💠 #مناسبتی
⚫️ #رحلت_امام_خمینی
🔺اگر نظام جمهورى اسلامى و اين انقلاب بزرگ و جهانى را، و رستاخيز عظيمى كه در دنيا به وجود آمده، و رستاخيز عظيمترى كه در درون انسانها پديد آمده، و اين تحولى كه مسها را طلا كرده است، كلمهى طيبه و شجرهى طيبه بدانيم- كه هست- ريشهى اين شجرهى طيبه، همين شخصيت عظيمى است كه همه چيز از او روييد. او بود كه اين درخت مبارك را روياند. او همه چيز بود، و اگر نبود، ما هيچچيز نداشتيم.
🔺در گذشته، همين ايران و ملت و موقعيت جغرافيايى و همين فقه و قرآن و نهج البلاغه بود؛ اما در واقع چيزى نداشتيم و روز به روز عقبتر مىرفتيم و بيشتر بر سرمان مىخورد و شخصيت ما هضم مىشد. بعد كه او پديد آمد و قدم در صحنه گذاشت، مثل وجودى كه ماهيات را هستى و تحقق مىبخشد، و مثل خورشيدى كه مىتابد و اشيا را آشكار مىكند، و مانند روحى كه به كالبدى دميده مىشود و اجزاى آن را زنده مىسازد، ما را زنده و نمايان كرد و به حركت درآورد؛ آنوقت ارزش جغرافيايى و تاريخى و فرهنگ گذشته و قرآن و نهج البلاغه و ملت ما احيا شد و به كارمان آمد.
او كليد بود. او ريشهى اين درخت محسوب مىشد. اين ريشه بايد محفوظ بماند. اگر اين نظام از ريشهى خود- يعنى از امام عزيز (ره)- جدا شود، مثل درختى است كه «اجتثّت من فوق الارض»؛ يعنى از روى زمين آن را اره كرده باشند و بين تنه و ريشهى آن فاصله انداخته باشند. ممكن است چهار روزى هم نمود و هيكلى داشته باشد، اما سرنوشتش معلوم است: ديگر رابطهى حياتى و تغذيهاى بين اين دو نيست.
📚 (28/ 04/ 1368) سخنرانى در مراسم بيعت گروه كثيرى از جانبازان و نيروهاى جهادى احداث ساختمان مرقد مطهر رهبر كبير انقلاب اسلامى
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_فلاح_شیروانی
بخش 1️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1263
بخش 2️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1320
بخش 3️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1361
بخش 4️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1395
بخش 5️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1451
بخش 6️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1508
بخش 7️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1523
بخش 8️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1556
بخش 9️⃣ آزاد اندیشی / #آیه
https://eitaa.com/fvtt_ir/1572
بخش 0️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1591
بخش 1️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1609
بخش 2️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1624
بخش 3️⃣1️⃣ داشتن سوگیری اساسی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1830
بخش 4️⃣1️⃣ ادب سجده بعد از بیدار شدن از خواب
https://eitaa.com/fvtt_ir/1866
بخش 5️⃣1️⃣ توجه به جهل خود
https://eitaa.com/fvtt_ir/1903
بخش 6️⃣1️⃣ انانیت
https://eitaa.com/fvtt_ir/1956
بخش 6️⃣1️⃣ غفلتی خاص (1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2022
بخش 7️⃣1️⃣ غفلتی خاص (2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2083
بخش 8️⃣1️⃣ غفلتی خاص (3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2126
بخش 9️⃣1️⃣ تغذیه انسان انقلابی از قرآن
https://eitaa.com/fvtt_ir/2216
بخش 0️⃣2️⃣ لذت انسان انقلابی از زندگی
https://eitaa.com/fvtt_ir/2270
بخش 1️⃣2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2462
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #بیانات_اخلاقی، #استاد_فلاح_شیروانی 9️⃣1️⃣
💠 تغذیه #انسان_انقلابی از قرآن
🔺انقلاب را ما بندگی خدا می دانیم و همین #حقیقت_انقلاب است.
🔺 این حقیقت به شدت در معرض آسیب است، حتما باید به این فکر کرد که چطوری می شود این حقیقت و هویت را حفظ کرد. با نیت بندگی خدا ممکن است کاری شروع بشود ولی حراست می خواهد که نیت های دیگری وسط نیاید.
🔺یکی از چیزهایی که می تواند از این هویت حراست بکند در میان بودن قرآن است.
قرآن توان این را دارد که برای حفظ این حقیقت به ما کمک های زیادی بکند. حتی فلسفه این زور را ندارد.
🔺حتما از این زاویه باید نگاه بکنیم که حقیقت انقلاب بندگی است؛ در بازی های سیاسی نباید بیفتیم؛ از همین زاویه که نگاه کنیم برای حراست از انقلاب عناصر زیادی هست که یکی وسط بودن قرآن است.
🔺این مسئله باید تئوریزه بشود؛ و برای ما خیلی واضح باشد. و هر چقدر انس مان با قرآن زیاد بشود بفهمیم که قرآن برای این مقصود نیاز ما است.
🔺ما خودمان هم متوجه نیستیم که به قرآن وصل نیستیم. ما باید به عنوان کسانی که مردم ما را فرستادند که راه را پیدا بکنیم و بعد به آنها بگوییم؛ کشف بکنیم و بعد برویم با چیزی که کشف کردیم با مردم صحبت بکنیم و الا می شود کارهای ذهنی.
---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝 #فقه_اقتصاد_مقاومتی
(با رویکرد حمایت از کالای ایرانی)
🔘 #استاد_یوسفی
صوت و خلاصه جلسه 1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1780
صوت و خلاصه جلسه 2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1833
صوت و خلاصه جلسه 3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1872
صوت و خلاصه جلسه 4️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1911
صوت و خلاصه جلسه 5️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1981
صوت و خلاصه جلسه 6️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2025
صوت و خلاصه جلسه 7️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2089
صوت و خلاصه جلسه 8️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2134
صوت و خلاصه جلسه 9️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2220
⏳ ادامه دارد ...
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه اقتصاد مقاومتی-استاد یوسفی-ج9-981005-LQ.mp3
14.14M
🎧 #فقه_اقتصاد_مقاومتی
(با رویکرد حمایت از کالای ایرانی)
🔘 #استاد_یوسفی
📝جلسه نهم
🗓 تاریخ جلسه: #05_10_98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#خلاصه #جلسه_نهم #فقه_اقتصاد_مقاومتی (حمایت از کالای ایرانی)
#استاد_یوسفی
➖در جلسات گذشته به حرمت خرید کالای خارجی در صورت تحقق سلطه اقتصادی پرداخته شد.
🔷در صورت شک در تحقق سلطه
🔹بر اساس ادله اولیه معامله با هر کسی که شرایط عمومی معامله را داشته باشد صحیح و مباح است و تنها در صورت احراز تحقق سلطه می توان حکم به عدم صحت معامله نمود.
🔹در این صورت حتی برای خرید کالا از امریکا یا رژیم صهیونیستی نیز تا زمان که مصداق سلطه احراز نشود، از باب نفی سبیل نمی توان حکم به حرمت نمود.
🔶تمسک علما به ایه نفی سبیل
🔸صدور اعلامیه اسلام در خطر است توسط حاج آقا نورالله اصفهانی و این که حمایت از کالای ساخت داخل، مستوجب خیر دنیا و آخرت است. (سال 1305)
🔸بیانیه 13 تن از علمای اصفهان از جمله حاج اقا نجفی اصفهانی و حاج اقا نور الله نجفی در جهت حمایت از تولید داخل (1324)
➖استناد علمای گذشته به آیه نفی سبیل بوده، آن هم در شرایط عدم جنگ اقتصادی.
⬜️دلیل دوم: آیه عزت اسلامی
🔸للَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنينَ
▫️عزت به معنای قدرت شکست ناپدیر است و در آیه محصور در الله است و رسول و مومنین است.
▫️آیه در صدد اخبار نیست. حکم تشریعی به دنبال دارد. به این معنا که خداوند هیچ حکم ذلیلانه ای که با عزت مسلمین منافات داشته باشد، جعل و تشریع نکرده است.
▫️پس مومنین حق ندارند وارد پیمان، معامله یا قرارداد ذلیلانه بشوند.
🔸امام صادق علیه السلام:
ان اللَّه تبارک و تعالی فوض الی المؤمن اموره کلها و لم یفوض الیه ان یذل نفسه. الم تر قول اللَّه سبحانه و تعالی هیهنا «و للَّه العزة و لرسوله و للمؤمنین» والمؤمن ینبغی ان یکون عزیزاً و لا یکون ذلیلا.
▪️در ادامه به دلالت ینبغی و لا ینبغی بر لزوم یا عدم لزوم پرداخته می شود و روایاتی مورد بررسی قرار می گیرد که جمع بندی این است که اگر بدون قرینه آورده شوند، دلالت بر لزوم ترک و فعل دارد.
▪️بنابراین از استشهاد امام(ع) به آیه قرآن و نوع عبارتی که امام(ع) آورده است میتوان حکم لزوم را استفاده نمود.
▫️سپس نظر آخوند و صاحب عروه بررسی شد که معامله ای که موجب ضعف مسلمین باشد را حرام دانسته اند.
▫️از آن جهت که خفت ذلت بیشتر و بدتر از ضعف است، به طریق اولی معامله ای که سبب ذلت مسلمین شود حرام است.
▫️جایگاه مفاد آیه عزت، نسبت به ادله اولیه، تزاحم ذلت با مصالح اهم، و صورت شک در تحقق ذلت مسلمان و جامعه اسلامی همانند مباحث مربوط به آیه نفی سبیل است
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #معرفی_مؤسسه
💠 معرفی مختصر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت)
🔺 بخش 1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2141
🔺 بخش 2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2173
🔺 بخش 3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2192
🔺 بخش 4️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2226
⏳ ادامه دارد ...
⭐️⭐️ هر جمعه یک پست معرفی مؤسسه ⭐️⭐️
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #معرفی_مؤسسه
💠 معرفی مختصر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت)
💠 بخش 4️⃣
❇️ «فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت)» نام مؤسسه ای راهبردی است که علاقه مند است بر اساس تعریفی غنیشده با نگاه سخت گیرترین اسلام شناسان روزگار ما صورت بسته، بروید.
4️⃣ تلاشها و دستآوردها
🔹اجمالی از تلاشها و سوگیریها در بخش «پیشینه» به تصویر کشیده شد. جهت اشاره به اهمّ تلاشهای تربیتی و پژوهشی در دو بخش به معرفی آنها میپردازیم :
1️⃣ تعلیم و تربیت
🔺ساز و کار تعلیمی و تربیتی برای مجموعههای انقلابی گذشته از این که دالان و انگیزهای جهت نظم و نسق بخشیدن ایدهها و انگیزههاست اولین بستر ارائه و تدوین آنها و از همه مهمتر یافتن مشارکان و همراهان و تربیت زیرساختی ایشان است.
🔺مؤسسه تاکنون به هفت سناریوی تربیتی دست یافته است که در مجالها و زمینههای حاصل شده برخی از آنها را فعال نموده است. یکی از این سناریوها تعریف مسیرهای آموزشی ویژۀ حوزوی است که یا در قالب دورههای آموزشی رسمی و یا نشستها و کارگاههای کوتاه مدت اجرا شده است.
🌐 دورههای آموزش رسمی:
🔘 الف) حوزوی:
🏷 دوره هایی اجرا شده و به پایان رسیده
تاکنون تحت هدایتهای شورای آموزش مؤسسه که متشکل از آقایان اساتید سید الله یزدانپناه، علی امینی نژاد و محمدرضا فلاح شیروانی است دورههای متعدد حکمت و عرفان اسلامی طراحی و اجرا شدهاند که عبارتاند از:
1. دوره سطح سه عرفان با گرایش اجتماعی(سه دوره در سالهای ۹۰، ۹۲ و ۹۵)؛
2. دوره سطح چهار عرفان و شریعت(۱۳۹۰)؛
3. دوره پژوهشمحور حکمت عملی(۱۳۹۳)؛
4. دوره سطح سه حکمت اسلامی(۱۳۹۵)؛
5. دوره سطح سه عرفان عملی و تربیت اسلامی(۱۳۹۳).
🔺طراحی و اجرای این دورهها باعث ارتقای سطح تخصصی عدۀ قابل توجهی از طلاب مستعد حوزه شده است و تاکنون از دل این دالان تربیتی محققان، مدرسان و مدیران آموزشی و فرهنگی متعددی بیرون آمده و باعث تشکیل مجموعهها و نشریات متعدد و سوگیریهای متفاوت فرهنگی شدهاند.
🏷 دوره های در حال اجرا
➖ 1. دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی:
🔺این دوره پس از تجربیات متعدد طراحی و اجرای آموزشی(طرح ویژۀ فارغالتحصیلان دانشگاهی، حوزۀ دانشجویی، دورههای سطح دو، سه و چهار حکمت و عرفان، دورۀ پژوهشمحور فقه استدلالی) تعریف شده است. هدف این دوره گستردن بساط یک آموزش متنی حوزوی و پیوند زدن همۀ فهمهای تمدنی به متن حیات امروز حوزوی و سوق دادن طلاب به سمت تراث اسلامی، انقلابی و رساندن آنها به افق دردها و مسألههای تمدنی نهضت اسلامی میباشد.
🔺دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی از 4 مقطع «تمهیدی»، «عمومی»، «تخصصی» و«اجتهادی» تشکیل شده است که به ترتیب در بازههای زمانی 1، 2، 3 و 4 ساله ارائه میشوند. دوره «تمهیدی» متمرکز بر آموزش بدایه الحکمه، دوره «عمومی» متمرکز بر آموزش نهایه الحکمه و آشنایی با عرفان، دوره «تخصصی» جهت ایجاد گرایشهای حکمت و عرفان و دوره «اجتهادی» به عنوان مقطع تربیت محقق رشتههای تعریف شده، میباشد.
این دوره علاوه بر طلاب برادر برای طلاب خواهر نیز با ویرایشی مختصر و تمهیدات خاصی جهت مکان طراحی و تدبیر شده است.
⭐️⭐️ هر جمعه یک پست معرفی مؤسسه ⭐️⭐️
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac