eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
969 عکس
54 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 💠 ☑️ عرفان اسلامي از نگاه امام خميني (ره) 💢بخش 1️⃣ ابعاد بنیادهای عرفانی امام خمینی https://eitaa.com/fvtt_ir/1929 💢بخش 2️⃣ ادوار عرفان نظری (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/1997 💢بخش 3️⃣ ادوار عرفان نظری (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2041 💢بخش 4️⃣بنيادهاي عرفان نظري حضرت امام (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2095 💢بخش 5️⃣ بنيادهاي عرفان نظري حضرت امام (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2148 💢بخش 6️⃣ بنيادهاي عرفان عملی حضرت امام (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2176 💢بخش 7️⃣ بنيادهاي عرفان عملی حضرت امام (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2196 💢بخش 8️⃣ پرسش و پاسخ حضار (بخش 1) نحوه سازگاری بحث ناب‌سازي آموزه‌هاي وحياني با بحث عدم جدایی دین، فلسفه و عرفان https://eitaa.com/fvtt_ir/2234 💢بخش 9️⃣ پرسش و پاسخ حضار (بخش 2) نحوه سازگاری بحث ناب‌سازي آموزه‌هاي وحياني با بحث عدم جدایی دین، فلسفه و عرفان https://eitaa.com/fvtt_ir/2320 💢بخش 🔟 وحدت عرفان و تشيع https://eitaa.com/fvtt_ir/2393 💢بخش 1️⃣1️⃣ دستيابي به عرفان شيعه فقاهتي https://eitaa.com/fvtt_ir/2441 💢بخش 2️⃣1️⃣ سلوك عرفاني حضرت امام (بخش پایانی) https://eitaa.com/fvtt_ir/2482 🔚 به پایان رسید بحمدالله —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 💠 ☑️ عرفان اسلامي از نگاه امام خميني (ره) 💢بخش 8️⃣ 📝 پرسش و پاسخ حضار (بخش 1) ☑️ آيا عدم جدايي دين، فلسفه و عرفان با ناب‌سازي آموزه‌هاي وحياني كه به عنوان يك ضرورت مطرح است، درتعارض نيست؟ ✅ پاسخ: براي ناب‌سازي دين بايد از خود دين كمك بگيريم، مگراين‌گونه نيست؟ اگر دين عقلانيت را برمي‌تابد ما بايد برنتابيم؟ اگر دين راه عقل را باز مي‌گذارد ما بايد راه را باز نگذاريم؟ ما مي‌خواهيم دين را بفهميم و به تعبيري اگر دين گفت كه راه عقل بازاست؛ بلكه گفت كه بايد كار عقلاني را انجام بدهيد و اولياء دين نيز به همين شكل، مثلاً اميرالمؤمنين براي اينكه بگويد كه اين انديشه ديني اينطوري است مي‌فرمايد كه عقل شهادت مي‌دهد كه هر موصوفي غير ازصفت است. حضرت در اين بيان چه مي‌كند؟ يعني مي‌گويد كه عقل حجيت دارد و در عين اينكه حجيت دارد من از آن براي تبيين يك آموزه ديني استفاده مي‌كنم. توصيۀ دين به عقل را كنار بگذاريم يا بايد بپذيريم و بعد بگوييم براي اينكه ناب شود كار عقلي نكنيم؟ ما براي فهم ديني بايد عقل را كنار بگذاريم و بعد فهم ديني داشته باشيم يا اصلاً عقل ضروري بنياد فهم است؟ شما مي‌توانيد عقل ضروري را كنار بگذاريد و بعد بخواهيد بفهميد؟ اگر اصل عدم تناقض را كنار گذاشتيد اصلاً فهم روي نمي‌دهد. گاهي برخي اصل عليت را زير سؤال مي‌برند كه اصلي ضروري است براي اينكه بخواهد متن ديني را حل كند. اينطوري نيست متن ديني اين كار را نمي‌كند، پايۀ فهم، بحث عليت است بايد آن را بدانيد. 🏷 يكي از چيزهايي كه خيلي مهم است و به نظرم بايد فلسفه خواند تا متن ديني را خوب و بدون هيچ تحميلي فهميد اين است كه يك متن ديني، گزاره‌اي دارد كه بايد لوازم عقلي آن گزاره را قبول كرد يا نبايد قبول كرد؟ مثلاً اگر دين گفت كه خداوند سبحان احد است و بعد احد را در متن ديني فهميديم معنايش اين است كه هيچ‌گونه تركيب در او راه ندارد و واضح است شما اين را فهميديد، لوازمش را همه جا بايد نگه داريد يا نبايد نگه داريد؟ چه كسي مي‌تواند نگه دارد؟ كسي كه فضاي عقلي را درك مي‌كند. بنده خيلي‌ها را ديدم كه نمي‌توانند لوازمش را نگه دارند. احد را مي‌گويد؛ اما به سميع، بصير، حيّ، عليم و قدير كه مي‌رسد، مي‌گويد كه اين اسماء تكثر دارد و در خدا نوعي تركيب هست. اين به چه دليل است؟ زيرا كار عقلاني درست نشده است. 🏷بنابراين، متن ديني، گزاره‌هايي دارد كه گزاره‌هاي هستي‌شناختي و ناظربه واقع است. احكام و لوازم واقع را نبايد دست بزنيد و بايد بپذيريد. چه كسي در اين زمينه قوي است؟ كسي كه قدرت فلسفي دارد، مي‌فهمد كه لازمۀ اين حرف چيست. يكي از دلايلي كه باعث شده صدرا از ديگران بسيار جلو افتاده، اين است كه مي‌فهمد لوازم اين متن ديني چيست و طبق اين تحليل مي‌كند. گاهي لوازم يك گزاره را خود متن ديني تصريح مي‌كند؛ مانند آنكه در باب مثال پيشين امام صادق (ع) مي‌فرمايد: «سميع باحدية ذاته و بصير باحدية ذاته» و گاهي نمي‌كند؛ ولي بايد به لوازم آن توجه كرد كه افراد غير ورزيده در كار، متوجه آن نيستند. كسي كه در بحث‌هاي فقه و اصولي كاري نكرده، اگر بگويد كه من مستقيماً مي‌خواهم به روايات استصحاب رجوع كنم و بررسي كنم كه چه مي‌فهمم. مي‌گوييم كه هنوز وقتش نيست و بايد كار اصولي بكني و زحمت تحمل مباحث اصولي را بكشي و سپس لوازم آن را بررسي كني و لوازم حقوقي قانوني اين متن را بفهمي. چرا اینجا با اینکه می گویی هر کسی باید خودش دین را بفهمد اجازه نمي‌دهي؟ بايد درس خوانده باشد و توانايي‌هاي ويژه مي‌خواهد. البته بنده خيلي خلاصه مي‌گويم و هفت نوع بحثي كه ما در كار فهم متن دين، نياز به عقل داريم را در مباحث خارج نهايه عرض كردم. الآن دو تا از آنها را اشاره كردم كه بدانيد. و اصلاً خود دين توصيه به عقل مي‌كند؛ بلكه اگر راه عقل را ببنديد اثبات نبوت چه مي‌شود؟ قبول نبوت چه مي‌شود؟ احتجاجات را بايد چگونه حل كرد؟ خود اهل بيت هم احتجاجاتي را داشتند و سنت اهل بيت اين بوده است. سنت امام رضا،اميرالمؤمنين و امام صادق علیهم السلام و بسياري از ائمه دين همين بوده است. ابن ابي العوجاء مي‌آمد با امام صادق بحث مي‌كرد، بايد اين شيوه را ياد بگيريم و راهش همين كار عقلاني است. گمان نكنيد كه عقلاني، يك عقل جدا است، اين عقل در سنت اسلامي ما آهسته آهسته شكل گرفته و آهسته آهسته خودش را با دين محك زده، تا به اينجا رسيده است. حضرت امام در كتاب آداب الصلاة آورده‌اند كه گمان نكن كه اين فلسفه يوناني است. اصلاً اين‌طور نيست، مطالعه كنيد كه حضرت امام چه توضيحي مي‌دهند. 🔹 همايش «عرفان اسلامي از نگاه امام خميني؛ بنيادها و دستاوردها» 7/3/94 (برگزار کننده: مجمع عالی حکمت شعبه مشهد) —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💠 ☑️ بریده هایی از کلاس 💢بخش 1️⃣ نقطه شروع فلسفه https://eitaa.com/fvtt_ir/1935 💢بخش 2️⃣ بداهت واقعیت بیرون از خود (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2003 💢بخش 3️⃣ بداهت واقعیت بیرون از خود (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2051 💢بخش 4️⃣ شهود عقلی (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2104 💢بخش 5️⃣ شهود عقلی (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2155 💢بخش 6️⃣ نگاه پیشینی به فلسفه (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2185 💢بخش 7️⃣ نگاه پیشینی به فلسفه (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2203 💢بخش 8️⃣ واقع بما هو واقع (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2243 💢بخش 9️⃣ واقع بما هو واقع (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2333 💢بخش 🔟 واقع بما هو واقع (3) https://eitaa.com/fvtt_ir/2404 💢بخش 1️⃣1️⃣ واقع بما هو واقع (4) https://eitaa.com/fvtt_ir/2456 💢بخش 2️⃣1️⃣ واقع بما هو واقع (5) https://eitaa.com/fvtt_ir/2487 💢بخش 3️⃣1️⃣ علی وجهٍ کلی (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2536 ⏳ ادامه دارد ... —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 💠 ☑️ بریده هایی از کلاس 💢بخش 8️⃣ 🌐 واقع بما هو واقع (1) 🔺 يك برگ درخت را در نظر بگيريد. به اين برگ مي‌توان از منظرهاي مختلف و با عينك‌هاي متفاوت نگريست. هر منظري، علم جداگانه‌اي را مي‌طلبد. اگر از اين زاويه بدان بنگريم كه مي‌شود آن را به عناصر سازنده‌اش تجزيه كرد، اين شيء موضوع علم شيمي است. در علم شيمي اشيا را از حيث تجزيه و‌تر كيب بررسي مي‌كنند. اگر از حيث حركت و سكون به اين برگ بنگريم، موضوع بررسي علم فيزيك خواهد بود. در علم زيست‌شناسي اين برگ را ازآن‌رو كه موجودي زنده و داراي فعاليت‌هاي حياتي است، مورد بررسي قرار مي‌دهند. در علم طب، بررسي مي‌كنند كه آيا اين برگ خواص دارويي دارد يا خير، بنابراين از آن منظر كه مي‌تواند در درمان بيماري‌ها و داروسازي به كار آيد، بدان مي‌نگرند. نيز از برخي منظرها اين شيء موضوع برخي علوم اعتباري، مانند فقه قرار مي‌گيرد. در فقه بررسي مي‌شود كه آيا بر اين برگ مي‌توان سجده كرد آيا خوردنش مباح است آيا مي‌شود آن را خريدوفروش كرد و ... . 🔺اما گاه اصل وجود اين برگ را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و ازآن‌حيث كه واقعيت دارد بدان مي‌نگريم. اگر با عينك وجودي بدان نگاه كنيم، برگ را ازآن‌جهت كه موجود است، مي‌نگريم و اين‌گونه از مسائل در دايرة بررسي‌هاي ما قرار خواهد گرفت: آيا اين شيء واحد است يا كثير جوهر است يا عرض ذاتش متحرك است يا ثابت مادي است يا مجرد اگر مادي است، ذاتا مادي است يا فعلا اگر ذاتا مجرد است، داراي كدام مرتبة تجردي است آيا تجرد مثالي دارد يا عقلي يا فوق عقلي 🔺اين زاوية نگاه، زاوية نگاه فيلسوف است. فيلسوف به حيثيت وقوع يك شيء مي‌پردازد. در فلسفه شيء را از منظرهاي خاص، كه موضوع علوم خاص است، نمي‌نگرند، بل با اصل حقيقت و هستي شيء سروكار دارند. در نگاه فلسفي، شيء را از خصوصيات تجريد مي‌كنند و به هستي‌اش نظر مي‌دوزند. فيلسوف وقتي به برگ مي‌نگرد، درحقيقت وجود مي‌بيند، نه يك شيء سبز رنگ داراي اندازه و بو و مزة خاص. 🔺فيلسوفان معمولا چنين مي‌گويند كه در فلسفه، شيء را نه از حيث تعين رياضي و نه از جهت تعين طبيعي، بلكه ازآن‌جهت كه موجود است، مورد مطالعه قرار مي‌دهند. 🔺 علامه در اصول فلسفه و روش رئاليسم به تفاوت منظر علوم و فلسفه اشاره كرده است: 🏷
در هر يك از آنها [علوم ديگر غير از فلسفه] كه تأمل كنيم خواهيم ديد كه يك يا چند موضوع را مفروض الوجود گرفته و آنگاه به جستجوى خواص و آثار وى پرداخته و روشن مى‏كند. هيچيك از اين علوم نمى‏گويد فلان موضوع موجود است يا وجودش چگونه وجودى است، بلكه خواص‏و احكام موضوع مفروض الوجودى را بيان كرده و وجود و چگونگى وجود آن را به جاى ديگر (حس يا برهان فلسفى) احاله مى‏نمايد... چنانكه ما در خواص و احكام اشياء گاهى دچار خطا يا ترديد مى‏شويم، مثلا مى‏گوييم فلان ‌تركيب فلان طعم را ندارد (با جزم يا ‌ترديد) در صورتى كه داشته يا بالعكس، همچنان گاهى در اصل بود و نبود اشياء مبتلا به خطا يا جهل مى‏شويم‏. مثلًا مى‏گوييم روح در خارج نيست يا بخت و شانس هست. پس روشن است كه سبك بحث در دو مثال گذشته يكسان نيست، بلكه نخست بايد وجود شئ را اثبات كرد يا او را مفروض الوجود گرفت و سپس به خواص و احكامش پرداخت  ... سنخ بحث فلسفى با سنخ بحثهاى علمى دو سنخ صد در صد مختلف مى‏باشد هيچگاه يك مسأله علمى از هيچ علم، جزء بحث فلسفى نبوده و متن بحث فلسفى قرار نخواهد گرفت، بلكه هر گونه بحث و كاوش فلسفى (الهى يا مادى) از بحثهاى علمى كنار مى‏باشد و به روش خاصى كه از بود و نبود سخن گويد، بحث خواهد نمود. 
➖علامه طباطبايي، اصول فلسفه و روش رئاليسم، در: مجموعه آثار استاد شهيد مطهري، ج 6، ص 59-67. ✅ بنابراين در فلسفه سخن از بود و نبود، و احكام هستي مطلق (مطلق از قيود جزئي) است، نه هستي مقيد. به تعبيري، موضوع فلسفه، هستي بي‌رنگ است، اما موضوع علوم ديگر، هستي‌هاي رنگارنگ. 📚 منبع: درس خارج نهایه - سال اول - 1393-1392 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰 جناب استاد امینی نژاد امروز مهمان برنامه فتح خون می باشند. 🔹 موضوع جلسه : جهاد و شهادت از نگاه عرفان اسلامی 📆 ۱۹ خرداد، ۱۳۹۸ 🕜 ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه شبکه افق برنامه فتح خون 💢 موسسه نفحات @nafahat_eri 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💠 1️⃣تحصیل حوزوی یک تخصص برای خدمت به جامعه https://eitaa.com/fvtt_ir/1854 2️⃣ عناصر مؤثر برای رسیدن به تخصصی مؤثر در حوزه برای خدمت به نهضت https://eitaa.com/fvtt_ir/1885 3️⃣ دغدغه‌ها انسان‌سازند https://eitaa.com/fvtt_ir/1915 4️⃣ ظرفیت‌های حیاتطلبگی https://eitaa.com/fvtt_ir/1941 5️⃣ حادثه‌ای عظیم(1) https://eitaa.com/fvtt_ir/1985 6️⃣ حادثه‌ای عظیم(2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2010 7️⃣ پیچ تاریخی (1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2029 8️⃣ پیچ تاریخی (2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2063 9️⃣ پیچ تاریخی (3) https://eitaa.com/fvtt_ir/2108 🔟 روند تعریف مأموریت(1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2137 1️⃣1️⃣ روند تعریف مأموریت(2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2159 2️⃣1️⃣ روند تعریف مأموریت(3) https://eitaa.com/fvtt_ir/2209 3️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(1) https://eitaa.com/fvtt_ir/2251 4️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(2) https://eitaa.com/fvtt_ir/2350 5️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(3) https://eitaa.com/fvtt_ir/2410 6️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(4) https://eitaa.com/fvtt_ir/2450 7️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(5) https://eitaa.com/fvtt_ir/2472 ⏳ ادامه دارد ... —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 💠 🔺 جلسه با جمعی از طلاب 💠 بخش 3️⃣1️⃣ 🔴تأملی در مختصات نگرش نوین توحیدی (1) ✅ مقدمه 1️⃣ تذکر آقا در مورد دو نگاه در مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور در نوروز 94 ◀️من خواهش می‌کنم به‌خصوص صاحب‌نظران و همچنین جوانان و عامّه‌ی مردم عزیزمان به این نکته توجّه کنند که
دو جور نگاه به رونق اقتصادی و پیشرفت اقتصاد
وجود دارد. 🔺یک نگاه می‌گوید که ما
 پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیّت‌های درون کشور و درون مردم تأمین بکنیم
. ظرفیّت‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارد که از این ظرفیّت‌ها یا استفاده نشده است یا درست استفاده نشده است؛ از این ظرفیّت‌ها استفاده کنیم؛ 🔺نگاه دوّم به اقتصاد کشور
نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزها 
است؛ می‌گوید سیاست خارجی‌مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرت‌های مستکبر را در بخش‌های گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند؛ ‼️امروز شرایط کشور به ما نشان داده است که این نگاه دوّم یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بی‌فایده است. 2️⃣ تذکر آقا به خطر تحریف مکتب امام 14 خرداد 94 ◀️ رسید به 14 خردادماه، ایشان یک‌دفعه بحث تحریف مکتب امام را مطرح کردند و نگرانی شدیدی را ابراز کردند. ◀️ کلاً یک عده از بیخ مکتب امام را قبول ندارند، اهتمام جدی دارند تمام اصول مکتب امام را بشورند. ویژگی‌ این‌ها این است که تیم هستند، توانمند هستند، قاطع‌اند، آشکار هم اعلام نمی‌کنند که می‌خواهند این کار را بکنند. ⚠️ جای سؤال هست که این مکتب امام چیست که اگر آن اندیشه در کار نباشد دیگر انقلابی نخواهیم داشت، قطعاً منحرف می‌شود یا مضمحل می‌شود؟ 3️⃣ ما برای شناخت مکتب امام وظیفه‌ داریم ◀️ ما برای شناخت این اندیشه‌ یک کاری باید انجام بدهیم. تقریباً دغدغه‌ی ما در این جلسه این است. به تعبیری آن اتمسفر غنی‌شده‌ای که به آن اشاره می‌کردیم این را جمع‌وجور بخواهیم بکنیم یک برچسب هم بخواهید به آن بزنید می‌شود . —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد 🔻 بخش 1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1456 🔻 بخش 2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1488 🔻 بخش 3️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1511 🔻 بخش 4️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1526 🔻 بخش 5️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1527 🔻 بخش 6️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1528 🔻 بخش 7️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1529 🔻 بخش 8️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1560 🔻 بخش 9️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1562 🔻 بخش 0⃣1⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1599 🔻 بخش 1️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1622 🔻 بخش 2️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1640 🔻 بخش 3️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1681 🔻 بخش 4️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1822 🔻 بخش 5️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1849 🔻 بخش 6️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1880 🔻 بخش 7️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1952 🔻 بخش 8️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2016 🔻 بخش 9️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2076 🔻 بخش0⃣2⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2121 🔻 بخش1⃣2⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2264 ⏳ ادامه دارد .... ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac