eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
437 ویدیو
168 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
گریه آسمان از توصیفات ناسای بی سواد! آسمان و تمدن سازی! ✍️قاسم یزدانی خراسانی گفتند رخت سیاه بر تن کن که پدرت مرده است. گفت حتما اتفاقی افتاده که شما نمی خواهید بگویید!!!!! یعنی این را خبر بد نمی دانست. غریب اینکه اطرافمان پر است از مرگهایی که ماهم بدشان نمی دانیم. یکی از آنها آسمان و زمین است. حقیقتا ما کجا هستیم و بر اینجا چه اصول و قواعدی حاکم است؟ اهمیت موضوع به این باز می گردد که توصیف مکان زندگی بشر، بی تردید بنیادی ترین مسئله عالم انسانی است و عجیب اینکه هرچقدر قرآن بر موضوعی تاکید می کند، ما از آن دورتر و بی توجه تر می شویم. البته اگر جز این بود لبها به شکوه باز نمی شد که: يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً(۳٠فرقان). آیا نباید اندیشید که چرا کلام الله زندگی به گونه ای بی نظیر، بیش از ۴۵٠ بار درباره سخن گفته است و بیش از ۲٠٠ بار از و ؟ جالب اینجاست که به عنوان یکی از شدیدترین عذاب های وعده شده به کافران، دقیقا به خاطر توصیفات نادرستشان از آسمان و زمین است (۱۶تا۲٠انبیاء/ ۲ ابراهیم/ ۲۷ ص). حال این پرسشها را از بپرسید: ۱. آسمان چند طبقه است؟ ویژگی هر کدام چیست؟ ۲. مفهوم و اینکه هر چیزی از آنجا به طرف زمین تنزیل می شود چیست؟ ۳. اینکه در هر طبقه آسمان یک اختصاصی در جریان است یعنی چه؟ ۴. چه نسبتی است میان اختیار انسان با آنچه که از آسمان نازل می شود؟ ۵. اینکه آسمان تسبیح خداوند می کند و در مرگ انسانهای مومن می گرید به چه معناست؟ اینها و بسیاری از مسائل بنیادین دیگر، محتوای معارف نابی است که در نظریه فقهی گرد هم آمده است(دریافت). یکی از جذاب ترین بخشهای این نظریه، نسبت میان آسمان و تمدن سازی است. در پرسش هشتم این نظریه به تبیین زمان و اصول حاکم بر تنزیل ۱۰ شئ برتر مرتبط با زندگی پرداخته شده است: زمان تنزیل فرزند، زمان تنزیل رزق، زمان تنزیل بلاء، زمان تنزیل خواب و آرامش، زمان تنزیل باران، زمان تنزیل علم، زمان تنزیل برائت از نار، زمان تنزیل زیبایی و نورانیت، زمان تنزیل سعادت (رفع شقاوت) و زمان تنزیل تقدیر. @HOWZAVIAN
📖 🔶نوشتن قصه خود(شخصی‌نویسی) در جستارنویسی، شخصی‌نویسی؛ یعنی نوشتن درباره حقایق زندگی واقعی خود، طرفداران زیادی دارد. اتفاقی که میان نویسنده قصه‌های حقیقی و خوانندگان این قصه‌ها می‌افتد شبیه دوستی است. دوستی واقعی هم یعنی تبادل اسرار، باج‌گیری عاطفی از یکدیگر، سپرانداختن و نشان‌دادن ضعف‌هایت به دیگری. به دوست چیزهایی می‌گویی که به هیچ‌کس نمی‌گویی. شخصی‌نویسی نوعی طبیعی‌بودن و صداقت هم دارد که به دلم می‌نشیند. شخصی‌نویسی بحث و جدل را متوقف می‌کند. @HOWZAVIAN @Deebaj
🔴نقش حاکمان در تربیت اخلاقی جامعه 🖊حسین انجدانی 🔶حاکمان چه بخواهند و چه نخواهند و چه ظرفیت آن را داشته باشند یا نداشته باشند، الگوی رفتار و گفتار مردمان خواهند شد. به ویژه در دوران کنونی که رسانه‌ها و عمده‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی و تبلیغی نیز در اختیار آنان قرار دارد. آنان به صورت مرتب و روزانه در مرأی و منظر مردمان هستند. بسیاری از جوانان و نوجوانان آرزوی رسیدن به مقام و موقعیت سیاسی و اجتماعی آنان را دارند و از این رو سبک زندگی آنان و نوع گفتار و رفتارشان همواره مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد. 🔶به همین دلیل، در آموزه‌های دینی نقش‌آفرینی فرهنگی حاکمان مورد تأکید و توجهی ویژه قرار گرفته و از آنان خواسته شده است که به شدت مواظب رفتار و گفتار خود باشند. در حدیثی از پیامبر‌اکرم علیه‌السلام چنین می‌خوانیم: صِنْفَانِ مِنْ أُمَّتِي إِذَا صَلَحَا صَلَحَتْ أُمَّتِي وَ إِذَا فَسَدَا فَسَدَتْ أُمَّتِي قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ هُمَا قَالَ الْفُقَهَاءُ وَ الْأُمَرَاءُ. دو گروه از امت من هستند كه اگر صالح شدند، امت من نیز صالح می‌شود و اگر فاسد شدند امت نیز فاسد خواهد شد. و در پاسخ به این پرسش که اینان کیستند؟ فرمودند: «فقیهان و فرمانروایان» 🔶جملة دیگری هم به پيامبر خاتم نسبت داده‌اند که «الناس علي دين ملوکهم» و مولوي نيز در دفتر پنجم همين جمله را به پيامبر نسبت داده است: آن رسول حق قلاووز سلوک گفت الناس علي دين الملوک چنين جمله‌اي هر چند جمله‌اي حکیمانه و تا حد زیادی درست است؛ اما به اين شکل در احاديث معتبر نيامده است. هر چند مضمون آن و مشابه آن در احاديث وارد شده است. في المثل، امیرمؤمنان عليه السلام مي‌فرمايد: النَّاسُ‏ بِأُمَرَائِهِمْ‏ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ؛ مردم به حاکمان‌شان شبيه‌ترند تا به پدران‌شان. 🔶علامه مجلسي در کتاب عين الحيات مي‌گويد: «عدل ملوک و امرا، از بزرگترين مصالح مردم است. عدل و صلاح ايشان موجبِ صلاح جميع عبّاد و معموريِ بلاد است و فسق و فجورشان مورثِ اختلالِ نظام امور اکثر عالميان و ميل اکثرِ مردم به طريق ايشان مي‌گردد.» 🔶سعدي چه زيبا نقش حاکمان در شکل‌دهي به سبک زندگي مردم را ترسيم مي‌کند. وی در حکايت ۱۹ از باب اول گلستان (در سيرت پادشاهان) مي‌گويد: آورده‏اند كه نوشيروان عادل را در شكارگاهى صيدى كباب كردند و نمك نبود. غلامى به روستا رفت تا نمك آرد. نوشيروان گفت: نمك به قيمت بستان تا رسمى نشود و ده خراب نگردد. گفتند: از اين قدر چه خلل زايد؟ گفت: «بنياد ظلم در جهان، اول، اندكى بوده است هركه آمد بر او مزيدى كرد تا بدين غايت رسيده.» اگر ز باغ رعيت مَلِک خورد سيبي/ برآورند غلامان او درخت از بيخ به پنج بيضه که سلطان ستم روا دارد/ زنند لشکريانش هزار مرغ به سيخ 🔶به همين دليل است که حضرت امیر علیه‌السلام تأکيد مي‌کند حاکمان جامعه، خود بايد در عمل از همه سبقت بگيرند و پيش از تبليغ زباني، با رفتار خود فرهنگ‌سازي کنند: أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي وَ اللَّهِ مَا أَحُثُّكُمْ‏ عَلَى طَاعَةٍ إِلَّا وَ أَسْبِقُكُمْ إِلَيْهَا وَ لَا أَنْهَاكُمْ عَنْ مَعْصِيَةٍ إِلَّا وَ أَتَنَاهَى قَبْلَكُمْ عَنْهَا؛ اي مردم، به خدا من شما را به طاعتي برنمي‌انگيزم، جز که خود پيش از شما به گزاردن آن برمي‌خيزم. و شما را از معصيتي باز نمي‌دارم، جز آنکه خود پيش از شما آن را فرو مي‌گذارم. 🔶همان حضرت در تمثیلی زیبا حاکمان را به نهری تشبیه می‌کند که جداول و جوی‌هایی از آن منشعب می‌شود: المَلِکُ کَالنَهرِ العَظِيم تَستَمِد مِنه الجَداوِل؛ فَانِ کانَ عَذباً عَذُبَت وَ اِن کانَ مَلِحاً مُلِحَت؛ زمامدار همچون رودخانه پهناوري است که رودهايي کوچک از آن جاري مي‌شود، پس اگر آب آن رودخانه پهناور گوارا باشد، آب درون رودهاي کوچک گوارا خواهد بود و اگر شور باشد آب درون آنها نيز شور خواهد بود. و مولوي نیز همین حديث را در دفتر اول مثنوي به زبان ادبي و شعري توضيح داده است: خوي شاهان در رعيت جا کند چرخ اخضر خاک را خضرا کند شه چو حوضي دان حشم چون لوله‌ها آب از لوله روان در کوله‌ها چون که آب جمله از حوضي است پاک هر يکي آبي دهد خوش ذوقناک ور در آن حوض آب شور است و پليد هر يکي لوله همان آرد پديد ز آنکه پيوسته است هر لوله به حوض خوض کن در معني اين حرف خوض. ادامه دارد... @HOWZAVIAN
. 🔻 هنوز مخاطبان محترم را با قالب‌های تازه تری از دنیای نویسندگی آشنا نکردیم 🔺هدف اصلی صفحه نویسندگان، ترغیب مخاطبان به ویژه علما و فضلای حوزه به نگارش رسانه‌ای است؛ یادداشت، کوتاه نوشت، روایت و ... ▪️اما از قله‌های نوشتن هم نباید غافل بود 🖌 در آینده از دنیای «جستار» برای‌تان می‌گوییم؛ هر چند در حوزه علمیه هنوز «یادداشت» غریبه است چه رسد به قالب‌های پیشرفته‌ی دیگر! 📝 اگر یادداشت‌نویس نباشیم، جستارنویس نخواهیم شد. جستار آمیزه‌ای از هنر و ادبیات، تجربه نویسنده، مقاله علمی و یادداشت است و راه، بسی دشوار... @HOWZAVIAN
🔍 خواب_عمیق_فرهنگی +تاريخ عکس بالا: دوم آذر۱۴۰۲ 👆 🔻رهبر انقلاب نگران مسأله تبلیغ هستند؛ ماها چطور؟ 📌 آیا پس از توصیه مهم تبلیغی از سوی امام جامعه، نیازمند تغییر نگرش سیاستگذاران و مدیران حوزه علمیه نیستیم؟! @HOWZAVIAN
. مرضیه عاصی عضو تحریریه مجتهده امین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: برگزاری هفته بسیج، گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه، تجدید بیعت و آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس است. بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است و هفته بسیج فرصتی است برای گرامیداشت فداکاری‌ها و جانفشانی هایی که برای سرافرازی سرزمینمان انجام شده است. در واقع بسیج با ظهور اسلام در میان ملت‌های مسلمان رشد کرده است و نمی‌توان گفت که بسیج فقط حاصل جنگ تحمیلی یا انقلاب اسلامی است، بلکه تلاش حضرت امام خمینی (رَحمَه الله عَلَیه) و عدالت خواهی میلیون‌ها انسان باایمان، باعث تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود. متن کامل گفتگو در لینک👇 https://hawzahnews.com/xcxSJ @AFKAREHOWZAVI
▫️هجدهمین رویداد مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی با حضور: سرکار خانم نظیفه سادات مؤذن سطح چهار فلسفه‌ی اسلامی، مدرس نویسندگی 🔸حضوری ویژه‌ی خواهران نویسنده 📆 زمان: شنبه ۴ آذر، ساعت 16 تا 17:30 🏢 مکان: خیابان بسیج، رسانه فکرت 📣 نام‌نویسی حضوری و مجازی به نشانی‌ @mahta_sa 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
. 👆مشاوره رایگان با حضور استاد 👆و یادداشت‌خوانی ویژه طلاب و دانشجویان خواهر😊 👌دیگه بهتر از این؟! @HOWZAVIAN
🔖لشكر نامرئى خدا! 📖خدای سبحان در قران کریم وعده«نصرت» جبهه مقاومت را داده است و می فرماید «وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِين» پروردگار جهانیان جبهه حق را نصرت می دهد... گاهی با انزال سکینت، گاهی با قذف رعب،گاهی با وزش باد صبا، گاهی با نزول باران و گاهی با... بر اساس آموزه های قرآنی یکی از راه های نصرت جبهه حق، ایجاد رعب و وحشت در سپاه جبهه باطل است؛ در قرآن کریم نمونه هایی از این نصرت الهی اشاره می شود: 1. در جنگ یهودیان «بنی نضیر» با مسلمانان خداوند با ایجاد رعب در دل دشمن از جبهه حق دفاع کرد و سرانجام پیروزی نصیب مومنان شد؛ قَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَ أَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصارِ با این نصرت الهی دشمن با دست خودش خانه های خود را خراب کرد این است نصرت الهی 2. يهودیان" بنى قريظه" با مسلمانان جنگیدند که پروردگار عالم با ایجاد ترس و دلهره در دل دشمنان ، جبهه حق را نصرت داد و فرمود: وَ أَنْزَلَ الَّذِينَ ظاهَرُوهُمْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ مِنْ صَياصِيهِمْ وَ قَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِيقاً تَقْتُلُونَ وَ تَأْسِرُونَ فَرِيقاً در این جنگ نیز صرف رعب افکنی خداوند در دل دشمنان برخی کشته شدند برخی اسیر شدند. 3. در جنگ بدر نیز خداوند متعال با لشکر نامرئی رعب به نصرت سپاه اسلام آمد و فرمود: سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ که منجر به پیروزی جبهه حق شد. 4. در مورد لشكريان حضرت مهدى (عج) نيز مى‏خوانيم كه سه لشكر او را يارى مى‏كنند: الملائكة، و المؤمنون، و الرعب! 💡با یک تحلیل قرآنی روشن می شود که اوضاع امروز اسرائیل کاملا رو به زوال است؛ قران کریم با بیان شاخص« وَ مَنْ يُشَاقِّ اللَّهَ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقاب» شکست آنان را با ایجاد رعبی که در آنها می کند قطعی میداند. اسرائیل که به قدرت نظامی خود متکی است و مدعی است گنبد آهنین مانع ورود هرشیئ خطر آفرینی به اسرائیل است و گنبد آهنین را حصن حصین خود می دانند؛ غافل از آنکه آن حصون هم با عملیات طوفان الاقصی رزمندگان مقاومت شکسته شد و از راهی که فکر نمی کردند شکست خوردند. 🙌 این سنت خداست و در آینده سپاه قدس فاتح فلسطین می شود؛ به گونه ای که خودشان با دست خود خانه های خود را ویران می کنند. برخی کشته می شوند و برخی دیگر اسیر خواهند شد. ✌️✊این وعده قطعی خداوند است ✊✌️ فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصارِ آنچه حصن نفوذ ناپذیر است کلمه توحید و ولایت اهل بیت علیهم السلام است. 📝سیدمهدی هاشمی ✅کانال نویسندگان حوزوی استان چهارمحال بختیاری https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🔴 خطر مناسبت‌سازانمحمدباقر خراسانی در چند روز اخیر برنامه ای اطلاع رسانی شد که در مناسبت تشکیل آن به تاریخ قمری شهادت شهید سلیمانی اشاره شده بود، بد نیست پایه‌گذاران این اقدام توضیح دهند آیا تاریخ سازی های این چنینی وجاهت، پیشینه و یا تاثیری دارد؟ آیا در سیره بزرگان دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی این روند وجود داشته، و یا اینکه بر همان تاریخ شمسی و یا قمری اکتفا داشته و حرمتش را داشته اند؟ به راستی چنین اقدامی، خود سبب حرکت های افراطی و غیر عقلانی در ایجاد تاریخ های غیر مشهور نخواهد شد؟ توصیه برادرانه اینکه؛ محرم، فاطمیه، عید غدیر، عید فطر، عید قربان، عید مبعث، ماه رمضان و سایر مناسبت های قمری با همان تاریخ هجری قمری باشکوه و با عظمت است و رحلت امام، ۲۲ بهمن، ۱۵ خرداد،۱۹ دی، ۲۹ بهمن، ۲۹ اسفند، ۱۲ اردیبهشت، ۳۱ شهریور، ۵ آذر و سالروز شهادت سردار دلها، با همین تاریخ هجری شمسی برای همیشه جاودان و در ذهن ها ماندگار خواهد بود. حاج قاسم عزیزمان بدون این تاریخ سازی ها برای همیشه تاریخ در دل همه آزادی خواهان و حق جویان جهان زنده و جاودان خواهد بود. بیشتر مراقب باشیم. @HOWZAVIAN
🔻گرامیداشت هفته ی بسیج🔻 ▫️بسیجی... ✍استاد جواد محدثی نوای نینوا دارد بسیجی صدای آشنا دارد بسیجی درون جبهه می بینی که در سر هوای کربلا دارد بسیجی * بسیجی دیدۂ بیدارعشق است بسیجی پیر میدان دار عشق است اگرچه کوچک و کم سن و سال است ولیکن در عمل ،سردار عشق است * حسین،ای درس آموز شجاعت بسیجی از تو آموزد شهامت به روی سینه و پشت بسیجی نوشته: یا زیارت ، یا شهادت * شب حمله شب دیدار مهدی است به سنگر سَر کشیدن کار مهدی است چراغ محفل سنگر نشینان فروغ روشن رخسار مهدی است ... ...چند بند از شعر ۱۵بندی «بسیجی» که در سال ۱۳۶۱ در جبهه و عملیات محرم سرودم«۱». یاد و خاطرات آن روزهای اخلاص و جهاد و شور شهادت، و یاد همه شهیدان ، نیز ایام «هفته بسیج»، بر همه بسیجیان و ایثارگران گرامی باد! ( جواد محدثی ) ------- ۱.مجموعه شعر «برگ و بار» ،ص ۱۶۹. @HOWZAVIAN
. 💠 غیر رسمی ۶ در آستانه‌ی پخش رسمی @HOWZAVIAN
✔️ «زخم کاری» بر هویت زن و چالش بازنمایی در شبکه خانگی ✍️ علیرضا محمدلو ▫️پیرنگ و خط روایت سریال با محوریت مافیای اقتصادی و رقابت هلدینگ‌های غول پیکر در بازار داخلی و بین‌المللی و با تعلیق‌های فرعی عاشقانه پیش می‌رود، اما و فرامتن‌های اجتماعی‌اش بسیار قابل تأمل هستند و ذهن تحلیلگر را به تأثیرات ناخودآگاه این سبک از بازنمایی در جامعه حساس می‌کند. ▫️فارغ از اینکه و اقتصادی را به تصویر می‌کشد که هر فردی از سمیرا تا سیما برای بقا و بردن یا نباختن، حتی با نزدیک‌ترین اطرافیانش هم سر جنگ دارد و جدای از ماکیاولیسمی که میان جعفرآبادی‌ها و ریزآبادی‌ها روایت می‌کند و سودگرایی (Utilitarianism) و سوداگری (Mercantilism) به عنوان هدف غایی مالک‌ها و ناصر‌ها و منصوره‌ها و طلوعی‌ها، هر وسیله‌ای حتی کشتن و قتل نزدیکان را مثل آب خوردن توجیه می‌کند، نکات ویژه‌ای در باب و خانواده به عنوان عناصر فرهنگی و مؤلفه‌های تمدنی حائز اهمیت هستند. ▫️ادامه یادداشت در لینک 👇 http://mshrgh.ir/1549695 @HOWZAVIAN
. 🖌نظر حوزوی‌ها را در یک صفحه داشته باشید 📌«طلبه‌ها» در صفحه ویراستی چه فعالیتی دارند؟ اینجا را کلیک کنید 👈 https://virasty.com/HOWZAVIAN @HOWZAVIAN
. 📌 چرا به تبیین «الهیات مقاومت» نیاز داریم؟ ✍️ یادداشت دانیال بصیر، سردبیر فکرت ▪️ویراستی https://virasty.com/Fekrat_net/1700900467290089357 ▪️متن کامل یادداشت👇 https://fekrat.net/article/lnk/24640 @HOWZAVIAN
🔰دوره رسانه ای 🗞 ویژه دانشجویان، طلاب، فعالان رسانه و علاقه مندان به تولیدات رسانه ای مکتوب 🔖 با ارئه گواهی معتبر 🔺با 15 نفر از برگزیدگاه دوره، همکاری انجام می گیرد. 📆 9 الی 23 آذر 📍تهران ⚠️جلسات 9، 16 و ۲۳ آذر بصورت حضوری، سایر جلسات غیرحضوری انجام می پذیرد. 🔹مهلت ثبت‌نام تا دوشنبه ۶ آذر ماه ⭕️ علاقه مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایند : 🌐https://mtod.ir/population-media-course شماره تماس : ☎️ 0901 215 3957 ———————————— @HOWZAVIAN @mtod_ir
🔺زن ستیزی در غرب مدرن و سنتی ✍️ دکتر محمدعلی رامین داستان زن غربی با قصه حوا در تورات آغاز می‌شود: تورات، زن را عامل اجرایی ابلیس برای فریب آدمیان معرفی می‌کند که یک هفته در هرماه، به موجودی نجس تبدیل می‌شود و در نمادهای اسطوره‌ها و افسانه‌ها، در هیبت جن با چنگال و اَبروی خشن و پاشنه بلند (ناخن و سُم بلند و ابروهای_خنجری) خوف‌انگیز تصویر می‌شود. در کلیسا نیز صدها سال، روح انسانی زن و انسان بودن او انکار می‌شد و میلیون‌ها زن طی قرون وسطی به جرم مدعی انسان بودن و با اتهام «جن‌زدگی»، سوزانده شدند که تا قرن هفدهم میلادی و زمان سوزاندن ژاندارک ادامه داشته است. تا اوائل قرن۲۰م، با آن همه زن‌سوزی، هنوز در اکثر کشورهای غربی، زنان حق رأی نداشتند. در مراحل تکاملی غرب مدرن نیز، «زن» موجودی است که صرفا باید التذاذ جنسی همه مردان را در همه‌جا تأمین کند و برای آن‌که برهنگی برای همگان را بپذیرد، باید از داشتن همسر و فرزندان و تشکیل خانواده محروم شود و موجودی غیرقابل اعتماد، ترسناک و بی‌پناه بماند. با شناخت واقعی جایگاه تاریخی اجتماعی زن غربی، باید به قداست زن از منظر قرآن و نوخوانی الگوهای برتر انسانی، مانند فاطمه، خدیجه، مریم، آسیه و زینب سلام‌الله علیهم اجمعین، مراجعه کرد؛ این الگوها، منجیان زنان عالمند در قاموس اسلام و فرهنگ الهی_ولایی ضدارتجاع، «زن» یعنی «ناموس بشریت»، «مهد خلقت» و «مظهر لطف و لطافت پروردگار» که کرامت مردان از رفتار کریمانه آنان با زنان شناخته می‌شود. @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی روزنامه های کشور یکشنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN