_ir/2270 بخش 1️⃣2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2462 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 ، 9️⃣1️⃣ 💠 تغذیه از قرآن 🔺انقلاب را ما بندگی خدا می دانیم و همین است. 🔺 این حقیقت به شدت در معرض آسیب است، حتما باید به این فکر کرد که چطوری می شود این حقیقت و هویت را حفظ کرد. با نیت بندگی خدا ممکن است کاری شروع بشود ولی حراست می خواهد که نیت های دیگری وسط نیاید. 🔺یکی از چیزهایی که می تواند از این هویت حراست بکند در میان بودن قرآن است. قرآن توان این را دارد که برای حفظ این حقیقت به ما کمک های زیادی بکند. حتی فلسفه این زور را ندارد. 🔺حتما از این زاویه باید نگاه بکنیم که حقیقت انقلاب بندگی است؛ در بازی های سیاسی نباید بیفتیم؛ از همین زاویه که نگاه کنیم برای حراست از انقلاب عناصر زیادی هست که یکی وسط بودن قرآن است. 🔺این مسئله باید تئوریزه بشود؛ و برای ما خیلی واضح باشد. و هر چقدر انس مان با قرآن زیاد بشود بفهمیم که قرآن برای این مقصود نیاز ما است. 🔺ما خودمان هم متوجه نیستیم که به قرآن وصل نیستیم. ما باید به عنوان کسانی که مردم ما را فرستادند که راه را پیدا بکنیم و بعد به آنها بگوییم؛ کشف بکنیم و بعد برویم با چیزی که کشف کردیم با مردم صحبت بکنیم و الا می شود کارهای ذهنی. ---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 (با رویکرد حمایت از کالای ایرانی) 🔘 صوت و خلاصه جلسه 1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1780 صوت و خلاصه جلسه 2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1833 صوت و خلاصه جلسه 3️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1872 صوت و خلاصه جلسه 4️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1911 صوت و خلاصه جلسه 5️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1981 صوت و خلاصه جلسه 6️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2025 صوت و خلاصه جلسه 7️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2089 صوت و خلاصه جلسه 8️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2134 صوت و خلاصه جلسه 9️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2220 ⏳ ادامه دارد ... —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه اقتصاد مقاومتی-استاد یوسفی-ج9-981005-LQ.mp3
14.14M
🎧 (با رویکرد حمایت از کالای ایرانی) 🔘 📝جلسه نهم 🗓 تاریخ جلسه: —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
(حمایت از کالای ایرانی) ➖در جلسات گذشته به حرمت خرید کالای خارجی در صورت تحقق سلطه اقتصادی پرداخته شد. 🔷در صورت شک در تحقق سلطه 🔹بر اساس ادله اولیه معامله با هر کسی که شرایط عمومی معامله را داشته باشد صحیح و مباح است و تنها در صورت احراز تحقق سلطه می توان حکم به عدم صحت معامله نمود. 🔹در این صورت حتی برای خرید کالا از امریکا یا رژیم صهیونیستی نیز تا زمان که مصداق سلطه احراز نشود، از باب نفی سبیل نمی توان حکم به حرمت نمود. 🔶تمسک علما به ایه نفی سبیل 🔸صدور اعلامیه اسلام در خطر است توسط حاج آقا نورالله اصفهانی و این که حمایت از کالای ساخت داخل، مستوجب خیر دنیا و آخرت است. (سال 1305) 🔸بیانیه 13 تن از علمای اصفهان از جمله حاج اقا نجفی اصفهانی و حاج اقا نور الله نجفی در جهت حمایت از تولید داخل (1324) ➖استناد علمای گذشته به آیه نفی سبیل بوده، آن هم در شرایط عدم جنگ اقتصادی. ⬜️دلیل دوم: آیه عزت اسلامی 🔸للَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنينَ ▫️عزت به معنای قدرت شکست ناپدیر است و در آیه محصور در الله است و رسول و مومنین است. ▫️آیه در صدد اخبار نیست. حکم تشریعی به دنبال دارد. به این معنا که خداوند هیچ حکم ذلیلانه ای که با عزت مسلمین منافات داشته باشد، جعل و تشریع نکرده است. ▫️پس مومنین حق ندارند وارد پیمان، معامله یا قرارداد ذلیلانه بشوند. 🔸امام صادق علیه السلام: ان اللَّه تبارک و تعالی فوض الی المؤمن اموره کلها و لم یفوض الیه ان یذل نفسه. الم تر قول اللَّه سبحانه و تعالی هیهنا «و للَّه العزة و لرسوله و للمؤمنین» والمؤمن ینبغی ان یکون عزیزاً و لا یکون ذلیلا. ▪️در ادامه به دلالت ینبغی و لا ینبغی بر لزوم یا عدم لزوم پرداخته می شود و روایاتی مورد بررسی قرار می گیرد که جمع بندی این است که اگر بدون قرینه آورده شوند، دلالت بر لزوم ترک و فعل دارد. ▪️بنابراین از استشهاد امام(ع) به آیه قرآن و نوع عبارتی که امام(ع) آورده است می‌توان حکم لزوم را استفاده نمود. ▫️سپس نظر آخوند و صاحب عروه بررسی شد که معامله ای که موجب ضعف مسلمین باشد را حرام دانسته اند. ▫️از آن جهت که خفت ذلت بیشتر و بدتر از ضعف است، به طریق اولی معامله ای که سبب ذلت مسلمین شود حرام است. ▫️جایگاه مفاد آیه عزت، نسبت به ادله اولیه، تزاحم ذلت با مصالح اهم، و صورت شک در تحقق ذلت مسلمان و جامعه اسلامی همانند مباحث مربوط به آیه نفی سبیل است —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac