eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
967 عکس
54 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
⭐️ تا پایان خرداد ماه ⭐️ سال تحصیلی 1400-1399 موسسه آغاز شد. تحت اشراف اساتید معظم: 1️⃣ آیت الله یزدانپناه 2️⃣ حجت الاسلام و المسلین امینی نژاد 3️⃣ حجت الاسلام و المسلین فلاح شیروانی 💠 مقاطع فعال 1️⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2️⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه 🔴 مزایا 1️⃣ تحصیل فلسفه زیر نظر اساتید مبرز فلسفه 2️⃣ مشاوره های تحصیلی و آینده طلبگی 3️⃣ بهره مندی از امتیازات مراکز هدایت تحصیلی 4️⃣ استفاده از درس اخلاق اساتید مبرز حوزه 5️⃣ هدف نهایی دوره: تربیت حکیمِ فقیهِ جامعه ساز 👈جزییات ثبت نام : b2n.ir/fvtt_reg ⏰مهلت: تا پایان خرداد ماه 99 📋دفترچه راهنما: b2n.ir/367584 🔍پاسخ به سوالات: 🆔 @Admin_fvtt —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ بخش 1️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1263 بخش 2️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1320 بخش 3️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1361 بخش 4️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1395 بخش 5️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1451 بخش 6️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1508 بخش 7️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1523 بخش 8️⃣ فکر / https://eitaa.com/fvtt_ir/1556 بخش 9️⃣ آزاد اندیشی / https://eitaa.com/fvtt_ir/1572 بخش 0️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی https://eitaa.com/fvtt_ir/1591 بخش 1️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی https://eitaa.com/fvtt_ir/1609 بخش 2️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی https://eitaa.com/fvtt_ir/1624 بخش 3️⃣1️⃣ داشتن سوگیری اساسی https://eitaa.com/fvtt_ir/1830 بخش 4️⃣1️⃣ ادب سجده بعد از بیدار شدن از خواب https://eitaa.com/fvtt_ir/1866 بخش 5️⃣1️⃣ توجه به جهل خود https://eitaa.com/fvtt_ir/1903 بخش 6️⃣1️⃣ انانیت https://eitaa.com/fvtt_ir/1956 بخش 6️⃣1️⃣ غفلتی خاص (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2022 بخش 7️⃣1️⃣ غفلتی خاص (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2083 بخش 8️⃣1️⃣ غفلتی خاص (3) https://eitaa.com/fvtt_ir/2126 بخش 9️⃣1️⃣ تغذیه انسان انقلابی از قرآن https://eitaa.com/fvtt_ir/2216 بخش 0️⃣2️⃣ لذت انسان انقلابی از زندگی https://eitaa.com/fvtt_ir/2270 بخش 1️⃣2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2462 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 ، 0️⃣2️⃣ 💠 لذت از زندگی 🔺 نکته ای که کسانی که درد انقلاب را دارند خوب است توجه بکنند این است که انقلاب در صورتی توسط ما مدد خواهد شد که ما به نام خداوند متعال یک طوری زندگی بکنیم که از زندگی خودمان لذت ببریم. 🔺تیپ های انقلابی چون به فدا کردن خودشان فکر می کنند، به این توجه نمی کنند که اگر تو خودت زندگی خوبی نداشته باشی نمی توانی کمکی بکنی. حقیقت انقلاب نور است و بدون این مثل این می ماند که کسی می خواهد با دست های کثیف غذا بکشد برای دیگران. 🔺این آهسته آهسته یک انحراف بزرگ در سازمان عواطف و رفتار یک انقلابی می شود. این داستان با آن چیزی که در کله لیبرال ها هست فرق می کند؛ با آن توهم هایی که آنها دارند و مدل های احساس خطر و برانگیخته شدن آن ها تفاوت دارد. 🔺مرحوم علامه طباطبایی به جوانان توصیه می کنند که: «اگر یک گزاره از منظومه فکر غربی دیدید که با گزاره ای از منظومه فکر اسلامی مطابق بود گول نخورید به هیچ وجه این دو تا یکی نیستند.» 🔺ما الان وضعمان یک مقداری در توصیف این تفاوت جوهری بهتر است، مقداری اندیشمندانمان فکر کردند؛ ولی هنوز اینطوری نیست که نیروی انقلابی ما موقعی که دارد مشی گسترده تمدنی سیاسی اقتصادی فرهنگی می کند متوجه این قضیه باشد که عزیز من تو الان در پارادایم خودت نیستی. 🔺این خیلی جانکاه است که با وجود اینکه درایم وارد دهه پنجم انقلاب می شویم نتوانستیم این فرهیختگی را ایجاد بکنیم که طرف متوجه باشد چه زمانی در پارادایم اسلامی فکر می کند و چه زمانی دارد با این پارادایم کپک زده ای که بشر با آن خودش را بدبخت کرده است دارد فکر می کند. 🔺نیروی انقلابی موقعی که به نام خدا از زندگی لذت ببرد می تواند انقلابی گری بکند، بقیه اش دیگر بازی است. چگوارا بازی یا آزادی آزادی بازی لیبرال ها است. بسم الله در فرهنگ اسلامی خیلی معنا دارد. بسم الله پارادایم عوض می کند. به نام خدا لذت بردن، چارچوب و معنای لذت را عوض می کند. 🔺این که من بلد نیستم انسان باشم و از انسان بودن لذت ببرم و .... رنجی است که مدام داریم می بریم. تفسیر درستی از انسان ندارم، نمی دانم پدر مادر زن بچه یعنی چه و عین خیالم نیست، این آدم نمی تواند انقلابی باشد به خصوص انقلابی پیشتاز. وظیفه ما این است که روی فهم نوین اسلامی کار کنیم و این آن چیزی است که جامعه به آن نیاز دارد. 🔺فرد و جامعه با اندیشه هایی که در ذهنش رسوخ می کند شخصیتش را می بیندد. شما اگر در یک محیط امنی مشغول زندگی باشید و فکر کنید ناامن است این محیط برای شما امن نیست، و در واقع در ناامنی دارید زندگی می کنید. فکر خیلی مهم است. آن چیزی که حضرت امام به نمایندگی یک تاریخ نخبگی و نبوغ به جامعه ما هدیه کرد یک فهم نوین اسلامی است. این الان از دست رفته است. شده یک مشت سیاسی بازی و بی اخلاقی و مسخره بازی و بعد طرف فکر می کند می تواند بگید قربة الی الله. 🔺وظیفه ما این است که به این پایگاه فکری برگردیم ابتدائا. و جایگاه همه چیز را باید اینجا بفهمیم. از جمله قرآن را. الان قرآن گم شده، نهج البلاغه گم شده است، اربعین را نمی دانیم کجا است. 🔺یک عده آدم توجیه شده احتیاج داریم و حواله ندهند که یک کسی هست و می فهمد. یک عده باید بگویند من همانی هستیم که باید بفهمم و جای همه چیر را بفهمد. حادثه ای مثل اربعین پیش بیاید بفهمد این حادثه چیست و همینطور مسائل دیگر. این آدم در تحلیل حوادث راجل نیست. ---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎧 صوت های تدریس کتاب جناب استاد اسدالله زاده در کانال بانک صوتی مؤسسه فتوت در حال بارگذاری است. ⭐️ @fvtt_bank 🔻 این کلاس به صورت مجازی روز های زوج ساعت ۱۸ تا ۱۹ در پلتفرم اسکای روم در حال برگزاری است. 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💠 معرفی مختصر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 🔺 بخش 1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2141 🔺 بخش 2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2173 🔺 بخش 3️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2192 🔺 بخش 4️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2226 🔺 بخش 5️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2311 ⏳ ادامه دارد ... ⭐️⭐️ هر جمعه یک پست معرفی مؤسسه ⭐️⭐️ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 💠 معرفی مختصر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💠 بخش 5️⃣ ❇️ «فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت)» نام مؤسسه ای راهبردی است که علاقه مند است بر اساس تعریفی غنی‌شده با نگاه سخت گیرترین اسلام شناسان روزگار ما صورت بسته، بروید. 4️⃣ تلاش‌ها و دست‌آوردها 🔹اجمالی از تلاشها و سوگیریها در بخش «پیشینه» به تصویر کشیده شد. جهت اشاره به اهمّ تلاشهای تربیتی و پژوهشی در دو بخش به معرفی آنها می‌پردازیم : 1️⃣ تعلیم و تربیت 🌐 دوره‌های آموزش رسمی: 🔘 الف) حوزوی: 🏷 دوره هایی اجرا شده و به پایان رسیده 🏷 دوره های در حال اجرا ➖ 1. دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی [در پست های قبلی تا اینجا توضیح داده شد] ➖ 2. دورۀ تربیت مدرس حکمت 🔺یکی از نیازهای جدی توسعۀ آموزش حکمت و عرفان تربیت مدرسان شایسته‌ای است که علاوه بر تسلط جدی دانشی، توانایی تربیت علمی طلاب و توجه به امور اخلاقی و اندیشه‌های اجتماعی ایشان را داشته باشند. تاکنون کاری درخور در این زمینه صورت نگرفته است. 🔺پس از سالها آشنایی با این نیاز و این خلأ مؤسسه تصمیم گرفت دورۀ تربیت مدرس بدایه را تعریف و اجرا کند. این دوره با تشکیل دو گروه آموزشی از تابستان 97 کلید خورد، و به پایان رسید و در سال 98 نیز یک گروه آموزشی شکل گرفته و در حال اجرا است. 🔺در صورت اجرای دورۀ کامل تربیت مدرس بدایه برادران، این دوره برای طلاب فاضل خواهر نیز اجرا خواهد شد. ➖ 3. مدرسه معرفتی امام خمینی 🔺این دوره کوتاه مدت با هدف معرفی عقبۀ نظری و تخصصی مکتب امام و مبتنی کردن مقولۀ «هدایت تحصیلی» بر سیر و روند تعلیمی ـ تربیتی حضرت امام و نیازهای نهضت اسلامی تعریف شده است. 🔺دوره در 4 سطح طراحی شده است که هر یک هدفی مرحله‌ای را دنبال می‌کند؛ سطح 1(با هدف اصلی آشنایی)، سطح2(با هدف اصلی شناخت) و سطح3(با هدف اصلی تسلط)، هر یک به صورت بسته‌ای40 ساعته ارائه می شود. سطح 4 نیز به منظور تربیت کادر، مدرّس و محقق این دوره ها طراحی شده است. ➖ 4. مرکز هدایت علمی ـ تربیتی 🔺تسریع در حرکت بالندۀ حوزه‌های علمیه بر اساس دیدگاه حوزۀ علمیّۀ تراز نظام اسلامی، تربیت روحانیون فاضل، مجتهد، مهذب، آگاه به زمان و کارآمد و همچنین تعمیق‌بخشی به دروس و مباحث علمی همراه با نظارت جدی و پیگیر از جمله اموری است که دغدغۀ زعما و بزرگان حوزوی بوده است. از این رو مدیریت سطوح عالی و خارج حوزۀ عمیۀ قم، بر اساس وظایف خود در نظر دارد به هدایت علمی ـ تربیتی طلاب و نظارت بر فعالیت‌ها و عملکرد علمی ـ تربیتی آنان بپردازد. بدین منظور طرح «هدایت علمی ـ تربیتی» طلاب سطوح عالی و خارج حوزۀ علمیۀ قم تدوین شده و به مرحلۀ اجرا رسیده است. 🔺مؤسسۀ فتوت نیز با هماهنگی مدیریت یاد شده به عنوان یکی از این مراکز هدایت تحصیلی ثبت شده است و در سال تحصیلی 98-97 برنامه های این طرح را با قریب به 60 طلبه اجرا کرده است. و در سال تحصیلی 99-98 نیز با قریب به 90 طلبه این طرح را اجرا نموده است. ➖ 5. دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی کوتاه مدت: 🔺سالهاست که مقام معظم رهبری حفظه‌الله‌تعالی دستور سرمایه‌گذاری بر «امتداد اندیشۀ حکمی و عرفانی» را داده‌اند. این مؤسسه به نیّت امتثال این دستور کارهای پژوهشی چندی را تعریف نموده و به رهیافتهای نظری متعددی رسیده است. اکنون می‌توان مبتنی بر اندیشه‌های حاصل آمده دوره‌های کوتاه مدتی تعریف کرد تا جوانان مستعد حوزوی با این اندیشه‌ها آشنا شوند و حیات طلبگی خود را در تراز مرتفع‌تری پی‌بگیرند. 🔺بر این اساس برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی «فلسفه فرهنگ»، «سبک زندگی»، «مهندسی فرهنگی»، «الهیات کاربردی»، «آزاداندیشی»، «تربیت معنوی»، «منطق رهبری» و مواردی از این دست را در دستور کار خویش دارد. ➖ 6. دوره‌های نیمه‌حضوری و مجازی 🔺موسسه قصد دارد به منظور نشر حداکثری مکتب حکمی عرفانی امام خمینی و ایجاد بسترهای لازم برای تولید علوم انسانی اسلامی، تمام دوره‌های خود را به صورت مجازی نیز برگزار کند. 🔘 ب) حوزه دانشجویی: 🔺همان طور که در پیشینه بیان شد پس از ایجاد زمینه‌های مناسب تبلیغی، تربیتی و فرهنگی در دانشگاه صنعتی شریف، «حوزه دانشجویی شریف» در سال ۱۳۹۰ با هدف تربیت تیپ تخصصی «متخصص طلبه» به سفارش نهاد نمایندگی دانشگاه، توسط موسسه طراحی و تأسیس گردید. این طرح حوزوی، زمینۀ یک زیست مسؤولانه و الگویی از راهبرد کلان «وحدت حوزه و دانشگاه» فراهم نموده است. طراحی و پایمردی در اجرای پرشور برنامه‌ها تاکنون ثمرات متعددی در دانشگاه‌های تهران بر جای گذاشته است. 🔺مطابق طراحی راهبردی اولیه پشتیبانی علمی از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی حوزه شریف بر عهده گروه‌های پژوهشی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بوده است. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 💠 ☑️ عرفان اسلامي از نگاه امام خميني (ره) 💢بخش 1️⃣ ابعاد بنیادهای عرفانی امام خمینی https://eitaa.com/fvtt_ir/1929 💢بخش 2️⃣ ادوار عرفان نظری (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/1997 💢بخش 3️⃣ ادوار عرفان نظری (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2041 💢بخش 4️⃣بنيادهاي عرفان نظري حضرت امام (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2095 💢بخش 5️⃣ بنيادهاي عرفان نظري حضرت امام (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2148 💢بخش 6️⃣ بنيادهاي عرفان عملی حضرت امام (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2176 💢بخش 7️⃣ بنيادهاي عرفان عملی حضرت امام (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2196 💢بخش 8️⃣ پرسش و پاسخ حضار (بخش 1) نحوه سازگاری بحث ناب‌سازي آموزه‌هاي وحياني با بحث عدم جدایی دین، فلسفه و عرفان https://eitaa.com/fvtt_ir/2234 💢بخش 9️⃣ پرسش و پاسخ حضار (بخش 2) نحوه سازگاری بحث ناب‌سازي آموزه‌هاي وحياني با بحث عدم جدایی دین، فلسفه و عرفان https://eitaa.com/fvtt_ir/2320 💢بخش 🔟 وحدت عرفان و تشيع https://eitaa.com/fvtt_ir/2393 💢بخش 1️⃣1️⃣ دستيابي به عرفان شيعه فقاهتي https://eitaa.com/fvtt_ir/2441 💢بخش 2️⃣1️⃣ سلوك عرفاني حضرت امام (بخش پایانی) https://eitaa.com/fvtt_ir/2482 🔚 به پایان رسید بحمدالله —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 💠 ☑️ عرفان اسلامي از نگاه امام خميني (ره) 💢بخش 9️⃣ 📝 پرسش و پاسخ حضار (بخش 2) ☑️ آيا عدم جدايي دين، فلسفه و عرفان با ناب‌سازي آموزه‌هاي وحياني كه به عنوان يك ضرورت مطرح است، درتعارض نيست؟ ✅ پاسخ: (بخش مربوط به فلسفه در پست قبل گذشت، اینک پاسخ بخش عرفان) در باب معنويت و عرفان، آيا دين راه دل را پذيرفته است؟ در دين نگاه كنيد كه فراوان است: «مَن اَخلَصَ للّه اَربعينَ صباحاً جَرَت ينابيعَ الحِكمه مَن قَلبهِ اِلي لِسانه»؛ علم لدني يا خيلي از چيزها كه من الآن نمي‌خواهم وارد جزئيات بشوم. اينكه اجازه داده، بلكه عالمان قَدَر ديني را مقربان معرفي كرده است. در متن ديني نگاه كنيد كه مقربان و مخلصان چه كساني هستند؟ اگر فردي براساس دين خدا عمل كرد و به مقام مخلصين رسيد، آنچه مي‌فهمد، ناب‌ترين فهم ديني است كه بايد فهم او را بيشتر اعتنا كرد. چرا كنار بگذاريم؟ گمان نكنيد كه ناب بودن به اين است. به نظرم ناب بودن به اين نيست. در واقع بايد گفت سلمان ناب‌تر از من مي‌فهمد. چرا؟ چون به بركت تبعيت از دين رسول الله و اهل بيت به قوتي رسيده كه قابل استفاده است. سلمان آنچه را كه مي‌دانست اگر به زبان مي‌گفت من كه پايين‌تر از ابوذر هستم اين را تكفير مي‌كنم. واضح است؟ ولي ناب است. اهل بيت قبول دارند، چرا بگوييم نه. دين نگفته كه عقل، معنويت و عرفان را اجازه نمي‌دهم؛ بلكه آن را پذيرفته و همين‌گونه احتجاح مي‌كند، شما نمي‌توانيد راه را ببنديد. 🔹 همايش «عرفان اسلامي از نگاه امام خميني؛ بنيادها و دستاوردها» 7/3/94 (برگزار کننده: مجمع عالی حکمت شعبه مشهد) —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا